En tykänny siitä formaatista (tai siis pistekoosta) alun perinkään ja pelit oli tosiaan vaan lisää läiskimistä listaan tungetuilla napeilla ja sen kaiken jälkeen peli ratkes kuitenkin siihen et onnistuks se primaloitu ghetto kolmosvuoron CK:ssa.TheEmu kirjoitti:Osaaks muuten sanoo ett riittääks 2x50p ja ett onks maalauspakkoo vaik formaattii itessään viel tuunattais?
Ei kai me mittää yli 50p pelei sentään pelata? Liityin Fanan yhteydes aika vahvasti Teron "ei enää ikinä >50p pelei" -kerhoon... =)
Uusi Mestarien turnaus (13.-14.12.2014)
Re: Uusi Mestarien turnaus (13.-14.12.2014)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Eiks round robinissa voi tulla useammankin ku kahen pelaajan tasuri (vai metaanks iha metsään)? Ei kai täs kohti kuitenkaa haettais top2ta finaaliin tiebreakkereillä?
Kolme listaa on kiva.
Kolme listaa on kiva.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
Jos kaikki pelais kaikkia vastaan, ja tasurin sattuessa pelaajien välinen peli ratkasee, ja jos on 3 pelaajaa samoissa voitoissa, niin jo on kumma. 2/3 sijoilla voi sitten ollakin enempikin tunkua, mutta ainaskin uskoisin voittajan löytyvän tuolla kaavalla, ainakin mutu-tuntumalla...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Joo voi tulla teoriassa jopa kaikkien pelaajien tasuri. Tässä tapauksessa on käytännössä pakko ottaa tiebreikkereillä ne kaksi parasta finaaliin ja muut ulos. Voittaja kuitenkin ratkeaa sitten lopulta pelaamalla.TheEmu kirjoitti:Eiks round robinissa voi tulla useammankin ku kahen pelaajan tasuri (vai metaanks iha metsään)? Ei kai täs kohti kuitenkaa haettais top2ta finaaliin tiebreakkereillä?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
CPt ja lopulta APt tossa ois tie breakkerit iha normaalisti?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Aattelin ensisijaiseksi tiebreikkeriksi keskinäisen pelin (tai keskinäiset pelit, jos useampi tasavoitoissa), sitten nuo normaalisti.TheEmu kirjoitti:CPt ja lopulta APt tossa ois tie breakkerit iha normaalisti?
Turnauksen lähestyessä palataas nyt vielä asiaan, eli pelisysteemiin. Tämä round robin -tyyppinen ratkaisu, jossa kaikki pelaavat kaikkia vastaan on sen verran mielenkiintoinen, että kokeillaan sitä. Jos seitsemän kierroksen jälkeen ei ole yksiselitteistä voittajaa (=enemmän voittoja kuin muilla), pelaavat kaksi parasta (ensin keskinäisillä peleillä ja sitten normaaleilla tiebreikkereillä määriteltynä) finaalin.
Mutta tässä on yksi lievä ongelma. Seitsemän kierroksen pelaaminen vie aikaa ja pitäisi varautua lisäksi mahdolliseen kahdeksanteen. Pelaamalla neljä peliä lauantaina ja 3+1 sunnuntaina tarkoittaisi, että su-ilta venyy aika pitkälle, ainakin pidemmältä tulevilla. Siksi olisi ehkä parasta, jos voisimme pelata yhden pelin jo pe-iltana, sitten neljä lauantaina ja kaksi (+finaali tarvittaessa) sunnuntaina. Näin aikataulu olisi suht inhimillinen.
Tässä vaiheessa kysynkin kaikilta turnaukseen selviyneiltä (+mahdollisesti selviytyviltä), että
a) pääsettekö paikalle la+su
b) voitteko tulla jo perjantaina pelaamaan yhden pelin (aloitus voidaan laittaa vaikka klo 20)
c) pelataanko SR2015 (beta) vai SR2014?
