Kasiedikan N&T Living Rulebook
- Varapalmus
Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook
Jep, saivat periaatteessa samat säännöt kuin VC noiden asioiden suhteen.
- Amazing Slug
Sitten kun ETC on ohi, ja jos ne faban huhutut isotkin matsit on pelikelvotonta tuubaa, niin ajattelin markkinoida ETC:lle jatkuvuutta päivittämällä säännöt 8.5:een. Ehkä mulla on jossain välissä aikaa kirjotella vähän pitempikin setti omista näkemyksistä. Tosin tänä viikonloppuna pitää viilata listat kuntoon, maanantaina on listojen palautus. Laitan tänne jos kirjoitan jotain.
Eka voisi miettiä tekiskö pelin muunkin kuin battlelinen ympärille.
Eka voisi miettiä tekiskö pelin muunkin kuin battlelinen ympärille.
- Lord of Carcassonne
Kuulostaa muuten ok mutta miksi etc sääntöjä pitää tuohon tyrkätä? Liikaa rajoittaa nuo. 450pts raja ja max 50 mallia? Miksi? Mieluummin raja 600pts(joka on 25% armeijasta jos pelataan esim 2400pts pelei) ja max 60mallia. Bretonnialla armeija kirjassa on jo suht kovat rajoitukset unittien max kokoon. Breteiltä vois poistaa pakollinen 1+ kotr. Olis kiva pelata peasant pohjaisella armeijalla. Joidenkin bretti unittien pisteytys pitäs saada samalle tasolle muiden armeijoiden kanssa koska suurinosa brettien uniteista on muiden vastaaviin liian kalliita. Olis kiva että bretit sais loitsu valikoimaan esim lore of lightin ja jonkun toisen jotta breteilläkin olis kunnon loitsuja sen muutaman lore vaihtoehdon lisäksi. Light siksi että se sopis teemaan. Mutta toivon että kun teette noita muutettuja sääntöjä niin pliis, älkää käyttäjö etc sääntöjä hirveesti siihen.
Jos halutaan eroon insta death loitsuista pistämällä jokin typerä look out sir niin miksi ette keksisi uutta 6:s loitsua näihin loreihin jossa on insta death loitsu tai muuttaisi että se tekisi hittejä jollakin voimalla.
Nuo on ajatuksiani.
Jos halutaan eroon insta death loitsuista pistämällä jokin typerä look out sir niin miksi ette keksisi uutta 6:s loitsua näihin loreihin jossa on insta death loitsu tai muuttaisi että se tekisi hittejä jollakin voimalla.
Nuo on ajatuksiani.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
- Varapalmus
Sen takia että sitten kun se Instadeath inikkatesti katoaa, trolleja ja Beast of Nurgleja hymyilyttää. Ja ne on muutenkin yks parhaista yksiköistä koko pelissä. Kyllä niillekkin on parempi olla joku countteri edes olemassa. LoS! sentään aiheuttaa sen että sillä ei voi vain kolata alhaisen inikan kenraalia pois kentältä tuosta vaan.
No jos toiveita saa heitellä niin laitetaas liskoille jotain pientä:
-Predatory fighter skillin (se, että saa uuden iskun jos rollaa ekasta kutosen) voisi laittaa koskemaan kaikkia äijiä jotka lyö, ei vain ekaa riviä. Tämä ihan vain sen takia, että on vammasta heitellä noppia erikseen.
-Muistaakseni monstereilla lentävät ei saa liittyä lentäviin monstereihin (esim. tiktaktoo terradoneihin). Tämän liittymisen voisi mielestäni sallia. En ole aivan varma oliko tämä kiellettyä vai huuteliko joku jossain foorumilla muutenvain.
-Trogolodonista voisi tehdä jotain muuta kuin paskan.
-carnosaurus voisi saada vaikka omat uppinsa ilmaseks niin se vois olla vähän parempi.
