Kapasiteettia maailmasta löytyy jos löytyy uskallusta ja rahaa :) En tiedä yhtään olisiko se mitenkään fiksu liike, mutta joku tollanen perusprismoista puskeva juttu olisi vastaava paradigm shift kuin iPhonen maailmanvalloitus. Ei sillä että se söisi oikeastaan ainakaan heti GW:n myyntiä, mutta sillai joku voisi tulla ja viedä figumaailman kuninkuuden, ja puskea sitten perään laajalla rintamalla päälle. X -wingissä olisi paljon oikeita paloja paikallaan : Perussettiä voisi myydä vaikka kolmellakympillä, lisureita vähän päälle kympillä, kaikkea tingeltangelia päälle ja Star Warsin tietää kaikki. Pelaamaan pääsee per oitis, ja säännöt on parhaasta päästä figupelejä ja todella nopea oppia ja ymmärtää.Morze kirjoitti:Ei taida riittää valmistuskapasiteetti. X-Wingiäkään ei tahtonut aluksi riittää edes alan liikkeisiin.
GW:n TJ lopettaa
Re: GW:n TJ lopettaa
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kyllähän maailmasta juu, mutta jostakin pitäisi saada rahoitus ja keksiä joku tapa kasvattaa tuotantoa kertaluokalla-parilla ilman, että laatu körsii liikaa tai budjetti paukkuu. Riski-investointihan tuo on, joten periaatteessa mahdollinen, mutta jos tuo sitten lässähtäisi niin se olisi firman menoa se.
- NorjanPaavi
Paitsi Kiinalaiset. Isoin kasvava markkina nykypäivänä. Esim. Angry Bird Star Warsia ei lokalisoitu Kiinan markkinoille, koska siellä koko Star Wars ei ole koskaan lyönyt läpi ja on lähes tuntematon brändi. Tosin kun taas muut Angry Birdit.smaxx kirjoitti:... kaikkea tingeltangelia päälle ja Star Warsin tietää kaikki. ...
Mutta siis Smaxx:n X-Wing skenariossa on kyllä ideaa. Prisman hyllyltä olisi tarpeeksi helppo hakea. Valmiit ja näyttävät figut keräisi lapsia kuin kärpäspaperi kärpäsiä. Vaikka suurimmalle osalle ostajista avaruusalukset meninisivät vain leluiksi, mutta tulevaisuuden potenttiaalinen asiakaskunta ainakin moninkertaistuisi.
Itse muitulisin että nyky maailmassa jossa aika on kortilla ja figuilu tunnetusti syö sitä aikaa paljon, niin yksi mahdollinen suunta saattaisi olla valmiiden pre-paint figujen linjasto. Näin saataisiin helposti yhä nuoremmat mukaan ja samalla osa kiireisistä figuttajista + samalla päästäisiin jopa hieman lautapelien apajille.
- Hammerheart
Tämä taisi olla Rackhaminkin mutu ;)NorjanPaavi kirjoitti:Itse muitulisin että nyky maailmassa jossa aika on kortilla ja figuilu tunnetusti syö sitä aikaa paljon, niin yksi mahdollinen suunta saattaisi olla valmiiden pre-paint figujen linjasto. Näin saataisiin helposti yhä nuoremmat mukaan ja samalla osa kiireisistä figuttajista + samalla päästäisiin jopa hieman lautapelien apajille.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Se saattaa silti olla ihan oikea mutu, Rackham ei vaan siinä onnistunut :) Erikoisliikkeessä ja mallarikohdeyleisölle myyminen on eri asia kuin massoille myyminen prismoissa.Hammerheart kirjoitti:Tämä taisi olla Rackhaminkin mutu ;)NorjanPaavi kirjoitti:Itse muitulisin että nyky maailmassa jossa aika on kortilla ja figuilu tunnetusti syö sitä aikaa paljon, niin yksi mahdollinen suunta saattaisi olla valmiiden pre-paint figujen linjasto. Näin saataisiin helposti yhä nuoremmat mukaan ja samalla osa kiireisistä figuttajista + samalla päästäisiin jopa hieman lautapelien apajille.
