"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

mikä on noloin häviösi?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Icingdeath

Viesti Kirjoittaja Icingdeath »

Mulla ei ole ollut yhtäkään oikein sellaista "julmaa" häviötä, jossa olis tullut mega pahasti turpaan, mutta muistuipas mieleen yksi 3 vs 3 matsi...

Olipa kerran, kauan kauan sitten, taistelu.

Keisarillisten joukkojen arkkimaagi seisoi sotakonekukkulansa laella ja nauroi vihernahoille käheällä äänellään. Niiden heikko magia ei ikinä voittaisi heitä. Hänen lähellään seisoskeli Tzeentchin kokenut esitaistelija, mahtava maagi myös hänkin, vaikka kirosikin niin usein kurjaa loitsulistaansa.

Äkkiä, taivanrannassa kukkulan lauella seisovan örkkishamaanin kädestä lennähti ilmaan vihreä pilvi, joka lähestyi heidän joukkojaan. "Mikäs sieltä on tulossa?" keisarillinen velho kysyi Tzeentchin maagilta. "Näyttääpä "Gorkin sotapolulta" ... Meillä on vielä dispel kääröjä. Käytetäänkö?" Tzeentchin maagi kysyi huolestuneena. "No ei! Antaa tulla läpi vaan, ei se kuitenkaan mitään aikaan saa!" keisarillinen maagi nauroi ratketakseen helvetillistä nauruaan.

Ja niin Gorkin Leveät jalat tanssivat ripaskaa koko armeijan ylitse, ja velhot pystyivät vain kauhulla kuuntelemaan örkki shamaanin maanista hokemista "Jatkuu. Jatkuu. Jatkuu. Jatkuu..." jota säesti pienten noppakuutioiden kolina.

Sen koomin ei Gorkin Sotapolkua olla enää nähty, sillä nykyään velhoilla on aina mukana yksi ylimääräinen dispel käärö, "Ihan vaan kaiken varalta."
Viimeksi muokannut Icingdeath, Ke 01.10.2003 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enemy of my enemy is my friend
SanHosee

Viesti Kirjoittaja SanHosee »

no yhdestä häviöstä on huono puhua.(olen siis pelannut 2 kertaa)
peli oli Minun Dwarffi vs. tnevan HElffit
yksi 16 crossbowmanin yksikkö jäi jäljelle (12 elossa). Ensinäkin deploymentti oli älyttömän huolimaton (tyyliin hups! warrior- uniitti blokkaaa xbowmanien LOS:in) toiseksi ne kirotut haukat(2kpl) tulivat vuorolla kaksi Cannonin kimppuun, vuorolla 3 BT:hen joka oli yrittänyt ampua niitä haukkoja alas, mutta S7 ei näköjään riitä. varsinaisia teräshaukkoja :)
Fjalar teki vuoden tauon jälkeen comebackin, nikki vaan vaihtui!
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
Alandor

Viesti Kirjoittaja Alandor »

No tämä ei ollut häviö, mutta kaverin kannalta suhteellisen noloa.

peli oli HE (oma) vs DE

Tykkäsin käyttäää arkkimaagia kotkan selässä ja varusteena Book Oh Hoeth.
( se oli niittänyt paljon mainetta, ja aiheutti pelkoa vastustajissa ).

Minulla olin liitossa Skaveneiden kanssa ja me puolustettiin keski kohtaa kun DE hyökkäsi kummaltakin puolelta, eli meillä oli kaksi linjaa selät vastatusten. Joiden välissä oli maagit, sotakoneet ja ampujat.

DE pelaaja otti Shadowin lorea, ja sai sen spellin jolla voi lennättää omaa yksikköä. No tämähän lennätytti Corsairit linjojemme väliin, ihmettelimme sitä sillä se oli itsemurha. No käänsin vapaana olevan unitin speareja niitä vastaan ja maagi casti IF:llä Flames Of The Phoenixin. Sitten DE pelaajan vuoron tultua, Corsair porukasta loikkasi Assassini suoraan maagini kimppuun. Luulimme , että maagi oli elänyt elämänsä loppuun. (DE hymyili voiton varmana), taisteluiden tullessa Assassini iskee todella huonosti ( maagi taisi olla turhan korkealla ) ja sai aikaan yhden woundin. No, maagini iski huti ja tilanne näytti edelleen toivottomalta, sitten oli kotkan vuoro: heitin 5 ja 6 osumia, jes... ja woundaamisessa 6 ja 6, tässä vaiheessa kaverin monttu loksahti auki ja poimi assassinin pois pelikentältä.

peli päättyi loppuen lopuksi muistaaksen solidi voittoon HE ja Skavenien puolelle.
"Victory loves prudence"
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Pelasin High Elfeillä Wood Elffejä vastaan. En tajunnut lähteä heti rynnimään päin, vaan kuvittelin pystyväni tappamaan niitä ampumalla.

Jotkut sällit laitoin vielä metsään harhailemaan piiloon nuolisateelta. Turpiin tuli oikein kunnolla, sain muutaman ukon tapettua.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Mad Larkin

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin »

Tein Flank Chargen 8:lla Wardancerilla night gobbojen kylkeen.
10 kuollutta, kaveri heittää käärmeensilmät leadershipissä, seuraavalla vuorolla tapan hurjat 3 gobboa ja dancerit jyrätään :?

Tai sitten epäonnistun -5- ld 9 Fear testiä. Joka kerralla olisin päässyt tekemään kääpiöillä Flank chargen vastustajan kentsun yksikköön...
mutta eeeii... :x
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole
Quintus

Viesti Kirjoittaja Quintus »

Noloin... No tuota... Pelattin vielä vanhoilla 6. edikan lifeloitsuilla. Mun HE vastaa Assmusterin käpsät... Niin kuin mää sen suunnittelin että arkkimaagi ja maagi kastelee sen sivustassa olleet musketöörit niin että ne voi ampua kutosella. Vein sitte commanderin ja 7 knihtiä chargematkalle niihin pyssyihin ja rupesin heittämään magiaa. Todennnäköistä oli että yks rainlord menee läpi mutta kuinka ollakaan kolmas maagi heitti amuliin kahella nopalla miskastin jonka jälkeen kasin eli magia päättyy... voi voi. Sitten ne 12 musketööriä joista muistaakseni 9 ampu tappoi 5 silverhelmiä ja stan & shootissa vielä yhden... hyvästi tulevat reacharget ja sotakoneiden jyräys. Flamecannonit lopettikin swordmasterieden juoksun lyhkäseks ja gyro ampu konekiväärillä spearmanit. Minä VIHAAN niitä parrakkaita äpäriä! ;)
Dice are my best weapons.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Se oli kerran noloa kun mun kaksi kahdentoista crossbowdwarffin rykmenttiä kilvillä tuhoaa muutama(3) helffi keihäsmiestä jonkun ihmebannerin avulla. Siinä pelissä mulla oli kaksi runesmithiä ja niillä kunnolla magianestoa, mutta vihollinen yllättikin minut lordilla ja kahdella commanderilla eikä yhdelläkään maagilla.
Ahneman

Viesti Kirjoittaja Ahneman »

Noh kaikki häviöno ovat noloja ja kaikki pelini häviöitä... Olen nolo ihminen
Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.
Ikituuli

Viesti Kirjoittaja Ikituuli »

Skaveneilla ei noloja tappioita tunneta..
Mutta päällimmäisenä mielessä 25 plaguemonkin charge Nightgoblineihin.. yhtään golbinia ei kuollu ja plaguet pieksi flankki charget.. petskules
Deep in this water.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Perinteinen on että olen ihan ylivoimaisesti niskanpäällä, mutta peli päättyykin vuoroa paria ennen loppua siihen että kaikki örkit päättää juosta karkuun
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

se oli vielä 5th edition mutta pelasin Helffeillä ja kamu pelasi welffeillä vastassa oli kaamos. No ihan hauskaahan se oli 60 jousiampujaa yhteensä molemmilla ja Helffien rbt:eet joita oli 3. Kaamosta kaatuu ja rynnäköin imrikillä vihulinjoihin ja Imrik depii usean kaamostyypin saartaessa hänet.(arvatkaas missä Welffit oli :( no puskassa piilossa tietenkin) No kuolipa sentään sankarillisesti ja tappo sentään knihdit ja jonku heron :)
Ippe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ippe »

kerran sitä tuli mahtailtua Vlad Von Carsteinilla:
hyökin sillä 20 skeletonin kera
40 ukkelin-night goblin rykmenttiin...ja ei siinä kauaakaan
mennyt kun sieltä tuli viimeinkin se kohtalokas keihään isku...SpläTS!

ja ihan viimeisin taisi olla se,kun emppiren velhon kutsuma komeetta (lore of heavens)pyyhkäisi Skaven armeijani olemattomiin....
Phoenix_fx

Viesti Kirjoittaja Phoenix_fx »

En osaa yksittäistä nolointa tappiota mainita, mutta olen todennut että kun pitää heittää noppaa, helvetti pääsee irti.

