Nyt on pakko kysyä: Miksei se lentokone hyödynnä samaa LOS-blokkia?shiwan kirjoitti:Los blockin takaa vuorolla 1? Ei mitenkään automaattinen tapahtuma.warhamer116 kirjoitti:Kuten? Miten moni armeija ei saa T7 W2 modellia poistettua? Jopa kaaos osaa.shiwan kirjoitti:Nyt monelta armeijalta puuttuu se mahdollisuus.
Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?
Re: Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?
katoppa tätä
Matala modeli on helpompi piilottaa kuin korkea. Conissa oli useampi sellainen pöytä johon jonkun random lascin olisi saanut jemmaan käytännössä kaikelta mikä on maan tasalla samalla kun näki koko kentän lentokorkeuden tasalle.Vasara_ kirjoitti:Nyt on pakko kysyä: Miksei se lentokone hyödynnä samaa LOS-blokkia?shiwan kirjoitti:Los blockin takaa vuorolla 1? Ei mitenkään automaattinen tapahtuma.warhamer116 kirjoitti:Kuten? Miten moni armeija ei saa T7 W2 modellia poistettua? Jopa kaaos osaa.shiwan kirjoitti:Nyt monelta armeijalta puuttuu se mahdollisuus.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
- Lord of Carcassonne
Pistän paremmaksi. Tau crisis battle suit velocity trackeril ja kahdella fusion blasterilla tai missile podilla :-D . Eikä ole forge kombo .
Mut asiaan. itse toivoisin sinänsä että forgea sallittaisiin useammissa turnauksissa vapaammin jotta forgen mallien hankinta ei olisi ollut turhaa ( niihin on todellakin palanut rahaa). Nyt se on suurimmaksi osaksi ollut mun ja kuopion peliporukan harteilla. Turun fanaticin Malkuthille annan ison positiivisen peukunnoston että on välillä myös sallinut forgen täysin ja sitä riskinottoa arvostan ja paljon. Jos joitakin turnausjärjestäjiä arveluttaa forgen hyväksyminen niin kannattaa edes yhden kerran hyväksyä ne ja seurata miten ne vaikuttaa siihen oman turnauksen peleihin ja samalla saa tutkittua onko täällä niitä Shiwaninkin kuvaamia mega-poundet-cheese-cheese forge höystettyjä listoja. Paperillahan kaikki näyttää kovalta tottakai mutta kun sen saa pöydällä testattua niin silloin saadaan totuus asiasta käytännön kautta. Eihän jostain ruuastakaan voi tykätä jollei maista. Ite en esim tykännyt savustetusta lohesta ennen kuin maistoin sitä. Nyt syön sitä usein.
Kuitenkin turnausjärjestäjät itse päättävät hyväksyä vai eivät. Kokeilun kautta saa varmimmat tulokset.
kuten tossa ketjussa joku sanoi niin jos forgea haluaa käyttää niin ehdottaa sitä järjestäjälle ja ASIALLISESTI. Jos järjestäjä jostain syystä ei ole halukas niin ehdottaa asiaa toiste uudelleen tai järjestää itse turnauksen jossa niitä saa käyttää tai tulee kuopion turnaukseen tai mun turnauksiin pelaamaan :-D .
Mutta itse suosittelen forgea niille jotka haluaa erilaisuutta listaan mitä normi codex ei tarjoa.
Ite käytän tai haluaisin käyttää seuraavia unitteja mitä forgelta saa niin muissa turnauksissa.
Tau: hazard battlesuits, commanderit(hazard ja crisis), tetroja sekä eri kroot unitteja. flyerit on meh.
Eldar: wraithseer ja revenant.
Chaos: chaos imperial knight, brass scorpion, blight drones, spartan , fire raptor, storm eagle, dreadclaw.
iron hands: fellblade, contemptorit, typhon.
Mut asiaan. itse toivoisin sinänsä että forgea sallittaisiin useammissa turnauksissa vapaammin jotta forgen mallien hankinta ei olisi ollut turhaa ( niihin on todellakin palanut rahaa). Nyt se on suurimmaksi osaksi ollut mun ja kuopion peliporukan harteilla. Turun fanaticin Malkuthille annan ison positiivisen peukunnoston että on välillä myös sallinut forgen täysin ja sitä riskinottoa arvostan ja paljon. Jos joitakin turnausjärjestäjiä arveluttaa forgen hyväksyminen niin kannattaa edes yhden kerran hyväksyä ne ja seurata miten ne vaikuttaa siihen oman turnauksen peleihin ja samalla saa tutkittua onko täällä niitä Shiwaninkin kuvaamia mega-poundet-cheese-cheese forge höystettyjä listoja. Paperillahan kaikki näyttää kovalta tottakai mutta kun sen saa pöydällä testattua niin silloin saadaan totuus asiasta käytännön kautta. Eihän jostain ruuastakaan voi tykätä jollei maista. Ite en esim tykännyt savustetusta lohesta ennen kuin maistoin sitä. Nyt syön sitä usein.
