"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Age of Sigmar mahdolliset vaikutukset 40k:hon

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Teräratas
Valvoja

Re: Age of Sigmar mahdolliset vaikutukset 40k:hon

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Inouj kirjoitti:Luenko ton nyt oikein, jos tulkitsen että nyky 40koossa väsynyttä on se että se ei ole muuttunut 3-4 edikasta?
Eli väsynyttä on se mikä oli väsynyttä jo 15 vuotta sitten?
Juurikin näin. Ittellä loppui virta niitä aikoja kun vitonenkaan ei tarjonnut mitään oikeita parannuksia systeemiin. Alkoi muut systeemit kiinnostamaan enempi, mutta silti tekisi mieli 40k maailmassa sotia. Tästä johtuen, rebootti tosiaan kelpaisi mulle.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Teräratas kirjoitti:
Inouj kirjoitti:Mikä nykyisessä pelissä on väsynyttä?
Lähinnä se, ettei peli ole merkittävästi parantunut kolmos laitoksesta eteenpäin
...mutta parantumattomuudesta huolimatta:
Teräratas kirjoitti: Voi se olla parempi kuin kolmonen tai nelonen oli
Teräratas kirjoitti:En siis ole kutosta tai seiskaa pelannut,
...mutta muuttaa pitäisi!
Teräratas kirjoitti:ajanvietepeliksi liian massiivinen ja sekava
Koska se ei ole sellaiseksi tarkoitettukaan. Jääkiekkokin on baaripeliksi turhan vaativa, ja kylmäkin tulee.
Teräratas kirjoitti:turnauspeliksi epätasapainoinen ja huonosti rakennettu

Tämän voit sanoa varmuudella, vaikka
Teräratas kirjoitti:turnausympäristöstä en mitään nykyisellään tiedä
Teräratas kirjoitti:Ymmärrän toki, ettei kaikki halua muutosta
Hyvä.

Ymmärrät varmaan myös miksi esittämäsi mielipiteet, vaikka sinulla täysi oikeus niihin ja niiden esittämiseen onkin, tuntuvat vähän epärelevanteilta.

Vähän sama jos minä sanoisin, että olisi Warmachinelle hyvä jos sen säännöt ja mekaniikka korvattaisiin Kimblen säännöillä ja mekaniikoilla, koska se olisi mulle helpommin lähestyttävä ja olisi mukava pelailla vekaroiden kanssa. Sääntökirjasta olen kerran katsonut kuvat ja hankalalta tuntui.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Teräratas
Valvoja

A.M€nen kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:
Inouj kirjoitti:Mikä nykyisessä pelissä on väsynyttä?
...(katso edellinen viesti)
Ymmärsinkö nyt, että väität 40k:n olevan enempi tehty tiukaksi turnauspeliksi kuin perus sunnuntaipelailuun?

Kiva myös, kun tarkkasilmäisesti huomasit, että en pidä mielipiteitäni erityisen tärkeinä asian suhteen. Kuin myös sen, että olen varma omista mielipiteistäni...

Sinun, sen enempää kuin minunkaan, ajatusmalli ei edustane ainoaa totuutta siitä, millainen pelin ehkä pitäisi olla. Itte äänestelen 40k rebootin puolesta, joku toinen jättänee tekemättä niin. Kuten sanottu, hyvä rebootti olisi minusta kova juttu, huono uudelleenkäynnistely ei muuta minun näkökulmasta mitään. Ja olen liian vanha väittämään muuta, kuin että tykkään enempi siitä että mulla on kivaa sen sijaan että jollain muulla on kivaa.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Ja taas mennään...

Ja kaikella kunnioituksella, en ymmärrä mikä kävelykeppi se on että sanoo että ei tiedä nykyisestä pelistä juuri mitään eikä se yhtään kiinnosta, ja sitten sanoo että ei pidä siitä syistä x ja y, ikään kuin se tekisi siitä mitä sanoo vähemmän hyökkäävän.

Niin paljon kuin inhoankin näitä ylikärjistäviä esimerkkejä....

