"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Oskari

Re: Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Galthan kirjoitti:End times kirjat meni sold outtiin muutamassa tunnissa, aos special limited 2000kpl ei....
Tai sitten niitä kovakantisia endtimes kirjoja oli todella vähän.
End times kirjoista special editionin painosmäärät taisi olla 750/500 kirjasta riippuen. Archaon kirja ainakin on 500 kappaleeseen rajoitettu painos.

Age of Sigmar on lupaavien huhujen jälkeen iso pettymys. Onneks mulla ei oo muita armeijoita kuin demonit ja vähän chaos warruja. Meen pelaan kytkoota. Sääliksi käy niitä joilla on monta faba-armeijaa hyllyssä. Mää en voi käsittää miten mahtavan End Times -sarjan jälkeen tulee tälläistä roskaa pihalle. End Times: Archaon taitaa jäädä gw:n viimeiseksi kunnolliseksi fantasia-julkaisuksi. Pelin muuttuminen skirmishiksi ei olisi haitannut. Huonot säännöt ja pistehintojen puute haittaa. Onneks on vielä 40k. Jos 40k menee tämmöseks tuubaks niin lopetan figupelit kokonaan.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Oskari kirjoitti:Onneks on vielä 40k. Jos 40k menee tämmöseks tuubaks niin lopetan figupelit kokonaan.
Slaves to Games Workshop ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oskari

Mysterous kirjoitti:
Oskari kirjoitti:Onneks on vielä 40k. Jos 40k menee tämmöseks tuubaks niin lopetan figupelit kokonaan.
Slaves to Games Workshop ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Indeed. Hail Games Workshop, my God Emperor!

Joo. Älkää kertoko mulle että on olemassa myös ei-GW figupelejä. Tiedän että on olemassa vaikka ja mitä. Ei sillä ettei kiinnostaisi, vaan sillä ettei huvita/jaksa.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Kuva
Slaaneshin joukot ovat yksin ja eksyksissä.
Kuva
Mikä-Mikä-Maan kartta, minulla on vaikea uskoa että tuo on oikea ja virallinen GWn kartta.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

I.C. Wiener kirjoitti: Mikä-Mikä-Maan kartta, minulla on vaikea uskoa että tuo on oikea ja virallinen GWn kartta.
Tulee mieleen halpa japsi-MMO
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Dolmot
Valvoja

Re: Fabahuhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Oskari kirjoitti:Mahdollisuus liikkua ilman tiukkaa muodostelmaa, 40k:n tyyliset liittolaissäännöt, formaatiot, 40k:n vapaampi armeijanrakennus jne. olisi mun mielestä just sitä mitä faba kaipaa.
--
Muo ei vois vähempää kiinnostaa onko tuleva faba balanssissa, jos balanssi tarkoittaa valinnan vapauden ja monipuolisuuden karsimista, niin HITOT BALANSSISTA!
Nyt sitä vapautta olisi, balanssia ei. Onko hyvä?
Oskari kirjoitti:Musta on ihan törkeen viihdyttävää kattoo joittenkin ihmisten hajoilua tähän.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Meganiikko

Re: Fabahuhuja & uutisia

Dolmot kirjoitti: Nyt sitä vapautta olisi, balanssia ei. Onko hyvä?
Eikö joku viisas ihminen sanonut kerran, "be careful what you wish for, you might one day get it"?
Sotahullu

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

I.C. Wiener kirjoitti:Kuva
Slaaneshin joukot ovat yksin ja eksyksissä.
Okei eli Slaanesh on "olemassa" ja samoin demonit. Mielenkiintoisempaa on nyt se että mihin Slaanesh on kadonnut.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Oskari

Joo, joudun syömään aiemmat sanani. Pistehintojen täysin puuttuminen on jopa mulle aivan liikaa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Priestleyn esipuheesta Kings of Wariin (lähde):

“When asked to write these few introductory words I hardly expected to find myself writing the foreword to what is undoubtedly now the most popular mass-battle fantasy game on the market!”

*tirsk*
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Silveri kirjoitti:Priestleyn esipuheesta Kings of Wariin (lähde):

“When asked to write these few introductory words I hardly expected to find myself writing the foreword to what is undoubtedly now the most popular mass-battle fantasy game on the market!”

*tirsk*
Vanhoilla GW:n oikeilla pelisuunnittelijoilla on hauskaa :) Jätkät tekee suunnillaan hyvää jälkeä Manticilla, Warlord Gamesilla yms. Ja hyvä niin. Toivottavasti nelkkari ja Sigmari tuo edelleen pelaajia markkinoille, ja porukat sitten kiinnostuu muistakin peleistä, koska kyllä sitä ihminen kerkeää useampaakin peliä pelaamaan.

Vieläköhän Jervis Johnson on GW:llä, ja jos niin mahtaakohan nyt hävettää ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

smaxx kirjoitti:Vieläköhän Jervis Johnson on GW:llä, ja jos niin mahtaakohan nyt hävettää ?
Ainakin Linkedin-profiilin mukaan mies on vielä "Games Developerina" GW:llä.

Häpeämisestä en tiedä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Netistä on kantautunut ilkeää huhua, että osa kauppiaista ei halua ottaa Agea myyntiin ollenkaan. Luotto tuotteen menekkiin taitaa siis olla aika vanhva. Tai pikemminkin palaute on ollut niin karua, että usko on hiipumassa. Sitä ei tosin tiedä, että kuinka moni lopulta ottaa niitä ja kuka vaan puhuu. Aika erikoista olisi, jos toinen GW:n pääpeleistä kokosi noin suurta vastustusta. Jonkun dreadfleetin kohdalla ymmärtää, tai että kaikki eivät jaksa ottaa lotria varastoon seisomaan, mutta että warhammerin kohdalla ollaan noin penseitä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Vaikea uskoa että yksikään jälleenmyyjä tekisi noin tosissaan, GW vain sanoo että asia selvä, ette halua meidän tuotteita, postittakaa sitten -kaikki- tuotteemme takaisin samalla. Aika harvassa on silti paikat joissa on kysyntää figuille mutta ei ollenkaan markkinoiden isoimman firman tuotteille.
Bep.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Gorkiporki kirjoitti:Aika erikoista olisi, jos toinen GW:n pääpeleistä kokosi noin suurta vastustusta. Jonkun dreadfleetin kohdalla ymmärtää, tai että kaikki eivät jaksa ottaa lotria varastoon seisomaan, mutta että warhammerin kohdalla ollaan noin penseitä.
Ei se ole Warhammer...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Gorkiporki kirjoitti:Netistä on kantautunut ilkeää huhua, että osa kauppiaista ei halua ottaa Agea myyntiin ollenkaan. Luotto tuotteen menekkiin taitaa siis olla aika vanhva. Tai pikemminkin palaute on ollut niin karua, että usko on hiipumassa. Sitä ei tosin tiedä, että kuinka moni lopulta ottaa niitä ja kuka vaan puhuu. Aika erikoista olisi, jos toinen GW:n pääpeleistä kokosi noin suurta vastustusta. Jonkun dreadfleetin kohdalla ymmärtää, tai että kaikki eivät jaksa ottaa lotria varastoon seisomaan, mutta että warhammerin kohdalla ollaan noin penseitä.
Noh huomioiden että AOS on uusi peli joka on jo heti alkuun epäillyttävä ja jolle on melkoisen tuskaa keksiä mitään kaupan sisäistä liigaa yms en ihmettele.

Tuota vähän huono mieltää "että warhammerin kohdalla ollaan noin penseitä". Tämä ei ole warhammer. Tämä on age of sigmar. Uusi peli jolla on vain näennäisesti tekemistä warhammerin kanssa. About saman yhteyden warhammeriin saisi warmachinesta. Taitaisi warmachine itseasiassa omata pienellä uudelleennimeämisellä ENEMMÄN yhtenäisyyttä warhammerin kanssa kuin AOS(warmachine ensinäkin on valmis peli. AOS paremminkin tekniikkademo mistä peli unohtui jonnekin)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

No jaa, taisi olla Kanadassa kun tuli vastaan yksi keskikokoinen pelikauppa, jossa oli figupuolella hyllyssä vain Wyrdiä ja Privateeria. En muista, löytyikö edes jotain sääli-Hobitti-startteria. Sillä puolen rapakkoa pärjää halutessaan ilmankin?

AoS:n julkaisua edeltävät huhut taisivat myös väittää, että jälleenmyyjien tilaukset olivat sitovia ilman palautusoikeutta. Toisin sanoen koko pino on sitten oma riesa jos ei menekään kaupaksi. Ehkä on syytäkin olla varovainen, jos diilissä haisee uusi Dreadfleet? Tällä hetkellä en näe asiakkaidenkaan suunnalta mitään hillitöntä ensimmäisen aallon ostoryntäystä, joten joutaa odottamaan tai ainakin tilaamaan hillitysti.

Mm. pari suurta kotimaista ketjua kyllä myy jo nyt ihan sujuvasti. Pienemmistä putiikeista en tiedä. Paljonko on "osa" ja missä?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Gorkiporki kirjoitti:Netistä on kantautunut ilkeää huhua, että osa kauppiaista ei halua ottaa Agea myyntiin ollenkaan. Luotto tuotteen menekkiin taitaa siis olla aika vanhva. Tai pikemminkin palaute on ollut niin karua, että usko on hiipumassa. Sitä ei tosin tiedä, että kuinka moni lopulta ottaa niitä ja kuka vaan puhuu. Aika erikoista olisi, jos toinen GW:n pääpeleistä kokosi noin suurta vastustusta. Jonkun dreadfleetin kohdalla ymmärtää, tai että kaikki eivät jaksa ottaa lotria varastoon seisomaan, mutta että warhammerin kohdalla ollaan noin penseitä.
Olen itsekkin törmännyt samanlaisiin huhuihin eri paikoissa ja jos totta puhutaan niin en hirveästi edes epäile noita tarinoita. Yksi vaikuttava tekijä syy negatiivisen vastaanoton lisäksi on varmasti se että turnauksia on (toistaiseksi) aika mahdoton järjestää, ja esim. jenkkilässä moni FLGS käärii varsinaisen tuloksensa turnauksien oheismyynnistä (esim. ruoka & juoma, pöytävuokrat jne). Lisäksi moni tarina kertoo myös painostuksesta GW:n puolelta tilata tavaraa hirveitä määriä, aika harvalla pienellä kaupalla on varaa lepuuttaa useita kymmeniä laatikoita Sigmarin aloituspakkauksia varastossa. Joten firmalle on kannattavampaa jättää tuote kokonaan tilaamatta. Olisi kiva kuulla Suomen figutoimijoilta minkälainen Sigmarin julkaisuviikonloppu oli kaupallisesti?

Itse olen jo luovuttanut kaiken toivon, jota ihme kyllä jaksoin aika yllättävän pitkään ylläpitää. Mutta kaikki huhut Slaaneshin poistumisesta, 40€ viidestä sigmariinista (oli ne miten hienoja hyvänsä), GW:n hiljaisuus negatiivisesta palautteesta ja viralliset AoS noppakupit alkaa jo olla liikaa. Melkein tilasin Sigmarin, nyt olen tyytyväinen etten sitä tehnyt. Taidanpa suosiolla siirtyä Kings of War:in pariin.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ari kirjoitti:Olen itsekkin törmännyt samanlaisiin huhuihin eri paikoissa ja jos totta puhutaan niin en hirveästi edes epäile noita tarinoita. Yksi vaikuttava tekijä syy negatiivisen vastaanoton lisäksi on varmasti se että turnauksia on (toistaiseksi) aika mahdoton järjestää, ja esim. jenkkilässä moni FLGS käärii varsinaisen tuloksensa turnauksien oheismyynnistä (esim. ruoka & juoma, pöytävuokrat jne). Lisäksi moni tarina kertoo myös painostuksesta GW:n puolelta tilata tavaraa hirveitä määriä, aika harvalla pienellä kaupalla on varaa lepuuttaa useita kymmeniä laatikoita Sigmarin aloituspakkauksia varastossa. Joten firmalle on kannattavampaa jättää tuote kokonaan tilaamatta. Olisi kiva kuulla Suomen figutoimijoilta minkälainen Sigmarin julkaisuviikonloppu oli kaupallisesti?
Juuh turnaukset varmaan monille kaupoille merkittävä elementti. Jos ei muuten niin nimenomaan peliyhteisö on usein paras syy olla ostamatta netistä. Turnaukset hyvä tapa saada pelejä kauppaan mikä rohkaisee porukkaa ostamaan kaupasta joko tukeakseen kauppaa jossa pelaa tai vain impulssiostoksina paikanpäällä.

Ja varastossa lojuvat paketit tosiaan käyvät liikkeille kalliiksi. Tuo ilmiöhän on myös osallaan vaikuttanut AOS:ään. Ironista jos se sitten rohkaisee kauppoja olemaan tilaamasta AOS:ää :D

Itse olen jo luovuttanut kaiken toivon, jota ihme kyllä jaksoin aika yllättävän pitkään ylläpitää. Mutta kaikki huhut Slaaneshin poistumisesta, 40€ viidestä sigmariinista (oli ne miten hienoja hyvänsä), GW:n hiljaisuus negatiivisesta palautteesta ja viralliset AoS noppakupit alkaa jo olla liikaa. Melkein tilasin Sigmarin, nyt olen tyytyväinen etten sitä tehnyt. Taidanpa suosiolla siirtyä Kings of War:in pariin.
Noh Slaanesh sentään jossain muodossa näemmä kuvioissa. Oisko keksitty tapa kirjoittaa tuo hetkeksi pois aktiivisten julkaisujen alta ettei tarttee heti Slaaneshinkin joukkoja tunkemaan ulos. Sitten muutaman vuoden päästä(ehkä GW:n keksittyä MITEN se haluaa Slaaneshin tehdä. GW kun ei ole koskaan oikein tuntunut tuota keksivän) tuovat hänet takaisin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Meganiikko

Näin markkinataloudellisesta näkökulmasta tilanne vaikuttaa vähän samalta kun E.T'n julkaisu Atarilla. Tietäjät tietää, mutta jos ei tiedä niin tuossa nopea summary.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”