Mie en ole koskaan pitänyt termistä "fluffi-pelaaja". Mikä sen tekee? 100 sivuinen romaani omien sankarien ja yksiköiden sotahistoriasta vai ne ukot siinä pöydällä? Turnee-pelaaja on hyvä termi kuten myös evo, homo, ääliö, Allu ja Anton. Ne kertoo enemmän kuin tuhat sanaa mitä tulevan pitää kun sovitaan peliä.
Mutta mitä tulee sitten siihen listaan, sen rakentamiseen ja niihin annettaviin neuvoihin, niin palaamme jälleen siihen pyhään kolminaisuuteen, joka määrittelee pelin nautinnollisuuden. Mägäpelaajat tahtoo kovasti aina muistuttaa siitä, että pakan rakentaminen on taito ja tärkeä osa peliä. Pelin tärkeydestä voidaan keskustella suuntaan ja toiseen, mutta mie en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kuinka paljon taitoa, osaamista, ymmärrystä ja ajatusta vaaditaan, että se yhden manan instant, jota ei voi dispelloida, "tapa cretu X" ei tulisi pakkaan sen maksimimäärän? Sama Fabakielellä sanottuna, niin kuinka suuret pussihousut, kuinka siistit viikset ja ranskalainen aksentti pitää olla, että Empire-pelaaja kirjoittaa listaansa "Steam tank X 2" 500p".
Yksiköitä kuolee kentällä ja siltä ei aina voi välttyä. Se on tosiasia, joka pitää hyväksyä. Harvoin shakissakaan onnistuu matti ilman, että kukaan ei kaatuisi ylväästi kuninkaansa puolesta. Sitä mie kuitenkin en ymmärrä ja voi hyväksyä, että väki kuolee. Sillee helposti ilman mitään mahdollisuuksia selviytymisestä. Siinä vaiheessa kun katson listaani ja näen omaavani enemmän blastereita kuin niitä toisia aseita, en muista nimmee, ainakin minun hälytyskelloni alkavat soida. Nyt on joku pahasti pielessä niin pelissä kuin minussakin kun tuon kentälle näin paljon aseita, jotka tappavat kenet tahansa, jos vain osun.
Nyt en pysty siirtämään ajatuksiani kunnolla tähän tekstiksi, mutta eiköhän tuosta kuitenkin tule jo tarpeeksi ajatuksiani esille. Mie en vain oikein hiffaa sitä, että mitä hauskaa enää pelissä on, jos kaikki sinulta vain kuolee kaikkeen mitä minulla on ammuttavaksi ja mie kuolen kaikkeen mitä sinä ammut? Onko se siistii heittää aurinkoo toisen niskaan ja todeta, että sinnehän meni kaikki saurukset ja slanni? Joudun myöntämään hammasta purren, että mie olen saanut seksuaalisen nautinnon veroisen ilon siitä kun iso D tappoi Runtilta Bsb:n, lv4:n maagin ja puolet ärsyttävistä gleduista. Tämä tosin johtui vain siitä, että nyt alkaa taas olemaan jotain mahdollisuuksia voittaakin kun koko peli tuohon asti oli ollut kuin sulaneella lasilla kävelemistä.
Mie olen tietoinen, mutta leikitään kuitenkin, että me pelattaisiin taidolla ja haluttaisiin kehittyä tässä rakkaassa pelissämme. Ainakin näissä liigalistoissa näkyy jotain merkkejä siitä, että voittoa halutaan. Toiset vähän eri keinoja käyttämällä kuin toiset. Eiks se olisi kivaa, jos se voitto tulisi muutakin keinoa käyttämällä kuin 3+ osumaheitossa onnistumista?
Pelifilosofiaa ja sillee. Mie olen sitä mieltä, että heitän mieluummin sen tulipallon. 2d6 S4 on paljon kivempaa kuin joku homo-geitti, joka 2d6 heitossa syö koko yksikön 11+:lla. Taitopelaajalle taitolistat ja taitopelaajalle taitotaiat. Jos joku tulee minun luokseni leuka ylhäällä rintaansa taputtaen voitettuaan unbound Nidzilla listalla 750p:n pelin, niin jooh. Moro vaan sullekin. Ainoo siisti asia mikä näissä hepuissa on, on mahdollinen häviö, koska silloin sitä ei hevillä unohdeta. Mie edelleen varmaan 3 vuoden jälkeenkin kysyn Allulta, että miten mää tapan Stankin kun mulla on vaan Lv4 Pitti ja Lv2 Metal kolmella taialla.
Nykysäännöillä tuon ilon saaminen on vain hankalaa. Ei onnistu kuin skinkeillä ja niidenkin kanssa revein itseni melkein kaljuksi ja söin jokaisen kynteni varpaita myöten. Nimimerkillä kokemusta on.
harkkari kirjoitti:Ehkä seuraavaksi Saga kamppis? Siinä saisi viikinkejä sun muuta :)
Mulla on käynyt mielessä, että tuota peliä voisi esitellä kaikille Fabailijoillekin. Ilmari on jo maistellut syöttiä, Sampsakin on hitusen kiinnostunut ja Villeäkin, Runttia, voisi yrittää tökkiä "parempien" pelien suuntaan kun voi pelailla Faba-ukoilla.
Oishan se siistii, jos se ottaisi tuulta allensa ja saataisiin vähän laajempi peliporukka. Mua alkaa kyllästyttämään Allun Viikingit jo pikku hiljaa. Aina vain suoraan eteenpäin tapetaan kaikki. Voisi yrittää ne Normannit kesän aikana edes liimata.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti