"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Haddock

Re: Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Kun tuli pitkän Sotutauon jälkeen eksyttyä näinkin mielenkiintoista aihetta sivuavaan keskusteluun, se houkutteli jopa kommentoimaan. Täällähän tiedusteltiin miten Forgen kamaa käytetään turneiden ulkopuolella ja itsehän en turneissa ollenkaan käy.

Tällä hetkellä reilun figukarsinnan jälkeen olen päätynyt siihen tilanteeseen, että hyllyssä on enää yksi nykysäännöillä pelattava 40k-armeija, sekä kahden armeijan rippeet kakkosedikkaa varten. Nämä sisältävät seuraavanlaisia figuja:

1) Vanhaa metallia (lähinnä ykkös- ja kakkosedikan ajoilta, kolmea uudempaa poikkeusta lukuunottamatta)
2) Uutta muovia (kolme kappaletta, nekin ajoneuvoja)
3) Forgen hartsia

Se ainoa pelikelpoinen armeija on marineita, koostuen pääosin Forgen hartsista metallitäydennyksillä. Niistä saisi perusmarinecodexilla (huonon) armeijan, tai Forgelisäreillä jopa ihan toimivan kokoonpanon. Yhtään gravcenturionia tai Tiguriusta siinä ei kuitenkaan heilu, eikä sillä kannattaisi lähteä turneessa kisaamaan vaikka haluaisikin. Aiemmissa armeijoissa on lähes aina ollut kentällä jotain Forgekamaa, eikä kukaan peliporukasta ole ikinä kommentoinut niistä mitään ”onpas siisti figu” – linjaa negatiivisempaa.

Jos vastaan tulisi joku, oli se sitten turneejärjestäjä tai satunnainen yksilö, joka näkisi Forgen nappuloissani jotain ongelmaa, en viitsisi pelata kyseisessä ympäristössä. Ei niitä ole kuitenkaan valittu siksi että olisivat kovia, vaan siksi että MKIII power armour nyt vain näyttää mielestäni siistiltä, kuten myös armeijan muut härvelit. Tuntuisi lisäksi hölmöltä että minä joutuisin rajoittamaan omaa kokoonpanoani, kun puhtaasti GW:n kirjoja käyttämällä saa niin paljon rajumpia listoja, eikä kukaan ”turneejyrä” silti ole painostamassa perusturneiden copypasteja pois peleistä (itseäni ehkä lukuun ottamatta).

Lisäksi voisin todeta että ilman Forgea en todennäköisesti olisi millään tasolla kiinnostunut nyky40k:sta. GW:n skulptit ovat lähes poikkeuksetta susirumia ja ylihintaisia, fluffi on kuraa, tasapaino on surkeaa ja firma kohtelee asiakkaitaan ala-arvoisesti. Forgen figut ovat vielä kalliimpia, mutta tuntuvat sen rahan arvoisilta parempien skulptiensa takia. Fluffikin on ihan hyvää ja tasapaino on pääfirmaan verrattuna huomattavasti parempaa. Asiakaspalvelussa tosin olisi parantamisen varaa ja hartsikin on välillä niin ja näin, myönnetään.

Jos nyt mietitään Pertti Peruspelaajan näkökulmaa vielä, en usko että Forge mitenkään sotkee asioita. Itse en viikko sitten tiennyt että eldareilla on uusi codexi, saatikka ikinä nähnyt mechanicuksen figuja. Niiden statteja tai sääntöjä en edelleenkään tiedä. En myöskään ole tietoinen uusimpien space wolfien, necroneiden tai kaartin säännöistä, enkä ole tutustunut dark angeleiden codexiin sitten kakkosedikan. Forgen tuotoksia taas olen seurannut mielenkiinnolla ja tiedän aika hyvin mitä niiden härvelit tekevät. Minulle olisi paljon hämmentävämpää pelata useaa GW-armeijaa vastaan, joten minun näkökulmastani voisi siis kieltää ne turneista? Ja jos yli parikymmentä vuotta pääasiallisesti GW:n pelejä harrastanut on näin ulkona uusimmista vempeleistä, miten Pertti Peruspelaajalle on yhtään sen ongelmallisempaa selittää mitä joku uusi Forgen yksikkö tekee vs. mitä joku uusi GW:n vastaava tekee? Pertti tuskin kuitenkaan käy turneissa tai pelailee usein tuntemattomia vastaan, jolloin hän ”hyötyy” enemmän siitä että tietää mitä kaverien Forgevehkeet tekevät, kuin se riptide jota kukaan tuttu ei pelaa.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

