"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miniatyyripotkustartit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tnjrp
Viesti:

Re: Miniatyyripotkustartit

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Postikulut tuohon saa selville ilmeisesti ainoastaan osallistumalla (tai projektin vetäjän sanoin "olevinaan osallistumalla"), mutta alimmassa sitoomustasossa ne ovat väitteiden mukaan $5 eli se vielä menisi alle tullausrajan (joka on 22,5 euroa). Seuraava taso on $9 jne.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
tnjrp
Viesti:

tnjrp kirjoitti:Mad Max - Fury Road -humaa hyödyntämään on polkaistu ylös postapokalyptinen autoilupeli-KS nimeltä The Devil's Run: Route 666 [...]. Skaalaksi on valittu 20mm eli yhteensopivuus mm. Sulphuriin ja Nuclear Renaissanceen puuttuu.
Yhteensopivuusongelman selättää puolestaan niinikään tuskin aivan sattumalta juuri nyt käyntiin polkaistu postapoautoilua ja muutakin maailmanlopun meininkiä käsittelevä Defenders of the Last Stand:
https://www.kickstarter.com/projects/15 ... board-game

Jonkin sortin lautapelihän tässäkin taas on kyseessä, mutta miniatyyrejä (30mm) luvataan silti änkeä mukaan 100+ ja näin tukea alkuperäisen Mad Max -sarjan mukaan yhteiskuntamme romahtamisperusteena olevaa öljyn loppumista. En edes tiedä, mikä Fury Roadin mukaan on aiheuttanut sen, ettei iPod enää pelitä.

DotLS taitaa muuten olla ensimmäinen näkemäni KS-projekti, joka erikseen lupaa antaa rahat takaisin ihan koska tahansa ennen paketin liikkeellelähtöä - miinus KS:n ottama 10% (paitsi vielä erikseen kaikki rahat takaisin EU-tilaajille, jos EU-ystävällisyysleima osoittautuukin liian optimistisesti lätkäistyksi). Ilmeisesti vakavaraisella yrityksellä on varaa jopa sellaiseen myyntivalttiin.
tnjrp
Viesti:

Ei projektimainontaa tällä kertaa, vaan ihan peruskäsittelyä aiheesta itsestään eli joukkoistuksesta. Vaikkei tällä kolmiosaisella trilogialla Pulitzeria voitetakaan, kuten ei BoW:n jorinoilla kai vielä tällä vuosisadalla, niin faktat ovat jotakuinkin kunnossa ja sopivat kyllä muihinkin joukkoistuksiin kuin KickStarteriin. Varsinkin tuossa 2. osassa olevat asiat tuntuvat tasaisesti kansalta olevan hakusessa, joten kannattaa nämä ainakin silmäillä.
http://www.beastsofwar.com/kickstarter/ ... rter-work/
http://www.beastsofwar.com/kickstarter/ ... ckstarter/
http://www.beastsofwar.com/kickstarter/ ... -pledging/
tnjrp
Viesti:

tnjrp kirjoitti:On tämä sikäli kiinnostavaa, että olisi kiva tietää meinataanko [HeroQuest 25-vuotislaitos] ihan toimittaakin ja jos meinataan, tuleeko sitä Espanjan ulkopuolelle?
Vastaan itselleni linkillä:
http://www.lead-adventure.de/index.php? ... #msg947971
tnjrp
Viesti:

Vaihteeksi taas on EOTWAWKI vienyt kaiken kivan ja kauniin Nevermoretoysin Blackout-pelissä. Onneksi maanalaisesta suojasta voi lähteä hyvällä omallatunnolla lahtaamaan mutantteja tms. ölliäisiä kunnian ja kokemuspisteiden toivossa.
https://www.kickstarter.com/projects/13 ... escription

Lautapeli figuilla (vertailukuvasta arvioiden n. 35mm skaalaisilla) on taas kerran kyseessä (pitää varmaan jatkossa lopettaa tämän mainitseminen ja mainita vain ne tapaukset, jossa näin ei ole), mutta tällä kertaa ei sentään Espanjasta (mikä myös alkaa olla sääntö ja vain poikkeukset ovat kertoimisen arvoisia) vaan ihan rapakon takaa (eli kyseessä on poikkeus "se tuli Espanjasta" -sääntöön). Projekti on silti EU friendly.
tnjrp
Viesti:

Animeagentit kirmaavat kilvan vakoilemaan USA:sta ponkaisevan Avatar Gamesin ensipelissä Zero Agents.
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... ro-agents/