Nopat ja Taktiikka Ry
- NorjanPaavi
Rachamin ongelma oli se, että niiden tina linjasto oli yksi sen ajan kauneimmista. Sekä se että ne olis aika pieni ja tuntematon? Uskoisin että GW:llä on sen verran nimeä ja pelaajakuntaa ja hermo heikkoja fan boyta, että kyllä niille menis siinä sivussa pre-paint kamakin. Ainakin osa pelaajista olisi ihan oikeasti tyytyväisiä kun ei tarvitsisi maalata niitä nappeja. Uskoisin että jenkkilän lyhyt pinnaiset perus kersan sydän ois helppo voitta pre-paint kamalla + vielä pieni fluffi muutos siihen suuntaan että Space Marinet ois "Jenkkejä" niin johan uber sotilaat möis rapakon takana.Hammerheart kirjoitti:Tämä taisi olla Rackhaminkin mutu ;)NorjanPaavi kirjoitti:Itse muitulisin että nyky maailmassa jossa aika on kortilla ja figuilu tunnetusti syö sitä aikaa paljon, niin yksi mahdollinen suunta saattaisi olla valmiiden pre-paint figujen linjasto. Näin saataisiin helposti yhä nuoremmat mukaan ja samalla osa kiireisistä figuttajista + samalla päästäisiin jopa hieman lautapelien apajille.
Uus factio, valmiiksi maalatut sini-puna-valkoiset Ultra-Yankies, kaikki statit tappiin ja vot, GW:n osakkeen arvo pomppaa taivaisiin.NorjanPaavi kirjoitti:Uskoisin että jenkkilän lyhyt pinnaiset perus kersan sydän ois helppo voitta pre-paint kamalla + vielä pieni fluffi muutos siihen suuntaan että Space Marinet ois "Jenkkejä" niin johan uber sotilaat möis rapakon takana.
Nopat ja Taktiikka Ry
- Dr. Icchan
- Viesti:
Space Crusade?
Oli ainakin minulle aikoinaan aika iso tekijä, minkä takia ryhdyin isompana pelamaan 40K:ta.
Ymmärtääkseni myös jotain fantasialautapeliä GW:llä tai Citadelillä on ollut, yhteistyössä tai lisensoitu jollekin lelu/lautapelifirmalle.
Oli ainakin minulle aikoinaan aika iso tekijä, minkä takia ryhdyin isompana pelamaan 40K:ta.
Ymmärtääkseni myös jotain fantasialautapeliä GW:llä tai Citadelillä on ollut, yhteistyössä tai lisensoitu jollekin lelu/lautapelifirmalle.
Vähän aiheen ohi, mutta onhan fantasy flight games tehnyt jo lautapelejä warhammeriin paljonkin. Horus Heresy, se Talismanin kopio 40k skinissä, Chaos in the Old World jne. Ja nyt on sitten tuo 40k conquest korttipeli.Dr. Icchan kirjoitti:Space Crusade?
Itsekin tosin sanoisin että GW:n isoin vahvuus on brandi. Jotkut ikivanhat kolmosedikan aikaiset kaaosmariinifigut ärrän hyllyllä oman kiinnostukseni ala-asteen lopussa otti koska näyttivät niin miehisiltä. Olen muitakin figupelejä kokeillut, warmachinea pisimpään, ja silti olen aina 40k:n palannut koska setting on vain niin hieno. Warmachine on toimivampi mekaanisesti, mutta sen maailma ja skaala eivät vain ole yhtä houkuttelevia monelle. Itsekin kun yritin vähän kalastella kavereita miettimään warmachinea, niin aika monen vastaus oli että ei faktiot tai steampunk ei iske.
