Finnfoamin päällystys
Finnfoamin päällystys
Kannattaako kukkulat ja rakennukset jotka on tehty finfoamista päällystää jollain? Kelpaako kipsilevytasoite?
- Meganiikko
Re: Finnfoamin päällystys
Kipsilevytasoite on ihan hyvä.
GyProc tasoite on mitä itse olen käyttänyt ja ihan tyytyväinen olen ollut. 3kg oli ~10€
GyProc tasoite on mitä itse olen käyttänyt ja ihan tyytyväinen olen ollut. 3kg oli ~10€
Kannattaako kipsilevytasoitetta sekoittaa liimaan tai maaliin vai voiko vedellä ihan sellaisenaan?
Lisäkysymys: kannattaako pelilautaan laittaa pari kukkulaa kiinteiksi vai kannattaako nekin jättää irtonaiseksi kuten muu maasto?
Voiko pelilaudan tehdä finnfoamista(4cm paksu?) vai onko joku esim. mdf levy parempaa?
Ja miten tehdä joen vesi? Toimiiko jos maalaa siniseksi ja sitten vetää ohuita kerroksia erikeepperiä päälle niinkuin jää läpinäkyväksi?
Lisäkysymys: kannattaako pelilautaan laittaa pari kukkulaa kiinteiksi vai kannattaako nekin jättää irtonaiseksi kuten muu maasto?
Voiko pelilaudan tehdä finnfoamista(4cm paksu?) vai onko joku esim. mdf levy parempaa?
Ja miten tehdä joen vesi? Toimiiko jos maalaa siniseksi ja sitten vetää ohuita kerroksia erikeepperiä päälle niinkuin jää läpinäkyväksi?
- Meganiikko
Ihan sellaisenaan. Jätä kukkuloihin vähän rouheuttu (älä hio ihan peiliksi) jotta tasoite tarttuu. Saatat tarvita 2 kerrosta riippuen maastosta.Rune Priest kirjoitti:Kannattaako kipsilevytasoitetta sekoittaa liimaan tai maaliin vai voiko vedellä ihan sellaisenaan?
Kannattaa jättää irtonaiseksi, auttaa levyjen varastoinnissa.Rune Priest kirjoitti:Lisäkysymys: kannattaako pelilautaan laittaa pari kukkulaa kiinteiksi vai kannattaako nekin jättää irtonaiseksi kuten muu maasto?
Voi tehdä, itse olen tehnyt omani 3cm levystä. MDF vääristyy jos sitä liimaa ilman tukia, joten en suosittelisi.Rune Priest kirjoitti:Voiko pelilaudan tehdä finnfoamista(4cm paksu?) vai onko joku esim. mdf levy parempaa?
Ihan ruskea alakerros, sekoitus erikeepperiä ja sinistä maalia päälle ja sitten pari kerrosta paksua kirkasta lakkaa. Vaihtoehtoisesti on ihan oikeita vedenmodellaustuotteita, mutta ne maksaa samalla.Rune Priest kirjoitti: Ja miten tehdä joen vesi? Toimiiko jos maalaa siniseksi ja sitten vetää ohuita kerroksia erikeepperiä päälle niinkuin jää läpinäkyväksi?
Kiitos
Mahtuuko 3cm ja 4cm paksuiseen kaivamaan joen?
Mahtuuko 3cm ja 4cm paksuiseen kaivamaan joen?
- Meganiikko
mahtuu, mutta ei kovinkaan syvää. Sellainen 1-2cm.
Jos tekee joen joka ulottuu kentän päästä päähän, kannattaa alusta tukea alta puulla (koska muuten se katkaa aika helposti)
Jos tekee joen joka ulottuu kentän päästä päähän, kannattaa alusta tukea alta puulla (koska muuten se katkaa aika helposti)
itse olen tehny oman pelilaudan 3kpl finfoam 3x120x60 siihen oon laittanu vaan erikeepperin päälle ja lastenhiekkalaatikosta hakenu siivilän kanssa hiekkaa. siihen sit mustamaali päälle ja valkonen drybrush. bum whola valmis ''tuhka'' pelipöytä.Rune Priest kirjoitti:Kannattaako kukkulat ja rakennukset jotka on tehty finfoamista päällystää jollain? Kelpaako kipsilevytasoite?
ja niinku ^^ mainittiin niin en itekkään lähtis tekeen pelipöytää mistään levystä koska niin monta kertaa nähny semmosia banaanin muotosia pelipöytiä. finfoam on hyvä kun ei lähe käyristymään.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Skaven ~3000 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Kiitos.
Olisiko pelipöytä 4x6 jalkaa(noin), jossa on noin keskellä joki jonka yli menisi siirreltäviä siltoja. Sillan toisella puolella olisi "hiekkaa" eli sahanpurua joka on maalattu kahdella ruskealla. Toisella puolella olisi mutaista ruohoa eli mudanväriseksi ja vihreäksi pigmentillä maalattuja sahanpuruja sekaisin.
Tämä pelipöytä olisi sitten jaetttu neljään osaan kuljetuksen helpoittamiseksi.
Olisiko pelipöytä 4x6 jalkaa(noin), jossa on noin keskellä joki jonka yli menisi siirreltäviä siltoja. Sillan toisella puolella olisi "hiekkaa" eli sahanpurua joka on maalattu kahdella ruskealla. Toisella puolella olisi mutaista ruohoa eli mudanväriseksi ja vihreäksi pigmentillä maalattuja sahanpuruja sekaisin.
Tämä pelipöytä olisi sitten jaetttu neljään osaan kuljetuksen helpoittamiseksi.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Et taida kauheasti pelata metallisilla figuilla? Tuommoinen pinnoitus tekee kamalaa jälkeä figuille jos ne sattuu kaatumaan siinä. Ja nehän kaatuvat, siltä ei voi välttyä.Eskoleipa kirjoitti:lastenhiekkalaatikosta hakenu siivilän kanssa hiekkaa.
Sahanpuru parempi?
- Meganiikko
Minkälaista jälkeä haet? Lumi, jää, ruohikko, aavikko?
- Meganiikko
tätä ruohoksi sahanpurun sijaan.
Toi on hyvä ratkaisu.warhamer116 kirjoitti:tätä ruohoksi sahanpurun sijaan.
Itse vedin omaan pelipöytääni (finnfoamia) vasaralla vähän pinnanmuotoja ja sitten koko roska mustalla kalustemaalilla ja joitain kohtia harmaalla maalilla drybushaten. Matala aita jne.
Omista figuista on metallia varmaan 1 hive tyrant ja jokunen skaven character. eipä tuota yleensä figut itellä kaatuile, tietenkin hormagauntit, faba standart bearerit kaatuilee muut ei oikeen.Dr. Icchan kirjoitti:Et taida kauheasti pelata metallisilla figuilla? Tuommoinen pinnoitus tekee kamalaa jälkeä figuille jos ne sattuu kaatumaan siinä. Ja nehän kaatuvat, siltä ei voi välttyä.Eskoleipa kirjoitti:lastenhiekkalaatikosta hakenu siivilän kanssa hiekkaa.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.
Skaven ~3000 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Skaven ~3000 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Miksei pigmentillä värjätty sahanpuru kävisi?
- Meganiikko
Pigmentillä värjätty sahanpuru on erittäin toimivaa mutaisen/maan kuvaamiseen, mutta jos siitä tekee ruohomaata niin se ruoho tulee näyttämään hyvinkin yksiulotteiselta ja littanalta. Lisäksi se ei ole kovinkaan mukava koskettaa koska se on hyvinkin karkeaa (verrattuna ruohomattoon)
Totta,
Mutat ideani on maalata pohja ja lisätä siihen hillitysti pigmentillä maalattua sahanpurua tuomaan tekstuuria ja sitten drybrushata päälle tummmempaa vihreää.
Mutat ideani on maalata pohja ja lisätä siihen hillitysti pigmentillä maalattua sahanpurua tuomaan tekstuuria ja sitten drybrushata päälle tummmempaa vihreää.
- Meganiikko
nope, does not work cap'n
Juuri tuota tekniikaa tarkoitin. Sen voi tehdä, mutta lopputulos ei ole imarteleva. Osta vaan se ruohomatto netistä, maksaa 4x6" osasaturaatiolla olevaan kentään sen about ~20€ posteineen.
Juuri tuota tekniikaa tarkoitin. Sen voi tehdä, mutta lopputulos ei ole imarteleva. Osta vaan se ruohomatto netistä, maksaa 4x6" osasaturaatiolla olevaan kentään sen about ~20€ posteineen.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.