Malifaux
Re: Malifaux
Sit te jätkät saatte kyllä lopettaa sen infinityn ku seinään jos malifaux on liian mainstream. :D
Something something Dangerzone!
- Hammerheart
Mulle jäi vielä epäselväksi, että oliko nuo HQ-renderit nyt siis hyviä vai huonoja?Silveri kirjoitti:Urputan vielä kontrastia tuosta 3d-sculptauksesta: Espanjan puolelta http://www.heroquestclassic.com/gallery/
Ehkä mun pitää odottaa 3rd gen Wyrdin figuja, kun tää 2nd gen ei oikein vakuuta (1st gen oli metalliset).
Mutta mun pitää joskus tosiaan tuoda sulle fyysisesti hämmästeltäväksi jotain parempia Wyrdin uusia muoveja. Tai siis lähinnä uudempia Wyrdin uusia muoveja =)
Ei siis toki niin, että niistä olisi pakko pitää - tyyli on muuttunut isosti ja on ihan validi mielipide, että se ei vetoa, mutta siis tosiaan detaljien puolesta tuolla on nykyään monia onnistuneita nappeja.
Hätä ei ole kuitenkaan tämännäköinen, NorjanHipsteri, Pulp City on kuitenkin tulossa ja sitä ei pelaa täällä yhtään kukaan! Ja sitten vielä 1650 jota ei tunnu pelaavan maailmallakaan kukaan! =DTai em mä tiedä on Malifaux nyt jo vähän liian mainstream, kun ollaan kuitenkin Poromagian selvästi toisiksi pelatuin figupeli... toki Edenkin on 5 pelatuimman joukossa. Ehkä pitäis taas vaihtaa peliä johonkin riittävän underground porukkaan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Kyllä me NorjanHipsterille kaivetaan jostain niin hämärä peli, ettei siitä internetissäkään kukaan tiedä niin mitään!
- NorjanPaavi
Nyt reaaliteetit käteen. Molemmat on Kickstarterista! Tota 1650 ei olla odotettu kuin.. mitä yli vuosi. Tätä menoa tyttö on jo aikuinen ja voi hoitaa maalauksen. Mitä Pulp Cityyn tulee niin ennen kuin kickstarterit saapuu niin se on JO mainstreem. :PHammerheart kirjoitti:Hätä ei ole kuitenkaan tämännäköinen, NorjanHipsteri, Pulp City on kuitenkin tulossa ja sitä ei pelaa täällä yhtään kukaan! Ja sitten vielä 1650 jota ei tunnu pelaavan maailmallakaan kukaan! =DTai em mä tiedä on Malifaux nyt jo vähän liian mainstream, kun ollaan kuitenkin Poromagian selvästi toisiksi pelatuin figupeli... toki Edenkin on 5 pelatuimman joukossa. Ehkä pitäis taas vaihtaa peliä johonkin riittävän underground porukkaan.
PS. Ite oot peli hipsteri joka huutelee muihin ketjuihin ;)
PS2: Infinityä ei lasketa koska ollaan HH kanssa Pro pelaajia ja "harjoitellan" jopa yksittäisiin turnauksiin. Ennen Ropeconia pelattiin ainakin 3 harjoitus peliä....
