Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (ALKAA 23.1.15)
Itselle sunnuntai on paras, koska vapaa päivä, toistaiseksi.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Joo eka kiesi 500p listoilla pelataan kaikki kaikkii vastaan. Vaikka niitä on sit näillänäkymin se 9 peliä/ lärvi. Niin siinä saa moni hyvää pohjaa hommaan ja on kuitenkin suht nopeita pelata (Lassi nyt varmaan saa nämäkin venytettyy tuntien mittaisiks. Kova miettiminen ja taktikointi miten kahta mölliä liikuttelee :D). Sitten jokaiselle ynnätään kaikkien pelien pisteet yhteen. Ja laitetaan porukka puoliks eli tavallaan lohkoiks. Sit samas lohkos olevat pelaa toisiaan vastaan. Taas kierroksen päätyttyä katotaan järjestys. Ja porukka puoliks. Jne jne. Näin aina paremmin pärjänneet ottelee keskenään. Eikä ketään lähde välttämättä karkumatkalle. Ja silleen. Niin ja edellisten kierrosten pisteet tietty säilyy aina mukana.El Capitan kirjoitti:Miekin tahtoisin mielelläni tulla pelaamaan useamman pelin kerralla. Lauantait tosin olen koko päivän töissä, joten sunnuntait ovat itselleni ne parhaimmat päivät pelailla. Vaikka heti 25. päivä voin kruisailla minne vain.
Miten muuten nämä kierrokset menivät? Pelataanko tällä 500p:n listalla kaikkia osallistujia vastaan ja vasta sen jälkeen siirrytään astetta kovempiin peleihin?
Ajatus on tosiaan et tasaisuus säilyy. Yhden kierroksen menestys ei oo tuurista kiinni, kun tulee useempi peli. Ja muutenkin hyvä et saa pelejä alle listallaan. Voi auttaa sit tuossa rakentamisessakin. Kun näkee mitä tarvii lisää mitä ei. Mut katotaan meneekö homma niinkuin aattelin. Mut 2 kiesistä eteenpäin lohkojako myös siks ettei loputtomiin venyis. Pelitkin kuitenkin pitenee kun pojot kasvaa. Ja katotaan nyt miten homma menee. Tehdäänkö esim tarvittaessa 3 lohkoa. Mut sitä mietitään sit joskus jos tarve. Ja tässä systeemissä nyt ei jonkun pelin luovuttaminenkaan kauheasti vaikuta. Jos siis näyttää et jonkun kans ei vaan aikataulut natsaa ennen ens vuotta. Mut minkä verran tälläises luovutus tapaukses toisel annetaan pisteitä. Niin se on viel auki. Katotaan nyt hiukan minkä verran noita pojoja peleistä ylipäätään alkaa tulla.
Niin ja jos väkeä on kierroksen päätyttyä tasapisteissä. Mä teen mielivaltasesti jaon. Vähän pärstäkertoimen mukaan :D Muutenkin mulla on oikeus mielivaltasiin muutoksiin :P Jos näyttää etten ookkaan kärjes niin alan jakamaan esim miinus pisteitä. Milloin mistäkin syystä. Eikun tänhän piti ol rennol meiningil....
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Mää olen tossa noita listoja laskeskellut pääni melkein puhki. Lähinnä siis miten tuosta alusta eteenpäin pääsisi. Semmoinen tuli tuossa mieleen, kun on joskus näkynyt, että pisteet menee vaikka parilla ylitse jossain listoissa. Onko se sallittua, että menee yhdellä pisteellä yli, vai onko se olteva tasan tai alle? Mulla on meinaan massiivinen yhden pisteen ongelma :D
Kalat meni kotio...
Joo-o. Siis tasan tai alle on se yleinen "tiukkalinja". Tuo yhden pisteen katastrofaalinen ongelma tulee näköjään pelissä kuin pelissä. Toisaalta tekis mieli heittää heti, et joo +1 "herrasmies" tms piste ylitys on sallittu. Kyseessä kuitenkin se "rentokamppks". Ja varsinkin sun kohdalla, kun nelkkari kokemus on vielä mitä on. Mut mut katotaas nyt. En tiiä haluanko antaa pikkusormea tämmösis venytyksis. Koska alkaako koko käden repiminen sit sen jälkeen. Eihän tuolla nyt niin suurta merkitystä ole. Enemmänkin periaatteesta.
