pelaat doom reavereilla?TheEmu kirjoitti: Remove all theme lists from the game.
Uusi Errata
-
Der Dexter
Re: Uusi Errata
Aliquando Insanire Iucundum Est
- Cor Leonis
Mut miten mä pelaan possuja ilman nature of the beastiä?!?TheEmu kirjoitti: Remove all theme lists from the game.
Seuraavassa nerffatassa voivat sitten lyödä Stormwallin (sen jakin), eKruegerin, temporal barrierin ja eVaylin polvet rikki ja kaikilla on taas kivaa ja hyvä olla, tätä odotellessa.
Pora on miehen sielu.
Taitaa olla cygnarin nerffaamiset aika pitkälti tässä. Tän muutoksen myötä faktiolle tuli sen verran paljon matseja, jotka on lähes mahdotonta voittaa, että harvemmalla on. Mä en esimerkiksi keksi mitään listaa, jolla brädiä vastaan sais nyt ees jonkun 30/70 matsin.Cor Leonis kirjoitti: Seuraavassa nerffatassa voivat sitten lyödä Stormwallin (sen jakin), eKruegerin, temporal barrierin ja eVaylin polvet rikki ja kaikilla on taas kivaa ja hyvä olla, tätä odotellessa.
Jos nyt sitä eniten errataa vielä kaipaavaa asiaa pohtisi, niin Purificaatio on listalla ihan ylivoimaisena ykkösenä. Kun toi spelli on joka toisella top tier casterilla, niin se tappaa käytännössä kaikki upkeeppeihin pelinsä perustavat casterit, joita on paljon.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Tervetuloa meniittikerhoon brädin suhteen. Mut joo, nyt cygge on saanut aika hyvin nerffia ja mä voin ehkä viimein ostaa toisen storm-striderin, kun Haley2 ei oo enää maailman rikkinäisin casteri.Celebdae kirjoitti: Taitaa olla cygnarin nerffaamiset aika pitkälti tässä. Tän muutoksen myötä faktiolle tuli sen verran paljon matseja, jotka on lähes mahdotonta voittaa, että harvemmalla on. Mä en esimerkiksi keksi mitään listaa, jolla brädiä vastaan sais nyt ees jonkun 30/70 matsin.
Jos nyt sitä eniten errataa vielä kaipaavaa asiaa pohtisi, niin Purificaatio on listalla ihan ylivoimaisena ykkösenä. Kun toi spelli on joka toisella top tier casterilla, niin se tappaa käytännössä kaikki upkeeppeihin pelinsä perustavat casterit, joita on paljon.
Ja oos kyllä samaa mieltä tosta purificaatiosta, koska se oli ihan OK sillon kun se oli tyyliin pKreoksella ja pDoomiksella (ennen RoWia) jotka nyt ei olleet muutenkaan mitään kummoisia castereita, mutta sitten tuli Harby, Morvana2 ja RoW joiden myötä monet casterit ottaa vaan ihan liikaa takkiinsa. Purificaation vois hyvin korvata sillä Haley3:n spellillä ja vaikka antais sitten rinnalle vesselin clensingin (poistaa animukset ja firet commandissa).
Onks Harbylla muka huono peli brädiä vastaan? Sen verran vähän hyökkäyksiä, et luulis martyrdomin kusevan muroihin riittävästi. En toki oo pelannu. Niin ja toki on Harbylla vielä se Purification, mikä kans auttaa...
And there was much rejoicing!
https://www.youtube.com/watch?v=PHQLQ1Rc_Js
https://www.youtube.com/watch?v=PHQLQ1Rc_Js
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Olipa kerran kaksi(2) eri tilannetta.Der Dexter kirjoitti:pelaat doom reavereilla?TheEmu kirjoitti: Remove all theme lists from the game.
1) Faktion parhaat listat themeforceilla ja muiden faktioiden themeforce listoja vastaan.
2) Faktion parhaat listat ilman themeforceja ja muiden faktioiden themeforcettomia listoja vastaan.
Ite haluun Cont.Effectit shakeen/hiiliin/mihivaa(tuima katse fire cont.effectin suuntaan), CMD-revampin, Purificaatio-revampin ja theme forcejen nopeen mutta kivuliaan kuoleman turnauksissa.
- The Captain
- Valvoja
Eiköhän tuo erratan ajoitus ollut pikemminkin "Gen Con alta pois, nyt on taukoa omista isoista tapahtumista, painakaa laukaisunappia!" kuin yritys lyödä WTC-pelaajia. Tokihan WTC-pelaajat ovat maailman kovimpia pelaajia, jotka kykenevät sopeutumaan tällaisiin yllätyksiin, vaikka oma suosikkitemppu saattoikin vähän ottaa hittiä. Kyllähän edellisen erratan shifting stone -nerffin myötä saattoi odottaa, että jotain on tulossa muuallekin.
