Malifaux turnee loppukesästä
Malifaux turnee loppukesästä
Ajattelinpa järkkäillä Malifaux turnauksen Hapessa loppukesästä joku sunnuntai. Olisiko ihmisillä mielenkiintoa osallistua moiseen? Onko päivämääristä toiveita? Mahdollisia päiviä olisi käytännössä 26.7., 9.8., 16.8. tai 23.8. Tavallaan voisi myös olla joskus myöhemminkin, mutta en tiedä alkaako kesä jo olemaan ohi silloin.
Ilmoitelkaas tuntemuksia päivästä ja muusta.
Edit: 23.8. lisätty vaihtoehtoihin.
Ilmoitelkaas tuntemuksia päivästä ja muusta.
Edit: 23.8. lisätty vaihtoehtoihin.
Viimeksi muokannut Myyra, Ke 08.07.2015 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Malifaux turnee loppukesästä
Jos mun osallistumista toivotaan, niin pakko olla noiden jälkeen. Interplanetary alkaa oleen holleilla noilla hetkillä.
Milloinkas sitten sopisi aikaisintaan?Moca kirjoitti:Jos mun osallistumista toivotaan, niin pakko olla noiden jälkeen. Interplanetary alkaa oleen holleilla noilla hetkillä.
oon takasin härmässä viikolla 34, eli 23.8. ois aikasin sunnuntai.Myyra kirjoitti:Milloinkas sitten sopisi aikaisintaan?Moca kirjoitti:Jos mun osallistumista toivotaan, niin pakko olla noiden jälkeen. Interplanetary alkaa oleen holleilla noilla hetkillä.
Mulle käy mikä tahansa päivä noin lähtökohtaisesti.
Something something Dangerzone!
Kaikki paitsi 26.7
Ja minkälaista visiota on tästä?
Fixed master? Fixed faction? Vai free for all?
Onko taas Henchman alku vai mitenkä pelataan? Varmaan ajallisesti nyt ei tarvitse niin miettiä jos Hapessa pelataan?
Onko taas Henchman alku vai mitenkä pelataan? Varmaan ajallisesti nyt ei tarvitse niin miettiä jos Hapessa pelataan?
Ajattelin fixed faction, 3 rundia, 50ss pelejä. Aikaa varmaan riittää helpohkosti ulkoisten puitteiden puolesta se 3 tuntia per kierros.Fiend_ kirjoitti:Ja minkälaista visiota on tästä?
-
Sotatonttu
Voisi kyllä kiinnostaa. 9.8. tai 16.8. saattais olla mahdollisia, mutta en osaa vielä sanoa varmasti. Mun pitänee katsoa lähempänä, miten sattuu osumaan.
- NorjanPaavi
16.8 kuullostaa elokuun viikonloppu sunnuntaista ainoalta toimivalta ja johon vois saada hallituksen hyväksynnän jos riittävän aikaisin anoo.
Fixed faction vois olla ihan ok. Mutta ennemmin ehkä haluasin kokeilla Warma/Horden tyylistä, kaksi masteria samasta factiosta joilla listat kiinteinä. Kummallakin listalla pelattava vähintään kerta. Listoissa saa esiintyä uniikit Henchmanit/rare:t sen verran kuin arvo. Esim listoissa saisi olla rare 2 tyyppejä yks, per lista. Tämä voisi kannustaa miettimään hieman erilaisia listoja, kun esim. Killalla ei saisi perditalle ja Sonnialle kaikkia parhaita buffia samaan aikaan. Tai Gremlin listoihin ei saisi molempiin Fransuata. Yms. Yleis tappo/buf/skeme runnereita.
Oheinen toisi tietyn taktisen elementin vielä lisää pelin aloitus vaiheeseen. Mielipiteitä?
Fixed faction vois olla ihan ok. Mutta ennemmin ehkä haluasin kokeilla Warma/Horden tyylistä, kaksi masteria samasta factiosta joilla listat kiinteinä. Kummallakin listalla pelattava vähintään kerta. Listoissa saa esiintyä uniikit Henchmanit/rare:t sen verran kuin arvo. Esim listoissa saisi olla rare 2 tyyppejä yks, per lista. Tämä voisi kannustaa miettimään hieman erilaisia listoja, kun esim. Killalla ei saisi perditalle ja Sonnialle kaikkia parhaita buffia samaan aikaan. Tai Gremlin listoihin ei saisi molempiin Fransuata. Yms. Yleis tappo/buf/skeme runnereita.
Oheinen toisi tietyn taktisen elementin vielä lisää pelin aloitus vaiheeseen. Mielipiteitä?
mites turnee jossa avatarit sallittu
Näin äkkiseltään tää kuulostaa aivan loistavalta!NorjanPaavi kirjoitti:16.8 kuullostaa elokuun viikonloppu sunnuntaista ainoalta toimivalta ja johon vois saada hallituksen hyväksynnän jos riittävän aikaisin anoo.