warhamer116 kirjoitti: Se että käyttää sinkoa tankkia vastaan ei ole juustoa. Se että kutsuu mannertenvälisen risteilyohjuksen tankin päälle on.
Totta. Screamerstar = juustoa. Tuota kevyempiä yksiköitähän et ole mihinkään tarjonnut jos ei oteta lukuun sitä näkymätöntä kultistipalloa joka toimii joskus ja jouluna.
Jos käyttää quotea keskittämään puheensa tietylle henkilölle ilman quotehirviötä:
Shiwan kirjoitti:asiaa
ja muokkaa quotea että voi paremmin projektoida oman pointtinsa
Shiwan kirjoitti:Homous on kuolemanrangaistavaa
on hieman eri asia. Huomaatko eron? Kärjistin jotta tulee selkeästi esille.
Juu. Sinä olet soveltanut tuota jälkimmäistä esimerkkiäsi sujuvasti ainakin allekirjoittaneeseen, kärjistyksen huomioiden. Olen sen verran itsekeskeinen etten jaksa muistaa mitä vastaavia olet tehnyt muille. Asia jota sinä et ymmärrä on se, että voit aivan hyvin lainata "sopivasti" jotain toisen tekstin keskeltä luoden olkiukon ja tuon jälkimmäisen esimerkkisi kombon. Jotta tästä ei tarvitse tämän enempää vääntää totean vain, että sinulla ei ole tässä nimenomaisessa asiassa mitään varaa kritisoida muiden tekemisiä.
Counttereja löytyy muodossa tai toisesssa ihan joka codexista. Revenant vaivaa?
A of I: Meltapod, S7 späm, vendettat, 'talonit, invisibility
Rajattu marsuille, rajattu taulle, rajattu astralle, rajattu marsuille ja vaatii uskomatonta tuuria toimiakseen.
Eldar: crimson hunter, webway D-flammenwerfer/d-cannon, lance battery, fire dragon exploshuun. invisibility
DE: Shadow Beam, Razorwings, blaster party
Eldarit ovat counteri eldareihin. Ei uutista.
Kaamos: Invisibility, summonispämmi, rapierit, meltachosenpodit, screamerstar, belakor, S7 aseet
Jos käy se aiemmin mainittu uskomaton tuuri, välitön häviö kill pointeilla, todettu jo toimimattomaksi aseiden vähäisen määrän takia, sitä surullisen kuuluisaa juustoa, vitsi, ei ole jos meinaa tehdä supportilla yhtään mitään muuta (vaikka ei meinaisi niin laske huviksesi montako laukausta siihen pitää ampua havoceista notta se kyykkää).
Tyranids: massalaumalla päälle med venom/malanthropes, flyrantit
Ei, koska battle focus ja shuriken katapultit ovat halpoja. 2 haywireä vuorossa ei tee mitään.
Tau: S7 spam, firebase cadre,
Totta.
Ja SH't on vaan yksi osa siitä mistä tässä puhutaan. Kummallisesti kaikit kuitenkin tarrautuu niihin vaikka niitä löytyy ihan normi-nelkytkoosta muutenkin. Ja jos ihan hirveästi harmittaa/pelottaa niin sitten vaikka komppaa pois. Jättää kaikki muut forgen tavarat.
Superheavy-sektorin juttujen ongelma ei mielestäni ole pelko niitä kohtaan vaan se, että niitä vastaan ei saa pelata mitä haluaa paitsi vahingossa. Ei minua sinällään muuten kiinnosta se, että vastapuoli pelaa vaikka knightia. Ihan ok. Se vaan, että jos niin on niin pelissä on tasan kaksi vaihtoehtoa jäljellä minulle. Joko otan suoraan turpaan eikä peliä tarvitse pelata sen pidemmälle kuin todeta, ettei lista kykene hoitamaan hommaa, tai sitten rakennan koko listani sitä knightia vastaan. Välimuodot ovat synonyymejä ensimmäisen vaihtoehdon kanssa lopputuloksen osalta.
Pelin on tarkoitus olla hauskaa. Sitten huomataan, että vain screamer stareja, WK spämmejä ja vastaavia voi pelata...joka siis voi olla jollekin hauskaa, mutta esim. minulle se ei ole.
Eli jos vastustaja pelaa juustoa, niin sillä ei ole moraalista selkärankaa mutta jos ei niin se on aivokuollut halko. Okei.
Tämä on nyt esimerkki siitä miten kohtelet muita ja jonka takia minua huvittaa se kiukuttelusi siitä kun saat samaa kohtelua osaksesi. Nimenomaan noinhan en sanonut.
Kaamos pärjää forgen tavaroilla paremmin, toki. Ilmankin pärjää mutta nykycodexeja vastaan hyvin toimivat taktiikat ovat hyvin paljon rajoittuneempia kuin muilla kodexeilla ja kaaos-sm erityisesti tarvitsee dual codex- pelityyliä enemmän kuin muut.
Täysin totta. Tässä kohdassa on sitten kyse vain siitä onko oma kiva tarpeellisempi asia kuin se, että muilla ei peli mene automaagisesti huonompaan suuntaan.
Ohimennen kaaoksen meltapodi maksaa 100 (dreadclaw) + 90 (possessed) + 50 (meltagunit)= 240p.
Lojalisti maksaa 120 (sterngaurd veterans) + 50 (combi-meltat) +35 (drop pod)= 205p
Siihen samaan lojalistipodiin saa toisen mokoman niitä meltoja. Viisi on vitsi superraskaita vastaan. Sen lisäksi jos jäävät vuorosta eloon niin voivat vielä vaikuttaa kenttään muutenkin, asia jota ne possessedit eivät voi tehdä paitsi joskus ja jouluna.
Dakkaa on yhtä paljon (5 meltaa). Elinaikaodotus molemmilla n. 1 vuoro. 40p enemmän että vastustajan on pakko tappaa podi kanssa tai se tekee kauheita fire sweepillään. D6 hittiä S6 Ap5 JOKAISTA unittia kohden jonka sen hull ylittää liikkumavuorossa tekee aika äkkiä hittejä, ja varsinkin MSU-taktiikkaan luottavat armeijat on hyvin helposti lirissä tuon kanssa. Tuo kuitenkin tekee 12" pitkän ja 4.5" leveän alueen joka liikkumavuoro (voi kanssa tammea pelata koska voi mutkitella matkalla) jonka alle tulee hittejä ja flat outtaa sitten 18" jonnekkin pois näkyviltä.
Tää on vähän koomista. Screamer star ei ole sun mielestä juustoa, mutta d6 ap5 hittiä on "kauheita". Toi ei ole edes minun mielestäni kova juttu ja minä nyt pelaan pumpulin pehmoista hammeria sinuun verrattuna.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

OT/
shiwan kirjoitti:
Rajattu marsuille, rajattu taulle, rajattu astralle, rajattu marsuille ja vaatii uskomatonta tuuria toimiakseen.

Juu, tiedetään mistä kodeksesita noita löytyy. Miten niin Autocannonit kuuluu taulle? Ja miten vaatii uskomatonta tuuria että saa 3-5 nopalla kaksi 4+'ssaa?

shiwan kirjoitti:Eldarit ovat counteri eldareihin. Ei uutista.

Jos olisin jättänyt pois niin olisit kitissyt että eldareilla ei ole countteria

shiwan kirjoitti:
Jos käy se aiemmin mainittu uskomaton tuuri, välitön häviö kill pointeilla, todettu jo toimimattomaksi aseiden vähäisen määrän takia, sitä surullisen kuuluisaa juustoa, vitsi, ei ole jos meinaa tehdä supportilla yhtään mitään muuta (vaikka ei meinaisi niin laske huviksesi montako laukausta siihen pitää ampua havoceista notta se kyykkää).

Sorsalla on 50% saada. Laita kaksi sorsaa niin 75% saada. Miten moni Maelstorm of War missioneista on kill pointeilla? Ja sitä super-heavyä ei oikein saa tapettua yhdellä nukella kovinkaan helposti, learn to live with it.

shiwan kirjoitti:Ei, koska battle focus ja shuriken katapultit ovat halpoja. 2 haywireä vuorossa ei tee mitään.

Glänää se elecroshock grubeilla. Miten paljon saat massaa 900 pisteellä? Miten paljon saa siitä poistettua eldari sillä loppupisteillään hommaamalla osalla? Mitä hommaat omalla lopullasi?
shiwan kirjoitti:
Siihen samaan lojalistipodiin saa toisen mokoman niitä meltoja. Viisi on vitsi superraskaita vastaan. Sen lisäksi jos jäävät vuorosta eloon niin voivat vielä vaikuttaa kenttään muutenkin, asia jota ne possessedit eivät voi tehdä paitsi joskus ja jouluna.

a) juu, saa, hinta nousee samalla mittarilla. 33p/melta. b) Kuka mitään possessedeja hommaa? Choseneja! Meltoilla! Oy!

shiwan kirjoitti:Tää on vähän koomista. Screamer star ei ole sun mielestä juustoa, mutta d6 ap5 hittiä on "kauheita". Toi ei ole edes minun mielestäni kova juttu ja minä nyt pelaan pumpulin pehmoista hammeria sinuun verrattuna.

Köh. Jos vastustajalla on koneita joilla AV10-11 niin ne ei varmaan arvosta sitä D6'tta autohittiä. Se kato osuu lentokoneisiin kanssa. Ja aina heikoimpaan panssariin joka aika usein on 10-11. Mitens sitten kun se 100 pisteen drop podi vetää 1-3 hull pointtia veks siun lentokoneilta vuorossa? Ilman jinkkiä?
/OT

