Dark Elf lopullinen revision
No johtuisikohan siitä, että GW ei tuunu hoitavan mitään hyvin.jos kirjoitti:Ruokahalu kasvaa syödessä, kun huomattiin, että jotain saatiin parannettua niin aletaan kyselemään, että miksei tätäkin voisi parantaa kerran tuota parannettiin jne.
Oliko warriorit 7 pointtia muka hyvä parannus? Kenties GW laittaa tämän vuoden Annualiin hieman uudintoja Delffeille (kaikki ostavat sen) ja seuraavana vuonna niitä sääntöjä laitetaan taas Annualiin.
Lopuksi luodaan kokonaan uusi Dark elf kirja... mutta kappas: Seitsemäs Edition onkin jo ovella.
GW:llä kusee vain sen rahastuspolitiikka ( ostajien näkökulmasta ),
GW:llä on todella hankala työ tasapainottaa armeijoita, ja kun joku ei onnistu niin sitten itketään ( DE ). En itse haluaisi olla GW:llä töissä saatikka Gavin paikalla, sillä jos jokin epäonnistuu ( hei, me ollaan ihmisiä ) niin valitus ryöppy on melkoinen. En ole vieläkään kunnolla ymmärtänyt sitä miksi DE:lle annettiin revision ? Olen pelannut 3 kertaa DE:tä vastaan, hävisin kaksi ensimmäista massacrella ja nytten voitin solidyllä. Ja nyt kun kerran DE sai revisionin, niin kohta sinne menee muita mankumaan jne. Kaikki taisi mankua jonkin verran sillä minkään armeijan kaikki yksiköt eivät ole
"perfectly balanced", mutta taitaa olla että DE:n kiljuminen kuului parhaiten GW:n korviin. Tällä hetkellä Ulthuan.org puuhaa oman revisionin kanssa, muista en tiedä.
GW:llä on todella hankala työ tasapainottaa armeijoita, ja kun joku ei onnistu niin sitten itketään ( DE ). En itse haluaisi olla GW:llä töissä saatikka Gavin paikalla, sillä jos jokin epäonnistuu ( hei, me ollaan ihmisiä ) niin valitus ryöppy on melkoinen. En ole vieläkään kunnolla ymmärtänyt sitä miksi DE:lle annettiin revision ? Olen pelannut 3 kertaa DE:tä vastaan, hävisin kaksi ensimmäista massacrella ja nytten voitin solidyllä. Ja nyt kun kerran DE sai revisionin, niin kohta sinne menee muita mankumaan jne. Kaikki taisi mankua jonkin verran sillä minkään armeijan kaikki yksiköt eivät ole
"perfectly balanced", mutta taitaa olla että DE:n kiljuminen kuului parhaiten GW:n korviin. Tällä hetkellä Ulthuan.org puuhaa oman revisionin kanssa, muista en tiedä.
"Victory loves prudence"
Jea.
Olikos muuten vitosedikassa mitään tällaista valittelua?
GW:n tuotteissa on usein pakkausvirheitä, figuissa on toisinaan valujälkiä. Ja hinnat ovat pöyristyttävät. Eikö tuollaisilla hinnoilla voisi saada luksuskamaa, eikkä mitään tinasotilaita?
Ainoastaan Dark elf pelaajat ovat valittaneet, mikä merkitsee sitä, ettei muissa armeijoissa ole mitään vikaa ja ne on tehty huolella. Se on rasismia se.
GW:n tuotteissa on usein pakkausvirheitä, figuissa on toisinaan valujälkiä. Ja hinnat ovat pöyristyttävät. Eikö tuollaisilla hinnoilla voisi saada luksuskamaa, eikkä mitään tinasotilaita?
Ainoastaan Dark elf pelaajat ovat valittaneet, mikä merkitsee sitä, ettei muissa armeijoissa ole mitään vikaa ja ne on tehty huolella. Se on rasismia se.
-
Stenvall
ööh, DE valitti, nyt valittaa 10 muuta...
Mitä olen lukenut Druchiita+Ulthuania niin kummatkin haltia kansat tehtiin melkein ilman testausta, HE sai vähän enemmän mutta silti liian vähän.
