Kyllähän tuollainen itseäkin ahdisti nuorempana. Esim tosi stressaavaa oli kun gw aloitti tämän editiosyklin ja monia pelejä on lopetettu. Sitten jossain vaiheessa tajusin, että kaikki loppuu aikanaan mutta samalla tulee uusia juttuja. Hyvin mahdollista, että 40k tämmöisenään myös loppuu ennen kuin me heitetään lusikka nurkkaan. Ei siitä kannata mieltänsä pahoittaa :)smaxx kirjoitti:Ei kait Sigmaria vastaan ole kellään mitään. Se on tosiaan hyvin aloittelijaystävällinen, mikä on vaan hieno asia. Olen ihan samaa mieltä siitä, että ne Stormcastit on fiksusti tehty hyvin helposti maalattaviksi. Sen takia niillä ei luultavasti myöskään ole kasvoja tai kypärätöntä päätä, koska kasvot olisi vaikeampi maalata (ja fluffy on varmaan sellainen että ne ovatkin jotain animoituja robotteja, en tiedä).finmirage kirjoitti:Mä nyt kirjoitan tännekin hiukan offtopic, kun täällä kerta tuota aos:sää arvostellaan. Mielestäni peli ja konsepti on loistava! Vihdoinkin figupeli, jota voi pelata omien lasten kanssa. Säännöt riittävän yksinkertaiset, ei pisteytystä vaan voit pelata niillä figuilla joita sulla on (näin me pelattiin rogue traderia aikanaan kymmenvuotiaana), ei hankalia taulukkoja eikä opeteltavia universal ruleja, kaikki löytyy battlescrolleilta. Figut on hiukan isompia eli helpompia maalata ja vaikka yksityiskohtia on paljon, niin ainakin noista stormcasteista saa hyvin helposti lapsikin hyvän näköisiä tehtyä.
Eli siis minusta tämä peli loistava ainakin tuossa lapsikohderyhmässä ja tällaista olen kaivannutkin.
Se arvostelu tuota peliä kohtaa tulee ihan vaan siitä, että samalla lopetettiin faba, ja tuhottiin koko sen maailma.
Ja sitten on pelko, että sama voi käydä 40k:lle.
Aloittelijaystävällinen peli on koko figuharrastukselle erittäin hyvä asia. Jos GW ei ime uusia harrastajia, niin ei mihinkään figupeliin niitä tule kovin paljoa.
EDIT : BTW, mä olen pelannut omien ipanoiden kanssa ainakin Fabaa, Bolttia, Warhammer Ancienttia, Flamesia, X-Wingiä, Sagaa ihan sujuvasti, pelistä ja jullista riippuen 8-10 vuotiaasta... Sitä pienemmille noi on vähän vaikeita.
Niin ja ne figuthan on vain materiaa. On viisautta olla kiintymättä liiaksi materiaan.