shiwan kirjoitti:Superheavy-sektorin juttujen ongelma ei mielestäni ole pelko niitä kohtaan vaan se, että niitä vastaan ei saa pelata mitä haluaa paitsi vahingossa. Ei minua sinällään muuten kiinnosta se, että vastapuoli pelaa vaikka knightia. Ihan ok. Se vaan, että jos niin on niin pelissä on tasan kaksi vaihtoehtoa jäljellä minulle. Joko otan suoraan turpaan eikä peliä tarvitse pelata sen pidemmälle kuin todeta, ettei lista kykene hoitamaan hommaa, tai sitten rakennan koko listani sitä knightia vastaan. Välimuodot ovat synonyymejä ensimmäisen vaihtoehdon kanssa lopputuloksen osalta.
Pelin on tarkoitus olla hauskaa. Sitten huomataan, että vain screamer stareja, WK spämmejä ja vastaavia voi pelata...joka siis voi olla jollekin hauskaa, mutta esim. minulle se ei ole.
Se että et itse osaa tappaa super-heavyjä ei tarkoita että kukaan ei osaisi. Taaskaan, ei ole threadin aihe, vaikka sivuaa sitä.
shiwan kirjoitti:Täysin totta. Tässä kohdassa on sitten kyse vain siitä onko oma kiva tarpeellisempi asia kuin se, että muilla ei peli mene automaagisesti huonompaan suuntaan.
Luulisi että olisi kiva että kaaos saa kivaa tavaraa. Ilmeisesti ei. Miten se muilla menee "automaagisesti" huonompaan suuntaan? Magiikkaa varmaan on seassa koska itse en nää loogista syytä.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Miten niin Autocannonit kuuluu taulle?
Ei kuulu, mutta se on tiettävästi ainoa codex joka tuottaa tarpeeksi s7 laukauksia jotta sillä olisi mitään väliä.
Ja miten vaatii uskomatonta tuuria että saa 3-5 nopalla kaksi 4+'ssaa?
Joka vuoro, 7 vuoroa putkeen, jonka lisäksi kolmella yrityksellä yhdestä nopasta pitäisi saada vielä se itse poweri. Eli siis joo, uskomattomalla tuurilla.
Jos olisin jättänyt pois niin olisit kitissyt että eldareilla ei ole countteria
Jälleen esimerkki siitä miten kohtelet muita ja millaista kohtelua et itse siedä. Ei tarvitse "kitistä" asiasta joka on jo moneen otteeseen todettu ja on bonarina itsestäänselvyys.
Sorsalla on 50% saada. Laita kaksi sorsaa niin 75% saada. Miten moni Maelstorm of War missioneista on kill pointeilla? Ja sitä super-heavyä ei oikein saa tapettua yhdellä nukella kovinkaan helposti, learn to live with it.
75% on kaukana varmasta. Sekin on nähty kun tigurius ei sitä saa, itse asiassa 2/3 kerrasta kun on ollut vastassa.
Glänää se elecroshock grubeilla. Miten paljon saat massaa 900 pisteellä? Miten paljon saa siitä poistettua eldari sillä loppupisteillään hommaamalla osalla? Mitä hommaat omalla lopullasi?
Kestää liian kauan. Enemmän kuin omistan josta päästään taas siihen "ei saa pelata mitä haluaa"-kohtaan koska "on pakko pelata sitä yksittäistä nappulaa vastaan kaikella"-tilanne on läsnä. En paljon mitään jos listassa on jo 2 tyranttia. Mitä nyt jollain 100 pisteellä saa.
Se että et itse osaa tappaa super-heavyjä ei tarkoita että kukaan ei osaisi.
Jälleen yksi esimerkki kanssaihmisiin kohdistuvasta kunnioituksen puutteestasi. Toki jokainen vähänkään lukemaansa ymmärtävä tajuaa, ettei tuosta ollut kyse vaan siitä, että allekirjoittaneelle Warhammer 40k ei ole peli jonka ainoa juoni on se, että vastapuolella on jonkin sortin tappokone joka on tarkoitus kukistaa hinnalla millä hyvänsä keinoja kaihtamatta. Meidän ero on se, että sinä olet juttujesi perusteella WAAC-pelaaja ja minä en ole.
Luulisi että olisi kiva että kaaos saa kivaa tavaraa. Ilmeisesti ei.
Kai sä nyt ymmärrät, että nämä olkiukkosi ovat niin läpinäkyviä, etteivät ne mene keneltäkään ohi. Nolaat vain itsesi niillä.
Tälläkin kerralla kommenttisi ja kommentoimasi juttu ovat korkeintaan välttävästi liitoksissa toisiinsa.
a) juu, saa, hinta nousee samalla mittarilla. 33p/melta. b) Kuka mitään possessedeja hommaa? Choseneja! Meltoilla! Oy!
Ja? Kumpi on halvempi counteri SH/GC-osaston jutulle. 10 sterniä meltoilla podissa vai 2 chosen podia joissa molemmissa 5 meltaa? Mun kämmi, possessed = chosen aiemmassa kommentissa.
Köh. Jos vastustajalla on koneita joilla AV10-11 niin ne ei varmaan arvosta sitä D6'tta autohittiä. Se kato osuu lentokoneisiin kanssa. Ja aina heikoimpaan panssariin joka aika usein on 10-11. Mitens sitten kun se 100 pisteen drop podi vetää 1-3 hull pointtia veks siun lentokoneilta vuorossa? Ilman jinkkiä?
"Jos", eli käytännössä kun ei ole. Siinä saa sitä lantikkaa grillata maailman tappiin saakka eikä sitä laskeutunutta podiakaan kiinnosta. kokeillaanpa sitä realismia taas tähän, sitä oikeaa realismia eikä sitä minkä mukaan lasket aina saavasi sorsalle sen invisibilityn. Tuo tekee siihen lentokoneeseen keskimäärin puolikkaan hull pointin. Tämä ennen invuja tmv. ja vain jos se vastustaja on niin uuvatti tai hankalassa tilanteessa että joutuu sen koneensa siihen uhraamaan. Varsinainen win button...
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Joka vuoro, 7 vuoroa putkeen, jonka lisäksi kolmella yrityksellä yhdestä nopasta pitäisi saada vielä se itse poweri. Eli siis joo, uskomattomalla tuurilla.
53% saada vuoroon 5 asti 5 nopalla heitettynä. 76% 6 nopalla. Severin saa aina powerin aina. luck not needed
shiwan kirjoitti:En paljon mitään jos listassa on jo 2 tyranttia. Mitä nyt jollain 100 pisteellä saa.
2 flyranttia maksaa 800p? Viimeks kun laskin niin se oli 480p. Ot.
shiwan kirjoitti:Jälleen yksi esimerkki kanssaihmisiin kohdistuvasta kunnioituksen puutteestasi. Toki jokainen vähänkään lukemaansa ymmärtävä tajuaa, ettei tuosta ollut kyse vaan siitä, että allekirjoittaneelle Warhammer 40k ei ole peli jonka ainoa juoni on se, että vastapuolella on jonkin sortin tappokone joka on tarkoitus kukistaa hinnalla millä hyvänsä keinoja kaihtamatta. Meidän ero on se, että sinä olet juttujesi perusteella WAAC-pelaaja ja minä en ole.
Se että ei osaa pelata super-heavyjä ei ole kunnioituksen puutetta. Kun tuntuu vaan että sie et tiedä counttereita super-heavyihin niin siitä tulee vaan sellainen outo mielikuva että kenties et osaa pelata supereita vastaan. Anyhow aiheesta ei enempää koska ei kuulu tähän threadiin. Ot.
shiwan kirjoitti: "Jos", eli käytännössä kun ei ole. Siinä saa sitä lantikkaa grillata maailman tappiin saakka eikä sitä laskeutunutta podiakaan kiinnosta...
Ammu meltachoseneilla sitä lantikkaa, ja aja sillä dreadclawilla sitten jalkaväen yli. Ei toimi toisinpäin. Ot. Aiheesta ei enempää.
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Severin saa aina powerin aina. luck not needed
Unohdit laskea perilsit noista ämpärillisistä noppia. Tuolla ei ole factionia joten sen saa kuka vaan, niinkö? Jos ei, pointtisi on olematon.
2 flyranttia maksaa 800p? Viimeks kun laskin niin se oli 480p. Ot.
Jos jättää gauntit kotiin, kyllä. Tuolloin tosin voi suoraan taas jättää nostamatta figuja pöydälle.
Se että ei osaa pelata super-heavyjä ei ole kunnioituksen puutetta. Kun tuntuu vaan että sie et tiedä counttereita super-heavyihin niin siitä tulee vaan sellainen outo mielikuva että kenties et osaa pelata supereita vastaan.
Ehkä sun kannattaisi sitten käydä lukemassa uudestaan noita kirjoituksiani. Jos ymmärrät lukemaasi niin tuntemuksesi muuttuu.
Ammu meltachoseneilla sitä lantikkaa, ja aja sillä dreadclawilla sitten jalkaväen yli. Ei toimi toisinpäin.
Jaa, nyt sitten oletetaan, että vastustaja on ääliö. Jos ei ole niin jää meltarange saavuttamatta niillä choseneilla.

