pitääpä tesmaa hänellä 2500.p ja mulla 2000.pTeräratas kirjoitti:Tässähän onkin havaittavissa kaksipuoleinen ongelma, eli kaveri huijaa, koska ei pärjää teille.
Eli voin hyvin kuvitella, että hänestä pelaaminen on turhauttavaa, kun aina tulee turpaan. Teistä taas on turhauttavaa, kun tyyppi ei jaksa pelata kunnolla. Jos kiinnostusta riittää, niin tuossahan on hauska psykologinen pähkinä ratkottavaksi.
Eräs ratkaisumalli:
Sopikaa hänen kanssaan tasoitus peleistä, eli annatte hänen tietoisesti ottaa 500p ekstraa. Sovitte, että molemmat saavat tarkistaa toistensa listat, ja niin poiees päin. Samalla voitte yrittää _opettaa_ hänelle käytöstä, taktiikoita ja muita oleellisia pelitaitoja.
mitä tehdä kun vastustaja on xiit?
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
The small boys have come to see me hang
ite "xiittaan" sen verran, että en käytä FAQ:ia uudella kaaoscodexilla pelatessani. Mitä olen joskus selannut, niin onhan siellä uudistuksia huonompaan suuntaan, mutta siis en ole niitä 29 sivun sääntökorjauksia jaksanut lukea/painaa muistiin. onko tämä sitten "xiittausta", vai ei, niin siitä voi jokainen olla omaa mieltä..
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Mulla oli kerran BB:ssa yks pelikaveri kenen tyypeille ilmaantui melko tiuhaan tahtiin uusia skillejä ja SP-rolleja yleensäkkin...
ei kivaa yhtään.
Jos haluaa häärätä tollasta ni tekis sen sitten edes sen verran huomaamattomasti ettei siitä jää ihan heti rysän päältä kiinni. Ei tulis pelikavereille niin paha mieli.
ei kivaa yhtään.
Jos haluaa häärätä tollasta ni tekis sen sitten edes sen verran huomaamattomasti ettei siitä jää ihan heti rysän päältä kiinni. Ei tulis pelikavereille niin paha mieli.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Muistakaa myös sitten että vahinkoja tapahtuu ja sattuu niin kauan kun vielä ollaan ihmisiä...
Itse olen viime vuoden aikana tehnyt seuraavat:
Chargannut Characterilla sekä Beserker squadilla ja väittänyt että Erkkit saavat käyttää Furious Chargea vaikka Charrulla ei ollut sitä... :?
Laittanut 11 miestä Rhinoon...
Laittanut 8 miestä Razorbackiin... :oops:
Ja joskus vastustaja tekee virheitä, kuten esim. minun viime pelissä...
Vastustaja kertoi (muistaakseni) että Avatarilla on Initiative 6 (eikä 5).
Avatari käveli koko armeijani lävitse, jättämättä mitään!
Tietysti harmitti heti jälkeenpäin, eteenkin kun kyseessä oli kamppanjapeli, mutta komunikaation oli vain pettänyt jossakin vaiheessa... Hän oli sanonnut/kuullut väärin tai ehkä kysyin jotenkin hassusti (onhan suomi minulle "vieras" kieli) tai ehkä kuulin väärin.
Kuitenkin kyseessä oli vahinko. Sellaista sattuu ja vaikka olet harmissasi heti pelin jälkeen, ymmärrät varmaan jälkeenpäin että vahinko tapahtui...
Jatkoja!
Itse olen viime vuoden aikana tehnyt seuraavat:
Chargannut Characterilla sekä Beserker squadilla ja väittänyt että Erkkit saavat käyttää Furious Chargea vaikka Charrulla ei ollut sitä... :?
Laittanut 11 miestä Rhinoon...
Laittanut 8 miestä Razorbackiin... :oops:
Ja joskus vastustaja tekee virheitä, kuten esim. minun viime pelissä...
Vastustaja kertoi (muistaakseni) että Avatarilla on Initiative 6 (eikä 5).
Avatari käveli koko armeijani lävitse, jättämättä mitään!
Tietysti harmitti heti jälkeenpäin, eteenkin kun kyseessä oli kamppanjapeli, mutta komunikaation oli vain pettänyt jossakin vaiheessa... Hän oli sanonnut/kuullut väärin tai ehkä kysyin jotenkin hassusti (onhan suomi minulle "vieras" kieli) tai ehkä kuulin väärin.
Kuitenkin kyseessä oli vahinko. Sellaista sattuu ja vaikka olet harmissasi heti pelin jälkeen, ymmärrät varmaan jälkeenpäin että vahinko tapahtui...
Jatkoja!
Viimeksi muokannut Samsson, Pe 13.06.2003 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juh. Vahinkojakin sattuu. Jäi vähän harmittamaan eräässä pelissä, kun DE RBT miehistö "muisti" vihata suurhaltioideni suurkotkaa ja löi tämän avulla kotkan, joka olisi muuten silponut koko miehistön seuraavalla vuorolla (kumminkin olisi). Näitä vahinkoja tuppaa sattua peleissä, jotka alkavat aamuyön puolella...
Mutta on olemassa vahinkoja ja "vahinkoja".
Mutta on olemassa vahinkoja ja "vahinkoja".
Pelasin alkuaikoina tätä samaa "kaveria" vastaan ja sovittiin että kaikki peliin mitä löytyy. Silloin en tiennyt säännöistä juuri mitään joten minulla oli kentällä noin 1000pts. night goblin armeeja ja vastaan tuli semmonen 2000pts. lizardmen armeeja. Sitten se kehtas vielä väittää että slannin tuoli ampuu nuolia ja että 10" pitää jättää deploymentissa taakse tyhjää tilaa :xRunefang kirjoitti:Mulla OLI yks semmonen kaveri joka xiittas koko ajan. Se väitti että deploymentissa pitää armeijan taakse 10" tyhjää tilaa. (Ja sinne se sitten tunki kaikki skinkkinsä. Se yritti kanssa ottaa 3 lvl 2 skinkki shamaania (siis sillä annual listalla) suuttui kun slanni ei ollut unbreakable eikä uskonut että sotakoneet ja yksittäiset charrut näkee joka suuntaan.
Yes sir!
Joutuminen "kukkahattutätien" kynsiin, jonka seurauksena pelistä jouduttiin raakkaamaan pois suuret määrät demoneita, taikuutta ja muuta sellaista - tiedä sitten miten operaatio ja siitä syntynyt kohu vaikutti myyntiin.Amazing Slug kirjoitti:Höh. Mikäs oli ADD:n kohtalo?
"Siivoamisen" syynä oli luonnollisesti se, että kun pelaat roolipelejä, niin et kykene enää erottamaan totuutta ja mielikuvitusta toisistaan, eli kun teet loitsun "Kutsu Suuri Demoni", niin ihan oikeasti kutsut Suuren Demonin. Eli siis oikeasti eikä vain pelissä. Samaten ADD:n pelaaminen johtaa siihen, että haluat hulluna tappaa vastaantulijoita kirveillä ja miekoilla, harrastat saakuli ja muuta paheellista toimintaa.
Alkuperäisellä kommentillani tarkoitin sitä, että jos täällä ehdotellaan kovasti kirveenheiluttelua ongelman ratkaisuksi, niin piankos joku "kukkahattutäti" keksii, että joku oikeasti lyö kirveellä huijaajia ja syy tähän on tietenkin "ne s**tanalliset pelit".
Enkä puhunut ihan vakavasti... Pilkettä silmäkulmaan.
- Amazing Slug
Yep, tuollainen 'kukkahattutäteily' on hömppää, omassa pelipiirissämmekin on tullut sellaista vastaan joidenkin pelaajien vanhempien kohdalla.
Valitettavasti taitaa olla niin, että tuo saananpalvonnan tai toisten silpomisen pelko ei kuitenkaan ole se asia, jonka vuoksi vanhemmat (lue: äidit) karsastavat kaikkea tällaista roolipelaamista ja warhammeria sun muuta. Paljon pahempi ja harvemmin lausuttu argumentti on se, että tämä kaikki on 'hyödytöntä'. Tämä ei edistä työ- tai opiskelupaikan saantia eikä tämän avulla luoda ihmissuhteita vastakkaiseen sukupuoleen. Äiti pyrkii tietysti motivoimaan lastaan johonkin tällaiseen mielekkääseen toimintaan, josta on hänelle hyötyä lopussa (loppu = lisääntyminen). Mielekästä toimintaa olisi esim. urheilu.
Ero miesten ja naisten välillä ja syy siihen on: Naisia pelottaa paljon enemmän se, että ei ole saanut mitään tehtyä elämänsä aikana. Ja jos jälkeläiset eivät tee muuta kuin istuvat roolipelien ääressä ja ovat epäsosiaalisia nörttejä, niin elämän aikana ei ole tullut tehtyä muuta kuin turhia jälkeläisiä. Naisen TÄYTYY olla tällä tavalla (ja muillakin tavoilla) varovainen, koska luonto tarvitsee naista, toisin kuin miestä, joka on lähes turha. Miestä tarvitaan n. 30 sekunniksi. Naista tarvitaan vähintään yhdeksäksi kuukaudeksi, käytännössä pitemmäksikin ajaksi.
Evoluution takia ollaan päädytty tähän. Ne naiset, jotka ovat olleet melko huolestuneita jälkeläisistään ja varovaisia, ovat saaneet enemmän lisääntyviä jälkeläisiä.
Poikkeuksia edellä mainittuihin sääntöihin tietysti löytyy, varsinkin ihmisillä. Hiton ihmisellä on sellainen taipumus lisääntyä teki se mitä tahansa. Siksipä on olemassa kaikinpuolin kummallisia perinteitä ja toimintatapoja. Luonnon ote lipsuu, voidaan sanoa. Tiedä häntä, onko tämä sitten hyvä/huono kenenkään kannalta.
Valitettavasti taitaa olla niin, että tuo saananpalvonnan tai toisten silpomisen pelko ei kuitenkaan ole se asia, jonka vuoksi vanhemmat (lue: äidit) karsastavat kaikkea tällaista roolipelaamista ja warhammeria sun muuta. Paljon pahempi ja harvemmin lausuttu argumentti on se, että tämä kaikki on 'hyödytöntä'. Tämä ei edistä työ- tai opiskelupaikan saantia eikä tämän avulla luoda ihmissuhteita vastakkaiseen sukupuoleen. Äiti pyrkii tietysti motivoimaan lastaan johonkin tällaiseen mielekkääseen toimintaan, josta on hänelle hyötyä lopussa (loppu = lisääntyminen). Mielekästä toimintaa olisi esim. urheilu.
Ero miesten ja naisten välillä ja syy siihen on: Naisia pelottaa paljon enemmän se, että ei ole saanut mitään tehtyä elämänsä aikana. Ja jos jälkeläiset eivät tee muuta kuin istuvat roolipelien ääressä ja ovat epäsosiaalisia nörttejä, niin elämän aikana ei ole tullut tehtyä muuta kuin turhia jälkeläisiä. Naisen TÄYTYY olla tällä tavalla (ja muillakin tavoilla) varovainen, koska luonto tarvitsee naista, toisin kuin miestä, joka on lähes turha. Miestä tarvitaan n. 30 sekunniksi. Naista tarvitaan vähintään yhdeksäksi kuukaudeksi, käytännössä pitemmäksikin ajaksi.
Evoluution takia ollaan päädytty tähän. Ne naiset, jotka ovat olleet melko huolestuneita jälkeläisistään ja varovaisia, ovat saaneet enemmän lisääntyviä jälkeläisiä.
Poikkeuksia edellä mainittuihin sääntöihin tietysti löytyy, varsinkin ihmisillä. Hiton ihmisellä on sellainen taipumus lisääntyä teki se mitä tahansa. Siksipä on olemassa kaikinpuolin kummallisia perinteitä ja toimintatapoja. Luonnon ote lipsuu, voidaan sanoa. Tiedä häntä, onko tämä sitten hyvä/huono kenenkään kannalta.
Amazing slug on luultavasti osunut napakymppiin tuossa (tai ainakin ysiin). Lisäksi veikkaisin kaiken uuden pelottavan (vrt. AD&D), joten vanhemmat, jotka eivät ole (luonnollisestikkaan) pelanneet WH:ta nuorudessaan ovat epäileviä uuden viihdemuodon kohdalla. Samaan hengenvetoon toteaisin vielä, että ainahan pitää löytää SYYLLINEN. Jokainen joka seurasi amerikan koulumurhia tietää mistä puhun, esim
lehdessä lukee " Doomia pelannut tappoi kaksi ihmistä." Selvä! Tietokonepelaajat ovat kaikki tappajia! Vähän sama juttu kuin noita- ja homovainot
, Kaikki uusi pelottaa.
lehdessä lukee " Doomia pelannut tappoi kaksi ihmistä." Selvä! Tietokonepelaajat ovat kaikki tappajia! Vähän sama juttu kuin noita- ja homovainot
Fjalar teki vuoden tauon jälkeen comebackin, nikki vaan vaihtui!
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
tämä todellakin _on_ in topic!
itse en ole tietoisesti huijannut ketään, virheitä on sattunutkin sitäkin enemmän.
aika yleistä on että on joutunut johonkin paikkaan yksiköllä missä sen ei oikein pitäisi olla, sitten sitä ihmetelläänkin että ohops...
eräs vakio pelikavereistäni "unohtelee" harvinaisen paljon sääntöjä, mutta se todellakin on unohtelua sillä viimepelissänikin silverhelmit peläistyivät puumiehen läsnäoloa ja juoksinvat pois....pelin lopussa katsottiin pistemäärät ja hups! niillä olikin ignore terron/fear
Edit: siis niillä pirulaisilla oli sellainen lippu joka antoi immunity to fear tms.
onneksi meillä on tapana ottaa kaikki asiat pilke silmäkylmassa ja kieli poskella, varsinkin sen viimeksimainitun kaverin tapauksessa...molemminpuolisesti.
