"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
shiwan

Re: Forge World: Sallitty, kielletty, miksi?

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Marppuli kirjoitti:
warhamer116 kirjoitti:
shiwan kirjoitti:Tämän porukan keskuudessa valinnanvapaus > riski typeryydestä joka kerta. Sen ulkopuolella tilanne on oletusarvoisesti päinvastainen.
Kenties juuri tuossa piilee pienikokoinen väärinarviointi. Katsos veikkaan että siun peliporuukka ei ole unikki sen suhteen että figuhölmöilyjä ei sulateta...
Myöskin oletus että oman peliporukan ulkopuolella pelaavat ovat "oletusarvoisesti" pahoja pimeyden miehiä jotka tsänssin saatuaan lyövät pöydälle sen 12 pylonia koska teoriassa voivat näin tehdä on aika kaukaa haettu jos laitat tuon perusteeksi forgenegatiivisuuden.
Tässä olen samoilla linjoilla Warhamer116:n kanssa. Ei "ne muut", kuten esimerkiksi minä, ole oletusarvoisesti niitä "henkisesti 10v. tasolle jääneitä power mongereita", lainaten aiemmin käyttämääsi termiä. Joku ottaisi tuon (lauseen peliporukan ulkopuolisesta tilanteesta) ehkä loukkaavanakin tekstinä, mutta ymmärrän kontekstin tässä.
Ei tässä ole kyse automaattisuudesta vaan siitä, että suurempi riski on suurempi riski.
Eikös kaaoksella pystyisi Slaaneshin demonien avulla laskemaan sen vastustajan initiativea meleessä? Muistaakseni ainakin antavat vastustajalleen -5I meleessä. Ja näin lyödään ennen sitä vastustajaa.
En voi mitään negatiivisille ennakko-odotuksillesi molempien tulevien kaaoksen "Knightien" kohdalla, itse ainakin odotan niiden olevan samaa luokkaa esikuviensa tasolla, ehkä, vaikkakin epätodennäköisesti, jopa parempia (teho=myyntiä). Sinänsä molemmat ovat tässä keskustelussa irrelevantteja kunnes niiden säännöt julkaistaan. Tästä aiheesta ei kannattane enää tässä ketjussa jatkaa.
Vaikea sanoa kun en pelaa demppoja ja marked sorsat ovat kuraa missä tahansa objektiivisessa tarkastelussa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Marppuli kirjoitti: Eikös kaaoksella pystyisi Slaaneshin demonien avulla laskemaan sen vastustajan initiativea meleessä? Muistaakseni ainakin antavat vastustajalleen -5I meleessä. Ja näin lyödään ennen sitä vastustajaa.
Pystyy ja lisäksi omalle yksikölle on mahdollista antaa Slaanesh Heraldien Greater locuksella vielä siihen päälle iniative 10. Itse tosin tykkään enemmän Slaaneshin Exalted Locuksesta. Yleensä fiendien ja heraldien omat init on ihan riittävän korkeita lyömään ensin lähes kaikkea vastaan.

Itse olen pelannut tämmöstä kasaa ihan hyvällä menestyksellä.

Herald of Slaanesh, steed, exalted locus, exalted gift, level 2
Herald of Slaanesh, steed, greater gift, level 2
9 Fiends of Slaanesh

Ei tuhoo lantikkaa ellei saa heraldeille armourbanee heitettyä gifteistä, mutta 54 rending attackia assaultista, joista to hitit saa rerollia tuhoaa melkein mitä vaan rundissa. WK:n ainakin luulisi itkevän verta jos nää pääsee sen kanssa painiin. Tietty pelaan näiden kanssa aina Be'lakoria, niin pysyvät jopa hengissä assaultiin WK:n kanssa, ehkä...
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Oskari

Tässä olen samoilla linjoilla Warhamer116:n kanssa. Ei "ne muut", kuten esimerkiksi minä, ole oletusarvoisesti niitä "henkisesti 10v. tasolle jääneitä power mongereita", lainaten aiemmin käyttämääsi termiä. Joku ottaisi tuon (lauseen peliporukan ulkopuolisesta tilanteesta) ehkä loukkaavanakin tekstinä, mutta ymmärrän kontekstin tässä.
Tämä!

Joo. Vastassa voi olla joskus joku H1RV33TUrNAUSJYRÄÄ!!1!1 pelaaja jolle voi hävitä ihan suoraan, mutta se on elämää. Ei elämässä voi tehdä yhtään mitään jos ei joskus voi sitä riskiä ottaa että epäonnistuu ja ei ole hauskaa.