Tuolla et saat muuttaa yksikkökokoa ja uppeja. Pystyy kuitenkin sääteleen ja fiilaileen pojoja. Tietty mites sellainen kompromissi ratkaisu, et kerran kamppiksen aikana sais tehdä sen +1p ylityksen?? Helpottaisko ongelmaa? Onko joku jyrkästi tälläistä massiivi etua vastaan??
Otas H ehtoolla mukaas vähän suunnitelmaas. Vois kattoo yhdes, et pystyskö ton ongelman kiertämään.
Tuolla et saat muuttaa yksikkökokoa ja uppeja. Pystyy kuitenkin sääteleen ja fiilaileen pojoja. Tietty mites sellainen kompromissi ratkaisu, et kerran kamppiksen aikana sais tehdä sen +1p ylityksen?? Helpottaisko ongelmaa? Onko joku jyrkästi tälläistä massiivi etua vastaan??
Otas H ehtoolla mukaas vähän suunnitelmaas. Vois kattoo yhdes, et pystyskö ton ongelman kiertämään.
Pystyy sen toki kiertämään, mutta ei haluaisi :) otetaan liput ja laput mukaan!
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Miun on hankala keksiä mitään muuta peliä kuin Saga, jossa pisteen ylitys olisi tuonut merkittävää etua. Mielummin katselen Fabassakin niitä täytinäisen symmetrisiä lootia kuin 29:ää slavea, että saatiin se Abo kentälle.
Mun puolesta voitaisiin käyttää vaikka herrasmies +5:ttä. Mutta ihan sama.
Mun puolesta voitaisiin käyttää vaikka herrasmies +5:ttä. Mutta ihan sama.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- ArkkiError
+1 tai +5 käy minulle ihan hyvin. :D
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
- Kardinaali
- Viesti:
Ei se listanrakennus sitä +1 pistettä tartte, mutta henk. koht. mulle aivan sama, ei se peli siitä kiinni. +5p on jo oikeesti ero jota en haluaisi, koska silloin automaattisesti kaikki listat on se +5p melkeinpä. Kyllä nyt melkein joka armeijassa 5 pisteellä jotain yleensä saa. Lisää auspexeja, se yks melta bombbi, ties mitä. Ei tässäkään siis oikeastaan mitään väliä, mutta hölmöilyn puolelle menee jo. Itsekuria ihmiset. :D
X -wingissä yhdenkin piste-ero vaikuttaa jo moneen asiaan.
X -wingissä yhdenkin piste-ero vaikuttaa jo moneen asiaan.
Jotenkin se "tasa tai alle" kuuluu 40k henkeen. :D Ei siinä ettäkö alkaisin nipottamaan. Fabassahan taisi joskus 5th tai 6th e olla se +5 ihan säännöissä, tai sitten puhun puuta heinää.
Itse ainakin olen sellainen listanpyörittäjä et toi on vaan kiva haaste saada se lista mahtuun. ;)
Itse ainakin olen sellainen listanpyörittäjä et toi on vaan kiva haaste saada se lista mahtuun. ;)
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
Joo mää pitäydyn tiukasti tasan tai alle linjassa. Sitä olen fowinkin puolella natsimaisesti nipottaen painottanut. Mutta tosiaan, mulla oli harhakäsitys, joka kaiketi syntynyt white dwarffien battlereporteista, että ne pisteet on vähän sinnepäin 40k saralla. Hyvä näin, mää meen tiukoilla pisteillä siis. Ja listankin sain toimiin mielestäni ihan näpsäkästi.
Kalat meni kotio...
Hemmetti kun omat aikataulut on niin täynnä kaikkea tällä hetkellä. Uusi perheenjäsen vie sen verran aikaa ja muuttaa aikataulutuksia melko randomisti :P Nyt ei uskalla osallistua liigoihin joissa odotettais edes jonkinnäköistä säännöllisyyttä. Eli itse täytyy pitäytyä nyt vain noissa one-off peleissä/iltamissa.
Kiinnostusta olisi kyllä ollut mutta aikaa ei. :(
Pistäkääs sitten kuvien kera vähän juttua miten homma etenee niin voi edes fiilistellä tabletin kelmeässä loisteessa :)
Kiinnostusta olisi kyllä ollut mutta aikaa ei. :(
Pistäkääs sitten kuvien kera vähän juttua miten homma etenee niin voi edes fiilistellä tabletin kelmeässä loisteessa :)
Kiitos kunniasta, mutta pidetään käskyvalta syrjalla *khehhehheh*Jarkko, se parempi Jarkko, määrää
Aika mielenkiintoisia listoja, joo, ihan mielenkiinnolla odotan matsia kolmea Leman Russia tai Demo Prinssiä vastaan..