GW:n olisi kyllä syytä parantaa figujen jälkeä, tylsin vaihe on juuri purseiden/valujälkien poistaminen. Samalla hinnoissa on törkeästi ilmaa.
No DE tarvitsi revisionia Exeille, b.guardille, cauldronille+joitakin teko virheitä ( withchien frenzy+hate ).
HE tarvitsisi revisionia PhoenixGuardille, Archereille, L.Seaguardille ja White Lioneille.
Chaos tarvitsisi revisionia Full Deamon Armeijoille, niiden teko ei ole kovin järkevää tällä hetkellä.
Muista en osaa sanoa juuta enkä jaata.
DeF: Minä olen sillä kannalla että Archereita, PG:tä ja LothernSeaGuardia on todellä tärkeä parantaa, niitä ei käytä tällä hetkellä oikeastaan kukaan. Joku yrittää sinnitellä raa´asto ylihinnoiteltujen archerien kanssa. PG:tä ei ole missään listassa niin kuin ei ole LSG:tä. En halua mitään yli hyviä trooppeja, haluan vain nuo tasavertaisiksi muiden valintojen kanssa.
Mitä olen lukenut Druchiita+Ulthuania niin kummatkin haltia kansat tehtiin melkein ilman testausta, HE sai vähän enemmän mutta silti liian vähän.
GW:n olisi kyllä syytä parantaa figujen jälkeä, tylsin vaihe on juuri purseiden/valujälkien poistaminen. Samalla hinnoissa on törkeästi ilmaa.
No DE tarvitsi revisionia Exeille, b.guardille, cauldronille+joitakin teko virheitä ( withchien frenzy+hate ).
HE tarvitsisi revisionia PhoenixGuardille, Archereille, L.Seaguardille ja White Lioneille.
Chaos tarvitsisi revisionia Full Deamon Armeijoille, niiden teko ei ole kovin järkevää tällä hetkellä.
Muista en osaa sanoa juuta enkä jaata.
DeF: Minä olen sillä kannalla että Archereita, PG:tä ja LothernSeaGuardia on todellä tärkeä parantaa, niitä ei käytä tällä hetkellä oikeastaan kukaan. Joku yrittää sinnitellä raa´asto ylihinnoiteltujen archerien kanssa. PG:tä ei ole missään listassa niin kuin ei ole LSG:tä. En halua mitään yli hyviä trooppeja, haluan vain nuo tasavertaisiksi muiden valintojen kanssa.
"Victory loves prudence"
-
zakug_the_insane
Nii-in. GW tosiaan saisi parannella otteitaan (vaikka ihmisiä ovatkin) niin ammattitaitoa. Tosiaan high elffeille voisi parannusta/hinnan pudotusta tehdä mainitsemillesi uniteille. Mutta niin pitäisi vielä dark elffienkin black guardeille ja harpieseille. En nyt mitenkään moiti parannuksia, mutta mitäköhän tuo heavy armour noille exeille merkitsi? Ei käytännössä paljon mitään. Ainoastaan niille olisin toivonut enemmän parannuksia. Mutta sellaista peliä...Alandor kirjoitti:No DE tarvitsi revisionia Exeille, b.guardille, cauldronille+joitakin teko virheitä ( withchien frenzy+hate )
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Teurastaja kirjoitti:Jea.
4th edikka voitas rinnastaa tähän mukaan, armybookkeja kun alettiin tehdä 4th edikan aikoihin ja 5th edition tais tulla kun pääosa armybookeista oli julkaistu, mutta vielä 5th edikan aikaan ilmestyi muutamat.
Armybookkeja tuli muuten kahdelle armeijalle 2 4th-5th edikan aikoina. Kyseiset armeijat ovat High elves ja Chaos. Chaos pilkottiin uudistuksessa mortaleihin, demoneihin ja beastmaneihin. Sinäänsä HE suhteen se uudistus kyl olikin tarpeen, wanha army oli melkoisen huono ja vanhan aikainen verrattuna dark elffeihin.
