Uuden pelaajan pulmia
Uuden pelaajan pulmia
Morjesta!
Juuri kokoan ensimmäisiä Warpwolffeja ja vain alustat puuttuu.. Mahtaako jollain teistä olla heavy warbeasteille alustoja myytäväksi asti? Vai teenkö itse, minkä kokoisia ne on?
Selailin samalla War Roomia ja Kaya on ehdottomasti suosikki-warlock. Kuulemma sopivan yksinkertainen aloittelijalle. Oonko ymmärtäny jotain väärin vai onko Kaya Moonhunterin "Call of the Hunt" aika kova setti?
Kiitoksia vastauksista
Juuri kokoan ensimmäisiä Warpwolffeja ja vain alustat puuttuu.. Mahtaako jollain teistä olla heavy warbeasteille alustoja myytäväksi asti? Vai teenkö itse, minkä kokoisia ne on?
Selailin samalla War Roomia ja Kaya on ehdottomasti suosikki-warlock. Kuulemma sopivan yksinkertainen aloittelijalle. Oonko ymmärtäny jotain väärin vai onko Kaya Moonhunterin "Call of the Hunt" aika kova setti?
Kiitoksia vastauksista
Viimeksi muokannut Barricade, Ti 18.08.2015 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make love, not peace.
- GreenMeanie
Re: Uuden pelaajan pulmia
Mää voin laittaa sulle alustoi ku kerrot mihkä tulee ja kuin monta. Saa niit kaupastaki.Barricade kirjoitti:Morjesta!
Selailin samalla War Roomia ja Kayla on ehdottomasti suosikki-warlock. Kuulemma sopivan yksinkertainen aloittelijalle. Oonko ymmärtäny jotain väärin vai onko Kayla Moonhunterin "Call of the Hunt" aika kova setti?
Kiitoksia vastauksista
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
- The Captain
- Valvoja
Ja jos alustat puuttuivat uutena ostamistasi tuotteista, laita meiliä osoitteeseen eumissingparts ät privateerpress piste com ja selitä, mitä puuttuu ja mistä ostit (sekä "packed by" -liuskan nimikirjaimet, niin tietävät, ketä pakkaamossa pitää uudelleenkouluttaa), niin Steve sieltä lähettää sinulle puuttuvat osat.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Lisää pulmia: joku kehaisi kauppanarussa, että "konversio on turnauslaillinen". Ollaanko wmh:ssa jotenki erikoisen tarkkojen konversioista? Mulla olis Stalkkeri, Feral ja Ghetorix modelattuna mutta ostanko sitteki viralliset modelit ja säästän nuo tulevaisuteen?
Make love, not peace.
Suomessa linja on ollut hyvin salliva. Kunhan on selvää mitä modeli esittää, niin se on riittänyt. Yleensä tähän riittää, että modelin tyyppi on oikein (esim Warpwolf on kanssa susi) ja ase on vähintään about oikein (eli että Stalkerilla on selvästi iso ase, joka mielellään ei ole kirves ettei sekoitu Ghettorixeen). On välttämätöntä, että modeli on oikean kokoisella basella. Jos olet epävarma, niin postaa kuvat sun jutuista tänne, niin kerrotaan mitä ollaan mieltä. :)
PP:n foorumeille ilmestyi joku aika sitten virallinen uusi konversiopolitiikka, mutta foorumit ovat juuri nyt alhaalla. Tuosta siis tarvitsee välittää vasta kun menee johonkin viralliseen tapahtumaan, eli käytännössä jos lähtee ulkomaille pelaamaan. Postaillaan linkki, kun foorumit palaavat huollosta takaisin toimintaan.