Vastauksia odottelen tältä sakilta:
Tero Särkijärvi
Teppo Aro
Jaakko Uusitupa
Teemu Aro
Henry Hyttinen
Tatu Purhonen*
Mikko Heinola*
Sami Suikki*
----------------
Olli Reunanen**
Janne Mikkola**
(* =ei vielä täysin varmaa paikkaa kisassa, ratkeaa tämän viikon viikonlopun Tampereen turnauksen jälkeen)
(** =ensimmäiset varasijat ja mahdollisuus ainakin teoriassa nousta varsinaiselle sijalle Tampereen tuloksilla)
Vastatkaa mieluusti kaikki mahdollisimman pian tähän topicciin.
Mutta tässä on yksi lievä ongelma. Seitsemän kierroksen pelaaminen vie aikaa ja pitäisi varautua lisäksi mahdolliseen kahdeksanteen. Pelaamalla neljä peliä lauantaina ja 3+1 sunnuntaina tarkoittaisi, että su-ilta venyy aika pitkälle, ainakin pidemmältä tulevilla. Siksi olisi ehkä parasta, jos voisimme pelata yhden pelin jo pe-iltana, sitten neljä lauantaina ja kaksi (+finaali tarvittaessa) sunnuntaina. Näin aikataulu olisi suht inhimillinen.
Tässä vaiheessa kysynkin kaikilta turnaukseen selviyneiltä (+mahdollisesti selviytyviltä), että
a) pääsettekö paikalle la+su
b) voitteko tulla jo perjantaina pelaamaan yhden pelin (aloitus voidaan laittaa vaikka klo 20)
c) pelataanko SR2015 (beta) vai SR2014?
Vastauksia odottelen tältä sakilta:
Tero Särkijärvi
Teppo Aro
Jaakko Uusitupa
Teemu Aro
Henry Hyttinen
Tatu Purhonen*
Mikko Heinola*
Sami Suikki*
----------------
Olli Reunanen**
Janne Mikkola**
(* =ei vielä täysin varmaa paikkaa kisassa, ratkeaa tämän viikon viikonlopun Tampereen turnauksen jälkeen)
(** =ensimmäiset varasijat ja mahdollisuus ainakin teoriassa nousta varsinaiselle sijalle Tampereen tuloksilla)
Vastatkaa mieluusti kaikki mahdollisimman pian tähän topicciin.
Viimeksi muokannut Celebdae, Ma 24.11.2014 16:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
a) Juu, tulen mukaan.
b) onnistuu myös perjantaina, mutta mielellään rypistäisi pelit kahteen päivään jos mahdollista.
Formaatti kuulostaa ihan hauskalta, mutta Jos kaksi pelaajaa määritellään jo parhaaksi tie breakereilla, niin eikö samalla voisi katsoa näiden keskinäisen pelin mukaan lopullinen voittaja? Ettei tulisi kahta täysin samaa matsia yhdessä turnauksessa.
b) onnistuu myös perjantaina, mutta mielellään rypistäisi pelit kahteen päivään jos mahdollista.
Formaatti kuulostaa ihan hauskalta, mutta Jos kaksi pelaajaa määritellään jo parhaaksi tie breakereilla, niin eikö samalla voisi katsoa näiden keskinäisen pelin mukaan lopullinen voittaja? Ettei tulisi kahta täysin samaa matsia yhdessä turnauksessa.
Rats keep running!
a)Joo
b)Joo
Tässähän pääsee pelaamaan ihan kympillä.
SR: kumpi vaan kelpaa
b)Joo
Tässähän pääsee pelaamaan ihan kympillä.
SR: kumpi vaan kelpaa
Viimeksi muokannut Drak, Ma 24.11.2014 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä nyt voi käydä niin, että kolme pelaajaa on tasavoitoissa ja keskinäiset pelit ristiin. Näistä sitten yksi nousee control pointeilla "kärkeen". Sitten jos taas vertaillaankin enää vain kahta parasta, niin vähemmän control pointteja kerännyt onkin voittanut sen toisen keskinäisessä pelissä (mutta hävinnyt kolmannelle, joka taas voittanut sen ekan). Eli mutkikkaaksi menee.Charad kirjoitti: Formaatti kuulostaa ihan hauskalta, mutta Jos kaksi pelaajaa määritellään jo parhaaksi tie breakereilla, niin eikö samalla voisi katsoa näiden keskinäisen pelin mukaan lopullinen voittaja? Ettei tulisi kahta täysin samaa matsia yhdessä turnauksessa.
Suuremman säätämisen välttämiseksi ja varmasti reilun lopputuloksen saamiseksi siis voittaja ratketkoon pelaamalla. Koska kuitenkin kolme listaa ja vaihtuvat skenaariot, niin ihan samaa matsia tuskin on tulossa kuitenkaan. Ainakin sen ekan hävinnyt halunnee ehkä kokeilla jotain muuta =) Ja finaali on toki aina finaali!
Tuossa tapauksessa herra numero 2 koppaisi potin, kun herra numero 3 ei päässyt finaalivertailuun asti. Tosi tasureilla aina joltain kantilta katsottuna lopputulos on kehno. Mutta se on kuitenkin yksiselitteinen.Tässä nyt voi käydä niin, että kolme pelaajaa on tasavoitoissa ja keskinäiset pelit ristiin. Näistä sitten yksi nousee control pointeilla "kärkeen". Sitten jos taas vertaillaankin enää vain kahta parasta, niin vähemmän control pointteja kerännyt onkin voittanut sen toisen keskinäisessä pelissä (mutta hävinnyt kolmannelle, joka taas voittanut sen ekan). Eli mutkikkaaksi menee.
Suuremman säätämisen välttämiseksi ja varmasti reilun lopputuloksen saamiseksi siis voittaja ratketkoon pelaamalla. Koska kuitenkin kolme listaa ja vaihtuvat skenaariot, niin ihan samaa matsia tuskin on tulossa kuitenkaan. Ainakin sen ekan hävinnyt halunnee ehkä kokeilla jotain muuta =) Ja finaali on toki aina finaali!
Samaa mieltä, Finaalissa on aina finaalin tunnelma. :)
(Vaikka joku antaisi kaksi kertaa killboxauksesta pongot)
Rats keep running!
Mä en kyl vieläkään oikeen sulata tota että joku pudotetaan pois finaalista CPillä. Tai oha se kiva lähtee hesaan pelaamaan ja jäädä kolmanneks ku joutuu ottaa lapsii vastaan casterkillit.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Joo sullahan on hirvee paniikki jos vaiks tuleekin liikaa casterkillejä. Tän viikonlopun jälkeen oot ottanu niitä yhteensä masiinaurallas vissiin kaks?TheEmu kirjoitti:Mä en kyl vieläkään oikeen sulata tota että joku pudotetaan pois finaalista CPillä. Tai oha se kiva lähtee hesaan pelaamaan ja jäädä kolmanneks ku joutuu ottaa lapsii vastaan casterkillit.
Ja kyseessähän on kuitenkin aika epätodennäköinen skenaario, koska tässä pelataan 7 kierrosta, eli tiebreakereille ei luulisi tulevan niin sikana käyttöä. Ja jos sä nyt niiden perusteella joudut kolmoseksi, niin luulen et sul on niissä 7 pelissä joku muukin asia mitä syyttää ku se, et joskus jäi yks CP saamatta.
Mut tosi hyvä et on etukäteen tietty sovittu et mitä tiebreakereita käytetään vaikka niiden ratkaisevuuteen päätyminen oliskin epätodennäköistä.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
No teknisesti ketään ei pudoteta finaalista, vaan ainoastaan sinne otetaan tarvittaessa säälistä pari pelaajaa, että saadaan ees joku voittajaksi. Jos voittaa kaikki pelinsä, niin ei paljon tartte huolehtia tiebreikkereistä.TheEmu kirjoitti:Mä en kyl vieläkään oikeen sulata tota että joku pudotetaan pois finaalista CPillä. Tai oha se kiva lähtee hesaan pelaamaan ja jäädä kolmanneks ku joutuu ottaa lapsii vastaan casterkillit.