Meikäläiselle käy kaikki aloituspäivät eli mä oon tietenkin samaa mieltä suur-tuomarin kanssa (sillähän sai lisäpisteitä?)
Ps. Hyvää duunia, ukkelit, naru on pitkä ku Hobitti-trilogia, mutta asiasisältö mahtuis kolmeen postiin ;)
Make love, not peace.
- ArkkiError
Suurinpiirtein suunnitellut listani tuohon 1500p saakka. :D se onkin sitten aivan eri asia miten toimii kentällä. :P sitten vain saatava maaleihin, se onkin sitten haastavin osuus se. :D
Ja näin btw tähän vielä heittäisin hieman off-topicin..onko kellään ylimääräisiä sisters of slaughter päitä? Olisi tarvetta. :/ (dark elves armeijasta faban puolelta nämä siis..)
Ja näin btw tähän vielä heittäisin hieman off-topicin..onko kellään ylimääräisiä sisters of slaughter päitä? Olisi tarvetta. :/ (dark elves armeijasta faban puolelta nämä siis..)
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ei me Porilaiset turhaan olla Sotun aktiivisimpia viestittelijöitä.Barricade kirjoitti:Ps. Hyvää duunia, ukkelit, naru on pitkä ku Hobitti-trilogia, mutta asiasisältö mahtuis kolmeen postiin ;)
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Eihän tässä oo vasta kun viides sivu menos. Pekka, ei tääl taida muita delf komentajia olla kuin mä ja julmis. Ja mun armeijan tiedät. Eli 5ed metalli joitain poikkeuksii lukuun ottamat. Mäkää niin hölmö oo et ostaisin noita 45e/10 neidon boxeja. Noita kun tarttis kuitenkin sen 3 boxia et sais yhden yksikön.... ja kun noita wanhojakin on. Ei silti hommasin mä noita sotakoneessa myynnissä olleita avatars of warin vestail vaihtoehto neitoja. Mut ne maksokin 30 neitoo reilu 30 e. Et se on eri asia : D
Mut se fabasta. Siihen aloitus vkl sutinoihin. Pekka ehdotti la. Anton ja Tomi su. Ja sit tol joojoo miehel kävi molemmat :P.Mites muut onko kiinnostusta/ antaako aikataulut myöden? Heitelkää ehdotuksia. Ja ei se mahdotonta oo et molempinakin päivinä pelattas...
Ja niin mitään pisteboonuksia ei sit tippunu. Toi 1p on kyl hiukan siinä ja siinä. Mut 5 ois jo liikaa kuten Lassi heittikin esimerkkiä. Et pidetään normaali periaatteesta kiinni. Joko tasan tai alle. Noi WD raportti listat on aina ollu erikoisii. Milloin ihme pisteitä, milloin laittomia uppeja tai muuten vaan hölmöjä yksikkö muodostelmia...esim 5 fast cavalryä täydellä komentoryhmällä jne jne. Mut ymmärrän silti Harria. Itel oli samankaltanen käsitys fow listoist. Niissä viel hankalampaa saada pojot tasan. Eli pitkällä vastauksella tulos. Ei pisteylityksiä
Mut se fabasta. Siihen aloitus vkl sutinoihin. Pekka ehdotti la. Anton ja Tomi su. Ja sit tol joojoo miehel kävi molemmat :P.Mites muut onko kiinnostusta/ antaako aikataulut myöden? Heitelkää ehdotuksia. Ja ei se mahdotonta oo et molempinakin päivinä pelattas...
Ja niin mitään pisteboonuksia ei sit tippunu. Toi 1p on kyl hiukan siinä ja siinä. Mut 5 ois jo liikaa kuten Lassi heittikin esimerkkiä. Et pidetään normaali periaatteesta kiinni. Joko tasan tai alle. Noi WD raportti listat on aina ollu erikoisii. Milloin ihme pisteitä, milloin laittomia uppeja tai muuten vaan hölmöjä yksikkö muodostelmia...esim 5 fast cavalryä täydellä komentoryhmällä jne jne. Mut ymmärrän silti Harria. Itel oli samankaltanen käsitys fow listoist. Niissä viel hankalampaa saada pojot tasan. Eli pitkällä vastauksella tulos. Ei pisteylityksiä
Juu ei testipelin perusteella hirveän hyvää luvannut mun russeille. 750 pojoo mihin sain 4 russia kaikil camot ja komentajana pask... Eivät saaneet yhtään ajoneuvoa tuhottua ja jalkaväkiryhmiin, mihin, osui jotenkin aina jäi se kaksi äijää. Niin ja vastas oli deldarit 6 lancella ja 8 melta lancella, objektiivit ennen tankkien lopullista räjäytystä, 20-2 deldareille.Barricade kirjoitti: Aika mielenkiintoisia listoja, joo, ihan mielenkiinnolla odotan matsia kolmea Leman Russia tai Demo Prinssiä vastaan..