Kuitenkin turnausjärjestäjät itse päättävät hyväksyä vai eivät. Kokeilun kautta saa varmimmat tulokset.
kuten tossa ketjussa joku sanoi niin jos forgea haluaa käyttää niin ehdottaa sitä järjestäjälle ja ASIALLISESTI. Jos järjestäjä jostain syystä ei ole halukas niin ehdottaa asiaa toiste uudelleen tai järjestää itse turnauksen jossa niitä saa käyttää tai tulee kuopion turnaukseen tai mun turnauksiin pelaamaan :-D .
Mutta itse suosittelen forgea niille jotka haluaa erilaisuutta listaan mitä normi codex ei tarjoa.
Ite käytän tai haluaisin käyttää seuraavia unitteja mitä forgelta saa niin muissa turnauksissa.
Tau: hazard battlesuits, commanderit(hazard ja crisis), tetroja sekä eri kroot unitteja. flyerit on meh.
Eldar: wraithseer ja revenant.
Chaos: chaos imperial knight, brass scorpion, blight drones, spartan , fire raptor, storm eagle, dreadclaw.
iron hands: fellblade, contemptorit, typhon.
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, Ma 25.05.2015 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Meganiikko
"matala modelli" köh.shiwan kirjoitti: Matala modeli on helpompi piilottaa kuin korkea. Conissa oli useampi sellainen pöytä johon jonkun random lascin olisi saanut jemmaan käytännössä kaikelta mikä on maan tasalla samalla kun näki koko kentän lentokorkeuden tasalle.
Also immobile artillery LoS blokin takana köh.
Joka näkee sen LoS blokin läpi jotenkin köh.
+1 +1Lord of Carcassonne kirjoitti:ASIALLISESTI
Lisäksi myöskin tarkoitan turnauksien lisäksi ihan random pelejäkin, avoimesti liikkeelle forgen tavaran suhteen.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Miksi mikään modeli pitäisi pystyä poistamaan los-blockin takaa vuorolla 1? Ei tosta valittamisessa oo enää mitään järkeä.shiwan kirjoitti:Los blockin takaa vuorolla 1? Ei mitenkään automaattinen tapahtuma.warhamer116 kirjoitti:Kuten? Miten moni armeija ei saa T7 W2 modellia poistettua? Jopa kaaos osaa.shiwan kirjoitti:Nyt monelta armeijalta puuttuu se mahdollisuus.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Puhe oli ilmailukiellon poistamisesta. Jos se ei onnistu vuorolla 1 niin se ei onnistu ennen kuin on liian myöhäistä. Nuo pudottavat koneen vuorossa joten jos niitä on tiedossa niin koneita ei ole pelissä vastapuolella.Oskari kirjoitti:Miksi mikään modeli pitäisi pystyä poistamaan los-blockin takaa vuorolla 1? Ei tosta valittamisessa oo enää mitään järkeä.shiwan kirjoitti:Los blockin takaa vuorolla 1? Ei mitenkään automaattinen tapahtuma.warhamer116 kirjoitti:Kuten? Miten moni armeija ei saa T7 W2 modellia poistettua? Jopa kaaos osaa.shiwan kirjoitti:Nyt monelta armeijalta puuttuu se mahdollisuus.
Unit denial on unit denial. Millä tavalla on hauskaa, että kokonaisia yksikkötyyppejä estetään pelaamasta yksittäisten nappuloiden upeilla ja miksi tällaisia unit denial yksiköitä pitäisi saada lisää peliin?Lord of Carcassonne kirjoitti:Pistän paremmaksi. Tau crisis battle suit velocity trackeril ja kahdella fusion blasterilla tai missile podilla :-D . Eikä ole forge kombo .
Miksi ette pelaa niillä turnausten ulkopuolella?Mut asiaan. itse toivoisin sinänsä että forgea sallittaisiin useammissa turnauksissa vapaammin jotta forgen mallien hankinta ei olisi ollut turhaa ( niihin on todellakin palanut rahaa).
Taikasana sanottu. Juuri tällaisten takia moni ei niistä pidä.Eldar: wraithseer ja revenant.
Location, location, location. Et vain osaa. :)warhamer116 kirjoitti: "matala modelli" köh.
Also immobile artillery LoS blokin takana köh.
