"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vampyyrit Prahassa

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
banzgo

Vampyyrit Prahassa

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Tällä kertaa Eurooppaan lähti taas Vampyyrien sotajoukot. Heiveröiset haamut oli hylätty, koska meta oli muuttunut niille erittäin epäystävälliseksi. Koko kisoissa taisi olla vain yksi yksikkö hexoja. Tilalle olin ottanu Mannfredin johtamaan joukkoja ja hänen kaverikseen deathin necromancerin. Luvassa olisi siis tupla deathin snipejä, debuffeja ja tietenkin aurinkoja. Taikureiden eteen pistettiin lihaksi Cryptan Kauhuja, joista kukaan ei mene läpi ikinä. Rareen pari vekotinta huutelemaan ja kikkailemaan. Lista näytti tältä:

Julius Castrén, Vampire Counts
Count Mannfred: General, 530
Master Necromancer: L4, death, Obsidian Lodestone, 245
Vampire: BSB, L1, vampire, Aura of Dark Majesty, Dispel Scroll, 180
30 Skeleton Warriors: FCG, Banner of Swiftness, 195
3x 25 Zombies: Musician, Banner, 85
4x 5 Direwolves: 40
10 Crypt Horrors: Champion, 390
1 Terrorgheist: 225
1 Mortis Engine: 220
Total: 2400

Tarkoituksena oli lurettaa vihu omiin linjoihin kiinni Horroreihin ja sinne sitten taikoa ja huudella kaikki roskaksi. Singleissä pelasin samalla listalla, hävisin vain yhden pelin ja loppusija oli kuudes. Luottoa listaan löytyi kun se oli omistellut singleissä loistokkaasti. Tästä oli hyvä lähteä puskemaan tiimin kanssa.

Posse näytti tältä:
Kuva
banzgo

Re: Vampyyrit Prahassa

Kierros 1. Argentiina

Pablo Ahumada “Argen”, Tomb King
Tomb King, General, armour of Silvered Steel, Talisman of Preservation, Great Weapon, 266
Liche High Priest, Hierophant, L4, Nehekhara, Sceptre Stabililyity, 225
Liche High Priest, L4, Ligth, Neferra’s scrolls of mighty incantations, Obsidian Amulet, 290
Tomb Prince, Glitering Scales, The Other Trickters Shard, Great Weapon, 144
Tomb Herald, B.S.B., Charmed Shield, Obsidian Lodestone, 135
Liche Priest, L2, Ligth, Power Stone, 125
Liche Priest, L1, Ligth, Dispel Scroll, 95
Liche Priest, L1, Ligth, scroll of Shielding, 85
Liche Priest, L2, Nehekhara, Channelling Staff, 120
90 Skeleton Warriors, F,G.C., 390
49 Skeleton Archers, F.G.C., 324
24 Skeleton Warriors, Standard Bearer, 106
25 Skeleton Warriors, F.G.C., 130
Hierotitan, 175
Screamind Skull Catapult, 90
Total 2700

Kuva

Kisojen ensikertalainen Argentiina. Oltiin aika täpinöissä, koska oletettiin että pelaajien taso olisi huono ja saataisiin helpot pisteet. Varsinkin tälle listalle oltiin naureskeltu, koska kuka nyt pelkäisi 90 skelkkarin yksikköä? En muista miksi juuri minut tänne laitettiin, koska varmaan kaikki olivat luvanneet voittaa isosti. Lähdin kuitenkin harjaus asenteella peliin, koska light-patterin tulitukseen ei kannattunut jäädä.

Skenu oli Blood & Glory, joten vihu deposi niin nurkkaan kuin pääsi. Itse pistin Horrorit ja zombot ja oikeastaan kaiken muunkin suoraan vastaan. Engine ja Geisti olivat kauempana kukkulan takana piilossa laasertykeiltä. Vihu aloitti ja missilöi parit koirat rikki ja banishmenttasi horroreista pari. Omalla ekalla pistin kaikki muovit keskelle. Jopa geisti lensi keskelle kenttää kiven taakse piiloon katapultilta. Pakotin vihun käyttämään irkku-rullansa geistin tappamiseen ja reformaamaan light maagit toiseen suuntaan. Tätä vihu yrittikin, mutta jostain syystä heitti 4 + 4 noppaa banishmenttiin, kun 1 + 4 olisi riittäny. No jokatapauksessa, edes 8 nopan irkku-rulla ei tuottanut irkkua ja sain oppia muutaman Espanjankielisen kirosanan. Käytin oman rullani ja säästin lepakkotoverin hengen.