Hieman kuin kävelisin tuohon karaoke baariin alakerrassa lätkän mestaruusottelun aikana ja sanoisin katsoville että en kyllä tiedä mitään jääkiekösta enkä seuraa siitä, mutta aika turhan oloinen, varsinkin nykyään, en ymmärrä miten voitte ottaa sen vakavasti. Joskus kymmenen vuotta sitten oli ehkä hyvä, mutta nykyään mennyt niin saibaksi että voisivat lopettaa koko sirkuksen.

Onko se mikään ihme että lätkäfaneja saattaisi hieman ärsyttää? Eikä kenenkään mielipide tulisi muuttumaan mitenkään, vaikka olisi kuinka paljon rakentavaa keskustelua. Tämä threadi on vähän sama. Ei aktiivinen 40k pelaaja jonka sydän on vielä mukana harrastuksessa ja vuosia sitten lopettanut veteraani tule ikinä olemaan samaa mieltä asiasta. Kaikki mitä seuraa on riitelya ja pahaa mieltä.
Bep.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Kiitos Allulle, kun jaksoi avata tuon umpisolmun johon herra Teräratas onnistui kahdessa postauksessa itsensä solmimaan.
Kiitos Leolle, että jaksoi avata ko meiningin päättömyyttä.

Pelkkää rakkautta täältä moderaattoreille jotka ilmestyy kommentoimaan viikon hiljaisena ollutta ketjua pelistä jota ei ole vuosiin pelannut ja heittää loppuun vielä provokaatiot että sama mylly saadaan taas jauhamaan. Good shit, keep it up!

Leiki olevas Jamo, ja lue ketju alusta. Sä postaat Jamon kommentit, ja muut postaa omansa. Ei tartte kaikkien kaikkee kirjottaa uudestaan. Säästetään näppäimistöjä ympäri maata, jesh!

Taas huomattiin että vanha ei ole yhtäkuin kypsä. Muksuillesi tsemppiä faijasta huolimatta!
Viimeksi muokannut Inouj, Ma 20.07.2015 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A.M€nen

Teräratas kirjoitti: Ymmärsinkö nyt, että väität 40k:n olevan enempi tehty tiukaksi turnauspeliksi kuin perus sunnuntaipelailuun?
Koen sen itse parempana turnauspelinä kuin sunnuntaipelinä. Tekemisestä en tiedä, ja tuntuu ettei GW:n puolellakaan tiedetä.
Teräratas kirjoitti: Kiva myös, kun tarkkasilmäisesti huomasit, että en pidä mielipiteitäni erityisen tärkeinä asian suhteen. Kuin myös sen, että olen varma omista mielipiteistäni...
Koit kuitenkin tärkäksi päästä kertomaan ei-kovin-tärkeät mielipiteesi.
Teräratas kirjoitti:Ja olen liian vanha väittämään muuta, kuin että tykkään enempi siitä että mulla on kivaa sen sijaan että jollain muulla on kivaa.
Minäkin toivoisin, että ihmiset lopettaisivat lätkän pelaamisen, koska on äryttävää kun kaikki katsoo sitä kisojen aikana ja joudun keksimään yksin tekemistä. Millä foorumilla suomen lätkäskene kokoontuu? tarve on suuri käydä kertomassa tämä siellä.
Halonen

Viesti Kirjoittaja Halonen »

A.M€nen kirjoitti: Minäkin toivoisin, että ihmiset lopettaisivat lätkän pelaamisen, koska on äryttävää kun kaikki katsoo sitä kisojen aikana ja joudun keksimään yksin tekemistä. Millä foorumilla suomen lätkäskene kokoontuu? tarve on suuri käydä kertomassa tämä siellä.
http://keskustelu.jatkoaika.com/
Teräratas
Valvoja

A.M€nen kirjoitti:
Teräratas kirjoitti: Ymmärsinkö nyt, että väität 40k:n olevan enempi tehty tiukaksi turnauspeliksi kuin perus sunnuntaipelailuun?
Koen sen itse parempana turnauspelinä kuin sunnuntaipelinä. Tekemisestä en tiedä, ja tuntuu ettei GW:n puolellakaan tiedetä.
Teräratas kirjoitti: Kiva myös, kun tarkkasilmäisesti huomasit, että en pidä mielipiteitäni erityisen tärkeinä asian suhteen. Kuin myös sen, että olen varma omista mielipiteistäni...
Koit kuitenkin tärkäksi päästä kertomaan ei-kovin-tärkeät mielipiteesi.
Teräratas kirjoitti:Ja olen liian vanha väittämään muuta, kuin että tykkään enempi siitä että mulla on kivaa sen sijaan että jollain muulla on kivaa.
Minäkin toivoisin, että ihmiset lopettaisivat lätkän pelaamisen, koska on äryttävää kun kaikki katsoo sitä kisojen aikana ja joudun keksimään yksin tekemistä. Millä foorumilla suomen lätkäskene kokoontuu? tarve on suuri käydä kertomassa tämä siellä.
En nyt näe näitä masiina ja lätkävertauksia kovin osuvina, olen kumminkin pelannut 40k:ta melko monta vuotta ja jonkun sataa peliä, minulla on edelleen puolenkymmentä armeijaa ja tukku pienempiä projekteja kyseiseen peliin, 40k figuja puuhailin viimeksi eilen. Se, että peli ei ole kehittynyt eteenpäin mielestäni riittävästi ja ikivanhat puutteet paistavat edelleen säännöistä läpi, on ehkä jossain määrin merkityksellisempää kuin se, että et tykkää jääkiekosta ja masiina on liian monimutkainen kertavilkaisulla? (Toki, jos jääkiekosta voisi vähäisillä rahoillaan äänestää täyskontaktiversion ilman ruotsalaisia tuomareita, varmaan äänestäisin. En sitä silti pelaisi, mutta katsoisin kyllä mieluummin. Tykkäisin silti, että molemmat joukkueet on tasavahvoja alussa.)

Tässä nyt kuitenkin keskusteltiin ilmeisesti AoS:in vaikutuksesta 40k:lle, johon sanoin ettei se minun mielestäni olisi ollenkaan pahasta, jos vaikutusta olisi. Se, että AoS on ihmisten mielestä pelaamatta paska, ei tarkoita automaattisesti, että sen vaikutukset 40k:lle olisivat kyseisen mielikuvan mukaisia.

Keskustelussa oli varsin vähälle jäänyt tähän mennessä se näkökanta, jota itse edustan. Todennäköisesti näkökantani on siis vähemmistössä (tai sitten muut samoin ajattelevat ymmärtävät pysyä hiljaa, tai eivät vain sattumanvaraisesti eksyneet foorumille parin vuoden hiljaisuuden jälkeen juuri nyt). Näin kuitenkin keskustelun kannalta ihan hyvänä lisänä kertoa, että maailmassa on ihminen (ehkä useampikin?), joka ajattelee asiasta näin. Selosteen nykysuhteestani nelkyttonniseen kirjoitin juurikin siksi, että ihmiset osaavat pistää kantani sille kuuluvaan arkistoon, ilman suurempaa mielipahaa.

Edit: en nyt tiedä mistä Darius ja Inouj päätteli ettei 40k minua kiinnosta? En kai minä vaivautuisi kommentoimaan, jos se ei kiinnostaisi. Tuskin viitsisin jokaista uutta sääntökirjaakaan läpi toivorikkaana lukea, ellei kiinnostaisi. (pitääpä lukea mitä kirjoitin huonosti.)
A.M€nen

Teräratas kirjoitti: En nyt näe näitä masiina ja lätkävertauksia kovin osuvina, olen kumminkin pelannut 40k:ta melko monta vuotta ja jonkun sataa peliä, minulla on edelleen puolenkymmentä armeijaa ja tukku pienempiä projekteja kyseiseen peliin, 40k figuja puuhailin viimeksi eilen.
Minäkin olen pelannut lätkää useita pelejä ainakin koulussa. Tai siis futista, mutta sehän on vähän niinkuin lätkää, joten olen täysin pätevä kommentoimaan. Ehdottaisin siihen sellaisia parannuksia, että olisi kiva jos sitä ei pelattaisi jäällä, ja olisi kiva jos siinä ei tulisi hiki. Toivottavaa myös olisi jos siinä saisi käyttää nykyistä enemmän 40k-figuja.
Teräratas kirjoitti: Se, että AoS on ihmisten mielestä pelaamatta paska,
Vähän niinkuin 40k?
Teräratas kirjoitti:ei tarkoita automaattisesti, että sen vaikutukset 40k:lle olisivat kyseisen mielikuvan mukaisia.
Jos lukisit käydyn keskustelun, niin tietäisit, ettei kukaan niin väitäkään.
Teräratas kirjoitti: Keskustelussa oli varsin vähälle jäänyt tähän mennessä se näkökanta
Jos lukisit käydyn keskustelun, niin tietäisit, että ei todellakaan ole vähälle jäänyt näkökanta. Moni sellainen henkilö joka ei pelaa 40k:ta on kanssasi samaa mieltä.
Teräratas
Valvoja

Luin ketjun ennen postausta ja kyllä pari eriävää mielipidettä laumana koetettiin selvästi huutaa hiljaiseksi aikaisemminkin. Mutta semmoistahan se, foorumielämä.
Inouj

Ilkeet pahat pojat vaatii perusteluita/faktapohjaa sanomisille. Sellasta se elämä on.

Mutta mielipiteesi siitä, että et pistäisi pahaksi jos 40k pistettäisiin kokonaan uusiksi, on nyt huomiotu.
40k-aktiivit on eri mieltä, tuliko yllätyksenä?
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Teräratas kirjoitti:huono uudelleenkäynnistely ei muuta minun näkökulmasta mitään.
Kiva sinulle. Entäs ne joille huono reboot muuttaa? Peliyhteisöt tuppaa kuolemaan ei-tuetuissa peleissä. Saas nähdä kestääkö faban 8 edikka pitkään...

Ja AOS-40k tuskin tulee olemaan hyvä. Balance pelaajien harteille ei auta hupipelaajia yms yhtään. Sensijaan haittaa kilpahenkisiä pelaajia. Vastaavasti taas kunnon tasapaino auttaa kumpaakin puolta...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Teräratas kirjoitti:Luin ketjun ennen postausta ja kyllä pari eriävää mielipidettä laumana koetettiin selvästi huutaa hiljaiseksi aikaisemminkin.
Niin sitä tuppaa käymään kun eriävät mielipiteet on väärässä, ja eivät esitä validia todistetta tukemaan omaa mielipidettään.

Jos väittäisin että autojen henkilöomistus on p*ska idea ja pitäis ottaa ne korvauksetta valtion omistukseen ja autoja sitten vuokrataan parin kuukauden pätkiksi henkilöille*, siltä pohjalta että oma auto on loppunajettu lommonen romuläjä, niin veikkaan että vastaanhuuto olisi melko kovaa ja kouraisevaa.

*tätä haskanpito_kielletty.virasto yritti ajaa tuossa viime syksyllä läpi. Ei onnistunut.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Se minua vähän kummastuttaa (vaikka tietty pitäisi olla GW:n tapauksessa ilmiselvää), että miksi oletus on automaattisesti se, että muutos olisi automaattisesti huonompaan suuntaan. Itae ainakin haluaisin säännöistä nimenomaan tasapainoisemmat, taktisemmat (vähemmän painotusta armeijalistaan ja enemmän siihen mitä pelaajat tekee kentällä) ja enemmän pelaajien interaktiota lisäävät. Virtaviivaistamisella saatava pelin nopeutuminenkaan ei varsinaisesti haittaisi.
Esim. Jos Rick Priestley olisi saanut tahtonsa läpi ja päässyt uudistamaan kutosedikan vaihdoksessa 40k:n Bolt action tyyliseksi, eikä olisi kypsynyt GW:n talousosastoon, ottanut lopareita ja julkaissut peliä Warlordilla, luulen että iso osa tämänkin ketjun kriitikistä voisi olla kehuja mahtavaa peliä kohtaan.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Teräratas kirjoitti:Luin ketjun ennen postausta ja kyllä pari eriävää mielipidettä laumana koetettiin selvästi huutaa hiljaiseksi aikaisemminkin. Mutta semmoistahan se, foorumielämä.
Tätä ei toivottavasti ole tarkoitettu provoksi, mutta se näyttää sellaiselta. Olisi hyvä jos edes moderaattorit yrittäisivät postata niin, ettei se lisää löylyä kiukaalle vaan päinvastoin vie keskustelua rakentavampaan suuntaan. Jos itse olen tässä epäonnistunut niin kertokaa.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

GW on aika pitkälle kertonut, että sääntöjä tehdään lähinnä figuharrastusta (keräämistä) tukemaan. Tosin välillä on siellä suunnittelupuolella ollut porukkaa, joka yrittää pelistäkin tehdä hyvän. Kysymyksessä on kuitenkin yritys, joka haluaa myydä tuotettaan. Nyt käydyn keskustelun perusteella tuotteelle löytyy ainakin kolme kohderyhmää:

Ryhmä A: Ostaa useita armeijoita, vaikka pelisysteemi on heidän mielestään huono
Ryhmä B: Ostaa useita armeijoita, koska peli on heidän mielestään hyvä
Ryhmä C: Ei osta tuotteita, koska ne eivät heidän mielestään ole hyviä

Kannattaako ryhmä B:n edut vaarantaa ryhmä A:n vuoksi? Ryhmä A:n ostovoima on jo käytössä, oli peli hyvä, tai huono. Ryhmä C:n taas myyjä haluaisi mukaan, vaarantamatta kuitenkaan ryhmä B:n etuja, A:lla ei edelleenkään ole väliä, koska ostovoima on käytössä.

B:n voi menettää, C:n voi saavuttaa, A:n seuraa laivaa kuitenkin.
Viimeksi muokannut Black scars, Ma 20.07.2015 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Hu*
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

jamovoima kirjoitti: Esim. Jos Rick Priestley olisi saanut tahtonsa läpi ja päässyt uudistamaan kutosedikan vaihdoksessa 40k:n Bolt action tyyliseksi, eikä olisi kypsynyt GW:n talousosastoon, ottanut lopareita ja julkaissut peliä Warlordilla, luulen että iso osa tämänkin ketjun kriitikistä voisi olla kehuja mahtavaa peliä kohtaan.
Se pelko/uskomus että uudistus = tuho tuleekin juuri siitä, että nämä hyvät pelisuunnittelijat on lähteneet GW'ltä ja jättäneet kaikki Mattward.2'set suunnittelemaan. Jos siellä olisi Rick Pristley suunnittelemassa tai edes julkaistaisiin kirjojen suunnittelijat, niin tilanne olisi eri. Nyt 40k-pelaajat ja muutkin GW-fanit on käytännössä kävellyt juoksuhiekalla, Faba meni jo ja nyt mietitään että uppoaako seuraavaksi 40k?
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
A.M€nen

jamovoima kirjoitti:Se minua vähän kummastuttaa (vaikka tietty pitäisi olla GW:n tapauksessa ilmiselvää), että miksi oletus on automaattisesti se, että muutos olisi automaattisesti huonompaan suuntaan. Itae ainakin haluaisin säännöistä nimenomaan tasapainoisemmat, taktisemmat (vähemmän painotusta armeijalistaan ja enemmän siihen mitä pelaajat tekee kentällä) ja enemmän pelaajien interaktiota lisäävät. Virtaviivaistamisella saatava pelin nopeutuminenkaan ei varsinaisesti haittaisi.
Esim. Jos Rick Priestley olisi saanut tahtonsa läpi ja päässyt uudistamaan kutosedikan vaihdoksessa 40k:n Bolt action tyyliseksi, eikä olisi kypsynyt GW:n talousosastoon, ottanut lopareita ja julkaissut peliä Warlordilla, luulen että iso osa tämänkin ketjun kriitikistä voisi olla kehuja mahtavaa peliä kohtaan.
Ei oletus ole missään nimessä mikään automaattinen, vaan perustuu siihen näytteeseen, minkä AoS meille antoi. Minun on mahdoton nähdä AoS parannusena fabaan ja todella vaikea nähdä miten joku voi sen sellaisena nähdä. Siihen tämä perustuu eikä mihinkään oletukseen. Onhan GW tehnyt paljon hyviä uudistuksia, monia hyviä laitoksia ja hyviä codexeja. Ne vaan eivät saa samanlaista mediahuomiota kuin huonot julkaisut, ja siksi joku peliä pelaamaton saattaa pitää oletuksena muutosten olevan huonoja.

Ja mitä Bolt Actioniin tulee: sen parin lauseen perusteella, mitä olen pelistä kuullut, kuulostaa todella epätasapainoiselta ja randomilta. Noppien ja actionvuorojen sattumanvarainen poiminta ainakin VÄHENTÄÄ pelaajan merkitystä pelin aikana ja lisää tuurin merkitystä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Rynnäkkötykki kirjoitti:
jamovoima kirjoitti: Esim. Jos Rick Priestley olisi saanut tahtonsa läpi ja päässyt uudistamaan kutosedikan vaihdoksessa 40k:n Bolt action tyyliseksi, eikä olisi kypsynyt GW:n talousosastoon, ottanut lopareita ja julkaissut peliä Warlordilla, luulen että iso osa tämänkin ketjun kriitikistä voisi olla kehuja mahtavaa peliä kohtaan.
Se pelko/uskomus että uudistus = tuho tuleekin juuri siitä, että nämä hyvät pelisuunnittelijat on lähteneet GW'ltä ja jättäneet kaikki Mattward.2'set suunnittelemaan. Jos siellä olisi Rick Pristley suunnittelemassa tai edes julkaistaisiin kirjojen suunnittelijat, niin tilanne olisi eri. Nyt 40k-pelaajat ja muutkin GW-fanit on käytännössä kävellyt juoksuhiekalla, Faba meni jo ja nyt mietitään että uppoaako seuraavaksi 40k?
Niin, se on valitettava fakta. Nykyinen pääsuunnittelija Jervis Johnson on kyllä vanhaa liittoa, mutta ymmärrykseni (jota myös viimeisimmät julkaisut tukee) on nimenomaan sellaisen "Anything goes" kasuaalimeiningin lipunkannattaja.
Inouj

Edelleenkään kukaan ei ole uudistuksia vastaan, ja monet heikkoudet tiedostetaan. Varmasti on paljon pelimekaniikkoja joita voisi parantaa.

Mutta onko niiden unelmoinnista täällä mitään hyötyä? Varsinkin kun tämän unelmoinnin työkaluna käytetään aina nyky pelin dissaamista ja muiden pelien kehumista.

Jamo, sun (viimeisin) rikos oli että vertasit nyky 40koon taktisuutta AoSin taktisuuteen. Tämä saa jengin vihaiseksi. Jos et usko että näin ei ole, lue vaikka War Headin blogista mitä mieltä siellä oltiin AoSista.

Terärattaan rikos taas oli rynnätä tänne 15-vuotiaan kettutytön asenteella meuhkaamaan.

Perusteltuja kantoja asioista varmasti luetaan ja jaksetaan miettiäkin. 40kta viimeaikoina pelaamattomien "muuttakaa vaan kaikki hei" meininkejä ei.

Edelleenkin peräänkuulutan moderaattorien vihreiden käyttäjätunnuksien omaavien kaverien vastuuta yleisen mielipiteen muokkaamisessa.

Tietysti jos kaveri vetää asenteella että omillekin lapsille voi syöttää mitä vaan paskaa koska ne ei tiedä paremmasta, niin ei kai voi hirveesti ihmetellä että täällä mouhoaa menemään pointitta.
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”