Joka näkee sen LoS blokin läpi jotenkin köh.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
- Meganiikko
Plasmat countteraa terminaattorit. Unit denial on unit denial. Millä tavalla on hauskaa että kokonaisia yksikkötyyppejä estetään pelaamasta yksittäisten nappuloiden upeilla ja miksi tällaisia unit denial yksiköitä pitäisi saada lisää peliin?shiwan kirjoitti:Unit denial on unit denial. Millä tavalla on hauskaa, että kokonaisia yksikkötyyppejä estetään pelaamasta yksittäisten nappuloiden upeilla ja miksi tällaisia unit denial yksiköitä pitäisi saada lisää peliin?
.....
Miksi ette pelaa niillä turnausten ulkopuolella?
......
Taikasana sanottu. Juuri tällaisten takia moni ei niistä pidä.
......
Pelataaan. Tämä myös aiheena: Pelataanko muuallakin? Tässä threadissa myös käydään läpi sitä, että jos ei pelata kotonakaan niin miksi ja onko kiellolla riittävää rationaalista perustaa? Jos pelataan, millaisia yksikköjä pelataan? Onko kivaa? Millaisia pelejä kotona pelataan forgen kanssa?
......
Taikasanat. Revenant hajoaa autocannoniin, meltapalloon ja invisibilityyn. Olen kerran ottanut turpiin tuolta ja kieltämättä olin suolaisempi kuin atlantti, mutta ottaisin nyt uudestaan matsin ihan täysillä kun räkläsin päässäni mitä tehdä sen kanssa. Ja enemmän kuin revenant suolasi se Apocalypse Dreamwalk formaatio 3 wraithknightillä joka moppasi melkein koko armeijan veks.
Tiedäkkö edes mitä wraithseer tekee ennen kuin sanot että sen takia ihmiset ei siitä pidä....
Tuo on argumentti pointtini puolesta, ei vastaan. Termareiden hinta on noin kaksinkertainen niiden arvoon nähden.warhamer116 kirjoitti:Plasmat countteraa terminaattorit. Unit denial on unit denial. Millä tavalla on hauskaa että kokonaisia yksikkötyyppejä estetään pelaamasta yksittäisten nappuloiden upeilla ja miksi tällaisia unit denial yksiköitä pitäisi saada lisää peliin?shiwan kirjoitti:Unit denial on unit denial. Millä tavalla on hauskaa, että kokonaisia yksikkötyyppejä estetään pelaamasta yksittäisten nappuloiden upeilla ja miksi tällaisia unit denial yksiköitä pitäisi saada lisää peliin?
.....
Miksi ette pelaa niillä turnausten ulkopuolella?
......
Taikasana sanottu. Juuri tällaisten takia moni ei niistä pidä.
......
Pelataaan. Tämä myös aiheena: Pelataanko muuallakin? Tässä threadissa myös käydään läpi sitä, että jos ei pelata kotonakaan niin miksi ja onko kiellolla riittävää rationaalista perustaa?
......
Taikasanat. Revenant hajoaa autocannoniin, meltapalloon ja invisibilityyn. Olen kerran ottanut turpiin tuolta ja kieltämättä olin suolaisempi kuin atlantti, mutta ottaisin nyt uudestaan matsin ihan täysillä kun räkläsin päässäni mitä tehdä sen kanssa. Ja enemmän kuin revenant suolasi se Apocalypse Dreamwalk formaatio 3 wraithknightillä joka moppasi melkein koko armeijan veks.
Tiedäkkö edes mitä wraithseer tekee ennen kuin sanot että sen takia ihmiset ei siitä pidä....
...
Miten ne nappulat sitten menee hukkaan?
...
Joo ei toimi. :D Meltapallo joo, mutta noi muut olikin sitten niitä nintendotekniikoita jotka eivät sitä vastaan toimi. Ja siis edelleen, jos koko armeija pitää rakentaa sitä yhtä nappulaa vastaan niin siinä nappulassa on vikaa.
Taikasana, yksikkö, ei monikko, eri asia. Esimerkki: Taikasana vs. taikasanat.
- Lord of Carcassonne
hyvä shiwan, me käytetään niitä myös turnauksen ulko puolella ja paljon.
ai että sanoin taikasanan. Warhound titaani saa yhtä kovat pyssyt kuin revenant. Ja millä tavalla susta revenant on liian kova? noh, on se kumma kun käytän ite sitä peleissä niin olen se puoli joka häviää pelit. Olen 8 peliä pelannut revenantilla ja hävinnyt kaikki. Se sen ylivoimaisuudesta.
se että jostain ei pidä ei tarkoita sitä että se pitäs kieltää. Enhän mäkään pidä screamer starista, chaos armeijasta jossa on 4 daemonprinceä näkymättömyys loitsulla ja niin edelleen mutta en ole niitä kieltelemässä vaikka en niistä pidä.