PP:n foorumeille ilmestyi joku aika sitten virallinen uusi konversiopolitiikka, mutta foorumit ovat juuri nyt alhaalla. Tuosta siis tarvitsee välittää vasta kun menee johonkin viralliseen tapahtumaan, eli käytännössä jos lähtee ulkomaille pelaamaan. Postaillaan linkki, kun foorumit palaavat huollosta takaisin toimintaan.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Lähinnä noista pitäisi selkeästi käydä ilmi mikä figu on kyseessä. Jos sinulla on kolme isoa sutta, jolla yhdellä ei ole aseita, yhdellä pitkä miekka ja yhdellä pitkä kirves, tuskin hirveää sekaantumisen vaaraa on ja harvempaa ainakaan Suomessa haittaa. Soolojen kohdalla menee astetta vaikeammaksi, koska niitä on niin paljon erilaisia, että on vaikea tehdä yksiselitteisesti juuri oikeaan figuun viittaavaa ja niitä en lähtisi tekemään muista figuista (jos nyt oli tarkoitus?). Jos susien konversio sitten on ihan oikean figun pohjalta, niin aika paljon saa muuttaa ilman mitään ongelmia, kunhan aseen tyyppi (se helpoiten tunnistettava osa) pysyy samana.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Uudessa konversiosäännössä on aika hyvä "kultainen sääntö" näihin: Anna figu turnausjärjestäjälle/jollekin muulle konkarille ja kysy mikä se on. Jos konkari osaa arvata mitä figu esittää => helposti laillinen. Jos ei tunnista => kantsii miettiä konffia vähän uusiksi.
Jos paikallista konkaria ei löydy niin voi hyvin linkata kuvan tänne, tai suoraan yleisimmille turnausjärjestäjille/Press Gangereille.
Jos paikallista konkaria ei löydy niin voi hyvin linkata kuvan tänne, tai suoraan yleisimmille turnausjärjestäjille/Press Gangereille.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Onks poris millane masiinaskene?
Uudet konffisäännöt antaa kyl enemmän periks ku edelliset. Kuvii vaan (perunalla otetut käy) tänne ni kerrotaan sit.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Ja se luvattu uusi wirallinen konversiopolitiikka:
PPS_Hungerford kirjoitti:Model Conversion Policy - Effective June 25th 2015
The following rules apply to the use of converted models in Privateer Press organized play events. These rules are intended solely to ensure that models on the table are represented legally and unambiguously, not to unduly limit a player’s modeling options. An EO can make exceptions to these rules to approve any reasonable conversions.
·Models cannot be converted in such a way that any part of the model represents the intellectual property of any party except Privateer Press, including copyrighted logos, symbols, iconic elements, or other iconography.
·The majority of a converted model's volume must be composed of parts from Privateer Press models. To avoid confusion, the conversion should include iconic elements of the model it is intended to represent.
·A weapon on a model can be converted as long as the conversion represents the same type of weapon (e.g., the model’s axe is still an axe and not a hammer).
·A weapon can be completely swapped for another weapon as long as the new weapon is of the same type (e.g., an axe for an axe, a rifle for a rifle).
·A weapon cannot be removed unless it is replaced by another weapon; a weapon cannot be added unless it is replacing a removed weapon.
·If a conversion uses a Privateer Press upgrade kit for the model it is intended to represent, all parts of the upgrade kit must be clearly visible on the model.
·Miniatures must be mounted on appropriately sized round-lipped bases. Added scenic details can overhang the base’s edge but must not obscure the edge in a way that makes accurate measuring during a game difficult or impossible.
·A player cannot use a model as a proxy (stand-in) for another model.
·Any conversions must be clearly pointed out to the opponent before the game, and the end result of any conversion must be clearly identifiable as the intended model. The golden rule of converting models for tournament play is simply this: If the EO cannot independently, easily, and accurately determine which model your conversion represents, the model is not tournament legal.
Examples of legal and illegal conversions:
·A player creates an Extreme Behemoth by combining parts from the Extreme Juggernaut and Extreme Destroyer model kits, along with iconic parts from the Behemoth model such as its bombards, its head, and the various missiles on its fists. This model is a legal conversion.
·A player creates an Extreme Behemoth by scratch-building the entire model out of sculpting putty except for the Behemoth bombard parts. Because the majority of this model’s volume is not composed of parts from Privateer Press models, this model is an illegal conversion.