Sinänsä jaan kyllä huolen, mutta aikataulun ollessa rajoitteena jotain on pakko keksiä. Kokeillaan tätä formaattia nyt ja mietitään sit jälkikäteen toimiko hyvin.
Tuutkos?
Viimeksi muokannut Celebdae, Ma 24.11.2014 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Te attritiopelaajat ette vaan ymmärrä meitä assassineja.
Musta vaan tuntuu että suomen kärki ois sen verran tasainen että on ihan todennäköstä ett siel on useempi kaveri tasoissa.
Jos muuten täytyy saada kaheksan pelii vloppuun ni miksei vaan 5+3?
Musta vaan tuntuu että suomen kärki ois sen verran tasainen että on ihan todennäköstä ett siel on useempi kaveri tasoissa.
Jos muuten täytyy saada kaheksan pelii vloppuun ni miksei vaan 5+3?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Koska menee aika rankaksi. Ja varsinkin kun järjestäjä sattuu olemaan yksi pelaajista, niin vähän huilausaikaa pelien väliin on ihan kiva.TheEmu kirjoitti: Jos muuten täytyy saada kaheksan pelii vloppuun ni miksei vaan 5+3?
Mulla on muuten myös pieni suuri unelma saada pystytetyksi live-striimi koko tän turnauksen ajaksi yhestä pelistä per kierros. En kyllä tiedä asiasta yhtään mitään, mutta ei kai se niin vaikeeta voi olla =)
Jotta tulis jotain rakentavampaaki ni musta se sun "kaks irrallista turnausta mistä jaetaan pisteet" ois vaan reilumpi
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Toi round robin sai alkuun kannatusta (ja tais olla vielä sun ehdottama), että käännyin yleisön puolelle (ja oma ehdotus ei saanut mitään tukea mistään). Nyt en kyl enää halua lähteä muuttamaan takas, joten sillä mennään!TheEmu kirjoitti:Jotta tulis jotain rakentavampaaki ni musta se sun "kaks irrallista turnausta mistä jaetaan pisteet" ois vaan reilumpi
EDIT: Lisättäköön, että omastakin mielestä se oma alkuperäinen idea on aikatauluun suhteutettuna reiluin, mutta tässä taas formaatti on aika mielenkiintoinen ja ehkä yleisön silmissä kaikista mielekkäin seurattava. Show business!
Lisäsin muuten yhen kysymyksen lisää:
c) pelataanko SR2015 (betalla) vai SR2014?
Jo vastanneet voi editoida vastauksiinsa, muilta odotan myös itse ilmoittautumista. Pelataan SR2014 jos yksikin vastustaa uutta versiota.
c) pelataanko SR2015 (betalla) vai SR2014?
Jo vastanneet voi editoida vastauksiinsa, muilta odotan myös itse ilmoittautumista. Pelataan SR2014 jos yksikin vastustaa uutta versiota.
Jos MTn on tarkoitus olla kilpailullinen turnaus eikä 2015-testi ni vastustan 2015ttä. Vaikka noi muutokset nyt aika pieniä olikin ni kyllä musta sm-turnauksessa silti kuuluu käyttää virallista versioo eikä betaa.
Emmä ny varmaan jätä tulemattakaan mutta en kehtaa vielä 100% luvata että pääsen koska hirvee mylläkkä töitten ja koulujen kaa. Perjantain pelin ei pitäis olla ongelma kunhan saadaan aikataulut sopimaan. 20 alotus kuulostaa vähän aikaselta jos olettaa että kerettäis vaikka kuuden junaan, mut joskus ysin jälkeen kuvittelis saavan matsit käymään.
Emmä ny varmaan jätä tulemattakaan mutta en kehtaa vielä 100% luvata että pääsen koska hirvee mylläkkä töitten ja koulujen kaa. Perjantain pelin ei pitäis olla ongelma kunhan saadaan aikataulut sopimaan. 20 alotus kuulostaa vähän aikaselta jos olettaa että kerettäis vaikka kuuden junaan, mut joskus ysin jälkeen kuvittelis saavan matsit käymään.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "