jamovoima kirjoitti:Onko tuo simple line of sight koettu niin huikean hyväksi systeemiksi että se on standardina? Myönnän ettei minulla ole kauheasti kokemusta siitä, pelin olen tainnut kerran sillä pelata ja aika urpolta systeemiltä se vaikutti. Toki parempi kuin se sääntökirjan versio. Ihmetyttää vain, että miksi ei suoraan pelata vanhoilla 6/7edikan aikaisilla los säännöillä, jos koetaan että sääntökirjan los säännöt ei toimi? Läpinäkyvät yksiköt ja metsät on vähän slugitermein "lol". Ei sillä, ei minulle ole tällä mitään merkitystä, mutta kunhan ihmettelen.
Ihan tyhmä systeemi toi simple los on, tosin parempi kuin true los. Se on standardina siksi, että se on standardi. Eli koska sitä käytetään ETC -turnauksessa, niin sitä käytetään myös muissa turnauksissa. Ja koska sitä käytetään useimmissa turnauksissa, sitä on fiksua käyttää useimmissa turnauksissa... Näissä house-ruleissa on mun mielestä kaksi tasoa : comppeja voi periaatteessa vähän tviikata jos siltä tuntuu, koska se vaikuttaa vain armeijan muodostamiseen. Pelin aikana tapahtuvat asiat saisivat puolestaan pysyä mahdollisimman samoina turnauksesta toiseen, siksi simppeli los, eikä jotain muuta. Samasta syystä käytetään ETC faqeja, ja pistelaskua yms. Ne on ihan riittävän hyviä, ettei ole aihetta korvata jollain marginaalisesti paremmalla, joka vaan sotkee tai hidastaa itse pelin kulkua.