Ja vaikka pelimekaniikka ja balanssi ovatkin tärkeitä, aika monet kuitenkin eksyy ja pysyy 40k:ssa tai fabassa koska niiden tyyli vain iskee eniten. Vaikka kilpaileva tuote on parempi, niin jos se ei vain näytä hyvältä silmään, helposti käyttää alkuperäistä. Minä tiedä että warmachine on parempi turnauspeli, ja silti hassaan yhäkin vain rahaa fabaan ja 40k:n.
Hm, en ole aivan varma mikä tässä olikaan taas pointtina, taisin vain jaaritella omasta nostalgiasta : D
Bep.
- The Captain
- Valvoja
Tavallaan joo. Toisaalta Warhammer ei ole kumminkaan läheskään samalla lailla universaalisti tunnettu brändi kuin vaikka Star Wars muualla kuin geekkipiireissä, ja muut kuin figuttajageekitkään tuskin tietävät siitä muuta kuin että se on a) pikku-ukkopeli tai b) RTS. Dawn of Warit olivat aikanaan tehokas keino levittää tietoisuutta brändistä figuttajien ulkopuolelle - temppu, jota PP yrittää nyt toistaa Warmachine: Tacticsin kanssa, mutta on vaikea uskoa, että samanlaista menestystarinaa saadaan sieltä aikaiseksi. Niille ei-figuttajageekeille, jotka muistavat Dawn of Warit, Warmachine näyttää liian helposti Hammer-ripoffilta (kuten monesta lähteestä sai WM: T:n Kickstarter-kampanjan aikana ja sen jälkeenkin lukea), ja se tulee ohitettua pelkästään senkin takia.Darius kirjoitti: Itsekin tosin sanoisin että GW:n isoin vahvuus on brandi.
GW:llä oli joitakin vuosia sitten idea tuoda (muistaakseni) FaBan aloitusboksin "Lite"-versio marketteihin, mutta luultavasti hoksasivat jossain kohtaa suunnitelmia, kuinka iso aloituskynnys on pelillä, jonka boksissa on sata kokoamatonta ja maalaamatonta ukkelia ja iso hintalappu, eikä tunnettuuttakaan oikein voi käyttää hyväksi, kun ei se Prisman leluosastolla pyörivä iskä tai äiskä kumminkaan todennäköisesti tiedä, mikä on voorhämmer. X-Wing puolestaan valmiiksi maalatuilla nappuloilla ja käytännössä koko läntisessä maailmassa tunnetulla brändillä menisi todennäköisesti ihan eri lailla kaupaksi. Kyllä Lego Star Warskin myy.
GW:n settingit voisivat nykypäivän scififantasianörttiyleisöön taas upotakin, kun George R. R. Martinin myötä överiksi vedetty pahaolo-grimdark on muotia. Se vaan, että GW:n nykyinen politiikka ei suorastaan lisää niiden brändin näkyvyyttä, ja jutuista päätellen absoluuttinen asiakasmäärä ei ole ainakaan merkittävän suuressa kasvussa.
Mikä sitten saattaisi tuoda muut figuvalmistajat GW:n varteenotettaviksi kilpailijoiksi? Nimenomaan näkyvyys, etenkin itsenäisissä pelikaupoissa, joita GW:n viime aikojen muutokset ovat satuttaneet. Kun yhä useampi näistä ottaa GW:n rinnalle myyntiin vaihtoehtoja, tietoisuus vaihtoehtopeleistä laajenee sekä GW:n omille kuluttajille että kokonaan uusille figuttajille. Aggressiivinen markkinointi myös isoissa 'Coneissa auttaa vaihtoehtovalmistajia, ja ainakin Adepticonin "swag bagin" GW-osuus verrattuna mm. PP:n, Wyrdin ja joidenkin periferaalisten pikku-ukkovalmistajienkin tuotenäytteisiin vaikuttaa olevan lähinnä vuodesta toiseen toistuva vitsi, jonka punchlinen tietävät kaikki paitsi GW itse.
