"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Infinity maastoketju

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Dr. Icchan
Viesti:

Re: Infinity maastoketju

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

tnjrp kirjoitti:Tottahan on mahdollista ja itselläkin on ollut jo muutaman vuoden muhittelemassa tuon tyyppisiä ideoita. Ja ns. Oikeiden Harrastajien consensus taitaa olla, että mitä tahansa mikä tahansa MDF-firma pukkaa, sen saman tekee itse paremmin ja halvemmalla. Meikäläisellä ikävästi vain on niin, että aika on vielä rajoittuneempi luonnonvara kuin raha, eli sillekin pitäisi laskea jonkinlainen nominaalinen vaihtokurssi vs. eurot.
Mä saan kyllä tehtyä halvemmalla, mutta ne ei missään tapauksessa ole parempia :D

Kun vertaa näitä objective roomeja mun tekeleisiin niin ero on valtava:
Kuva

Right Arm Labs Liettuasta.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Itseäni kyllä edelleen häiritsee eniten noissa laser-mdf maastoissa se, että ne näyttää "liian täydellisiltä". Eli enemmänkin kuin jostain tietokonepelistä, kuin oikeilta pienoismalleilta. Kaikki kulmat on täydellisiä teräviä suoria kulmia jne. Toimii hyvin jossain avaruusaluskäytävissä, mutta talot näyttää useimmiten jotenkin väärältä. Toisaalta Micro artsin Wolsung tiilitalot on toisaalta varsin mallikkaita, että ehkä se monesti on siitä designistä kiinni. Ja varmasti jollain pintakäsittelyllä ja hiomalla kulmat saisi myös parannettua ulkonäköä "realistisempaan" suuntaan. Pitänee joskus testata.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Tuokin pelipöytä on helposti rakennettu, siihen me kaikki pystytään, se missä aika ja raha kohtaavat, ja jolla ero syntyy, on teksturointi.

Tuonkokoisen, etenkin epäsäännöllisen ja parhaimmillaankin viel modulaarisen pinnan teksturointi on työlästä, ja kuljetustakin/säilömistä pitäisi ajatella. Itse tekisin mieluusti tuollaista jälkeä, mutta aikaa palaa paljon jo pelkkään perusrungon tekemiseen, ja teksturointi on siihen n. 3-5 kertaa lisää aikaa päälle.

Hianoa jälkeä kyllä tulisi, ei siinä mitään, mutta kyllä kiinnostaa oikopolut etenkin kun jälki on tollasta pelkillä dinaareista luopumisella...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Dr. Icchan
Viesti:

jamovoima kirjoitti:Itseäni kyllä edelleen häiritsee eniten noissa laser-mdf maastoissa se, että ne näyttää "liian täydellisiltä".
Ei häiritse mun OCD:tä yhtään ;)
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Ei minuakaan kantikkuus sinänsä haittaa, koska lähtökohtainen oletus on, että materiaalista ja lähteestä riippumatta lähes kaikki scifitalopienoismallit ovat laatikoita ainakin kun skaala on tässä 1/56:n kantturoissa. Mistä olen toki joka käänteessä ensimmäisenä valittamassa, joten en menisi ihan niin pitkälle, että katsoisin kyseessä olevan hyveeksi muuttunut välttämättömyys. Mutta välttämättömyys silti.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Der Dexter

nyt saapui vikat maastot, ja pitäis riittää kertsin tarpeisiin...
Der Dexter

Täytyy kyllä myöntää, että vaikka alkuun karsastin warsenalin akryylejä, niin on niiden suunnittelu ja tarkkuus kyllä omaa luokkaansa, menee yli jopa zenterrainista, tosin tullit ja lähtöhinnat kääntää kelkean paljon niille kuitenkin, mutta huh...
Dr. Icchan
Viesti:

Jokos tää Warmillin uus kama oli täällä näkyny?:
Kuva
Kuva
Kuva
Dr. Icchan
Viesti:

Lasercutcard laajentanut urban scatter valikoimaansa. Nyt saa vesitorneja (ei kovin high techiä) ja siltoja/ramppeja.
http://www.lasercutcard.co.za/shop/scenery/scatter
Dr. Icchan
Viesti:

Battle Systemsin pahvimaastoa saa nyt ostettua suoraan niiden kaupasta:
http://shop.battlesystems.co.uk/battle- ... in-2-c.asp
Kuva

Aika edullisia settejä.
jamovoima
Valvoja

Minulla on tuo battle systems. Ihan hyvää laatua suht huokeaan (verrattuna mdf ratkaisuihin) hintaan. Parissa osassa vähän fiksattavaa kyllä.
Dr. Icchan
Viesti:

jamovoima kirjoitti:Minulla on tuo battle systems. Ihan hyvää laatua suht huokeaan (verrattuna mdf ratkaisuihin) hintaan. Parissa osassa vähän fiksattavaa kyllä.
Vaatiiko se paljon askartelua valmiiksi laittoon kun sen paketin saa käteensä vai voiko sillä suoraan lähteä pelaamaan? Minkälainen set up aika siinä? Pysyykö kamat paikoillaan pelin tiimellyksessä?
jamovoima
Valvoja

On siinä paljon sen pahvin kanssa nypläämistä, mutta kun sen on kerran koonnut, voi noista seinistä tehdä palasia, jotka voi varastoida valmiiksi koottuina ja sitten set-up on helpompaa. Seinät pysyy hyvin kasassa, mutta lattiaa ei oikein kunnolla saa paikalleen, joten seinät (koko roska) voi liikkua lattiaan nähden, jos ei huomioi sitä rakennusvaiheessa jollain ratkaisulla.

Voisin joskus tuoda tuon kerholle näytille. MInulla on vähän unohtunut koko värkki ku siirsin sen kaapin päälle pois tieltä :P
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Piti tilata MMG:ltä vain dropshippi, mutta silti piti pinnistellä, että tilaus pysyy sivistyneissä rajoissa. Pärjääköhän sitä vain 6 aurinkopaneelilla? Onneksi suurin osa "varmuuden vuoksi johonkin tulevaisuuden projektiin" -tason hankinnoista jäi, tai rahaa olisi huvennut taas liikaa.
tnjrp
Viesti:

Tilasitko tuon isomman vai sen pienemmän pudotusaluksen?
Morze

Ilmeisesti molempien skaalojen alukset ovat ulkomitoiltaan samat ja ero on lähinnä vien ja ikkunoiden koossa. Ja tilasin 28 mm version.
tnjrp
Viesti:

Jaa, foorumeilla MMG remensi "Half-Hercin" pienemmästä koosta. Ehkä kauppa kertoo muuta. Skaalahan taitaa tosiaan virallisesti olla tuolla pikkuversiolla 15mm, mutta äkkiseltään näyttäisi kuvien perusteella kyllä menevän 28mm mallienkin kanssa.
Morze

En taida olla nähnyt tuota viestiä, itse olen skaalaavarianteista bongannut vain tälläistä:
The picture version is for 15mm, but have done a modified design for 28mm with larger etched hatches & slightly larger windows, stayed the same size.

Sitten tuosta on vielä variantit kahdella ja neljällä baylla. Sittenpähän näkee.

Tuollaiseen tullut törmättyä. Asiallinen määrä heksoja osassa rakennuksissa, postihinnat ovat arvoitus, mutta hinnat euroissa, joten varmaan tuo Euroopasta tulee.

https://www.facebook.com/groups/929943967039488/
Morze

Objektiivihuone aika 3/5:

Kuva
tnjrp
Viesti:

Ihan kuin tuossa olisi seinät laitettu ulkopuoli sisäänpäin, tai päinvastoin.

---
Morze kirjoitti:En taida olla nähnyt tuota viestiä, itse olen skaalaavarianteista bongannut vain tälläistä
Kokonainen: http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=73644.0
Puolikas: http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=74683.0
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Yleiset keskustelut”