"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelihipsterit, miten ne tunnistaa, mitä ne pelaavat ja miten niistä pääsee eroon?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Hammerheart

Re: Pelihipsterit, miten ne tunnistaa, mitä ne pelaavat ja miten niistä pääsee eroon?

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Oskari kirjoitti:Pelihipsterit myös kokevat asiakseen mennä kommentoimaan GW:n peliä pelaaville asioita tyyliin: "miksi te pelaatte tollasta lasten peliä?", "Toi on ihan rikki, mutta tässä nevahööd pelissä on kaikki balanssissa", jne. Pelihipsterien mielestä juuri he pelaavat niitä hyviä pelejä ja muut ei vaan tajua.

IMO, jos joku asia ei nouse valtavirtaan oman yleisönsä keskuudessa, niin se johtuu siitä että se on vaan liian huono. Hyvälle pelille/elokuvalle/musiikille/whatever löytyy aina yleisöö/pelaajia.
Justin Bieber foreveeeeeer!

Obejktiivisesti parempaa musiikkia koska sata miljoonaa esiteiniä ei vain voi olla väärässä.
smaxx kirjoitti:Historic hipsteriys eli Hispstorius edellyttää että pelaa peliä, missä on mallinnettu kaikki, tyyliin jalkarättien vaihtotiheyden vaikutus taisteluun.
Siinä maailman pisimmässä pelissä, The Campaign for North Africassa (pelin kesto: 1000 tuntia), italialaiset käyttävät enemmän vettä, koska sitä menee pastan keitinvetenä. Lisäksi mitataan hävikkiä, joka syntyy kun polttoainetta haihtuu kannuista - tämä vähenee jossain kohtaa peliä, kun keksitään tiiviimmät korkit. Eri mailla on toki erilaiset korkit, joten hävikki on erilaista.
Viimeksi muokannut Hammerheart, Pe 17.04.2015 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
smaxx
Valvoja

Re: Pelihipsterit, miten ne tunnistaa, mitä ne pelaavat ja miten niistä pääsee eroon?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Historic Hipster -pelissä säännöt on ehdottomasti mustavalkoiset, mieluiten ei kuvia ollenkaan. Säännöt on mieluiten kirjoitettu tiukkaan ja kuivaan juristityyliin, eli jos ymmärrät ne säännöt lukemalla, se ei ole Hipsteripeli. DBM täyttää kriteerit, Napoleonic Principles of War täyttää kriteerit, paitsi jos keskustelet DBM -pelaajan kanssa. Joku on aina Hipsterimpi kuin sinä, mieti sitä lattea litkiessä :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Sipsikäsi

Viesti Kirjoittaja Sipsikäsi »

Jos siltä esiteiniltä kysyy, että onko Bieber maailman parasta musiikkia ja se sanoo että on niin mitäs kukaan siihen on sanomaan mitään. Samalla lailla joku metalliörri sanoo oman musiikkinsa olevan maailman parasta, niin eipä sitäkään voi mitenkään kommentoida.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Nagarythes Heir kirjoitti:Jos siltä esiteiniltä kysyy, että onko Bieber maailman parasta musiikkia ja se sanoo että on niin mitäs kukaan siihen on sanomaan mitään. Samalla lailla joku metalliörri sanoo oman musiikkinsa olevan maailman parasta, niin eipä sitäkään voi mitenkään kommentoida.
Mutta Oskarin pointti oli, että se metalliörri on objektiivisesti väärässä, koska Deströyer 666 ei myy sataatuhatta CD:tä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Hammerheart kirjoitti:...koska Deströyer 666 ei myy sataatuhatta CD:tä.
Julkisuuus =/= parhaus.

Tämä on todistettavissa objektiivisesti avaamalla lähin juorulehti ja tiirailemalla sisältöä (turvallisen välimatkan päästä, ja mieluiten jonkun muun [uhrattavan] pitäessä lehteä auki)

Ja aiheeseen liittyen hipsterimentaliteetillä eteenpäin: Se että figupeli on kaikkien tuntema ja myy baziljoona kopiota ei välttämättä tarkuita että se on objektisiivisesti parempi.

Edit: kuinka voi olla näin paljon kielioppivirheitä näin lyhyessä viestissä?
Edit 2: mahikset on että alkuperisen viestin pointti meni allekirjoittaneelta ohi kuin muuttolinnut syksyllä.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Hammerheart kirjoitti: Justin Bieber foreveeeeeer!

Obejktiivisesti parempaa musiikkia koska sata miljoonaa esiteiniä ei vain voi olla väärässä.
Jos se sata miljoonaa teiniä tykkää siitä, niin se on sitten hyvää niiden sadan miljoonan teinin mielestä. Ei oo mun juttu tuo Bieberin musa. En osaa sanoo mitään sen laadusta omassa genressään, koska mulla ei ole perspektiiviä teinipoppiin.