Väittäisin, että GW:n ajatus keskittää tuotteidensa myynti omaan nettikauppaansa tulee pitkällä aikavälillä kääntymään sitä itseään vastaan näkyvyyden hävitessä. Jää nähtäväksi, kuinka pitkään ideologia, että fanikunta ruokkii itse itseään ja kiinnostustaan, jaksaa säilyttää sellaisen momentumin, että sijoittajat pysyvät vakuuttuneina.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rackhamin scifi-prepaintti myi hyvin - niin hyvin jopa, että kamat vietiin käsistä. Virheen tekivät siinä, kun veivät lypsylehmänsä, eli tuon edellämainitun kauniin tinalinjastonsa teuraaksi ymmärtämättä seurauksia. Olisivat odottaneet 5-10 vuotta, niin ehkä Rackhamista puhuttaisiin nykyään PP:n sijaan GW:n vakavasti otettavana kilpailijana.NorjanPaavi kirjoitti:Rachamin ongelma oli se, että niiden tina linjasto oli yksi sen ajan kauneimmista. Sekä se että ne olis aika pieni ja tuntematon? Uskoisin että GW:llä on sen verran nimeä ja pelaajakuntaa ja hermo heikkoja fan boyta, että kyllä niille menis siinä sivussa pre-paint kamakin. Ainakin osa pelaajista olisi ihan oikeasti tyytyväisiä kun ei tarvitsisi maalata niitä nappeja. Uskoisin että jenkkilän lyhyt pinnaiset perus kersan sydän ois helppo voitta pre-paint kamalla + vielä pieni fluffi muutos siihen suuntaan että Space Marinet ois "Jenkkejä" niin johan uber sotilaat möis rapakon takana.Hammerheart kirjoitti:Tämä taisi olla Rackhaminkin mutu ;)NorjanPaavi kirjoitti:Itse muitulisin että nyky maailmassa jossa aika on kortilla ja figuilu tunnetusti syö sitä aikaa paljon, niin yksi mahdollinen suunta saattaisi olla valmiiden pre-paint figujen linjasto. Näin saataisiin helposti yhä nuoremmat mukaan ja samalla osa kiireisistä figuttajista + samalla päästäisiin jopa hieman lautapelien apajille.
Eikö GW yrittänyt Sabertoothin kauttaLotR Prepainttia aikanaan? Se ei kauhean hyvin tainnut menestyä...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Minä ymmärsin Rackhamin tilanteen niin että he myivät paljon figuja, mutteivat oikeasti tehneet paljon rahaa, koska huolimatta siitä mitä joskus sanotaan, laadukkaiden figujen teko on kallista hommaa. Rackhamia pyörittivät taiteilijat jotka eivät oikein osanneet optimoida linjastoa tuotannolliselta kannalta.Silveri kirjoitti: Rackhamin scifi-prepaintti myi hyvin - niin hyvin jopa, että kamat vietiin käsistä. Virheen tekivät siinä, kun veivät lypsylehmänsä, eli tuon edellämainitun kauniin tinalinjastonsa teuraaksi ymmärtämättä seurauksia. Olisivat odottaneet 5-10 vuotta, niin ehkä Rackhamista puhuttaisiin nykyään PP:n sijaan GW:n vakavasti otettavana kilpailijana.
Eikö GW yrittänyt Sabertoothin kauttaLotR Prepainttia aikanaan? Se ei kauhean hyvin tainnut menestyä...
No sitten kun alkoi fyffet loppua niin paikalle tuotiin ekonomistit jotka eivät tajunneet alaa ollenkaan ja rupesivat tekemään 'järkeistyksiä' ymmärtämättä ollenkaan että juuri se 'turha' oli se mitä ihmiset halusivat Rackhamilta ostaa. Ja firma meni nurin vielä nopeammin...
