2015 syysfanaticin wm/h turnausformaattigallup
Re: 2015 syysfanaticin wm/h turnausformaattigallup
Ehdotus: Fanassa voisi saada käyttää kaikkia Reckoningin ja mahdollisesti myös tulevan Hordes-bookin castereita, vaikka ne eivät vielä virallisesti olisikaan ilmestyneet.
Haley3 ja kumppanit kuitenkin varmasti tuolla nähdään, niin olisi mahtia päästä mukaan myös Cyphonilla, jonka ulostulopvmää ei vielä tiedossa. Tää ihan noin tasapuolisuuden periatteen nimissä.
Vois hyvin soveltaa meillä Suomessa, vaikka jossain muualla ei näin avarakatseisia oltaisikaan. Lisäksi Hordesin uusilla castereilla olisi mukava kuhina juuri ennen Fanaa.
Haley3 ja kumppanit kuitenkin varmasti tuolla nähdään, niin olisi mahtia päästä mukaan myös Cyphonilla, jonka ulostulopvmää ei vielä tiedossa. Tää ihan noin tasapuolisuuden periatteen nimissä.
Vois hyvin soveltaa meillä Suomessa, vaikka jossain muualla ei näin avarakatseisia oltaisikaan. Lisäksi Hordesin uusilla castereilla olisi mukava kuhina juuri ennen Fanaa.
- The Captain
- Valvoja
Oletan, että tarkoitat niitä, joiden figut olivat jossain muodossa saatavilla, eli Haley3, Hordesin 10-vuotis-warlockit sekä Durst ja Zerkova2? Näistähän ehtii suurin osa ilmestyä virallisesti ennen syys-Fanaticcia, ja Kromac2 ja kaksossiskothan lasketaan virallisesti julkaistuiksi jo nyt. Deneghra3 ja Cyphon ovat vissiin ainoat epävarmat.Strumffi kirjoitti:Ehdotus: Fanassa voisi saada käyttää kaikkia Reckoningin ja mahdollisesti myös tulevan Hordes-bookin castereita, vaikka ne eivät vielä virallisesti olisikaan ilmestyneet.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- GreenMeanie
Luulen että Strumffi tarkoittaa kaikkia castereita uusimmista kirjoista, oli niille figut tai ei. Olettaen että Hordes kirjakin on tuossa vaiheessa tippunut löytyvät kaikki casterit ainakin war roomista.The Captain kirjoitti: Oletan, että tarkoitat niitä, joiden figut olivat jossain muodossa saatavilla
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Mä luulen et Chisseä kiinnosta pelkkä Cyphon jota ei oo virallisessa julkaisuaikataulussa vielä syyskuunkaan kohdalla ni Chisse miettii et tekeeks se jo nyt oman lakupiipuista ja hammaslangasta.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Mä oon aika skeptinen että ruvettais sallimaan noita ei-julkaistuja juttuja. Se on vaan semmonen matopurkin avaus, että mikä on tarpeeksi hyvä proksy ja mitä kaikkea voi pelaa ja eh..
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
CoC saa normaalisti pelata Prime Confluxia, ja keksiä sille ite säännöt. Samoin niille palloille.TheEmu kirjoitti:Mä oon aika skeptinen että ruvettais sallimaan noita ei-julkaistuja juttuja. Se on vaan semmonen matopurkin avaus, että mikä on tarpeeksi hyvä proksy ja mitä kaikkea voi pelaa ja eh..
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Saman tien kaikki sellaiset figut joille on julkaistu säännöt mutta ei figua! Jos sä saat pelaa Cyphonia, niin mä haluun reveloida sen pois. Ei siis oikeesti ainoo fiksu keino on elää PP:n julkaisuaikataulun mukaan, vaikka se ei kovin tasapuolinen aina olekaan.Strumffi kirjoitti:Ehdotus: Fanassa voisi saada käyttää kaikkia Reckoningin ja mahdollisesti myös tulevan Hordes-bookin castereita, vaikka ne eivät vielä virallisesti olisikaan ilmestyneet.
Jos mä saan kans reveloida ni tuun Pomilla. :)
Rats keep running!
Mä oon tosi innostunu tosta Chissen ehdotuksesta. Ehdin jo innostumaan että vois kaikissa turnauksissa ottaa casterien kohdalla saman käyttöön ja se ois tosi siistii mun mielestä. Yleinen mielipide vaikuttaa olevan kyl mun kanssa eri linjoilla :O
- GreenMeanie
Onks ny oikeest jos ois vaik maks 2 juttuu (unit/caster/revelator jne.) jolle sun pitäis osaa säännöt ja pystyy näyttää ne war roomist tai vastaavast myös vastustajalle? Proxyin vois käyttää vaik tyhjii basei mis PITÄÄ lukee mikä se on.TheEmu kirjoitti:Mä oon aika skeptinen että ruvettais sallimaan noita ei-julkaistuja juttuja. Se on vaan semmonen matopurkin avaus, että mikä on tarpeeksi hyvä proksy ja mitä kaikkea voi pelaa ja eh..
Nimim. ekal rundil Mikko reveloi ja sit alan pämppää.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Voisinko saman tien tulla titaaniherdillä ja pelkillä baseilla? Kaikille helpompaa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kyl mäkin oon toki all-in sen kannalla et voin tuoda COGNIFEX CYPHONin ja valaa sementtiin mun parhaan merkkipelaajan tittelin (pelkillä cephalyxeillä).
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
- The Captain
- Valvoja
Minusta Fanatic ei ole kyllä se paikka, jossa pelataan Teclis-proxyillä tai muovailuvahafiguilla. Jotain tasoa nyt sentään.
Komppaan.The Captain kirjoitti:Minusta Fanatic ei ole kyllä se paikka, jossa pelataan Teclis-proxyillä tai muovailuvahafiguilla. Jotain tasoa nyt sentään.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
- GreenMeanie
Niinno ei varmaan oo talvisota, Ropecon, Steam & Fury tai Syysoffensiivikaan mut sit alkaa olla tapahtumat vähissä. Ei niin et ihan perus (pref. ADR) 50 pistettäkään pieleen menis.MaSSacRe kirjoitti:Komppaan.The Captain kirjoitti:Minusta Fanatic ei ole kyllä se paikka, jossa pelataan Teclis-proxyillä tai muovailuvahafiguilla. Jotain tasoa nyt sentään.
Tää oli vaan yksi ehdotelma, mitä ,fanassa vois tehdä. Ei sen enempää, ei sen vähempää. Direktoraattihan noi lopulliset päätökset tekee. Paljon kun on erilaisia ideoita, niin syntyy paras tulos.
Ei mun mielestä kyl turnauksen status kärsi, jos noi figujulkasettomat casterit sais kehiin. Tois vaan monipuolisuutta ja mahdollisuuksia.
Mut ymmärrän kyllä, et Suomi ei sooloile, vaan istuu kiltisti eturivissä käsi pystyssä odottaen vuoroaan. Min ois kerrankin rohkea repäisy ja muille mallin näyttö. Me tehdään nyt näin, ku halutaan.
Ootko muuten Kapu tulossa pelaamaan tonne vai ootko vaan muuten aktiivinen?
Hmmm, olikohan toi nyt tarpeeksi kiltisti sanottua vai provosoituukohan joku.
Ei mun mielestä kyl turnauksen status kärsi, jos noi figujulkasettomat casterit sais kehiin. Tois vaan monipuolisuutta ja mahdollisuuksia.
Mut ymmärrän kyllä, et Suomi ei sooloile, vaan istuu kiltisti eturivissä käsi pystyssä odottaen vuoroaan. Min ois kerrankin rohkea repäisy ja muille mallin näyttö. Me tehdään nyt näin, ku halutaan.
- The Captain
- Valvoja
Aikanaan Lahden WHFB-turnaussääntöpakettiin jouduttiin lisäämään rivi "Pelaajan armeijan täytyy koostua miniatyyreistä", kun pelaajat ottivat liikaa vapauksia silloisten konversio- ja proxy-sääntöjen kanssa. En haluaisi joutua vastaavaan Masiinan puolella. PP:n nykyinen konversiosäännöstö antaa kumminkin jo tosi paljon vapauksia fiksujen konversioiden kanssa, ja turnausjärjestäjä toki voi sallia hyvät scratch-builditkin (eikä minusta PP:n omien tapahtumien ulkopuolella tarvitse liian tarkkaan noudattaa sitä kolmannen osapuolen logojen ja teemojen kieltoakaan). Toisin sanoen jos ei virallinen figu esteettisesti maistu, pitäisi virallisten sääntöjen puitteissa kyetä saamaan sille aikaan "laillinenkin" vastine.Strumffi kirjoitti:Tää oli vaan yksi ehdotelma, mitä ,fanassa vois tehdä. Ei sen enempää, ei sen vähempää. Direktoraattihan noi lopulliset päätökset tekee. Paljon kun on erilaisia ideoita, niin syntyy paras tulos.
Julkaisemattomien figujen kohdalla on riski etenkin, jos oikeaa figua ei ole vielä edes nähty, että minkään valtakunnan scratch-build tai proxy ei ole itsestäänselvästi tunnistettavissa. Muistan Suomen Masiinaturnaushistoriasta tapauksen, jossa turnauspeli ratkesi siihen, että toinen pelaaja luuli väärää modelia vastustajan warcasteriksi liiallisten proxyjen joukosta. Tällaisten tapausten eliminoiminen on sitä helpompaa, mitä lähempänä virallista linjaa mennään.
En uskalla vielä luvata Syys-Fanaticiin pääseväni, kun en tiedä töistäni noin kauas tulevaisuuteen.
Mä oon kans saanu käsityksen että masiinassa ollaan tosi varovaisia siitä että poikettaisiin PP:n virallisista säännöistä ja variaatioista. Ite en oo GW pelejä pelannut, mutta ilmeisesti noissa gw-pelien säännöissä pelataan pääosin pelaajien omia sääntöjä koska firman säännöt on niin huonot. Ilmeisesti myös näissä omien sääntöjen käytössä on ollut enemmän tai vähemmän ongelmia kyseisten pelien kohdalla. Vahingosta viisastuneena masiinassa ollaan todella varovaisia näiden omien komppien kättämisestä ettei tulisi näitä kuuluisia negatiivisia pelikokemuksia. Mä tykkäisin tosta että sallitaan julkaisemattomat casterit, mutta niin ku joku tässä jo mainitsikin ni jos casterit sallitaan niin miksei sitten kolossaaleja tai yksiköitä? Ongelmana nään että jos sitä rajaa siirrettäis ni mihin tää uus raja vedettäis, miks just siihen ja kuka sen määrittelee. Pienestä lumipallosta voi kehittyä lumivyöry jota on hankala hallita. Se kait tässä se pelko on?
Nii, mun mielest tossa pienen bonarin takia kerätään aika iso kasa potentiaalisia ongelmia.
Ja voi sitä miettii siltäki kantilta ett kuin hyvältä se Cephalyx-pelaajasta sitten tuntuu voittaa joku peli kun vastustaja ei tunnistakaan sun counts-assia/proxya?
Ja voi sitä miettii siltäki kantilta ett kuin hyvältä se Cephalyx-pelaajasta sitten tuntuu voittaa joku peli kun vastustaja ei tunnistakaan sun counts-assia/proxya?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- GreenMeanie
The Captain kirjoitti: Aikanaan Lahden WHFB-turnaussääntöpakettiin jouduttiin lisäämään rivi "Pelaajan armeijan täytyy koostua miniatyyreistä", kun pelaajat ottivat liikaa vapauksia silloisten konversio- ja proxy-sääntöjen kanssa. En haluaisi joutua vastaavaan Masiinan puolella.
shoddie kirjoitti: voi kehittyä lumivyöry jota on hankala hallita
Nii jos nyt keskityttäis vaik ihan tähän yhteen settiin eikä siihen miten se tulevaisuudes tuhoo koko maailman. Armeijas ois vaik se yks (1) proxytetty valinta joka proxytettais tyhjil baseil tai vaik paperifikuil mis lukee mitä ne on. Jos vastustaja ei tajuu et se yksittäinen base/lappu mis lukee Cognifex on casteri ja lähtee assassinoimaa jotain drudgee ni vika ei oo ehkä proxyttäjäs.TheEmu kirjoitti:iso kasa potentiaalisia ongelmia.