Miniatyyripotkustartit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mysterous

Re: Miniatyyripotkustartit

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

tnjrp kirjoitti:Games Workshop ei ole vielä innostunut potkukäynnistelystä, eikä ehkä ihan heti innostukaan, mutta tässä on varmaan toiseksi paras vaihtoehto ja niinpä se onkin ihan kohtuullisessa nousukiidossa:
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... tabletop-a
"the time has come for Sci-Fi."
"X-Terra Space Force vs Daemonic Kingdom"
( ͡° ͜ʖ ͡°)
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Sen verran tuosta, että huhujen mukaan Titan-Forgelta on vielä edellinenkin KS toimittamatta. Eli vaikka kova scifi kiinnostaisikin, kannattaa ehkä tarkastaa asia ja tehdä päätös sen mukaan.

---

Sitten uusia (tässä ketjussa, ainakin toivottavasti) juttuja.

Kollaps: Ground Zero yrittää uudestaan joukkorahoittua, nyt IndieGoGossa (taisi olla siellä viimeksikin). Hieman erikoiseen skaalaan (40mm) tulossa modulaarisia miniatyyrejä akselilta scifistinen toimintakauhu <-> Ranskasta. Fämpyyrit voisivat toki mennä 28mm skaalaisten ihmistenkin rinnalla.
https://www.indiegogo.com/projects/kola ... eboot#home

Sitten vähän vähemmän synkän menon ystäville taas yksi miniatyyrilautapeli loputtoman ja myös kuluttajien suosiman jonon jatkoksi, tällä kertaa tekijänä Stronghold Games USA:sta. Meininki Space Cadets: Away Missionsissa on 1950-luvun kuplakypärä- ja sädepyssyscifiestetiikalla koristeltua "mene paikkoihin, tapa hirviöt, varasta niiden tavarat" -luolastokomppausta. Jotakuinkin 28mm skaalaisia figuja näyttäisi olevan tulossa kohtuullinen määrä, jos kellä puutetta retrotyylistä on. Alustana KS ja rahoitus on kasassa pl. mahdolliset poisvedot. Amerikkalaisuudestaan huolimatta oikeasti-eikä-vain-jenkisti kaikkialle maailmaan postikuluitta ja paketti lähtisi tänne Saksasta.
https://www.kickstarter.com/projects/st ... y-missions

Eksklusiivista avaruuspiraattifigusta huolimatta Spider Monkey Gamesin periaatteessa jo pitkään olemassa olleen Terminus Gate -pelin tyyli on hieman edellistä modernimpaa, mutta kuitenkin selvää avaruusoopperaa @ Star Wars. Mahdollisesti aikaisemman olemattoman suosion vauhdittamiseksi kehitetty KS-projekti ei sekään näytä kovin kovaa kohti tähtiä kiitävän.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

tnjrp kirjoitti:Games Workshop ei ole vielä innostunut potkukäynnistelystä, eikä ehkä ihan heti innostukaan, mutta tässä on varmaan toiseksi paras vaihtoehto ja niinpä se onkin ihan kohtuullisessa nousukiidossa:
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... tabletop-a
40k, mutta suurimmalta osalta hienommilla figuilla. TFC ja techmarine-vastine on ainakin kertoimilla paremman näköinen, samoin "letterit" ja discit. Oikeastaan ainoastaan noin plague bearerit on rumia koska armorit.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
tnjrp
Viesti:

Sinänsä jo jonkin aikaa miniatyyrimaastoa kaupannut Spartan Games (UK) potkukäynnistää oman ratkaisunsa modulaariluolasto/tunnelikomppaustarpeisiin. Tosin muovia ja pahvia yhdistävän setin luvataan taipuvan kaikkiin muihinkin rakentelutarkoituksiin. Ja mikä ettei niinkin, jos tykkää vielä Deadzoneakin kuutiomaisemmista rakennelmista. Tarjolla toistaiseksi "geneerinen fantsu" ja "geneerinen skiffy" -teemat, enemmän sitten jos homma alkaa vetämään.
https://www.kickstarter.com/projects/92 ... es-terrain