Vastapainoksi sentään annettiin vähän herkkua niille, joilta on eniten puuttunut. En tiedä, tuleeko tähän asti syrjityistä gargantuaneista tämän myötä sen pelatumpia, mutta ainakin PP näyttää hahmottavan, että paikoitellen tehokäyrän ääripäille sietää jotain tehdä.
Purification tosiaan vielä sietäisi saada keppiä.
EDIT: Kai kaikki hahmottivat, että tässä nerffattiin myös Morghoul2?
Vastapainoksi sentään annettiin vähän herkkua niille, joilta on eniten puuttunut. En tiedä, tuleeko tähän asti syrjityistä gargantuaneista tämän myötä sen pelatumpia, mutta ainakin PP näyttää hahmottavan, että paikoitellen tehokäyrän ääripäille sietää jotain tehdä.
Purification tosiaan vielä sietäisi saada keppiä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
nuff saidThe Captain kirjoitti: Vastapainoksi sentään annettiin vähän herkkua niille, joilta on eniten puuttunut.
...
Ja joo mä oon pitäny itteeni ihan ok pelurina, mutta en kyllä pysty sopeutumaan muuttamatta listaa (tai faktiota). Oli tahallista (ei nyt kai sentään) tai ei, niin ihan helvetin huonosti hoidettu PP:n puolesta ajoitus. Saa olla vaikka millainen fanipoika, mutta pitäisi jokaisen pystyä tunnustamaan, että tässä kustiin ison pelaajamäärän kintuille. Ja insiderissä vielä vittuilaan päälle.
-
Der Dexter
Oon aina miettinyt, että pelissä pitäisi olla jonkinlainen vasta-purifikaatio tai jotain, joka spellien ja animusten sijaan sammuttaisi "ne muut efektit", kuten kiviaurat, krokodokot jne, ne spellittömät lähteet, jotka ovat melko iso osa joidenkin listojen toimivuutta, joihin purifikaatio ei koske.
en tiedä miten tuo nyt spellinä menisi läpi, mutta voisi auttaa metaa kivasti eteenpäin?
Yksi iso ongelma purifikaation kanssa on myös se, että casterit joilla se on, on aina 14" controlli tai enemmän, ja pelaavat luontaisesti aivan takalinjoissa, jolloin napin painaminen on aina tosi vaaratonta, mutta hyöty on suuri. Jos casterin pitäisi purifikaation jälkeen jäädä johonkin 12" päähän vihun linjoista, olisi tilanne aivan erilainen, tulisi PP:n designissä olevaa risk/reward mekaniikkaa ihan eri tavalla mukaan, ja pitäisi miettiä että onko napin painaminen sen arvoista?
Toinen melko simppeli fiksaus voisi olla että purifikaation tekeminen lopettaa aktivaation heti castaamisen jälkeen, toki ROW vielä kärsisi vähiten tässä...
en tiedä miten tuo nyt spellinä menisi läpi, mutta voisi auttaa metaa kivasti eteenpäin?
Yksi iso ongelma purifikaation kanssa on myös se, että casterit joilla se on, on aina 14" controlli tai enemmän, ja pelaavat luontaisesti aivan takalinjoissa, jolloin napin painaminen on aina tosi vaaratonta, mutta hyöty on suuri. Jos casterin pitäisi purifikaation jälkeen jäädä johonkin 12" päähän vihun linjoista, olisi tilanne aivan erilainen, tulisi PP:n designissä olevaa risk/reward mekaniikkaa ihan eri tavalla mukaan, ja pitäisi miettiä että onko napin painaminen sen arvoista?
Toinen melko simppeli fiksaus voisi olla että purifikaation tekeminen lopettaa aktivaation heti castaamisen jälkeen, toki ROW vielä kärsisi vähiten tässä...
Mä ostin cryx faktion pelkästään b&s takia. Oon sitä listaa ny hinkannu iha helvetisti koko vuoden vaikkei välillä oiskaa kiinnostanu. Tavoitteena ollut kokoajan se että pärjäisin WTC:ssä ja vastineeksi luottamuksesta voisin antaa takas ja tukea tiimin pärjäämistä. Oon listaparin valkannu sillä idealla et mä pelaan kuus peliä sillä listalla ja kakkoslista on vaan ja ainoostaan tollanen sen takia että se pelottaa b&s pahimman countterin (kova armorspäm) pois vastapuolelta. Myös meidän tiimin yks iso juttu oli se että meillä on pdenny & pmorvana ja bs = vastapuolen tarvitsee painottaa upkeep removalia meitä vastaan ni saadaan edge paritukseen.
Nyt monesta b&s hyvästä matsista tuli vähän huonompi ja monesta tiukasta matsista tuli ihan kamala (esim butcher3 ja ee). nightmare + feat assasinaatio poistui myös valikoimasta koska caster voi vaan sheikkaa fiitin ja kävellä pois thretistä. Myös bs suurin ongelma, eli dennyn assasinointi, muuttu just helpommaks koska caster voi sheikkaa ja lazeroida kaiken sen muun lisäks mitä sais casteriin sisään.
Pelin kannalta toi errata on mun mielestä tosi hyvä juttu ja onhan b&s ihan tyhmä lista. Ongelma on se et oon rahallisesti ja ajallisesti panostanut tähän yhteen listaan ja kisoihin nyt n. puoli vuotta ja yhdessä päivässä meni helvetin kova vaiva suoraan roskiin. Jos errata ois tullu ajoissa ni oisin todellaki pelanu eri listaparilla (varmaanki samoilla castereilla, mut ihan eri listoilla). Laitoin palautetta pp:lle erratan ajankohdasta ja suosittelen muillekkin jonka mielestä tää ratkasu ei ollu hirveen kova juttu. Tuskin sillä muuta saavutetaan ku et ens vuonna ei sit kävis näin.
Nyt monesta b&s hyvästä matsista tuli vähän huonompi ja monesta tiukasta matsista tuli ihan kamala (esim butcher3 ja ee). nightmare + feat assasinaatio poistui myös valikoimasta koska caster voi vaan sheikkaa fiitin ja kävellä pois thretistä. Myös bs suurin ongelma, eli dennyn assasinointi, muuttu just helpommaks koska caster voi sheikkaa ja lazeroida kaiken sen muun lisäks mitä sais casteriin sisään.
Pelin kannalta toi errata on mun mielestä tosi hyvä juttu ja onhan b&s ihan tyhmä lista. Ongelma on se et oon rahallisesti ja ajallisesti panostanut tähän yhteen listaan ja kisoihin nyt n. puoli vuotta ja yhdessä päivässä meni helvetin kova vaiva suoraan roskiin. Jos errata ois tullu ajoissa ni oisin todellaki pelanu eri listaparilla (varmaanki samoilla castereilla, mut ihan eri listoilla). Laitoin palautetta pp:lle erratan ajankohdasta ja suosittelen muillekkin jonka mielestä tää ratkasu ei ollu hirveen kova juttu. Tuskin sillä muuta saavutetaan ku et ens vuonna ei sit kävis näin.
-
Der Dexter
toisaalta kyllä noi kisat on mielekkäämmät kaikille muille kuin B&S pelaajille...
ja ehkä ehale vs Brad matseille.
Mut joo, isoin ikävyys tossa kyl on ajoitus, joka ei kauheen hyvin WTC-pelaajille osunut kohdalleen, ja vaikka pari päivää ennen listadeadlinea olis tullutkin, niin oisko siinäkään ollut hirveesti tekemistä.
ja ehkä ehale vs Brad matseille.
Mut joo, isoin ikävyys tossa kyl on ajoitus, joka ei kauheen hyvin WTC-pelaajille osunut kohdalleen, ja vaikka pari päivää ennen listadeadlinea olis tullutkin, niin oisko siinäkään ollut hirveesti tekemistä.
Korjasin.Der Dexter kirjoitti:toisaalta kyllä noi kisat on mielekkäämmät kaikille muille kuin B&S pelaajille sekä tiimeille joissa on b&s
Kyl mulla ois ollu eri listat. Varmaan monella muullakin.Der Dexter kirjoitti:ja vaikka pari päivää ennen listadeadlinea olis tullutkin, niin oisko siinäkään ollut hirveesti tekemistä.
Et oo tosissasi? Useat tiimit on viilannu kokoonpanojaan ja tiimikomppiaan pitkään ja luottanut parituksissa tiettyjen listojen hoitavan tietyt matsit. Sitten koko homma pyöräytetään ihan päin prinkkalaa. Eihän tämä nyt koske pelkästään dennyllä ja halella pelaavia, vaan kaikkia, joilla näitä on tiimeissään. Siis tietysti olettaen, että turnaukseen suhtautuu isolla vakavuudella nimen omaan joukkueturnauksena, eikä jonain optimointina miten ite pärjäisi omissa peleissään kivoiten.Der Dexter kirjoitti:toisaalta kyllä noi kisat on mielekkäämmät kaikille muille kuin B&S pelaajille...
Ja todellakin olisin vaihtanu listat. Pelaisin vaikka Teron listoilla (nollan pelin circle-kokemuksella) sata kertaa mieluummin kuin tolla nykyiselläni.
Ei liene ihan mahdoton ajatus esittää WTC komitealle että pelataan edellisellä erratalla? Tuli kuitenkin aika puskista.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Asiaa on esitetty ja se on jo käsitelty. Errata voimaan välittömästi eikä mitään muutoksia listoihin. Listat on palautettu ja lukotettu ennen errataa joten sinänsä jännä päätös, mut paskoista vaihtoehdoista oli pakko valita joku.
Viimeksi muokannut shoddie, Pe 21.08.2015 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- GreenMeanie
WTC tiimi rulas jo et pelataan noilla.
https://wmhwtc.wordpress.com/2015/08/21 ... st-errata/
Mielestäni ihan hyvät perustelut.
https://wmhwtc.wordpress.com/2015/08/21 ... st-errata/
Mielestäni ihan hyvät perustelut.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
-
Der Dexter
isoin ase B&S vastaan on purifikaatio, jonka mukaan ottaminen ei ole kuitenkaan kauhean huono diili, joten miten tuo nyt siltä osin muuttaa metaa?
toki painotus niihin voisi olla vähempi, mutta jos se on nyt tän jälkeen pelin rikkinäisin juttu, niin olisiko kuitenkaan?
Lähinnä tarkotin, että olisko listat koko tiimeillä muuttunut enempi, varmasti useampi B&S olisi jäänyt pois, mutta oisko koko casteri vaihtunut? etenkin tiimeissä joissa on useampi Cryx.
Ja itse olen pelannut kuitenkin jo useamman vuoden eDennyä melkein autolossina, ellen ollut circlen tuplateleportilla matkassa, se on ollut kuitenkin aivan järkyttävän huono matsi esmes Khadorille aina, ja nytkään muutu paremmaksi ellei ole roboja mukana.
toki painotus niihin voisi olla vähempi, mutta jos se on nyt tän jälkeen pelin rikkinäisin juttu, niin olisiko kuitenkaan?
Lähinnä tarkotin, että olisko listat koko tiimeillä muuttunut enempi, varmasti useampi B&S olisi jäänyt pois, mutta oisko koko casteri vaihtunut? etenkin tiimeissä joissa on useampi Cryx.
Ja itse olen pelannut kuitenkin jo useamman vuoden eDennyä melkein autolossina, ellen ollut circlen tuplateleportilla matkassa, se on ollut kuitenkin aivan järkyttävän huono matsi esmes Khadorille aina, ja nytkään muutu paremmaksi ellei ole roboja mukana.
- The Captain
- Valvoja
Totta kai tällä on iso vaikutus WTC-peleihin, sitä tuskin kukaan kiistää. PP:llä vain oli lähinnä seuraavat vaihtoehdot:Celebdae kirjoitti:Ja joo mä oon pitäny itteeni ihan ok pelurina, mutta en kyllä pysty sopeutumaan muuttamatta listaa (tai faktiota). Oli tahallista (ei nyt kai sentään) tai ei, niin ihan helvetin huonosti hoidettu PP:n puolesta ajoitus. Saa olla vaikka millainen fanipoika, mutta pitäisi jokaisen pystyä tunnustamaan, että tässä kustiin ison pelaajamäärän kintuille. Ja insiderissä vielä vittuilaan päälle.
a) Julkaistaan errata juuri ennen Lock & Loadia.
b) Julkaistaan errata juuri ennen Gen Conia.
c) Julkaistaan errata juuri ennen WTC:tä.
d) Julkaistaan errata juuri ennen Warmachine Weekendiä.
e) Julkaistaan errata juuri ennen Adepticonia.
f) Julkaistaan errata juuri ennen Templeconia.
jne.
Sekä x) Ei julkaista errataa ollenkaan.
Paskoista vaihtoehdoista piti valita yksi.
Ja saa olla vaikka millainen Haley2-pelaaja, mutta jokaisen pitäisi pystyä tunnustamaan, että tässä tehtiin iso palvelus pelille pitkällä aikavälillä. jos 24/28 Cygnar-pelaajasta tuo WTC:hen Haley2-listan ja loput eivät vain siksi, että niiden joukkueessa jollakulla muulla on jo Haley2, jotain piti tehdä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?