Circle metacorneri

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Crescent

Re: Circle metacorneri

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Tampereella heitettiin taas noppaa. eKruegerin ja eMorvyn unelmatiimi pelas 3-2, pikaraportit alla.

1. peli, Pekka Korpi-Tassi, eMorv vs eIrusk
Meinasin hävitä skenuun, kun Iruskin featti oliki vähän parempi kuin ensilukemalta ymmärsin, eikä unitit ehtiny juosta kunnolla contestaamaan. Iruski kuitenki seikkaili liian lhelle luullessaan voivansa dominoida Incursionin lipuista lisäpinnoja, niin Stalker pääs viipaloimaan sen. Attritio on tässä ihan jees Morvylle featista huolimatta, täytyy vaan varoo ettei tuu skenuylläreitä. Jättää vähän jotain sooloja tms niin taakse, että ne selvii featista. eIruskia varmaan näkyy kuitenki jonkun verran Circle-droppina Brädin takia.

2. peli, Juho Dahlman, eKrueger vs Issyria
Destruction. Pääsen menee tokana, rikon tolpan, 2b, dominoin ja feattaan. 3b zone taas tyhjäks niin hyväl nopal, että primaloitu ghetto ei edes ehdi aktivoitua kun zonea viimeisenä contestoiva Hyperion puree jo tomua. Kruegerin suosikkiskenu ja peli meni just niinku elokuvis. Stormwall sulkee Issyn tosi tehokkaasti pelistä pois, oli tosi hyvä matsi mulle.

3. peli, Samu Järvinen, eMorv vs Bradigus
Onk pakko pelaa jos ei haluu? Ainoo matsi pelis mitä pelkään mun listoilla. Saan alottaa ja lähen piirittämään Brädiä. Tapetaan vähän juttui, en saa mitään feattiin koska rfp ja Bräd scoraa kolmeen. Pakko assassinoida, mut täl kertaa laaserit ja muut hajahyökkäykset ei riitä. Oli ehkä jotkut 30% chanssit. Nihkee match up, mut tein kaks virhettä. Koitin laittaa heti kakkosvuorolla laasereita Brädiin et sais kivat pohjadamaget myöhempää assassinointia varten, mut laitoin puun mystic wardsin sisään. Toisekseen jätin toiselle laidalle kenttää liikaa tilaa Brädille edetä, jollon se pysty pakenemaan sihen suuntaan toiselta laidalta selkään koukkaavia trackereitä.

4. peli, Niko Ranta, eKrueger vs eDenny (B&S)
Niko laittaa mut menee ensin. Bloodweaverit hakkaa omien selästä Dennyn upkeepit pois. Denny rikkoo shiftarin ja feattaa ensin 2b. Feattaan vastapalloon mut mokaan kun zonea contestoiva shiftari ei oo formaatiossa ja Denny pääsee skenujohtoon. Niko kuitenki kellottaa itsensä ni voitan. Tää on tosi haastava ja mielenkiintonen match up. B&S rikkoo niin monia Kruegerin pelimekaniikkoja, et peli on vaikee pelata. Normaalisti Krueger feattaa noin 2b ja attritioi/dominoi 2 vuoroa. Dennya vastaan ei voi, koska on pakko oottaa ja countteroida Dennyn feat omalla. Toisekseen ravut tykkää ampuu inffin pois ja zephyroida karkuun. Täs pelis ois ensin pakko tappaa stich thrallit ettei tuu vaan lisää mäkkäreitä, mut niitä vastaan joutuu aimaamaan ja ne on semitakana, mikä usein tarkottaa et pitäs zephyroida kohti vihollista pakenemisen sijaan. Dennyn robotit joutuu varoo Kruegerin teleporttei ja Krueger Dennyn hellmouth kikkoi. Druidit on jees ja weaverit parhait. Metattiin Nikon kaa et druideil vois myös aggressiivisesti hakee sepaluspomoi, koska ne ei osaa saccaa loitsuja.

5. peli, Teemu Aro, eKrueger vs Butcher3
Two fronts, pääsen menemään toisena. Perus plääni 2. vuoron dominoinnista. Rikon tolpan, mut mokaan featin kun jään liian taakse, enkä saa sen alle taimmaista winter guardia, jollon Beast09 ja Butcherin doge pysähtyy syntyvään jonoon ja jää zonelle. Loppupeli menee huonoissa paikkausyrityksissä ja Butcher dominoi Nyssien tyhjentämältä mun zonelta 5-1 voiton. Tää on tiukka match up. Nopeet skenut rokkaa Kruegerille ja Butch ois ollu aika pulassa jos en ois mokannu feattia. Teemun lista on poikkeuksellisen paha, koska WGI ja heppamaagit kiertää Stormwallia. Lisäks WGI ja Nyssit murhaa druidit jos ne pääsee ampumaan niitä.

Listat oli edelleen superjeejee, niistä lisää huomenna.
Crescent

Wtc-listameta on käyny kuumana ja oon testaillu vähän eri buildeja morvyn ja kruegerin eeppisillä inkarnaatioilla. Nyt alkaa olee listat paketissa.

Testailin Morvyn tieriä. Alotusbonari ja alennukset nualaan ja ravager pomoon on jees. Wolf riderit toimii hyvin, mut bloodpack vähän surullisesti. Fiilistelin että bloodpack rokkaa ammuskellessaan Morvyn feat-vuorolla, mutta käytännössä ne on niin paljon hitaampia kuin muu lista, että yleenssä ne on ne ainoat napit jotka ei kuole. Rat 6 kaipais vähän tsemppaamista, mut Pendrakella ei oo kutsua tieribileisiin ja Moonhound epäilyttää. Lista panostaa rushaamiseen, jollon ajoittain tapahtuva alotusnopan häviäminen vie vähän paukkuja suunnitelmasta. Välillä vastustajan armeijalla on pitkät threatit ja leveä depo, jollon myös tuntuu että rushi jää vajaaksi kun sinne sivustaan ei niin vaan pääse. Taistelulinjan saa toki jokatapauksessa vietyä aika pitkälle, mut mä en ainakaan itse tykkää pelata niin että ajetaan vastustajan threattien sisään.

Listametassa musta tuntuu, että tier-listan valinta ei suoraan paranna mitään tiettyä match uppia Morvylla. Tierin ulkopuolelta taas eri valinnat parantaa aina jotain suuntia. Tällaisina valintoina witch doc, skin walkerit, pendrake, savu gobot ja Morraig. Mun listaparilla Morvyn tehtäväksi jää pelata:

CoC
Cygnar
Legion
PoM
Trolls
Minions
Retri
Circle

Painoarvo kuudella ensimmäisellä. Retrin kohtalo tasapainoilee vielä Morvyn sekä Kruegerin välillä, ja Circleä en WTC:ssä sikäli aio pelata, että häviän Brädille. Brädittömät Circlet onkin jo eri asia ja siellä voi pelata hyvin sekä Morvylla, että Kruegerilla. Ton listan pohjalta witch doc puoltaa selvästi paikkaansa armeijassa. Zombify suojaa Maelokin pelottavilta krokoilta yms Legioonan Forsakeneilta, estää peikkoja snackaamasta Ravagereita ja Skin walkereita, sekä voittaa mulle Morvy-mirrorit krokottomia listoja vastaan. Lisäks tykkään ettei mun kummassakaan listassa tarvii heittää commandeja, kun Kruegerillakin on inspiration. Skinwalkerit on sitä auto include kamaa tierin ulkopuolella ja on toiminu hyvin esim. Cyggeä vastaan. Ne on myös paras kohde Carnivorelle, joka ei tierin puolella löydä yhtä hyvää kotia. Pendrakea mietin kovasti, mutta sen arvo jää vaan legioona-matsin puolelle, joten luulen että pisteet menee mieluummin useammassa matsissa hyödyttävään Black cladiin. Morraig on siististicool, mutta suurimpana kysmyksenä mulla on nyt ollu, että onko se 5p arvoinen ilman flankkia. Wolves of Orborokset on mun listoissa vasta neljänneksi paras yksikkö Morvylla (Ravagerit, Skinnarit, Trackerit ja Wolf riderit ensin) eikä ne millään mahdu listaan. Morraig tappaa medi-inffiä muutenkin kyllä hyvin, mutta ei ihan enää oneroundaa hevejä. Lisäksi Morraig näkee hikisiä painajaisia Ravagoreista ja useilla muillakin noista kohde faktioista on purification, jolla voi sammuttaa fogin ennen kuin Reckoner tms laittaa pyssyt laulamaan.

Viimeisenä avoimena kysymyksenä mulla tuntuukin olevan viimeiset 5p. Morraig tai 2x Black clad & savu gobot. Toisen cladin tilalle sais myös teoriassa sen Pendraken. Black cladit on selvästi parempi valinta legioonaa vastaan, jolla on vaikeuksia tappaa niitä. Ne on myös huippuja PoMin kanssa, jossa ne sprayaa zealotit rikki minifeatin aikanakin. Morraig taas ei saa PoMia vastaan tehtyä normaalia sprint-kikkailuaan kun kaikki vaan self saccaa tai martyroi. Cygnaria vastaan Morraig on perinteisesti toiminu paremmin, ja peikoilta ja krokoilta se tappais kans kivasti medi-inffiä. CoCin, Retrin ja Circlen suhteen ei oo ehkä isoja eroja. Savu gobot tarjois Stalkerille ja Grovelle varmuussuojaa jos Morvyn savut hälvenee akuutisti ja toisaalta featannu Morvy tykkää laittaa pientä savuverhoa itsensä ja vihollisten väliin. Black cladeissa rokkaa vielä erityisesti skenupeli, kun ne voi juosta ja myöhemmin featata controlloimaan lippuja/zoneja. Toki myös Morraig on nopea siirtymään lipuille ja se on vastustajalle hankala poistettava contestoimasta.

Näillä mietteillä lista näyttää siis tältä:

Morvahna the Dawnshadow (*5pts)
* Gorax (4pts)
* Warpwolf Stalker (10pts)
Tharn Bloodtrackers (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Nuala the Huntress (2pts)
Tharn Ravagers (Leader and 5 Grunts) (9pts)
* Tharn Ravager Chieftain (2pts)
Warpborn Skinwalkers (Leader and 4 Grunts) (8pts)
* Warpborn Alpha (3pts)
Gallows Grove (1pts)
Gatorman Witch Doctor (3pts)

ja

Blackclad Wayfarer (2pts)
Blackclad Wayfarer (2pts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) (1pts)

tai

Wolflord Morraig (5pts)

Mietteitä Kruegerista vähän myöhemmin.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Crescent kirjoitti:Wtc-listameta on käyny kuumana ja oon testaillu vähän eri buildeja morvyn ja kruegerin eeppisillä inkarnaatioilla. Nyt alkaa olee listat paketissa.
Mä en tiiä mitää mut miks ei eKromac? Mun kaikkein parhaan metan mielest se ois paree ku morvy noihin kaikkii factioihi mitä luettelet? Toki eihän täs hirveesti oo enää aikaa reenailla mut eiköhän sul kruegeri oo hanskas.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

GreenMeanie kirjoitti:
Crescent kirjoitti:Wtc-listameta on käyny kuumana ja oon testaillu vähän eri buildeja morvyn ja kruegerin eeppisillä inkarnaatioilla. Nyt alkaa olee listat paketissa.
Mä en tiiä mitää mut miks ei eKromac? Mun kaikkein parhaan metan mielest se ois paree ku morvy noihin kaikkii factioihi mitä luettelet? Toki eihän täs hirveesti oo enää aikaa reenailla mut eiköhän sul kruegeri oo hanskas.
Ja Kromac tuli pihalle koska? Ei ole ainakaan vielä julkasulistalla ja listojen deadline taitaa tulla ennen sitä vastaan...
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Sopuli kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti:
Ja Kromac tuli pihalle koska? Ei ole ainakaan vielä julkasulistalla ja listojen deadline taitaa tulla ennen sitä vastaan...
Ah. Se on etusivulla kyl et aika jännä ettei schedules, turnauslaillinenhan se on jo genconin julkasun takia. Jos tiimiin semmost kaivataan niin ei mul nyt hirveet stressiä oo et maalaanko ton nyt vai saanko parin kuukauen päästä uuden.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Crescent

No suora vastaus on et sen julkasu ja kisat on niin lähekkäin. Wayland gamesin sivujen mukaan näyttäs tulevan syyskuun lopussa myyntiin. Pelkkä listan hyvyys ei riitä, haluun myös osaa pelata sitä. Morvylla ja Kruegerilla oon pelannu useamman vuoden. eKromac vaikuttaa tosi solidilta, mut en kyl hetkeekään usko että se ois Morvya parempi kaikissa noista matseista. Circle-foorumeilla jotkut sijoittelee uutta Kromaccia kyllä faktion top 5 castereihin ja haluun kyl iteki päästä testailee kuin kova se on käytännössä. Tämä oikeestaan heti sit WTC:n jälkeen jos pelit kiinnostaa siin kohtaa. Kromac pelaa hyvin kyl ainaki peikot, skornen ja legioonan, mut masiinapuolen jutut epäilyttää vähän enempi. Nythän Kromacin suosituin listabuildi nojaa druideihin ja Kromacin huutoon, joita porukka oppii varmaan jossain määrin kiertämään. Druidit saa kuitenki tapettuu hunter-napeilla ja Witch docci suojaa ainaki unitit lisämiinuksilta.

Houkutus kyl ois. Haluutko samu sittenki pelaa eMorvyy? :)
Crescent

Voi HP. Nyt oli pakko vähän alkaa miettii eKromaccii... :) Luulen et eKromac&eKrueger pairingilla ainaki Cygge ja PoM siirtyis Kruegerin vastuulle, mikä saattais tuottaa muutoksia Kruegerin buildiin. Toinen vaihtoehto on et pelaa eKromac&eMorv, mutta sitte menee match upit vähän sekasin. Ainakin Cryx jää selvästi heikommaksi dropiksi, vaikka Morvy pelaa sieltä kaiken muun ihan ok paitsi Aspy2 on nihkee. Lisäks Morvyn pitäs ottaa koppi Khadorista (muuten ok mut doomikset on vähän vaikee) ja varmaan Merceistä (ihan jees).

Yks iso vaikuttaja tähän casterin valintaan on vielä meiän tiimimeta. Me on lähdetty monin paikoin siitä, että meiän tiimin listat esittää vastustajalle kysymyksiä, että pystyttekö vastaamaan näihin. Käytännössä tä tarkottaa esim. sitä, että jokaisella meillä on infantry horde, jolloin ei riitä, että osa vastustajatiimin pelaajista pystyy vastaamaan sellaseen, vaan kaikkien pitäis pystyä. Morvyn purification tuottaa upkeep-vihan rintamalla samanlaisen kysymyksen, kun muilta pelaajilta löytyy eEirysta, Mystic Wardsia ja Combinea. Morvy siis puoltaa paikkaansa listaparissa myös tästä näkökulmasta verrattuna siihen, että pelais kahta susilistaa.

Jos eKromacia pelais, se näyttäis varmaan about tältä:

Kromac Champion of the Wurm (*4pts)
* Gorax (4pts)
* Ghetorix (11pts)
* Pureblood Warpwolf (9pts)
Druids of Orboros (Leader and 5 Grunts) (7pts)
* Druid of Orboros Overseer (2pts)
Shifting Stones (2pts)
* Stone keeper (1pts)
Shifting Stones (2pts)
Druid Wilder (2pts)
Lord of the Feast (4pts)

LotFilla voi hakee vauvanorsuja ja kivenkantajia, mutta sen vois myös vaihtaa kahteen black cladiin tai Pendrakeen. Tykkään kyl Kromacista sen endgamen takia. Life drinker ja Heart eater auttaa ettei furyt lopu ilman petoja kesken samal tavalla ku muilla lockeilla. Toki Morvy tekee samaa carnivoren kanssa.

Sitte siitä Kruegerista. Morvyn kanssa paritettuna eKruegerin matseiksi jää:

Cryx
Khador
Skorne
Mercs

ja ehkä

Retri
PoM
Cygnar

Retri on tosiaan aika 50:50 Morvyn ja Kruegerin välillä. Kysymys ratkee varmaan eVyroksen Griffoneitten kautta, jahka pääsen testaa sen matsin. PoM ois muuten Morvyn heiniä, mutta ainakin Feora2 jännittää. Kruegerille Feora ois taas aika mukava matsi. Cygnarit pelaan yleensä Morvylla, mut pHalen 2 colossaaliin pitänee dropata Krueger että on jotain toivoa. Myös eCaine on kysymysmerkki. Noin muuten Krueger attritioi kaksilla woldstalkereilla kivasti banet, doomreaverit ja fist of halaakit. Una&co ois pykälän monipuolisempi, mutta huonompi Doomiksia vastaan. Storm wall pysäyttää Incindiarit, pDennyn ampuvat listat ja Durgenin. Druidit taas sulkee debuffit, Exulonin kikkailut, vaikeuttaa B3:n elämää, suojaa Aspyn featilta, rikkoo Skornelta shield wallit ja ahdistelee kivasti Molikia jota vihaan. Pelasin aiemmin druidien tilalta Feralia lisälyöntivoiman vuoksi, mutta tupla colossaalien ulkopuolelta druidit tuntuis parantavan kaikkia matseja. Bloodweaverit vuorostaan pelastaa Body & Soul -matsin ja rikkoo kivasti arcane shieldit ja defenders wardit. Näillä eväillä lista näyttää tältä:

Krueger the Stormlord (*5pts)
* Gorax (4pts)
* Ghetorix (11pts)
Druids of Orboros (7pts)
* Druid Overseer (2pts)
Shifting Stones (2pts)
* Stone keeper (1pts)
Stoneward and 5 Woldstalkers (5pts)
Stoneward and 5 Woldstalkers (5pts)
Tharn Bloodweavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Druid Wilder (2pts)
Gallows Grove (1pts)
Objective: Fuel Cache
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Jos eKromacia pelais, se näyttäis varmaan about tältä:
Kromac Champion of the Wurm (*4pts)
* Gorax (4pts)
* Ghetorix (11pts)
* Pureblood Warpwolf (9pts)
Druids of Orboros (Leader and 5 Grunts) (7pts)
* Druid of Orboros Overseer (2pts)
Shifting Stones (2pts)
* Stone keeper (1pts)
Shifting Stones (2pts)
Druid Wilder (2pts)
Lord of the Feast (4pts)
Mitä mä missaan? En ymmärrä miksi listassa on Pureblood eikä Feralia. Ilmeisesti aiotaan tappaa jotain massoja ja kummituksia? Jos Purebloodin ampuminen kiinnostaa, niin miksei Goraxia vaihtaisi Moonhoundiin? Hound on about yhtä kova tappelemaan ja Stalker ja Ghetorix pärjää kyllä ilman Primalia.... mutta Pureblood tosissaan kaipaa apua heikon RATtinsa kanssa.
Make love, not peace.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Barricade kirjoitti:Mitä mä missaan? En ymmärrä miksi listassa on Pureblood eikä Feralia. Ilmeisesti aiotaan tappaa jotain massoja ja kummituksia? Jos Purebloodin ampuminen kiinnostaa, niin miksei Goraxia vaihtaisi Moonhoundiin? Hound on about yhtä kova tappelemaan ja Stalker ja Ghetorix pärjää kyllä ilman Primalia.... mutta Pureblood tosissaan kaipaa apua heikon RATtinsa kanssa.
Wraithbane on kova Iron Fleshiä, Arcane Shieldä, Defender's Wardia sun muita buffeja vastaan joita tällä listalla ehkä lähdetään kohtaamaan. Spray myös ignoroi yllättävän monta deffiplussaa, esim. meleestä, joten hieman matalammallakin RAT:lla pärjää koska peto pääsee kuitenkin yleensä boostailemaan omin voimin.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Crescent

Barricade kirjoitti:Mitä mä missaan? En ymmärrä miksi listassa on Pureblood eikä Feralia. Ilmeisesti aiotaan tappaa jotain massoja ja kummituksia? Jos Purebloodin ampuminen kiinnostaa, niin miksei Goraxia vaihtaisi Moonhoundiin? Hound on about yhtä kova tappelemaan ja Stalker ja Ghetorix pärjää kyllä ilman Primalia.... mutta Pureblood tosissaan kaipaa apua heikon RATtinsa kanssa.
Pureblood on kieltämättä vähän villimpi veto ja sen tilalta vois myös olla jokin toinen hevy. Puren valinnalle oli oikeastaan 2 keskeistä syytä: Ghostly, jonka se tarjoaa myös ghetolle varmistaa, ettei Kromacin taistelupallo joudu vaikeuksiin rough terrainin kanssa. Toisekseen lista tuntuu paperilla hieman kömpelöltä ja siinä pitäis olla jotain työkaluja joilla poistaa ärsyttäviä sooloja (Janissa&co) ja esim. jumittamaan tulleita vihollisia. Jälkimmäiseen tarkoitukseen voi kyllä myös hyvin käyttää vaikka niitä Black cladeja. Pure tarjoaa siis feralia enemmän mahdollisuuksia. Internetissä monet on pelannu Shadowhornia, mut en osaa sanoo siitä testaamatta. Animus on ajoittain Primalia parempi, mut ei mulle mikään ykkössyy pelata Purea. LotF toki nauttii Blessedistä sillon kun ei käytä sprinttiä.

Moonhound pelkän Puren supporttina tuntuu vähän 13p Purebloodilta. Rat 7 spray on toki kiva, mut epäilen sen jäävän helposti kertakäyttöiseksi, kun vastapuoli pistää kuuhauvan yhen kiekan ulvonnan jälkeen pakettiin. Goraxilla on kaks tärkeetä syytä olla listassa. Ensinnäkin vaikka myös Kromac tarjoaa boostia strenaan, on susilla edelleen mat ongelmia. Etenkin jos pitää lyödä Angeliuksia tai aidan yli peikkoja. Primal paikkaa tän. Strenghtissä ei myöskään mun mielestä voi mennä liian korkeelle. Primal antaa featatun Gheton tappaa Mulkin aidan takaa kiviaurasta ja se on aika kovaa valuuttaa. Toisekseen Kromac pelaa tosi edessä ja on sikäli altis damagelle. Gorax toimii transfer-pankkina, mitä eteen juokseva Moonhound ei tekis. Susien ois tossa listassa tärkeä pysyä mahdollisimman kauan huippukunnossa, listalla kun varmaan suht usein joutuu ottamaan hyökkäyksiä vastaan featin ja primal howlin turvin.

Tein myös vähän taulukointia matseista. Ilman testausta en ois valmis laittamaan Kromacille plussaa muuta ku Legioonaan, Skorneen ja trolleihin. Nää kaikki on Morvylle ihan ok matseja, joskin Kromac pelaa ne (ainakin peikot) ehkä pykälän paremmin. Kromac ja Morvy ei kuitenkaan auta toisiaan yhtään toistensa huonoimmissa matseissa. Cryx, Khador (doomikset) ja Circle (Bradigus) jää vaikeiksi. Kruegerin ja Kromacin kombo paikkais kyllä toistensa matseja jo huomattavasti paremmin. Periaatteessa Kromac tankkaa Hordes-matsit ja Krueger tappaa masiina-puolen inffit.
Viimeksi muokannut Crescent, Ke 22.07.2015 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crescent

Tuplaposti.
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

Crescent kirjoitti:Tein myös vähän taulukointia matseista. Ilman testausta en ois valmis laittamaan Kromacille plussaa muuta ku Legioonaan, Skorneen ja trolleihin. Nää kaikki on Morvylle ihan ok matseja
Tuli mieleen tosta sun viimisten pisteiden hinkkauksesta et ainaki skornee vastaan morraikki ois parempi ku bläkglädit
Crescent

Tosi on, mutta Krueger ja Kromac on ne jotka pelaa Skornen mun metassa.
Crescent

eKromac (ja pKromac) kävi riehumassa Kangasalalla. Lopputulos 4-1, jossa pKromacilla pelattiin vaan yks voittoisa peli pSkarrea vastaan. eKromac joutu nöyrtymään vaan turneen voittaneen Antin Convergencea vastaan, kun nopat ei oikeen ollu yhteistyössä. Muuten eKromac kävi voittamassa Raskin (attritio-voitto joka päätty assassinaatioon), eStrykerin (skenuvoitto) sekä Bearkan (assassinaatio). Aika monipuolisesti pystyi siis jahtaamaan eri voittoehtoja. 35p listassa oli Gorax, Stalker, Ghetto, Druidit+UA ja 2xkivet.

Menin eKromacilla joka kerta toisena, tavoitteena scorata ensin, jotta loppupelin vastustaja joutuu tulemaan Kromacin pallon luo, ei toisinpäin. Tämä toimi ensisijaisesti Stryker-pelissä. Muissa matseissa skenut jumittu niin paljon ettei scorausta tapahtunu, paitsi Bearka otti feattinsa turvin destructionista 3p ennen kuolemaansa.

Jokainen peli noudatti samaa kaavaa. Druidit kävelee ja savuttaa, muu armeija hiipii kivien sisään savuverhon taakse. Vastustaja tekee tai ainakin yrittää tehdä druideille jotain ja sen jälkeen Kromac valitsee mitä haluaa alphata. Tämä ei tietenkään ole vielä eKromacin vahvuus, koska saman voi tehdä millä tahansa Circle-lockilla. Esim. eKruegerin stormwall ja inspiration pitää druidit paljon paremmin pystyssä. Druidien tarkoitus listassa on ottaa vastustajalta ainakin yksi vuoro pois listojen kohtaamisvaiheessa. Sen jälkeen savutellaan vähän lisää osumismiinuksia tai hinataan vastustajan hevejä tapettavaksi. Peleissä olin eniten huolestunut druidien menettämisestä väärissä olosuhteissa. eKromacille on ok jos vastustaja tulee kaikella päälle ja tappaa druidit, mutta ei saa vahingoitettu itse petoja. Sen jälkeen Kromac alphaa mitä haluaa. Huonot olosuhteet tulee siitä, jos vastustaja voi hakata druidit pois uhrattavalla reach-inffillä, joka voi jäädä tarpeeksi kauas primal howlista ja itse savuista, samalla kun muu armeija jää niin taakse, ettei Kromac yllä vielä vastapalloon tärkeisiin kohteisiin. Nyssit ja muut vastaavat on vielä ikävämpiä. Kromac ei myöskään tykkää jos vastustaja pystyy ampumaan shiftarit pois pilvien takaa, mikä heikentää kohteitten valintaa vastahyökkäyksessä. Nyt 35p turneessa vastustajilta ei löytynyt hirveän vahvoja työkaluja edellämainittujen temppujen tekemiseen. Eniten pakkaa sekoittivat fennbladet ja Beorkan feat. Mä luulen, että eKromac vaan häviää control castereihin, jotka ei hätäänny savuista. Hunterit sun muut varmaan lisääntyy vaan jatkossa, kun eKromacin lisäksi Brädit, uus Hale ym tarjoilee savu-/metsäverhoja kentälle.

Toinen selvä heikkous oli satunnaisten lyöntien määrän vähyys, josta kirjoitin jo 50p listan yhteydessä. Ongelma tietty korostuu 35 pinnassa. Hyvänä esimerkkinä viimeisen pelin yksittäinen fennblade, jonka pelkäsin olevan Kromacin teleportlaskeutumisen esteenä. 2 viimeistä druidia fleeaa ja Ghetto on liian kaukana. Kroac ja Stalker tarvittiin muihin puuhiin, joten listalla ei yksinkertaisesti ollut mitään ylimääräistä edes yhden single wound napin tappamiseen. Tän takia Black cladit, pureblood tai shadowhorn vois kaikki olla pätevää kamaa 50p listassa.

Yllä mainituista heikkouksista huolimatta eKromac tuntu tosi vahvalta. Selkeimmät vahvuudet on primal howl, carnage, feat sekä oma stat-linja. Primal howl on gimmick, johon osa vihollisista vaan hajoaa. Se toimii aika suoraviivaisesti yhdessä druidien pilvien kanssa, mut vaikutti aika kivasti yksinäänkin. Def 14 ja 16 ero on aika iso laudalla. Feat ja Carnage mahdollistaa hevien rikkomisen ilman primalia. Sillon voi laittaa sprintit sisään, mikä on tosi kova juttu. Vaihtoehtoisesti voi laittaa primalit päälle ja tuhota kaiken. Featattu ja primaloitu Ghetto alkaa oneroundaamaan colossaaleja. Merkittävintä tässä on, että se tuo huomattavasti lisää pelivaraa siihen, miten Circle voi pelata hevinsä taisteluun. Efekti korostuu kun hukat saavat vielä +2 armia. Pariin kertaan turnauksessa teleporttasin featatut hukat vastustajan armeijan yli riehumaan, jollon henkiinjääneet viholliset eivät saa chargeja sisään, eikä susilla ollut pientäkään hätää. Viimeiseksi Kromac itse on kovis. Se kävi läpsimässä Gator posseja ja Wardereita pois ilman suurempaa hikeä. Lisäksi arm 18 kesto tuntu tosi vahvalta. Etenkin kun sillä voi lähteä eCainen ja eLylyn kaltaisia castereitä vastaan tankkaamaan niitten feattejä omalla defensiivisellä featilla.

All in all eKromacilla tuntui voivan pelata yllättävän laajaa matsivalikoimaa, vaikka pääkohteet onkin hordesin puolella. Hyvän oloinen casteri, jota täytyy testiä lisää. En kuitenkaan usko, että lähtee wtc:hen tänä vuonna. Kromacci pelaa vissiin Morvya paremmin peikot ja ehkä legioonankin, mutta joitain muita pelejä huonommin. Vaihtamalla nuo kaksi päittäin pitäis pystyä vuorostaan Kruegerilla kattamaan lisää matseja ja sit pitäis taas muuttaa Kruegerin buildia.

Btw 50p listassa vois varmaan olla Pendrkae.
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Mites toi eKromacin theme? Mitä mieltä ihmiset on siitä?

Kertauksena Theme on tämä:
-saa ottaa Gheton & non charrubeasteja, tharn yksiköitä ja sooloja, sentry & shifting stones. Tharneille FA+1
-1< bloodweavereita/nigh witch = bloodweaverit/noidat antaa yhden sydämmen
-3< laittipetoo = -1 pojo
-sentryillä yks pöheikkö pöydälle/yksikkö

Ite vähän kaks jakosin fiiliksin. Toisaalta se näyttää hyvältä, huikee fluffikkuus ja ihan kivat bonaritkin, mutta vähän haiskataa miinakentältä. Ei ihan varma onko nuo tier uhraukset sen arvosia. Avaa toki normi BigMacciin verrattuna sen infantry option ja tuo lisää attackeja, mutta eipä tuo sitten tankkaa yhtään samalla tavalla kun normi buildi.

Anyway, rakentelin tässä listan (tier4) kun mietin että saisko tosta teemasta irti jotain erilaista circleä.

BigMac
-Ghetto
-Gorax
- 2xRotterhorn
Bloodweavers
3 x Night Witch
Sentry Stone & Mannekins
Bloodtrackers max + Nuala
Bloodpack Min
Shifting Stones+ UA

Ghetorix armia varten, tosin talkkari ajais saman yhtähyvin/monipuolisemmin/paremmin, mut innostuin nyt rakentaan teemaan. "Gorax- keeps you going" ja auttaa Ghettoa, linnuilla päästään tieriin. Noita-akat ja -tytsyt toimii toolboxina ja featin avulla saa aika paljon ulos näistä uskoisin. Käsilaukuista niiltä löytyy 4 sydäntä blood packille joilla ne saa jotain aikaankin pyssyillään ja sentryt antaa niille mettää missä istua.
Periaatteessa sama idea kun normi BigMac, mutta vielä vähemmän kikkailua. Sentrykivi luo näköestettä tarvittaessa, muuten yrittää piilotella metsän takana. Kun ollaan tarpeeks lähellä, yritetään tappaa mahdollisimman paljon Featilla ja selvitä vasta iskusta. Weaverit tuo dispellin jotta Ghetto saa primali päällä hakea haasteita. Noita-akat mahdollistaa killing spreellä vähän pidemmän matkan että saa sen dispellin perille varmasti, ja itekseen yrittää hakee mahd pitkiä ketjuja ennen kuin kuolee/pysähtyy. Bloodpack koska mielestäni buustattavat tykit ennen featti vuoroa tai sen aikana on ihan jees.

Vai olisko tähän jokin parempi techi?
Mitä muut rakentelis tolla tierillä? Vai rakentaisko ulkopuolella?
Cor Leonis

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis »

Lukkimus kirjoitti: Ghetorix armia varten, tosin talkkari ajais saman yhtähyvin/monipuolisemmin/paremmin, mut innostuin nyt rakentaan teemaan. "Gorax- keeps you going" ja auttaa Ghettoa, linnuilla päästään tieriin. Noita-akat ja -tytsyt toimii toolboxina ja featin avulla saa aika paljon ulos näistä uskoisin. Käsilaukuista niiltä löytyy 4 sydäntä blood packille joilla ne saa jotain aikaankin pyssyillään ja sentryt antaa niille mettää missä istua.
Periaatteessa sama idea kun normi BigMac, mutta vielä vähemmän kikkailua. Sentrykivi luo näköestettä tarvittaessa, muuten yrittää piilotella metsän takana. Kun ollaan tarpeeks lähellä, yritetään tappaa mahdollisimman paljon Featilla ja selvitä vasta iskusta. Weaverit tuo dispellin jotta Ghetto saa primali päällä hakea haasteita. Noita-akat mahdollistaa killing spreellä vähän pidemmän matkan että saa sen dispellin perille varmasti, ja itekseen yrittää hakee mahd pitkiä ketjuja ennen kuin kuolee/pysähtyy. Bloodpack koska mielestäni buustattavat tykit ennen featti vuoroa tai sen aikana on ihan jees.

Eiks ne tieri-bonari sydämmet kannattais kuitenkin laittaa Kromacille itselleen? Veikkaisin, että Bic Mac ite niitä parhaiten hyödyntää. Sulla on kanssa hirveen vähän beastejä cästerilla joka on pohjimmiltaan beast support cästeri. Täs themessä varmaan kannattais harrastaa ns. full retard metodia ja ottaa niin paljon beastejä kuin sielu sietää. Mun mielestä voisit hyvinkin tiputtaa bloodtrackerit ja bloodpackin pois, ottaa toiset weaverit ja 4 x beastejä (esim. gorax/argus) tilalle.
Pora on miehen sielu.
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Tuntuu Sentry+Min Bloodpack kikka vähän siltä, että talkkari ois noilla pongoilla vaan parempi ja yleispätevämpi. Toksut Kromalle, mutta ton tierin vahvuus on musta halvemmat lightit. Vaikee sanoo pelaamatta paljonko eKroma tarttee losiblokkia metästä, se paganibuildihan käyttää druideja joita ei tieriin saa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”