"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

RopeCon 2015 - 15.5.-17.5.2015

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Allekirjoittaneen valikoituessa figupuolen pääkoheltajaksi ja hiukan otetta asiaan nyt saaneena, on vissiin aika polkaista tämäkin ketju käyntiin näin virallisestikin.

paikka: Dipoli, Espoo
Teema: Matka
Tapahtuma feissarissa: www.facebook.com/events/1462197944054366

Yleistä
RopeCon tosiaan tapahtuu tänä vuonna poikkeuksellisesti jo keväällä Dipolin painuessa remonttiin kesän korvilla. Ensi vuonna sitten uusin haastein uudessa paikassa, mutta tehdään tästä(kin) kerrasta yhteistuumin ikimuistoinen :)

Tavoitteena olisi tänä vuonna nostaa entisestään yleisten coninkävijöiden mahdollisuutta tutustua figuiluun. Tuolta osin toivoisin jokaisen ohjelmaa järjestämään halajavan jo nyt miettivän miten tämä onnistuisi parhaiten omalla kohdallansa, oli se sitten, että peliä demottaa tietyt henkilöt, taikka pelin/turnauksen vetäjät tekevät samaan aikaan/ennen/jälkeen ohjelmansa demosession tai pari. Ketään en halua pakottaa demopuuhiin, esitän vain vienon toiveen, että saataisiin kaikille kiinnostuneille mahdollisuus päästä kokeilemaan mein harrastusta :)

Maalauskisa
Infosetti löytyy täältä

Muuta
Koetan pitää skenen kohtuu hyvin tiedotettuna siitä missä mennään ja kyselen varmasti paljon myösen mielipiteitä niistä asioista joihin voitte vaikuttaa :) Päivittelen tätä viestiä aina kun jotain uutta ja ihmeellistä ilmaantuu. Toiveita, ajatuksia ja ideoita saa pommittaa ihan sitä mukaa, kun niitä tulee.

Puuhamies
Mie olen siisen yksi niistä naamoista, jotka on on istuna viime vuosina figutiskin takana ja muutenkin ollut polleana paikalla työntekijälätkä rinnuksissa. Jokusen kerran jotain maalauspalkintoja olen ollut valkkaamassa ja nyt viimevuonna olin se Ninnun vastakohta maalauskisan tuomaristossa. Maalaus ja mallauspuolen lisäksi miulla on ammoisilta ajoilta takana myösen kokemusta turnauksen jos toisenkin edestä isojen sekä pienempien pelien kanssa, niin osallistuja kuin järkkäripuoleltakin. Eli aika ympäripyöreä paketti (huono kaikessa), joten toivonmukaan osaan olla sorsimatta ketään ja saadaan tästä tapahtumasta kaikkia miellyttävä setti kasaan :)

Yhteyden saa parhaiten maililla osoitteeseen [email protected] (tai laittamalla täällä yv:tä taikka pommittamalla tätä ketjua).

Ari / yrska,
figuconiitti vuosimallia 2015
Viimeksi muokannut yrska, Su 01.02.2015 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
yrska
Peliporukkavalvoja

Re: RopeCon 2015 - 15.5.-17.5.2015

(Jätetään tähän varaus ohjelmaa koskevalle tiedolle)
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Nopat & Taktiikka haluaisi järjestää Infinity turnauksen Ropeconissa, järjestäjänä minä. Miten ja milloin figuohjelmien järjestäjät valitaan?
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Nopat & Taktiikka haluaisi järjestää Warmachine & Hordes -turnauksen (tai viisi) Ropeconissa, järjestäjänä minä. Miten ja milloin figuohjelmien järjestäjät valitaan?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Krank

Viesti Kirjoittaja Krank »

Varovainen toive X-Wing turnauksesta? :)
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Ei-niin-varovainen toive figuohjelman entistä laajemmalle repertuaarille. Turneet on kivoja ja maalauskisat ilahduttavia, mutta muutakin saisi olla tarjolla kuin vain yhden kahden vahingossa sekaan eksyneen luennon tai työpajan muodossa.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Furinji kirjoitti:Ei-niin-varovainen toive figuohjelman entistä laajemmalle repertuaarille. Turneet on kivoja ja maalauskisat ilahduttavia, mutta muutakin saisi olla tarjolla kuin vain yhden kahden vahingossa sekaan eksyneen luennon tai työpajan muodossa.
Et tainnut olla viime conissa? Itse törmäsin aika tehokkaisiin marginaalipelien esittelypöytiin, joissa tapahtui aika paljon koko ajan vähän Game-on-demand-periaatteella. Mun on vaikea kuvitella, miten homman voisi tehdä paremmin - paitsi tietenkin enemmän pelejä, enemmän hyvin maalattuja figuja, ja enemmän asiaan vihkiytyneitä esittelijöitä... :)

-ile
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Ehkä jotain muutakin kuin demoa? Kuten enemmän niitä työpajoja ja luentoja. Esittelyarmeijoitakin voisi laittaa vaikka niin monesta pelistä kuin löytyisi ihmisiltä figuureja, viime conissa taisi olla vain ne parin neliömetrin vetoiset, sinänsä hienosti maalatut Mariini-armeijat. Ehkä enemmän ja erilaisia normipelikokoonpanoja?
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

ile kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Ei-niin-varovainen toive figuohjelman entistä laajemmalle repertuaarille. Turneet on kivoja ja maalauskisat ilahduttavia, mutta muutakin saisi olla tarjolla kuin vain yhden kahden vahingossa sekaan eksyneen luennon tai työpajan muodossa.
Et tainnut olla viime conissa? Itse törmäsin aika tehokkaisiin marginaalipelien esittelypöytiin, joissa tapahtui aika paljon koko ajan vähän Game-on-demand-periaatteella. Mun on vaikea kuvitella, miten homman voisi tehdä paremmin - paitsi tietenkin enemmän pelejä, enemmän hyvin maalattuja figuja, ja enemmän asiaan vihkiytyneitä esittelijöitä... :)
En sanonut, että lisää pelejä vaan lisää vaihtelua ohjelmaan. Luentoja, paneeleja jne.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Joku luento jossa olisi kasattu paljon figupelejä, näiden aloituskustannuksia skenen terveydestä jne.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

jupu_pupu_mies kirjoitti:Joku luento jossa olisi kasattu paljon figupelejä, näiden aloituskustannuksia skenen terveydestä jne.
Mä voisin pitää. Montako tuntia laitetaan?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
M0ca

Viesti Kirjoittaja M0ca »

Suomen Rooli- ja Miniatyyripelaajat ry haluaisi järjestää viimevuoden malliin Infinity-turnauksen, Yö-Apocalypsen, Mordheim-session, sekä Infinity-demottamista. Uutena tälläkertaa Malifaux-turnaus, Malifaux-demopöytä sekä Eden-turnaus. Järjestäjinä useita viimevuodelta tuttuja naamoja.
Viimeksi muokannut M0ca, Ke 05.11.2014 09:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Peräti kaksi Infinity-turnausta? Tuollahan tulee kiire...
yrska
Peliporukkavalvoja

Periaatteessa ohjelman ruukkaus lähtee todenteolla käyntiin vasta ens vuoden puolella, mutta kyllä mie mieluusti alustavaa listaa kokoan jo nyt, niin on työvälineitä minkä pohjalta suunnata taistoon tiloista sun muista. Viime vuosien ohjelmajärkkäreihin sekä niihin jotka ovat ilmaisseet halukkuutensa järkätä jotain, olen yhteydessä heti kun on tarvetta tarkempaan tietoon tietoon tulee, nyt riittää vallan hyvin tieto siitä mitä mahdollisesti halutaan järkätä :)
Eli laitan nyt jo huudelleiden tietoja ylös ja pidän teit tiedotettuna sitämukaa kun aikataulut ja asiat alkaa pikkuhiljaa muotoutua, conin suunnittelu kun tässä on pikkuhiljaa vasta starttaamassa tulevien viikkojen aikana.

Puheohjelmien & työpajojen + mahdollisten muiden ohjelmamuotojen suhteen saa heittää toki ideoita millaista halutaan. Samalla jos on mielessä joku, jonka ehdottomasti näkisi sopivan moista vetämään, niin siitäkin saa vinkata. Vetäjät näille kun on välillä olleet hiukan kiven alla, niin mitä aikaisemmin ideat saadaan ilmoille, niin sitä varmemmin jotain varmasti järjestyy :) (Varsinkin, jos potentiaalisia kävijöitä näihin olisi tiedossa enemmältikin.)

Jos muuten on ehdotuksia siitä mille ulkkarifoorumeille olisi vähintään syytä kanssa tiedottaa conista (figu)kokonaisuutena, niin siitäkin saa laittaa vinkkiä :)

(Aamulla sitten sama selkokielellä ja tarvittaessa lisätietoja...)

yrska
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Onnea Yrskalle tähän pestiin !