Joka tapauksessa, kun nyt ollaan saavutttu tilanne jossa ollaan todettu, että counterisi tätä yksittäistä super heavyä vastaan toimivat ehkä, mutta vain jos mitään muuttujia ei oteta huomioon, voitaisiinko jotaa tästä päätelmä jonka mukaan super heavyt/gargantuanit eivät oikein istu tämän hetken hammeriin ja niiden roudaaminen forgen kautta suurempinä määrinä peliin ei paranna tilannetta itsestäänselvistä syistä? Samalla kun nyt tiedetään, että kaikki counterit rikkinäisiin yksiköihin mitä mieleesi tulee ovat joko toiveajattelua tai muita rikkinäisiä yksiköitä, voidaanko samalla vetää johtopäätös jonka mukaan niiden rikkinäisten yksiköiden lisääminen metassa ei paranna metan tilannetta saati tee ennestään kovasti kentälle haluttuja mutta täysin turhia yksiköitä käyttökelpoisiksi?
Vaihtoehtoisesti voidaan myös vetää jonkin sortin täysin logiikasta vapaa johtopäätös jonka mukaan enemmän kakkaa pöydällä on itse asiassa vähemmän kakkaa pöydällä.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Joka tapauksessa, kun nyt ollaan saavutttu tilanne jossa ollaan todettu, että counterisi tätä yksittäistä super heavyä vastaan toimivat ehkä mutta vain jos mitään muuttujia ei oteta huomioon, voitaisiinko jotaa tästä päätelmä jonka mukaan super heavyt/gargantuanit eivät oikein istu tämän hetken hammeriin ja niiden roudaaminen forgen kautta suurempinä määrinä peliin ei paranna tilannetta itsestäänselvistä syistä? Samalla kun nyt tiedetään, että kaikki counterit rikkinäisiin yksiköihin mitä mieleesi tulee ovat joko toiveajattelua tai muita rikkinäisiä yksiköitä, voidaanko samalla vetää johtopäätös jonka mukaan niiden rikkinäisten yksiköiden lisääminen metassa ei paranna metan tilannetta saati tee ennestään kovasti kentälle haluttuja mutta täysin turhia yksiköitä käyttökelpoisiksi?
Siulla ei taida nyt oikein istua päähän että forge =/= Super-heavyt.
Forge = Super-heavyt + erikoisyksiköt + uusia armeijalistoja.

Pariin kertaan ollaan käyty läpi että super-heavyt voi vaikka komppia veks jos ne niin hirveästi haittaa. Jääkö jäljelle mitään muuta mielipahaa aiheuttavaa?

Se että sinko countteraa tankin ei tarkoita että sinko olisi rikki.

(miten tää meni taas warhammer vs shiwan tappeluksi?)

Haddock kirjoitti:asiaa
Hyviä pointteja, kiitos.
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Siulla ei taida nyt oikein istua päähän että forge =/= Super-heavyt.
Aika hyvin sen päähän istuminen on tuolla tullut todettua moneen otteeseen. Luulisi sen selvinneen jo antamistani esimerkeistä.
Forge = Super-heavyt + erikoisyksiköt + uusia armeijalistoja.
Totta. Tuo nyt vaan ei tarkoita sitä, että peli muuttuisi paremmaksi. Vallitsevan näytön ja peruspsykan mukaan (ihminen käyttää tilannetta hyväksi ellei sen seurauksena ole tiedossa sisäsyntyistä tai ulkopuoleta tulevaa sanktiota) sen pitäisi tehdä juurikin päin vastoin. Porukka tekee niin kuin sinä, haalii juustoisimmat yksiköt kasaan ja sitten haukkuu kanssapelaajat osaamattomiksi ja laiskoiksi tai vaihtoehtoisesti vain ihmettelee kun heitä ei moinen nappaa.
Se että sinko countteraa tankin ei tarkoita että sinko olisi rikki.
Ei toki. Kuitenkin pelin kontekstissa jos se vertauskuvallinen sinko poistaa samalla tai tulevalla parilla vuorolla puolet vastustajan armeijasta ja maksaa murto-osan suoritustasostaan niin kyllä, se on rikki. Tällainen yksikkö voisi olla se screamer star. Se voisi olla oikeastaan mikä tahansa death star.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Aika hyvin sen päähän istuminen on tuolla tullut todettua moneen otteeseen. Luulisi sen selvinneen jo antamistani esimerkeistä.
Miksi siis kaikki esimerkkisi vastaan ovat super-heavyistä?
shiwan kirjoitti:Totta. Tuo nyt vaan ei tarkoita sitä, että peli muuttuisi paremmaksi. Vallitsevan näytön ja peruspsykan mukaan (ihminen käyttää tilannetta hyväksi ellei sen seurauksena ole tiedossa sisäsyntyistä tai ulkopuoleta tulevaa sanktiota) sen pitäisi tehdä juurikin päin vastoin. Porukka tekee niin kuin sinä, haalii juustoisimmat yksiköt kasaan ja sitten haukkuu kanssapelaajat osaamattomiksi ja laiskoiksi tai vaihtoehtoisesti vain ihmettelee kun heitä ei moinen nappaa.
Sarcasm/
Ja tätähän ei tapahdu juuri nyt ja juurikin nelkytkoon kanssa. Kukaanhan ei haali niitä kovimpia 40k komboja juuri nyt. Ihmisethän ei pay2winnaa ollenkaan uusimpien ja kovimpien unittejen kanssa. Ja örkit on turnausmetan kovin kodeksi.
/Sarcasm
Ja millaisia on ne kovimmat juustoisimmat superunitit? Nimeä toki. Ja juuri sellaisia joita kovempia ei löydy GW'n nykytuotannosta.