Omalla tokalla chargesin kaikella sisään, eli horrorit eteen ja tero kylkeen. Nyt niillä olisi 90 skelkkaria + Kingi hoideltavana. Vähän huolestutti, että miten grinderi teho riittää kaiken tappamiseen. Ekalla kiekalla sainkin murskattua parisenkymmentä lurkkia. Vihu päätti omalla vuorolla lähteä vastaiskuun ja hyökkäsi 50 archerilla + Prince ja Hierojatitaanilla Mannfredin skelkkareihin. Vihu sai 12 noppaa magiaan ja oma rullani oli kadonnut. Vähän alkoi jännittää, että keksiikö vihu heittää archereille KB ja niistää Mannfredin hengen. Säästelin sitä varten noppia, joten vihun 90 skeletorin molestator boxi sai 4 buffia päälle. Tästä johtuen horrorit ja tero ottivat vähän kuokkaa huuleen ja sulivat melkein pois, hups. Mannfred kuitenkin tankkaili ja viisteli hierojaa.

Ite sain lisää zomboja hierojan kylkeen ja epätoivoiset koirat hakemaan pari resoa ison skelluboksin kyljestä. Sain hierojan hengiltä lähärissä ja isossa boxissa jäin nipin napin henkiil yhdellä horrorilla. Vihun Nehekra arkkimaagi päätti warpata itsensä heittäessään jotain turhaa buffia. Horrorit tapetaan ja itse Mannfred viiltelee archereista power noppia. Omalla vuorollani saan zombit kiinni maagiboxiin pidättelemään ja koitan pistää aurinkoa menemään satojen skellujen läpi. Missfire. Prinssi kuitenkin mokaa losin ja tippuu. Mannfred koittaa myös, mutta losin jälkeen oma ini pelasti. Loppupelissä ei kauheasti tapahdu. Iso boxi ei pääse kiven ohi, Mannfred irtoaa archereista ja menee jonossa maagiboxiin poistaen sen. Vikalla saan viimeiset zombit skellurivin kylkeen ja sulatan niiltä lippumiehen. Sain kaikki maagit tapettua ja breikattua vihun armeijan. Jossain välissä kaverilta posahti vielä lvl 2 nehekra maagi. Itse menetin horrorit, teron ja koirat. 16-4.

Lopputulos iha ok. Matsi oli pahempi kuin luulin, vihun parit warpit vähän avittivat. Oma magia oli aika tehotonta jäbä ei tainnut edes käyttää dispel scrolliaan. Vastustaja oli ihan mukava, vaikka ei kauheasti englantia puhunutkaan. Osa heikäläisistä ei puhunut juuri sanaakaan, joten mulla kävi sen suhteen ihan hyvä mäihä. Myöskään pelaajana ei ollut ihan kaikki temput hallussa, mutta tuollaisella istuvalla ja taikovalla listalla ei nyt kauheasti tarvitsekkaan kikkailla. Muu tiimi teki jotain ja voitettiin kierros vähäsen. Ei siis saatu hypetettyä helppoa satasta, mutta voitto silti ja siitä jatketaan eteenpäin.
banzgo

Kierros 2. Tsekki

Jan “Pidel” Kutnar - Daemons of Chaos
Herald of Tzeentch: General, L2, Metal, 125
Herald of Tzeentch: L2, Metal, 125
Herald of Nurgle: BSB, Greater Locus of Fecundity, 160
The Blue Scribes: 81
11 Pink Horrors of Tzeentch: Standard, 153
31 Plaguebearers of Nurgle: FCG, Banner of Swiftness, 448
2x 4 Beasts of Nurgle: 240
1 Beasts of Nurgle: 60
3x 5 Chaos Furies: 60
5 Plague Drones of Nurgle: Standard, Plague Proboscis, Standard of Discipline, 325
4 Plague Drones of Nurgle: Standard, Plague Proboscis, Banner of Eternal Flame, 260
Total: 2397

Vastassa istäntämaa Tsekki. Olin arvioinut kaikki demonimatsit minulle hyviksi, koska matala initiative ja ei rullaa. Tätäkin peliä lähdin siis voittamaan. Ainoa ehto voittamiselle on, että myös demonipelaaja koittaa tulla voittamaan. Itse en oikein voi lähetä hakemaan kaveria kentän toiselta puolelta, koska silloin pakka hajoaa ja tuhoudun. Pitää siis vain toivoa, että demonimies ei tajua tätä vaan lähtee tappelemaan kaikilla kavereillaan. Koska skenuna oli King of the Hill, niin pitäisi vielä ehtiä keskellekkin.

Näin tapahtuikin. Demoni depoaa aina leveästi ja jakaa joukkonsa. Kun itse sain depottua tärkeät kaverit samaan nurkkaan, niin ehdin tapella aina osaa joukoista vastaan kerralla. Tässä pääsin ensiksi tappelemaan 4 beastia ja palavia kärpäsiä vastaan. Vihu kiltisti chargesi molemmat horroreihin, mistä rupesin niitä huutelemaan ja läpsimään. Muut demonit lähestyivät toiselta puolelta kenttää. Sain palavat dronet tapettua, mutta yksittäinen beasti sai sidottua geistini. Möhläsin vähän kun ajattelin 5 furyn olevan harmittomia ja päästin ne Mortis Enginen kylkeen, mutta furyt olivatkin kovia poikia ja painelivat kerrasta läpi.