Liian usein näissä peleissä porukka friikkaa asioista mitä heille ei ole koskaan edes tapahtunut. Vain koska se on teoriassa mahdollista. Onhan kaikki astronomisen pienet todennäköisyydet omaavat tapahtumat mahdollisia, mutta ei niistä silti murehtia kannata ja foruumilla puolta päivää vuodattaa. Joitakin vaan ei voi vakuuttaa siitä että jos kaikki on sallittua, niin 90% jengistä (mielivaltainen arvaus) ei silti jaksa harrastaa mitään yhden yksikön spämmilistoja tai muuta tylsää. Jos joku nyt sit voittaa yhden turneen jollain 6:lla wk:lla, niin mitä sitten? Ei mulle oo yhden turneen voitto niin tärkee että ostasin 6 WK:ta, mutta jos jollekin on niin sitten on.

Mää olen toisinaan ihan avoimesti power monger, saa solvata jos haluaa. Ainakaan mää en jaksa koko ajan moralisoida pelikavereita ja random vastustajia joka toisesta jutusta mitä ne pelaa.
shiwan

Oskari kirjoitti: Joo. Vastassa voi olla joskus joku H1RV33TUrNAUSJYRÄÄ!!1!1 pelaaja jolle voi hävitä ihan suoraan, mutta se on elämää. Ei elämässä voi tehdä yhtään mitään jos ei joskus voi sitä riskiä ottaa että epäonnistuu ja ei ole hauskaa.
Niin, taas missataan se olennainen. Ei häviäminen ole ongelma. "Se nyt vaan ei oo siistii" pistää nappuloita pöydälle ja nostaa niitä siitä pois kykenemättä tekemään mitään.
Liian usein näissä peleissä porukka friikkaa asioista mitä heille ei ole koskaan edes tapahtunut. Vain koska se on teoriassa mahdollista.
Taas, se olennainen missattiin. Karrikoitu esimerkki siitä mitä tässä on haettu: Onko ikävää saada fyysisesti turpaan? On. Onko se todennäköistä normaalissa elämässä? Ei ole. Tarkoittaako tämä sitä, että kannattaa tieten tahtoen kävellä tilanteeseen jossa turpakäräjät ovat varmuudella tiedossa, jossa sinulla on nyrkit ja vastassa on kuutisen pesäpallomailoilla varustettua tyyppiä joiden mielestä on kiva pistää ihmisiä kylmäksi? Ei tarkoita. Pitäisikö silti niin tehdä? Ei pitäisi. Olisiko parempi jatkaa touhuja pienemmän riskin mukaan jos suuremmasta seuraa automaattisesti huonoja juttuja eikä mitään saavutettavaa ole? Kyllä.

Käännettynä 40khon koska on 100% varmaa, että joku vetää tuosta jonkin aivopierun: Joidenkin asioiden salliminen laajasti on kokeilematta huono idea ellei siihen liity moderointia ja sellainenhan tästä pelistä puuttuu täysin turnausten ulkopuolella. Ei ole olemassa tyyppiä/tahoa joka osoittaa juustoilijoita sormella, nauraa räkäisesti ja bännii ne kaikki win buttonit. Koska selvästikin tässä halutaan tehdä asia joka on pelille sama kuin antaisi pikkulapsille ladatun aseen leikkikaluksi oikeassa elämässä, ehkä olisi syytä nostaa kädet pystyyn ja todeta idea järjettömäksi. Monet ihmiset täällä haluavat tieten tahtoen rikkoa pelin, tuoda sen riptidespämmin pumpulimatseihin ja/tai käyttää lähes ilmaisia yksiköitä jotka estävät vastustajaa käyttämästä kokonaisia yksikkötyyppejä.
Mää olen toisinaan ihan avoimesti power monger, saa solvata jos haluaa. Ainakaan mää en jaksa koko ajan moralisoida pelikavereita ja random vastustajia joka toisesta jutusta mitä ne pelaa.
Tarkoittaako tämä sitä, että muiden pitäisi lähteä valitsemallesi tielle tai "stfu nubu"?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Gintonic kirjoitti:Niin. C: CE kirjan julkaisun jälkeen on ollut kait kaksi 40K turnausta (coni ja lahden turnaus). Kummassakaan ei saanut WKta pelata. Toivottavasti trendi jatkuu.

edit: Ainiin olihan oulun turnaus. Siitä en osaa sanoa, oliko siellä sallittu vai ei.

edit2: Ei ollut sallittuja (Lord of War yksiköt ovat sallittuja, jos ne eivät ole Gargantuan Creatureja tai Super Heavyja.)
Ja suomi on koko 40k maailma...mista lahtien?

Toistan. onko 6 wk ongelmaa nahtw kaytannossa,?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
shiwan

tneva82 kirjoitti:Toistan. onko 6 wk ongelmaa nahtw kaytannossa,?
KVG?
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Gintonic kirjoitti:Niin. C: CE kirjan julkaisun jälkeen on ollut kait kaksi 40K turnausta (coni ja lahden turnaus). Kummassakaan ei saanut WKta pelata. Toivottavasti trendi jatkuu.

edit: Ainiin olihan oulun turnaus. Siitä en osaa sanoa, oliko siellä sallittu vai ei.

edit2: Ei ollut sallittuja (Lord of War yksiköt ovat sallittuja, jos ne eivät ole Gargantuan Creatureja tai Super Heavyja.)
Toivottavasti ei.
mä tässä hiukan pahoitin mieleni sun edellisistä viesteistä jossa tunnuit mustamaalaamaan mun turnauksen pitämistä, vapaata turnauskeneäni ja hiukan mua itseänikin. sä et tiedäkään kuinka kovan vaivan mä teen kun järjestelen YKSIN tapahtumia joissa pelaajat pääsis rennossa meiningissä pelaamaan ja pitää hauskaa. Teen usein tappiotakin kun ite kustannan vähistä rahoistani palkinnot ynm. Miksi sitten pidän turnauksia? Koska se on mukavaa. Mutta tuollaiset mustamaalaavat kommentit jossa sanot että mun turnaukset on sellaisia joihin ei pitäisi mennä ( et sanonu juuri näin mutta näin koen sen) loukkaa mua aikapaljon
se että mä hyväksyn forgen ja sen että pelaajilla on vapaa pelata sellaisilla listoilla kun heitä huvittaa ei oikeuta halveksimaan mua ja turnausten pitämistä. Ja pelottelu listoilla ja wk:lla joita ite pelkäätte tai ette halua nähdä on lapsellista. En mäkään foorumeilla halveksi muiden turnausjärjestäjien turnausten pitoa. Arvostan muiden järkkärien työtä valtavasti Ja sitä että jaksavat pitää tapahtumia harrastajille. Tästä annan kiitettävän arvosanan.

Miksi kirjoitin tuon? Koska mieltäni alkoi painamaan sun sanomiset ja se pisti mielen matalaksi ja tuntui pahalta kun ite olen tehnyt kovan vaivan ja toinen kuvainnollisesti potkii kasvoille.
Forge on ja pysyy jatkossakin mun turnauksissa ja ihmiset äänestävät tulosta jaloillaan.

Jos tälläistä tulee muhun kohdistumaan lisää jatkossa niin turnausten pidon jatkoa tulen tarkastelemaan uudelleen.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Marppuli

Viesti Kirjoittaja Marppuli »

shiwan kirjoitti:
Marppuli kirjoitti:
warhamer116 kirjoitti:
shiwan kirjoitti:Tämän porukan keskuudessa valinnanvapaus > riski typeryydestä joka kerta. Sen ulkopuolella tilanne on oletusarvoisesti päinvastainen.
Kenties juuri tuossa piilee pienikokoinen väärinarviointi. Katsos veikkaan että siun peliporuukka ei ole unikki sen suhteen että figuhölmöilyjä ei sulateta...
Myöskin oletus että oman peliporukan ulkopuolella pelaavat ovat "oletusarvoisesti" pahoja pimeyden miehiä jotka tsänssin saatuaan lyövät pöydälle sen 12 pylonia koska teoriassa voivat näin tehdä on aika kaukaa haettu jos laitat tuon perusteeksi forgenegatiivisuuden.
Ei tässä ole kyse automaattisuudesta vaan siitä, että suurempi riski on suurempi riski.
Toivottavasti jatkossa sitten käytät erilaista ilmaisua alleviivatussa kohdassa, mikäli et tarkoita sitä. Jos omassa porukassasi pelataan fiksusti ja reilupeli-meiningillä, ja sanot että porukkasi ulkopuolella tilanne on oletusarvoisesti päinvastainen, sanot että porukkasi ulkopuolelta ei ole syytä odottaa samanlaista reilua peliä -> todella voimakas yleistys ja kärjistys.
Se on jokaiselle itsestään selvää että eri peliporukoiden välillä on eroja pelin hengessä ja siinä mikä on OK ja mikä ei, sillä ei voi mitään. Ei kannata ajatella että se on automaattisesti huono asia, tai että muualla pelataan mauttomilla juustolistoilla hampaat irvessä, koska kumpikaan näistä ei pidä paikkaansa. Negatiivisten ennakkoluulojen ylläpitämisestä ei juuri iloa irtoa. En kuitenkaan tarkoita tällä etteikö terve varauksella suhtautuminen olisi normaalia kun kohtaa jotain uutta ja erilaista.
Vaikea sanoa kun en pelaa demppoja ja marked sorsat ovat kuraa missä tahansa objektiivisessa tarkastelussa.
Tässä kyse taisi kuitenkin olla enemmän teorioinnista kuin mistään muusta, varsinkin jos itse tietoisesti välttelet sen GBS:säsi käyttöä. Ja näin btw, markiton sorsa voi summonoida niidä demppoja - jos siis omistaa figuja tietty, mutta teoriointia teoriointia.
"For the Emperor, and Sanguinius!"

Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Lord of Carcassonne kirjoitti:

Toivottavasti ei.
mä tässä hiukan pahoitin mieleni sun edellisistä viesteistä jossa tunnuit mustamaalaamaan mun turnauksen pitämistä, vapaata turnauskeneäni ja hiukan mua itseänikin. sä et tiedäkään kuinka kovan vaivan mä teen kun järjestelen YKSIN tapahtumia joissa pelaajat pääsis rennossa meiningissä pelaamaan ja pitää hauskaa. Teen usein tappiotakin kun ite kustannan vähistä rahoistani palkinnot ynm. Miksi sitten pidän turnauksia? Koska se on mukavaa. Mutta tuollaiset mustamaalaavat kommentit jossa sanot että mun turnaukset on sellaisia joihin ei pitäisi mennä ( et sanonu juuri näin mutta näin koen sen) loukkaa mua aikapaljon
se että mä hyväksyn forgen ja sen että pelaajilla on vapaa pelata sellaisilla listoilla kun heitä huvittaa ei oikeuta halveksimaan mua ja turnausten pitämistä. Ja pelottelu listoilla ja wk:lla joita ite pelkäätte tai ette halua nähdä on lapsellista. En mäkään foorumeilla halveksi muiden turnausjärjestäjien turnausten pitoa. Arvostan muiden järkkärien työtä valtavasti Ja sitä että jaksavat pitää tapahtumia harrastajille. Tästä annan kiitettävän arvosanan.

Miksi kirjoitin tuon? Koska mieltäni alkoi painamaan sun sanomiset ja se pisti mielen matalaksi ja tuntui pahalta kun ite olen tehnyt kovan vaivan ja toinen kuvainnollisesti potkii kasvoille.
Forge on ja pysyy jatkossakin mun turnauksissa ja ihmiset äänestävät tulosta jaloillaan.

Jos tälläistä tulee muhun kohdistumaan lisää jatkossa niin turnausten pidon jatkoa tulen tarkastelemaan uudelleen.
No tarkoitus nyt ei ollut halventaa. Sanoinhan että sinulla on kaikki oikeus pitää sellaisia turnauksia kuin itse haluat, mutta aika monet pelaajat (itseni mukaan lukien) karttavat unboundia ja forgea sallivia turnauksia ilman mitään rajoituksia. Olen kyllä pelannut turnauksissa joissa forgea on saanut pelata eikä maailma romahtanut, mutta enemmän nautin turnauksista joista on forge rajattu pois tai rajoitettu sieltä ne pahimmat aivopierut veke. Ja ennen kuin WK kortti taas lävähtää, niin WK kuuluu myös tähän kategoriaan nykyisillä säännöillään. Vanhat WKt eivät olleet kolmen koplanakaan liian ikävää vastapelattavaa vaikka niiltä halkoa takapuoleen tulikin.

Pyydän siis anteeksi jos pahoitin mielesi. Tarkoitus oli vain ehdottaa, että ehkä olisi aika kokeilla uusia tuulia myös siellä orivedelläkin niin saattaisi uskaltaa jotkut forgea tai unboundia karttavatkin paikalle. Jos taas ei porukka diggaile, niin takas vanhaan formaattiin. Tiedän kyllä että turnausten järjestäminen yksin ei ole mitään helpointa hommaa ja se on iso palvelus figuskenelle jos niitä joku tahtoo muille järjestää. Respect!
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Tuo oli hyvä kuulla. Anteeksi pyyntö hyväksytty. Ymmärrän kyllä sun ja shiwaninkin kannat. Mä ite myös hiukan turhauduin.pahoitteluni siitä. Jokainen meistä omaa omat mielipiteet forgesta. Joku tykkää ja joku ei tykkää. mutta koitetaan kaikki ( myös minäkin ) pysyä aiheessa ja ei mennä kenenkään liivejä repimään. Siitä seuraa helposti mielenpahoittamista. Ja olis kiva että kaikki pystytään viihtymään vaikka kyseisestä aiheesta ei olla välttämättä samaa mieltä.

mutta jatkakaamme keskustelua...
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Oskari

shiwan kirjoitti: Niin, taas missataan se olennainen. Ei häviäminen ole ongelma. "Se nyt vaan ei oo siistii" pistää nappuloita pöydälle ja nostaa niitä siitä pois kykenemättä tekemään mitään.
Pelejä voi hävitä aika moneen asiaan, joista moni ei johdu listoista. Joskus vaan kommunikaatio ei toimi, joskus sana kasuaali ei vaan tarkoita molemmille samaa, joskus vaan nopat kusee. Ei voi tietää ennen kuin kokeilee. Mää kokeilen useamman kerran samaa listaa vastaan ihan mielelläni ja jos en voita, niin mietin MIKSI en voita. En mää susta tiedä, on mullakin pyyhitty lattiiaa, mutta olen uusinta otteluissa joskus onnistunut voittamaan. Jos häviit koko ajan, niin sitten sulla on varmaan pelkästään niitä Wraith Knightejä siellä vastassa tai jotain.