-Predatory fighter skillin (se, että saa uuden iskun jos rollaa ekasta kutosen) voisi laittaa koskemaan kaikkia äijiä jotka lyö, ei vain ekaa riviä. Tämä ihan vain sen takia, että on vammasta heitellä noppia erikseen.
-Muistaakseni monstereilla lentävät ei saa liittyä lentäviin monstereihin (esim. tiktaktoo terradoneihin). Tämän liittymisen voisi mielestäni sallia. En ole aivan varma oliko tämä kiellettyä vai huuteliko joku jossain foorumilla muutenvain.
-Trogolodonista voisi tehdä jotain muuta kuin paskan.
-carnosaurus voisi saada vaikka omat uppinsa ilmaseks niin se vois olla vähän parempi.
Se miksi tässä nyt koitetaan tumputtaa ETCtä kurkusta alas, aika simppeli. Slugi ja me muut tykätään pelata sitä. Jos tässä tehdään meille sääntösettiä, jolla voitaisiin pelata vielä jatkossakin, mahdollisesti itse ETCssä riippuen mitä tuleman mitää, niin kai tässä nyt tehdään sellaset setit jotka käyttäjilleen maistuu. Itse ainakin tahtoisin myös ensi vuonna lähteä Eurooppaan harjaamaan nyyppiä, mutta jos pelinä on Nalle Puh Kimble, niin tuskin toteutuu. Tämä olisi yksi tapa taata hyvää jatkumoa, jos tälläinne 8.5 saataisiin myytyä muuallekkin maailmaan. Toki kannattaa odottaa ja testata AoS, josko siitä saataisiin jonkinlaista kisapeliä aikaan.
Oivallista ! Jäämme mielenkiinnolla odottamaan. Slugilla on kuitenkin arvostettava määrä näkemystä, kokemusta ja ymmärrystä pelistä.Amazing Slug kirjoitti:Sitten kun ETC on ohi, ja jos ne faban huhutut isotkin matsit on pelikelvotonta tuubaa, niin ajattelin markkinoida ETC:lle jatkuvuutta päivittämällä säännöt 8.5:een. Ehkä mulla on jossain välissä aikaa kirjotella vähän pitempikin setti omista näkemyksistä. Tosin tänä viikonloppuna pitää viilata listat kuntoon, maanantaina on listojen palautus. Laitan tänne jos kirjoitan jotain.
Juuri näin. Ei kannata kuitenkaan liikaa korostaa nykyistä ETC -komppia, koska mun mielestä tilanne on sikäli erilainen, että komppaamisen sijaan tai lisäksi nyt kannattaa ihan suosiolla puukottaa myös sääntöjä ja armeijakirjoja. Tarvittaessa voi muuttaa sääntöjä, pistehintoja, yksiköiden ominaisuuksia, erikoissääntöjä yms. Ei tietenkään muuttamisen ilosta, mutta pahimmin yli- ja alitehoisia kannattaa säätää, ja tyhmimpiä sääntöjä kannattaa korjata.banzgo kirjoitti:Se miksi tässä nyt koitetaan tumputtaa ETCtä kurkusta alas, aika simppeli. Slugi ja me muut tykätään pelata sitä. Jos tässä tehdään meille sääntösettiä, jolla voitaisiin pelata vielä jatkossakin, mahdollisesti itse ETCssä riippuen mitä tuleman mitää, niin kai tässä nyt tehdään sellaset setit jotka käyttäjilleen maistuu. Itse ainakin tahtoisin myös ensi vuonna lähteä Eurooppaan harjaamaan nyyppiä, mutta jos pelinä on Nalle Puh Kimble, niin tuskin toteutuu. Tämä olisi yksi tapa taata hyvää jatkumoa, jos tälläinne 8.5 saataisiin myytyä muuallekkin maailmaan. Toki kannattaa odottaa ja testata AoS, josko siitä saataisiin jonkinlaista kisapeliä aikaan.