Sun mukaan siis kaikki mistä ei pidetä jostakin syystä pitäisi kieltää. Voi hyvä luoja! Koitas hiukan pistää tuohon fanaattiseen kieltämis touhuun stoppia. Sä oot täällä kantas kertonut ja sillä siisti. mua ihmetyttää se että vaikka moni yrittää asiallisesti vastata väittämiisi niin sä oot kumman hyökkäävä. Valitettavasti muistuttaa half-breedin juttija nää sun keskustelut. Sä annat välillä ihan hyviä juttuja tuol joissakin viesteis mutta tää ei tunnu mukavalta kun jankutat aina vaan. Mä ite esim en jaksa lukea sivutolkulla siitä että jokin on liian juusto, ei sovi peliin tai pitäisi kieltää kokonaan. Jos olisit rakentavampi niin olis kiva lukeakin mutta nyt viestien lukeminen on epämukavaa. En sano tätä sen takia että olisit paha ihminen ( henkilökohtaisesti saatatkin olla loistava heppu) mutta tuo aggressio vaan ei tunnu mukavalta. Warhammer 116 ja moni muukin on musta keskuatellut hiukan asiallisemmin. Tämä on syy miksi en pahemmin ole muuten jaksanut vastailla tähän aiheeseen.
Se on totta että forge herättää ajatuksia molempiin suuntiin. Jos ei halua käyttää forgea omissa kotipeleissä tai omissa turnauksissa niin silloin niitä ei käytetä. Eli silloin on kunnioitettava järjestäjän päätöstä. Sama juttu silloin jos niitä annetaan käyttää. Mutta asenne että bännätään vain sen takia että jostakin ei pidetä on typerää.
ai että sanoin taikasanan. Warhound titaani saa yhtä kovat pyssyt kuin revenant. Ja millä tavalla susta revenant on liian kova? noh, on se kumma kun käytän ite sitä peleissä niin olen se puoli joka häviää pelit. Olen 8 peliä pelannut revenantilla ja hävinnyt kaikki. Se sen ylivoimaisuudesta.
se että jostain ei pidä ei tarkoita sitä että se pitäs kieltää. Enhän mäkään pidä screamer starista, chaos armeijasta jossa on 4 daemonprinceä näkymättömyys loitsulla ja niin edelleen mutta en ole niitä kieltelemässä vaikka en niistä pidä.
Sun mukaan siis kaikki mistä ei pidetä jostakin syystä pitäisi kieltää. Voi hyvä luoja! Koitas hiukan pistää tuohon fanaattiseen kieltämis touhuun stoppia. Sä oot täällä kantas kertonut ja sillä siisti. mua ihmetyttää se että vaikka moni yrittää asiallisesti vastata väittämiisi niin sä oot kumman hyökkäävä. Valitettavasti muistuttaa half-breedin juttija nää sun keskustelut. Sä annat välillä ihan hyviä juttuja tuol joissakin viesteis mutta tää ei tunnu mukavalta kun jankutat aina vaan. Mä ite esim en jaksa lukea sivutolkulla siitä että jokin on liian juusto, ei sovi peliin tai pitäisi kieltää kokonaan. Jos olisit rakentavampi niin olis kiva lukeakin mutta nyt viestien lukeminen on epämukavaa. En sano tätä sen takia että olisit paha ihminen ( henkilökohtaisesti saatatkin olla loistava heppu) mutta tuo aggressio vaan ei tunnu mukavalta. Warhammer 116 ja moni muukin on musta keskuatellut hiukan asiallisemmin. Tämä on syy miksi en pahemmin ole muuten jaksanut vastailla tähän aiheeseen.
Se on totta että forge herättää ajatuksia molempiin suuntiin. Jos ei halua käyttää forgea omissa kotipeleissä tai omissa turnauksissa niin silloin niitä ei käytetä. Eli silloin on kunnioitettava järjestäjän päätöstä. Sama juttu silloin jos niitä annetaan käyttää. Mutta asenne että bännätään vain sen takia että jostakin ei pidetä on typerää.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Meganiikko
Jos av 12 9hp super-heavy on hankala tappaa rangella niin epäilen että ongelma on jossain muualla. Ja jos armeija on sellainen että sillä ei saa av12 konetta tapettua rangella niin ongelma on jossain muualla. Ja taas, jos siulla on meltapodi niin sillä ei tarvitse olla leimaa "tällä tapan revenantin" ja sitten jos tulee vaikka eldaripelaaja jolla ei ole revenanttia niin ei sitä podia silti tarvitse jättää kotiin.shiwan kirjoitti: Joo ei toimi. :D Meltapallo joo, mutta noi muut olikin sitten niitä nintendotekniikoita jotka eivät sitä vastaan toimi. Ja siis edelleen, jos koko armeija pitää rakentaa sitä yhtä nappulaa vastaan niin siinä nappulassa on vikaa.
