"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kasi, AoS, Runedition vai jokin muu ?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.

Mitäs pelataan jatkossa Warhammer figuilla tai ylipäänsä ?

Age of Sigmar !
25
10%
Warhammer Kasiedikkaa about nykyisillä ETC -kompeilla
40
15%
Warhammer Kasiedikkaa, kuten sen Luoja loi
47
18%
Warhammer Rune -edition
14
5%
Warhammer Kasi Nopat ja Taktiikka edition (pienet korjaukset kasiin armybook hintoihin, ETC taikanopat ja jotain muuta säätöä)
29
11%
Jotain Wanhaa edikkaa, seiskaa, kutosta, vitosta...
41
16%
Kings of War kakkosta
31
12%
Historiallisia pelejä !
19
7%
Ja katinkontit, olen liian iso leikkimään pikkusotilailla muutenkin
13
5%

Ääniä yhteensä: 259

smaxx
Valvoja

Re: Kasi, AoS, Runedition vai jokin muu ?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Hyviä pointteja ! Kysymyksen asettelussahan on sillai ketunhäntä kainalossa, että mua kiinnostaa lopulta vaan se, järkkäiskö syksyn tullen faban kasiedikan tapahtumia jossain muodossa, AoS:ää vaiko unohtaako koko homman. Siksi kyselynasettelu on tollanen kuin on. Historic pelit on ehkä turha kohta, ja parempi sen sijaan olisi ollut "joku muu mikä". Mutta kasia jatketaan ja Sigmaria vois kokeilla jos ja kun se alkaa näyttää turnauskelpoiselta.

Itse varmasti pelaan faban lisäksi hc:ta, bolttia, vähän Sagaa, toivottavasti flamesia ja lisäksi satunnaisia x-wing, deus vult, lion rampant yms matseja. Moniongelmainen siis :) Masiina ja 40k ei kiinnosta eri syistä, Infinityssä on paljon hyväää, mutta scifi ei nyt vaan purase.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

jamovoima kirjoitti:En ymmärrä miksi pitäisi valita vain yksi peli jota voi pelata?
En toki minäkään. Toisaalta yksinkertainen vastaus on se luonnollisin, aika. Tämä tietysti korostuu, jos jotain peliä pelaa vähän enempi "tosissaan" tai kilpailullisesti, etenkin jos pelin meta kehittyy jatkuvasti ja mukana pitäisi pysyä, että pärjää koti- ja ulkomaisissa kekkereissä. Näin ollen pitäisi seurata mitä skenessä tapahtuu ja toki myös itse testata listoja jne.

Jos faban osalta käy niin, että vanha pelaajakunta jää pitämään kiinni kasiedikasta, pysähtyy pelin metan kehitys ennemmin tai myöhemmin. Pelaajavetoisesti tuskin voitaisiin pienten itsenäisten peliporukoiden ulkopuolella mitenkään sopia uusien yksiköiden tuomisesta mukaan (tai lähinnä näiden stateista jne.). Näin pelissä voisi roikkua kilpailullisestikin mukana suht pienellä panostuksella ja se tietysti avaisi mahdollisuuden käyttää aikaa johonkin muuhunkin - oli se sitten toinen peli tai kokonaan toinen harrastus. Omalta osalta pelasin viimeiset pari vuotta faban kutosedikkaa vain parissa turnauksessa vuodessa ja kun peli ei mihinkään muuttunut siinä aikana, pärjäsi sitä ihan mukavasti. Sitten seiskaedikan tultua arvioin (ehkä enemmän alitajuisesti) kiinnostustani peliin ja vaikka sääntökirjan ostin, en ikinä vain jaksanut edes lukea sitä kokonaan läpi ja siihen loppui oma fabailu. Siitä sitten parin vuoden päästä vähän sattumalta törmäsin toiseen peliin ja huomasin figupelaamisen olevankin taas oikein mielenkiintoista.

Ja no tuleehan sitä itekin pelattua useampaa figupeliäkin ja päälle lautapelejä sun muita. Blood bowl menee tähän kategoriaan, jossa pelin meta on stabiili ja sitä voi vain pelata - ja se on silti hauskaa! Flamesia taidan nykyisin pelata vain ihan huvikseni tyyliin kerran vuodessa, kun ei vain resurssit riitä. Toisaalta menin aloittamaan Android: Netrunnerin, joka myös on metaltaan kehittyvä peli ja jotenkin pitäisi pysyä kärryillä. Pitäis varmaan lopettaa duunit, niin ehtisi tekemään kaikkea mikä kiinnostaa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Celebdae kirjoitti: Pitäis varmaan lopettaa duunit, niin ehtisi tekemään kaikkea mikä kiinnostaa.
Mutta sitten ei taas riitä rahat sekä ruokaan, vuokraan, että harrastamiseen. Ei ole helppoa ratkaisua tähän harrastuksen dilemmaan.
smaxx
Valvoja

Nuorten miesten kannattaa pyrkiä rikkaaseen perheeseen vävyksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

smaxx kirjoitti:Nuorten miesten kannattaa pyrkiä rikkaaseen perheeseen vävyksi.
"Mitäs tämä sinun Juusosi oikein tekee elääkseen?"
"Maalailen pikku-ukkoja."
"Ai että ihan työksesi?"
"Eiku mulla ei ole aikaa vanhanaikaiseen oravanpyörään, kyllä aina joltain liikenee rahaa mun elämiseen."
"Vai että semmosta."
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

smaxx kirjoitti:Nuorten miesten kannattaa pyrkiä rikkaaseen perheeseen vävyksi.
Toinen vaihtoehto on vain olemalla riittävän hyvä. Kun on riittävän hyvä jossain niin kyllä ne raha-asiat saa kuntoon siinä samalla. Toki samalla pitäisi olla helkkarin charmikas että saisi muut uskomaan omaan "ylivertaisuuteen"....

Toki mä kyllä tykkään tosta smaxx:n ajatusmallista ja suosittelen siihen pyrkimistä.
Purging Flame

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

Mä näkisin kyl parempana vaihtoehtona jonkun kultin perustamisen.
Rahaa tulis ja vois tehä ihan mitä haluaa. Win-win!
smaxx
Valvoja

Aika yllättävää, että kasiedikka au-naturell on suosituin vaihtoehto ! Pari kertaa tuli sillai pelattua, ja se oli ihan hirveätä :) Kaksi asiaa : Taikanopat ja True line of sight on ne mitkä saa värinöitä selkäpiihin... Mutta makuasioita, ja nytpähän tuokin tiedetään.
Nopat ja Taktiikka Ry
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Au-naturell toimii meillä Kajaanissa varsin hyvin, kun yksi pelaaja on köyhä opiskelija ja toinen aloittelija, niin ei ole heillä varaa kilpavarustelukierteeseen minua vastaan. Saan sitten testailla rennompia armeijavirityksiä näillä 90-luvun puolelta saakka keräilemälläni kamalla. "Ostamalla voittaa" on niin pöljä pelitapa tässä harrastuksessa että hyvä vaan ettei kohta enää olekaan figuja Fabaan myynnissä.

Muutenkin voisin pitää sellaisen turnauksen kasiedikkaa johon pelaajat eivät tuo omia armeijoitaan vaan pelaavat tekemilläni valmiilla listoilla minun figujani käyttäen. Näitä riittäisi kätevästi kymmenelle pelaajalle 2400p listoilla pelatessa.
smaxx
Valvoja

Mithrandir kirjoitti:Muutenkin voisin pitää sellaisen turnauksen kasiedikkaa johon pelaajat eivät tuo omia armeijoitaan vaan pelaavat tekemilläni valmiilla listoilla minun figujani käyttäen. Näitä riittäisi kätevästi kymmenelle pelaajalle 2400p listoilla pelatessa.
Jos haluat viedä ton vielä pykälän paremmaksi, niin laita valmiit skenaariopöydät, joissa on vastakkaiset joukot valmiina.
Nopat ja Taktiikka Ry
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Monissa Bridge-turnauksissa generoidaan valmiit kädet ja kaikki käyvät pelaamassa vuorollaan niillä, että jakotuuri eliminoituu. Mitä jos ottaisi vastaavasti figupelin nopanheitot valmiista pseudosatunnaissekvenssistä?

Alkaisivat kyllä käydä hyvät selitykset ahdistavan vähiin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Dolmot kirjoitti:Monissa Bridge-turnauksissa generoidaan valmiit kädet ja kaikki käyvät pelaamassa vuorollaan niillä, että jakotuuri eliminoituu. Mitä jos ottaisi vastaavasti figupelin nopanheitot valmiista pseudosatunnaissekvenssistä?

Uuuhh...Kuinkas tuo toteutettaisiin? Ennenkaikkea miten tuo toteutetaan niin et pelaajat eivät tiedä mitä on tulossa mikä on ehdottoman tarpeen tuota varten(jo pelien nopeuttamiseksikin)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Morze

tneva82 kirjoitti:
Dolmot kirjoitti:Monissa Bridge-turnauksissa generoidaan valmiit kädet ja kaikki käyvät pelaamassa vuorollaan niillä, että jakotuuri eliminoituu. Mitä jos ottaisi vastaavasti figupelin nopanheitot valmiista pseudosatunnaissekvenssistä?

Uuuhh...Kuinkas tuo toteutettaisiin? Ennenkaikkea miten tuo toteutetaan niin et pelaajat eivät tiedä mitä on tulossa mikä on ehdottoman tarpeen tuota varten(jo pelien nopeuttamiseksikin)
Edit: Jaha, katosi vastaus bittiavaruuteen. Eli noppatulokset arvottaisiin etukäteen taulukoihin ja taulukot annettaisiin aina ennen peliä pelaajan tietämättä, mikä taulukko on kyseessä. Taulukon arvot tulisivat näkyville sitä mukaa kun niitä tarvitsee. Kaikki pelaisivat samoja taulukkoja eri peleissä ja taulukon lukemisen aloituskohtaa voisi varioida, ettei pelin alussa olisi mahdollista ennakoida toisen tuloksia omien kokemusten perusteella.
Viimeksi muokannut Morze, Ke 08.07.2015 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Minulla on viisi faba armeijaa kaapissa. Olen ulkoiluttanut niitä viimeksi ehkä 6v sitten. Minulla on myös 5v poika joka on tosi kiinnostunut figuista ja osaa laskea aika hyvin. Age of sigmar vaikuttaisi älyttömän hyvältä peliltä pelata hänen kanssaan! Lapussa lukee suoraan mikä silmäluku pitää nopalla heittää ja karjumisesta tai hyppimisestä saa rerolleja ja bonareita :) Ei tulis mieleenkään yrittää kasi edikalla.

Jos teillä on lapsia niin miettikääpä tätä.
smaxx
Valvoja

finmirage kirjoitti:Minulla on viisi faba armeijaa kaapissa. Olen ulkoiluttanut niitä viimeksi ehkä 6v sitten. Minulla on myös 5v poika joka on tosi kiinnostunut figuista ja osaa laskea aika hyvin. Age of sigmar vaikuttaisi älyttömän hyvältä peliltä pelata hänen kanssaan! Lapussa lukee suoraan mikä silmäluku pitää nopalla heittää ja karjumisesta tai hyppimisestä saa rerolleja ja bonareita :) Ei tulis mieleenkään yrittää kasi edikalla
Alotelijaystävällisyyttä on haettu ja siinä hyvin onnistuttu :) 8-10 vuotiaiden kanssa olen pelannu fabaa, ja noin 10 vuotiaasta ne pystyy sitä kunnolla pelaamaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Taidanpa odottaa, mitä maailmalla isot yhteisöt ja auktoriteetit ajattelevat tästä aiheesta. Vaikkakin en varmaankaan koskaan tule pelaamaan ulkomaalaisten kanssa tätä peliä. Olen kuitenkin hieman huolissani mahdollisuudesta yhteisöjen pirstoutumiseen. Toivoisinkin, että tulevan (vai menikö se jo) ETC:n jälkeen alkaisi kuulua ajatuksia, mitä varsinkin he jatkossa tulevat tekemään.

Itse näkisin toivottuna ratkaisuna jonkin uuden[\u] yhteisö pohjaisen pelisysteemin syntymisen. Lyhyellä aikavälillä 8ed ja sitä korjaavat yhteisöjen versiot (Runediton, N & T edition) ovat varmaankin ihan jees. Pitkällä tähtäimellä tämä ei ole mielestäni toimiva ratkaisu. Jossain vaiheessa sääntökirjan ja armybookkien saaminen menee erittäin hankalaksi varsinkin uusien pelaajien kohdalla. Lisäksi, jos ja kun GW:n nakkuloiden ilmeet tulevat muuttumaan ja vanhan poistuvat myynnistä, muodostuu niidenkin hankkiminen hankalaksi. Kenties vaihtoehto valmistajat paikkaavat tämän aukon tai ehkä eivät.

Toiveajattelua: Nyt olisi se mahdollisuus syntyä oikeasti geneerinen fantasia-massataistelu systeemi, jossa miniatyyrin ulkonäöstä näkee minkälainen se on.
Varapalmus

Viesti Kirjoittaja Varapalmus »

Siis, Eli Kings of War? Vai? Täyttää ainakin nuo kriteerit.
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Varapalmus kirjoitti:Siis, Eli Kings of War? Vai? Täyttää ainakin nuo kriteerit.
No jopas! Tuohan näyttää sopivan minun makuuni.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

smaxx kirjoitti:
finmirage kirjoitti:Minulla on viisi faba armeijaa kaapissa. Olen ulkoiluttanut niitä viimeksi ehkä 6v sitten. Minulla on myös 5v poika joka on tosi kiinnostunut figuista ja osaa laskea aika hyvin. Age of sigmar vaikuttaisi älyttömän hyvältä peliltä pelata hänen kanssaan! Lapussa lukee suoraan mikä silmäluku pitää nopalla heittää ja karjumisesta tai hyppimisestä saa rerolleja ja bonareita :) Ei tulis mieleenkään yrittää kasi edikalla
Alotelijaystävällisyyttä on haettu ja siinä hyvin onnistuttu :) 8-10 vuotiaiden kanssa olen pelannu fabaa, ja noin 10 vuotiaasta ne pystyy sitä kunnolla pelaamaan.
No nyt ei tarvi odottaa 5vuotta. Boonuksena figut on isompia eli helpompi maalata. Eikun pensseli kouraan ja etiäpäin :)
Sergeant

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

Listalta puuttui Mordheim. Luonne ei anna periksi pelata Mordheimia kuin Gw:n figuilla. En pysty jostain syystä käyttämään muiden valmistajien figuja. Eikä tätä jumia saa pois kytkettyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”