Naulaan teesit seinään !
Re: Naulaan teesit seinään !
Jotkut täällä on tosiaan aika fanaattisia ton maalauksen pakollisuuden suhteen. Ei se maailma oikeesti lopu jos figut ei ole maaleissa. On ihan hyvä kokeilla jotain figua pelissä ennen kuin käyttää sen maalaamiseen tunteja. En alkaisi missään nimessä solvaamaan niitä jotka ei figujansa osaa, ehdi tai vain halua maalata.
Hyvää peliä pelaa maalaamattomillakin napeilla, huonoa ei edes maalatuilla.
Mun teesit on nämä:
1. Laita figusi sellaiseen kuntoon että sinulle ja vastustajallesi on täysin selvää mitä ne esittävät, plasma gunit ei ole melta guneja. Pelkistä jaloista ilman torsoa ja aseita et ota enää itsekään tolkkua.
2. Älä sotke maalauspisteitä pelipisteisiin. Tämä on yhtä tyhmää kuin arvostella urheilijan naamaa urheilukilpailussa ja lisätä naamasta saadut pisteet urheilusuorituksen pisteytykseen.
3. Älä ole elitisti ja vedä hernettä nenään siitä että kaikkien napit ei aina ole sillä tasolla maalattu kuin sinä haluaisit.
Mun teesit on nämä:
1. Laita figusi sellaiseen kuntoon että sinulle ja vastustajallesi on täysin selvää mitä ne esittävät, plasma gunit ei ole melta guneja. Pelkistä jaloista ilman torsoa ja aseita et ota enää itsekään tolkkua.
2. Älä sotke maalauspisteitä pelipisteisiin. Tämä on yhtä tyhmää kuin arvostella urheilijan naamaa urheilukilpailussa ja lisätä naamasta saadut pisteet urheilusuorituksen pisteytykseen.
3. Älä ole elitisti ja vedä hernettä nenään siitä että kaikkien napit ei aina ole sillä tasolla maalattu kuin sinä haluaisit.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Ei noista huomauttelemaan kannata alkaa kenellekään, kukin tavallaan. Itse en ole vielä niin hyvään peliin törmännyt, että haluaisin sitä pelata maalaamattomilla figuilla. Harrastuksessaan alkutaipaleemmalle oleville suon maalaamattomat napit, kun ei vaan ole kertynyt niitä maalattuja figuja millään. Itsellä on niin paljon kamaa maaleissa, ettei ole mitään tarvetta mennä maalaamattomilla leikkimään, joten oma raja on tiukka.Oskari kirjoitti:Jotkut täällä on tosiaan aika fanaattisia ton maalauksen pakollisuuden suhteen. Ei se maailma oikeesti lopu jos figut ei ole maaleissa. On ihan hyvä kokeilla jotain figua pelissä ennen kuin käyttää sen maalaamiseen tunteja. En alkaisi missään nimessä solvaamaan niitä jotka ei figujansa osaa, ehdi tai vain halua maalata.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mulla on nyt ollu pari vuotta tässä kesken sellanen eeppinen suo että koitan parannella koko mun mustan legioonan armeijan nykyiselle maalaustasolleni ja onhan se kyllä sellasta tuskaa että siksi on vähän kaikki maalaaminen jäänyt välistä vähemmälle ja olikin mukavaa vaihtelua esimerkiksi maalata kokonainen parin tuhannen pisteen kaartiarmeija välissä. Nyt kait pitäisi taas lähtä hailaittiin tota mustaa. Miksi, oi miksi valitsinkaan sen armon vuonna 2003 omaksi kaaosarmeijakseni. Oon kans ottanut sen periaatteen että turnaukseen vaan maalatuilla figuilla, mistä johtuen melkein jokaiseen turnaukseen oon viimeaikoina maalannut turnausmatkaa edeltävänä yönä viimeisiä maalikerroksia ukkoon.
L:XVI/C:VIII
N) Älä sotke aitoja harrastuksia ja pisteytettäviä toimintoja toisiinsa.
Hei, teesien seurauksena on aloitettu uskonsotia ennenkin.
Hei, teesien seurauksena on aloitettu uskonsotia ennenkin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Tähänkin on monta kantaa. Itseä kiinnostaa lähinnä yksittäisten modelien sutiminen ja ihastelu. Nätit bustit, dioramat, yksittäiset figut kunnon basella jne. En voisi (nykyään) vähempää välittää onko jotain PELIÄ varten jokainen nappi just viimesen päälle valmis.smaxx kirjoitti:Ei noista huomauttelemaan kannata alkaa kenellekään, kukin tavallaan. Itse en ole vielä niin hyvään peliin törmännyt, että haluaisin sitä pelata maalaamattomilla figuilla. Harrastuksessaan alkutaipaleemmalle oleville suon maalaamattomat napit, kun ei vaan ole kertynyt niitä maalattuja figuja millään. Itsellä on niin paljon kamaa maaleissa, ettei ole mitään tarvetta mennä maalaamattomilla leikkimään, joten oma raja on tiukka.Oskari kirjoitti:Jotkut täällä on tosiaan aika fanaattisia ton maalauksen pakollisuuden suhteen. Ei se maailma oikeesti lopu jos figut ei ole maaleissa. On ihan hyvä kokeilla jotain figua pelissä ennen kuin käyttää sen maalaamiseen tunteja. En alkaisi missään nimessä solvaamaan niitä jotka ei figujansa osaa, ehdi tai vain halua maalata.
Mut kukin tyylillään.. mä vaan arvostan enemmän hienoja miniatyyri"töitä". Armeijakin voi olla sellainen, mutta harvemmin tulee vastaan.
Olen onnistunut pimppaamaan kymmeniä 2-5 vuotta vanhoja maalaustöitäni. Samoin olen jaksanut basettaa satakunta ukkoa, joiden baseista muovi tai malaamaton hiekka on kiiltänyt vuosikaudet.A.M€nen kirjoitti:Maalatun figun ottaminen takaisin työpöydälle viimeistelyä varten on sellainen uroteko että Herkuleskin kalpenisi.
Kynnys työhön rupeamiseen oli korkea, mutta toisaalta hyvää jälkeä tuli niin nopeasti ja selvästi, että palkitsevuus oli melkein suurempaa kuin figun maalaaminen alusta alkaen. Samalla meiningillä olen myös maalannut jotain huonosti maalattuina ostamiani ukkoja. Maalaus on niin paljon nopeampaa, kun on pohjamaalit ja pari perusväriä valmiina. Tuntui melkein, että ukot maalasivat itse itsensä.
Tämän kokemuksen perusteella sanoisin, että ottakaa tehtäväksenne ihan oikeasti kokeilla jonkun maalatun ukon tai yksikön viimeistelyä. Väitän, että kerran koettuanne sen hyvät vibat, kynnys tarttua hommaan laskee huomattavasti.
Kaikkein turhauttavinta itselleni on pelireissulla vahingoittuneiden ukkojen korjaaminen, jos siihen tarvitsee mitään enempää kuin vähän pikaliimaa.
-ile
-
Mazikainen
Minä otin projektiksi viimeistellä semmosen puolivalmiiksi maalatun örkkiarmeijan warmasteriin. Itku meinaa tulla ja aikaa palaa kun tuntuu että isompi vaiva paikkamaalata kuin että tekis alusta.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Sosiaalinen paine on hyvä motivaattori. Kun muutkin pelaa vain maalatuilla ukoilla, ei itse kehtaa tuoda mitään puolivalmista kentälle. Etenkin kun tosiaan maalatuista ukoista ei varsinaisesti ole pulaa, kun niitä omastakin kaapista löytyy varovaisella arviolla tuhatkunta. Olen onnistunut tänä vuonna jo pari kertaa maalaamaan startterikokoisen "armeijan" ensimmäistä demopeliä varten ja sitten tietty täydentämään sen täyteen kokoon ensimmäiseen kunnon peliin.
Jos tarkoitat paikkamaaluksella sellaisten kohtien korjaamista, josta maali on irronnut ja metalli paistaa, niin kyl muakin itkettää. Se on kamalaa hommaa. Olen aika herkkä pesemään maalit kokonaan pois jopa OK maalatuista ukoista, jos metalli paistaa kovin monesta kulmasta.Mazikainen kirjoitti:Minä otin projektiksi viimeistellä semmosen puolivalmiiksi maalatun örkkiarmeijan warmasteriin. Itku meinaa tulla ja aikaa palaa kun tuntuu että isompi vaiva paikkamaalata kuin että tekis alusta.
-ile
-
Mazikainen
eiku ihan rehellisesti puolimaalattua. Tuossa ennen-jälkeen:ile kirjoitti:
Jos tarkoitat paikkamaaluksella sellaisten kohtien korjaamista, josta maali on irronnut ja metalli paistaa, niin kyl muakin itkettää. Se on kamalaa hommaa. Olen aika herkkä pesemään maalit kokonaan pois jopa OK maalatuista ukoista, jos metalli paistaa kovin monesta kulmasta.
-ile
- King Éomer
Quotetaan vanhaa viestiä johon en ajoissa ehtinyt/tajunnut vastata. Taidan rikkoa kaikkia käskyjä paitsi 6. Laatikosta löytyy Dark Vengeancen DAt maalaamattomina, ja lisää pitäisi ostaa. En niillä kuitenkaan ulkoilemaankaan mene eli säästyn kutoselta. Kai niitä voisi vähän värjätä - mutta vain vähän ja sitten lisää joukkoja.smaxx kirjoitti:Kristinuskossa (tai juutalaisuudessa, whatever) on kymmenen käskyä joiden mukaan elämällä asiat on mallillaan.
Figuilussa pärjää kolmella, eikun neljällä :
1. Jokainen maalattu figu tekee maailmasta hieman paremman paikan elää !
2. Älä osta uusia figuja ennen kuin entiset on maalattu !3. Figu on hyvin maalattu ja Valmis, kun se tuottaa maalajalleen iloa ja tuntuu valmiilta !
- Vaikka olisi 40%:n tarjouksessa. Ja kun ostat, niin korkeintaan ihan siihen seuraavaan projektiin.
4. Peleissä voittaja on se, jolla on hauskempaa ja/tai se joka saa pelistä parhaan inspiraation maalata lisää figuja !5. Muista ulkoiluttaa figujasi säännöllisesti hyvässä seurassa !
- Mutta ! Vain pelistä josta molemmat poistuvat tyytyväisinä voi löytyä Voittaja !
6. Pelaa ihmisten ilmoilla vain Valmiilla figuilla !
Näiden mukaan kun elää, niin maailma paranee. Huomaa, että pelaamiseen en ota (mitään) paljoakaan kantaa, se on joka tapauksessa oheistoimintaa, jota tehdään niin minimaalisesti suhteessa figujen maalaamiseen, että sen voi tehdä ihan omaan tahtiin ja tavallaan.
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Tuntuu pahalta lueskella tälläisiä teesejä kun on yhtä syntinen kuin aiemmin mainittu Smaug. Keräilijän luonteella varustettu AD/HD ei tunnu paranevan edes iän karttuessa. Hankinnoissa olen jo onnistunut pysymään wanhassa metallissa tai reilusti oop kamassa. Jos koittaisi pitää hankinnan ja uudet maalaukset edes 1:1 suhteessa.
Mitenkäs teesit ottavat kantaa ukkoihin, joista syystä tai toisesta tulee poistettua maalit? Kyseessä ei kuitenkaan ole uusi hankinta, mutta virhe siitä tulee.
Mitenkäs teesit ottavat kantaa ukkoihin, joista syystä tai toisesta tulee poistettua maalit? Kyseessä ei kuitenkaan ole uusi hankinta, mutta virhe siitä tulee.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
Ootko kokeillut ritalinia?Niblebitzer kirjoitti:Keräilijän luonteella varustettu AD/HD ei tunnu paranevan edes iän karttuessa.
First law: You can't win
- Meganiikko
Mikäli kyseessä on eutanasiaa lähentelevä jaloteko, niin se voidaan katsoa anteeksiannettavaksi.Niblebitzer kirjoitti: Mitenkäs teesit ottavat kantaa ukkoihin, joista syystä tai toisesta tulee poistettua maalit? Kyseessä ei kuitenkaan ole uusi hankinta, mutta virhe siitä tulee.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Olet mennyt luultavasti jo 90 -luvulla kaiken toivon tuolle puolelle, joten ryve synnissäsi ja palvo herraasi pelsebuubia ! Parannus ja Armo ei ole kaikkia varten :)Niblebitzer kirjoitti:Tuntuu pahalta lueskella tälläisiä teesejä kun on yhtä syntinen kuin aiemmin mainittu Smaug. Keräilijän luonteella varustettu AD/HD ei tunnu paranevan edes iän karttuessa. Hankinnoissa olen jo onnistunut pysymään wanhassa metallissa tai reilusti oop kamassa. Jos koittaisi pitää hankinnan ja uudet maalaukset edes 1:1 suhteessa.
Hyi, alaston metallipinta on cauhistus herran edessä ! Peittele se metallinkiilto pikaisesti iloisen kirkkaisiin 80- ja 90- luvun väreihin, ja muista pistää beisseihin Goblin greeniä !Niblebitzer kirjoitti:Mitenkäs teesit ottavat kantaa ukkoihin, joista syystä tai toisesta tulee poistettua maalit? Kyseessä ei kuitenkaan ole uusi hankinta, mutta virhe siitä tulee.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Ah niitä aikoja, värien ilotulitus lämmittää vieläkin.smaxx kirjoitti:Hyi, alaston metallipinta on cauhistus herran edessä ! Peittele se metallinkiilto pikaisesti iloisen kirkkaisiin 80- ja 90- luvun väreihin, ja muista pistää beisseihin Goblin greeniä !Niblebitzer kirjoitti:Mitenkäs teesit ottavat kantaa ukkoihin, joista syystä tai toisesta tulee poistettua maalit? Kyseessä ei kuitenkaan ole uusi hankinta, mutta virhe siitä tulee.
Täytyy koittaa tähtäillä kameralla uusia tuotoksia viimeisien lomapäivien aikana, tuli tuhrittua armeijallinen ukkoja loman aikana. Tilaisuuksia 6mm ukkojen ulkoiluttamiseen tulee harvakseltaan, niin kamera saavuttanee saman lopputuloksen.
Teeseihin voisi tehdä vastuu vapautuksen 70-luvulla syntyneille figuilijoille niin ei tule ihan niin paha mieli ;-P
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
Kyllä mä sanoisin, että edellisen omistajan maalaus tässä tapauksessa nopeuttaa jatkomaalaamista. Ei ehkä niin paljon kuin toivoisi, mutta pohjamaali ja suurin osa ihosta tuossa tulee valmiina.Mazikainen kirjoitti:eiku ihan rehellisesti puolimaalattua.
Laitahan kuvia galleriaan, kun saat valmiiksi! Ja saat mun luvallani ottaa kuvia, joissa figut ovat vain luonnollisessa koossaan. :)
Kieli pois sieltä poskelta ja itsekuria peliin!Niblebitzer kirjoitti:Teeseihin voisi tehdä vastuu vapautuksen 70-luvulla syntyneille figuilijoille niin ei tule ihan niin paha mieli ;-P
Olisi katalaa keplottelua ja suoranaista ikärasisimia, että 70-luvulla syntyneet ensin iskevät teesit pöytään ja sitten vapauttavat itsensä niistä.
Katumusharjoituksena maalaat nyt heti muutaman ukon. Tai pistät ne maalaamattomina myyntiin. ;-P
-ile
- Meganiikko
D:ile kirjoitti:Tai pistät ne maalaamattomina myyntiin. ;-P
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
-
Mazikainen
Tässä on koulukuntaero. Tuo aikaisempi kuva on toki sen takia suurennettu överiksi että näkee helposti mitä on maalattu ja mitä ei. Viimeistellyt kuvatkin tykkään kuitenkin suurentaa jonkin verran normikoostaan simuloimaan lähempää tarkastelua kun figu otetaan silmien lähelle yksityiskohtien syynäystä varten. Jos figut ovat näytön ruudulla samassa koossa kuin ne siltä näyttöetäisyydeltä tarkastellessa olisivat luonnossa ei minun kuusmilleistäni paljoa näy. Tässä vain hieman mieleistäni isompi kuva noista karjupojista valmiina: http://2.bp.blogspot.com/-q_F53oDMApA/V ... G_2722.JPGile kirjoitti: Laitahan kuvia galleriaan, kun saat valmiiksi! Ja saat mun luvallani ottaa kuvia, joissa figut ovat vain luonnollisessa koossaan. :)
-ile
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Maalaan tänään 10 elementtiä lisää, ostan 0, myyn 0 :)ile kirjoitti:Kieli pois sieltä poskelta ja itsekuria peliin!Niblebitzer kirjoitti:Teeseihin voisi tehdä vastuu vapautuksen 70-luvulla syntyneille figuilijoille niin ei tule ihan niin paha mieli ;-P
Olisi katalaa keplottelua ja suoranaista ikärasisimia, että 70-luvulla syntyneet ensin iskevät teesit pöytään ja sitten vapauttavat itsensä niistä.
Katumusharjoituksena maalaat nyt heti muutaman ukon. Tai pistät ne maalaamattomina myyntiin. ;-P
-ile