Taikasana, yksikkö, ei monikko, eri asia. Esimerkki: Taikasana vs. taikasanat.
Juu. Ensimmäinen ongelma on codexissa: Laukauksia ei saa tarpeeksi kentälle koska kaksi ryhmää havoceja lähtee joka vuoro paitsi jos tuolle on parempia kohteita (mitä ei ole koska mikään muu ei sitä uhkaa edes teoriassa). Sun matikka kaipaa vähän viilausta. 8 laukausta ryhmä, kolme ryhmää, 16 osuu joista 5 tekee pisteen vahinkoa ja jokunen jää suojiin.Seuraavassa vuorossa laukauksia on jäljellä 8...warhamer116 kirjoitti: Jos av 12 9hp super-heavy on hankala tappaa rangella niin epäilen että ongelma on jossain muualla. Ja jos armeija on sellainen että sillä ei saa av12 konetta tapettua rangella niin ongelma on jossain muualla. Ja taas, jos siulla on meltapodi niin sillä ei tarvitse olla leimaa "tällä tapan revenantin" ja sitten jos tulee vaikka eldaripelaaja jolla ei ole revenanttia niin ei sitä podia silti tarvitse jättää kotiin.
Toinen on siinä, että diggailen lähitaistelusta mikä de facto ei ole realistista tuota vastaan. "Ai pääsit lähelle. No, tässä on tämä 120p diipadaapa (WL joka on kaiken lisäksi huono tuossa henkivartijan roolissa) jonka kanssa saat painia lopun pelistä sillä sun noin 350p prinssillä." Tai sitten "ai, pääsit lähitaisteluun ja lyöt init ykkösellä. Ok, tässä on nää s10 osumat. Ai feilasit vitosen invun, no, ikävä juttu, instauduit."
Kolmas: Mitään meltapodia ei ole olemassakaan kaaoksella. Chosen vitsi on olemassa, mutta se on sellaiset 5 meltaa vajaa minimeistä.
Tässä kohdassa alat tarjoamaan niitä juustopalloja ja satuyksiköitä joita en omista, joiden codexia en pelaa tai joiden aikaan saaminen vaatii useiden satojen pisteiden panosta eikä silti luultavasti toimi. Skipataan se leikki, ihan kaikkien edun nimissä.
tl:dr: Jep, on codexeja joilla ei ole välineitä taklata revenanttia ja vaikka olisikin, se, että armeijan joutuu tekemään sitä yhtä nappulaa vastaan johtaa tappioon kaikkea muuta vastaan ja on siksi uunoa listasuunnittelua ja pelisuunnittelua.
- Meganiikko
Typhon on varmaan sitten godmode kun sillä on 14 pelti.shiwan kirjoitti: Tässä kohdassa alat tarjoamaan niitä juustopalloja ja satuyksiköitä joita en omista, joiden codexia en pelaa tai joiden aikaan saaminen vaatii useiden satojen pisteiden panosta eikä silti luultavasti toimi. Skipataan se leikki, ihan kaikkien edun nimissä.
.......
tl:dr: Jep, on codexeja joilla ei ole välineitä taklata revenanttia ja vaikka olisikin, se, että armeijan joutuu tekemään sitä yhtä nappulaa vastaan johtaa tappioon kaikkea muuta vastaan ja on siksi uunoa listasuunnittelua ja pelisuunnittelua.
ja joo, on varmaan hankala tapella tankkeja vastaan jos kieltäytyy käyttämästä sinkoa ja ei halua ostaa telamiinaa. Ammu itseäsi jalkaan jos haluat, mutta älä syytä siitä asetta.
Mä oon tykänny mun admechistä kyllä, 30k ja 40k-ympyröissä samalla listalla.
- Meganiikko
Mecanicum on kieltämättä mielenkiinotoinen lista. Varsinaisesti ei ole "40-forgea" mutta sehän siirtyy ihan suht tuskitta jopa 40k ympäristöön?Oberon kirjoitti:Mä oon tykänny mun admechistä kyllä, 30k ja 40k-ympyröissä samalla listalla.
Juu siirtyy, itemit ei oo samoja mitä muille saa, mut samoja sääntöjä niistä saa, tai jotain joka toimii samojen sääntöjen puitteissa. Hyvin on pystytty pelaamaan 40k-listoja vastaan ihmettelemättä "mitä tämä tekee" tms.
