"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tässä tulee hirmuinen rölli

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Tässä tulee hirmuinen rölli

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

... joka ei joko osaa käyttää hakua tai sitten ei löydä oikeaa aihetta, jolla opastetaan Trollbloodilla aloittamista ja pelailua.

Kauan aikaa ollaan seurattu sivusta tämän pelin kasvua ja nyt kun on aikaa, halua ja pelikavereitakin viimein, niin olisi korkea aika laittaa se omakin factio kuntoonsa. Kauan odottanut kaapissa, mutta lukuisista eri syistä jäänyt näkemättä pelipöytää. Yksi näistä ongelmista on tiedonpuute oikeastaan pelin kaikista asioista. Mikä on valitsemassani factiossa hyvää ja miten saada siitä toimiva. Ainakin itse olen saanut sellaisen käsityksen, että listan tekemiseen kannattaa panostaa vähän enemmän kuin muissa peleissä.

Turnausvoittaja en kuitenkaan tahdo olla ja toistaiseksi olen mennyt "toi on söpö" ja "kun nyt halvalla joku myy käytettynä" mentaliteetilla. En tahdo pelata listallani kovaa vaan jätän sen puolen mieluummin taitojeni ja onneni harteille enemmän tai vähemmän, säästä riippuen tietenkin. Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan armeijan kohdanneiden, pelanneiden ja yleisen metailijoiden ajatuksia armeijassa piilevistä heikoista linkeistä ja hyvistä vedoista. Mitä kannattaa varoa, mitkä yksiköt jättää kaupan hyllylle ja mihin panostaa, koska factiolla yleensä pelit tuppaa olemaan tietynlaisia.

Eritoten minun on vaikea ymmärtää Warcaterini päälle. Taikojen lukeminen on eri asia kuin ymmärtäminen eikä sekään auta, että Battlecollege.wiki anna mitään muuta kuin pooria ja lowia statteihin. Kaapista löytyy tällä hetkellä Hoarlukit, ilmeisesti molemmat, ja Calandra. Onko näistä mihinkään vai pitäisikö käydä ostamassa joku toinen? Calandra ainakin vaikuttaisi feattinsä puolesta ihan kivalta vaihtoehdolta. Kukaan mistään ykkösistä ja kakkosista pidä.

Toivoisin armeijani olevan massainen lihamuuri, lähinnä mielekkyyden että beastien rumuuden vuoksi. En pyytäisi kettään niistä ulos. Mutta onko tämän moisesta armeijasta sitten mihinkään? Mauleria olen kuullut kehuttavan kovaksi mörssäriksi ja Mulgikin on syönyt vitaamininsa. Mulgista tiedän sen verta, että normaaleihin peleihin, 35p, se taitaa olla hintavan puoleinen(?).

Silmääni ilahduttaa myös todella paljon gun linen luominen. Thumper on aika kähee kuten myös Sluggerit ja Scattergunnerit. Warcastereista osallakin on mehevät pyssyt kourissaan. Lukemani perusteella kuitenkin räiskiminen toimii parhaiten paikoillaan olessaan, joka saattaa ilmeisesti sotia faction peruspelitapaa? Vähintäänkin pelinautintoa, jos ei muuta. Noppaa saa heittää halvemmissakin peleissä. Onnistuuko niin sanottu all around, että puoli armeijaa jää depon puolelle räiskimään kun toiset parhaimmillaan blokkaa heiltä LOSia?

Rahallisesti laskiskelin, että Trollbloodin All-In-One-Box olisi rahallisesti paljon parempi säästö kuin mikään GW:n peleissä näkemäni bataljoona. Kivoja poikiakin näyttäisi tulevan samalla. Osaako kukaan kuitenkaan sanoa, että onko parempi ottaa ne kermat erikseen ja säästää muun sisällön ollessa kuraa?

Tällä hetkellä kaapista löytyy:
Calandra
Hoarlukit
10 Fennoblade
6 Kriel Warriors
5 Champions
5 Long Riders

Kiitoksia näin etukäteen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
GreenMeanie

Re: Tässä tulee hirmuinen rölli

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

No nyt on hetki tullut peikkoja ulkoilutettua ja onhan ne aika kivoja. Olen pelannut eniten peikkojen aivan törkeitä tierilistoja juurikin Hoarluk1 ja Calandralla, mutta myös muita castereita, (pGrissel, eMadrak, eGrissel, eGrim) on tullut turnauksissa viimeisen vuoden aikana pörräiltyä. Itse olen päätynyt Hoarlukin Runes or War listaan ja Calandran Evolutionary Elementalismiin koska olen WAAC POWERGAMER mutta esimerkiksi Heinolan Mikko on pärjännyt paremmin ilman kallista tieriyksiköiden spämmäämistä.