Kaikki muutkin ottaa sen riskin kun pelaamaan lähtee, että voi tulla turpaan ihan sata-nolla vaikka kuinka olis listat etukäteen mietitty balansoiduiksi. Nää pelit kustantaa aikaa ja vaivaa kaikilta. Suurinosa jengistä vaan ei tuu avautumaan foruumeille siitä kuinka 95% kaikista kytkoon jutuista on hirveetä juustoo ja loppu mitä saa pelata on ihan kauheeta kuraa.
shiwan kirjoitti: Taas, se olennainen missattiin. Karrikoitu esimerkki siitä mitä tässä on haettu: Onko ikävää saada fyysisesti turpaan? On. Onko se todennäköistä normaalissa elämässä? Ei ole. Tarkoittaako tämä sitä, että kannattaa tieten tahtoen kävellä tilanteeseen jossa turpakäräjät ovat varmuudella tiedossa, jossa sinulla on nyrkit ja vastassa on kuutisen pesäpallomailoilla varustettua tyyppiä joiden mielestä on kiva pistää ihmisiä kylmäksi? Ei tarkoita. Pitäisikö silti niin tehdä? Ei pitäisi. Olisiko parempi jatkaa touhuja pienemmän riskin mukaan jos suuremmasta seuraa automaattisesti huonoja juttuja eikä mitään saavutettavaa ole? Kyllä.

Käännettynä 40khon koska on 100% varmaa, että joku vetää tuosta jonkin aivopierun: Joidenkin asioiden salliminen laajasti on kokeilematta huono idea ellei siihen liity moderointia ja sellainenhan tästä pelistä puuttuu täysin turnausten ulkopuolella. Ei ole olemassa tyyppiä/tahoa joka osoittaa juustoilijoita sormella, nauraa räkäisesti ja bännii ne kaikki win buttonit. Koska selvästikin tässä halutaan tehdä asia joka on pelille sama kuin antaisi pikkulapsille ladatun aseen leikkikaluksi oikeassa elämässä, ehkä olisi syytä nostaa kädet pystyyn ja todeta idea järjettömäksi. Monet ihmiset täällä haluavat tieten tahtoen rikkoa pelin, tuoda sen riptidespämmin pumpulimatseihin ja/tai käyttää lähes ilmaisia yksiköitä jotka estävät vastustajaa käyttämästä kokonaisia yksikkötyyppejä.
En sano tohon ontuvaan turpaan saamis analogiaan yhtään mitään.

Turun Fantsun 40k ja faba illoissa on mun ymmärtääkseni ollut kaikki sallittua ja kas kummaa ei ole Wraith Knightejä kytkoossa tai Malekith Eternity Kingiä fabassa. Sul on joku ihme oletus siitä, että jos "juustotukset" sallii, niin jengi juustottaa minkä ehtii. Kaikki varmaan tilaisivat heti 5 WK:ta jos sitä saisi pelata. En mää sun pelikavereista tiedä, mutta mää haluun kyllä itsellenikin haastetta kun meen pelaan randomisti turnausten ulkopuolelle, en silti mitään umpisurkeaa listaa tee.

Mää voisin ihan hyvin pelata vaikka kolmen WK:n listaa vastaan muutaman kerran ja jos alkaa näyttää siltä että häviän koko ajan ilman mahdollisuutta, niin sitten voisin todeta että eiköhän tämä kannata lopettaa kun tiedetään molemmat miten tässä käy.

Olisi shiwan hienoa jos sää oikeesti raportoisit tänne noi pelit missä hirveet juustot tuhoo sut ihan täysin, niin me muut voitas vähän katsella ja mun ainakin tekis mieli ihan replikoida näitä matseja. Postaa nyt ainakin näitä kamalia juustolistoja jolla sut on hakattu maan rakoon.
Tarkoittaako tämä sitä, että muiden pitäisi lähteä valitsemallesi tielle tai "stfu nubu"?
Se tarkoitti sitä että pidän jatkuvaa itkemistä siitä kuinka suurin osa kaikesta on juustoa todella nolona ja epämiellyttävänä. En myöskään pidä siitä, että kun joku on ostanut kalliit figut, kasannut ne ja ehkä myös maalannut, niin sitten joku tulee moralisoimaan ja itkemään siitä kuinka juustoa ne on ja kuinka niillä ei saisi pelata. Mää oon itse joskus harrastanut tätä samaa itkemistä paljon enemmän kuin nykyään ja se on tosi myötähäpeää aiheuttavaa katsella sivusta. En jaksa enää ite tuhlata aikaa ja energiaa miettiessäni sitä kuinka unbalanced gw:n pelit on. Antaa mennä vaan. Se hauska on paljon kiinni omasta asenteesta. Valittajilla ei ole koskaan kivaa, ei edes omilla ehdoillaan. Sun kannattaa varmaan oikeesti vaihtaa peliseuraa tai miettiä omaa asenetta jos aina on niin kamalaa kuin sää täällä annat ymmärtää.