- Lord of Carcassonne
Mua kiinnostaisi pelata sun admechia vastaan olipa forgea mukana tai ei. sais kokemusta admechia pelaavaa vastaan. Toivottavasti se päivä joskus tulee.Oberon kirjoitti:Juu siirtyy, itemit ei oo samoja mitä muille saa, mut samoja sääntöjä niistä saa, tai jotain joka toimii samojen sääntöjen puitteissa. Hyvin on pystytty pelaamaan 40k-listoja vastaan ihmettelemättä "mitä tämä tekee" tms.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- Meganiikko
IA14'sta kuulemma löytyisi säännöt Mechanicumin käyttöön 40k'ssa ihan "laillisesti".
-
Brightstar
Jos neljä BS2 Twin-Linked Lascannonia Interceptorilla ja Skyfirella varustettuna kusee koko sun pelisuunnitelman niin kannattaisi ehkä olla jättämättä sitä sen 2HP:n flyerin varaan. Tai ehkä jinkata sillä. Mutta jos tohon hävii niin mulla on tääl myös 20 autogunia, 6 plasma gunia ja 3 meltagunia mihin kuolee kultistit, marinet ja vehiclet. Eli varmaan parempi jättää pelaamatta ja sopia että sä vaan häviät ja kaaos on huono? Eiku perkules, kuvittelinkin tohon kaaosarmeijaa.
Mutta rölläykset sikseen.
Mä tykkään forgeworldista. Ne tuo paljon lisämaustetta tähän peliin ja niiden modelit on melkein kautta linjan tosi siistejä. Muutamia älynväläyksiä siellä on mutta ne on helppo joko kieltää tai vähän tuunata.
Mutta rölläykset sikseen.
Mä tykkään forgeworldista. Ne tuo paljon lisämaustetta tähän peliin ja niiden modelit on melkein kautta linjan tosi siistejä. Muutamia älynväläyksiä siellä on mutta ne on helppo joko kieltää tai vähän tuunata.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
- Meganiikko
Sanotko mitkä?Brightstar kirjoitti:Muutamia älynväläyksiä siellä on mutta ne on helppo joko kieltää tai vähän tuunata.
(en siis riitaa haastamassa, kiinnostaa vaan)
Ohimennen 3kpl BS4 TL lassoa, jos referroit Sabreihin.
Seuraava mielipide tulee all-rounder -listoja suosivalta satunnaisesti paikallisissa turnauksissa käyvältä harrastajalta ja kasuaalipelaajalta, joka pitää tervettä maalaisjärkeä ja hauskanpidon periaatetta olennaisimpina peliä tasapainottavina tekijöinä sen nykytilassa.
Oma henkilökohtainen näkökulmani Forgen yksiköihin ja sääntöihin on että ne tuovat peliin arvokasta lisäsisältöä, erityisesti teemoitettujen ja narratiivisten armeijoiden rakentajille, sekä kilpailuhenkisemmille pelaajille mahdollisuuksia parantaa codexien, erityisesti heikompien sellaisten suorituskykyä, erityismainintana CSM ja Tyranidit. Petturikaartin pelaajat myös ovat varmasti riemuinneet omasta armeijalistastaan vuosien odotuksen jälkeen.
Omina armeijoinani toimivat Blood Angels ja Astra Militarum lukeutuvat nykyisellään codexien keskiluokkaan kokemuksieni ja tietojeni perusteella, ja näiden kohdalla näen Forgen tarjoaman lisäsisällön tervetulleena lisänä. Arvostan lisäsisältöä erityisesti sen takia, että omien mieltymyksieni ja näkemyksieni vuoksi olen tähän asti pelannut käyttäen vain yhtä codexia, vaikka Imperiumin armeijoita peluuttavana minulla olisi mahdollisuus sekoittaa pakkaa monellakin tapaa. Lyhyesti, en pidä siitä mihin nykyinen ally-järjestelmä on mennyt ja kaipaan luonnollisemman tuntuista vaihtoehtoa - tässä tapauksessa Forgen tarjoama lisäsisältö yksiköiden ja vaihtoehtoisten armeijalistojen muodossa.