Tuossa kun joku heitti että miksei figufirmat kuten GW pistä tuotteita isoihin lelukauppoihin: olen myös ihmetellyt miksei GW tee taas Space Crusaden kaltaista entry-peliä mitä voisi myydä lelukaupoissakin. Ehkä sellainen vaatisi sitten sellaista enempi 'lautapelilaatua' ettei hinta karkaa, ettei GW halua sellaista tehdä kun se on päättänyt olevansa 'premium' -valmistaja.
Toisaalta nuo isot leluketjut ovat kuulemma usein aika v-mäisiä yhteistyökumppaneita. Ne nappaavat isot siivut katteesta, hyllypaikasta on kova kilpailu ja sama valikoima pitää saada kaikkiin liikkeisiin. Helppoa Hasbrolle tai Mattelille, työläämpää ja riskialttiimpaa pienille valmistajille.
Eikö Space Crusade / Hero Quest tehtykin aikanaan vähän tohon tyyliin lisenssillä lelufirmoille ja GW julkaisi itse Advanced Space Crusaden ja Advanced Hero Questin (ja myöhemmin Warhammer Questin), jota tarjottiin sitten niille, jotka tykkäsivät kuin hullu puurosta. Hero Questin uudelleenlämmittäminen ei olisi välttämättä edes mikään huono idea - aika monelle 80-luvulla kasvaneelle se oli kuitenkin tärkeä sisäänheittopeli Fabaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
-
Snowtrooper
SC/HQ figut olivat GW:n skulptaamia (sprueissa jopa luki Citadel, eli näillä saanee pelata GW:n tiloissa) ja joku GW:n puolelta kai koordinoi fluffia (ja siitä johdettuja sääntöjä) että se edes nimellisesti sopi GW:n fluffiin. MB (nykyään Hasbron omistuksessa) hoiti muun designin, valmistuksen, jakelun ja markkinoinnin, sekä myös lokalisoinnin josta seurasi varsin hupaisia käännöksiä (mm. dreadnought = Destructor, Ultamarines = Sky Terminators, Imperial Fists = Space Judges, assault cannon = panssarinyrkki, genestealer = geenihirviö jne.)
Nyt kun tähän suuntaan lähdettiin niin pakko sanoa, että jos HeroQuestistä tulisi jonkinlainen väännös myisin avovaimoni jotta sen saisin. Löytyy vanha painos siitä hyllystä ja valitettavasti osa tavarasta on kadonnut vuosien varrella :(
HQ toimi ainakin mulle porttihuumeen mallisesti ja heitti mut mukaan Fabaan ja myöhemin nelkkariin.
HQ toimi ainakin mulle porttihuumeen mallisesti ja heitti mut mukaan Fabaan ja myöhemin nelkkariin.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Oot nyt sitte Jamolle yhden avovaimon velkaa ;)
Vaimo pellolle ja peli tilalle. Saatan kutsua sen joskus pelaamaan.
Kappas, pitkälle ovat tuossa projektissä päässeet. Muistaakseni kickstarteri hylkäsi niiden kampanjan kertaalleen. Rahoitus on näköjään nyt hoidettu ja ennakkotilaajat odottavat pelejään. Postitukset ovat melkoisen arvokkaat, mutta kyllä siinä on sisältöäkin. Saa sitten nähdä mikä on varsinainen myyntihinta, ja tuleeko lakipuolelta vielä ongelmia vastaan.
Ja uusi TJ on valittu (Lähde).
Firman sisäinen mies Kevin Rountree oli ylivomaisesti paras kandidaatti. Varmaan siksi että miehen aikaisempi titteli GW:llä on "Chief Operating Officer", helppoa vaihtaa vain yksi sana työnkuvasta.
Firman sisäinen mies Kevin Rountree oli ylivomaisesti paras kandidaatti. Varmaan siksi että miehen aikaisempi titteli GW:llä on "Chief Operating Officer", helppoa vaihtaa vain yksi sana työnkuvasta.