Chaden Legioona-metaa

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Veripallo

Re: Chaden Legioona-metaa

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Hyvää luettavaa duunin hiljaisilla tunneilla, kiva että kirjoitat ja propsit siskoista!!
Hän on puhunut.
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Jatketaan Kangasalan turnauksen purkamista.

4. Peli, Erno Pasanen, Retribution, pVyros vs eSiskot, Two Fronts, Voitto caster killillä

Helsingin kerholaiset vastakkain. Ernolla oli pVyroksen lisäksi Ravynin Tier kaksilla täysillä Mage Hunter Strikeforceilla ja katsoin, että eSiskojen Occultationista saattaisi oikeasti olla jopa hyötyä tässä pelissä. Neljännen kerran siis siskot kehiin ja lukkoon viimeiseen matsiin pVayliin. Erno pudotti lopulta pVyrosin, jota vastaan pVayl olisi varmaan ollut parempi, sillä panssaria riitti. Haukkaäijän kaverina pyöri Imperatus, Hyperion, min Sentinelit UA:lla ja pari Arcanistia. Erno vissiin voitti nopan ja laittoi mut menemään ensin. Juoksen aikalailla täysiä eteenpäin. Occultation menee vasemmalta hyökkäävään Scytheaniin, Tenacityja menee taas maailma täyteen. Erno juoksentelee eteenpäin pysyen poissa mun pahimmista threteista. Vyros ottaa Inviolable Resolven itselleen. Toisella vuorolla öhmäilen, mutta päätän lopulta slowata, kun Erno on sen verran kaukana. Peruuttelen taaksepäin pysyen juuri Ernon pönttöjen threattien ulkopuolella. Erno aloittaa murhauksen, kun Imperatus kävelee eteen ja yrittää hakea Maximuksen pois, mutta murhapossu ottaa Halation Cannonin laukauksen naamaan, eikä hievahdakaan. Hyperion ammuskelee lähinnä ilmaa ja sentinelit juoksevat jumittamaan. Käytän kolmannen vuoroni aluksi sata vuotta miettien mitä tehdä ja joudun lopulta menemään mun salamurhasuunnitelmalla jo siksikin, että kello loppuisi muuten. Maximus käy puhdistamassa parit Sentinelit tieltä ja suunnitelma käynnistyy. Nephilim Protector käy todellisen suojelijan ottein lyömässä Saerynin raadoksi. Zuriel pushaa Rhyasia eteenpäin ja Seraph Slipstreamaa 2". Nyt Rhyas pääsee rynnäköimään Acrobaticsilla 10" Imperatuksen yli Vyrosin kimppuun ja feattaamaan Saerynin selkään. Saeryn aloittaa heittämällä ensin Marked for Deathin ohi, mutta toinen yritys osuu ja kepillä lähtee Inviolable Resolve pois. Vyros on kuitenkin kolmen kämpissä ja debuffien jälkeenkin vielä 13/20 ja paljon bokseja. Vähän alkaa jännittää, kun Rhyas laittaa boostatun charge attackin ohi tuloksella 1,1,2 kun vitosella olisi osunut. Toinen boostattu hyökkäys kuitenkin crittaa ja kolmas boostaamaton isku riittää viimeistelemään. Huokaisen helpotuksesta. Onneksi vahinkonopat olivat tulessa, vaikka osumanopat yrittivät mokailla.

Mietteinä assassinaatio onnistui tällä kertaa täsmälleen kuten suunniteltiin ja mun makuun aika optimaalisesti. Tuo lienee parasta mihin eSiskot pystyvät. Siltikin meni aivan liian jännäksi. Ei todellakaan ole mikään B3. Okei pVyros on niitä vaikeimpia kohteita, mutta silti. Muuten ei hirveästi ehditty pelaamaan ja aika vaikea sanoa mitään sen kummempaa tästä. Masiinassa monta kertaa tuuma ratkaisee.

5. Peli, Jani Hassellund, Cryx, Goreshade3 vs pVayl, Destruction, Voitto skenaariolla

Viimeiseen matsiin vastaan kävelee jälleen Vaasan mies, mahtavaa! Janin toinen casteri pääsi jo unohtumaan, kun en kovin tarkkaan katsonut, sillä olin kuitenkin lukossa. Minä pudotan luonnollisesti pVaylin ja Jani Gore3:n, jolla on mukanaan täydet Blackbanet, Seether, kaksi Pistoolikummitusta, Gerlak, pari ampumiskanaa, Skarlock ja Warwitch Siren. Alusta lähtien näyttää jo ikävältä, sillä mulla ei juuri ole vastauksia Blackbaneihin kun ainoat maagiset hyökkäykset ovat Vaylilla. Jani voittaa nopan ja menee ensin. Kaikki juoksee kovaa päälle. Blackbanet muodostavat etulinjan zonen Janin puoleiselle reunalle. Vastavetona muotoilen ovelan suunnitelman kummitusten varalle. Scytheanit ottavat paikat oikealta ja vasemmalta Blackbanejen threatista, mutta Seetherin ulkopuolelta. Lataan molemmat Forsakenit täyteen kynsiveikkojen taakse. Typhon ottaa paikkaa keskeltä yhdessä Vaylin kanssa, joka jää kahden camppiin. Tässä vaiheessa Jani alkaa mittailla matkaa Vayliin ja alan huolestua. Kana ryysää keskelle eteen ja kohta lentää Siphon Bolttia. Onnekseni Vayl on immuuni Gore3:n featille, eikä voi jäätyä. Siphon Boltit syövät Furyt ja yhdessä Pistoolikummitusten kanssa jättävät Vaylin kolmeen hipaan. Jännitti aika paljon, kun Pistoolikummitukset laittoivat molemmat ysin osumisella toisen kudin sisään. Onneksi kuitenkin vain yhden per kummitus. Blackbanet chargaavat Scytheanit kolme kummitusta per mötkö ja loput kummituksen johtajaa lukuunottamatta juoksevat niiden taakse. Tenacitylla panssari 19 on kuitenkin liikaa ja vahingot jäävät pieniksi. Seether pääsee vielä muiluttamaan Dark Sentinelillä liian lähelle eksynyttä Typhonia, mutta Excessive Healing pelastaa pahoilta vammoilta. Gerlack yrittää vielä mukaan leikkiin, mutta on liian kaukana. Huh siitä selvittiin. Vastahyökkäys on julma, sillä lähes koko Janin armeija on Inciten alla. Yhdessä Forsaken-pommien ja petojen löymisen kanssa jäljelle jää enää Blackbane itse, yksi kana, Gore3, Skarlock ja Warwitch Siren. Saan featista hurjat kaksi liikettä, joista toisella Vayl menee Killboxaamaan itsensä, ettei vahingossakaan tule murhatuksi. Jani näyttää, että peli on vielä kaukana pelatusta. Kana pääsee kiemurtelemaan mun petomuurin läpi, mutta onnekseni jää puoli tuumaa liian kauas ettei uusia Siphon Boltteja tule. Huh. Blackbane kuitenkin vielä kieroilee kun Gore3 herättää kolme kummitusta henkiin ja konkkaronkka juoksee ympäröimään Vaylin joka on ulkona Killboxista. Yyyh. Goreshade lähtee samalla flankkamaan vasemmalta ja eksyy vahingossa ulos Killboxista. Mietin aika kauan miten tästä selvitään, mutta Spell Martyr tulee pelastukseksi. Saan arcattua Hoarfrostin sen kautta tappamaan kolme neljästä Blackbanesta ja uskallan liikkua takaisin Killboxiin. Vaylin pallo syö kummitusjohtajan, Scythean kanan ja Typhon Janin tolpan. Pisteen 4-2. Jani yrittää vielä saada Gore3:n kantamalle Vaylista, mutta ei onnistu ja tappaa kostoksi mun objektiivin ja yhden Scythiksen. Se on kuitenkin liian vähän liian myöhään ja skenu menee mulle 5-3.

Mietteinä pVayl olikin randomilla yllättävän hyvä Gore3:n, kun jääimmuniteetti suojasi Goren featilta ja lumisateen Concealment pelasti parilta laukaukselta. Goren assassinaatio tuli täysin puun takaa ja oli yllättävän paha. Jani sanoi, että oli toiminut ainakin parissa pelissä jo enkä yhtään ihmettele. Lopulta oli mun onni, että Jani lähti yrittämään. Olisin ollut aika pulassa jos molemmat Scytheanit olisivat jäätyneet Pistoolikummitusten laukauksiin. Tää on matsi, jossa Naga olis ollut todella tarpeellinen. Vaikea sitä on kyllä kumpaankaan listaan työntää, mutta ehkä pitäisi yrittää. Periaatteessa BFS muuttuisi suoraan...

Lopputuloksissa minut kuulutettiin jo toiseksi, mutta kun softabugi korjattiin, niin todellinen sijoitus oli viides, eli viimeinen neljän voiton kavereista. CP:taä tuli kuitenkin kerättyä aika hyvin ja erityisen tyytyväinen olen siihen, että ensimmäistä kertaa en koko turnauksessa hävinnyt yhtään peliä selvään omaan virheeseen tyyliin "unohda reavata Furya". Tästä on hyvä lähteä kohti Tampereen turnausta! eSiskoja pitää vielä spekuloida vähän erikseen myöhemmin.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Strumffi

Viesti Kirjoittaja Strumffi »

Sä oot kyllä kova kirjoittamaan (ja pelaamaan) Antti. Todella miellyttävää luettavaa.
Viel ku Ernokin antoi sun elää unelman todeksi :)
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Chade kirjoitti:Jatketaan yksinpuhelua.
Saat säälipisteillä kommentin ;) Todella mukavaa ja inspiroivaa luettavaa aloittelevalle pelaajalle. Itse kun en tiedä oikeastaan mistään mitään, niin tämmöiset pohdinnat ja analyysit on oikein antoisia. Tietysti mun lukemista hidastaa jatkuva War Roomin chekkailu (Slipstream ja Dark Sentinel on aika kovia juttuja, kateeksi käy), mutta kirekös tässä.
Make love, not peace.
Chade

Jäipä tarinat siskoista sitten kirjoittamatta, mutta hautuvat vielä. Kyllä tässä ehtii. Blightbringeriä odotellessa niiden kanssa. P+S 16 Rhyas (BB + BFS) herättää lämpimiä tuntemuksia.

Mutta päivän polttavampaan aiheeseen. Turun isot kisat lähestyvät ja kova sutiminen on käynnissä, että oltaisiin valmiina. Pistetään nyt ensin kaksi listaa maaleihin ja katsotaan sitten onko aikaa kolmanteen. Ne kaksi listaa ovat pysyneet aikalailla samoina jo siitä lähtien, kun päätin tyttöpariani vaihtaa Vaasan jälkeen. Wanhat uskolliset Saeryn + Lyly2 saivat väistyä Vaylien tieltä. Sillä linjalla jatketaan. Alla viimeisimmät iteraatiot ja vähän selityksiä. Mielelläni kuuntelen fiiliksiä ja palautetta!

eVayl, Consul of Everblight +6
Machinations of Shadows Tier 4
- Angelius 8
- Angelius 8
- Ravagore 9
- Ravagore 9
- Scythean 8
- Seraph 7
- Shredder 2
Spawning Vessel (max) 3
Shepherd 1
Shepherd 1
Objective: Fuel Cache

Tämä setti on pysynyt aika muuttumattomana. Kokeilin Scythiksen tilalle Hex Huntereja, mutta en ollut ihan hirvittävän vakuuttunut. Erityisesti yhdessä testipelissä lähinnä lahjoittivat pKromacille Warpath-liikkeitä. Toki muutenkin Druideja vastaan ei ollut ihan paras mahdollinen testiympäristö, mutta silti. Samoin objektiivin suhteen olen aika epävarma. Toisaalta Fuel Cachen ilmaiset charget on tosi, toisaalta Effigyn cover olis tosi magee, toisaalta Arcane Wonderista alennusta olis melkein joka vuoro hyödyllinen. Onko teillä kokemuksia?

pVayl, Disciple of Everblight +6
- Typhon 12
- Ravagore 10
- Scythean 9
- Seraph 8
- Raek 4
- Raek 4
- Shredder 2
Forsaken 2
Forsaken 2
Spell Martyr 1
MAXIMUS THE MURHAPOSSU 2
Objective: Fuel Cache

Tämän listan kanssa on menty vähän enemmän siksakkia. Toinen Raek tuli jäädäkseen, mutta viimeisistä pinnoista on vääntöä. Uusimpana (vielä testaamattomana) modifikaationa heitettiin Ravagore sisään yhden Scytheanin tilalle ja MAXIMUS THE MURHAPOSSU sisään padan tilalle. Yleensä on käynyt niin, että vähintään toinen Scythean uinailee jossain kaukana taistelusta ja Ravagore osaisi niissä tilanteissa tehdä mitä Ravagore parhaiten tekee, eli ammuskella. Inciten ja Chillerin kanssa osaa lyödä tarvittaessa kuin parempikin melee-heavy. Menetys Scytheanin suhteen on toki anti-tough animus ja Reach. Maximus on vähän tyylivalinta. Oikeasti ehkä toinen Shredder olisi järkevämpi, mutta jotenkin ajatus kolmannesta Abosta lämmittää ja kyllähän Maximus vihaisesti läpsyttää kun saa tilaisuuden. Taas objektiivi vähän mietityttää, mutta ehkä tähän Fuel Cache on selkeämpi, kun tämän listan pointti nro 1 on kuitenkin tehdä mahdollisimman paljon vahinkoa.

Mutta niin, mietteitä, fiiliksiä, puolesta tai vastaan? Myös kokemukset vastaanottavasta näkökulmasta ovat arvokkaita. :)
Chade

P.S. Kuriositeettina mainittakoon, että eVaylin alennusten kanssa listoissa on yhteensä tasan sadalla pisteellä petoja. Ilman alennuksia 106p. ;)
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Kolmas enkeli eVayliin Seraphin tilalle? Slipstream OP, mutta toi lista ei ehkä enää tartte sitä ja kolmas enkeli hajottaa sikana. Otin just leukaan triplaenkeli tieriltä pari kertaa, melkein sama lista ku sun muuten. 18" juoksu vähän liikaa. Tosi raivostuttavaa ku yhenki poistamisessa hommaa ja se ei ees auta mitää ku kaks tulee naamalle sit.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Periaatteessa Seraph vs kolmas Angelius on vähän miten itse tykkää. Mä tykkään kolmesta enkelistä, koska nillä pystyy paremmin pelaamaan sitä peliä mitä eVayl pelaa (tai ainakin mitä mä pelaan sillä) ja koska mun mielestä Seraph on animuksensa ulkopuolella vähän tunkki ilman juttuja jotka auttaa sitä (parasite, sammakot). Kannattaa miettiä mitä vastaan haluaa pelata nimenomaan eVaylillä ja haluaako listalla pelata aggressiivisesti, eli tarviiko sitä 2" lisäliikettä. Esim circleä ja legioonaa vastaan Seraph antaa paremman meleethreatin (tai legioonamirrorissa estää häviämästä threattisotaa jos vastustajallakin on seraph) eli voisi olla ihan hyödyllinen. Ainakin mua juuri legioonaa vastaan vähän jänskättää jos toisella on seraph ja mulla ei. Toisaalta taas (kolmas) enkeli ei ole niin paljoa tilanneriippuvainen ja on periaatteessa jokaisessa matsissa hyödyksi. Itse kallistun kolmanteen enkeliin ja peluuttaisin seraphia silloin kun pelaan Typhonia (mikä sulla onkin oikeaoppisesti jo pVaylilla).

Vähän pikkuviilauksena voi miettiä tarviiko ison padan kanssa erillistä shredderiä, vai kannattaisiko se vaihtaa esim. kahteen spell marttyyriin joilla voi hakea jotain 1-2 vuorojen läppäobliteraatiota kun furylle ei ole muutenkaan viel käyttöä. Hyvin usein sen marttyyri + oblin saa kuitenkin vaihettuua pariin vihollisnappiin mikä on jo parempi kuin shredder jonka kuitenkin saa jo ulos padasta ykköskiekalla. Vähän taas äidit/tyttäret juttu haluaako sen "varman" shredderin vaihtaa mahikseen tehdä jotain jollain arcatulla taialla.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Chade

Kiitos hyvästä keskustelusta!

Tuo kolmas enkeli on aihe, jota olen itsekin pyöritellyt. Lienee kyllä kokeilemisen arvoinen. Varmaan suurin este on, että en millään haluaisi ostaa kolmatta enkeliä, kun en sitä vielä omista. :p Erityisesti tuntuu, että yksi enkeli on vähän surullinen ja nyt jos yksi kuolee, niin toinen on yksinäinen. Jos olisi kolme, niin yksi saisi kuolla rauhassa ja onhan tripla-AP aika mielisairas jos sen pääsee laittamaan johonkin hyvään maaliin. Seraph taas on mulla sellainen perusvarma suorittaja, joka yleensä pääsee ampumaan jotain hyödyllistä ja Slipstream on "vapaudu vankilasta" -kortti, jolla pystyy irrottamaan esim Ravagoren ikävästä meleestä tai vastaavaa. Harvemmin sitä tulee threatin pidentämiseen käytettyä, mutta toki pelkkä läsnäolo riittää siihen, että usein vastustajat jäävät sovinnolla tosi kauas (joka toki mulle noin muuten sopii).

Henk koht olen tykännyt "valmiista" Shredderistä siksi, että voit ensimmäisellä vuorolla jakaa Tenacitya ympäriinsä ilman, että tarvitsee hakata Shredderiä padasta. Erityisen kiusallista on, kun pataäijät mokaavat toistensa tappamisen ja hammaspalloa ei synnykkään. Lisäksi täysi pata hakee vastustajien raatoja jo aika kaukaa ja yleensä saa sitä kautta itseensä myös täytettä. Toki jos jostain pitäisi pinna tai pari saada, niin ensimmäisenä tulilinjalla olisivat juuri valmis Shredder tai padan pudottaminen pikkupadaksi. Erityisesti Spell Martyr olisi kyllä maukas. Icy Gripin tai Oblin pudottaminen vastustajan päähän ensimmäisellä vuorolla ei voi olla huono techi. Tämän saa toki aikaan myös (padasta tehdyllä) Harrierilla/Shredderillä, mutta se vaatii enemmän säätöä ja kelloa.
Chade

Päivitetään taas vähän. Aika vähän ehtinyt pelaamaan, mutta tänään sai pari peliä alle.

Ensin pVayl otti koppia Henryn salaisesta Testament-techistä Mestareiden turnaukseen. Edellisestä versiosta lista koki hieman muokkausta niin, että Ravagore palasi takaisin toiseksi Scytheaniksi ja toinen Raek muuttui erotuspinnalla Naga Nightlurkeriksi. Valuttiin molemmat eteenpäin ja melkein hävisin kun huolimattomasti ammutut pari Exemplar Vengeriä pääsivät chargaamaan Vaylin, mutta onneksi toinen onnistuttiin tappamaan Dark Sentinelillä ja oli juuri yksi Fury campissä, niin isku, joka olisi muuten one shotannut Vaylin, saatiin pois. Mun alpha oli murhaava ja RFP-Scythisten ja muiden techien jälkeen paljon tavaraa lakosi. Käteltiin, kun Typhon onnistui hakemaan viimeisen Vengerin pois, että niitä ei saanut Revivea. Olisin vetäytynyt featilla taaksepäin ja tehnyt saman seuraavalla vuorolla uudestaan muuten. Osasin kanssa heittää noppaa pääasiassa aika runtinaallisesti.

Nagasta jäi ihan hyvät fiilikset. Erityisesti itsessään se tarjoaa kivan vahinkotyypittömän, maagisen pyssyn, jolla voi ampua just sen jonkun kriittisen urpon ikävästä paikasta. Aika usein tulee myös Defenders Wardia tai vastaavaa pöydän toiselle puolelle ja silloin Wraithbane auttaa. Paljon kivempi hakata jotain isoja pönttöjä Inciten alla jos niillä ei ole edes suojatechejä. Toisaalta Naga ei ole mikään Raek kun mietitään kuinka hyvin se osaa lojua korkealla DEFfillä, ei osaa lyödä yhtä hyvin, eikä ole lainkaan niin ketterä. Pitää selkeästi testailla vielä lisää.

Toisessa pelissä eVayl yllä olevalla listalla otti mittaa Tatun pButcherin Tier-listasta, jossa oli helvetisti IFP:tä, pollet ja pari pönttöä. Khador yllätti (perinteiseen tapaansa) juoksemalla paljon kauemmas, kuin mitä odotin ja erityisesti siitä kuinka hyvin Tatu vuorasi mun linjan IFP:llä 2a:lla, vaikka luulin olevani turvallisen kaukana. Aloitan oman vuoroni heittämällä eVaylilla kaksi kertaa Icy Gripin ohi IFP:stä, kun vitosta vaadittiin osumiseen. Kolmas kertaa sanoo vihdoin toden. Mun lyöminen tappaa jotain, mutta sitten Butcher tulee ja feattaa ja mä nostan heavyja pois laudalta. Tatu esittää yllättynyttä siitä, että Legioonan pedot ei kestä Weapon Master IFP:ta. Puolet heavyista on tapettu ja toinen puoli sidottu ja vahingoittuneina. Great. Onneksi eVayl on tiukkojen tilanteiden tyttö. Kaivan Butcheriin LoSin ja pari Oblia jättää Butcherin neljään hipaan. Saan vielä hirveällä kikkailulla toimitettua padasta Harrierin Butcherin kimppuun, joka lopulta riittää. Auttoi, että heitin noppaa kuin nuori jumala viimeisellä vuorolla. Muuten ei olisi onnistunut.

Vähän tossa taas nähtiin eVaylin ongelmaa. Heti, kun vastassa on pari-kolme yksikköä jalkaväkeä, jolla on joku DEF 13+, niin vaikeaksi menee. Enkelit on aika onnettomia tommosessa duunissa. Toisaalta en mä niistä Hex Huntereistakaan erityisesti innostunut. Toinen Scythean olisi mahtava, mutta toisaalta ei tosta oikein halua/voi mitään sen edestä tiputtaa. Ravat ja enkelit toimii kuitenkin pareina niin kivasti. Seraph olis varmaan ekana tulilinjalla, mutta se on toisaalta taas pyssynsä kanssa ihan hyvä ammuskelemaan sitä jalkaväkeä ja ei sen tilalle oikein mitään niin siistiä varmaan saisi. Erityisesti kun sitten pitäisi kaivaa kolmas lentävä peto jostain muualta. Ei ole helppoa herkkumaassakaan. :)

Testailut jatkuu. Välillä varmaan taas vähän eSiskoja ja eLylyä nyt kun ADR lähestyy. Miksi ei Saerynia myös. Blight Bringerin ilmestyminen tuo taas ihan uudet kuviot sitten.
Viimeksi muokannut Chade, Ke 23.12.2015 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Chade kirjoitti:Toisaalta Naga ei ole mikään Raek kun mietitään kuinka hyvin se osaa lojua korkealla DEFfillä, ei osaa lyödä yhtä hyvin, eikä ole lainkaan niin ketterä. Pitää selkeästi testailla vielä lisää.
Jos vaihtaisit takas Raekkiin mut pitäisit tuplascythikset ni saisit gobbot. Kandee ainaki kokeilla kuin kivaa pilven taakse on fiittaa. Ja toki tuplaraekin kanssa pitää olla tupla feralgeistit jos maksimuksest nyt vois luopuu.
Viimeksi muokannut GreenMeanie, Pe 27.11.2015 05:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

En osaa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Chade

Turun Aikavääristymän rapsaa vihdoin. Listat olivat yllä esitety eVayl ja pVayl sillä erotuksella, että pVayl palasi kahden Scythiksen settiin yhden Raekin ja Nagan kanssa. Maximuksen tilalla oli toinen Shredder.

1. Peli, Lauri Sulkanen, Circle, pBaldur vs pVayl, Destruction, Voitto caster killillä

Turnaus alkaa heti kovalla pelillä aina vaarallista Circleä vastaan ja mukavasti vastaan asettuu uusi nimi minulle! Laurilla on pBaldur ja pKrueger ADR:ssa. Arvelen, että pBaldur tulee vastaan, sillä pKrueger tykkää enemmän hakata jalkaväkeä. pBaldur tarkoittaa, että tarvitsee murtaa panssaria ja pudotan sen homman erikoistaitajan pVaylin. Lauri asettaa kentälle Stalkerin, Goraxin, Megaliitin, Druideja UA:lla, Blood Trackereita, Unan lyömis-tipulla, tukisooloja ja tietenkin kivet. Lauri voittaa nopan ja menee ensin juoksuttaen Druidit ja Blood Trackerit vauhdilla keskelle kenttää Baldurin ja petojen seuraillessa perässä. Näen hyvän tilaisuuden rokottaa rohkeasti eteen tulleita Trackereita ja Leash / Slipsteam raahaavat Typhonin ja Seraphin ampumakantamalle, mutta noppa ei pyöri ja juuri kukaan ei kuole. Menen vahingontorjuntamoodiin ja vuoraan Typhonin Nagalla ja Raekilla, jotta suuremmilta vahingoilta vältyttäisiin. Lauri tekee parhaansa rankaistakseen minua, mutta noppa pyörii heikosti myös Circlelle ja erityisesti Raek väistelee keihäitä Preysta huolimatta ninjan tavoin. Baldur tulee lähelle zonea metsään väijymään ja feattaa. Jos ei noppa muuten toimi, niin huijataan vähän. Vayl kävelee ottamaan Circlen etulinjat Inciten alle ja feattaa ja Seraph ja Typhon poistavat Baldurin feattia väistellen Blood Trackerit kokonaan ja myös lähes kaikki druidit. Peruutan featilla kauas petojen threatin ulkopuolelle ja jätän vain Nagan vartioimaan zonea. Lauri tekee parhaansa jäljellä olevilla resursseilla, mutta kun Stalker ei saa Nagaa tapettua, vaikka käyttää kaikki furynsa, eikä pääsekään Sprinttaamaan karkuun mun heavyilta alkaa homma olla selvä. Tyhjennän alueen Stalkerista ja pulusta, Typhon puhaltaa objektiivin pois. Lauri toteaa, että aika ottaa mitä irti lähtee ja Megaliitti ja Baldur tappavat vielä mun alueen tyhjäksi skoraten kolmeen pisteeseen, mutta sitten Baldur on keskellä mun armeijaa, eikä siitä enää selviä. Pisteet menevät lopulta 4-3 mulle.

Mietteinä noppa kiusasi vahvasti molempia, mutta pVayl pystyy huijaamaan sen verran, että selvisin pälkähästä. Jälkikäteen huomasin, että huijasin vähän muutenkin. Typhonin spray on tulta, eikä sen olisi pitänyt vaikuttaa UA:n suojaamiin Druideihin. Hups.

2. Peli, Juho Dahlman, Retribution, Thyron vs eVayl, Close Quarters, Häviö caster killiin

Uuuu Retri, aivan liian harvinainen vastustaja. Juholla on Thyron ja Issyria ADR:ssa. Molemmissa on kovasti ampumista ja mietin, että nyt jos koskaan on aika pistää eVayl kehiin. +1 aloitukseen ei auta, vaan Juho voittaa nopan ja menee ensimmäisenä. Valitsen puolen, jossa on Trench mun lipun vieressä tarkoituksena vähän oveloitsea. Juholla on Thyronilla Banshee, parit Battle Maget, Halberdierit, Sentinelit, pari MHAta, eEiryss, Magister ja Arcanist. Juho aloittaa juoksemalla hanskavelhot eturivissä varsin kovaa päälle. Sentinelit seurailevat taaempana yhdessä Shield Wall hilpareiden kanssa. Banshee tulee röyhkeästi eteen. Mun vuorolla arvioin haltioiden threatteja ja yritän suojautua niiltä. Ravagoret pudottavat pari lättyä hilpareiden eteen, mutta toinen jää puoli tuumaa liian kauas ja muuri jää puollinaiseksi. Oikealla sivustalla Enkeli saa Admonitionin ja Tenacityn ja juoksee rohkeasti keskelle kenttää juoksuhautaan. Juho opettaa mulle kakkosvuorolla kuinka hyvä Thyronin featti on. Ensin Eiryss ampuu kasuallisti DEF 19 enkeliltä buffit pois ja sitten yksi MHA ja kolme hanskavelhoa hakevat pulun pois. Jooh. Keskellä Magister raahaa toisen mun Ravagoren vetosäteellä lähemmäs ja Banshee rynnäköi mun linjaan tappamaan sen ja jatkaa vielä puolet Scythiksestä kaupan päälle. Pelin suunta alkaa olla ilmeinen. Omalla vuorollani Scythean yrittää rikkoa Bansheeta, mutta ilman Incitea kynsiveikko onkin aika paljon surkeampia ja saa juuri ja juuri raavittua Bansheen huonon käden irti, eikä sitten muuta. Katson, että nyt tää homma pitää lopettaa, kun Thyron jäi pois kukkulalta ja camppaa vaan yhtä. Valmistelen Vaylin spellimurhaa tekemällä tilaa Enkelille, joka hyökkää Juhon linjaan ja Repulsoi itsensä vapaaksi. Vayl mittailee controllia, kävelee lähemmäs, tagaa Enkelin pallolla ja valmistautuu Purifioimaan, kun Juho ilmoittaa, että ei käy. Olin kävellyt 5” päähän Bansheesta, ei saa heittää loitsuja. Maailmani romahtaa. Yritän jotain epätoivoista vielä, mutta mitään ei ole enää tehtävissä. Menetän lopulta kaiken enkä onnistu edes ottamaan armopistettä mistään lipusta, vaikka heitän kaikki voimani siihen.

Mietteinä kannattaisi varmaan muistaa, että 5” päässä Bansheesta ei saa heittää loitsuja. Assassinaatio olisi silti edelleen ollut fifty-sixty, mutta oli tosi masentavaa, ettei päässyt edes heittämään noppaa. Pahoitteluni Juholle, että mun peli-ilo suli aika totaalisesti tuossa vaiheessa. Olin ihan valmis jo heittämään pyyhkeen kehään ja palamaan häntä koipien välissä Helsinkiin. Muuten Thyronin teho yllätti. Erityisesti se, että riittää, että tyypit vain aloittavat Thyronin featista hyödyt saadakseen tekee siitä jo Retri-casterin featiksi tosi hyvän. Juho pelasi hyvin ja ansaitsi voittonsa. Silti enemmän jäi mieleen, kuinka huonosti itse pelasin ja ansaitsin kyllä tappioni.

3. Peli, Chisse Berg, Mercenaries, Cognifex Cyphon vs pVayl, Outflank, Voitto kellolla

Yleensä mä nappaan ulkopaikkakunnilla aina oman kerhon tyyppejä vastaan, vaikka kuinka paljon. Tällä kertaa omista tuli vastaan Chisse ja tutut Cephalyxet. Chisse droppaa Cyphonin ja minä pVaylin, joka osaa sentään ottaa Toughia vähän pois. Taisin poikkeuksellisesti voittaa nopan ja mennä ensin. Olen aika mökö, kun katselen viittä (!) ryhmää Mind Bendereitä toisella puolella lautaa valmiina muuttumaan Super-Drudgeiksi. Ajatus 15 sellaisesta ei yhtään houkuta. Mukana menossa myös kolme Monstroa (yksi joka sorttia), kolme Agitaattoria ja ilmaiset minimit tavallisia Drudgeja. Työnnän mun jutut eteenpäin varovaisesti, kun tiedän kuinka sairaan kauas Drudge halutessaan lentää. Chisse juoksuttaa Drudgea eteen ja vuoraa skenualueet harvakseltaan jättäen oikeaoppisesti suurimmat keskittymät ja mötköt takalinjaan. Olen edelleen vähän tiltissä edellisestä pelistä ja päätän vain yrittää tappaa mahdollisimman paljon juttuja, kun vielä pystyn. Vayl menee feattaamaan ja ottaa Inciteen etummaiset Drudget. Noppa osoittaa pelin hengen ensimmäisessä heitossa, kun Vayl ampuu Malicen ohi Agitaattorista heittämällä 1,1,1 boostattuun osumiseen… Muilutan Drudgeja parhaani mukaan ja kyllä niitä kourallinen kuoleekin, mutta paljon enemmän jää jäljelle. Luulen jo mokanneeni täysin, kun Typhonin spray ei menekään ryhmänjohtajien saccaus-techistä ohi, enkä saa ketään arvokasta tyyppiä hengiltä. Vetäydyn featilla niin taakse kuin pääsen ja yritän vuorata Scythiksiä ja Typhonia parhaani mukaan. Vastavuoroisesti Chisse alkaa viritellä puolenkymmentä Super-Drudgea ja feattaa pedot vihaa täyteen. Mun onnekseni Wrecker jatkaa surkeaa noppaa, eikä saa Seraphia pakettiin pelastaen toisen Scytheanin ja ehkä jopa Vaylin itsensä Wardenin Slammi-kikoilta. Muutenkin vahingot jäävät lopulta huojentavan pieniksi, kun kaikki mun kunnon heavyt säästyvät kolmen rynnäköivän Super-Drudgen epäonnistuessa rikkomaan Scytheania. Joku kolme boksia jäi... Jatkan siitä mihin viimeksi jäin ja Typhon ja Scytheanit siivoavat Shredderien avustuksella läjän Drudgeja pois. Nyt saan poimittua myös Wreckerin, kaikki Agitaattorit ja useamman UA:n. Lyödään päitä vielä hetki yhteen, mutta Chisseltä alkavat olla pelinappulat vähissä ja viimein loppuu myös kello. Kätellään.

Huhhuh. Super-Drudget ovat aivan sietämättömän kamalia listalle, joka ei voi vuorata petoja jalkaväellä. MAT 7-9, P+S 16-18 (riippuen Agitaattorin läsnäolosta) räjäyttää Legioonan petoja aivan liian triviaalisti. Onnekseni noppa otti molemmilta törkeästi, mutta jälleen Vaylin buffit auttoivat mua pääsemään siitä paremmin yli. Kuvaavaa on, että Chisse onnistui ehkä yhdessä kymmenestä Tough-heitosta. Aina kyllä todella ahdistavaa pelata Cephalyxia vastaan. Hirveän tarkkaa sen suhteen mihin uskaltaa mennä, ettei nappaa ihan kaikkia Super-Drudgeja nokkaan, ne kun eivät kunnioita mitään puolustavia statteja pätkääkään.

4. Peli, Mikko Lähdekorpi, Khador, Butcher2 Mad Dogs of War Tier 3 vs pVayl, Two Fronts, Voitto caster killillä

Ilostun ensin suuresti, kun en nappaakaan vastaani taas yhtä oman kerhon tyyppiä, vaan uuden nimen! Hymy hyytyy kuitenkin äkkiä, kun minulle selviää mitä Mikko pelaa. Jos edelliset infantry-spammit ahdistivat, niin ne kalpenevat kyllä hyvin äkkiä Doomis-spämmin rinnalla. Jos jotakin en halua kohdata, niin sitä mitä nyt tuli vastaan. Vähemmän yllättäen Mikko droppaa juurikin Butcher2:n, eikä kolmosta ja minä pVaylin. Listassa Mikolla varsin perinteisesti kahdeksan ryhmää Doomiksia, Ruin, Fenris ja piski. Vaikeudet jatkuvat, kun häviän nopan ja Mikko päättää oikeaoppisesti mennä ensin skenariossa, jonka voi voittaa kahdessa vuorossa ja jossa mun on tosi vaikea estää Butcheria scoraamasta. Äääh… No, ruvetaan tönimään nappeja. Mikko luonnollisesti tööttää kaiken täysiä eteen ja levittäytyy melkein koko kentän laajuudelle. Maastostakaan ei tule yhtään siimaa. Itse etenen aika varovaisesti ja taidan laittaa vain toisen Raekin paikkaan, josta siihen muutama Doomis yltää. Pari etummaista kuolee ammuntaan. Mikko rynnäköi luonnollisesti kärkimiehet päälle, mutta muut jäävät skenarioalueille uhkaamaan. Raek väistelee DEF 16:sta. Aika mennä all in ja katsoa mihin se riittää. Poistan Doomiksi kunnon läjän, mutta yli puolet jää vielä jäljelle. Vedän featilla Scythikset ja Typhonin tiukaksi bunkkeriksi Vaylin ympärille siinä missä Tenacitylla varustetut Raek ja Seraph pitävät zonejaan. Mikon vuorolla mun objektiivi, Raek ja Seraph kuolevat, sekä jotain muuta. Typhon suojelee omiaan ottamalla Dark Sentinel liikkeen ja Sprayn noin kolmen Doomiksen päälle. Mikko tuhoaa mun objektiivin, ja Butcher kävelee omalle zonelleen dominoimaan. 3-0, uh oh. Kaikki mun korkean DEFfin juttu on hengiltä, ja Doomiksia on jäljellä vaikka kuinka paljon. Murhaan niitä parhaani mukaan Shreddereillä, Scytheanilla ja Typhonilla vasemmalta (mun) zonelta ja toisella Scythiksellä vasemmalta. Tarkoitus on, että Mikko ei onnistu voittamaan vielä seuraavalla vuorolla. Taktiikka menee sinällään putkeen, että Mikko saa vain oman zonensa tyhjäksi tappamalla sieltä Scythiksen ja Butcher dominoi neljään pisteeseen. Vasemmalla zonella Ruin murhaa kuin murhaakin yksinään Typhonin käyttämällä kaikki Butcherin noin kaksi feattilyöntiä, mutta silti. Lopulta mulla on jäljellä enää Scythean, pari Shredderiä, Naga ja yksi Forsaken. Butcher on liian kaukana tapettavaksi ja häviän, jos jämät eivät onnistu contestaamaan molempia zoneja ainakin yhtä vuoroa. Pahalta näyttää. Scythean tekee työnsä hienosti laittamalla Ruinin Inciten alla pakettiin ja Forsaken pommittaa puolenkymmentä jäljelle jäänyttä Doomista oikealta zonelta. Mulla on oikealla zonella täsmälleen Naga ja Forsaken, molemmilla Tenacity. Oikealla Scythean ja yksi Shredder. Mikolla on tosin jäljellä enää about neljä Doomista ja Butcher… Pelin MVP:ksi osoittautuu Forsaken, joka Butcherin zonella väistää ensin toisen Doomiksen chargen ja ottaa toisen otsaansa tylysti kärsimällä vain pari pinnaa vahinkoa (damage roll luokkaa 1,2,2). Butcher tappaa Nagan, mutta ei pääse kiinni Forsakeniin noin tuuman marginaalilla ja viimeinen epätoivoinen Eliminator klippaa kyllä Forsakenin, mutta ei löydä tarpeeksi vahinkoheitosta. Varastan voiton, kun Scythean kävelee Inciten alla Butcheriin kiinni ja pistää ison ukkelin maihin.

Huhhuh, en olisi tästä ehkä voittoa ansainnut, mutta joskus menee näin. Onneksi Doomikset eivät heittäneet ihan liikaa yli keskiarvon ja Tenacitylla vahvistetut hyvän DEFfin pedot väistelivät ihan kohtuullisesti. Jokainen osuma söi kyllä sitten kerralla puoli petoa… Forsakenit olivat painonsa arvosta kultaa ja pommittivat kaksistaan pari ryhmää pois laudalta, ja Vaylin Incite käänsi todennäköisyyksiä juuri sen verran, että ei tarvinnut boostailla osumaheittoja pedoilla, vaan saattoi ostaa lisää hyökkäyksiä. Ei ole kyllä pitkään aikaan tärissyt käsi niin paljon, kun tuon pelin lopussa, kun viimeistä Forsakenia muilutettiin.

Lopputuloksissa olen 5/16. Samoissa voitoissa siojen 2-4 kanssa, mutta heikoimmalla SOSsilla.
Veripallo

Hyvät rapsat!! Thyron uijuij! Moni on hävinny pelin bansheen auraan, tunnelma välitty hyvin ainakin tälle lukijalle :) Ja kun doomikset on pöydässä ni pitää muistaa että Khador pelaaja ansaitsee kaiken mitä tapahtuu :)
Hän on puhunut.
Chade

Kiitos Veripallo kommenteista! Jos tosta nyt oppis, ettei enää toista kertaa häviä mainittuun auraan. :)

Sitten on aika alkaa katsella kohti seuraavia kisoja. eVayl ei valitettavasti ole syttynyt mulla missään vaiheessa sellaiseen leimuavaan loistoon mitä varmaan olisi pitänyt. Ehkä mulla ei vaan taidot riitä tai pudotan sen vääriä vastustajia vastaan, mutta tuntuu, että kerta toisensa jälkeen olen suurissa vaikeuksissa, joissa pitää lähteä hakemaan noppaista murhayritystä, kun muuten ollaan häviämässä. Toki eVayl on mestari kaivamaan assassinaation ties mistä asemasta, mutta silti tuntuu, että eVaylilla en koskaan ole onnistunut saavuttamaan samanlaista kontrollin tunnetta kuin pVaylilla. Erityisesti tuntuu, että eVaylin haluaisi pudottaa niihin matseihin, missä pVayl on heikoimmillaan, eli vahvaa ampumista vastaan, mutta eVayl ei silti pysty suojelemaan omiaan tarpeeksi. Pidän myös Angeliuksia yliarvostettuina petoina. Ovathan ne silloin kieltämättä hyviä, kun pääsevät tuikkaamaan AP-hännällä jotain arvokasta, mutta muuten yksi MAT 6 -hyökkäys on valtava heikkous. Ihan liian usein enkelit ovat minulla käyttäneet vuoronsa tappamalla ehkä pari jalkaväkiukkoa ja menemällä samalla täysiin Furyihin siinä missä Scythean hoitaa samassa tilanteessa helposti tuplasti saman määrän kohteita ja vielä ignoroi halutessaan Toughin johon enkeli liian usein pysähtyy. Pitäisi ehkä kokeilla eVaylilla buildia, jossa on enemmän jalkaväkeä, mutta sitten pitäisi pudottaa se viimeinenkin Scythean. Teoriassa voisi harkita teemalistasta luopumista (gasp!), mutta on se vaan niin tyhmä, ettei tunnu fiksulta. Tekee ohuesti mieli koettaa tulevaisuudessa varianttia, missä Seraph, yksi Ravagore ja Scythean muuttuvat Blight Bringeriksi ja Legioonalaisiksi (UA:lla). En tiedä. Joka tapauksessa tekee mieli kokeilla jotain muuta nyt kun Purificaatio ei ole enää ihan yhtä tarpeellinen Body & Soulin nerffin takia.

Aika siis ylentää pVayl virallisesti ykköslockiksi, sillä paras menestys tuntuu sillä tulevan ja tuntuu, että pVayl sopii tosi hyvin mun pelityyliin. Lista, mitä olen nyt pelannut, tuntuu tosi solidilta ja mukautuu monenlaisiin tilanteisiin. Spell Martyr on ehkä ollut yllättävän turha, mutta se odottaa vaan kertaa, kun pääsee vetämään Rampagerin johonkin hyvään maaliin.

Mitä siis pVaylille kaveriksi? Olisi kiva saada jotain mikä pelaa hyvin raskasta ampumista ja jalkaväkihordeja vastaan. Onneksi Legioonalla on yksi koko pelin tyhmimmistä ratkaisijoista tuollaisiin ongelmiin, nimittäin eLylyth. Läpällä pVayl + eLylyth ovat vielä seuraavassa ADR:ssa. Ok, kelpaa. Olin niitä Legioona-hipstereitä, jotka pelasivat eLylyä jo ennenkuin se oli coolia ja nyt on aika palata niihin hyviin aikoihin. ADR on toki kiva bonus, mutta pelaisin tätä paria varmaan joka tapauksessa seuraavaksi ADR eli ei. Mitä sitten listaan? En ole koskaan oikein tykännyt mennä Full Retard -moodiin Ravagorejen kanssa ja muutenkin tuntuu, että on virhe pelata eLylyä pelkästään featin ympärillä ja toisaalta virhe castailla pelkkää Pin Cushionia, kun Pursuit on monessa tilanteessa vähintään yhtä hyvä ellei parempi. Aiempien kokemusten perusteella haluan listaan ainakin nämä:

eLylyth, Shadow of Everblight +5
- Zuriel 10
- Ravagore 10
- Ravagore 10
- Naga Nightlurker 5
- Succubus 2
Deathstalker 2
Deathstalker 2
Forsaken 2
Shepherd 1
Shepherd 1
Swamp Gobbers 1

Näiden jälkeen jää vielä yhdeksän pistettä. Siihen voi sovittaa monta erilaista moduulia, joita pitää nyt rauhassa kokeilla. Strider Rangerit UA:lla vaikuttavat hyvältä valinnalta, sillä osaavat ampua kivast, ovat myös Stealth ja erityisesti koska osaavat seisoa muun armeijan edessä body blockaamassa sitä, ettei petoja juosta niin helposti kiinni. Nephilim Bolt Thrower + Totem Hunter tuo kivan boostattavan kanuunan ja pomppivan puhdistajan, joka voi vapauttaa jonkun pedon meleestä ja juosta pois. 2x Teraph ajaisi vähän samaa roolia Striderien kanssa, mutta maksaisi vielä pinnan lisää ja toisaalta asettaisi vielä hurjasti lisää paineita jo ennestään ahtaalla olevalle Fury Managementille. Sitten on toki vielä sekä Angelius, että Scythean 9p moduuliin. Yllätysbonuksena tarjotaan vielä Strider Blightblades + Incubit 11 pinnalla. Olis jännää tuoda ne reunasta sisään tilanteessa jossa vastustaja ei oikeastaan halua edetä ja haluaa levittäytyä. Sit olis painetta joka suunnasta.

Kokonaan oma keskustelunsa on myös mitä objektiivia käyttää. Arcane Wonder vaikuttaa kätevältä, kun kaikki (!) Lylyn spellit ovat upkeeppeja. Fire Cache on aina hyvä, kun Zuriel haluaa jopa kähistä ja etenkin jos ottaa Striderit, niin Effigyllä on selkeä arvo niiden pitämisessä pelottomina, eikä Cover voi koskaan väärin olla.

Mut mitä mietteitä kansanjoukoilla on eLyylistä? Tai ADR:sta? Tai objektiiveista? Tai elämästä yleisesti? Muuten jatkan yksinpuhelua, kun omat ajatukset erityisesti ADR-suuntaviivoista alkavat seljetä.
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Chade kirjoitti:Yllätysbonuksena tarjotaan vielä Strider Blightblades + Incubit 11 pinnalla. Olis jännää tuoda ne reunasta sisään tilanteessa jossa vastustaja ei oikeastaan halua edetä ja haluaa levittäytyä.
Mut kuinka moni armeija ei halua edetä tota vastaan? Toki noi ahdistais sivuilta tullessaan, mutta onko se sen arvosta jos sulla ei oo mitään laittaa petojen eteen sen jälkeen? Ja kun hordearmeijaa vastaan haluat ton listan tarjota, niin usein riittää se yksikkö heittää "operaatio ihmiskilpeen".
Rangerit olis parempia featin kannalta ja ne pystys mahdollisesti antaan yhden lisävuoron pedoille ennen meleetä. Ja kun sulla jo on noi deathstalkkerit niin niihin olis vaikee päästä kiinni.
Tietysti, ADR:ssä sulla on mahis ottaa molemmat ja valita.
Veripallo

Täytyy kompata tätä. Itse ainakin meen retrillä eLyllyy vastaan jokaisella napilla täysiä kohti ja toivon vaan parasta. Jokainen pinna minkä tehtävä ei ole ampua mua pois on melkein boonus :) mutta toki tolla paketilla voi pilata monella tapaa vastustajan pelia matchupista melkein riippumatta. En ottais ilman testailua turnauslistaan.
Hän on puhunut.
Chade

Hyviä kommentteja. Olin vähän epäselvä tossa etenemisessä. Olette ihan oikeassa siinä, että eLylylle paras tapa hävitä on syöttää joukot sopivina suupaloina ja sikäli kaikki heitetään usein naamalle. Kuitenkin sillä kriittisellä erolla, että caster/lock jää usein niin taakse kuin vain mahdollista. Nuo sivusta tulevat Blightbladet uhkaisivat erityisesti juuri tällaisia castreita ja toki muuta supporttia, joka linjan taakse jää. Toki taitaa olla edelleen vähän turhan helppoa vuorata tärkeitä nappeja jollain halvalla jalkaväellä niin, että ton teho putoaa liikaa. Sinällään hauskaan, että lihakilven ei usein kannata edes tappaa Blightbladeja, sillä silloin niistä tulevat incubit vain spawnaisivat lihakilven taake. Pitänee joskus kokeilla, mutta olette te varmaan oikeassa siinä, että ei toi oikeati taida maksaa vaivaa. Edes ADRssa.

Mä olen nyt tässä ajatellessa ohuesti innotunut Terapheista. Tajusin, että niille voi laittaa Ravagoren animuksen aika helposti ja sitten ne levittäis feattivuorolla neljä tuli-AOEta lisää. Huono puoli on toisaalta, että noi virittäis jo muutenkin ahtaalla olevan fury managementin vieläkin ahtaammalle ja toisaalta sit pitäis käytännössä savugobbot pudottaa, että saisi sen yhden puuttuvan pinnan. Ei kai tossa auta kuin kokeilla, että mikä sitten lopulta istuu. Ainakin pitää vähän proxyttaa ennenkuin alkaa kahta Teraphia ostaa...
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Teraphit menee ja jakaa tarkkoja firelätyi fiittivuorol, samal blockaa läpä 11" etulinjan reachinsä kaa. Furyi ei tartte poistaa kun ne tapetaan kuitenki ja jos ei ni saat viel yhen ilmasen attackin lisää frenzystä. Oha ne tolleen kivoi. Ite kaivannu siihen yhtä raskaampaa meleemöhköä johon enkeli on osunu ihan ok, handcannon viel bonuksena.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Nopeasti sanottuna itse ainakin olen pitänyt bolttiksesta erittäin paljon, auttaa ratsuväen poistossa joka on ainakin omalla kohdalla ollut elylle suht myrkkyä kun ovat nopeita ja lyövät vielä niin saakuli kovaa. Bolttis pystyy featti vuorolla hakemaan kaksi pois ja olemaan vielä turvallisella etäisyydellä. Eivätkä treashold 9 ihan heti frensyäkkään. Toki crt knokki vielä lisää pelottavuutta monelle casterille.
Nothing to see here move along noob.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”