PS3: Jotta internet... :) :) :) :D
Täällä huutelet vieraaseen ketjuunNorjanPaavi kirjoitti: PS. Ite oot peli hipsteri joka huutelee muihin ketjuihin ;)
Samal' vilkaiset omaa post counttiis
Nelnumeroinen luku tuijottaa takaisin
Toivot että joku huomaisi sinutkin
Ketjussasi ei oo yhtään ystäväää (äjääjääjää)
Kaikki tuntee sun hipsteri tarinas nimeltään
Ennen galleria oli avoinna sinullekin
Kunnes moden sormi tavoitti karkurin
Ja elämä on
helppoo silloin kun on peli,
josta pitää kii
Ei tarvitse mennä kauhomaan nettikaupan
tyhjää ale-laarii
Ja elämä on
illasta iltaan figujen maalausta sinullekin
Illasta iltaan äänekäs hipsteri tekee
itsestään marttyyrin
*en jaksa enempää*
:D:D:D:DMorze kirjoitti:Täällä huutelet vieraaseen ketjuunNorjanPaavi kirjoitti: PS. Ite oot peli hipsteri joka huutelee muihin ketjuihin ;)
Samal' vilkaiset omaa post counttiis
Nelnumeroinen luku tuijottaa takaisin
Toivot että joku huomaisi sinutkin
Ketjussasi ei oo yhtään ystäväää (äjääjääjää)
Kaikki tuntee sun hipsteri tarinas nimeltään
Ennen galleria oli avoinna sinullekin
Kunnes moden sormi tavoitti karkurin
Ja elämä on
helppoo silloin kun on peli,
josta pitää kii
Ei tarvitse mennä kauhomaan nettikaupan
tyhjää ale-laarii
Ja elämä on
illasta iltaan figujen maalausta sinullekin
Illasta iltaan äänekäs hipsteri tekee
itsestään marttyyrin
*en jaksa enempää*
Mulle jäi vielä epäselväksi, että oliko nuo HQ-renderit nyt siis hyviä vai huonoja?Hammerheart kirjoitti:Silveri kirjoitti:Urputan vielä kontrastia tuosta 3d-sculptauksesta: Espanjan puolelta http://www.heroquestclassic.com/gallery/
Ehkä mun pitää odottaa 3rd gen Wyrdin figuja, kun tää 2nd gen ei oikein vakuuta (1st gen oli metalliset).
No mä pidän niitä itse hyvinä lähinnä sen takia, että detailit on ISOJA, niitä on vähemmän ja nuo näyttävät figuilta eivätkä tietokonepelin modeleilta. Ehkä mä olen vain liian oldskool. Kohta mä rupean tässä ketjussa hehkuttamaan Rogue Traderia, linnunnokkamarineita (okei, kummatkin olivat jo passé silloin kun aloitin)... muovisista one-pose Wood Elfeistä nyt puhumattakaan *puistatus*. Ehkä pitäisi vain ryhdistäytyä ja hankkia se M2E sääntis jossain vaiheessa, kun figutkin kerta on olemassa. Ainakin tissit näillä uusilla tuntuisi olevan pienemmät kuin aiemmin. :P
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ei noissa Heroquestin figuissa näytä mu mielestä olevan vähempää tai isompia detaileja kuin Wyrdin muoveissa, kun katsoo jotain modelia, joka ei ole käytännössä alasti. Vai onko noissa skaala sitten isompi?
Esteettinen ilme kokonaisuutena nyt tietenkin on aika erilainen. HQ napit näyttää olevan lähes poikkeuksetta aika lihaksikkaita verrattuna Wyrdin figuihin, mutta se nyt on lähinnä taiteellinen valinta. Jotakin se voi tietysti miellyttää enemmän, eikä siinä ole mitään väärää, mutta ei se napeista parempia tee.
Esteettinen ilme kokonaisuutena nyt tietenkin on aika erilainen. HQ napit näyttää olevan lähes poikkeuksetta aika lihaksikkaita verrattuna Wyrdin figuihin, mutta se nyt on lähinnä taiteellinen valinta. Jotakin se voi tietysti miellyttää enemmän, eikä siinä ole mitään väärää, mutta ei se napeista parempia tee.
Do you even lift?Myyra kirjoitti:HQ napit näyttää olevan lähes poikkeuksetta aika lihaksikkaita verrattuna Wyrdin figuihin, mutta se nyt on lähinnä taiteellinen valinta. Jotakin se voi tietysti miellyttää enemmän, eikä siinä ole mitään väärää, mutta ei se napeista parempia tee.
Lol, mutta ei mun pointti ehkä tuossa lihaksikkuudessa ole.