Kuitenkaan tuosta ei ollut kovin suurta mekkalaa, koska mitään etujärjestöjä ei ollut. Voitais ehkäpä tosin ajatella, että HE:n armybookin osalta vaikutti sen selkeä vanhanaikaisuus verrattuna DE:n ja toisaalta netissä innokkaasti kirjoitellut "longsword" eli Tuomas Pirinen.
Tai sitten DE pelaajista on löytynyt tarpeeksi aktiivinen yhteisö alkamaan ruinaa parannuksia. Nyt kun huomattiin, että GW vastaa ruinaukseen, voi muutkin armeijat saada etujärjestöjä, jotka menevät ruinaamaan GW:ltä asioita...Ainoastaan Dark elf pelaajat ovat valittaneet, mikä merkitsee sitä, ettei muissa armeijoissa ole mitään vikaa ja ne on tehty huolella. Se on rasismia se.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Kenties jokaisessa armeijassa on jotakin paranneltavaa, mutta ne pikkuasiat voi sitten laittaa Annualiin, toisin kuin Delffit, joka mielestäni kaipaisivat koko armeijakirjan uusimista.Tai sitten DE pelaajista on löytynyt tarpeeksi aktiivinen yhteisö alkamaan ruinaa parannuksia. Nyt kun huomattiin, että GW vastaa ruinaukseen, voi muutkin armeijat saada etujärjestöjä, jotka menevät ruinaamaan GW:ltä asioita...
Olenko oikeassa: Black Guard, Phoenix Guard, Storm Vermin ja Temple Guard yksiköt ovat harvoin käytettyjä, kipeitä pisterohmuja ja muutenkin huonoja? Kaikilla näillä taitaa olla halbu, raskas panssari (liskoilla ombi kova iho, joka kait antaa +5 armor saven) ja stubborn (Strum Vermineistä en tiedä).
Taas tuli muuten tehtyä Highbornille juttuja:
Nämä ovat eräänlaisia hounoureja:
Executioner Lord:
Tekisi exeistä Corea, mutta crossbowmanit olisivat specialia.
Highbornin olisi pakko liittyä executioner yksikköön.
Drach masterit saisivat 25:llä pointilla mazigul itemeitä.
Yksikkö, jossa Exe lord olisi, aiheuttaisi pelkoa ja olisi stubborn.
Exe lordilla olisi pakko olla draich. Hän saisi vain 50 pointilla taikaesineitä.
Hänellä olisi KB +5.
Tämä maksaisi sellaiset 250 pistettä, siis sen highbornin 125 lisäksi.
Captain of Black Guard:
Black guardit eivät olisi enää 0-1.
Pakko liittyä Black Guard yksikköön.
Samanlainen tiktakki juttu, kuin Kouranilla (+1 niihin heittoihin, kuka saa ekan vuoron, ja diiploijaa).
Black guard sampit saavat 25:llä pisteellä mazigul esineitä.
Black Guard kapteeni on reilusti huonompi, mutta sille oli vaikea keksiä mitään järkevää, koska ei ole mitään sääntöä hyvälle taktikolle ja sellaisen keksiminen itse on hankalaa.
Lisääkin olen suunnitellut, mutta antaa niiden nyt muhia.
Välittääkös kukaan näistä uudistus jutuista, siis miun kirjoittelemista?
-
Grand Admiral Prawn
Miksi tarvitsisi? Etkö pärjää DE:llä? Jos pärjäät hyvin, niin mikä on ongelma? Jos et, niin ootko varma, ettei ongelma ole taktiikoissa? Vai onko kyseessä ilmiö, että paperilla näyttää nurmikko vihreämmältä toisella puolella?Teurastaja kirjoitti:Kenties jokaisessa armeijassa on jotakin paranneltavaa, mutta ne pikkuasiat voi sitten laittaa Annualiin, toisin kuin Delffit, joka mielestäni kaipaisivat koko armeijakirjan uusimista.Tai sitten DE pelaajista on löytynyt tarpeeksi aktiivinen yhteisö alkamaan ruinaa parannuksia. Nyt kun huomattiin, että GW vastaa ruinaukseen, voi muutkin armeijat saada etujärjestöjä, jotka menevät ruinaamaan GW:ltä asioita...
