Eli tupla CAD, jotta saadaa tarpeeksi kallisarvoisia HQ valintoja, Obje Sec säilyttäen. Treenipelit listan eri versioilla oli mennyt paria Eldar peliä lukuunottamatta oikeen hyvin.Orks 1500 CAD+CAD
Primary Detachment: Combined Arms Detachment: Orks
HQ1: Warboss (60) Bike (25) Klaw (25) Da Finking Cap (10) Boss Pole (5) [125] WARLORD
HQ2: Warboss (60) Mega Armour (40) Da Lucky Stikk (25) Boss Pole (5) [130]
Troop1: 19 Boyz (19*6) Shootas (19*1) Nob (10) Klaw (25) Pole (5) [173]
Troop2: 19 Boyz (19*6) Shootas (19*1) Nob (10) Klaw (25) Pole (5) [173]
Fast1: 24 Stormboyz (24*9) Nob (10) Klaw (25) Pole (5) [256]
Fast2: Deff Kopta (30) Rokkit (0) [30]
Heavy1: 3 Mek Gunz (3*18) Kustom Mega Kannons (3*12) 3 Ammo Runts (3*3) [99]
Heavy2: 10 Lootas (10*14) [140]
Secondary Detachment: Combined Arms Detachment: Orks
HQ1: Painboy (50) Bike (25) Pole (5) [80]
Troop1: 12 Boyz (12*6) Nob (10) Klaw (25) Pole (5) [112]
Troop2: 12 Boyz (12*6) Nob (10) Klaw (25) Pole (5) [112]
Transport1: Trukk (30) Rokkit (0) Ram (5) [35]
Transport2: Trukk (30) Rokkit (0) Ram (5) [35]
TOTAL: 1500
Eldareilta eniten päänvaivaa oli aiheuttanut nimenomaan psychic powerit. Pääasiallisesti turnauksen skenupaketti tuntui toimivan örkkien vahvalle table presencelle hyvin. Tavoitteena oli voittaa tietty kaikki pelit, niinkuin mulla aina, ja katsoa mihin se riittää.
1. Peli, Jukka Halme, WS+CR, DoW-C&C-Crusade(4)
Lauantaiaamuna paikan päälle saavuttaessa ekan kiekan parit oli jo arvottu ja vastaan asettui vanha tuttu Jukka Halme. Jukalla oli tällä kertaa mukana White Scar+Clan Raukaan bike lista jossa paljon gravia ja meltaa, mutta aika vähän nappeja. Olin pelannut muutaman kerran testejä bike listoja vastaan, ja tiesin että voiton avaimet oli sillä joka määrää missä ja milloin tapellaan.
Ensisilmäyksellä turnauksen maastomäärä vähän hirvitti, ja meidänkään pöydällä sitä ei juuri ollut. Muutama pieni ruini, pari pientä impaa ja pari isompaa areaa. Jukka asetteli objeja midfieldiin ja mä enemmän toiseen laitaan. En muista kumpi sai valita puolen, mutta mä sain kuitenkin sen mihin olin niitä asetellut. Sain hatulla infiltrate traitin ja voitin oikeuden asetella nappeja eka. Deplosin Lootat ja Stikkbossin yhteen ruiniin, tykit toiseen ja trukit näiden taakse. Kopteri sekä stromboyssit warlordilla ja painboylla deplosin melkein takalaitaan kiinni. Shootaboyt jätin infiltrateen. Jukka deplos biket pitkin etulinjaa, charrat jaettuna eri yksköihin. TFC meni impan taakse ja attack biket reserviin.
Infiltroin shootapojat keskelle pöytää avoimelle niin lähelle Jukkaa kuin mahdollista. Jukka ei scoutannut mitään, jotta osaa assaulttaa ekalla vuorolla. Sit annoin alotuksen Jukalle ja jäin katsomaan tarttuuko hän syöttiin. Jukka lähti kuin lähtikin puskemaan päälle aika kovaa. Boltterit piiskasi shootapoikia, mutta molempiin ryhmiin jäi vielä nappeja ihan ookoosti. TFC yritti hakea yhden ryhmän nobia Assasinate pisteen toivossa, mutta scatteroi pois. Clan Raukaan Chapter Masterin vahvistama White Scar komentomopojengi assaultas vielä toisiin shoota poikiin First Bloodin toivossa, mutta mun harvahako muodostelma ja Jukan väkevät hammer of wrathit teki mopoille kepposet ja kukaan iniative4 miehistä ei päässyt lyömään base contactin puuttuessa. Näin ollen poikia jäi vielä ihan kivasti eloon, ja ne piti ja FB jäi haaveeksi. No mun vuorolla trukit rymisteli ruinien läpi kohti ja heitti pojat pihalle. Megabossi vaihtoi lootista stormboyssien hyökkäyksen kärjeksi ja nämä lähti haastamaan Jukan komentoryhmää. Lootat ja kannonit ampui yhden bike ryhmän reikäiseksi. Trukki pojat molemmat charges omiin ryhmiinsä ja toinen tapettiin kokonaan (fb mulle), ja Khanin ryhmä fleeas tuuman päähän pöydän reunasta. Komentoryhmästä tapettiin lääkäri. Komento yritti vähän huolimattomasti HnRunaa huonoon suuntaan (mun yksikön yli) ja jäi kiinni heitettyään liian vähän. Jukalla tuli attack biket pöydälle ja ne ja TFC ampui trukin ja jotain poikia rikki. Khanin ryhmä charges takas yhteen poika ryhmään, mutta kumpikaan osapuoli ei nyt fleeannut. Pienellä aivopierulla Jukka päätyi HnRunaamaan pois, vaikka mun vuoro oli tulossa. Komentoryhmä combatissa Jukka tappoi mun shootaboyt loppuun, storm boyssien tappaen vastapalloon komentoryhmän. Vain CR CM oli jäljellä. Mun vuorolla ammuin Khanin ryhmineen pois ja pakotin Attack Biket jinkkiin mega kannoneilla. Chapter master tapettiin combatissa. Jukan kolmannen vuoron alkaessa marineilla oli jäljellä WS CM, kaks bikeä, Attack Biket ja TFC. Loput biket pakeni musta katsoen vasempaan kulmaan, tappaen trukin ja kopterin. TFC yritti niistää lootia mutta scatteroi taas pois. Mun kolmannella jyräsin TFC:n ja ammuin attack biket. Peliaika alkoi olla aika lopussa ja Jukka teki vielä viimeiset muuvit parin pisteen hakemiseksi. Lopulta Jukalla oli jäljellä WS CM inebreakkaamassa. Tactical objet ja secondaryt oli about tasan mutta mulla oli kaikki neljä crusade objea. 20-0
Jukka ajo aika suoraan mun ansaan, ja sain olla kuskin paikalla omasta ekasta vuorosta eteenpäin. Mun ampuvat yksiköt oli positiivia yllätyksiä, sillä ne vastas yli puolen Jukan armeijan tappamisesta.