Kopioin muuten tossa yks päivä adepticonin voittaneen demoni-listan lähes suoraan, menin pelaan, hävisin. Ei ollu ees mikään turnausjyrä lista vastassa. :D

Ihan tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu on oikeesti kannatavaa. Kokeilulla ne itselle parhaat armeijat ja kombot löytyy, harjoittelulla niillä sitten opetellaan voittamaan. Toisille asiat on kamalia ja ikäviä, mää pidän useamman WK:n armeijaa haasteena, ongelmana joka vain odottaa ratkaisemista.
shiwan

Marppuli kirjoitti: Toivottavasti jatkossa sitten käytät erilaista ilmaisua alleviivatussa kohdassa, mikäli et tarkoita sitä.
Aika moneen otteeseen tässä on todettu, että riski ei automaagisesti toteudu vaan yksinkertaisesti toteutuu todennäköisemmin. Se, että jotain on syytä pitää oletusarvona ei tarkoita sitä, että oletusarvo toteutuu joka kerta.
Ja näin btw, markiton sorsa voi summonoida niidä demppoja - jos siis omistaa figuja tietty, mutta teoriointia teoriointia.
Jos pelaa crimson slaughteria, kyllä.
Oskari kirjoitti: Pelejä voi hävitä aika moneen asiaan, joista moni ei johdu listoista.
Totta, mutta tässä on nyt kyse nimenomaan siitä, että listojen tasoerojen takia pelin lopputulos on tiedossa ennen kuin laitetaan nappulat pöydälle.
Nää pelit kustantaa aikaa ja vaivaa kaikilta. Suurinosa jengistä vaan ei tuu avautumaan foruumeille siitä kuinka 95% kaikista kytkoon jutuista on hirveetä juustoo ja loppu mitä saa pelata on ihan kauheeta kuraa.
Varmaan ihan totta. En ole henkilökohtaisesti vielä päässyt näkemään ainoatakaan sellaista henkilöä joka sopii kuvaukseesi. Kuitenkin on syytä huomioida, että vaivan näkeminen ei ole mitenkään automaattisesti oikeutus jonkin asian tekemiselle missä tahansa tilanteessa.
Turun Fantsun 40k ja faba illoissa on mun ymmärtääkseni ollut kaikki sallittua ja kas kummaa ei ole Wraith Knightejä kytkoossa tai Malekith Eternity Kingiä fabassa. Sul on joku ihme oletus siitä, että jos "juustotukset" sallii, niin jengi juustottaa minkä ehtii. Kaikki varmaan tilaisivat heti 5 WK:ta jos sitä saisi pelata. En mää sun pelikavereista tiedä, mutta mää haluun kyllä itsellenikin haastetta kun meen pelaan randomisti turnausten ulkopuolelle, en silti mitään umpisurkeaa listaa tee.
Niin? Karrikoituja esimerkkejä on käytetty havainnollistamaan asiaa.
Ei ole oletusta, että "jengi" tekee niin, vaan että osa "jengistä" tekee niin. Tämä oletus ei ole mitenkään kaukaa haettu. Haaste ei ole sama asia kuin kuin kaiken salliminen saati sitten oikeutus sille ilman erillistä sopimusta asiasta. Ero meidän välillä tosiaan on se, että minä haluan pelata armeijan näköisiä listoja ja sinä pelaat mitä vaan mahdollisimman rikkinäistä (itse sanoit olevasi power gamer). Se, mikä sinulle on "haastetta" johtaa minulle automaattiseen tappioon, eikä pelaajan kyvyillä ole tässä kohdassa mitään merkitystä asiaan.
Mää voisin ihan hyvin pelata vaikka kolmen WK:n listaa vastaan muutaman kerran ja jos alkaa näyttää siltä että häviän koko ajan ilman mahdollisuutta, niin sitten voisin todeta että eiköhän tämä kannata lopettaa kun tiedetään molemmat miten tässä käy.
Mutta olet kuitenkin sitä mieltä, että muiden pitäisi pelata niitä automaattisesti tappiollisia pelejä vain koska...niin voi tehdä. Jos tietää häviävänsä niin miksi sillä toisella pelaajalla ei ole mielestäsi oikeutta äänestää jaloillaan tai toivoa sellaista peliä joka on tasainen?
Olisi shiwan hienoa jos sää oikeesti raportoisit tänne noi pelit missä hirveet juustot tuhoo sut ihan täysin, niin me muut voitas vähän katsella ja mun ainakin tekis mieli ihan replikoida näitä matseja. Postaa nyt ainakin näitä kamalia juustolistoja jolla sut on hakattu maan rakoon.
Minä en pelaa niitä. Olen aivan riittävän tietoinen siitä mihin armeijani kykenevät ja eivät kykene vastaamaan joten en sitten haaskaa aikaani tai sen toisen pelaajan aikaa siihen, että pelaisin sellaisen matsin.
Se tarkoitti sitä että pidän jatkuvaa itkemistä siitä kuinka suurin osa kaikesta on juustoa todella nolona ja epämiellyttävänä.
Pidät epämiellyttävänä sitä, että joku "ääneen" myöntää tosiasiat, mutta sitten kun itse teet niin ja toimit sen mukaan skipaten pelin niin se on ok. Miksi?
En myöskään pidä siitä, että kun joku on ostanut kalliit figut, kasannut ne ja ehkä myös maalannut, niin sitten joku tulee moralisoimaan ja itkemään siitä kuinka juustoa ne on ja kuinka niillä ei saisi pelata.
En minäkään. Tietääkseni kukaan ei ole niin täällä tehnyt. On vain pidetty kiinni oikeudesta valita omalla kohdalla millaisia pelejä pelaa ja todettu, että on ihan hyvä kun on erilaisia turnauksia.
Sun kannattaa varmaan oikeesti vaihtaa peliseuraa tai miettiä omaa asenetta jos aina on niin kamalaa kuin sää täällä annat ymmärtää.
Sun kannattaisi nyt ihan aidosti kokeilla lukea juttuja ajatuksella. Tämä kommenttisi on suora todiste siitä, että faktisesti et niin tee.
Ihan tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu on oikeesti kannatavaa. Kokeilulla ne itselle parhaat armeijat ja kombot löytyy, harjoittelulla niillä sitten opetellaan voittamaan. Toisille asiat on kamalia ja ikäviä, mää pidän useamman WK:n armeijaa haasteena, ongelmana joka vain odottaa ratkaisemista.
Eli et ole kykenevä ymmärtämään ihmisten erilaisia preferenssejä. Kuitti sille. Kyllä, tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu on fiksua. Toisin kuin tässä nyt kuvittelet, se ei tarkoita sitä, että sen takia pitäisi yrittää rikkoa peli. Jos minulla olisi mitään kiinnostusta pelata sellaisen luokan listoja jotka voivat wraithknightiin vastata niin varmaan ajattelisin samoin. Koska en pelaa, koska en pidä sen tyylisistä listoista tyylillisistä syistä, en näe mitään järkeä pelata kolmea WK:ia vastaan enkä näe mitään syytä alkaa avaamaan peliä tasolle jossa tuollaiset listat ovat peruskauraa.