Itse tällä hetkellä suunnittelen Sabre Platformin konvertoimista (mainitsemisen arvoista asianomaisen ykskikön oltua tässäkin keskustelussa puheenaiheena), mutta vain yhtä kappaletta Aegis Defence Linen "jatkeeksi", jolloin se on ihan hyvän maun rajoissa TL-Lascannonillakin. Olen myös hankkinut vaihtoehtoisvalmistajilta tykkejä, joista aion konvertoida Heavy Artillery Carriageja ja Heavy Mortareja, koska olen pitkään haaveillut kaartiarmeijasta joka koostuu pääasiassa jalkaväestä ja tykistöstä. Forgen kirjojen avulla saan myös takaisin käyttööni codexista kadonneen Griffonin (joka piti jostain syystä korvata raejuustoa ampuvalla Wyvernillä, mutta se on oma keskustelunsa). Pelkän codexin avulla nämä vaihtoehdot eivät olisi saatavilla lainkaan. Eri IA-kirjojen kaartin listat myös tarjoavat paljon vaihtoehtoja joilla voin parantaa armeijani kykyä vastata erilaisiin uhkiin ja monipuolistaa yksikkövalikoima. Blood Angelsit puolestaan odottavat innolla Contemptor Dreadnoughtin valmistumista, ja Damocles Rhinon konvertoiminen on suunnitteilla.
En kuitenkaan tue armeijoitani Forgen varaan siinä määrin etten kykenisi pelaamaan sellaisen henkilön kanssa joka ei ole valmis pelaamaan armeijaa vastaan, joka käyttää Forgen yksiköitä ja sääntöjä. En tosin vielä sellaiseen ole törmännyt. Koko asia ei muodostu ongelmaksi muutenkaan kun sovitaan etukäteen mitä peliltä halutaan, niin ei tule sitten yllätyksiä.
En käy kieltämään etteikö osa Forgen tarjoamista vaihtoehdoista olisi turnaustasollekin asti kovaa kamaa, ja ehkä joskus liiankin hyvän tuntuista, mikä usein kasuaalipeleissä korostuu entisestään - esimerkiksi Revenant Titan (titaanit yleisesti), R'Varna, Rapierit ja Sabre Platformit. Välillä itseäni puistattaa Forgen hintatason aiheuttama "Pay to Win"-fiilis joidenkin yksiköiden kohdalla (esim. Sicarian Battle Tankit), mutta kukin valitsee mihin rahansa polttaa tässä harrastuksessa. Olen sitä mieltä että aiemmin mainitsemillani terveellä maalaisjärjellä ja hauskanpidon periaatteella nämäkin "liian hyvät" yksiköt on yleensä mahdollista sovittaa kasuaalipeleihinkin, siinä missä mikä tahansa muukin (esim. huomioimalla yksiköiden käytetty määrä ja varustus, tehojen hyödyntäminen pelin aikana). Turnaukset ja niistä metailu ovatkin sitten ihan oma soppansa.
Minullakin on omat näkemykseni 40K:sta pelinä, jotka saavat minut suhtautumaan nihkeästi joihinkin (myös Forgen) super heavyihin ja gargantuan creatureihin (yleensä ovat yli 600pts luokkaa) apocalypsen ulkopuolella, muut yksiköt pääasiassa meneekin sellaisenaan ihan tavallisissa peleissä. Eli en minäkään 100% positiivisesti suhtaudu Forgen tuotantoon, mutta tässä kuitenkin on enemmän kyse pelin tämänhetkisistä yleisistä linjauksista kuin Forgesta - jääköön tämä eri keskusteluun.
Tulipa kamalan paljon tekstiä, hatunnosto sille joka jaksaa lukea. Toivottavasti en rönsyillyt liikaa.
Loppukaneettina sanon että kukin pelatkoon tyylillään, kukaan ei ole pakottamassa pelaamaan tai pitämään turnauksia mitenkään tietyllä tavalla. Asiasta puhuminen kypsästi auttaa monesti pääsemään yhteisymmärrykseen yhteisistä pelisäännöistä, ja kaikilla voi olla taas hauskaa.
Oma henkilökohtainen näkökulmani Forgen yksiköihin ja sääntöihin on että ne tuovat peliin arvokasta lisäsisältöä, erityisesti teemoitettujen ja narratiivisten armeijoiden rakentajille, sekä kilpailuhenkisemmille pelaajille mahdollisuuksia parantaa codexien, erityisesti heikompien sellaisten suorituskykyä, erityismainintana CSM ja Tyranidit. Petturikaartin pelaajat myös ovat varmasti riemuinneet omasta armeijalistastaan vuosien odotuksen jälkeen.