Muutama fakta:

- yhdessäkään pelissä "päämaagini" ei ole ekalla vuorolla jättänyt miscastaamatta (ja useimmiten kuolee, ennen muutu sammakoks, kiitos WAAAAGHin)

- jokainen sotakone joka armeijastani löytyy ja voi räjähtää/mennä jumiin räjähtää/menee jumiin ensimmäisellä tai toisella shooting phasella.

- kärryjeni aiheuttamat impact hitit ovat (siis olivat, uus armeija, ei kärryjä) vakiona 1 tai 2

- jokainen ward-save epäonnistuu varmasti.

- se "pelin ratkaseva heitto" on aina päinvastainen siihen mitä sen pitäisi olla

kyllä joskus tekis mieli huutaa kun ei vaan ranteesta lähe se oikee kierre jolla sais niitä 6 hittiin (tai ld testeihin...). olen todennut että 90% peleissä joissa olen onnistunut näppärästi toteuttamaan suurta kenttätaktikoitiani täydellisesti (lue: ei yhdessäkään pelissä... :oops: ) kaikki k*see lopulta siihen että se noppa EI VAAN PYÖRI oikein!!!! AAAGRH, eikö noita nopanheittoja vois korvata vaikka kivi-sakset-paperi tyylillä? (jos täällä olisi hymiö joka itkee katkeria kyyneleitä ja pureksii noppaa, tässä olisi 52 sellaista)

Tajusitte varmaan että en voita kovinkaan usein? :(
Who? Me? No, it was that other guy...
JouNiin

Viesti Kirjoittaja JouNiin »

Noloin häviöni oli, kun pistin munat samaan pussiin, eli 30 eliitti unitti jossa oli pomo kaikilla mausteilla ja battle standardi syö kaikki spellit riimulla. Sitten joku terror fläpäti tuli viereen, heitin terrorrin ja cosh.
Kaikki pikkuset parrakkaat pelkurit juoksi ulos laudalta pikkusilla töpö jaloillaan. Se oli niin noloa, että sen kyllä taisin luovuttaa, tai ainakin otin, niin paljo vinssiä, että pahin on unohtunut. FB on vaan rannepeli.
Smoke2000

Viesti Kirjoittaja Smoke2000 »

mä pelasin beastmaneilla ja kaveri pelas skaveneilla vihollinen pelas woodelffeillä ja empirellä...
kaveri nosti tunneling teamin ylös joka aiheutti paniikkia paljon empirelle jä ja mun ambus joukot tuli kharzak one-eyen kaa(yht 93 äijää selkään ja flankkiin) plus mun muut kärryt ja loputtomat skaven linjat ratlingeilla) voitettiin kolmessa vuorossa) kun empiree ei ollut jäljellä ja wood elffit luovutti..
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

Smoke2000 kirjoitti:mä pelasin beastmaneilla ja kaveri pelas skaveneilla vihollinen pelas woodelffeillä ja empirellä...
kaveri nosti tunneling teamin ylös joka aiheutti paniikkia paljon empirelle jä ja mun ambus joukot tuli kharzak one-eyen kaa(yht 93 äijää selkään ja flankkiin) plus mun muut kärryt ja loputtomat skaven linjat ratlingeilla) voitettiin kolmessa vuorossa) kun empiree ei ollut jäljellä ja wood elffit luovutti..
Jos tuo oli noloin häviö niin aika hyvin kyllä on mennyt.
-Älä poika wareta!
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Umm minä örkit <--> Kaverin wood elffit: Örkit keihäillä lähti scouttien perään metsään, örkit pääs vikalla vuorolla ulos sieltä,
Kaks isoa rykmenttiä dryadeja charges 28 örkit rykmentin flankkeihin ja söi ne, jäljelle jäi ne keihäsmiehet, yks pakeneva rykmentti ja joku... taiat söi puolet.
Eye is green.
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Neljä Khornen nihtiä rynnäköi kahdeksan kääpiö varsijousimiehen
kimppuun, eivätkä tapa yhtäkään kääpiötä! Eikä se siihen loppunut,
kääpiöt kaatoivat yhden nihdin ja outnumberin turvin voittivat
taistelun. No tietysti nihdit pelästyvät kääpiöiden päättäväisyyttä ja
juoksevat karkuun, tai eivät juosseet vaan luultavasti kierivät tai jotain
(kaksi ykköstä ja kakkonen) ja pienet jalattomat ystävämme
kävelivät tietysti nihtien yli.

Nuo olivat ainoat yksiköt enään pöydällä. Ei ehkä erityisen noloa
minulle, mutta ritarikuntani maine kärsi ison kolhun.

[Ja minä vielä alussa nauroin kaverille kun laittoi commandin varsijousimiehille...
Niin että älkää koskaan aliarvioiko kääpiöitä!]
It comes from the Gigashadow...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”