Tyylikysymyksiä. Ymmärrän kyllä, ettet ymmärrä sitä kuinka kaikki eivät ajattele asioista samoin kuin sinä. Ei se haittaa. Asia kuitenkin on niin. Pääsisit varmaan siitä myötähäpeästäsikin eroon jos opettelisit ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia näkökulmia asioihin.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

shiwan kirjoitti:
Marppuli kirjoitti: Toivottavasti jatkossa sitten käytät erilaista ilmaisua alleviivatussa kohdassa, mikäli et tarkoita sitä.
Aika moneen otteeseen tässä on todettu, että riski ei automaagisesti toteudu vaan yksinkertaisesti toteutuu todennäköisemmin. Se, että jotain on syytä pitää oletusarvona ei tarkoita sitä, että oletusarvo toteutuu joka kerta.
Ja näin btw, markiton sorsa voi summonoida niidä demppoja - jos siis omistaa figuja tietty, mutta teoriointia teoriointia.
Jos pelaa crimson slaughteria, kyllä.
Ota huomioon että kun lasketaan kokonaismahdollisuuksia, otetaan huomioon kaikki muuttujat. Riski itse asiassa laskee matemaattisesti koska riski että tulee vastaan suhteessa kovempi lista on hieman suurempi, mutta mahdollisuus että vastaan tulee vähemmän tehokas lista kanssa kasvaa (Matemaattinen toteutus: GW=100fluffiunittia + 5juustocomboa, F= 50 fluffiunittia + 3 juustocomboa, GW+F= 150 fluffiunittia 7 juustocomboa, alkuperäinen suhde 1/2, GW+F suhde 1/20). Eli yksinkertaisesti todennäköisempi juuston toteutuminen on epäloogista.
Jos otat huomioon vain ja ainoastaan F'n juustocombot, niin silloin suhde kasvaa marginaalisesti, mutta silloin lasket väärin
......................
CSM perussorsa saa Malefic Daemonologya.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
shiwan

