Paikalle kun saavuin, tuntui olevan perjantai meneillään. Mägäähän siellä pelattiin ja mie olin ihan ihmeissäni tästä. Eikös Pekka ollut polttanut kaikkien kortit viime kertaisen vuoksi? Nähtävästi ne Mägättäjät on kuin rottia ja niitä sikiää kaikista paikoista vain lisää vaikka kuinka yrittää tuhota tuholaisia.
Raukkis näki minut surkeana siellä kaikkien keskellä ja tuli pitämään seuraa. Surkea olin siksi, koska lipun korkealla pitäminen on vaikeaa yksin. Ville oli paikalla kuten myös Mikakin ja siellä ne yrittivät esittää viatonta ja näkymätöntä ollessaan yhtä ongelman kanssa. Pätkäkin lopulta tuli ja nyt kun meitä oli oikein kaksi ernua siinä, niin kyllä pistettiin kovat otteet käyttöön. Jotain se jonne sieltä huuteli, mutta ei meitä paljoa kiinnostanut kuunnella.
Ennen kuin Jarkko pääsi paikalle keskusteltiin Pätkän kanssa mielenkiintoisia asioita painosta ja syömisestä. Hän jakoi salaisuuksia miten menestyä painissa ja mie kerroin puolestaan pohjattomasta kuilusta, joka ei millään täyty. En mene suuremmin yksityiskohtiin, mutta sanompahan vaan, että mitä pelikaupalla tapahtui, niin tämä on toinen hailaitti, joka jätti itse pelin tapahtumat varjoonsa kokonaan.
Lopulta Jarkko saapui paikalle pilaten päiväni nostamalla vähän hihojaan ja puhaltamalla peukalonsa avulla vähän puhtia rintaansa. Yhdessä Team Jay Jay lähti Mägättäjien luokse ja tylysti mitään kysymättä ensin tarttuivat kiinni repuista, mulkaisivat ja kysyivät niin miehekkäällä äänellä kuin vain ikinä pystyivät, että saisikos näitä nyt vähän siirrellä vai haluatko jutella kahdelle kaverilleni: Wargarurumonille ja Hitmonchanille. Näin mie ainakin olisin kysynyt. Pitääkin kysyä mitkä on Pätkän nyrkkien nimet ensi kerralla kun nähdään. Jarkon omat on varmaankin Power Claw ja LOSiton aurinko.
Kaippa ne nähtävästi sitten pelaillaan sittenkin. Pakko kyllä sanoa, että tänään kyllä testosteroini virtasi todella kovalla vauhdilla. Ensin Mägättäjät pieksivät jonnen ja Mikan puolelleen, sitten kovisteltiin pelitilaa pieniltä lapsilta ja kyräillään takkinsa kääntäneitä nössöjä pelin aikana. Anttiakin haukuttiin. Se on aina hienon päivän merkki. Puhuttiin pahaa sen listasta ja pelietiketistä. Onkohan pelikin yhtä manly kuten sitä edeltävät tapahtumat?
Ukkeleita otettiin pelipöydälle ja mulla ei ollut oikein mitään suunnitelmaa puoleen ja toiseen. Kaikki puhuu pahaa Jarkon selän takana sen mopoista ja Pätkä oli jo demonstroinut minulle miten ne tarvittaessa tulee ekalla vuorolla tuonne minun ukkeleitteni selän taakse. Miten sellaista mahtia vastaan sitten pelaisi?
No ei ainakaan hajoittamalla combat squadeiksi marsuja. Siinä mittään järkeä ole, että viisi ukkelia haastaa riitaa viittä mopedia vastaan. saakuli juustottaja kanssa ottanut special charrun listaansa, että hyvää päivää vaan sinnekin. Noh, kaippa mää jotain jäynää saan aikaiseksi. Lähelle en ainakaan tule. Ihan sama mitä kaikkia objeja Jarkon puolella olisi pelikenttä täynnä, mää istun tukevasti täällä omalla puolellani.
Depotin sillee varovasti, mutta tulipahan siinä sitten nähtyä oma kädettömyyskin. Jarkko laittoi kaikki objet tiukkaan riviin omalle depolleen ja mie laitoin ne keskemmäs pöytää. Tai siis yhden ainakin. Jei. Mulla on niin ikävä ollut näitä Jarkon kanssa pelattuja pelejä.
Mutta kaikista parasta oli se, että mää varastin lähdön. Ihan huvin vuoksi heitin vain noppaa. Olin tsiikaillut deponi sillee, että määhän voisin tehdä sitten suojasta mahdollisimman paljon tuhoa sillee melkein kaikkialle. Kukaan ei oikein näe mihinkään näistä paikoista. Pätkäkin muistutti minua scout movesta, jolla olisin saanut snipuni stladegisesti parempaan paikkaan. Njaa. Kaippa mää sitten joskus myöhemmin semmoisenkin muistan.
Mutta joo, mikäs tässä. Whirla on 10” päässä objesta. Hyvin depotettu Anton. Mutta mitähän ihmettä mie tämän pelin aikana tulenkaan tekemään? Mulla on kaksi pelottavaa ammusta ammuttavaksi ja sitten se on Jarkon ihana leikkimaa tämä peli. Siellä ne jinkkaileekin jossain 3+ coverissa, että joo. Hyvä peli tämä 40k kyllä. 3+ cover. Voi jumantsuikka.
Mää muistan kun joskus vuosia sitten mie peluuttelin prätkiä. Ne oli vitsi kuten myös minun listanikin. Joku kysyi meidän peliporukassa minulta, että miksi mie pelaan niitä. Olis kyllä aika namuskukkelia semmoinen 3+ coverissa jinkkaava lähistelevä prätkäjengi. Mitään ei tartte pelätä kun kaikki savettaa ja sillee ja tullaan heti turpakäräjille. Ei ihmekkään, että Jarkko aina voittaa.
Onneksi kuitenkin mä oon mä ja mä oon tämmöinen vaan. Niinq semmoone, joka on Jarkkoo kaikessa parempi. Ehkä parta mulla ei kasva vielä yhtä kauniisti ja siististi ja maalaustaidoistakin voidaan vääntää kättä, mutta mitä tulee pelaamiseen, siellä mie ownaan.
Viimeksi ainakin minun raporttini mukaan mie voitin hänet 40k:ssa. En muistaakseni maininnut mitään, että olisin hävinnyt. Mutta mitä tulee niihin Fabapeleihin, niin siellähän Jarkolla on pitkä tappioputki päällä, jota edes revanssi mun juustosii skinkkejä vastaan ei muuttanut.
Vaikka sillä olisikin joku copipaste lista Sotusta, jonka Antti on tehnyt johonkin Oriveden turneeseen spessusta puhumattakaan, häviö sille tulee. Mahtaa ajatella kummia kun mie muodostelen näitä mielenkiintoisia suunnitelmiani.
Ammuttavaa mulla ei ole, mutta kyllä lähistelyvoimaa löytyy. Ollakko suojassa ja katsoa mitä Jarkko keksii kun koettelen jopa kahdella kudilla 3+ coverin voimaa? Mieluummin lähden kaikella eteenpäin niin, että heikompaa hirvittää. Mulla on assaultissa 9 power miekka iskua. Kyllä niiden on pakko tehdä jotain noihin mopoihin, jotka ovat keskellä kenttää. Hyvällä tsäkällähän ne kuolee kun muistaa kuitenkin ne muutkin 18 iskua, jotka ovat niitä viittä kohti tulossa.
Tää on ihan kuten skinkkipelissä. Jarkko toi mulle kärryn eteen ja nopeat skinkit juoksivat siihen ensin kiinni ja sitten talloivat allensa. Suunnitelma luotu, voitto jo hyppysissä. Tarttee enää heittää vaan noppaa ja se ois siinä. Ammutaan kuitenkin ihan läpällä.
Kaksi kuoli. Ei paha. Enemmän kuin odotin, mutta miksi charge matkani piteni 3”? saakuli Jarkko kun ei pelaa joukkojaan muodostelmassa kuten mää. Se on perseestä kun toinen ei asettele joukkojaan niin, että yhteen frägiin mahtuisi vähintään se 8 äijää.
Ei kantanut ei tämä juoksu. Jee. Ole hyvä Jarkko, tee mitä pystyt.
Sieltä se tuli niin kuin odotin. Ampui ja tappoi. Se on siistiä kun ottaa kuusi noppaa kätösiin ja poistaa kolme äijää. Se on vielä siistimpää kun katselee toisen closis iskujen heittelyä ja poistaa samalla tahdilla äijää. Onneksi on nyt mun vuoro heittää. Mutta siinä se vaan hymyilee ja ottaa lisää noppia. Mitä nää duunaat hyvä mies? Heitätkö noppaa niin kauan, että kaikki kuolee? Mikä se semmoinen suunnitelma on, että tapa kaikki? Kyllä sitä nyt jotain pitää jättää henkiinkin, että sultakin kuolis väkeä.
Hammer of wrath, pari hassua chargaajaa, miljoona noppaa. Mie menin ihan pyörälle päästäni. Enemmän kuitenkin kattelin tuota tilannettani, että on se ihme ja kumma miten meltat meni ohi ja gravikaan ei wuundannut, mutta minulla on jäljellä kaiken kurituksen jälkeen vain kersantti yksiköstä. GG. Ei voi muuta sanoa.
Kovasti kattelin wuundauksissa kanssa, että hyvinhän ne pyörii. Ihan sika hyvin, mutta eihän se 4:n wuundannut. Jepa jee. Prätkä ja sillee. Ainoo hieno asia tässä hommassa oli se, että huusin challengen ja survasin miekalla sen juustosta spessua. Alakko nää mulle häh? Opettele tappelee ennen kuin alat isottelee jatkossa.
Pääsin karkuun, mutta ei siinä kehumista ollut. Ihan jeessisti kaikkia osumia tuli ja sillee, jopa sniputkin snäppäilivät todella kauniisti, mutta mitään sen suurempaa ei tapahtunut. T5 on vain niin kova pala purtavaksi. Vähän sama juttu kuin Pätkääkin vastaan. Jos ei wuundaa, niin eihän siitä pelistä mitää silloin tule.
Onneksi on kuitenkin poweria miekassa ja heikompi mopo jengi saatiin kahden miehen voimin hengiltä. Miltäs tuntuu Jarkko-setä? Sain First Bloodin. Heh heh.
Spessu pelkäsi mun ylisotajumalaa niin meni haastaa riitaa pienemmille elikkäs scouteille. Sai overwatchissa singosta nenuun. Heh heh. Insta killi. Heh heh. Täh? Jaa ei vai? Oli silloin kun minä pelasin tätä peliä. saakuli tätä GW:tä. Ei saa muutella sääntöjä, jotka ei ole rikki.
Toisaalla puolestaan melta satuttaa minnuu. Kessu otti ja lähti, mutta on se kyllä jännää miten tämä ylisotajumala löytää aina kohtalonsa näissä leikeissä. Mie alan unohtaa kun se oli semmoinen ylisuorittaja ja pelastaja. Pelin ainoa hyvä asia, joka saattoi tuoda edes hiukan sitä lohtua. Mutta ei. Ei tässäkään pelissä. Eka kuti ja siihenhän se kaatui.
Mitäs sitä sitten tästä pelistä enää saisi irti? Scoutit ottaa pataan tuolla ja mulla on Whirla mopojen edessä, jossa on melta. Pakoon ei pääse, objet on kaukana. Että sillee. Hyvä peli. Hyvä peli.
Mihin kaatui pelini? Varmaankin tällä kertaa noppaan. Omasta mielestäni heitin ihan helvetin huonosti. Jarkko kanssa huijasi iskujensa määrällä. Ensi kerralla otan selvää vastapuolen armeijastani ennen kuin lähden tuommoista mahtia vastaan keskelle kenttää tappamatta ketään.
Ens kerralla pelataan sit Fabaa. 40k on huono peli ainakin tämän liigan perusteella. Ei tässä liigassa voi voittaa ketään.
3-18