itse en ole tietoisesti huijannut ketään, virheitä on sattunutkin sitäkin enemmän.
aika yleistä on että on joutunut johonkin paikkaan yksiköllä missä sen ei oikein pitäisi olla, sitten sitä ihmetelläänkin että ohops...
eräs vakio pelikavereistäni "unohtelee" harvinaisen paljon sääntöjä, mutta se todellakin on unohtelua sillä viimepelissänikin silverhelmit peläistyivät puumiehen läsnäoloa ja juoksinvat pois....pelin lopussa katsottiin pistemäärät ja hups! niillä olikin ignore terron/fear
Edit: siis niillä pirulaisilla oli sellainen lippu joka antoi immunity to fear tms.
onneksi meillä on tapana ottaa kaikki asiat pilke silmäkylmassa ja kieli poskella, varsinkin sen viimeksimainitun kaverin tapauksessa...molemminpuolisesti.
Viimeksi muokannut Rutabaga, Ma 30.06.2003 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
-
Andromedus
Joo-o. Kyllä mennään taas metsään. En kotipsykolla lähtisi paljoa arvailemaan.
Jalkapallohan tunnetusti edistää opiskelu ja työ suhteita.
Ja tottakai jääkiekko.
Ja - totta hitossa - kuntosali.
Kun suuri osa fantsuajista on ns. "häröilijöitä" ei ole mikään ihme että vanhempia ei nappaa nämä pelit. Tai se että se maksaa.
Tai se että....
Aika sama. Aika harvan vanhemmat tätä harrastusta vainoaa, mitä itse olen huomannut.
Mutta kyllä kehtaan väittää että vaikka vainoisitvatkin, niin se että tässä ei naisia pahemmin näy - ei en laske osaa niistä sotamursuista jotka tätä pelaavat naisiksi - ei VARMANA ole se syy.
Tai sitten ko. vanhemmalla on jotain häkää yliskammarissa.
Jalkapallohan tunnetusti edistää opiskelu ja työ suhteita.
Ja tottakai jääkiekko.
Ja - totta hitossa - kuntosali.
Kun suuri osa fantsuajista on ns. "häröilijöitä" ei ole mikään ihme että vanhempia ei nappaa nämä pelit. Tai se että se maksaa.
Tai se että....
Aika sama. Aika harvan vanhemmat tätä harrastusta vainoaa, mitä itse olen huomannut.
Mutta kyllä kehtaan väittää että vaikka vainoisitvatkin, niin se että tässä ei naisia pahemmin näy - ei en laske osaa niistä sotamursuista jotka tätä pelaavat naisiksi - ei VARMANA ole se syy.
Tai sitten ko. vanhemmalla on jotain häkää yliskammarissa.
Mun peli tyyli:
Tutun kaveri porukan kanssa huijataan toisiamme niin kauan kunnes toinen huomaa, kaikessa mahollisessa pitää aina koettaa kusettaa (siis ei mitään epäreilua mut pientä huijauksen makua;) se tuo lisää jännitystä peliin ku tietää et kaverit huijaa, ja ite pitää koettaa huijaa paremmin!
Tosin huijaus ei saa olla liian näkyvää eikä mitään mikä pilaa peli-ilon lähinnä jotain pieniä jekkuja siellä täällä. Pelin tulisi olla hauska joten jos et tunne vastustajaasi niin kannattaa pelata reilusti.
Ja lisää hauskuutta huijaukseen tuo jos vastustaja tuntee säännöt edes kohtuu hyvin, siis ei ole todellakaan nautittavaa huijaa jotain aloittelijaa... se tuottaa vain pahan mielen aloittelijalle jolla ei todennäkoisesti olisi muutenkaan "hyvää" pelaajaa vastaan aluksi mahdollisuuksia.
Tutun kaveri porukan kanssa huijataan toisiamme niin kauan kunnes toinen huomaa, kaikessa mahollisessa pitää aina koettaa kusettaa (siis ei mitään epäreilua mut pientä huijauksen makua;) se tuo lisää jännitystä peliin ku tietää et kaverit huijaa, ja ite pitää koettaa huijaa paremmin!
Tosin huijaus ei saa olla liian näkyvää eikä mitään mikä pilaa peli-ilon lähinnä jotain pieniä jekkuja siellä täällä. Pelin tulisi olla hauska joten jos et tunne vastustajaasi niin kannattaa pelata reilusti.
Ja lisää hauskuutta huijaukseen tuo jos vastustaja tuntee säännöt edes kohtuu hyvin, siis ei ole todellakaan nautittavaa huijaa jotain aloittelijaa... se tuottaa vain pahan mielen aloittelijalle jolla ei todennäkoisesti olisi muutenkaan "hyvää" pelaajaa vastaan aluksi mahdollisuuksia.