warhamer116 kirjoitti: Ota huomioon että kun lasketaan kokonaismahdollisuuksia, otetaan huomioon kaikki muuttujat. Riski itse asiassa laskee matemaattisesti koska riski että tulee vastaan suhteessa kovempi lista on hieman suurempi, mutta mahdollisuus että vastaan tulee vähemmän tehokas lista kanssa kasvaa (Matemaattinen toteutus: GW=100fluffiunittia + 5juustocomboa, F= 50 fluffiunittia + 3 juustocomboa, GW+F= 150 fluffiunittia 7 juustocomboa, alkuperäinen suhde 1/2, GW+F suhde 1/20). Eli yksinkertaisesti todennäköisempi juuston toteutuminen on epäloogista.
Jos otat huomioon vain ja ainoastaan F'n juustocombot, niin silloin suhde kasvaa marginaalisesti, mutta silloin lasket väärin
......................
CSM perussorsa saa Malefic Daemonologya.
Otan huomioon. Laskelmasi lähtee kuitenkin olettamuksesta, että jokaista unittia on suhteessa yhtä monta poolissa mikä taas ei kestä lähempää tarkastelua koska niin ei käytännössä ole. Pointtisi on kyllä hyvä, mutta koska tiedän edustavani minoriteettia siinä, että listani ovat keskimääräistä paljon kevyempiä ihan tarkoituksella voin myöskin lähteä omasta näkökulmastani olettamaan, että vastaan tulee omia listojani paljon kovempia armeijoita. Sen lisäksi pitää huomioida, että kun forgen hinnat ovat mitä ovat, ei "kukaan" osta sieltä niitä turhakeyksiköitä vaan porukka laittaa rahansa suorittajiin.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Sen lisäksi pitää huomioida, että kun forgen hinnat ovat mitä ovat, ei "kukaan" osta sieltä niitä turhakeyksiköitä vaan porukka laittaa rahansa suorittajiin.
Miulla on squadron tauroksia koska ne on hianoja ja sky talon ois tilauksessa. "kukaan" ei osta on aikamoinen yleistys.
Ja eikö tuolla aikaisemmin mainittu että 90% tjms forgesta on kuraa? Silloinhan nuo luvut on suhteessa semioikein.
shiwan

warhamer116 kirjoitti:
shiwan kirjoitti: Sen lisäksi pitää huomioida, että kun forgen hinnat ovat mitä ovat, ei "kukaan" osta sieltä niitä turhakeyksiköitä vaan porukka laittaa rahansa suorittajiin.
Miulla on squadron tauroksia koska ne on hianoja ja sky talon ois tilauksessa. "kukaan" ei osta on aikamoinen yleistys.
Ja eikö tuolla aikaisemmin mainittu että 90% tjms forgesta on kuraa? Silloinhan nuo luvut on suhteessa semioikein.
Siksi nuo hiirenkorvat. Yleistys ei kestä 100%.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

warhamer116 kirjoitti: Ota huomioon että kun lasketaan kokonaismahdollisuuksia, otetaan huomioon kaikki muuttujat. Riski itse asiassa laskee matemaattisesti koska riski että tulee vastaan suhteessa kovempi lista on hieman suurempi, mutta mahdollisuus että vastaan tulee vähemmän tehokas lista kanssa kasvaa (Matemaattinen toteutus: GW=100fluffiunittia + 5juustocomboa, F= 50 fluffiunittia + 3 juustocomboa, GW+F= 150 fluffiunittia 7 juustocomboa, alkuperäinen suhde 1/2, GW+F suhde 1/20). Eli yksinkertaisesti todennäköisempi juuston toteutuminen on epäloogista.
Jos otat huomioon vain ja ainoastaan F'n juustocombot, niin silloin suhde kasvaa marginaalisesti, mutta silloin lasket väärin.
Hauska ajatus. Toimisi jos listat rakennettaisiin satunnaisgeneraattorilla, näin ei kuitenkaan ole.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
shiwan

Tämä jäi.
warhamer116 kirjoitti: CSM perussorsa saa Malefic Daemonologya.
Niin saa, mutta jos ei halua antaa automaattista kill pointtia vastustajalle vuorolla 2 tai 3 niin ottaa sen CS itemin joka tekee käyttäjästään dempan.
Meganiikko

A.M€nen kirjoitti: Hauska ajatus. Toimisi jos listat rakennettaisiin satunnaisgeneraattorilla, näin ei kuitenkaan ole.
Juu totta, kyseessä oli vaan vastaargumentti väitteeseen "matemaattinen riski saada juustolista kasvaa kun optioita lisää"

Ohimennen tuo satunnaisgeneraatiolistanrakennus on aika hauskaa. Itse olen sitä pikkasen harrastanut sillä lailla että laittaa hattuun paperiliuskoja jossa unitin nimi ja sitten pickaan sieltä yhden liuskan, laitan listaan, liuska takas ja rinse and repeat kunnes pistekoko täynnä. Optiot toki itse voi määrittää. (tosin seassa pari listaa tyyliin "lisää väh yksi Flamer-based ase" tai "lisää vähintään yksi ei-vehicle heavy ase" jms)
shiwan

warhamer116 kirjoitti:
A.M€nen kirjoitti: Hauska ajatus. Toimisi jos listat rakennettaisiin satunnaisgeneraattorilla, näin ei kuitenkaan ole.
Juu totta, kyseessä oli vaan vastaargumentti väitteeseen "matemaattinen riski saada juustolista kasvaa kun optioita lisää"
Kuka puhui matemaattisesta?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”