Tärkein pointtini on ehkä vaatetus. Vrt. detaileja esim. http://www.thewarstore.com/media/WYR/WYR20609.jpg ja Gamezonen Elf-WIP:iin. Kyse ei ole siitä ettenkö pitäisi noita Gremlineiden Slop Haulereita tyylikkäinä tuossa kuvassa, mutta maalattavana ne ovat todennäköisesti ihan hirveät. Gamezone on 3d-mallinnuksessakin ottanut aika perinteisen linjan poimujen ja vaateparsien reunojen ylikorostuksessa, joka figupuolella helpottaa ainakin oman kokemukseni perusteella maalaamista. Epärealistisen paksuhan tuo haltijan nahkatabardihan on, mutta 30mm skaalassa se tuo tukevuutta ja mahdollistaa syvemmät korkeuserot. Noilla Gremlineillä puolestaan vaatteet ovat hyvinkin ihonmyötäisiä ja muita kuin housujen ihan haarojen välissä olevia poimuja on vaikea saada kauhean siististi highlightittyä (smoothien blendiminen on vaikeaa). Näyttäväthän ne hyvältä 2D-renderöinteinä, mutta mielestäni "syvyyserokontrasti" saisi olla voimakkaampi, jolloin mulle syntyy vaikutelma, että noi figut on tehty 2d-renderi edellä (koska 2d-renderi ei näytä mielestäni figulta) ja "perinteisen" sculptimisen ideologia on jäänyt vähemmälle. Esim. 52-millisenähän noi toimisivat mielestäni jo paljon paremmin.
Edustan kuitenkin ehkä tässä mielessä vähemmistöä ja voi olla, että Wyrdin tyyli on vain jotain mitä mun on vaikea hyväksyä.
Tärkein pointtini on ehkä vaatetus. Vrt. detaileja esim. http://www.thewarstore.com/media/WYR/WYR20609.jpg ja Gamezonen Elf-WIP:iin. Kyse ei ole siitä ettenkö pitäisi noita Gremlineiden Slop Haulereita tyylikkäinä tuossa kuvassa, mutta maalattavana ne ovat todennäköisesti ihan hirveät. Gamezone on 3d-mallinnuksessakin ottanut aika perinteisen linjan poimujen ja vaateparsien reunojen ylikorostuksessa, joka figupuolella helpottaa ainakin oman kokemukseni perusteella maalaamista. Epärealistisen paksuhan tuo haltijan nahkatabardihan on, mutta 30mm skaalassa se tuo tukevuutta ja mahdollistaa syvemmät korkeuserot. Noilla Gremlineillä puolestaan vaatteet ovat hyvinkin ihonmyötäisiä ja muita kuin housujen ihan haarojen välissä olevia poimuja on vaikea saada kauhean siististi highlightittyä (smoothien blendiminen on vaikeaa). Näyttäväthän ne hyvältä 2D-renderöinteinä, mutta mielestäni "syvyyserokontrasti" saisi olla voimakkaampi, jolloin mulle syntyy vaikutelma, että noi figut on tehty 2d-renderi edellä (koska 2d-renderi ei näytä mielestäni figulta) ja "perinteisen" sculptimisen ideologia on jäänyt vähemmälle. Esim. 52-millisenähän noi toimisivat mielestäni jo paljon paremmin.
Edustan kuitenkin ehkä tässä mielessä vähemmistöä ja voi olla, että Wyrdin tyyli on vain jotain mitä mun on vaikea hyväksyä.
No ite oon kyllä vahvasti valtaosin enemmän metalli linjaston tyylin puolesta puhuja enkä niin ole välittänyt uudesta linjastosta kuin ehkä mököjen jne kannalta, mutta maalaus puolella ne on kyllä aivan hirveitä kun ei tosiaan ole kuin flättiä pintaa.
Vaikeampi niitä on huomattavasti maalata kuin esim metalli versioita.
Vaikeampi niitä on huomattavasti maalata kuin esim metalli versioita.