)
Eli ottakaa ihan rauhassa, loppujen lopuksi se olen kuitenkin minä ja noppani vastassa :D... Olis pitänyt ottaa normi lemanin sijaan autocanoni malli, olis it tultakin. No tulee sitten kakkoskolmoseen.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Tota noin niin. Mites sitten kun jakauduttua lohkoihin, pitääkö listat olla ennen lohkojakoa valmiina?
Mää oon töissä aika tiiviisti ton aloitusviikonlopun. Ehkä siinä sunnuntaina säkällä voi jonkun pelin ehtiä ottamaan.
Mää oon töissä aika tiiviisti ton aloitusviikonlopun. Ehkä siinä sunnuntaina säkällä voi jonkun pelin ehtiä ottamaan.
Kalat meni kotio...
Joo siinä sit ennen kuin seuraava kierros alkaa niin listaa näkyville. Eiköhän se seuraava lista ala oleen kaikilla kuitenkin suht valmis, kun kierros lähenee loppuaan. Eikä mikään estä vaikka heti laittamast kaikkia listojaan. Jos siis selkee suunnitelma ja niin haluu. Ja ilmottakaas muuten jos noihin jo julkaistuihin tulee muutosta. Saadaan päivitettyy. Tulikos harrille ainakin joku pieni muutos? Vielä nuo muokkaukset suodaan, kun ilmottautuminen viel auki. Mut jatkos seuraavan kierroksen ilmoitettuun listaan ei enää muutoksia tehdä. Ellei nyt joku selkee virhe ole käynyt.
Eli näillä näkymin sunnuntaille vois koittaa pelejä. Toki la vielä mukana jos siihen tulee muitakin kuin pekka. Kaimalla vissiin vois onnistuu molempinakin??? Osaatko sanoo yhtään miten harri ehtisit su. Vois tarkemmin organiseerata
Eli näillä näkymin sunnuntaille vois koittaa pelejä. Toki la vielä mukana jos siihen tulee muitakin kuin pekka. Kaimalla vissiin vois onnistuu molempinakin??? Osaatko sanoo yhtään miten harri ehtisit su. Vois tarkemmin organiseerata
Sunnuntaina ehkä klo 16 jälkeen, voisi olla pientä saumaa, mutta lienee sekin vähän siinä ja siinä. Muutenkin vähän taas arveluttaa koko osallistuminen. Tossa kun on noita scoutteja kasaillut, alkanut oikein miettimään, että miksi tällaista edes harrastaa. Ihan sairaan ärsyttävää ja tylsää puuhaa :D
Mun alkuperäinen lista on voimissaan, mutta kapteenilta auspex pois ja yksi missille launcher devastatoreilta muuttuu lascannoniksi.
Mun alkuperäinen lista on voimissaan, mutta kapteenilta auspex pois ja yksi missille launcher devastatoreilta muuttuu lascannoniksi.
Kalat meni kotio...
Noh, suurin epätoivo poissa. Tai no, ei noita innosta kasailla tai maalailla kyllä yhtään, mutta ehkä se on pakko. Oon tyytyväinen, sain ratkaistua ongelmani uusien figujen hankkimisesta, koska en niitä tosissaan olisi halunnut hankkia. Siispä listani rakensin uudestaan sen perusteella, että mitä nyt jo löytyy. Mennään tää liiga näin, ja mietitään niitä hankintoja jatkossa sitten, kun tietää pelistä muutakin kun teoriatason juttuja. Mutta tosissaan, mun listat alustavasti tällaiset. Laitan nyt kaikki 1500 pojoon saakka. Oon hemmetin iloinen, että sainkin noi hyppyreppumiehet mukaan kuitenkin. Niistähän mää aluksi olinkin innoissani, ja noista devastatoreista toki kanssa. Kommentoida saa, mutta tuskin kauheesti muutan tätä. Pitää se ehkä joskus lyödä lukkoonkin.
500 pts
HQ
Captain Hartsacus Hurstifius
storm bolter
power Sword /110 pts
TROOP
Scouts
heavy bolter /63 pts
TROOP
Scouts
heavy bolter /63 pts
HEAVY