·A player paints his entire army to match the colors of his favorite sports team but does not include any team logos. This army is legal. (Paint schemes are not conversions.)
·A player converts his entire army to resemble his favorite superheroes, including their trademarked logos. This army is illegal.
·A player mounts his Kommander Orsus Zoktavir model on a base featuring a pile of destroyed warjacks that slightly overhangs the model’s base but does not obscure it. He also replaces Zoktavir’s axe, Lola, with the axe from a Trollkin Scout model. While the mighty Butcher will look a bit odd holding the smaller axe in his enormous hands, this model is a legal conversion.
·A player re-poses his Kommander Orsus Zoktavir model, intending to play it as Orsus Zoktavir, the Butcher of Khardov. This is an illegal conversion because it breaks the golden rule of conversions—it will be difficult for EOs and players to know which character the model is intended to represent without help from the player who converted it.
·A player puts an enormous hammer in one of his Stormwall’s voltaic fists. Because a weapon cannot be added to a model unless it replaces a removed weapon, this is an illegal conversion.
Loistavia vastauksia, kiitos. Luitte tilanteenki ihan oikein eli warp wolffeja olen rakennellut ja aseet ja baset on kaikilla oikein :) Varmaan täytyy viritellä Druid Wilder jostain vaihtoehtofigusta kun olin aika pettyny siihen originaaliin.
Ihan mieletön. Minä ja ainaki kaks muuta pelaajaa. Tutustun sitte Helsingin skeneen syssymmällä ku työkuviot muuttuu, tavoitteena oppia pelaamaan siihen mennes :)shoddie kirjoitti:Onks poris millane masiinaskene?
Make love, not peace.
Tervetuloa pk-seudulle ja tervetuloa koko Porin meta pelaamaan. :)
Moro taas.
Proxy-kyssäreillä jatketaan.. Kaya1 alkaa olla aika koettu ja netistä kun kuvia katselee niin Kaya2 on muuten ihan sama modelli mutta se pitää aseestaan kiinni vain yhdellä kädellä.
Onko ok, jos pelaan (syysoffensiivissa) sitä aloitusboksin Kayaa eeppisenä versiona? Mulla olis ihan poskettoman kaunis Laris askarreltuna..
Proxy-kyssäreillä jatketaan.. Kaya1 alkaa olla aika koettu ja netistä kun kuvia katselee niin Kaya2 on muuten ihan sama modelli mutta se pitää aseestaan kiinni vain yhdellä kädellä.
Onko ok, jos pelaan (syysoffensiivissa) sitä aloitusboksin Kayaa eeppisenä versiona? Mulla olis ihan poskettoman kaunis Laris askarreltuna..
No nythän meitä on mun lisäksi jo pian 5!shoddie kirjoitti:Onks poris millane masiinaskene?
Make love, not peace.
- GreenMeanie
Perjaatteessa ei, koska se kuvaa ihan eri modelia. TO tekee tietty poikkeuspäätökset.Barricade kirjoitti: Onko ok, jos pelaan (syysoffensiivissa) sitä aloitusboksin Kayaa eeppisenä versiona? Mulla olis ihan poskettoman kaunis Laris askarreltuna..
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Syysoffensiivin TO tässä moro!Barricade kirjoitti:Moro taas.
No nythän meitä on mun lisäksi jo pian 5!shoddie kirjoitti:Onks poris millane masiinaskene?
Prime ja epic version eroina Kayassa on pieni panssarin lisäys ja uusi ase. Panssari ei niinkään ole ongelma, mutta aseiden erilaisuus on vähääkään kokeneemmalle pelaajalle silmiin pistävä (lähinnä pKayan ase muistuttaa enemmän "nuijaa", kun taas eeppisen on enemmänkin kaksipäinen keihäs). Mutta laita vaikka mulle kuva Kayasta ja Lariksesta joita meinasit käyttää yv:llä tai sähköpostiin [email protected], niin katsotaan asiaa.
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
Jos oikein kiltisti pyytää ni voi olla että jollain ois ylimääränen kaija. Ei mulla tosin :O
Täytyy sanoa että oon otettu vastausten määrästä ja huolenpidosta :) Jos mä ihan ennen kuvien lähettämistäkäänSyysoffensiivin TO tässä moro!
a) konvertoin perusKayan pitelemään asettaan yhdellä kädellä
b) magnetisoin asekäden
c) askartelen varakäden, jossa on kaksipäinen keihäs..
...niin asia lienee heti paremmalla tolalla? Keihäs sopii mun germaaniteemaanki paremmin ku tuo Kaya1n kivinuijaviritelmä.
Make love, not peace.
Kunhan noista toteutat vähintään C:n, niin asia on minun puolestani ok. Itseäni ei kiinnosta pitääkö Kaya keppiä kahdella vai yhdellä kädellä, kahdenkädenase se kuitenkin on (fluffissa siis). Lähinnä kiinnostaa Laris, että siitä ymmärtää nopeasti mitä nappia kuvaa.Barricade kirjoitti:Täytyy sanoa että oon otettu vastausten määrästä ja huolenpidosta :) Jos mä ihan ennen kuvien lähettämistäkäänSyysoffensiivin TO tässä moro!
a) konvertoin perusKayan pitelemään asettaan yhdellä kädellä
b) magnetisoin asekäden
c) askartelen varakäden, jossa on kaksipäinen keihäs..
...niin asia lienee heti paremmalla tolalla? Keihäs sopii mun germaaniteemaanki paremmin ku tuo Kaya1n kivinuijaviritelmä.
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
http://www.chain-attack.com/category/newplayerseries/
Kuten meemi kuuluu: "I'll just leave this here"
Mulle noista on ollu huomattava apu, kun pääsen pelaamaan vain Menothia ja Khadoria vastaan (ja niiltäki vain yhteensä kolmea warcasteriä). Nuo kun on kuunnellu läpi ja hahmotellu vähä paperille niin pystyy seuraamaan youtuben battle raportteja ja jopa ymmärtää välillä mitä sielä tapahtuu :p
Uusin pulma: Miten te kuljetatte biistejä ja jaskoja? Ne on hemmetin isoja, täynnä häntiä ja muita epämääräisiä ulokkeita ja kaiken lisäksi metallia. Onnistuisko jos ostan vaahtomuovia, vuoleskelen siihen warpwolffin mentävän reiän, pakkaan ukot vaahtomuoviin ja vaahtomuovit pahvilootaan. Sitte loota reppuun ja pääsen pyöräilemään pelipaikoille..
Kuten meemi kuuluu: "I'll just leave this here"
Mulle noista on ollu huomattava apu, kun pääsen pelaamaan vain Menothia ja Khadoria vastaan (ja niiltäki vain yhteensä kolmea warcasteriä). Nuo kun on kuunnellu läpi ja hahmotellu vähä paperille niin pystyy seuraamaan youtuben battle raportteja ja jopa ymmärtää välillä mitä sielä tapahtuu :p
Uusin pulma: Miten te kuljetatte biistejä ja jaskoja? Ne on hemmetin isoja, täynnä häntiä ja muita epämääräisiä ulokkeita ja kaiken lisäksi metallia. Onnistuisko jos ostan vaahtomuovia, vuoleskelen siihen warpwolffin mentävän reiän, pakkaan ukot vaahtomuoviin ja vaahtomuovit pahvilootaan. Sitte loota reppuun ja pääsen pyöräilemään pelipaikoille..
Make love, not peace.
- Ihme_apina
http://www.krmulticase.com/
Siin on kohtuuhintanen ja ihan hyvä valmistaja,
http://uk.battlefoam.com/
Siin on kallis mutta paras.
Paljon muitakin löytyy ja on jotkut väsänneet itsekkin kuljetusvälineensä.
Siin on kohtuuhintanen ja ihan hyvä valmistaja,
http://uk.battlefoam.com/
Siin on kallis mutta paras.
Paljon muitakin löytyy ja on jotkut väsänneet itsekkin kuljetusvälineensä.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.