Välittääkös kukaan näistä uudistus jutuista, siis miun kirjoittelemista?
Mä totesin, etten taida jaksaa enää pahemmin kommentoida niitä. Miksi? Koska näissä joissakin ideoissasi on kyllä jotain pointtia, mutta kun on lukassut DE armybookkia on vain hätäisesti läpi ja pääosa tiedoista perustuu Armybuilderiin, niin en voi pahemmin sanoa onko asialle tarvetta vai ei. Lisäksi ideoidesi läpi meno missään suhteessa on kyseenalaista. Ihminen on itsekäs olento, ei vastustajasi välttämättä halua antaa sulle lisää etua jos annat sille jo nyt vastusta. Laajemmalti ei sääntösi luultavasti iske itseään läpi, ellet vedä niin aktiivista linjaa kuin Pirinen aikoinaan.
Enkä oikein usko, että elätät itsekään toiveita näiden ideoittesi läpimenosta, mitä nyt tykkäät luoda erilaisia asioita, mistä ei ole kenellekään mitään haittaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
No mulla on takanani yksi ainoa peli.Miksi tarvitsisi? Etkö pärjää DE:llä? Jos pärjäät hyvin, niin mikä on ongelma? Jos et, niin ootko varma, ettei ongelma ole taktiikoissa? Vai onko kyseessä ilmiö, että paperilla näyttää nurmikko vihreämmältä toisella puolella?
Mun kokemukset perustuvat lähinnä testipeleihin, kun yritin luoda täydellistä armeijaa.
Minä vaikenen nyt.
-
Musta Setä
Noh olen nyt pelannut kaksi peliä tätä revisediä vastaan, ja tulokset olivat että Black Guardilla ei tehnyt vieläkään mitään...archerini (käytän niitä, perkl), 2 bolt throweria ja archmageni tuhosivat 25 kahdessa vuorossa...ne maksavat niin paljon, ja kukaan ei halua niitä lähitaisteluun kuitenkaan (nyt varsinkaan), ne ovat jauhelihaa puolimatkassa. Dark elf warrioreiden hinnanpudotus ei ainakaan minua haittaa, olen tottunut näkemään enemmän vihollisia kentällä. Cold One Knightit ovat kylläkin hyödyllisempiä nyt...ekan pelin voitin massacrella, DEn 25 äijän ylivoima ei auttanut kun pistin tulivoimaa ja lakaisin henkiinjääneet lähitaistelussa.
Toinen peli olikin vähän eri asia kun DE pelaaja iski sitten ensimmäisestä huonosta esityksestään nyrpistyneenä (ei taida kestää häviötä...) kentälle arch sorceressin, sorsan, 4 bolt throweria jne...taistelu oli suorastaan naurettava, ei edes kerinnyt kyrsääntymään kun se oli niin selvää tuhoamista. Tässä taistelussa näytettiin mitä DE revisionilla saa aikaan. Sillä saa aikaan ilmiön jossa HEt lyödään määrällisesti, taikuudessa ja ampumiskyvyssä. Sain yhden spearelf ryhmän tuhottua lähitaistelussa Dragon Princeillä, mutta siinä se sitten olikin. Swordmasterit ja spearelffit (yhteensä 60 haltiaa) tuhottiin kolmessa vuorossa ampumalla ja taikomalla kokonaan. Lähitaistelussa oli niin mieletän ylivoima että. Kun sain breikattua vihollisryhmän, tämä vain altisti ritarini tulitukselle. Mistään ei ollut mitään hyötyä. Hee hee.
Ja mielestäni itselläni oli ihan mukava ja monipuolinen lista. En sitten tiedä miten pärjäisi jos tekisi samanlaisen suklaisen tournament-listan, mutta minä en näe mitään järkeä tehdä -kaveripeleihin- tuollaisia listoja. Sitten voi virnuilla tyytyväisenä ''olenpas paras pelaaja'' vaikka totuus on ''onpas minulla suklaisin lista''. Noh nyt meni jo aiheen ulkopuolelle. Kuitenkin ei tämä revision nyt äärimmäisiä muutoksia tehnyt, muutti vain ennenkin hyvissä käsissä tehokkaan DE listan yhä helpommaksi käyttää, sillä nyt siihen saa massan -ja- tulivoiman. Kun vuorossa napsahtaa kaksi Black Horroria ja 24 fusillade laukausta niskaan, HE pelaaja voikin mennä nypläämään niitä 20% halvempia taikatavaroitaan...enkä aio tehdä seer counsilia. Taidan vain kieltäytyä pelaamasta, koska vain turhautan itseäni häviämällä surkeasti.
