"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

paletti

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Argon

paletti

Viesti Kirjoittaja Argon »

mistä tehdä tuommoinen?
olen sekoitellut värejä pienissä purkeissa mutta ne loppuvat joten päätin kysyä teiltä neuvoa...
no niin no...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm tuotas noin eikö maalaukskaupoista tai joistain tälläsistä saa aika halvalla paletteja ite ostin joku 3 kpl näitä akatemisesta, tai tosin äitini osti :D. Periaateessa touhuun kelpaa melkee mikä vain, johon ei maali kovin helposti tartu ja joka ei päästä sitä lävitseen.
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Niin no blisterpaketin muovinen osa käy paletiks vallan mainiosti. Myös piene kaakelinpala ajaa asian mainiosti.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

vanhat lautaset, kaakelinpalat yms kelpaa ihan hyvin.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Ittelläni on kemiasta tuttu kellolasi!
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Mulla on pakasterasian kansi palettina ja pakasterasia vesitörppönä.
glaurung
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glaurung »

Jos oikein kunnolla haluat maalata niin kannattaa käyttää märkäpalettia. Sitä käytettäessä maali ei kuivu ja pysyy saman ohuisena pitkiäkin aikoja. Märkäpalettia käyttämällä myös säästyy paljon maalia! :D

Semmoisen rakennat itse helposti talouspaperista ja leivinpaperista, niin että laitat ensin talouspaperia jonkinlaisen purkin pohjalle noin 10 kerrosta. Sitten laitat purkkiin vettä niin paljon kuin talouspaperi imee ja lopulta laitat leivinpaperinpalan märän talouspaperin päälle. Nyt kun laitat maalia leivinpaperin päälle niin se ei kuivu monessa tunnissakaan. Kun vielä suljet purkin kannella niin maali säilyy saman ohuisena jopa päiviä.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Itse käytän läpinäkyvää muovia. Toimii ihan hyvin.
Moi
Hope is a serum that never heals
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

siis glaurung pitääkö tota märkäpalettia ikinä kastella uudelleen...
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Mä käytän perinteistä pöytää... Maalauspöytäni onkin suunnilleen maalin peitossa :D
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
glaurung
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glaurung »

Siis tottakai sitä märkäpalettia pitää välillä kastella lisää, mutta silloin kastellaan leivinpaperin alla olevaa talouspaperia. Vettä lisätään aina niin paljon kuin talouspaperi imee... Ja tietysti välillä on hyvä vaihtaa ne paperit kokonaan.
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

hyvän paletin saa tehtyä jostain konvehti paketista missä ne kaikki on erikseen siellä, ei ainakaan mee maalit sekasin.
1+1=10
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

mauno kirjoitti:Mulla on pakasterasian kansi palettina ja pakasterasia vesitörppönä.
Sama juttu.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Cacodemoni kirjoitti:
mauno kirjoitti:Mulla on pakasterasian kansi palettina ja pakasterasia vesitörppönä.
Sama juttu.
Sama juttu :D
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Mullakin on pakasterasian kansi palettina
raastin raastaa ja ryystää
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Itselläni on vanhasta vesivärilootasta irroitettu kansi (sellainen jossa niitä vesivärejä sekoitellaan kentällä...) erittäin hyvä, sillä siinä on paljon pieniä kuppeja ja isompia syvennöksiäkin.

Käy tiimarista katsomassa josko halvemmissa vesiväreissä olisi samanlaista. Kannattaa olla valkoinen, niin näkee värit kunnolla.
Dr.Mengele

Viesti Kirjoittaja Dr.Mengele »

Otin taannoin käyttööni piilarikotelon. Sellaisen kaksiosaisen, pienen ja parilla korkilla varustetun yksilön. Hyvin on toiminut ja jos välillä haluaa pitää pienen tauon voi vääntää korkin kiinni. Kupit ovat sopivan kokoisia ja korkuisia ja saa helposti puhtaaksi. En suosi laakeita alustoja, (kannet tms.) ne kun tuntuvat keräävän pienestä yksiöstä kaikki mattoja pienemmät nanopartikkelit maalin sekaan. Yritä siinä sitten saada tasaista maalipintaa. Ei, en usko että siivoaminen auttaisi asiaa!!
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Niin, sellaista palettia pitää aina pitää ylösalaisin pöydällä silloin kun ei käytössä. Ettei kerää pölyä. SAma juttu vesikupin kanssa. ylösalaisin jos et pidempään aikaan aio maalata! Ei ole mitään pahempaa kuin pienet pölyhiukkaset maalin sisässä...
Kharon^^

märkäpaletti? kuulostaa hyödylliseltä...

Viesti Kirjoittaja Kharon^^ »

En ihan vielä tajunnut tuota märkäpalettia... Minkä kokoinen purkki olisi hyvä, ettei talouspaperia kulu hirveästi? Ja pitääkö sitä talouspaperia siis olla niin paljon, että leivinpaperi ja maalit sen päällä ovat suunnilleen samassa tasossa purkin suuaukon kanssa?
(Confused) :D
"Don't put anything in our ears."
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

Mitäs se talouspaperi kustantaa? 3€ kuus rullaa, tjs? ;)

Palettina käytän itse pahvinpalaa.
Kun ei jaksa kikkailla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”