Trollien All-in-one boxi, niinkuin ne muutkin, on loistava ostos. boksissa tuleva pGrissel ei ole ihan simppeli pelattava mutta ainakin pelipöydällä yksi monipuolisimmista ja tehokkaimmista peikkocastereista. On muuten myös todella hauska pelata. Boksissa tulevat pedot voi kasata miksi vain bomber/mauler/blitzeristä (Bomber on ihan paras, mauleria harvemmin näkyy kuin tietyissä listoissa, blitzeriä taas ei oikeastaan ikinä) tai magnetisoida, warderit ovat loistava yksikkö ja championeillekkin löytyy kyllä käyttöä, tosin jos sulla yhdet on niin toiset saattavat olla turhat. Ja krielstone on toki jokaisen peikkolistan kulmakivi. Heh. Kivi.

Boksin lisäksi pakollisia juttuja ovat ainakin Stone Scribe Elder (tekee krielstonesta paljon paremman), Fell Caller Hero (auttaa infantryä osumaan ja liikkumaan maastossa), ja Janissa Stonetide (Tekee ihan kaikkea ja on paras ja kaunein.) Lisäksi hankkisin Troll Impalerin tukemaan aloitusboksista rakennettua bomberia. Tolla paketilla saa kasaan jo todella hyvän listan jolla kokeilla miltä peikkoilu maistuu.

Masiinameta tuntuu pyörivän nykyään eniten 50 pisteen pelien ympärillä, mutta edes 35 pisteessä Mulg ei ole liian kallis. 12 pisteen pelissä Mulg ei olisi liian kallis. Listat kannattaa yleensä rakentaa warcasterin tai lockin kykyjen perusteella niin että pääosa listaa toimii yhdessä 'lockin kanssa ja loput parantavat sitten lockin heikkouksia. Yleensä ''meta'' pyörii Steamroller turnauspelaamisen ympärillä jolloin jokaisella on kaksi listaa joista voi valita sitten paremman vastaamaan vastustajan listoihin.

Aikamoista tajunnanvirtaa mutta toivottavasti tästä on apua.

Peikoilla on pari hyvää petocasteria (Hoarlukit) ja infantrycasteria (Grisselit, Madrakit), jotka kaikki tykkäävät kestävästä (krielstone antaa kaikelle vaikutusalueellaan +2 ARM, eli Mulg ja warderit ovat aina täyttä kultaa. Näille castereille lähtisin rakentamaan sitä lihamuuria, fennbladejen ja wardereiden (mieluummin kaksien) takana odottava casteri ja Mulg pääsevät rikki paksummastakin pellistä.

Calandra ja Grimit toimisivat sitten taas paremmin ampuvien yksiköiden kanssa. Peikkojen ampuvien yksiköiden heikkous on niiden tarkkuus ja Calandra pystyy fiitillään ja Grimit myös taioillaan parantamaan tätä. Valitettavasti mainitsemasi sluggerit ja thumper ovat yksiä niistä harvoista peikkovalinnoista joita välttelisin kokonaan. Huono liikkuvuus ja hyökkäysten laatu suhteessa pistehintaan eivät vain kohtaa. Ampuvista asioista erityisesti Dire Troll Bomberit (Impalerin avustuksella), Highwaymenit ja scattergunnerit on pöydällä todettu toimiviksi.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

On se ihanaa, että toisellekin ei maistu uni tänä yönnä.
GreenMeanie kirjoitti:Aikamoista tajunnanvirtaa mutta toivottavasti tästä on apua.
Vaikka ootkin ällö POWERGAMER, niin vinkkisi on luettu. Ymmärrys puolestaan onkin sitten toinen juttu.

All in one alkaa koko ajan kuullostamaan paljon paremmalta. Käytettynä kun ostaa, ei tule paha mieli siitä luopumiseen, koska rahansa saa aina takaisin. Noi uudet Champpionit on muutenkin paljon nätimmät kuin nuo mitkä minulla on. En myöskään muistanut, että siitä tulee kaksi Dire Trollia. Kehut Bomberia ja monesti sen olen nähnyt niillä turneepöydillä, luullakseni, mutta toisaaltaan se söpöys puuttuu. Onhan siinä tavallaan sitä omanlaista asennetta, mutta Blitserin ollessa harvinaisempi näky, sitä käy sääliksi.

Jokaisella armeijalla pelissä kuin pelissä on kuitenkin ne omat, sanojasi lainaten, kulmakivensä *heh*, jotka löytyvät listasta kuin listasta, pelkään hyvin paljon oman armeijani puolesta. Toivoisin omilta pöydille nostetuilta joukoilta sitä "tämä on minun armeijani" fiilistä, jota en saa netistä copipastetuilta listoilla pelaamisesta. Tässä kohtaa sisäinen ääneni kehoittaa jättämään ymmärtämättä vinkin "kehnoon" yksikköön. Minnuu myös jotenkin kiinnostaa ajatus siitä, että voin tulla peikolla lähikseen ja ampua siitä huolimatta johonkin. Sillekin voi olla paikkansa peleissä.

Olen tässä alkanut katselemaan noiden UA:n ja kumppaneiden luokse ja jokaiselle yksikölle löytyy kaikkea kivaa ostettavaksi. On rumpalia ja on sankaria ja on kaikkea. Varmasti maksavatkin pisteitä. Aluksi kun opetellaan pelaamaan, ei mennä niihin suuriin peleihin, joissa on mahdollista vain kirjoittaa listaansa melkeinpä mitä tahansa, minua mietityttää, mitkä kaikki loppujen lopuksi ovat tarpeellisia? Mitkä kaikki saisin tai minun pitäisi saada mahtumaan? Long Riderit luultavasti pärjäävät ilman omaa sankariaan, mutta miten Kriellit, Fennot ja Champat? Kithkar on yksi kauneimpia faction fikuja enkä yhtään vähemmän tykkää Skaldi Bonehammerista. Krielin lippu estää heitä kaatumasta, joka varmaankin on hyödyksi(?), ja soittaja tarjoaa lisää rangea.

Castereista vielä, niin Calandra tuntuu paremmalta kuin Hoarlukit, mutta eiköhän tuon ison boksin ostettua tule yritettyä opetella Griesseliä peluuttamaan. Madrak ei houkuta. Niin kyvyiltään kuin nappulaltaan. En ymmärrä vielä niiden päälle.

El Edit: Miksi minä aina ensin painan quotea kun pitää muokata?

Sellainen yleisluoneteinen kysymys jäi kysymättä, että mitä tehdä kaikkien tokeneiden ja korttien kanssa? Fikut löytää helposti, mutta korttia kun ei laita Pokemonien sekaan, niin hyvään piiloon osaavat päästä vuosien varrella. Mikäli oletan, että olen hukannut ne lopullisesti, mitä vaihtoehtoja minulla on jäljellä? Googlekuva, tulosta, leikkaa ja liimaa vai onko tässä pelissä "armeijakirjoja"?

Myös tokeneita ainakin Fabassa on hyvä olla, että muistaa kaikki heitetyt taiat sun muut. Privateer myy armeijoilleen Token settejä, mutta onko nämä kuinka tarpeellisia/pakollisia? Käyttääkö niitä kukaan?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

El Capitan kirjoitti:Privateer myy armeijoilleen Token settejä, mutta onko nämä kuinka tarpeellisia/pakollisia? Käyttääkö niitä kukaan?[/i]
Sääntöjen mukaan jos käyttää skillin, taian ym. eikä asiasta ole pöydällä tokenia niin tällöin spelli ei ole käytössä. Kyllä ne siis aika pakollisia on. PP:n perustoksut on hyviä, mutta voi väsätä myös omat. Aluksi vaikka perus pahvilappu spellin nimella tms. on jees.

Joku joskus väitti että rölleillä ei huonoa casteria ole. Enemmän kiinni siitä että millaisesta pelityylistä pitää. Jos pyssyttely kiinnostaa ni kääntäisin katseen Grimien puoleen.

Jos tätä faktiota pelaisin ni oma valinta olisi hoarlukin runes of war ja parina Calandran Elemental evolution tai sit Peikkovesan Grim2.
Viimeksi muokannut shoddie, Pe 17.07.2015 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

El Capitan kirjoitti: Sellainen yleisluoneteinen kysymys jäi kysymättä, että mitä tehdä kaikkien tokeneiden ja korttien kanssa? Fikut löytää helposti, mutta korttia kun ei laita Pokemonien sekaan, niin hyvään piiloon osaavat päästä vuosien varrella. Mikäli oletan, että olen hukannut ne lopullisesti, mitä vaihtoehtoja minulla on jäljellä? Googlekuva, tulosta, leikkaa ja liimaa vai onko tässä pelissä "armeijakirjoja"?

Myös tokeneita ainakin Fabassa on hyvä olla, että muistaa kaikki heitetyt taiat sun muut. Privateer myy armeijoilleen Token settejä, mutta onko nämä kuinka tarpeellisia/pakollisia? Käyttääkö niitä kukaan?[/i]
Jokaisella faktiolla on army book, mutta niiden käyttöarvo on vähän laskenut julkaisusta, kun eivät enää sisällä ihan kaikkia yksiköitä (siis niitä, jotka on julkaistu kirjan julkaisun jälkeen). Rölleillä esim. https://privateerpress.com/hordes/books ... rollbloods
Toki kiero, mutta näppärä googlettelija saattaa löytää tuosta pdf-versionkin...

Kortteja voi sinänsä tilata PP:n online storesta ja postimaksukin jää pienemmäksi kuin mitä sivuston laskuri kertoo, jos tilaa vain kortteja. Toki myynnissä on lisäksi faktiodekkejä korteista, mutta ne tehtiin alun perin vain siirtymään mk1-ajalta tähän nykyversioon, joten mitään uudempia yksiköitä tuossa dekissä ei ole. Vanhoista yksiköistä monilla röllipelaajilla on toki ylimääräisiä kortteja, joista varmaan luopuvat. Sitten yksi erittäin relevantti vaihtoehto on PP:n warroom appi mobiililaitteille. Siihen saa rahalla ostettua virtuaalisesti kaikki nykyiset ja tulevat kortit. Omasta mielestä aika pakko-ostos, mutta ei ihan halpa (itse ohjelma ilmainen, mutta hinta per faktio muistaakseni reilun kympin tai pelin kaikki kortit bundlena jotain 60e - tietysti ostamalla vain yksi faktio ei tuo hinta paha ole).

Token-seteistä jotkut käyttävät PP:n virallisia tai sitten jonkun muun valmistajan. Näitä on markkinoilla niin hirveä määrä erilaisia. Tosin ehkä jopa useimmat käyttävät ihan itse askartelemiaan tokeneita, sillä eipä tuo kummoista vaadi kirjoittaa kyvyn nimi pahvilapulle ja sillä hyvä. Toki hienompiakin toteutuksia sitä yleensä näkee.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Ainakin meidän kerholla voi pelaa iha mitä nappeja vaa ja voittaa. Imo ei kantsi huolehtia liikaa onko joku yksittäinen nappi surkee, kun ei tässä pelissä kai kovin montaa oikeesti turhaa nappia ole. Enemmänkin kokonaisuus ratkasee... esim. viime vuoden wtc voittajatiimin kapu on pelannu just tulleen casterin listassa Shadowhorn Satyria, jota on normaalisti pidetty tosi huonona / äärimmäisenä nichenä. Ny tolla uudella casterilla se on kuitenkin lunastanu ilmeisesti paikkansa ja on jopa kuulemma hyvä.

Eli huoletta voi olla nappien turhuuden suhteen jos tavotteet ei oo korkeella. Tää on kuitenkin sellanen peli, että vetää mukaansa ja voi muuttua powergaymeriks.
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

marke kirjoitti:Eli huoletta voi olla nappien turhuuden suhteen jos tavotteet ei oo korkeella.
Oon osittain samaa ja eri mieltä. Samaa mieltä siinä et jos tavotteet ei oo korkeella, ja muutenkin, kannattaa pelata sitä mikä tuntuu kivalta. Siinä kohti oon kuitenkin eri mieltä että kyllä pelissä ihan oikeesti joka faktiolla on jonkin verran oikeesti huonoja nappeja joita ei kannata ostaa tai pelata. Onneksi pääosa on ainakin jossakin listassa pelattavia. Greenmeaniella oli hyviä pointteja ja erikseen mainittu muutamia nappeja joita tulee käytettyä useassa listassa. Ite uutena pelaajana panostaisin näihin nappeihin joita voi ja kannattaa pelata useassa listassa. Saa vähemmällä rahalla enemmän käyttöä napeille siten että listoihin saa myös vaihtelua.
MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

En tiiä oonko jotenkin pragmaatiinen, mutta mun mielestä voitot johtuu siitä, et ite on pelannu hyvin ja vastustaja mokannu jonkun asian. Mitä vähemmän on pelannu, sitä todennäköisempää on et ite mokaa. Listan rakentaminen on tässä mielessä tärkeää: list chicken on joillakin factioilla aika iso juttu. Ei onneks rölleillä, nähdäkseni.

Pelaat vaan ite hyvin.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

marke kirjoitti:Shadowhorn Satyria ... on normaalisti pidetty tosi huonona / äärimmäisenä nichenä.
Tähän pakko puuttua. Shadowhorn on tosi hyvä siinä mitä se tekee, mutta 7 pinnalla se vie tilan ja furyn hallinnan yhdeltä heavyltä eikä tee sitä roolia yhtään. Sillä on muistaakseni P+S 14. Ei se tosi huono siis ole ja se on jopa tosi hyvä joillain castereilla (eKaya!), mutta armeijan rakentamiseen liittyvät ongelmat (ja colossaalien jälkeinen meta, jossa panssaria pitää saada rikki eikä vaan siirtää ja heitellä niitä nappeja) rajoittavat sen käyttöä.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Nonus

Viesti Kirjoittaja Nonus »

El Capitan kirjoitti: Sellainen yleisluoneteinen kysymys jäi kysymättä, että mitä tehdä kaikkien tokeneiden ja korttien kanssa? Fikut löytää helposti, mutta korttia kun ei laita Pokemonien sekaan, niin hyvään piiloon osaavat päästä vuosien varrella. Mikäli oletan, että olen hukannut ne lopullisesti, mitä vaihtoehtoja minulla on jäljellä? Googlekuva, tulosta, leikkaa ja liimaa vai onko tässä pelissä "armeijakirjoja"?
Reilun vuoden Youtubesta Warmahordes Battle Reportteja seuranneena olen huomannut lähes kaikkien seuraamieni kanavien pelaajien käyttävän Privateers Pressin War Room appsia, ladattavana esim. appstoresta puhelimeen tai tablettiin.

Lyhyesti; Ohjelmassa ostetaan armeija, saadaan kaikki stat kortit, säännöt ym. ja ne Privateers Press päivittää kun jotain uutta kyseiselle armeijalle julkaistaan. Monipuolinen ohjelma, joka korvaa armeijakirjan, koska päivittyy samalla kun uusia sääntöjä ja yksiköitä ilmestyy.

Näin noobbina (vasta mietin Warmachinen aloittamista) ostaisin factionin armybookin vain fluffin ym takia. Tuo War Room on päivitysten ja käytettävyyden takia välttämätön (ei hukkaantuvia kortteja, vanhimmat ja uusimmat armeijat ja statit pilvessä aina tabletilla mukana), army builder jutut ja muuta.

Privateerssin sivuilla ohjelman esittelyvideo http://privateerpress.com/warroom.
Infinity, Deadzone, Gaslands, 6mm fantasy&ancients, 15mm WW2 Soviet
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Itse en omista laitetta johon Warroomia saisi sisään, joten joudun käyttämään edelleen wanhoja kunnon kortteja. Muovisuojissa olevat kortit kulkevat edelleen mukavasti laukussa, joko erillisessä korttiboksissa, tai sitten nopille ja tokeneille hankkimassani metallirasiassa jos ei tarvitse koko korttikokoelmaa kuljettaa mukana. Kortit saa myös pidettyä yhdessä paikassa käyttämällä vaikka Ultra Pro:n läpinäkyviä korttikansion sivuja. Yhden armeijan kortit saa yleensä mahtumaan 1-2:een sivuun, kalvotussilla tehdyt vahinkomerkkaukset on helppo pyyhkiä pois sivun muovipinnasta (niin kauan kun ei käytä permanent-tusseja) ja taittelemalla sivun parista kohtaa saa sen mahtumaan sinne laukkuunkin figujen kanssa.

Kadonneita kortteja taas voi korvata esim. ostamalla Faktioiden korttipakkoja jotka sisältää kaikki viimeisimmän laitoksen julkaisun aikaan olemassaolevista figuista (ei lisäkirjoista) tai sitten hankkimalla yksittäisiä kortteja PP:n omasta kaupasta (melko kovat postikulut), peliporukan jäsenien omistamista korttipakoista tai sitten voit kysellä esim. Sotakoneelta irtokortteja (http://www.sotakone.fi/).
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”