Pohjimmiltaan mulla on tavoitteena kirjoittaa säännöt alusta loppuun uuteen formaattiin, ilman mitään turhia fluffeja etc. En kuitenkaan lupaa mitään, enkä uhoa sen enempää, ennen kuin alan naputtelemaan :) Sillai pääsisi eroon enimmistä faqeista etc.
Kotr -rajan poisto ei kuulosta kohtuuttomalta, samoin loreja voisi laajentaa. Itse en näe, että suuret yksiköt tekevät paremman pelin kuin vähän pienemmät. Tähän vaikuttaa kuitenkin myös Voittopisteytys ja Skenaariot, eli jos pelataan Battlelinea ja VP:tä saa vasta 25%:iin tiputetusta tai kokonaan tuhotusta yksiköstä, niin iso yksikkö pitää pisteensä turhan hyvin. Jos Skenaario on jotain muuta niin tilanne voi olla toinen.Lord of Carcassonne kirjoitti:Kuulostaa muuten ok mutta miksi etc sääntöjä pitää tuohon tyrkätä? Liikaa rajoittaa nuo. 450pts raja ja max 50 mallia? Miksi? Mieluummin raja 600pts(joka on 25% armeijasta jos pelataan esim 2400pts pelei) ja max 60mallia. Breteiltä vois poistaa pakollinen 1+ kotr. Olis kiva että bretit sais loitsu valikoimaan esim lore of lightin ja jonkun toisen jotta breteilläkin olis kunnon loitsuja sen muutaman lore vaihtoehdon lisäksi. Mutta toivon että kun teette noita muutettuja sääntöjä niin pliis, älkää käyttäjö etc sääntöjä hirveesti siihen.
Tämä kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta, pitääpä vähän tavailla Petojen ja TK:n osalta noita ET -kirjoja.tneva82 kirjoitti:Eikös ET undead lista antanut paljolti nuo ja ilmeisesti TK pelaajat olivat ainakin niihin suht tyytyväisiä vaikkei edes olissi combottanut VC:n kanssa? Eli voisi tosiaan olla hyvä lähtökohta(jotain hyötyä ET:stä. Ilmeisesti beastmenitkin hyötyi ihan pure beastmen listana)Varapalmus kirjoitti:Jos tarvii ideoita TK:n suhteen, niin periaatteessa aika paljon saa korjattua antamalla niille samat mahdollisuudet kuin Vampire Countsilla:
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mää saan varmaan taas kuulla siitä kuinka oon "demonien carcassonne", mutta mulla on tässä kasa korjausehdotuksia demonien kirjaan. Muo on harmittanut viimeiset pari vuotta se että demonien kirjassa on oikeesti joku viis hyvää unittia ja kaikki muu on lähinnä kuraa.
Ehdotukseni ovat seuraavat:
-Locukset kokonaan pois.
-Daemon of khorne sääntö antaa frenzyn +1 strenght sijaan.
-Daemon of Slaanesh sääntö antaa armour piercingin sijaan always strikes firstin
-Bloodletterien ja fleshoundien strenght on 5.
-Daemonettejen ja steed of slaaneshien strenght on 4.
-Beast of Nurglen pistehinta takaisin sataan pisteeseen.
-Plaguedronen pistehinta 65 pisteeseen ainakin.
-Fiend of Slaaneshin pistehinnaksi 50 pistettä ja ryhmän minimi kooksi +1.
-Kallokanuunan hinnaksi ehdotettu 225.
-Kaikille greater daemoneille 2 woundia lisää.
-Daemon Princen pistehinnaksi 200 pistettä.
-Soulgrinderin pohjahinnaksi 200 pistettä.
-Blood thronen hinnaksi 100 pistettä.
-Daemonic giftejä voi ostaa suoraan niin kuin ne olisivat enchanted itemejä, ei heittoja.
Ehdotukseni ovat seuraavat:
-Locukset kokonaan pois.