Omina armeijoinani toimivat Blood Angels ja Astra Militarum lukeutuvat nykyisellään codexien keskiluokkaan kokemuksieni ja tietojeni perusteella, ja näiden kohdalla näen Forgen tarjoaman lisäsisällön tervetulleena lisänä. Arvostan lisäsisältöä erityisesti sen takia, että omien mieltymyksieni ja näkemyksieni vuoksi olen tähän asti pelannut käyttäen vain yhtä codexia, vaikka Imperiumin armeijoita peluuttavana minulla olisi mahdollisuus sekoittaa pakkaa monellakin tapaa. Lyhyesti, en pidä siitä mihin nykyinen ally-järjestelmä on mennyt ja kaipaan luonnollisemman tuntuista vaihtoehtoa - tässä tapauksessa Forgen tarjoama lisäsisältö yksiköiden ja vaihtoehtoisten armeijalistojen muodossa.
Itse tällä hetkellä suunnittelen Sabre Platformin konvertoimista (mainitsemisen arvoista asianomaisen ykskikön oltua tässäkin keskustelussa puheenaiheena), mutta vain yhtä kappaletta Aegis Defence Linen "jatkeeksi", jolloin se on ihan hyvän maun rajoissa TL-Lascannonillakin. Olen myös hankkinut vaihtoehtoisvalmistajilta tykkejä, joista aion konvertoida Heavy Artillery Carriageja ja Heavy Mortareja, koska olen pitkään haaveillut kaartiarmeijasta joka koostuu pääasiassa jalkaväestä ja tykistöstä. Forgen kirjojen avulla saan myös takaisin käyttööni codexista kadonneen Griffonin (joka piti jostain syystä korvata raejuustoa ampuvalla Wyvernillä, mutta se on oma keskustelunsa). Pelkän codexin avulla nämä vaihtoehdot eivät olisi saatavilla lainkaan. Eri IA-kirjojen kaartin listat myös tarjoavat paljon vaihtoehtoja joilla voin parantaa armeijani kykyä vastata erilaisiin uhkiin ja monipuolistaa yksikkövalikoima. Blood Angelsit puolestaan odottavat innolla Contemptor Dreadnoughtin valmistumista, ja Damocles Rhinon konvertoiminen on suunnitteilla.
En kuitenkaan tue armeijoitani Forgen varaan siinä määrin etten kykenisi pelaamaan sellaisen henkilön kanssa joka ei ole valmis pelaamaan armeijaa vastaan, joka käyttää Forgen yksiköitä ja sääntöjä. En tosin vielä sellaiseen ole törmännyt. Koko asia ei muodostu ongelmaksi muutenkaan kun sovitaan etukäteen mitä peliltä halutaan, niin ei tule sitten yllätyksiä.
En käy kieltämään etteikö osa Forgen tarjoamista vaihtoehdoista olisi turnaustasollekin asti kovaa kamaa, ja ehkä joskus liiankin hyvän tuntuista, mikä usein kasuaalipeleissä korostuu entisestään - esimerkiksi Revenant Titan (titaanit yleisesti), R'Varna, Rapierit ja Sabre Platformit. Välillä itseäni puistattaa Forgen hintatason aiheuttama "Pay to Win"-fiilis joidenkin yksiköiden kohdalla (esim. Sicarian Battle Tankit), mutta kukin valitsee mihin rahansa polttaa tässä harrastuksessa. Olen sitä mieltä että aiemmin mainitsemillani terveellä maalaisjärjellä ja hauskanpidon periaatteella nämäkin "liian hyvät" yksiköt on yleensä mahdollista sovittaa kasuaalipeleihinkin, siinä missä mikä tahansa muukin (esim. huomioimalla yksiköiden käytetty määrä ja varustus, tehojen hyödyntäminen pelin aikana). Turnaukset ja niistä metailu ovatkin sitten ihan oma soppansa.
Minullakin on omat näkemykseni 40K:sta pelinä, jotka saavat minut suhtautumaan nihkeästi joihinkin (myös Forgen) super heavyihin ja gargantuan creatureihin (yleensä ovat yli 600pts luokkaa) apocalypsen ulkopuolella, muut yksiköt pääasiassa meneekin sellaisenaan ihan tavallisissa peleissä. Eli en minäkään 100% positiivisesti suhtaudu Forgen tuotantoon, mutta tässä kuitenkin on enemmän kyse pelin tämänhetkisistä yleisistä linjauksista kuin Forgesta - jääköön tämä eri keskusteluun.
Tulipa kamalan paljon tekstiä, hatunnosto sille joka jaksaa lukea. Toivottavasti en rönsyillyt liikaa.
Loppukaneettina sanon että kukin pelatkoon tyylillään, kukaan ei ole pakottamassa pelaamaan tai pitämään turnauksia mitenkään tietyllä tavalla. Asiasta puhuminen kypsästi auttaa monesti pääsemään yhteisymmärrykseen yhteisistä pelisäännöistä, ja kaikilla voi olla taas hauskaa.
"For the Emperor, and Sanguinius!"
Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres