Itse sain just ilmoituksen, että vielä tämän viikon aikana pitäisi lähteä tulemaan. Tosin Kickstarter-versiona, eli en tiedä sitten onko normi-pre-orderit samassa aikataulussa.smaxx kirjoitti:Hyvä peli, sais tulla sääntis jo hiljalleen !
[KoW] Kings of War (Mantic Games)
- Hammerheart
Re: Kings of War (Mantic Games)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Miekin sain viimeinkin ensimmäisen pelini pelattua. Sääntöjä luettiin välissä kolmeenkin otteeseen ja pelattiin viitisen vuoroa. Yhteensä aikaa kesti 90min+depo. En katsonut depon alussa kelloa. Pelin nopeus yllätti molemmat ja itse olin todella iloinen, että vuoron 2b alussa oli aikaa kulunut vain 30min. Pelin koko oli 1k. Ei meillä ole niin montaa nappulaa kuin Smaxxxin huushollissa.
En kattavaa analyysiä jaksa alkaa kirjoittaa, koska minulla on isoja tähteitä jäänyt vuosien varrella hampaitteni koloihin Fabasta ja voisin hyvinkin kuvitella joskus pitäväni kokonaisen luennon, miksi Faba on huono peli, mutta nyt en koe sitä tarpeelliseksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi yhden pelin perusteella tämä on parempi peli ja oiva korvike sille toiselle pelille.
Armeijanluonti oli tosi kivaa, koska neljään sankariin ei uponnut vähintään 30% pistemäärästä. Tykkikukkulan luominen on paljon nihkeämpää ja sen tehokkuus paljon kyseenalaisempi. Oma tykkini ei osunut kertaakaan ja urkukin 30:llä kudillaan sai aikaiseksi vain 4 haavaa. Ironista, että mukana oli elite-sääntö ja 2+ haavoitus. Kaikin tavoin, peliin lähteminen oli mielekästä sillä sain kannettua kentälle armeijan. Milloin viimeksi Fabassa olisit peluuttanut 110:n sotilaan armeijaa?
Liikkuminen on kankeaa, mutta suoraviivaisempaa. Paljon nopeammin ja mukavemmin ohitse kuin Faban tarjoamat wheelit. Maasto oli mukana pelissä yllättävänkin paljon ja vaikutti todella paljon yksiköiden voimasuhteisiin toisiinsa nähden. Taitaa olla viimeinen kerta kun vien hordeni metsään. Mikäli chargessa käyt difficultissa, sinähän saat -1 to hit, joka vei todella monta osumaa pois erinomaisesta alasimesta.
Kaikista mukavinta kuitenkin pelissä oli sen kulku. Yksiköiden pitäessä iskuvoimansa, ne pysyvät vaarallisina. Kestäviä ne eivät missään ole vaan kolmenkin haavan otettuaan, myös sotakonekin alkaa pelkäämään jokaista irtohaavaansa rout-rajan ollessa vain 12. Mikään ei tuntunut mahdottomalta tuhota, joka on minun silmissäni iso plussa pelille. Ratsuväki ei ole mies muistiin ollut yhtä mielekäs kohdattavaksi, koska 1+ pelti puuttui. Myös magiakin oli "heikkoa". Lighting bolt on kova taika tämän pelin mittapuulla, mutta mitään aurinkoa, komeettaa tai muuta tyhmää ei pelissä ilmestynyt.
Mutta ennen kaikkea, koin nostalgisen hyvänolontunteen kun peli voi päättyä muillakin tavoilla kuin totaalisella voitolla tai häviöllä. Monta vuotta ainakin minun Fabapelini on mennyt niin, että pöydälle tuodaan 1000p maksava yksikkö ja ympätään sinne koko armeijan sankarit. Sit siinä vieressä saattaa olla joku abo, stank, chimera jne. Nyt kun armeijan pisteet hajosivat moneen osaan, voi tulla taas vastaan niitä tilanteita, missä molemmat saavat pisteitä tuhottua ja peli päättyisi minor victoryynkin. Kenties jopa drawiinkin.
Ainoa huono puoli pelissä on se, että vuosikausia peluuttamani count-as armeijat eivät olekkaan enää count-as pelejä. Imagoni on piloilla ja pelaankin peliä pelintekijän figuilla. Identiteettikriisi :(
Jos universumi pyörisi kuin minä tahdon, en enää koskaan joudu pelaamaan Hammerin mitään edikkaa. Käännän selkäni jopa muistojen kultaamalle seiskalle. Siihen en ota vielä kantaa, onko tämä kaikkein paras ikinä. Sen kuitenkin sanon, että Porissa lähtee käyntiin lähetystyö ja aboriginaalien käännyttäminen.
En kattavaa analyysiä jaksa alkaa kirjoittaa, koska minulla on isoja tähteitä jäänyt vuosien varrella hampaitteni koloihin Fabasta ja voisin hyvinkin kuvitella joskus pitäväni kokonaisen luennon, miksi Faba on huono peli, mutta nyt en koe sitä tarpeelliseksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi yhden pelin perusteella tämä on parempi peli ja oiva korvike sille toiselle pelille.
Armeijanluonti oli tosi kivaa, koska neljään sankariin ei uponnut vähintään 30% pistemäärästä. Tykkikukkulan luominen on paljon nihkeämpää ja sen tehokkuus paljon kyseenalaisempi. Oma tykkini ei osunut kertaakaan ja urkukin 30:llä kudillaan sai aikaiseksi vain 4 haavaa. Ironista, että mukana oli elite-sääntö ja 2+ haavoitus. Kaikin tavoin, peliin lähteminen oli mielekästä sillä sain kannettua kentälle armeijan. Milloin viimeksi Fabassa olisit peluuttanut 110:n sotilaan armeijaa?
Liikkuminen on kankeaa, mutta suoraviivaisempaa. Paljon nopeammin ja mukavemmin ohitse kuin Faban tarjoamat wheelit. Maasto oli mukana pelissä yllättävänkin paljon ja vaikutti todella paljon yksiköiden voimasuhteisiin toisiinsa nähden. Taitaa olla viimeinen kerta kun vien hordeni metsään. Mikäli chargessa käyt difficultissa, sinähän saat -1 to hit, joka vei todella monta osumaa pois erinomaisesta alasimesta.
Kaikista mukavinta kuitenkin pelissä oli sen kulku. Yksiköiden pitäessä iskuvoimansa, ne pysyvät vaarallisina. Kestäviä ne eivät missään ole vaan kolmenkin haavan otettuaan, myös sotakonekin alkaa pelkäämään jokaista irtohaavaansa rout-rajan ollessa vain 12. Mikään ei tuntunut mahdottomalta tuhota, joka on minun silmissäni iso plussa pelille. Ratsuväki ei ole mies muistiin ollut yhtä mielekäs kohdattavaksi, koska 1+ pelti puuttui. Myös magiakin oli "heikkoa". Lighting bolt on kova taika tämän pelin mittapuulla, mutta mitään aurinkoa, komeettaa tai muuta tyhmää ei pelissä ilmestynyt.
Mutta ennen kaikkea, koin nostalgisen hyvänolontunteen kun peli voi päättyä muillakin tavoilla kuin totaalisella voitolla tai häviöllä. Monta vuotta ainakin minun Fabapelini on mennyt niin, että pöydälle tuodaan 1000p maksava yksikkö ja ympätään sinne koko armeijan sankarit. Sit siinä vieressä saattaa olla joku abo, stank, chimera jne. Nyt kun armeijan pisteet hajosivat moneen osaan, voi tulla taas vastaan niitä tilanteita, missä molemmat saavat pisteitä tuhottua ja peli päättyisi minor victoryynkin. Kenties jopa drawiinkin.
Ainoa huono puoli pelissä on se, että vuosikausia peluuttamani count-as armeijat eivät olekkaan enää count-as pelejä. Imagoni on piloilla ja pelaankin peliä pelintekijän figuilla. Identiteettikriisi :(
Jos universumi pyörisi kuin minä tahdon, en enää koskaan joudu pelaamaan Hammerin mitään edikkaa. Käännän selkäni jopa muistojen kultaamalle seiskalle. Siihen en ota vielä kantaa, onko tämä kaikkein paras ikinä. Sen kuitenkin sanon, että Porissa lähtee käyntiin lähetystyö ja aboriginaalien käännyttäminen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Meganiikko
WololoEl Capitan kirjoitti:Porissa lähtee käyntiin lähetystyö ja aboriginaalien käännyttäminen.
Wololo
Wololo!
Tekis mieli ihan pienellä rottapoppoolla kokeilla kanssa nyt kun ratmaneille on säännöt.
Katto miten käy joensuus.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Joo, ei tekisi 20 000 pinnaakaan tiukkaa :) Tosin sitten pelattaisiin liittolaisilla... Empireä saisi aika monta tonnia kentälle.El Capitan kirjoitti:Miekin sain viimeinkin ensimmäisen pelini pelattua. Sääntöjä luettiin välissä kolmeenkin otteeseen ja pelattiin viitisen vuoroa. Yhteensä aikaa kesti 90min+depo. En katsonut depon alussa kelloa. Pelin nopeus yllätti molemmat ja itse olin todella iloinen, että vuoron 2b alussa oli aikaa kulunut vain 30min. Pelin koko oli 1k. Ei meillä ole niin montaa nappulaa kuin Smaxxxin huushollissa.
Joo, liike on paljon helpompi tehdä oikein, ja on jäykempää. Tavallaan taktisempaa, eli ne yksiköt ei lentele ihan miten sattuu pelin aikana. Toi on hyvä juttu, että chargematkan suhteen maasto ei hidasta, vaan tuo tuon -1 osumiseen.El Capitan kirjoitti:Liikkuminen on kankeaa, mutta suoraviivaisempaa. Paljon nopeammin ja mukavemmin ohitse kuin Faban tarjoamat wheelit. Maasto oli mukana pelissä yllättävänkin paljon ja vaikutti todella paljon yksiköiden voimasuhteisiin toisiinsa nähden. Taitaa olla viimeinen kerta kun vien hordeni metsään. Mikäli chargessa käyt difficultissa, sinähän saat -1 to hit, joka vei todella monta osumaa pois erinomaisesta alasimesta.
Samaa mieltä. Ammunta ja klosis tuntuu olevan ihan hyvässä balanssissa, pari satsia ammuntaa alkaa jännittää jo pieniä unitteja, ja pieni pehmitys taioilla ja ammunnalla ennen klosista on oleellista. Haltioilla olen kokeillut Wind blastia, mutta heikolla menestyksellä :) Se tuntuisi mainiolta taialta, mutta rangen lyhyys ja mun nopan heitot on vieneet käytännön edut melkein nolliin. Healaus puolestaan oli tossa eilisessä pelissä isossa roolissa, ja auttoi ihan oleellisesti.El Capitan kirjoitti:Kaikista mukavinta kuitenkin pelissä oli sen kulku. Yksiköiden pitäessä iskuvoimansa, ne pysyvät vaarallisina. Kestäviä ne eivät missään ole vaan kolmenkin haavan otettuaan, myös sotakonekin alkaa pelkäämään jokaista irtohaavaansa rout-rajan ollessa vain 12. Mikään ei tuntunut mahdottomalta tuhota, joka on minun silmissäni iso plussa pelille. Ratsuväki ei ole mies muistiin ollut yhtä mielekäs kohdattavaksi, koska 1+ pelti puuttui. Myös magiakin oli "heikkoa". Lighting bolt on kova taika tämän pelin mittapuulla, mutta mitään aurinkoa, komeettaa tai muuta tyhmää ei pelissä ilmestynyt.
Ehdottoman hyvä puoli :) Ylipäänsä tuntuu että kaikki unitit on aika hyvin pisteytetty ja pisteidensä arvoisia. Kolmen pelin kokemuksella tosin.El Capitan kirjoitti:Mutta ennen kaikkea, koin nostalgisen hyvänolontunteen kun peli voi päättyä muillakin tavoilla kuin totaalisella voitolla tai häviöllä. Monta vuotta ainakin minun Fabapelini on mennyt niin, että pöydälle tuodaan 1000p maksava yksikkö ja ympätään sinne koko armeijan sankarit. Sit siinä vieressä saattaa olla joku abo, stank, chimera jne. Nyt kun armeijan pisteet hajosivat moneen osaan, voi tulla taas vastaan niitä tilanteita, missä molemmat saavat pisteitä tuhottua ja peli päättyisi minor victoryynkin. Kenties jopa drawiinkin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
-
Zymeth Salkir Dkhan
Tässä iskee myös positiivinen kulttuurishokki. Itse sain Perryiltä tilatut figut, kasasin armeijan ja laskin pisteet. Yllätyin kun 40 pikemania, 40 halberdieriä, 20 crossbowmania, 20 handgunneria, 40 Men at Armsia, 3 tykkiä, kenraali ja hero ovat pisteissä....about 1500!! Lisäksi mokomat kehtaavat näyttää enemmän armeijalta kuin FaBan armeijat.El Capitan kirjoitti:Mutta ennen kaikkea, koin nostalgisen hyvänolontunteen kun peli voi päättyä muillakin tavoilla kuin totaalisella voitolla tai häviöllä. Monta vuotta ainakin minun Fabapelini on mennyt niin, että pöydälle tuodaan 1000p maksava yksikkö ja ympätään sinne koko armeijan sankarit. Sit siinä vieressä saattaa olla joku abo, stank, chimera jne. Nyt kun armeijan pisteet hajosivat moneen osaan, voi tulla taas vastaan niitä tilanteita, missä molemmat saavat pisteitä tuhottua ja peli päättyisi minor victoryynkin. Kenties jopa drawiinkin.
KoW:in suurin ero FaBaan lienee se että pelin ytimessä sankareiden sijasta ovat rykmentit. Se muokkaa armeijoiden taktiikoita ja ulkonäköä. Muut ovat tukena armeijalle.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Sanoppa muuta.Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Tässä iskee myös positiivinen kulttuurishokki. Itse sain Perryiltä tilatut figut, kasasin armeijan ja laskin pisteet. Yllätyin kun 40 pikemania, 40 halberdieriä, 20 crossbowmania, 20 handgunneria, 40 Men at Armsia, 3 tykkiä, kenraali ja hero ovat pisteissä....about 1500!! Lisäksi mokomat kehtaavat näyttää enemmän armeijalta kuin FaBan armeijat. .
Vuosi sitten kun otin urakakseni maalata kääpiöni valmiiksi, hymyilin tyytyväisenä kun minulla oli pelkästään joukot laskettuna 2400p. Siihen päälle sitten kaikki riimut ja sankarit, niin onhan minulla massiivinen kokoelma. Hehee. Sitten pelasin tonnin KoWia ja 80% kokoelmasta nousi pöydälle. Hih. Ei sillä, että valitan. Tykkään tästä systeemistä paljon enemmän ja myös siitäkin, että toisin kuin se toinen firma, Mantic pyytää regiment-yksiköstä 20e. Jotenkin minua huvittaa nuo uudet söpöt tree shamblerit kun niitä saa tuplaten mitä siltä toiselta firmalta samaan hintaan. Diggaan ihan sikana myös heidän army dealeista. Paljon parempaa kamaa kuin sen toisen bataljoonaboksit tai one-click-dealit.
Saisi se kirja jo ilmestyä ja tulla luukusta. Mahtaa olla ruuhkainen loppukuu Manticilla kun pitää kaikkialle kirjojaan lähetellä.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Meganiikko
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
Jaa se sääntis ei ole vielä edes ulkona, jakoivat ETC:ssä joka jannulle kopion Gamers editionista. Ihan hauska läpyskä.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Ekat pelit Kingdoms of Menillä takana. Kaikissa pelasin Empire of Dustia vastaan ja ehdittiin pelaamaan viisi 1500 peliä. Peleissä tuli mielenkiintoisia havaintoja tykeistä. Ne osuvat 5+, potentiaali osumassa on suuri. Näyttäisi KoW:issa olevan että niitä otettaisiin armeijaan 3+ kappalatta tai enemmän tai jätetään pois.
-
Sir T0inen
Uudessa weekenderissä juttua kings of warin uusista tuulista. Mukaan lukien uusia armeijalistoja: http://www.beastsofwar.com/the-weekende ... ar-prizes/
-
Zymeth Salkir Dkhan
Repesin kommentille: "Leading fantasy miniature mass battle game."Sir T0inen kirjoitti:Uudessa weekenderissä juttua kings of warin uusista tuulista. Mukaan lukien uusia armeijalistoja: http://www.beastsofwar.com/the-weekende ... ar-prizes/
Joo, oon itse miettinyt myös omien pahiskääpiöideni kanssa, että maksaako se tykkien hankkiminen loppujen lopuksi vaivaa: ne osuvat todella kehnosti, mutta silloin kun osuvat tekevät paljon tuhoa. Tämänhetkinen alustava lista johon olen laskenut mihin kokoon haluan loppujen lopuksi kasvattaa on kaksi tykkiä, enkä oikeen keksi mitään muuta fiksua jolla ne korvata.Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Ekat pelit Kingdoms of Menillä takana. Kaikissa pelasin Empire of Dustia vastaan ja ehdittiin pelaamaan viisi 1500 peliä. Peleissä tuli mielenkiintoisia havaintoja tykeistä. Ne osuvat 5+, potentiaali osumassa on suuri. Näyttäisi KoW:issa olevan että niitä otettaisiin armeijaan 3+ kappalatta tai enemmän tai jätetään pois.
http://kow2.easyarmy.com/
Pätevän näköinen online army builderi.
Pätevän näköinen online army builderi.
Pahiskääpien tykeille ei saanut mitenkään elite sääntöä tökättyä? Tietty elite ei nykyään ole yhtä houkutteleva kuin edellisessä KoWissa.Ratpick kirjoitti:Joo, oon itse miettinyt myös omien pahiskääpiöideni kanssa, että maksaako se tykkien hankkiminen loppujen lopuksi vaivaa: ne osuvat todella kehnosti, mutta silloin kun osuvat tekevät paljon tuhoa. Tämänhetkinen alustava lista johon olen laskenut mihin kokoon haluan loppujen lopuksi kasvattaa on kaksi tykkiä, enkä oikeen keksi mitään muuta fiksua jolla ne korvata.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Toisaalta tykit ovat tuhovoimaisia, tulen varmaan käyttämään kolmea armeijan tukena, pelin voittajiksi niistä ei ole epävarmuuden takia.
Noniin, tuloohan se. KoW 2nd edition sääntis postissa preorder tilaajille.
Lämmittää mieltä, kun blokit ovat onnistuneesti pelin keskiössä. Eivät velhot, härdäävät yksittäisfigut tai sotakoneetkaan.
Kolmea tai useampaa tykkiä ei saa mahtumaan fiksusti pienempään listaan, mutta usein voi valita laitteen, joka ampuu useammalla nopalla.
Kolmea tai useampaa tykkiä ei saa mahtumaan fiksusti pienempään listaan, mutta usein voi valita laitteen, joka ampuu useammalla nopalla.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Mulla vielä "awaiting dispatch". :(anwil kirjoitti:Noniin, tuloohan se. KoW 2nd edition sääntis postissa preorder tilaajille.
Pelissä sotakoneet ovat muun armeijan tukena, ne ovat tuhovoimaisia, yritin viikonloppuna tykeille kulmasijoituksia ihmisillä, jotta tykit ampuvat keskelle molemmista suunnista. Toimi ihan kivasti, ei joka vuoro tuhoja, mutta saivat joka vuoro jotain tehtyä. Täytyypi pelata lissää jotta lista hioutuu. Kuten Lassek totesikin pääpaino on blokeissa. Niillä pelataan ja muut tukevat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
- Sinitähti
- Sinitähti
Siinnä se ny on ! Ja on muuten nätti kirja !

Nopat ja Taktiikka Ry
No jopas. Itse vasta tööttäsin tilauksen sisään. Kai se sieltä suht ripeästi tulee jos tavaraa on jo lähetettäväksi asti.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.