-Daemon of Slaanesh sääntö antaa armour piercingin sijaan always strikes firstin
-Beast of Nurglen pistehinta takaisin sataan pisteeseen.
-Plaguedronen pistehinta 65 pisteeseen ainakin.
-Fiend of Slaaneshin pistehinnaksi 50 pistettä ja ryhmän minimi kooksi +1.
-Kaikille greater daemoneille 2 woundia lisää.
-Daemon Princen pistehinnaksi 200 pistettä.
-Soulgrinderin pohjahinnaksi 200 pistettä.
-Daemonic giftejä voi ostaa suoraan niin kuin ne olisivat enchanted itemejä, ei heittoja.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Toisaalta jos muutoksia tekee joku joka ei tunne armeijaa läpikotaisin niin siinä yleensä seuraa sutta&sekundaa ;) Veikkaan itse että osa GW:n kirjojen laadun heittelystä johtuu siitä että osan kirjoista tekee tyypit jotka eivät ole itse kiinnostuneet armeijasta. Selittäisi miksi jotkut armeijat on systemaattisesti huonompia/enemmän "sieluttomia" ja toiset taas parempia toimien myös enemmän armeijan fluffin mukaan.Oskari kirjoitti:Mää saan varmaan taas kuulla siitä kuinka oon "demonien carcassonne", mutta mulla on tässä kasa korjausehdotuksia demonien kirjaan. Muo on harmittanut viimeiset pari vuotta se että demonien kirjassa on oikeesti joku viis hyvää unittia ja kaikki muu on lähinnä kuraa.
Eli kunhan malttaa harrastaa itsekuria se ei edes ole huono juttu että on "X armeijan Carcassone" :D
Eli valitset haluamasi? Tuossa vaiheessa pitäisi harkita varmaan pitäisikö osa olla erihintaisia. GW:n tuntien tuskin ovat kaikki yhtähyviä. Sinänsä ideasta samaa mieltä. Random giftit on vähän meh pelitasapainon, modellauksen ja myös pre-game keston kannalta.-Daemonic giftejä voi ostaa suoraan niin kuin ne olisivat enchanted itemejä, ei heittoja.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Imho oikea kulma! Muutkin skenaariot voisi olla imho mielekkäitä pelata, mutta nyt kun suunnitellaan isolla kaavalla skenaariot voisi miettiä alusta alkaen uudelleen. Jengi huutelee omiin armeijakirjoihin muutoksia silmät kiiluen, mutta alkuun varmaan kannattaa lähteä liikkee näistä basic asioista:Amazing Slug kirjoitti: Eka voisi miettiä tekiskö pelin muunkin kuin battlelinen ympärille.
- Mitä muuttuu BRB
- Mitä skenaarioita pelataan
Näiden kautta voi saada jo tasapainotettua aika paljon asioita armeijoiden välillä. Varmaan tulee myös hyväksyä myös se, että lähes jokaisella armeijalla on edelleen usein muutama counter yksikkö tai jopa counter armeija. Vai tuleeko, onko mielekästä että kaikki armeijat on kaikessa tasavahvoja?
Minun mielestäni on väärä lähestymistapa hyökätä suoraan armeijakirjojen kimppuun. Edellä ehdotetut TK:n buffit mitä End Times esim. antaa yleisellä tasolla kuulostaa järkeviltä, mutta suoraan pistehintoihin, statteihin jne. iskeminen heti alkuun ei ainakaan kuulosta järkevältä.. :)
Nopat ja Taktiikka Ry
http://www.nopat.fi
-
Black scars
Samaa mieltä!mutta alkuun varmaan kannattaa lähteä liikkee näistä basic asioista
Selkeät yleislinjat -> pelikokemuksia -> hienosäätöä
40k ei ole sen enempää tasapainossa, mutta juuri skenaariorakenne ja usea "voittotavan" pelimuoto tekee kokonaisuudesta mielekkään. On todella vaikea luoda listaa, joka kaikissa olosuhteissa on erittäin tehokas. Pelkät tappopisteet ovat yksin faban suurimmista kompastuskivistä.
*Hu*
Knock urself out!
Me lähipiirissä innovoidaan omaa varianttia. Kunhan sääntösetit lähestyy lopullisempia beta-versioita niin lie järkevää tutkia hyvät- ja huonot ideat.
Seuraan mielenkiinnolla.
Me lähipiirissä innovoidaan omaa varianttia. Kunhan sääntösetit lähestyy lopullisempia beta-versioita niin lie järkevää tutkia hyvät- ja huonot ideat.
Seuraan mielenkiinnolla.
Olen tästä täysin eri mieltä. Sääntöjen muokkaaminen ei muuta sitä että esim. spearmaneja, perus örkkejä, bloodlettereitä, maraudereja, perus goblineita, great swordeja, executionereja, black guardia, daemonetteja, vortex beastia, jne. ei näe pelattavan juuri missään ikinä.Corian kirjoitti: Suoraan pistehintoihin, statteihin jne. iskeminen heti alkuun ei ainakaan kuulosta järkevältä.. :)
Kasissa on IMO ihan ok:t perussäännöt, armeijakirjat tarvisisi eniten korjausta. Sotakone sääntöjä pitäisi myös hienosäätää.
Demonien giftit pitäs hinnotella erikseen joo. Mun mielestä ne pitäs valita. Random giftit tuo peliin täysin turhaa satunnaisuutta. Reign of chaos taulukolla vois kans heittää vesilintua.
Viimeksi muokannut Oskari, Pe 03.07.2015 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
First law: You can't win
Aika samaa mieltä kaikkien kanssa :) Varsinaisia sääntömuutoksia ei pitäisi montaa tarvita, laitoin jo ne mitä mulla on vuosien varrella mieleen tullut. Niiden litäksi vielä Combat reformikikkailuun pitää ottaa kantaa. Sinänsä sääntöjä voisi selkeyttää monessa kohtaa, mutta se pitää melkein tehdä niin, että kirjoittaa ne säännöt uusiksi. Armeijakirjakohtaisesti on pakko ennemmin tai myöhemmin korjata ne virheet. ETC kompit johtuvat siitä, että armeijakirjoista puuttuu sisäinen ja ulkoinen tasapaino.Oskari kirjoitti:Olen tästä täysin eri mieltä. Sääntöjen muokkaaminen ei muuta sitä että esim. spearmaneja, perus örkkejä, bloodlettereitä, maraudereja, perus goblineita, great swordeja, executionereja, black guardia, daemonetteja, vortex beastia, jne. ei näe pelattavan juuri missään ikinä.Corian kirjoitti:Suoraan pistehintoihin, statteihin jne. iskeminen heti alkuun ei ainakaan kuulosta järkevältä.. :)
Kasissa on IMO ihan ok:t perussäännöt, armeijakirjat tarvisisi eniten korjausta.
Nopat ja Taktiikka Ry
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Damn, tämähän tarkoittaa ihan selvästi sitä että mun on pakko ruveta pelaamaan enemmän ja joka puolella Suomea, kun mun örkkiarmeijassa on jota kuinkin aina se 50+% pojoista perusörkeissä ja arrerreissa. Ihan jo siitä syystä ihmiset näkisivät enemmän tämmöistä.... ;)Oskari kirjoitti: Olen tästä täysin eri mieltä. Sääntöjen muokkaaminen ei muuta sitä että esim. spearmaneja, perus örkkejä, bloodlettereitä, maraudereja, perus goblineita, great swordeja, executionereja, black guardia, daemonetteja, vortex beastia, jne. ei näe pelattavan juuri missään ikinä.
Iisalmen normimetaan on kuulunut melkeimpä aina sairaalloisen kokoset yksiköt jalkaväkeä, riippumatta armeijoista tai edikoista. Pois lukien mun ikuisesti kesken eräiset pedot, joiden armeija koostuu pääosin vaunuista.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
-
Luolapeikko
Smaxxille hatunnosto tästä rupeamasta - vaikka kaikki porukat tod.näk. vääntävätkin nyt peliä omien mieltymyksien mukaan, olisi maan skenen kannalta hyvä jos löytyisi yksi yhtenäinen linja edes taustalle pelien ja turnausten mahdollistamiseksi oman ryhmän ulkopuolella.
Aloitanpa omat pohdinnat kirja pari kerrallaan. Yleisesti tähän mennessä silmiin pistää lähinnä keihäiden erilaiset säännöt eri roduilla. Itse suosittaisin asf / str+ /jtn. ratsuväkeä tms. vastaan keihään sääntöön ylipäätään, rodusta riippumatta.
Beastmen - isojen monsujen halvennus hyvä ja ET:n merkkilinja myös, ambush-säännön muutos mukava plussa. Lisäksi kloonaisin yksikköjä sääntöineen ja optioineen WoC kirjasta, jos ne ovat samoja kuin pedoilla (giant, spawn, warhound - toki jään kaipaamaan entisiä petokirjan yksiköitä: peikot, ogret ja dragon ogret..), harkitsisin merkkien myötä jumaluuksien loreja taikureille ja minotaurien pistesäätöä (edes hieman). Mutta älkää unohtako centigoreja! Näille jotain, edes fast cavalry.
Bretonnia - en itse pelaa, joten luotan fiksumpien aatoksiin.
Chaos Dwarfs - monet sääntötekniset twistit tainneet selventyä ETC:n myötä ja muutenkin kohdallaan, mutta onko K´daai Destroyer edelleen turhan no- brainer ratkaisu ja siten liian halpa? Toisaalta kääpiöillä muukin kallista, joten suhteessa taitaa olla kohdallaan.
Aloitanpa omat pohdinnat kirja pari kerrallaan. Yleisesti tähän mennessä silmiin pistää lähinnä keihäiden erilaiset säännöt eri roduilla. Itse suosittaisin asf / str+ /jtn. ratsuväkeä tms. vastaan keihään sääntöön ylipäätään, rodusta riippumatta.
Beastmen - isojen monsujen halvennus hyvä ja ET:n merkkilinja myös, ambush-säännön muutos mukava plussa. Lisäksi kloonaisin yksikköjä sääntöineen ja optioineen WoC kirjasta, jos ne ovat samoja kuin pedoilla (giant, spawn, warhound - toki jään kaipaamaan entisiä petokirjan yksiköitä: peikot, ogret ja dragon ogret..), harkitsisin merkkien myötä jumaluuksien loreja taikureille ja minotaurien pistesäätöä (edes hieman). Mutta älkää unohtako centigoreja! Näille jotain, edes fast cavalry.
Bretonnia - en itse pelaa, joten luotan fiksumpien aatoksiin.
Chaos Dwarfs - monet sääntötekniset twistit tainneet selventyä ETC:n myötä ja muutenkin kohdallaan, mutta onko K´daai Destroyer edelleen turhan no- brainer ratkaisu ja siten liian halpa? Toisaalta kääpiöillä muukin kallista, joten suhteessa taitaa olla kohdallaan.
- Elämä on muutakin kuin white metallin syömistä -
Just näinLuolapeikko kirjoitti:Smaxxille hatunnosto tästä rupeamasta - vaikka kaikki porukat tod.näk. vääntävätkin nyt peliä omien mieltymyksien mukaan, olisi maan skenen kannalta hyvä jos löytyisi yksi yhtenäinen linja edes taustalle pelien ja turnausten mahdollistamiseksi oman ryhmän ulkopuolella.
Mulla on nyt näiden viimeisten AoS tietojen pohjalta aika huojentunut olo. Viimeisen vuoden aikana ollut tosi hiljaista pelirintamalla ja lähinnä odotellut mitä tää uusi editio pitää sisällään. Nyt voi rauhassa miettiä kasi edikkaa ja kutkuttaa taas ottaa uusia yksiköitä maalaukseen. Musta olisi ihan huippua, jos saataisiin Sotavasarasta aloitettua Suomen turnausskeneä varten Warhammer 8 revised versio. Jes! :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Aikalailla samaa mieltä. Ainakin kun ottaa chargen vastaan, ja pitää tietty tarkistaa kaikki keihäsmiehet, mutta eipä tule mieleen minkään rodun keihäsmiehiä jotka olisi jotenkin erityisen käyttökelpoisia.Luolapeikko kirjoitti:Aloitanpa omat pohdinnat kirja pari kerrallaan. Yleisesti tähän mennessä silmiin pistää lähinnä keihäiden erilaiset säännöt eri roduilla. Itse suosittaisin asf / str+ /jtn. ratsuväkeä tms. vastaan keihään sääntöön ylipäätään, rodusta riippumatta.
Olisko kuitenkin oikea ratkaisu yksinkertaisesti antaa yhdistää Pedot Wocciin ja/tai demoneihin ? Minot on alipisteytettyjä, centigorejen ominaisuuksia en muista :)Luolapeikko kirjoitti:Beastmen - isojen monsujen halvennus hyvä ja ET:n merkkilinja myös, ambush-säännön muutos mukava plussa. Lisäksi kloonaisin yksikköjä sääntöineen ja optioineen WoC kirjasta, jos ne ovat samoja kuin pedoilla (giant, spawn, warhound - toki jään kaipaamaan entisiä petokirjan yksiköitä: peikot, ogret ja dragon ogret..), harkitsisin merkkien myötä jumaluuksien loreja taikureille ja minotaurien pistesäätöä (edes hieman). Mutta älkää unohtako centigoreja! Näille jotain, edes fast cavalry.
Täällä landella on vähän hankala tehdä suurempia päivityksiä, kirjat on himassa...
Nopat ja Taktiikka Ry
Saa muuten laittaa YV:lläkin ehdotuksia ja huomioita, jos ujostuttaa jotain ehdotella. Joitain on jo tullutkin :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Hyviä kommentteja. Tässä vähän ekoja aatoksiani näistä.
EDIT : Mitä jos sen demonitaulukon unohtaisi samalla, se on ihan syvältä.
Toi ehdotettu Khornejuttujen palauttaminen edellisen kirjan sääntöihin on ihan houkutteleva ajatus.Oskari kirjoitti:Ehdotukseni ovat seuraavat:
-Locukset kokonaan pois.
-Daemon of Slaanesh sääntö antaa armour piercingin sijaan always strikes firstin - Samaa mieltä
-Beast of Nurglen pistehinta takaisin sataan pisteeseen. Iso pistenosta tai ominaisuulasku pakollinen
-Plaguedronen pistehinta 65 pisteeseen ainakin. Jonkinlainen pistenosto tosiaan paikallaan
-Fiend of Slaaneshin pistehinnaksi 50 pistettä ja ryhmän minimi kooksi +1. Pieni pistelasku voisi olla paikallaan
-Kaikille greater daemoneille 2 woundia lisää. En oikein innostu...
-Daemon Princen pistehinnaksi 200 pistettä. en osaa sanoa suoralta kädeltä mitään
-Soulgrinderin pohjahinnaksi 200 pistettä. Pieni pistelasku voisi olla paikallaan
-Daemonic giftejä voi ostaa suoraan niin kuin ne olisivat enchanted itemejä, ei heittoja. Arpokoot pirulaiset ominaisuutensa.
EDIT : Mitä jos sen demonitaulukon unohtaisi samalla, se on ihan syvältä.
Nopat ja Taktiikka Ry