Myyntivalttina toimivat Kingdom Death: Monsterista tuttujen miniatyyritaiteilijoiden työstämät 35mm skaalaiset naisfiguurit, joilla on 45mm skaalaiset maitorauhaset. Projekti on toki jo rahoittunut enemmän kuin rinnan mitalla ja on myös EU-ystävällinen, mikä genren faneja varmasti lämmittää.
Viimeksi muokannut tnjrp, Ke 27.05.2015 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Vissiin väärä linkki eksy viestiin.
tnjrp
Viesti:

Niinpä näyttää. Nyt se on korjattu.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ei taida jäädä epäselväksi millä tissillä tuota yritetään miespuoleiselle figukansalle markkinoida. Jos nyt päättelen oikein, niin figut ovat Thomas Davidin sculptimia, joka muutenkin näyttäisi suosivan korkeamman aakkosen rintavarustuksellisia naisia: http://art.thomasdavid.over-blog.com/
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Periaatteessa osa noista 0A:n maitorauhaskannattimista voisi passata jotenkin jossain muussakin asiassa pysyvään scifipeliin siviileiksi, mutta onneksi niitä ei myydä pelistä erillään ja skaalakin on näemä vähän hakusessa, ollen jotain väliltä 30-35mm. Vertailukuvia on luvattu jossain vaiheessa.

---
tnjrp kirjoitti:West Wind Producstionsin SoTRII -KS
starttaapi näillä tiedoin viikon perästä, siis 5.6. Linkin takaa voi katsella
mainosbanneria:
http://i270.photobucket.com/albums/jj93 ... kggjof.jpg
tnjrp
Viesti:

Tämä vissiin unohtui jossain vaiheessa laittaa. Tällä kertaa poikkeuksellisesti kyse ei ole lautapelistä vaan pelilaudasta tai tarkemmin sen täyttämisestä "gritty industrial" -tyylisellä maastolla. Muotoilussa on hyödynnetty erikoisesti toiseksi scifistisintä monikulmiota eli kuusikulmiota (kahdeksankulmiohan on se kaikkein scifistisin) ja materiaali on dystooppisen metallinharmaaksi esipläästittyä MDF:ää.
https://www.indiegogo.com/projects/iron ... ld/#/story

Kellä ei tuota lajia vielä tarpeeksi ole huomatkoon, että tässä on kyseessä IGG:n "flexible funding". Rahat eivät siis tasan koskaan tule takaisin, kun kerran on sitoumusnappia painanut.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Tuli ptikästä aikaa "bäkättyä":

http://kck.st/1GgL08Y

Tuossa kokoluokassa hämmästyttävän hyvät detaljit ja jokainen pose on uniikki. Ei ollenkaan huono. White dragon miniaturesin fb-sivuillaan jakamat konseptit on myös kaikenkaikkiaan erittäin tyylikkään näköisiä. Luvassa jossain vaiheessa myös avaruusaluksia. Odotan innolla.
tnjrp
Viesti:

Hieman askarruttaa kyllä tuon mechan ammussyötön sijainti...

---

Kauhupeliä pukkaa nyt taajaan, hiljattain mainitun Blackoutin (jonka tekijöistä muuten liikkuu pahoja puheita netissä) lisäksi tulossa on "kovaotteiset erikoisjoukot vastaan riivaavat demonit" -henkinen Infernal ja zombien jatkuvaan suosioon sekä kylkiäisenä tulevan sarjakuvan lisäarvoon luottava Z War One. Molemmat sijoittuvat suunnilleen nykyaikaan, tulevat poikkeavasti Britanniasta eikä Infernal ole edes lautapeli. Joukon jatkoksi liittynee kuluvan kuun mittaan myös selvästi futuristisempi, aiemmin Underfire Wargaming -nimellä toimineen USA:laisen Erebus Studiosin Veilfall. Kerrassaan järkyttävästi sen KS:iin ei ole tulossa mukaan edes sääntöjä, pelkästään miniatyyrejä!

---

Paluun tekee puolestaan taanoin mainittu ja silloin failannut avaruusfantasiaa ja poseerausta tarjoileva Midknight Heroes Season 0. Ainakin läpimenorajaa on taidettu laskea selvästi ja mukaan on myös nakattu chibiversio taanoin tissimalliksi dissatusta avaruushaltijattaresta, mikä kenties jotakuta lämmittää.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

tnjrp kirjoitti:Hieman askarruttaa kyllä tuon mechan ammussyötön sijainti...
Puhumattakaan hylsyjen ulostulon sijainnista.
Kuva
Melkosen matkan kulkevat kuulat pyssyn sisällä.

