"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pori 'Eavy Metal

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Sergeant

Re: Pori 'Eavy Metal

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

On kyllä persoonallinen sukkula Kardinaalilla. Nuo alukset on käsittääkseni valmiiksi maalattu? Joten oletan, että olet maalannut keulan ja jotain muita pieniä detailija, mutta alus on muuten alkuperäinen?

Tässä oma kuukauden suttu... Tuli kokeiltua maastokuvio maalausta.

Kuva
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Alus on maalattu kokonaan uusiksi vähän tummemmalla harmaalla ja tehty melko yksinkertaiset washit ja kuivaharjaus. Ei viittinyt hirveästi mitään alkaa kikkailemaan kun kokoluokka on niin mahdottoman pientä että ei ne kuitenkaan pelikentällä näy sen kummemmin. :D Tossa freehandissa oli vähän enemmän sitten näpertämistä. Maalasin myös aluksen ohjaamon lasin uudestaan mustalla, yritin vähän tehdä jotain "tähtikuvioheijastumia" ja sen jälkeen lakkasin gloss varnishilla. Ei ne oikein tossa kännykkäkuvalla näy hyvin. Vois ottaa paremman kuvan joku päivä kun sopiva väli sattuu.

Alkuperänen alus on tän näkönen. Vaaleampi harmaa ja sinistä.
Kuva

Tosi kaunis soturitar. Minkäs pelin/valmistajan nappi se on? Tuossa on kyllä kurinalaisesti saatu tosi uskottava maastokuvio aikaiseksi. Mitään tippejä? Muuta kuin less is more? :D
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Määkin laitan nyt tänne jotakin. Ei ehkä paras työni tai isoin, mutta näitä oli sen verran kiva tehdä, että haluaa jakaa. Ekassa kuvassa ei oo ihan loppusilaukset tehtynä ja hiekkakin puuttuu basesta. Kännykameratasoa muutenkin. Väriteema on punainen koska jaettiin värit pelaajien kesken, että erottaa moninpeleissä mikä on kenenkin gladiaattori.
Kuva

Tässä vähän noita kilpiä vielä tehtynä. Tein pienikärkisellö mustalla tussilla.
Kuva
Kalat meni kotio...
Kardinaali
Viesti:

Okei noi freehandit. Wou. Tietää kyllä että on tuhertajataustaa. :D
Kardinaali
Viesti:

Sergeant

Kilvet on kyllä hyvin tehty. Tekee hahmoista persoonallisempia.

Naisfiguuri on Reaperin valmistama. Maastokuvion mallin katsoin netistä ja maalasin suht samoilla väreillä. Kuviossa on kuutta väriä ja washeilla yritin tuoda varjoja. Kevyttä korostusta korkeimmassa kohdissa. En paljon maastokuvioita maalaa, joten vähän hakusessa itselläkin tekniikka.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

@Sergeant
Maastocamo on hieno, varsinkin jos et ole ennen tehnyt. Ase vähän erikoinen, malliltaan ja maaleiltaan.

@Harkkari
Komeet gladiaattorit, aika bulkyjä tosin! Ja punaisia. Millos testailette?
Soi viulu
harkkari

Joo kiitos vaan. PN. Ne vähän punaisia munkin makuuni, mutta sen värin otin, niin sillä sitten mennään. Periaatteessa basen alareunan maalaus olisi riittänyt, se saa ne nyt näyttää vähän turhan punaisilta. Ehkä se tasoittuu, kun tulee muunvärisiä vastaan. Ja joo, siis idis oli tehdä halvalla ukot. Muutama maxminin kypärä, muutama chaos marauder ja bitzboxin kaivelu oli homman nimi. Tuli aikamoisia kaappeja, mutta en mää mitään tikkareita mun Ludukseen kelpuuttaisikaan.

Kardinaali, Toi on Tosi komea Imperial Fisti kyllä. Ootko käyttänyt tohon kuraan tai likaan jotain semmoista tekniikkaa, että tuputetaan sellaisella foamin palalla tms? Sellaista FoWissa suosittiin ja ajattelin kanssa,mettä sopisi varmaan hyvin tohon keltaiseen.
Kalat meni kotio...
Kardinaali
Viesti:

Joo tosiaan sienellä tumman ruskeaa. Isoimpiin töpötyksiin oon maalannut sit ruskean sisälle metallia että on "pahempi chipping". Halusin hakea vähän samanlaista "beat up"-lookkia kuin supplement -kirjan kannessa. :)
harkkari

Joo se sopii kyllä tosi hyvin toi! Ilmeisesti sitä Petteri yritti mulle miitissä selittää, kun puhui armorit maalaamisesta sillä sienellä. Mutta en mää ihan tarkkaan tiennyt mistä se puhui. Lyijykynällä kanssa saa tehtyä chippingiä kun on muuten valmis niin joku pehmeähkö lyijykynä esim reunoihin tms. Toimi ainakin tankeissa FoW skaalaassa.
Kalat meni kotio...
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Olin kans kysymäs et miten teit tuon mariinin panssarin. No selvyys tuli. Ensin aattelin et onko siinä jotain niitä powder pigmentti tsjp sydeemiä. Miettiny muutenkin et mites ne toimii ylipäätään. Onko Lassil heittää niistä jotain opastusta?

En aikaisemmin kommentoinu kessun tekemää tytsyä. Olin taas masentunu tosta maalauksesta. Ihailtavaa camoa. Ja muutenkin koko figu. Ihosta tykkäsin kans erityisesti. Mut kun taas mietein koko figua niin masentaa ja suunnittelen maalaus tarvikkeideni polttamista...
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Sergeant

Olen yrittänyt imeä itseeni muiden maalaustaitoja ja tekniikoita. Tuo kardinaalin kulumat on kyllä hyviä, joista pitää ottaa mallia.

Itseasiassa olen ottanut mallia viimeaikoina Gw:n maalauskirjasta. Ihon maalaus on suoraan sieltä ja samat maalit. Base, layer, wash, layer ja highlight.
harkkari

Tää nyt menee vähän offtopiciksi, mutta kun toi Kardinaalin tekniikka on herättänyt kiinnostusta. Tämmöisessä itse siihen joskus törmäsin ja siinä tulee hyvin myös toi lyijykynän käyttö, kuten myös lakkaamiseen liittyviä juttuja ja pigmentteihin liittyviä juttuja. Musta ihan hyvä tutoriaali, vaikka onkin eri skaala kun 28mm kun flames of war tankkia siinä maalataan. Laitanpa tähän:
https://www.youtube.com/watch?v=yl6BOxeFeN0
Kalat meni kotio...
Kardinaali
Viesti:

Kuva

DEVASTATION IS UPON YOU - *KLICK, KLICK*, LISÄÄ KUVIA *KLICK*

Eipä nuo nyt ihan noin pirtsakan keltaisia oo luonnossa, mut en osaa kuvaa.
syrja

Jaaha. Basepoliisi veti sit tollasen "oikaisu ratkaisun" ukkoihin...:D
No ei vaan. Hemmetin siistiä työtä. Toi base ratkaisu sopii todella hyvin. Hyvä väriyhdistelmä. Ja ukkojen panssarit on kans onnistuneita. Just oikee "ollaan tässä hiukan maailmaa nähty ja parit taistelut samalla" fiilis. Eikä mitään kiiltokuva panssaripoikia kodinturva joukoista. Mut jotain yksikön tunnus numerointia kyl kaipais lisäks :D
Sergeant

On hieno kokonaisuus. Base sopii erinomaisesti hahmoihin. Mitä nuo puskat on alustoissa? Valmis puskaa vai maalattua?
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Army Painterin tuftit perivät maan.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Harvinaisen hyvän näköinen porukka kyllä kyseessä, just tänään kun tuli viellä vastaavaa settiä luettue warheadin sivuilta http://www.gowarhead.com/2013/12/rock-p ... -fist.html Silmät tuolta kyllä pistää silmään joskin positiivisesti, kiva "hohde" saatu mutta miten? Tai siis millä väreillä.
syrja kirjoitti:Just oikee "ollaan tässä hiukan maailmaa nähty ja parit taistelut samalla" fiilis. Eikä mitään kiiltokuva panssaripoikia kodinturva joukoista.
Mitä mitä, onko kiiltokuva pojissa jotain vikaa? Mun armeija ainakin marssii sotaan suoraan tehtaalta ja mitään ei palaa takaisin, joten joka matsissa sama homma.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Ei niissä mitään vikaa ole. Siis mun white scarssithan pysähtyy kesken chargematkan. Puhdistaa pölyt ja roiskeet panssareistaan. Ja jatkaa matkaa tappeluun. On mukavampaa aloittaa tappelu, kun on edustava :D
Kardinaali
Viesti:

Runtti linkkas saman linkin mitä olin linkkaas. Warheadin resepti on tosiaan mukailtu omaan makuun. Pohjamaalit on hoidettu kynäruiskulla ja vähän sheidauksia myös kynällä. Muuten aikalailla on edetty tuon Warheadin postauksen mukaan. Tosin basetus Agrelanilla.

Silmät on maalattu laittamalla tumman punaista pohjalla (joku vallejo tai gw, en muista) ja sitten wazdakka rediä tai mikä se blood redin vastine nykyään onkin. Lopuksi ihan keskelle on lyöty vielä joku fiery orange tai muu tosi kirkas lähes keltainen oranssimaali. Ihan viimiseksi oon siistynyt kypärän ja linssin rajoja tumman punasella washilla.
En vältsii muista nimiä oikein kun käytän pääasiassa vallejoo joiden nimet ei jää mieleen kun on niin geneerisiä. Vuorostaan GW:n maalien nimivaihdoksen myötä niitten maalit on taas liian ei-geneerisiä. :D

Joo armypaintterin tufteja, eli valmiita pensasmyttyjä aseteltu pinsetin ja superliimatipan kanssa baseen. Semmonen pienehkö pakkaus maksaa 5 euroa fantasiapeleissä, mutta sillä basettaa jo varmaan 30-40 figuuria mikä on vähintään puoliarmeijaa ellei kokonainen armeija. Ei vaan jaksa alkaa kikkailemaan omia pensaita (vaikka niitäkin on tullut koitettua) noin pienellä kustannuserällä.
Agrellan Earth Technical -maali on oikotie onneen. Aattelin et se sopii hyvin tähän mun "nopeasti kerrankin armeija valmiiksi"-konseptiin. Tosin voi senkin väärin laittaa ja kusta homman. :D Sitä pitää muunmuassa laittaa rohkeasti semmosia määriä kerralla mikä on maalille tosi epätavanomaista, eli helvetillinen kerros ja ilman ohennusta. Muuten ei kraklaa sillee ku kuvassa.

Mul on nyt työn alla Terminator Squad missä mulla on basessa Agrellanin lisäksi myös oksiideja käytettynä rautatiekiskoihin sun muihin metalliosiin, Syrja. :) Stay tuned.

Ja noita Squad Markingeja pitää tosiaan miettiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”