Vähän vähemmän geneeristä settiä kokee tarjoilla Paymaster Games (USA), joka pukkaa ensisijaisesti 28mm minityyrejä RPG:issä käyttäville figulinjastoa aiheena "beasts and monsters of the New World and the Pacific" (heillä on myös näille jonkun sortin säännöt myynnissä). Mukana riekkuu mm. tuon iloisen perulaisheimon, mochejen, riemastuttava merenjumala Ai Apaec, Päänkatkoja (rajoitettu painos vain KS:ään osallistujille). Enempi fantasiasta siis kysymys, mutta ehkä jokunen ölliäinen voisi mennä scifiympyröissäkin. KS-sivulta löytyy myös hyödyllinen kokovertailukartta, josta voi arvioida miniatyyrien odotettavissa olevaa kokoa.
https://www.kickstarter.com/projects/21 ... d-monsters
tnjrp
Viesti:

tnjrp kirjoitti:Conanilla menee kovaa
edelleen, rahoittumiskerroin on hulppeasti lähes 30 ja vielä on runsas vuorokausi aikaa.

Asiaa sivuten mainittakoon, että vähemmän yllättäen tulossa on myös tällaista. Itseasiassa pitäisi jo ruveta harrastamaan aiheen tiimoilta vedonlyöntiä.
Mysterous

Kun on jotain outoa naapurustossa, niin kelle aijot pirauttaa?

Ghostbusters figulautapeli putkahti yllättäen Kickstartteriin. Kenelläkään kokemusta siitä, miten firman (Cryptozoic Entertainment) edellinen KS (HEX MMO Trading Card Game) meni?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mysterous kirjoitti:Kun on jotain outoa naapurustossa, niin kelle aijot pirauttaa?

Ghostbusters figulautapeli putkahti yllättäen Kickstartteriin. Kenelläkään kokemusta siitä, miten firman (Cryptozoic Entertainment) edellinen KS (HEX MMO Trading Card Game) meni?
Kommenttien perusteella eivät ole saaneet sitä vieläkään täysin ulos ja backereilta palaa käpy...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Eli ei mitään uutta KS-maailmassa tekeillä d-:)
Silveri

tnjrp kirjoitti:Eli ei mitään uutta KS-maailmassa tekeillä d-:)
No hieman uutena asiana KS-maailmassa Carnevale 2nd ed on saanut vietyä projektinsa siihen pisteeseen, että figut on skulptittu, uusi sääntis on (kahdella kielellä ja sääntöjen tiivistelmä neljällä kielellä) aika lailla painoa vaille valmis ja uhoavat, että olisi mahdollista, että saisivat tavarat backereille ENNEN huhtikuun 2015 suunniteltua aikataulua. Tämä kampanja siis starttasi syyskuussa, joten ei paha sinänsä.

Tähän tosin vaikuttaa se, että projektin vetäjä tekee itse taiteen peliin, sculptorit ovat pirun nopeita saamaan valmista jälkeä aikaan (etenkin Thomas David), firma on edellisen Indiegogo-kampanjansa vetänyt hyvässä aikataulussa läpi ja firman vetäjällä on myös kokemusta Espanjan GW:n pyörittämisestä, eli GW-taustasta tullut logistinen kokemus vaikuttaa selvästi paljon.

... kun taas All Quiet on the Martian Frontin Wave 2:n figut tulivat reilun vuoden myöhässä... Wave 3:sta ei vielä tietoa, mutta mulle ei siihen toisaalta mitään jäänytkään. Projektin laajuus huomioiden ei tosin hirveästi yllätä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Conanin loppusaldo $3 327 757. Melkoinen säkki rahaa. Siinä mielessä kyllä ansaittukin että projekti näytti hengelle uskolliselta, sääntöjä on jo testattu, ja taiteellisesta puolesta oli aika vahvaa näyttöä jo kampanjan aikana. Ei siis ihan pelkkiä suuria lupauksia. Jäämme odottamaan materialisoitumista.

Mitä yleisiin toteutumisaikatauluihin tulee, itse tukemistani projekteista BFaS:Deluge luvattiin lokakuuksi, tulee painosta näitä aikoja. Sentään antoivat melko hyvin tilannepäivityksiä ja toimittivat valmiita osia pyynnöstä erikseen vaikkapa jouluksi. RAFMin uudempi CoC-startteri luvattiin joulukuuksi. Viimeisin päivitys on tammikuulta ja rivien välistä voi lukea "kestää vielä". Joku vääräleuka ehti jo laskea, että edelliseen päivitykseen nähden valmiin kaman määrä oli pienentynyt ja parissa vuodessa se kutistuu nollaan. No, en stressaa. Osallistuin edelliseen ja lopulta sain, myöhässä tietenkin. Skulptaajia tuotoksineen voi myös spotata maailman foorumeilta. Tiedotuksen taso on silti kehno. Jos aikataulu on jo räjähtänyt parilla kuukaudella, rahoittajia voisi aika ajoin kiinnostaa, mikä maksaa ja kuinka paljon. Kuukausi katoamistemppua alkuperäisen dediksen jälkeen ei ole oikein tahdikasta.

Monia starttereita olen jo oppinut välttämäänkin, jos ennuste näyttää olevan täältä ikuisuuteen ja oikeasti syötäville paloille tuntuu kertyvän liikaa kilohintaa perkauksen jälkeen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Dolmot kirjoitti:Conanin loppusaldo $3 327 757. Melkoinen säkki rahaa. Siinä mielessä kyllä ansaittukin että projekti näytti hengelle uskolliselta, sääntöjä on jo testattu, ja taiteellisesta puolesta oli aika vahvaa näyttöä jo kampanjan aikana. Ei siis ihan pelkkiä suuria lupauksia. Jäämme odottamaan materialisoitumista.
Tais tulla rikottua Kingdom Deathin figulautapelin ennätys samalla.
Kingdom Deathilla on ollut se positiivinen ongelma, että niillä ei oikein ollut hajua mihin sen tolkuttoman rahasumman tunkee. Kaikesta haluttiin sitten tehdä vähän laadukkaampaa kuin alunperin oli suunnileltu, mikä vetäsi aikataulut reippaasti yli arvioidun. Nyt ollaan jo yli vuosi myöhässä alkuperäisestä arviosta. Conan nyt nappas yli 50% enemmän mammonaa, ehkä sekin myöhästyy sitten vähintään 1,5-2 vuodella.
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, To 12.02.2015 07:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dr. Icchan kirjoitti: Conan nyt nappas yli 50% mammonaa, ehkä sekin myöhästyy sitten vähintään 1,5-2 vuodella.
Vielä muutama päivä sitten (siis kun oltiin jo liki kolmessa millissä ja paria vaille lopullisissa stretch goaleissa) kehtasivat luvata, että on realistinen mahdollisuus, että backerit saavat omansa aikataulussa eli lokakuussa. Monolithilla on sopimukset valmiina sekä tuotanto- että logistiikkapuolen kanssa, joten isoin riski tällä hetkellä on joko siinä, että tuotantopuoli ei pysty toteuttamaan luvattua tahtia, tai siinä, että aikataulun puitteissa aikaan saatava laatu ei vastaa ranskisten vaatimuksia. Bonussektorilta löytyy mahdollisuus, että molemmat riskit toteutuvat - kysyntä taisi yllättää Monolithin pojatkin, joten ensimmäistä tuotantoerää ei välttämättä osattu etukäteen arvoida tarpeeksi isoksi, ja konseptit ja master-skulptit ovat melko kunnianhimoisen yksityiskohtaisia PVC:nä toteutettaviksi.

Sanotaanko näin, että olen iloisesti yllättynyt, jos vielä ennen joulua pääsen maalaamaan barbaarimuskeleita. Toivossa on toki aina hyvä elää, kuten lapamato sanoi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Paremmin Conan kuitenkin tulee onnistumaan kuin HeroQuest 25th. Olisi nimittäin syytä onnistua, sillä hillittyäni itseni HQ25:n suhteen uskoin sen verran monta kultarahaa Konanin karvaisiin kouriin, että morkkis kestää taatusti kauemmin kuin vuodet Atlantiksen vajoamisesta arjalaisten nousuun.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Mielenkiintoisena yhteensattumana tilitin keskiviikkona RAFMin toimitusvaikeuksista ja hiljaisuudesta. Firma kirjoittikin jo torstaina harvinaisen perusteellisen selvityksen tilanteesta ja sen taustoista. Kun yleisestä nöyristely- ja uskonvalamishelinästä pääsee ohi, seassa on ihan mielenkiintoisia asioita teettämisen todellisuudesta.