Kuvassa yhdet dronet tuhottu, Engine paskottu ja Geisti sidottu beastilla.
Kuva

Palavien dronejen tilalle horroreihin chargeis plaguebearer boxi, johon Mannfred tuli skelluilla klippaamaan nurkkaan. Sain pistettyä auringon boxin läpi ja siihen loppui sen boxin elo. Samalla kuoli se ensimmäinen beasti unitti horroreista loppuun. Terrorgheist joutui uhraamaan itsensä, koska ei voinut huutaa sitä yhtä beastiä pois, koska muuten seuraavat dronet olisivat päässeet mukaan mähinään. Näin lepakko oli monta vuoroa jumissa ja toinen 4 beastin posse pääsi lepakkoon kiinni tappaen sen. Mannfred kävi auringottamassa nämä 4 beastia myös pois.

Demonien hyökkäysjoukot olivat tuhottu viimeisiä kärpäsiä lukuunottamatta ja vuorot olivat loppumassa, joten vihu päätti parkkeerata kärpäset objektiiville ja ottaa siitä pisteet. Koitin vikalla vielä gamblaa jos saisin kärpäset pois siitä. Chargesin isot zombit, varmaan 40, kärpäsiin ja charrut juoksivat mahdollisimman lähelle heittämään aurinkoa. Mannfred heitti ekana. Missifre. Hups, 4+ losi zombeista pieleen mutta oma ini pelasti. Necromancer seuraavaksi vähän kauempaa. Aurinko 4 kärpäsen läpi, mutta kaikki väistävät. Höh. Siitä olisi saanut monta monta pistettä. Lopputuloksena 11-9 minulle, koska demonit saivat keskustan.

Muu tiimi teki taas jotain ja voitettiin taas vähän. Hyvä me!
banzgo

Kierros 3. Singapore

Justin Phua "Juice", Warriors of Chaos
Chaos Lord on Disc of Tzeentch: General, Mark of Tzeentch, Great Weapon, Shield, Talisman of Preservation, Dragonhelm, The Other Trickster’s Shard, 333
Chaos Lord on Disc of Tzeentch: Mark of Tzeentch, Soul Feeder, Hellfire Sword, Enchanted Shield, Talisman of Endurance, 360
Chaos Sorcerer Lord on Barded Chaos Steed: Level 4, Tzeentch, Mark of Tzeentch, Dispel Scroll, Talisman of Protection, Charmed Shield, 354
Exalted Hero on Daemonic Mount: BSB, Mark of Tzeentch, Scaled Skin, Great Weapon, Shield, Armour of Destiny, 259
2x Chaos Chariot: Mark of Slaanesh, 115
2x 5 Chaos Warhound: 30
2x 5 Chaos Warhound: Vanguard, 40
2x 6 Marauder Horsemen: Champion, Standard Bearer, Flails, 116
Chimera: Regenerating Flesh, 245
3 Skullcrushers of Khorne: Standard Bearer, Ensorcelled Weapons, 244
Total: 2,397

Kahden pienen voiton jälkeen päästiin kohtaamaan Singapore, joka oli tainnut voittaa jonkun kovan maan aikasemmalla kierroksella. Ei annettu tän pelotella meitä. Wocistakin olin arvioinut lähes aina voiton itselleni, koska kaikki listat olivat tälläisiä herosirkuksia. Heroista on "helppo" saada pisteet huudoilla ja snipeillä, vaikka niillä kaikilla on joku wardihärpäke. Myös yksinäinen loordi ei kauhean nopeasti painele läpi mistään zombiboxista. Vähän pelotti tuo liekkimiekka ja regenpoisto. Jos toveri pääsee kaikella horroreihin, niin saattaa käydä huonosti.

Skenaario oli meeting engagement ja kaveri sai valkata nurkan. Pisti mut nurkkaan missä oli keskellä järvi. Vähän vaikeuttaa liikkumista. En kuitenkaan ollut mikään Saku, vaan pistin napit järven viereen vähän lähemmäs vihollista. Wocci pelissä on tärkeä pitää pakka todella tiukkana, jottei mikään 50mm leintoveikko pääse laskeutumaan väleihin. Näin saadaan pakotettua ne tappelemaan horroreiden kanssa, koska muualle ei ole asiaa. Vihollinen deposi kaiken loskan suoraan viivalle. Herot kumminkin vähän taaemmas, snipejen pelossa. Kimera alotti aivan toisesta laidasta.

Aloitin ja en juuri edennyt. Taioin yhden koirat pois ja koitin snipetä crusheria. Sain myös kokonaisen kärryn snipettyä. Wokki rupesi rullaamaan päälle, aika varovaisesti. Herot pomppi koirista toisiin, niin en pystynyt huutamaan niitä. Aika ovela taktiikka mitä ei Suomessa juuri käytetä. Moni muukin pelasi samalla tavalla. Siellä oli taas irrationaalisia pelkoja, että geisti vaan lentäisi koko armeijan eteen ja yrittäisi huutaa jotain. Myös horrorien chargea pelättiin, mutta eihän sellasta voi tehdä, koko pakka hajoaa ja wokki luikertelee linjoihin. Kaikilla tuntuu olevan aina samat pelot, mitähän niiden VC pelaajat oikeen tekee. Anyway, vihun maagi koittaa geittaa teroa, saakin irkun, mutta kasvattaa vain teron regeä muutamalla woundilla jotka healaan pois. Irkku ei tee mitään jännää.

Seuraavallakin vuorolla seisoskelen vain paikallani ja saan todella pienen magic phasen. Koitan snipetä vihun maagia, jolloin vihu käyttää rullan koska ei ollut tarpeeksi noppia. Tässä kohtaa vihu pyytää aikalisää ja menee keskustelemaan, että pitääkö tonne ajaa. Valmentaja käskee ajamaan, mikä sopii minulle. Crusherit koittaa chargee zombeihin, 2 loordia horroreihin ja kimera zombeihin. Kaikki muut yltää paitsi crusherit. Horrorit kestää mailauksen ja zombit sulaa vähän. Seuraavalla pistän koirat kenuoordin kylkeen. Zomboja kärryn fronttiin ja tuon huutokaluston tähtäämään loordeihin. Vihulla ei ole enään rullaa, joten saan 2 x Doom and Darkness siihen liekkimiekka loordiin. Terrorgheist näyttää kuka on bossman ja huutaa ld2 loordin eetteriin. Regeen kenraalin GW lyönnit ja saan tehtyä haasteessa vielä woundin takaisin, joten koirien kylkichargen avulla voitan loordin ja breikkaan. Horrorit juoksevat yli. Kimera vapautuu zombeista ja kärryn kanssa painineet zombit saavat magian heikentämän kärryn rikki.

Taas käydään kysymässä kapteenilta apuja, koska horrorien pursuit avasi Mannfredin boxin keula. Kaikki näyttä wocille aika huonolta, mutta kimeralla olisi charge Mannfred-Assasination-Runille. Kapteeni käskee taas kokeilemaan, koska se olisi ainoa mahdollisuus kääntää peli vielä voitoksi. Kimera tulee sisään ja muut wocit alkavat pakitella. Crusherit reformaavat kattomaan omaan päätyyn. Vähän jännättää kun kimera heittää täydet attackit, mutta 4+ 3+ heitot droppaavat tarpeeksi pois ja Mannfred ottaa vain 3 reikää. Mannfred ja BSB saivat pökittyä pari reikää kimeraan ja se breikkasikin staattiseen. Sain senkin kiinni. Terrorgheist käy huutamassa pakeneviin crushereihin juuri tarvittavat 7 reikää. Tässä kohtaa Justin laskee vähän pisteitä ja toteaa että minulla on jo 1500+ kaula ja tahtoo kätellä. Käy minulle, jos hän ei tahdo koittaa enään taikoa Teroa hengiltä. 20-0 mulle.

Pelin jälkeen hän onnitteli minua tiukasta pelaamisesta ja sanoi ettei olisi halunnut koittaa ajaa minun tiukkoihin linjoihini, mutta minkäs tekee kun kapteeni käskee. Juuri tuollainen tilanne on minulle se märin unelma. Kun kaikki pisteet tulee siihen lähietäisyydelle huudettavaksi. Tuossakin olisi ollut muita mahdollisuuksia, mutta jostain syystä hän päätyi chargeemaan molemmat loordit sinne horroreihin. Parempi tapa olisi ollut pistää vaikka crusherit horroreihin ja loordit + kimera + bsb juoksee vaan linjojen sivulle ja lähtee sieltä purkamaan niitä zombiboxeja. Ei horrorit voita crushereita kauheen nopeesti.

Muukin tiimi oli saanut tällä kertaa myös enemmän pisteitä, niin voitettiin 99-61. Käytännössä maximit. Hyvä me. Seuraava peli olisikin jo sitten ihan kärkikastissa.
Tempo

Viesti Kirjoittaja Tempo »

Erittäin kivasti ja selkeesti kerrottuja matseja! Tahtoo lisää näitä. :D
banzgo

Kierros 4. Tanska

Anders Nøhr, The Empire
Karl Franz, The Emperor on Imperial Pegasus: General, Ghal Maraz, 415
Arch Lector on War Altar: Charmed Shield, Dragonbane Gem, 260
Wizard Lord on Warhorse: L4, Light, Sceptre of Stability, 233
Captain of the Empire on Pegasus: BSB, Full Plate Armour, Enchanted Shield, Dawnstone, The Other Trickster's Shard, 181
Battle Wizard on Warhorse: L1, Light, Dispel Scroll, 102
10 Knights of the Inner Circle: Standard, Musician, Banner of Swiftness, 285
7 Knightly Orders: Musician, Standard, 174
6 Knightly Orders: Standard, 142
6 Demigryph Knights: Standard, 358
1 Steam Tank: 250
Total: 2400

Molestaattori maa Tanska vastassa. Tanskalaiset ovat aina olleet todella kovia nappien kneppailijoita, joten nyt kaikkien pitäisi pelata paremmin kuin koskaan. Olin kohdannut Andersin jo singleissä ja hän oli se ainoa tappioni. Peli oli ollut silloinkin tiukka, mutta minulle kävi pieni epäonni kun chargesin sisään, niin päädyin sitten häviämään. Aavistelin kuitenkin, että nyt hän pelaisi paljon varovaisemmin ja ei tahtoisi taistella vaan ottaa tasurin. Muutin siis arvioni matsista tasuriksi. Tälläinen 1+ pellitetty sotajoukko on myös aika paha, koska mikään yksikköni ei omaa tarpeeksi isoa strenaa penetroidakseen peltiä.

Skenaari oli Blood & Glory. Jo heti ensimmäisistä depoista näki, että arvaukseni oli mennyt oikeaan. Vihu deposi paljon taaemmas kuin viimeksi. Empire ryhmittyi kentän takareunaan kukkulan taakse. Itse menin keskelle kukkulan viereen, jonka taakse sain rare härpäkkeet piiloon tankilta ja banishmentilta. Pelin ensimmäiset vuorot olivat taas aika tylsiä, empire sufflaili linjoissa ja banishmenttaili koiria. Itsekkin vähän lyllersin eteenpäin ja toin sivustoja keskemmälle. Summosin uuden zombo yksikön kentän keskellä oleviin ruineihin ja heitin niille Aspect of Dreadknightilla TERRORIN. Empire joutuisi clearaamaan nämä sissit ruineista jos tahtoisi edetä.

Peli olisi varmasti päättynyt tähän tilanteeseen, mutta tiimitovereillani meni ilmeisesti niin hyvä että päästiin pelaamaan peliä nimeltä "Kapteeni Käskee". Taas kävi Tanskan tiiminjohto kertomassa, että tarvitaan pisteitä, pakko ajaa. Siitä ritarit pistivät peitset tanaan ja karauttivat eteenpäin jossain kolmos vuoron tienoilla. Pikkuritarit chargesivat ruini-sissejä kylkeen ja muut etenivät. Zomboja jäi 2 jäljelle ja ritarit jäivät kiikkiin. Painelin itse horroreilla näiden ritardeiden kylkeen. Sinne olisi tulossa nyt demigryphit Kaarlolla varustettuna ja toiset isot ritarit hengailivat toisella sivulla, mutta siellä mulla oli diverttiä vielä elossa. BSB oli ollut koko pelin taaempana, jotten saisi sitä snipettyä.

Pienet ritarit tappoivat viimeiset 2 zombia ja holdasivat horroreita vastaan. Demigriipit ja Kaarlo karauttivat horroreiden keulaan, kuitenkin sillain, että Kaarlo ei päässyt huitomaan. Pari horroria sulaa tähän karuun kohteluun. Tämän combatin jälkeen vihulla oli mahdollisuus reformata Kaarlo lyömään, mutta ei jostain syystä tehnyt sitä. Saattoi olla ratkaiseva virhe! Aloitin itse vastahyökkäyksen ja toin koiraryhmän kahden viimeisen pikkuritarin kylkeen. Myös rare härpäkkeet lipuivat esiin huutelemaan Demejä. Taisin taioissa saada ehkä yhden Doom and Darknessin demeihin ja hittirerolleja horroreille. En muista. Huusin yhden demin pois geistillä, joten ei tainnut olla doom and darkenssia.

Tästä alkaa aivan uskomaton noppakierre, jonka lopputuloksen pystyy jo arvaamaan. Combatissa 5 demigrimppiä ei saa yhtään woundia horroreihin, kyljessä olevat 4 koiraa tappavat 2 ritaria, horrorit tekevät 2 woundia demehini. Demit kuitenkin holdaavat Kaarlon Hold the Line säännön ja BSBn avustuksella. Kaarlo ei taaskaan tule lyömään vaan pysyttelee taistelun ulkopuolella. Vihu ei chargea toisilla ritareillaan diverttiin vaan slidee sivumalle. Jos olisi chargennut zombo jonon perseeseen, niin ritarit olisivat valuneet liian kauas demeistä, jolloin bsb ei olisi yltänyt enään. Taikavaiheessa lvl4 maagi pistää hanat auki ja irkuttaa s5 banishmentin Teroon. Hittejä 11. Tässä kohtaa Anders toteaa, että saa 6 woundia, mutta minä regeen ne kaikki. No katsotaan. Vain 5 woundia, aika hyvin. Mutta onnistun kaikissa 5+ regeissä. Höhö. Misscastiin 1+1 ja maagi warppiin. Tankki tähtää myös Teroon, mutta Missfire. Combatissa 5 demiä tekee edelleen 0 woundia. Horrorit tekee jonkun perus 11 woundia, mutta vihu heittää 5 ykköstä saveihin. Eipä siinä, tällä kertaa edes Kaarlo ei pysty inspiroimaan urheita sotureitaan jatkamaan taistelua vaan posse breikkaa. En saa kiinni.

Minun vuoro. Kaarlo fleeasi liian kauas juttujen taakse jottai saisin julistettua chargea ja ajettua niitä ulos. Chargean siis horroreilla ritareihin jotka ovat siinä tiellä. Vihu fleaa niillä kauemmas, redirectaan paaviin joka myöskin fleaa. Samalla paniikki leviää pikkumaagin ritareihin. Koko empire on fleessä samassa nurkassa tankkia lukuunottamatta. Koirat ajavat mahdollisimman lähelle, jotta saataisiin viimeisen vuoron pingauksia, jos joku vielä silloin olisi fleessä. Magiassa irkutan Doom and Darknessia Kaarloon necromancerilla. Necron kävi vähän sääliksi empiremaagia ja meni itse myös warppiin. Mannfred jatkaa ja snipee fleeaavan BSBn pois. Heittää vielä perään toisen Doom and Darkessin Kaarloon, kun vihuin dispell nopat eivät riittänet. Koitin vähän vahingossa kusettaa, mutta onneksi Antti kävi tässä kohtaa kertomassa, että se necromancerin Doom and Darkenss katoaa, koska maagi ei ole enään elossa pitämässä rippiä yllä. Poistettiin siis se ja herätettiin BSB henkiin, koska vihu olisi halunnut dispellata sitä.

No kuinkas silti kävikään. BSB ei rallyta ld9, juoksee ulos, Kaarlo ei rallyta ld7, pysyy kentällä. Pikkumaagin ritarit ld9 ei rallyta, juoksee ulos. Vain paaviauto rallyttaa. Tankki missfiree höyrynsä. Vikalla koirat chargee Kaarlon ulos kentältä. Vihu on breikattu. Koitan vielä huutaa Terolla tankkia, mutta sille jää 1 woundi. Empireltä kentälle jäi paavi ja tankki. Multa kuoli necro ja jotain pientä. 19-1 mulle. Noppa oli aika likaista, alkoi vähän itseänikin yököttämään (ei oikeesti). Jo ennen heittoja tiesi, mitä tulisi tapahtumaan. Mutta ei siinä välillä käy noinkin. Veikkaan että kaiken tämän olisi voitu estää sillä, että auto-d3-wound Kaarlo olisi tullut kyykyttämään horroreita.

Muukin tiimi höylännyt Tanskan molestaattoreita, joten rehti 91 pistettä irtosi! Noustiin sijalle kolme kahden päivän jälkeen.
banzgo

Kierros 5. Italia

Federico Brausi, Wood Elf
Spellweaver: General, L4, Life Magic, Dispel Scroll, Featherfoe Torc, Piogeon Plucker Pendant, 285
Spellweaver: L4, Shadow Magic, Acorns of the Ages, 320
Spellweaver: L4, High Magic, Scroll of Shielding, Obsidian Lodestone, Moonstone of the Hidden Ways, 320
Glade Captain: Battle Standard Bearer, Standard of Discipline, 115
5 Glade Riders: Trueflight Arrows, 110
5 Glade Riders: Hagbane Tips, 110
8 Glade Riders: Champion, Banner, Trueflight Arrows, 196
8 Glade Riders: Banner, Hagbane Tips, 186
9 Wardancers: Champion, Musician, 2xAsrai Spear, 157
7 Wild Riders: Champion, Banner, Shields, Glaming Pennant, 221
16 Waywatchers, Champion, 330
1 Great Eagle, 50
Total 2400

Vika päivä aloitettiin kakkos pöydästä. Paineet olivat kovat kaikilla. Normaalisti arvioin wood elffit tappioksi ja yhdeksi pahimmista matseistani. En oikein saa ketään kiinni ja minulta ammutaan kaikki veks. Tämä lista oli kuitenkin niin omalaatuinen ja typerä, että ronskisti arvioin tästä myös 13 pistettä. Listassa ei juuri ole uhkia ja hitaat kalliit asiat voi ehkä saada kiinni. Ainoa uhka listassa oli shadow maagin Pitti, mutta jos siihen säästää aina dispell nopat, niin kaikki on hyvin.

Skenaario oli Meeting ja sain itse deplota ensin. Pistin napit about viivalle, rare härpäkkeet taaemmas, jos niiden rangelle haluttiin, niin pitäisi tulla lähemmäs horrori muuria. Zombit menivät sitten viivan laidoille kattelemaan ettei sieltä tulla keulimaan läpi. Welffit deposivat jostain syystä valmiiksi rangelle, vaikka saan aloittaa 2+ heitolla. Sainkin aloittaa ja puskin eteenpäin. Nyt kun pelissä ei vielä ollut high magic tokeneita, niin koitin snipetä BSB kundia pois. Jäbä päästää snipejä läpi, mutta en saa woundeja aikaan. Kaikki muut loitsut hän dispellaa kahdella nopalla.

Welffit aloittavat omalla vuorollaan perääntymisen, mutta koska deposivat niin lähelle eivät pääse pois charge rangeilta waywatchereilla. Taikomisessa päästän jotain turhaa läpi ja säästän kaikki noppani pittiä varten, joka kumminkin irkutetaan geistiin. Tero on kuitenkin notkea ini 3 otus ja väistää. Maagi käy warpin reunalla, mutta jää henkiin ja tappaa pari wardanceria. Waywatcherit ampuvat yhden tai kaksi woundia Engineen. Omalla vuorollani horrorit chargeavat diverttaavan kotkaan ja Tero koitta 10+ chargea waywatchereihin. Olisin voinut kokeilla myös terrorisoida kotkaa pois geistillä, jonka onnistuessa horroritkin olisivat voineet yrittää pitkää chargea watchereihin. Tero onnistuu pääsemaan kimppuun, mutta on niin kaukana ettei oma magiani voi häntä buffata. Koitan taas snipetä bsb sankaria, mutta taas jäbä tankkaa kuin mestari. Huudan pari watcheria ja ne huitoo ensin pari woundia. Tero sitten raapii muutaman, mutta ei tarpeeksi ja watcherit holdaavat. Shiiit.

Welffit tuovat wild riderit kattelemaan geistin kylkeä ja dancerit sankareineen pakittelevat edelleen. Pari glade rider yksikköä putkahtaa horroreiden eteen, ilmeisesti divert puuhiin. Magiassa vihulainen ottaa jotain aikalisän tynkästä ja konsultoi, että mitä spellejä kannattaa heittää. Mielestäni neuvot olivat aivan tuubasta, koska kundi heitti thronen -> regrowth -> flesh to stone, joista viimeisen rullasin. Tarjolla olisi kuitenkin ollut Mindrazoria ja Witheringiä, jotka molemmat tappaisivat suoraan 3 woundisen lepakkopojan. Nyt waywatcherit jäivät ilman ampuja. Shootingissa 5 poison rideria ampuu 4 woundia Engineen, joka regee pari. Kaveri oli vihainen koska regensin hyvin ja olin hiilannut siltä aikaisemmat woundit. Juuu....

Taistelussa Geisti selviää lyönneistä ja tekee kauheasti tuhoa, jättäen yhden watcherin henkiin. Viimeinen mies breikkaa ja juoksee ulos kentältä. Teroa vähän jännittää, koska matkaa ulos on vain 2 tuumaa ja pitäisi onnistua restrainissa, muuten tulee wild ridereita naamalle seuraavalla vuorolla. Restrain onnistuu, kiitos ld4. Käännän Teron katsomaan wardancer bunkkeria ja lähden hakemaan Isoa voittoa. Omalla vuorollani Teron charge kantaa. Horrorit chargeavat diverttaavat riderit, jotka fleeaavat ulos. Koitan ahdistella isompia ridereita johonkin pussiin. Mannfred hyppää isolla liikkeellään zombeihin, jotka ovat geistin rangella. Saan hiilattua ja buffattua sille wound rerollit. Huuto tuhoaa muutaman dancerin. Tanssijat valkkaavat attack tanssin, josta ne saavat huimat 2 lisähyökkäystä, koska eturivi on täynnä maageja. Miten olisi ollut 3+ wardi stomppeihin? Selviän ryöpötyksestä ja tähtään attakkini bsb jäbään, koska se on helpoin tappaa ja tuo monta combat resoa. Saan tehtyä vain yhden reikäsen. Stomppaan pari danceria. Voitan combatin, mutta vain yhdellä tai kahdella, jolloin welffit holdaavat. BSBn tappamalla olisin mennyt läpi kevyesti.

Tässä kohtaa homma alkoi olla taputeltu. Magiassa welffit saavat mindrazorin läpi, vaikka ensin koitettiin 5 nopalla, mutta uusintayritys 4 nopalla tuotti myös tulokseksi jotain 20. Glade riderit juoksevat pois boxien losista, mutta koirat jäävät katselemaan niiden takamusta. Tero viipaloidaan mindrazorilla ja Engineä ammutaan taas, mutta eloon jäädään 8 laukauksesta. Mannfred ei jostain syystä tahdo chargeta zombien kanssa mindrazor-dancereihin, vaan hän liitelee takaisin skelkkareihin. Koirat chargeisivat ridereiden peppuun. Magiassa hiilaan autoa, nostatan 5 koiraa lisää taisteluun ja soulblightaan riderit. Koirat ajavatkin mallikkaasti riderit kumoon.

Kuva tilanteesta.
Kuva

Vuorot alkavat loppua, enkä oikein voi saada enää yksiköitä kiinni, niin ajelen pisteitä antavilla systeemeillä karkuun ja welffit koittavat loitsia niitä. Vihulta tulee viimeinen rider ryhmä ampumaan takalinjan koiria. Ja dancerit pääsevät vielä kerran pitti rangelle enginestä. Taas irkku pitti kaikkia noppia vastaan. Scatteri tulee oikeaan suuntaan ja osuu, mutta ini 3 auto dodgeaa. Saan taas kuulla kuinka epäreilua maailma on kun ei tuo auto kuole. Juu, siihen kuitenkin on kohdistettu pelin aikana noin 20 laukausta ja yksi irkutettu pitti. Maagi unohtaa pitin. Saan itse reformattua skelkkarit jonoon, jolloin näen ne isot riderit jotka tulivat ampumaan koiria. Jäbä päästää gazen läpi ja käyttää shielding scrollin. Tapan kuitenkin juuri 2 ja ne panikoivat ulos.

Muuta pelissä ei juuri enään tapahdukkaan, wild riderit saavat yhdet zombit ja itse en enään mitään. Loppusaldona sain watcherit, 3/4 riderit ja kotkan. Itse menetin Teron ja yhdet zombit ja koirat. 13-7 minulle. Sain siis mitä lupasin. Enemmänkin olisi voinut saada, koska vihun lista oli niin torpo ja pelaajakin aika paisti. Pelaajan total pisteet taisivat jäädä johonkin 30 tienoille. Vastustaja oli myös yksi hankalimmista, vänkäsi vastaan kaikesta ja yritti vähän kyseenalaisia temppuja. Valitti kokajan miten epäreilua kun omat jutut ei onnistuneet, vaikka dispellasi aina jotai 10 vaativia heittoja onnistuneesti kahdella nopalla. Dispel scrollia hän ei edes käyttänyt. Aikamoiset kutosnopat ne italian nopat kyllä oli.

Muulla tiimillä oli myös käynyt epäonnea ja kaikki ottivat turbaaniin. Hävittiin täysillä 60-100. Se siitä kärkipöydästä.
banzgo

Kierros 6. Malta

Darren Calvagna, Daemons of Chaos
Keeper of secrets, General, L4, lore of Shadow, lesser gift, Greater gift. 555
10 Pink horrors of Tzeentch 130
10 Pink horrors of Tzeentch 130
23 Plague bearers of Nurgle, Plague ridden, Banner, Banner of swiftness 344
1 Beast of Nurgle 60
1 Beast of Nurgle 60
4 Beast of Nurgle 240
2 Nurglings 80
5 Chaos Furies, Mark of Slaanesh. 70
5 Plague Drones of Nurgle, Plague bringer, banner, Proboscis. 320
4 Plague Drones of Nurgle, Plague bringer, banner, Proboscis, banner of Eternal Flame 270.
Total 2399

Vika kierros ja Malta. Vaikka oltiin hävitty Italialle, niin isolla voitolla olisi vielä mahdollisuus päästä ok sijoille. Darren oli myös vanha tuttu singleistä. Pelattiin vika kierros vastakkain ja voitin vähäsen. Tästä syystä muutin taas voittavan arvioni tasuriin, koska aavistelin ettei hän tulisi tällä kertaa hakemaan. Itselläni ei ole taaskaan oikein mitään mahdollisuuksia lähteä talsimaan kentän poikki.

Skenaario oli Blood & Glory. Normaalisti koittaisin vähän beitat muutamalla yksiköllä ja levittää niitä kentälle. Nyt kuitenkin deposin kaikki paitsi yhdet koirat samaan nurkkaan jemmaan, jottei niistä saataisi haettua pisteitä. Vihu deposi aika leveästi, mutta painottaen suurimman osan sinne vastakkaiseen nurkkaan. Minua vastaan jäi vain yhden dronet, yksinäinen beasti, horrorit ja furyjä.

Jompikumpi sai aloittaa, mutta sillä ei kauheasti ollut väliä. Taisin olla minä. Sain ekat pari vuoroa snipettyä droneja ja missilöityä furyjä. Demonit juoksivat kohti kaukaisinta nurkkaa minkä kerkesivät ja pysyivät Teron rangen ulkopuolella. Keeperillä ei ollut loitsuja, eikä horroreillakaan. Pelin jännittävin hetki oli, kun Keeper castasi kahdella nopalla misasmaa. Irkku, mutta ei vaurioita. Tähän loppui senkin loitsiminen. Demonitaulukkokaan ei tehnyt mitään villiä.

Kuva

Multa kuoli pelin aikana 2 ja puol koirayksikköä ja sain itse pisteitä puolikkaista fureista. 10-10 siis. Oma arvaukseni meni oikeaan ja peli kesti noin 45min. Ilman meidän single kohtaamista jäbä olisi varmaan tullut tappelemaan, jolloin olisin voinut saada isomman voiton. Nyt kuitenkin pelattiin se mitä parituksessa oltiin luvattu ja isojen pisteiden kerääminen olisi muiden tiimiläisten harteilla. Isot voitot jäivät kuitenkin tulematta ja voitimme vain niukasti 82-78.
Rantapanda

Viesti Kirjoittaja Rantapanda »

Hauskaa luettavaa etc-seteistä! Kiitoksia postausvaivasta, toivottavasti näitä tulee jatkossa lisää.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Jees, hienot rapsat.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kdownunder

Viesti Kirjoittaja Kdownunder »

Jep hyviä rapsoja koko tiimiltä, mukava lueskella. Kaikilta tosin en vissiin oo nähny eli mielellään lukis lisääkin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”