Insert pakollinen: https://www.youtube.com/watch?v=N_UGFLT0VMY :P (tosin tääkin biisi on jo "hieman" puhkisoitettu)
*ja sitten takaisin säännölliseen aiheeseen*
*ja sitten takaisin säännölliseen aiheeseen*
- Hammerheart
Luin erästä Faux-blogia, jossa puhuttiin Triggerien julistamisesta heti flipin yhteydessä eikä vasta duelin lopputuloksen selvittyä. Näinhän meidänkin peleissä usein tehdään, mutta pitäisikö tuo ottaa ihan varta vasten tavaksi? Eli siis kertoo systemaattisesti aina flipin yhteydessä, että mitä sieltä voi tulla ja sitten duelin lopuksi varsinaisesti valitsee. Tosiaan usein näin on, mutta ei ihan aina, joten muutos olisi lähinnä konsistenssissa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Itse kyllä pyrin aina kertomaan mikä triggeri on sillä ensimmäisellä tulossa tai ei ole tulossa, mutta sittenhän se tulee lopulta siitä mitä cheattaat. Vai mitä tarkoitit? Pitäisikö se triggeri muka heti julistaa mitä aiot käyttää vaikket olisi sitä edes vielä saanu flipattua / cheatattua?Hammerheart kirjoitti:Luin erästä Faux-blogia, jossa puhuttiin Triggerien julistamisesta heti flipin yhteydessä eikä vasta duelin lopputuloksen selvittyä. Näinhän meidänkin peleissä usein tehdään, mutta pitäisikö tuo ottaa ihan varta vasten tavaksi? Eli siis kertoo systemaattisesti aina flipin yhteydessä, että mitä sieltä voi tulla ja sitten duelin lopuksi varsinaisesti valitsee. Tosiaan usein näin on, mutta ei ihan aina, joten muutos olisi lähinnä konsistenssissa.
- Hammerheart
Ei kun siis just tuota, mitä teet. Tosiaan siis yleensähän noin taidetaan sanattomasta sopimuksesta tehdä, mutta ei ehkä ihan 100% systemaattisesti. Ei tarvitse siis aina luetella kaikkia mahdollisia triggereitä, vaan tosiaan se mikä sieltä olisi tulossa.Fiend_ kirjoitti:Itse kyllä pyrin aina kertomaan mikä triggeri on sillä ensimmäisellä tulossa tai ei ole tulossa, mutta sittenhän se tulee lopulta siitä mitä cheattaat. Vai mitä tarkoitit? Pitäisikö se triggeri muka heti julistaa mitä aiot käyttää vaikket olisi sitä edes vielä saanu flipattua / cheatattua?Hammerheart kirjoitti:Luin erästä Faux-blogia, jossa puhuttiin Triggerien julistamisesta heti flipin yhteydessä eikä vasta duelin lopputuloksen selvittyä. Näinhän meidänkin peleissä usein tehdään, mutta pitäisikö tuo ottaa ihan varta vasten tavaksi? Eli siis kertoo systemaattisesti aina flipin yhteydessä, että mitä sieltä voi tulla ja sitten duelin lopuksi varsinaisesti valitsee. Tosiaan usein näin on, mutta ei ihan aina, joten muutos olisi lähinnä konsistenssissa.
Ite yleensä kerron, mitä on tulossa jo flipin yhteydessä, jos se on niin merkittävä, että se voisi vaikuttaa vastustajan haluun cheatata. Jotain critical strikeja en jaksa ilmoitella.
Ts. pyrin antamaan vastustajalle ne tiedot, jotka itsekin haluaisin saada vastaavassa tilanteessa.
Ts. pyrin antamaan vastustajalle ne tiedot, jotka itsekin haluaisin saada vastaavassa tilanteessa.
- Hammerheart
Joo, totta, Critical Strike ja Infect on vähän siinä rajoilla. Lähinnä ehkä jos ne on jotenkin erityisen oleellisia (eli esmes nappi on kuolemassa minimidamagesta koska Critical Strike tai menossa HtK-rajalle ja saamassa sen Poisonin tms.).Myyra kirjoitti:Ite yleensä kerron, mitä on tulossa jo flipin yhteydessä, jos se on niin merkittävä, että se voisi vaikuttaa vastustajan haluun cheatata. Jotain critical strikeja en jaksa ilmoitella.
No me tosiaan taidetaan kaikki kyllä tätä käyttää. Ja tosiaan aina on reilua esim Nursejen tapauksessa kertoa kyllä kaikki triggerit. :D
Black Friday myynti on muuten käynnissä nyt Wyrdin verkkokaupassa. Ne aloitti sen ninjasti jo aikaisemmin.