shiwan kirjoitti:Ei toki. Kuitenkin pelin kontekstissa jos se vertauskuvallinen sinko poistaa samalla tai tulevalla parilla vuorolla puolet vastustajan armeijasta ja maksaa murto-osan suoritustasostaan niin kyllä, se on rikki. Tällainen yksikkö voisi olla se screamer star. Se voisi olla oikeastaan mikä tahansa death star.
kas kun tuo screamer star on ihan GW'n tuotanto. Samoin kaikki deathstarit on GW'n tuotantoja. Tämän takia ei voi pelata forgea vai?
Koska matti on ikävä ihminen eskolle nakkijonossa, niin esko vetäsee vieressä olevaa keimoa nyrkillä naamaan.
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Miksi siis kaikki esimerkkisi vastaan ovat super-heavyistä?
Meneppä tarkistamaan olivatko vai eivätkö olleet. Kerro sitten menikö oikein vai eikö mennyt.
S/ Ja tätähän ei tapahdu juuri nyt ja juurikin nelkytkoon kanssa. Kukaanhan ei haali niitä kovimpia 40k komboja juuri nyt. Ihmisethän ei pay2winnaa ollenkaan uusimpien ja kovimpien unittejen kanssa. Ja örkit on turnausmetan kovin kodeksi.
/S
Ja millaisia on ne kovimmat juustoisimmat superunitit? Nimeä toki. Ja juuri sellaisia joita kovempia ei löydy GW'n nykytuotannosta.
Kysymys kuuluu onko järkeä tehdä pelistä pelkästään juusto vastaan juusto peliä kun jo nyt valtaosa yksiköistä on pelikelvottomia. Käyttiksen suhteellinen määrä vaan vähenee forgen myötä.
Kuten jo aiemmin totesin, en ala käymään noita kirjoja kanssasi läpi. Syyt ovat edelleen samat. Jos et muista, ehdotan että käyt lukemassa uudestaan.
kas kun tuo screamer star on ihan GW'n tuotanto. Samoin kaikki deathstarit on GW'n tuotantoja. Tämän takia ei voi pelata forgea vai?
Koska matti on ikävä ihminen eskolle nakkijonossa, niin esko vetäsee vieressä olevaa keimoa nyrkillä naamaan.
Niinhän se on. En usko, että kaikki death starit ovat GWn tuotantoa. En pysty nimeämään yhtäkään joka ei olisi, mutta eiköhän niitäkin löydy. Kysymys on edelleenkin se, että koska käytännössä mitään muuta forgea ei pelattaisi kuin niitä juustopalloja, onko järkevää tuoda forgea mukaan peliin. Mielestäni ei ole, ellei rajoiteta touhua niin, ettei mitään sellaisia pääse syntymään -> todennäköisesti enemmistö forgen kamppeista olisi pannassa eikä loppuja pelattaisi -> sama tilanne kuin nyt.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

warhamer116 kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
warhamer116 kirjoitti: Jos pelaaja ei pelaa pelkästään juustoa niin pelaaja on huono.
En nyt ihan näin mustavalkoinen olisi..
Ohimennen sanoen en ole koskaan sanonut tuota ja en todellakaan ole sitä mieltä.
Shiwan otti quoten ja muokkas miun sanat omahaluamaansa muotoon joka ei edes kuvasta sitä mitä halusin sanoa tai sanoin.
GG Wp tason 99 sanojen tunkemista suuhun @ shiwan™.
Sori, mun moka. Olisi pitänyt tarkistaa että oikeesti sanoit noin. Olisi mukava jos jengi ei quottaisi asioita mitä toiset ei ole oikeesti sanoneet!

En kyl jaksa tätä keskustelua enempää jatkaa.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Meneppä tarkistamaan olivatko vai eivätkö olleet. Kerro sitten menikö oikein vai eikö mennyt.
Kaikki super-heavyjä pl 2 characteria, ja characterit purettiin heti ja todistettiin että eivät ole peliä rikkovia. Kuitenkin päätit tarrautua super heavyihin. Mutta liikutaan eteenpäin koska tiedän että et tule koskaan myöntämään että olet väärässä.

Sanoit kanssa että chapter tacticsit. 2 kovinta: Red Hunters (jolloin ei saa nimettyjä special charruja): kaikilla on adamantium will ja saa valita listasta yhden erikoissäännön joka vaikuttaa yhtä monta unittia kuin vuoromäärä. Tekee tästä chapterista Sm kodeksin parhaimman chapterin ilmatorjuntaan koska voi antaa centurioneille yhden vuoron ajaksi skyfiren. Silti one use only, joten ei op. Toinen on Star Phantoms (jolloin ei saa nimettyjä special charruja). Rerolla 1'set deep strike reserveissä. Ihan hyvä, tosin suurin osa deeppaavista mariineista tulee podeilla vuorolla 1. One use ability on laittaa yhden ampumavuoron ajaksi kaikki ei-ordnance aseet twinatuiksi. Tosi tehokas kyky vuoron 1 tulenavaukseen tai kombona meltapodejen kanssa, auttaa niiden combimeltojen saamista kohteeseen. One use only tho.
shiwan kirjoitti: Kysymys kuuluu onko järkeä tehdä pelistä pelkästään juusto vastaan juusto peliä kun jo nyt valtaosa yksiköistä on pelikelvottomia
Kun peli on jo tuota juusto vastaan juustoa siellä kovimmassa turnauskärjessä jossa ilmeisesti koko ajan pelaat koska se haittaa sinua kovin.
shiwan kirjoitti:Käyttiksen suhteellinen määrä vaan vähenee forgen myötä.
Onko todistepohjaa vai pelkkää mutuilia?