Hipsterille numerot ei merkkaa mitään. Hipsterit uskovat että juuri heidän makunsa on kehittyneempi kuin kaikkien muiden.

Mun pointti oli tämä: Jos joku asia X ei saa suosiota oman potentiaalisen yleisönsä keskuudessa, niin se johtuu siitä että se on huono tai lievemmin ilmaistuna "ei riittävän hyvä". Deströyer 666:sen potentiaalinen yleisö ei ole kaikki maailman ihmiset, vaan joku satatuhatta pitkätukkaa, jotka on ottanut sen ihan hyvin kai vastaan. Tätä samaa yleisöö ei taas jonkun kellarin "Satans Dick" bändi kiinnosta ja sen demo myy 10 kappaletta, joillekin harvoille valituille se voi olla kova juttu mitä muut ei vaan tajua.

Sama juttu figupeleissä. Jos joku peli X ei saa suosiota figupelaajien keskuudessa, niin se luultavasti johtuu siitä, että se ei ole riittävän hyvä.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Figupeleissä on aika hidas markkinointi. Käytännössä isojen pelureiden jälkeen mainostus on aika nollassa, jos lasketaan esim. wahammer 40000 tietskaripelit mainoksiksi. Toisaalta skenen sisäisesti esim. Bolsissa on vaikka mistä peleistä puffia päivittäin. Kuitenkin itse peliin tutustuminen vaatii aika suuren kynnyksen, kun pitää hankkia figut, opetella säännöt ja saada vielä joku muukin innostumaan. Siinä välissä ehtii jo löytyä se vielä mielenkiintoisempi peli ja jo hankitut tinavuoret hautautuvat jonnekin kaapin kätköihin... :)

Warmachine on hyvä osoitus tästä, sillä ei kauheasti ole näkyvyyttä missään suomalaisessa pelikaupassa, joten sen kasvaminen kilpailemaan suosituimman (turnaus)pelin tittelistä Suomessa on ottanut aikansa.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Oskari kirjoitti: Sama juttu figupeleissä. Jos joku peli X ei saa suosiota figupelaajien keskuudessa, niin se luultavasti johtuu siitä, että se ei ole riittävän hyvä.
"Figupelaajat" on sekin aika laaja käsite. Pelaajia on monenlaisia jo pelkästään iästä riippuen. Jos joku peli x ei ole esimerkiksi suosittu tai edes soveltuva nuoremmille harrastajille, se ei ole myöskään luultavasti kaupallisesti kiinnostava jälleenmyyjille. Vaikka peliä ei tämän takia kannata kivijalkamyymälässä myydä etenkään pienellä markkina-alueella, voi se silti olla hyvä jollekin pienemmälle figupelaajasegmentille. Silloin taas eteen tulee vaikeus pelikaverien löytämisessä, mikä muuttaakin harrastuksen hipsteröinnin puolelle.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

Ette kyllä leimaa monimutkaisia pelejä pelaavia hipstereiksi. Ne on HARDCORE. Semmoinen tyyppi joka kuluttaa kymmeniä tunteja pelkän pelijärjestelmän opetteluun ei ole hipsteri. Sanoisin että Casual/Core/Hardcoreluokittelu toimii paremmin. Hipsteriys on tietentahtoista erikoisuudentavoittelua ja sitä että pitää löytää se obscurein juttu mikä ei takuulla muita kiinnosta.

Hipsteri on se kaveri joka muutama vuosi sitten väheksyi joka ikistä figua jota ei ollut maalattu NMM-menetelmällä.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Oskari kirjoitti:Sama juttu figupeleissä. Jos joku peli X ei saa suosiota figupelaajien keskuudessa, niin se luultavasti johtuu siitä, että se ei ole riittävän hyvä.
Ihanasti vedetty mutkat suoriksi. Suosio = hyvä? Samaa analogiaa lainaten Lada oli 70-80 paras suomessa myyty auto, koska niitä rekisteröitiin (jopa yli 10000 kpl) eniten. Suosioon ei suinkaan vaikuttanut hinta tai muut tekijät?
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Vanhukset. ES on paras, ja mainstream.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Mazikainen kirjoitti:Ette kyllä leimaa monimutkaisia pelejä pelaavia hipstereiksi. Ne on HARDCORE. Semmoinen tyyppi joka kuluttaa kymmeniä tunteja pelkän pelijärjestelmän opetteluun ei ole hipsteri. Sanoisin että Casual/Core/Hardcoreluokittelu toimii paremmin. Hipsteriys on tietentahtoista erikoisuudentavoittelua ja sitä että pitää löytää se obscurein juttu mikä ei takuulla muita kiinnosta.

Hipsteri on se kaveri joka muutama vuosi sitten väheksyi joka ikistä figua jota ei ollut maalattu NMM-menetelmällä.

Hardcore näkee vaivaa ollakseen legitti nörtti, hipsteriksi päästäkseen riittää esittäminen asiantuntemuksesta.

Otsikossa luvattiin karkoitusohjeita, riittääkö Matt Wardin ylistys vai pitääkö huudattaa sitä Piiperiä Samaran autoradiosta?

Ja NMM on tietenkin objektiivisesti parempi tekniikka kuin hilemaalit.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Itse kyllä varmaan oon kanssa jonkinlainen pelihipsteri tai historiallinen pelihipsteri tai joku vaan. Vaikka oon mää ainakin muutaman kerran pelannut 40k:ta.

Mites sitten se, että hankkii pelin ja figut, mutta ei edes koita löytää peliseuraa tai kerro pelistä juuri kenellekkään? Tai hankkii peliin itse kaikki mahdolliset jutut, että sitä voisi demottaa, eikä muiden tarvitsisi hankkia omia figuja. Vaan peliä voisi pelata melkein kun lautapeliä? Tai tutustuu kaikkiin mahdollisiin peleihin ja "skeneen" ja on vaan valmiina hyökkäämään mukaan, jos joku vahingossakin on aloittamassa jotain "hipsterimpää" peliä. Usein vielä sillain, että pääsee vähän päteen, kun tietää jo ko pelistä enemmän kun muut.
Kalat meni kotio...
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Eikai WM/H pelaajat ole enää mitään hipstereitä. Kunnon hipsterin mielestähän PP on melkein yhtä paha sellout kuin GW.

Sikäli kun minä olen huomioinut niin figuhipsterit fanittaa Kickstartereita. Niistä löytyy aina se uusin ja hotein.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Sehän olen minä! Pelihipsteri pahimmasta päästä :D
Soi viulu
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Nagarythes Heir kirjoitti:Pelihipsterit pelaa pelii, joka on tasapainossa koska sitä pelaa yks tyyppi. Lisäksi kaikki muut figut ku GW:n on siistei, koska ne ei oo gw:n. Nekään ei saa naisii ja nekin haisee hieltä.

Tässä on nyt unohdettu ne oikeet viholliset eli kortinpelaajat. Niistä täs pitäis olla huolissaan.
Niinno... useimmat tuntemani pelihipsterit on vakaassa parisuhteessa/naimisissa ja aika isolla osalla on omiakin kakaroita. Vedä siitä johtopäätöksiä sitten, tosin tämän taustalla enemmän ehkä tuo 30+ ikä. Korttipelaajat ovat sitten ihan oma ryhmänsä.

Pelihipstereistä pääsee eroon ehkä parhaiten toimimalla sokeana GW-fanboina ja dissaamalla kaikkea non-GW sälää.

tai tää... "Ai sä harrastat figupelejä? Munki 13-v serkku kerää warhammereita..."
Viimeksi muokannut Silveri, La 18.04.2015 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Silveri kirjoitti:jupinaa.
viestin pointtihan oli viskoa lokaa kortinharrastajan niskaan, ja ennakkoasennesatiiria oli niin paljon että fingerpori ottaa muistiinpanoja.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Eli katsotaan sitten koosteena pelejä, jotka ovat jo "liian mainstream":
- GW:n isot tuotteet
- Mordheim (Necromunda ei jostain syystä enää niinkään paljoa)
- WM/H
- Malifaux
- Flames of War

Seuraavat sitten enemmän kysymysmerkillä, koska en usko, että pelaajia on absoluuttisesti niin paljoa
- Bolt Action
- Black Powder

Edit: Ja sitten lisäkysymyksenä... Onko pelihipsterien määrä lisääntymässä figupelaajien joukossa, tapahtuuko luonnollinen poistuma siinä vaiheessa, kun heidän suosikkipelistään tuleekin mainstreamia, vai tapahtuuko luonnollinen poistuminen aikuistumisen myötä kuten muilla figupelaajilla?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

Bolt Action ja Black Powder ovat Flames of Warin ohella ne mainstreameimmat historical-pelit joita käsitteleviä artikkeleja on blogosfääri pullollaan, jonka tuotteet ovat helposti saatavilla ja joihin saattaa.. *pthyi* löytää peliseuraa omasta maakunnasta!
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Mazikainen kirjoitti:Bolt Action ja Black Powder ovat Flames of Warin ohella ne mainstreameimmat historical-pelit joita käsitteleviä artikkeleja on blogosfääri pullollaan, jonka tuotteet ovat helposti saatavilla ja joihin saattaa.. *pthyi* löytää peliseuraa omasta maakunnasta!
Huh, onneksi pelattiin tänään matsi Deus Vulttia :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”