Tämä ei satu kaikkiin factioihin läheskään yhtä kovaa, joten en usko, että tämä ainakaan pelin tasapainoa parantaa. Samaaan aikaan tämä voi myös tehdä homman tarpeettoman vaikeaksi pelaajille, joilla ei ole monia mastereita/crewejä käytettävissään.NorjanPaavi kirjoitti:16.8 kuullostaa elokuun viikonloppu sunnuntaista ainoalta toimivalta ja johon vois saada hallituksen hyväksynnän jos riittävän aikaisin anoo.
Avatarit ovat myös sellainen asia, joka ei ainakaan pelin tasapainoisuutta paranna.
Itsehän en ajatellut pelata turnauksessa, joten voidaan kyllä tehdä kaikenlaista jännää, jos ihmiset oikeasti sitä tahtovat. Oma-aloitteisesti en kuitenkaan rupea tuomaan mukaan sääntöjä, jotka selkeästi horjuttavat pelin tasapainoa tai tekevät tilanteesta vaikeamman vähemmän figuja omistaville.
turnaukseen varmaan sulta mahdollista lainaa figuja myyrä
Mikä jottei.GreenOwl2 kirjoitti:turnaukseen varmaan sulta mahdollista lainaa figuja myyrä
- NorjanPaavi
Jeps tämä on ihan täysin totta, mutta eipä kaikki factiot ole nytkään ihan samalla viivalla toisiaan vastaan. Tai tarkennettuna kaikkien factioden masterit. Se että se ei kuitenkaan pilaa mitään factiota. Lähinnä haen mahdollisimman monipuolista master poolia turnaukseen.Myyra kirjoitti: Tämä ei satu kaikkiin factioihin läheskään yhtä kovaa, joten en usko, että tämä ainakaan pelin tasapainoa parantaa.
Tämä on se suurin ongelma, johon ehdottamani malli kaatuu. Sen toki tiedostan. Toki myös fixed faction mallissa etu on selvästi kokeneemmalla pelaajalla jolla se faction kokoelma on jo iso. Fixed faction ei siltä osin ainakaan suoraan tasapainota peliä kokeneen ja aloittelijan välillä.Myyra kirjoitti:Samaaan aikaan tämä voi myös tehdä homman tarpeettoman vaikeaksi pelaajille, joilla ei ole monia mastereita/crewejä käytettävissään.
Se mikä mua hieman hiertää fixed faction mallissa on että eri pöytien ja kierrosten tehtävät menettää mielenkiinnon, kun kuitenkin voit fixed faction mallissa aina kuitenkin optimoida sen listan kyseisiä tehtäviä silmällä pitäen. Sekä samalla vastustajan mukaan. Mun mielestä turnauksissa vain hajoaa tässä mallissa kolmeksi casual matsiksi, kun tei arvitse miettiä kuin yhtä pelia kerrallaan. Jotenkin mulle turnaukset on aina ollut kuitenkin haaste siitä että pitäisi pystyä hakemaan joku tasapaino, jotta voisi ottaa huomioon useampi matsi. Toki ymmärrän että tämä taas ajaa siihen että turnaukseen vain ei kannata lähteä kaikilla mastereilla vaan mielummin niillä kovilla esim Perdita, Colette, Dreamer, Ophelia ja yms. Joka taas johtaa hyvin nihkeään ja pieneen master pooliin.
Mutta kuten sanoin niin fixed faction kelpaa mulle ei se ole huono vaihto ehto. Kuhan heitin idean? Fixed faction on varmaan helpoin ja yksinkertaisin komppi rajata valintoja.
Mikä tahansa factio voi voittaa mitä tahansa factiota vastaan. Jos olet erimieltä, niin voidaan kyllä testata tätä. ;)NorjanPaavi kirjoitti:Jeps tämä on ihan täysin totta, mutta eipä kaikki factiot ole nytkään ihan samalla viivalla toisiaan vastaan. Tai tarkennettuna kaikkien factioden masterit. Se että se ei kuitenkaan pilaa mitään factiota. Lähinnä haen mahdollisimman monipuolista master poolia turnaukseen.Myyra kirjoitti: Tämä ei satu kaikkiin factioihin läheskään yhtä kovaa, joten en usko, että tämä ainakaan pelin tasapainoa parantaa.
Mitä taas tulee monipuolisuuteen, jos meillä olisi pelkästään pelaajia, joilla on paljon figuja, niin järjestäisin varmaan turnauksen, jossa vastustaja voi ennen peliä bannata yhden masterin. Siinä joutuu kolmen pelin aikana lähes pakosta pelaamaan kahta eri masteria.
Tämä on se suurin ongelma, johon ehdottamani malli kaatuu. Sen toki tiedostan. Toki myös fixed faction mallissa etu on selvästi kokeneemmalla pelaajalla jolla se faction kokoelma on jo iso. Fixed faction ei siltä osin ainakaan suoraan tasapainota peliä kokeneen ja aloittelijan välillä.Myyra kirjoitti:Samaaan aikaan tämä voi myös tehdä homman tarpeettoman vaikeaksi pelaajille, joilla ei ole monia mastereita/crewejä käytettävissään.
[/quote]
Fixed faction ei paranna tasapainoa pienemmän kokoelman omaavien hyväksi, mutta se ei juurikaan heikennäkään sitä. Factionin valinta tapahtuu kuitenkin ennen kuin tiedossa on mitään muuta kuin pelipöytä. Jos joku oikeasti pystyy keksimään sääntöjä jotka hyödyttävät enemmän ihmisiä joilla on 2-3 crewboxia omistuksessaan, niin sellaisia sääntöjä voisi ihan mielellään lisätäkin. Model poolien rajoittaminen on yksi tapa tehdä tätä, mutta se ei ainakaan listoja monipuolista.
Fixed factiota pelataan sen takia, että ihmisten pitää normaalisti valita factionsa ennen kuin strategiat ja schemet on paljastettu. Turnauksessa ei yleensä ole näin, koska strategiat ja schemet usein paljastetaan etukäteen, jotta pelien alussa ei menisi niin kauaa listojen rakentamiseen. Fixed faction auttaa siihen, että kirjaimellisesti kaikki pelaajat eivät pelaa samaa listaa kaikissa peleissä.NorjanPaavi kirjoitti: Se mikä mua hieman hiertää fixed faction mallissa on että eri pöytien ja kierrosten tehtävät menettää mielenkiinnon, kun kuitenkin voit fixed faction mallissa aina kuitenkin optimoida sen listan kyseisiä tehtäviä silmällä pitäen. Sekä samalla vastustajan mukaan. Mun mielestä turnauksissa vain hajoaa tässä mallissa kolmeksi casual matsiksi, kun tei arvitse miettiä kuin yhtä pelia kerrallaan. Jotenkin mulle turnaukset on aina ollut kuitenkin haaste siitä että pitäisi pystyä hakemaan joku tasapaino, jotta voisi ottaa huomioon useampi matsi. Toki ymmärrän että tämä taas ajaa siihen että turnaukseen vain ei kannata lähteä kaikilla mastereilla vaan mielummin niillä kovilla esim Perdita, Colette, Dreamer, Ophelia ja yms. Joka taas johtaa hyvin nihkeään ja pieneen master pooliin.
Mutta kuten sanoin niin fixed faction kelpaa mulle ei se ole huono vaihto ehto. Kuhan heitin idean? Fixed faction on varmaan helpoin ja yksinkertaisin komppi rajata valintoja.
Itse olen myös sitä mieltä, että se, että Malifauxissa rakennetaan erikseen lista jokaista peliä varten, on on yksi hienoimmista ominaisuuksista koko pelissä. Se, että ihmiset pakotetaan pelaamaan useampi kierros samalla listalla ei myöskään ainakaan lisää "heikompien" mastereiden käyttöä. Jos miettii, mitkä masterit voivat pelata vaikka kaikki pelinsä yhdellä ja samalla listalla, niin sieltä tulee jälleen sellaisia nimiä kuin Colette, Dreamer, Leveticus...
Ihan mukavaa, että heittelette ideoita. Toivottavasti ei haittaa, että ammun niitä alas. Olen myös edelleen ihan niillä linjoilla, että jos joku idea on todella suosittu, niin se voidaan implementoida, vaikken minä siitä pitäisikään.
- Hammerheart
Kivaa, turnaus!
Jos saadaan tänne näitä uudempia immeisiä, niin voisi harkita minusta fixed masteriakin, jos on parikin osallistujaa, joilla ei ole useampaa. Tai sitten Myyrä voi fiksata Masterit =)
Tässä on sen verran kivasti aikaa, että voisi vaikka kokeilla saada jotain uutta tuonne valmiiksi. No, pitää katsoa mitä saa syntyväksi.
Jos saadaan tänne näitä uudempia immeisiä, niin voisi harkita minusta fixed masteriakin, jos on parikin osallistujaa, joilla ei ole useampaa. Tai sitten Myyrä voi fiksata Masterit =)
Tässä on sen verran kivasti aikaa, että voisi vaikka kokeilla saada jotain uutta tuonne valmiiksi. No, pitää katsoa mitä saa syntyväksi.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Jaaha. Mä siis pelaan erikoisluvalla Philip And The Nannyä masterin sijaan. Upeeta.Hammerheart kirjoitti: Tai sitten Myyrä voi fiksata Masterit =)
Ite kannattasin et masterin jos fixed saa ite valita mut pitää hyväksyttää niin parhaat pelaajat ei suoraan valitse parhaita mastereita, arpominen kusee niitä aika paljon joilla rajallinen master valinta.
Yksi ehdotus ois jokainen osallistuja ilmoittaa myyrälle mitä mastereita omistaa ja myyrä arpoo näistä.
Yksi ehdotus ois jokainen osallistuja ilmoittaa myyrälle mitä mastereita omistaa ja myyrä arpoo näistä.