Marppuli kirjoitti:
Toivottavasti jatkossa sitten käytät erilaista ilmaisua alleviivatussa kohdassa, mikäli et tarkoita sitä.
Aika moneen otteeseen tässä on todettu, että riski ei automaagisesti toteudu vaan yksinkertaisesti toteutuu todennäköisemmin. Se, että jotain on syytä pitää oletusarvona ei tarkoita sitä, että oletusarvo toteutuu joka kerta.
Ja näin btw, markiton sorsa voi summonoida niidä demppoja - jos siis omistaa figuja tietty, mutta teoriointia teoriointia.
Jos pelaa crimson slaughteria, kyllä.
Oskari kirjoitti:
Pelejä voi hävitä aika moneen asiaan, joista moni ei johdu listoista.
Totta, mutta tässä on nyt kyse nimenomaan siitä, että listojen tasoerojen takia pelin lopputulos on tiedossa ennen kuin laitetaan nappulat pöydälle.
Nää pelit kustantaa aikaa ja vaivaa kaikilta. Suurinosa jengistä vaan ei tuu avautumaan foruumeille siitä kuinka 95% kaikista kytkoon jutuista on hirveetä juustoo ja loppu mitä saa pelata on ihan kauheeta kuraa.
Varmaan ihan totta. En ole henkilökohtaisesti vielä päässyt näkemään ainoatakaan sellaista henkilöä joka sopii kuvaukseesi. Kuitenkin on syytä huomioida, että vaivan näkeminen ei ole mitenkään automaattisesti oikeutus jonkin asian tekemiselle missä tahansa tilanteessa.
Turun Fantsun 40k ja faba illoissa on mun ymmärtääkseni ollut kaikki sallittua ja kas kummaa ei ole Wraith Knightejä kytkoossa tai Malekith Eternity Kingiä fabassa. Sul on joku ihme oletus siitä, että jos "juustotukset" sallii, niin jengi juustottaa minkä ehtii. Kaikki varmaan tilaisivat heti 5 WK:ta jos sitä saisi pelata. En mää sun pelikavereista tiedä, mutta mää haluun kyllä itsellenikin haastetta kun meen pelaan randomisti turnausten ulkopuolelle, en silti mitään umpisurkeaa listaa tee.
Niin? Karrikoituja esimerkkejä on käytetty havainnollistamaan asiaa.
Ei ole oletusta, että "jengi" tekee niin, vaan että osa "jengistä" tekee niin. Tämä oletus ei ole mitenkään kaukaa haettu. Haaste ei ole sama asia kuin kuin kaiken salliminen saati sitten oikeutus sille ilman erillistä sopimusta asiasta. Ero meidän välillä tosiaan on se, että minä haluan pelata armeijan näköisiä listoja ja sinä pelaat mitä vaan mahdollisimman rikkinäistä (itse sanoit olevasi power gamer). Se, mikä sinulle on "haastetta" johtaa minulle automaattiseen tappioon, eikä pelaajan kyvyillä ole tässä kohdassa mitään merkitystä asiaan.
Mää voisin ihan hyvin pelata vaikka kolmen WK:n listaa vastaan muutaman kerran ja jos alkaa näyttää siltä että häviän koko ajan ilman mahdollisuutta, niin sitten voisin todeta että eiköhän tämä kannata lopettaa kun tiedetään molemmat miten tässä käy.
Mutta olet kuitenkin sitä mieltä, että muiden pitäisi pelata niitä automaattisesti tappiollisia pelejä vain koska...niin voi tehdä. Jos tietää häviävänsä niin miksi sillä toisella pelaajalla ei ole mielestäsi oikeutta äänestää jaloillaan tai toivoa sellaista peliä joka on tasainen?
Olisi shiwan hienoa jos sää oikeesti raportoisit tänne noi pelit missä hirveet juustot tuhoo sut ihan täysin, niin me muut voitas vähän katsella ja mun ainakin tekis mieli ihan replikoida näitä matseja. Postaa nyt ainakin näitä kamalia juustolistoja jolla sut on hakattu maan rakoon.
Minä en pelaa niitä. Olen aivan riittävän tietoinen siitä mihin armeijani kykenevät ja eivät kykene vastaamaan joten en sitten haaskaa aikaani tai sen toisen pelaajan aikaa siihen, että pelaisin sellaisen matsin.
Se tarkoitti sitä että pidän jatkuvaa itkemistä siitä kuinka suurin osa kaikesta on juustoa todella nolona ja epämiellyttävänä.
Pidät epämiellyttävänä sitä, että joku "ääneen" myöntää tosiasiat, mutta sitten kun itse teet niin ja toimit sen mukaan skipaten pelin niin se on ok. Miksi?
En myöskään pidä siitä, että kun joku on ostanut kalliit figut, kasannut ne ja ehkä myös maalannut, niin sitten joku tulee moralisoimaan ja itkemään siitä kuinka juustoa ne on ja kuinka niillä ei saisi pelata.
En minäkään. Tietääkseni kukaan ei ole niin täällä tehnyt. On vain pidetty kiinni oikeudesta valita omalla kohdalla millaisia pelejä pelaa ja todettu, että on ihan hyvä kun on erilaisia turnauksia.
Sun kannattaa varmaan oikeesti vaihtaa peliseuraa tai miettiä omaa asenetta jos aina on niin kamalaa kuin sää täällä annat ymmärtää.
Sun kannattaisi nyt ihan aidosti kokeilla lukea juttuja ajatuksella. Tämä kommenttisi on suora todiste siitä, että faktisesti et niin tee.
Ihan tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu on oikeesti kannatavaa. Kokeilulla ne itselle parhaat armeijat ja kombot löytyy, harjoittelulla niillä sitten opetellaan voittamaan. Toisille asiat on kamalia ja ikäviä, mää pidän useamman WK:n armeijaa haasteena, ongelmana joka vain odottaa ratkaisemista.
Eli et ole kykenevä ymmärtämään ihmisten erilaisia preferenssejä. Kuitti sille. Kyllä, tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu on fiksua. Toisin kuin tässä nyt kuvittelet, se ei tarkoita sitä, että sen takia pitäisi yrittää rikkoa peli. Jos minulla olisi mitään kiinnostusta pelata sellaisen luokan listoja jotka voivat wraithknightiin vastata niin varmaan ajattelisin samoin. Koska en pelaa, koska en pidä sen tyylisistä listoista tyylillisistä syistä, en näe mitään järkeä pelata kolmea WK:ia vastaan enkä näe mitään syytä alkaa avaamaan peliä tasolle jossa tuollaiset listat ovat peruskauraa.
Tyylikysymyksiä. Ymmärrän kyllä, ettet ymmärrä sitä kuinka kaikki eivät ajattele asioista samoin kuin sinä. Ei se haittaa. Asia kuitenkin on niin. Pääsisit varmaan siitä myötähäpeästäsikin eroon jos opettelisit ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia näkökulmia asioihin.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.