Within sääntö muutos

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Merimetsä

Within sääntö muutos

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

'Within' ei näköjään enää pidä sisällään etäisyyttä tismalleeen maksimilla. (]0,R], eikä ]0,R[)
Likki.

Ei nyt ihan hirveän iso muutos, mutta kai hyvä tietää.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Charad

Re: Within sääntö muutos

Viesti Kirjoittaja Charad »

Moniin asioihin tuo ei juuri muutu, mutta jaskan wreckistä ei saa suoraan halilla coveria (useinhan se tulee kuitenkin). Meinaan siis tätä pääosin cryxien juttua, että charge btb kanaan ja kana mäsäksi.
Rats keep running!
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

kyllähän lähes ain tuosta coverit saa silti, 180 astetta pitää silti kiertää hyökkääjän melkeen että pääsee ohi coverista, toki "absoluuttinen" cover jää saamatta, mutta en nyt olisi ikinä sitä noin muutenkaan pelannut. en ainakaan keksi mitään muuta kuin akateemista väliä aiheella, ehkä se että "julista aie joka kerta", mutta high-end pelaamisessa se pitäisi muutenkin tehdä automaagisesti...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Isoin mitä itse huomasin on että modeli joka rikkoo warjackin joka jättää wreckin ei hyödy samantien wreckistä koska ei ole voinut missään vaiheessa olla wreckin alueella (baset eivät voi mennä päällekkäin warjackin ollessa hengissä). Ellei tietenkin sitten ole sprinttiä jne. millä voi tapon jälkeen siirtyä wreckin alueelle.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Charad

Toinen pieni vaikutus on että ns. tasaliikkeellä ei nyt ylety enään zoneen asti. Esim. depon ja zonen reunan välissä tasan 10", spd 5 jannu ei tällöin enään ehdi ekalla clippaamaan zonea. (joutuu kakkosella vielä liikkumaan, eikä voi aimailla menemään)
Rats keep running!
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

ehkä, mutta toisaalta taas usein kuitenkin pelataan alueilla yms. reaalisesti,jolloin saattaakin yltää, koska reaalisuus. tosin joku eDennyn featit yms voi kyllä johtaa tilanteeseen että ei yllä alueelle, vaikka nappi siellä just ja just hinuttaisikin lyhyestä pöydästä yms johtuen.
Aliquando Insanire Iucundum Est
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Jou. Metailen täs itekseni ihan tyhmiä niin nyt mua kiinnostais seuraava tähän liittyen; jos oon vaik mun söpöliini Mulgilla B2B muurin kans ni pystyyks 2'' liikuttavat efektit ottaa sen poies transmutest? Oikeestihan tossa on myös se et sen oikein liikuttaminen vaatii sen liikuttamista täsmälleen oikeeseen suuntaan et sen saa just siihen kahteen mut emt.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

GreenMeanie kirjoitti:Jou. Metailen täs itekseni ihan tyhmiä niin nyt mua kiinnostais seuraava tähän liittyen; jos oon vaik mun söpöliini Mulgilla B2B muurin kans ni pystyyks 2'' liikuttavat efektit ottaa sen poies transmutest? Oikeestihan tossa on myös se et sen oikein liikuttaminen vaatii sen liikuttamista täsmälleen oikeeseen suuntaan et sen saa just siihen kahteen mut emt.
Ei. Sillon se on tasan kahdessa eli within.

EDIT: mut käytännössä sun pitää spesifioida sun vuorolla et "tää on B2B tän muurin kanssa" ku muuten jompikumpi kuitenkin liikahtaa vähän ja vihu nillittää et on tos pari millii helposti välissä
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

petskules kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti:Jou. Metailen täs itekseni ihan tyhmiä niin nyt mua kiinnostais seuraava tähän liittyen; jos oon vaik mun söpöliini Mulgilla B2B muurin kans ni pystyyks 2'' liikuttavat efektit ottaa sen poies transmutest? Oikeestihan tossa on myös se et sen oikein liikuttaminen vaatii sen liikuttamista täsmälleen oikeeseen suuntaan et sen saa just siihen kahteen mut emt.
Ei. Sillon se on tasan kahdessa eli within.
Luitkohan sä Tero mistä tää koko keskustelu on lähtöisin?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Onks modelit (tai modeli ja muu kikkare) 0" päässä toisistaan jos ne on b2b? Ennen olin varma ett on mut oon vähä pihal täst erratast.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Mun mielestä kun katsoo tota Macallan listaa linkin takana, niin Mulg saa transmuten, koska kaikki ranget sisältävät edelleen tasamitan. Tuo sääntö muutti sitä milloin on zonella yms.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

TheEmu kirjoitti:Onks modelit (tai modeli ja muu kikkare) 0" päässä toisistaan jos ne on b2b? Ennen olin varma ett on mut oon vähä pihal täst erratast.
Näkisin että ovat. Mutta eivät ole within toistensa kanssa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Mitä tässä tapauksessa tapahtuu?

Kuva

Harmaa on pilvi (tai metsä tai joku, iha sama?), muut modeleita. A klippaa pilveä, B pilven takana.

D ei näe Ata tai Btä, koska kumpikaan ei ole within pilvi? C näkee A:n mutta ei B:tä, koska A kuitenkin koskee pilveä?

Suomessa on nykyään, ainakin mun mielestä, vakiintunut tapa, että kukkulaa koskettamalla saa kukkulabonarin, vaikka modeli itessään on alatasolla. Onko tää siis väärin pelattu, koska modeli vaan koskee kukkulaa, eikä mee sitä munakarvan leveyttä sisään?

Regards, Scissors. "
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

D ei näe kumpaakaan, C ei näe B:tä

Kukkulaa koskettamalla ei teoriassa saa bonaria, mut mun mielestä voidaan herrasmiehinä sopia et kukkulan koskettaminen tarkottaa samaa ku sen munakarvan ujuttaminen sinne kukkulalle.

EDIT: ulkomailla toki pitää keskustella dickhairistä tai vaan sanoa et "he's on the hill", vs "he's touching the hill"
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

EDIT: ulkomailla toki pitää keskustella dickhairistä tai vaan sanoa et "he's on the hill", vs "he's touching the hill"
Itse käytin ja minua vastaan käytettiin termiä "toeing hill" noissa tapauksissa kun figun haluaa olevan kukkulalla mutta koko figu on oikeasti pöydän tasolla. Kertaakaan ei tullut epäselvyyttä saako jokin nappi mäkibonuksen vai ei.
TheEmu

Mnii, kyl mua vaan vähä ärsyttää ruveta pelaa sääntökirjaa vastaan. Ei ehkä täs tapaukses oo suuri ongelma mut onha se vähä kalteva pinta (kylläpä suomenee slippery slope fiksusti =D).

Regards, Scissors. "
Charad

Onhan tää vähän hassu korjaus. suurin vaikutus on näihin meen BtB jaskaan ja lyön sen rikki, ja oon coverissa joka suunnasta. Muutenhan kun vaan sanoo, että oon sisällä aina kun menee hiplaamaan jotain.

HP:n kysymyksessä Mulg tosiaan saa bonarin transmutesta kuten edellä jo kerrottiin, koska etäisyys on enimmillään 2".
Rats keep running!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”