Mulla oli Wood Elffejä tällainen lista :
- Durthu
10 * Wildwood Rangers
5 * Waywatchers
10 * Eternal Guard
5 * Wild Riders
5 * Sisters
3 * Tree Kin
10 * Glade Guard
No, pelin perusteella osoittautui, että Durthu on ihan hullun kova, Wildwood Rangerit on hirmuisia kun vastassa ei ollut ammuntaa, Siskot on tosi hyviä, Wild Riderit on ihan kuraa, eikä glade guard ja Eternal guardkaan mitenkään vakuuttaneet. Waywatcherit menetteli.
Mentiin ihan sääntöjen mukaan, eli arvottiin niitä taikamaastoja kentille. Kaverilla oli sellaset taika portaalit ja semmonen uusi raunio, eli kentällä oli kaikkea mahdollista herkkua mitä olla voi.
Valitsin kentäksi semmosen L -mallisen, kun se on vähän erilainen. Depon jälkeen näytti vähän tältä :

Vastassa ei ollut mitään ammuntaa, ja mulla oli hiukan, ja Sisterit ammuskeli sitä taikabolttia, joten koitin pitää pientä etäisyyttä vastustajaan. Gatet oli ikävästi vastustajan käytettävissä, en depovaiheessa ihan älynnyt miten ne toimii... Nehän siis pelaa niin, että jos unitti on vuoron alussa kokonaan 6'' sisällä gatestä, niin ne voi teleportata mihin reunaan vaan, ja liikkua sieltä. Mutta vaan yksi unitti per gate. Paitsi jos gateen heittää tuplat, mitä nähtiin onneksi aika paljon...
Vihollinen sai siis aloituksen ja lähti vyörymään päälle. Vikkelimpinä Sigmarin Enkelit, jotka lähti hakemaan mun oikeaa flänkkiä :

Pari kierrosta ammuntaa kaikilla nuolilla ja Siskojen Bolteilla poisti onneksi sen uhan, FIRST BLOOD !
Muu posse kykki täällä reunalla :

Kunnes portaalista teleporttasi tällaisia ilkimyksiä mun vasempaan flankkiin :

Sitten käytiin kaksi kierrosta battleä, onneksi vastassa oli vain yksi unitti, joten pääsin kurittamaan pari kierrosta kaikella, ja henkihän siinä vihollistelta hävisi :

Käytännössä Durthu ja Wildwood Rangerit hoiti woundien teon. Muut hurrasi poikain hyville suorituksille...
Sigmarinet ei tästä mitenkään masentuneet, vaan tulivat päälle yhden vasarapossen ja parin sankarin kanssa :

Mutta tässä kohtaa oli Wood Elffien takalinjoilla himmailun aika ohi, ja kävin yksinkertaisesti ihan kaikella vaan päälle, ja kolasin loput yksiköt kentältä :

Miten pelailtiin : Käytettiin tosiaan komppia, muuten mentiin ihan by the book. Esim Closikseen taiottiin ja ammuttiin ihan surutta. No eipä se ammunta kovin kummoista ollut sinänsä. Parasta oli se niiden Enkeleiden niittaaminen, toisaalta, ei mulla kovin paljoa ammuntaa edes ollutkaan. Ne ihan perus taikaboltit on ihan kovia, koska tekevät suoraan D3 mortal woundia, ei mikään mitätön juttu.
Ne teleporttigatet oli todella hauskoja, pitääpä oikein lukaista niiden säännöt vielä... Pelissä oli ihan pelaamista ja mielenkiintoa, meillä oli kuitenkin varsin erilaiset armeijat vastakkain. Sigmarinet lyö todella lujaa + kestää, tontuilla oli tässä pelissä lähinnä määrällinen enemmistö, Ja Durthu oli todella kova. Pelissä oleellista omalta osaltani oli suojata Wildwood Rangerit, niin että vastustaja ei pääse niitä lyömään ekana, koska eihän ne mitään kestä, sen sijaan ne lyö järjettömän lujaa. Ja koska Sigmarineilla ei ollut ammuntaa, pääsi Durthu täysissä voimissa tappeluihin ja teki järjkyttävää jälkeä. Toisaalta heittelin aika huikeita haavoitusmääriä Durthun melaan, joka tekee D6 woundia läpi mentyään...
Peli oli paljon parempi kuin odotin. Säännöt on turhan simppelit, mutta joka unitilla on kuitenkin sääntönsä mukana, ja sitä kautta tulee kuitenkin aina jotain pientä. Plus maastoille on omat scrollinsa. Jahka alkaa oikeasti tulla AoS:ään suunniteltuja armeijoita, niin peli muuttuu varmasti mielenkiintoisemmaksi.
Ihan laiskuuttani siirtelin joukkojani ränkeissä magnetoiduilla movement trayllä, kunnes combateissa väkisin muodostelmat hajosivat, ja alettii skirmailemaan oikeasti.
Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan avoimin mielin :)