Saadaan varmasti Dipolille arvoisensa läksiäiset. Nopat ja Taktiikka avittaa mielellään figupuolen tapahtumien järkkäämisessä, ja ollaan varmaan jollain sisällöllä demoilemassa jotain. N&T:hän on myöskin kohta mahdollisesti Ropeconin jäsenjärjestö, joten sekin velvoittaa :)

Mahdollisia Figupuolen tapahtumia, mitä mahdollisesti Nopat & Taktiikka voi olla järkkäämässä turnauksina ja/tai demoina :
  • - Infinity
    - Warmachine
    - Flames of War
    - Saga
    - Bolt Action
    - X - Wing
    - Warhammer (autetaan maastojen yms suhteen tarvittaessa, jne)
Mutta palataan noiden suhteen asiaan sen mukaan miten kerhon aktiivit haluavat ottaa tapahtumia hoitaakseen. Nyt on pääfocus Talvi & Jatkosodan 2015 järkkäämisessä... Demotuksen lisääminen ja esiinnostaminen on Ropeconiin erittäin hyvin sopiva asia, koska sillä saadaan paikalla oleva erittäin potentiaalinen yleisö kokeilemaan ja mahdollisesti kiinnostumaan peleistä. Turnaukset ovat toisaalta jo sisällä olevalle porukalle erittäin tärkeitä, joten niidenkin on hyvä pyöriä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Yksi tekijämies lisää ilmoilee innostaan, kunhan pääsen itseni kanssa varmuuteen siitä olisiko tässä conissa virtaa repäistä jotain erilaista kun on muutamia viime vuosia pääasiassa tehnyt GW:n pikkupelien demoilua nukkumatta kolme päivää kerrallaan (viime coni meni Kokemuspisteen eturivissä yleisövirrassa kiinni, pientä jakomielitautia alkaa tulla kun demoaa kolmea eri peliä yhtaikaisesti puolelle tusinalle ihmiselle). Jotain pienoismallailua tulen kuitenkin luultavimmin suorittamaan, joko BFG, BB ja Hulk demoja tai jotain aivan muuta.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Kuten tuli tuossa jo aiemmin luvattua, tulen vetämään KuoFi ry:n tukemana Horus Heresy -turnausta noin kymmenelle pelaajalle. Lisäksi turnauksen ulkopuolisina aikoina mielellään vedän ko. lisäosasta demotusta halukkaille, sekä mahdollisesti hieman isompaa vääntöä yhteispelinä. En sitten tiedä miten paljon tälle pelille löytyy pöytämetrejä, mutta tarvetta olisi sellaiselle viidelle 4'x4' pöydälle, eli yhteensä reippaat kuutisen metriä pöytää olisi tarpeena. Käytännön järjestelyistä otetaan sitten kantaa varmaan lähempänä. :)

Tarjolla tulee olemaan siis silmiä hiveleviä pelipöytiä ja armeijoita, mikä toivottavasti vetää enemmänkin asiaan vihkiytymätöntä porukkaa tutustumaan peliin.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mä voisin taas kerran tuoda "jotain". Ehkä Carnevalea tänä vuonna. Himottaisi ehkä rakentaa demotuskampanja, jossa olisi jokin etenevä narratiivi mukana, joka etenisi ja skenut muuttuisivat, vaikka pelaajat vaihtuisivatkin. Tämän toteuttaminen tosin voisi olla käytännössä vähän haastavaa...

Samaan teemaan voisi miettiä ihan Carnevalen tekijän David Esbrin ruinaamista luennoitsijaksi - miehellä kuitenkin on kokemusta figupelien kehittämisestä ja rahoituksen järjestämisestä pienenä tekijänä isossa meressä. (edit: kaverilla on 2 onnistunutta Kickstarteria ja 1 feilannut, mies on myös vastannut Espanjassa GW-puolesta aikanaan ennen sen keskittämisestä Britteihin).
Viimeksi muokannut Silveri, Ti 11.11.2014 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

Ehkä jotain joo. Meille varmaan tulee siinä edellisenä kuukautena perheenlisäystä niin en tiedä irtoaako viikonloppuvapaat niin äkkiä. Olettaen että pääsisi niin voisi tällä kertaa jättä ämöriikkalaiset kotia ja keskittyä ancientsiin.

Teemana voisi vaikka olla antiikin taisteluihin tarjolla olevat sääntösetit. Viikonlopun aikana voisi uutta sääntösettiä etsivien ja antiikkipelaamisesta kiinostuneiden porukalla ajaa samoilla kamppeilla läpi vaikka: Hail Caesar, DBA, Basic Impetus, Warmaster ancients, Sword & Spear, mitänäitänyton.

Tarjolla olisi hopliittiarmeija kuusmillisenä ja keväällä voisi tehdä niitä vastaan Persialaiset.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Minä +1 henkilö oltaisiin taas vetämässä epic turnausta lauantaille. Tarvitaan yleensä noin 3 - 5 pöytää (120x180cm) tilaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”