Kiitoksia
Toinen peli olikin vähän eri asia kun DE pelaaja iski sitten ensimmäisestä huonosta esityksestään nyrpistyneenä (ei taida kestää häviötä...) kentälle arch sorceressin, sorsan, 4 bolt throweria jne...taistelu oli suorastaan naurettava, ei edes kerinnyt kyrsääntymään kun se oli niin selvää tuhoamista. Tässä taistelussa näytettiin mitä DE revisionilla saa aikaan. Sillä saa aikaan ilmiön jossa HEt lyödään määrällisesti, taikuudessa ja ampumiskyvyssä. Sain yhden spearelf ryhmän tuhottua lähitaistelussa Dragon Princeillä, mutta siinä se sitten olikin. Swordmasterit ja spearelffit (yhteensä 60 haltiaa) tuhottiin kolmessa vuorossa ampumalla ja taikomalla kokonaan. Lähitaistelussa oli niin mieletän ylivoima että. Kun sain breikattua vihollisryhmän, tämä vain altisti ritarini tulitukselle. Mistään ei ollut mitään hyötyä. Hee hee.
Ja mielestäni itselläni oli ihan mukava ja monipuolinen lista. En sitten tiedä miten pärjäisi jos tekisi samanlaisen suklaisen tournament-listan, mutta minä en näe mitään järkeä tehdä -kaveripeleihin- tuollaisia listoja. Sitten voi virnuilla tyytyväisenä ''olenpas paras pelaaja'' vaikka totuus on ''onpas minulla suklaisin lista''. Noh nyt meni jo aiheen ulkopuolelle. Kuitenkin ei tämä revision nyt äärimmäisiä muutoksia tehnyt, muutti vain ennenkin hyvissä käsissä tehokkaan DE listan yhä helpommaksi käyttää, sillä nyt siihen saa massan -ja- tulivoiman. Kun vuorossa napsahtaa kaksi Black Horroria ja 24 fusillade laukausta niskaan, HE pelaaja voikin mennä nypläämään niitä 20% halvempia taikatavaroitaan...enkä aio tehdä seer counsilia. Taidan vain kieltäytyä pelaamasta, koska vain turhautan itseäni häviämällä surkeasti.
Kiitoksia
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Kuuromykkä sekä sokea
-
zakug_the_insane
Ehkä kyseessä on kuitenkin seikka, että olisi hienoa käyttää vähän kaikenlaisia yksiköitä edes joskus, kun nykyäänkin, ne tulevat olemaan luultavimminkin ne samat vanhat paljon käytetyt DE yksiköt. Tietysti warrioreille tuli parempaa käyttöä, mutta en usko, että hyllystäni tulee löytämään esim. black guardeja peliteknillisistä syistä.shaman of waaagh kirjoitti:Teurastaja kirjoitti:Miksi tarvitsisi? Etkö pärjää DE:llä? Jos pärjäät hyvin, niin mikä on ongelma? Jos et, niin ootko varma, ettei ongelma ole taktiikoissa? Vai onko kyseessä ilmiö, että paperilla näyttää nurmikko vihreämmältä toisella puolella?Tai sitten DE pelaajista on löytynyt tarpeeksi aktiivinen yhteisö alkamaan ruinaa parannuksia. Nyt kun huomattiin, että GW vastaa ruinaukseen, voi muutkin armeijat saada etujärjestöjä, jotka menevät ruinaamaan GW:ltä asioita
Kenties jokaisessa armeijassa on jotakin paranneltavaa, mutta ne pikkuasiat voi sitten laittaa Annualiin, toisin kuin Delffit, joka mielestäni kaipaisivat koko armeijakirjan uusimista.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
-
The Scientist