shiwan kirjoitti:Niinhän se on. En usko, että kaikki death starit ovat GWn tuotantoa. En pysty nimeämään yhtäkään joka ei olisi, mutta eiköhän niitäkin löydy. Kysymys on edelleenkin se, että koska käytännössä mitään muuta forgea ei pelattaisi kuin niitä juustopalloja, onko järkevää tuoda forgea mukaan peliin. Mielestäni ei ole, ellei rajoiteta touhua niin, ettei mitään sellaisia pääse syntymään -> todennäköisesti enemmistö forgen kamppeista olisi pannassa eikä loppuja pelattaisi -> sama tilanne kuin nyt.
Eli mutuilun perusteella ei saa forgea pelata koska siitä saattaisi syntyä jokin imaginäärinen kuolemapallo. Hyvin perusteltu™
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Kaikki super-heavyjä pl 2 characteria, ja characterit purettiin heti ja todistettiin että eivät ole peliä rikkovia. Kuitenkin päätit tarrautua super heavyihin. Mutta liikutaan eteenpäin koska tiedän että et tule koskaan myöntämään että olet väärässä.
Niin, ei siis pelkästään suoer heavyjä. Jos nyt menisin "myöntämään" olleeni väärässä niin päätyisin valehtelemaan jota taas en meinaa tehdä.
Sanoit kanssa että chapter tacticsit.
Ei myöskään sh/gc.

Kun peli on jo tuota juusto vastaan juustoa siellä kovimmassa turnauskärjessä jossa ilmeisesti koko ajan pelaat koska se haittaa sinua kovin.
Taitaa olla aika selvää, etten pelaa siellä turnauskärjessä. Siellä pelaavar power gamerit ja ehkä joku kaltaisesi WAACtomaatti. Jälkimmäisestä en tiedä.

Onko todistepohjaa vai pelkkää mutuilia?
Juustotus on helpompaa kuin ennen laajemman valikoiman johdosta. Ihmisillä ei pääsääntöisesti ole mitään moraalista estettä eikä ulkoista sanktion pelkoa juustotuksesta. Nykytilanne osoittaa, että pääsääntöisesti juustotus on se mitä tehdään jos siitä ei seuraa kakkaa itselle. Näistä vedettävä looginen johtopäätös on aika selkeä. Jos logiikkasi ei riitä niin kerro toki, opastan tarvittaessa tässä nimenomaisessa tapauksessa.
Eli mutuilun perusteella ei saa forgea pelata koska siitä saattaisi syntyä jokin imaginäärinen kuolemapallo. Hyvin perusteltu™
Se on vähän kiinni siitä miten sen mutun ottaa. Jos "mutua" on se, että on faktisesti osoitettu muutama charru jotka ovat selkeästi ylivertaisia verrokkeihinsa nähden, joista toista ei voi counteroida ja toisen counterointi on semimahdotonta jos pääsee pelaamaan omaa peliään ja nämä nyt kuitenkin voi liittää toisiin käsittääkseni aivan normaalisti. Luotan nyt siihen, että olet riittävän fiksu tekemään johtopäätöksen tästä ja mahdollisesti jopa oikean.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Juustotus on helpompaa kuin ennen laajemman valikoiman johdosta. Ihmisillä ei pääsääntöisesti ole mitään moraalista estettä eikä ulkoista sanktion pelkoa juustotuksesta. Nykytilanne osoittaa, että pääsääntöisesti juustotus on se mitä tehdään jos siitä ei seuraa kakkaa itselle. Näistä vedettävä looginen johtopäätös on aika selkeä. Jos logiikkasi ei riitä niin kerro toki, opastan tarvittaessa tässä nimenomaisessa tapauksessa.

Se on vähän kiinni siitä miten sen mutun ottaa. Jos "mutua" on se, että on faktisesti osoitettu muutama charru jotka ovat selkeästi ylivertaisia verrokkeihinsa nähden, joista toista ei voi counteroida ja toisen counterointi on semimahdotonta jos pääsee pelaamaan omaa peliään ja nämä nyt kuitenkin voi liittää toisiin käsittääkseni aivan normaalisti. Luotan nyt siihen, että olet riittävän fiksu tekemään johtopäätöksen tästä ja mahdollisesti jopa oikean.
a) laajempi valikoima =/= juustotus. Jos on 10 unittia perustavaraa ja 1 juusto niin tilanne on sama jos on 100 unittia perustavaraa ja 1 juusto.