Muuten kyllä figut kiinnostaisi, mutta en pelaa mitään 15mm skaalan peliä ja muutenkin kolmessa kickstartissa rahaa tällä hetkellä odottamassa. Täytyy tihrustella jos noista joskus tulisi 28mm versioita.
jamovoima
Valvoja

Itse jätinkin Mechan ostamatta, kun näytti pölhöltä :)
Silveri

Mielestäni toi mecha näyttää enemmän Lego Bionicle -hahmolta kuin miltään vakavasti otettavalta taistelukoneelta. Jalkaväki tosin on kyllä skaala huomioiden tosi kivan näköistä.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Tosiaan vähän hassua, että jalkaväessä ja kantajakävelijässä on etsitty yhteyttä Yhdysvaltojen armeijan visioon tulevaisuuden yksiköistä, ja tämän keskelle on sitten lämäisty Lego/Tau-mecha. Joka ei mahdu minnekään piiloon, eli imee itseensä pst-tulen. Miksi se hoipertelee kahdella jalalla, kun varmempi ja kompaktimpi nelijalkainen alustakin on malmiina? Olisi hauska tutustua pelintekijöiden visioon siitä, mitä roolia tällainen kone näyttelee taistelukentällä.

Mitä noi joukot näyttäisivät kaipaavan on tiedustelijalenturit, hiukan peruskivääriä järeämmät tarkkuusaseet ja kauko-ohjattavat pienaseet. Sellaista kamaa, jonka taisteluhyödyllisyys on todettu jo ennen kuin mechoja on keksitty.

-ile
Silveri

ile kirjoitti: Olisi hauska tutustua pelintekijöiden visioon siitä, mitä roolia tällainen kone näyttelee taistelukentällä.
Varmaan veikkaisin, että näyttelee "jättirobotit on c00l" -roolia. Vaikea kuvitella tolle kuitenkaan mitään järkevää perustetta. Sillä on kädet, jolla ei oikein voi tehdä muuta kuin kannatella tota konekivääriä ja jos ranneniveliin ampuu kunnon AP/HE -luodin, niin saattaa rannenivelet posahtaa rikki ja kohta meillä on mecha, jolla voi lähinnä potkia asioita. Jos ajattelisi kriisinhallintatehtäviä rungon taustalla, on siihenkin noi kourat älyttömän epäkäytännöllisiä. Fiksumpi ratkaisu olisi oikeasti GW:n titaanien kaltaiset ratkaisut tai Pacific Rimin kaltaiset kourat, joilla oikeasti voisi tehdäkin jotain (ja tarvittaessa korjata ne isolla tykillä).

Ja ammuslaatikko hartialle? Srsly?

Toi Support Bot tosin on jo ihan ok:n oloinen.
jamovoima
Valvoja

Harvassa kahdella jalalla kulkevassa mechassa/walkerissa ylipäätään olisi mitään realistista järkeä taistelun kannalta, mutta onhan ne räyhäkkään näköisiä (paitsi tämä yksilö).
Tässä sen sijaan on jo vähän yritystä:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... JpIjoidCJ9

Droneja ja muita robottiaseita muuten tosiaan pitäisi olla ehdottomasti liaää sci-fi peleissä.
tnjrp
Viesti:

Pitkänpuoleisella nimella nakattu 1949 SoTR II the Weird WWII Miniatures Game polkaistiin käyntiin aikataulussa:
https://www.kickstarter.com/projects/83 ... tures-game

Siis tosiaankin outotoistamaailmansotaa kauhuvaikuttisesti on tiedossa (lisää), Britanniasta. Ei lautapeli vaan ihan perinteinen miniatyyrimyllerrys.

West Wind on vetänyt suhteellisen hyvin aikaisemmat KS:insa, joten tämänkin voinee odottaa menevän ihan hyvin. Optioita on jonkin verran karsittu vaikkapa juurikin saman putiikin Empire of the Dead -KS:iin verrattuna. Kaiketi siksi, että projektin tarkoitus on rahoittaa uusien sääntöjen painaminen. Toisaalta, kaikki £30:a korkeammat sitoomukset ovat aika avoimia eli Cooperin Andyn mukaan
However, if you go in at the higher levels, in addition to qualifying for the free stretch goals, you will be given additional store credit to cover the cost of the free mechs allocated at each level - at the cost of £18.50 each. You don't have to choose the mech when you make your choices via the webstore. [...] You will be required to choose the rulebook as part of your pledge at £30, as we need to cover the cost of producing and printing this, and this is the major purpose of raising the funds on this KS campaign.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”