Mietin myös keskiviikkona, pitäisikö starttereihin vaatia jonkin sortin viivästyskorko jos aikataulu ei pidä. No, nyt on sekin keksitty, tavallaan. (Kiireisille tiivistelmänä: tästedes joka kuukausi tukijoille tulee kaupan päälle yksi figu hyvityksenä viiveestä. Ei se ehkä ole kovin paljon, mutta jotain sentään. Keskimäärin ei saa mitään.)

Yksi kerrassaan merkittävä joukkorahoitusepisodi saattaa myös tulla juuri päätökseensä, mutta raportoin siitä ehkä vähän myöhemmin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
tnjrp
Viesti:

Täältä lisää D:OB -asiaa:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 3#p1299853

---

Vielä Conanista, että se on muuten karauttanut vähemmän yllättäen kärkisijoille myös BoardgameGeekin vuoden odotetuimmat -listalla:
http://boardgamegeek.com/geeklist/18581 ... games-2015

---

Sitten uudempaa yrittäjää putkeen. Tällä kertaa Irlannista olisi tarjolla keräilijöille/maalailijoille suunnattuja personality-malleja. Genrenä scifi, materiaalina "high quality resin".
https://www.kickstarter.com/projects/15 ... -realities

Itse en "ehkä" tarvitse @ 15 € kappale näitä, mutta minä en olekaan keräilijä tai maalailija.
Mysterous

Tabletop Cities pistää lisää maastonkaltaisuutta tyrkylle Sci-fi laatoilla.

Muovilevylle printattuja, kaksipuoleisia 3"*3" laattoja jotka add-onin myötä käyvät myös Space Hulkin pelaamiseen. Normaalien tulevaisuuteen sijoittuvien luolastokomppien lisäksi, noita voisi luultavasti hyväksikäyttää myös Deadzone ja Mars Attacks! pelailuun.
tnjrp
Viesti:

Space Cadets: Away Missions vetää sekin kohtuullisesti, vaikka kertaluokan ja risat jääkin Conanista. Kaikki ilmoitettu venymaalin on luvattu purkaa ja malleja tulee $60 laatikossa ilmeisesti lopulta n. 100 kpl. Aikaa innostua aiheesta (tai pettyä ja vetäytyä) on vielä yli kaksi vuorokautta.
https://www.kickstarter.com/projects/st ... y-missions

[ETA]: lopputulemana yli 3,5 -kertainen rahoitus. Onnea Strongholdille.
tnjrp
Viesti:

Ninja Division päätti sitten lopettaa Anima Tacticsin ja sensijaan panostaa chibimeininkiin: Ninja All-Starsin KS alkaa ensi kuussa. Muista pikapuoliin aloittavista mainittakoon Wild West Exodus: Unfinished Business (tästä oli jotain ohimennen jo aikaisemmin, nyt on tiedossa alkupäiväkin ja se on 1.3.), Mike McVeyn hieman tahrautuneeseen maineeseen osin luottava Blood Rage (alkaa 2.3.) ja muinaisen Kiinan meinikiä tarjoava Warring States (alkaa 23.3.).

Nyt jo käynnissä on teollis/historiallis/pulpistista tavaraa tarjoava maasto-KS Impudent Mortalilta:
https://www.kickstarter.com/projects/11 ... e-district

Innostukoot ken tuollaista tarvitsee ja jaksaa maksaa postimaksut ja tullit. Tosin koska yhteistyötä Pulp Monstersin kanssa on havaittavissa, ei liene mahdotonta olettaa, että projektiin jossain vaiheessa ilmestyisi EuroFriendly -leimakin.
Silveri

Hirveästi ei homma vakuuta, jos Cipher Studios vastaa tosta hommasta. Soda Pop Miniatures on kai jotenkin pitänyt pakettinsa kasassa, vaikka deadlinet eivät kai heilläkään KS:ssa pitäneet ja Cipher Studiosin Hell Dorado -vääntö menee jo surkuhupaisan puolelle. Jos nyt välttämättä chibininjoja haluaa, ostaisin itse mieluummin normaalihintaan vasta sitten, jos oikeasti figut joskus päätyvät myyntiin asti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”