b) Faktisesti osoitettu että molemmilla charruilla on huonot puolensa ja molempia voi countteroida. Ekaa laittamalla asiat mitä ei halua vahingoittavan piiloon (ja miten kova on oikeesti 3+D6 woundia ei-ic unittiin joissa ap-... vertaa huvin vuoksi 3. edikan preliminary bombardmenttiin) ja toinen on psykerö joka tekee samaa kuin peruslibra mutta ottaa powerit varmasti. Onko GW'n peruslibran countterointi semimahdotonta? Jos ei ole, ei forgen severinkään kanssa tulisi olla hankaluuksia. Ja jos forge sallitaan, niin samalla aukeaa kasa autohittiä tekeviä unitteja niin se näkymättömyyskään ei tule ongelmaksi.
Miten on faktisesti osoitettu että nuo 2 charrua rikkoo pelin? Jos joku haluaa säännöt itse nähtäväkseen niin tässä on, forge provides. Severin sivulla 3, Issadon sivulla 8.
Viimeksi muokannut Meganiikko, La 23.05.2015 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shiwan

warhamer116 kirjoitti:Jos on 10 unittia perustavaraa ja 1 juusto niin tilanne on sama jos on 100 unittia perustavaraa ja 1 juusto.
Koska ihmiset pelaavat vain sitä juustoa, kyllä. Itse olet tästä loistava esimerkki yrittäessäsi jatkuvasti tarjota pelin rikkovia yksiköitä vastaukseksi kaikkeen. :D
b) Faktisesti osoitettu että molemmilla charruilla on huonot puolensa ja molempia voi countteroida. Ekaa laittamalla asiat mitä ei halua vahingoittavan piiloon (ja miten kova on oikeesti 6+D6 woundia ei-ic unittiin joissa ap-...
No, se on paljon pahempi kuin esimerkiksi se drop podin d6 hittiä jota itse nimität "kauheuksiksi".
...toinen on psykerö joka tekee samaa kuin peruslibra mutta ottaa powerit varmasti. Onko GW'n peruslibran countterointi semimahdotonta? Jos ei ole, ei forgen severinkään kanssa tulisi olla hankaluuksia. Ja jos forge sallitaan, niin samalla aukeaa kasa autohittiä tekeviä unitteja niin se näkymättömyyskään ei tule ongelmaksi.
Itse mainostat l3 sorsaa ja muutamaa cultistia tuhon ruumiillistumana. Tuo nyt on kuitenkin se sorsa niin, että saa sen invisibilitynsä varmasti. :D
Miten on faktisesti osoitettu että nuo 2 charrua rikkoo pelin? Jos joku haluaa säännöt itse nähtäväkseen niin tässä on, forge provides. Severin sivulla 3, Issadon sivulla 8.
Toinen saa valita powerinsa, toinen saa poistaa yhden yksikön pelistä (mikä siis on ongelma kaikille armeijoille joilla on tärkeitä monstereita, noin esimerkiksi). Sun pitäis nyt ehkä miettiä asiaa vähän laajemmin kuin pienimmän uhan näkökulmasta niin ehkä A) löytäisit ne paikat joissa nuo ovat oikeasti hyviä ja B) oppisit näkemään asioita muistakin näkövinkkeleistä.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: No, se on paljon pahempi kuin esimerkiksi se drop podin d6 hittiä jota itse nimität "kauheuksiksi".
Et vieläkään tajua että D3 haywirehittiä kiinostaa suht vähän konetta joka saa coverit sitä vastaan, toisaalta D6 S5 hittiä heikoimpaan panssariin automaattisesti mihin tahansa alle jäävään (ml lentokoneet) ja joihin ei saa jinkkiä tai coveria muusta kuin area terrainista on eri asia. Ajattele sitä vector strikenä joka tekee D6 S5 hittiä ap 5. Onko peliä rikkovaa? ei. Onko kauheata kevyille koneille? juu.
shiwan kirjoitti:Itse mainostat l3 sorsaa ja muutamaa cultistia tuhon ruumiillistumana. Tuo nyt on kuitenkin se sorsa niin, että saa sen invisibilitynsä varmasti. :D
Mistä lähtien tarpitti on tuhon ruumiillistuma? Näkymätön sorsacultistiblobbi on juuri tarpittia.
shiwan kirjoitti:...powerinsa, toinen saa poistaa yhden yksikön pelistä (mikä siis on ongelma kaikille armeijoille joilla on tärkeitä monstereita, noin esimerkiksi). Sun pitäis nyt ehkä miettiä asiaa vähän laajemmin kuin pienimmän uhan näkökulmasta niin ehkä A) löytäisit ne paikat joissa nuo ovat oikeasti hyviä ja B) oppisit näkemään asioita muistakin näkövinkkeleistä.
Olen oppinut näkövinkkelistä C) eli kokemuksesta. 4 peliä alla Issadonia vastaan. Ekalla teki eniten vauriota kun en osannut arvata issadonin tehoa ja kusin molemmat ion shieldit. Sen jälkeen vauriot on rajoittunut pariin haavaan sinne tänne. Kerroppa miten paljon carnifexia tai malanthropea kiinnostaa 4-9 autowoundia kun se on 2+ coverissa? Pari haavaa. Maailmanloppu. Hive tyranttia ei voi targetoida.
Viimeksi muokannut Meganiikko, La 23.05.2015 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wynn

Viesti Kirjoittaja Wynn »

Mä tahtosin vaa pelaa zhuforii, dreadclawei ja big trakkei turnauksissaki. Noi kolme ei ainakaan oo pahinta cheddarii.
L:XVI/C:VIII
Meganiikko

Wynn kirjoitti:Mä tahtosin vaa pelaa zhuforii, dreadclawei ja big trakkei turnauksissaki. Noi kolme ei ainakaan oo pahinta cheddarii.
Olen pelannut jälkimmäistä 2 vastaan ja kivaa oli :D
En tuntenut oloa että homma räjähtää käsiin.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Wynn kirjoitti:Mä tahtosin vaa pelaa zhuforii, dreadclawei ja big trakkei turnauksissaki. Noi kolme ei ainakaan oo pahinta cheddarii.
Oriveden turnauksissa saat käyttää ihanvapaasti jos haluat.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
shiwan

Jos se kampe mitä sinne turnauksiin roudattaisiin olisi tuolla tasolla niin ei sitä jaksaisi kukaan vastustaa. Vaan kun ei ole. Siellä invisible lord of skulls on surkuhupaisa puujalkavitsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”