"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ten tales of Heresy part II

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
miP

Ten tales of Heresy part II

Viesti Kirjoittaja miP »

Kuopiossa on Horus Heresy turnaus 17-18.10. Tämän ketjun tarkoitus on koota yhteen paikkaan eri ihmisten projektit kyseistä tapahtumaa varten. Tapahtuman ketju löytyy osoitteesta viewtopic.php?f=11&t=111964

Aloitan postaamalla tänne väriprotot tulevaan First Legion armeijaani.

Veteraanikessu - suht valmis - Legioonatunnukset ja jalusta tekemättä.

Kuva

Kessu ja pari muuta keskeneräistä nappia

Kuva

Dark Angelsien ongelma on se että musta on hieman tumma väri, ja on jokseenkin haasteellista saada nähin aikaiseksi minkäänlaista kontrastia. Yritän tässä kehittää miten noista saisi hieman värikkäämpiä - vaalea, esim luminen jalusta vois toimia? Vaaleat olkapäät? Yritän kuitenkin välttää sitä perinteistä punainen musta valkoinen kombinaatiota...

Tarkoitus on anyway sekoittaa aika liberaalisti GWn ja Forgen osia - esimerkiks pre-heresy heavy weaponeista suurin osa on mun mielestäni aika urpon näköisiä - vaikka se ei ehkä oliskaan ihan kaanonia.

Threadin nimi on ainakin toistaiseksi sama kuin Ropeconia varten tehdyn threadin, mutta saa nähdä montako osallistujaa tällä kertaa tulee olemaan...
Viimeksi muokannut miP, To 03.09.2015 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
miP

Re: Ten tales of Heresy part II

Viesti Kirjoittaja miP »

… siirrän artistic direction keskustelun tänne ton Turnaukset ja pelikaverit alueen sijaan …
Scythas kirjoitti: Joskus kaverin mahdollista proggista varten googlailin 1st Legionan kuvia ja parhaimpina silmiin pistivät nämä:
Kuva
Noissa on mielestäni ihan kiva kontrasi jopa. Sakkikuviointi on pop ja punainen luo kivaa kontrastia.
Muhun uppoaa tyylillisesti ehkä enemmänkin tän threadin sisältö: http://www.warseer.com/forums/showthrea ... eHeresy-DA

Esimerkiksi

Kuva

Näyttäis siltä että muut on ratkaissut pimeysongelmaa ongelmaa pääosin kahdella tavalla - specular highlights, eli suht _extreme_ edge highlighting, ja sit erilaiset gold/silver trimmit panssarien reunoilla. Vähemmistönä on sit erilaiset valoefektit kypärissä ja pyssyissä, hazard stripet ja tehostevärien käyttö (kuten tossa mun ylläolleessa kokeilussa vaaleansiniset köydet ja kypärän "siivet"). Ja sit on tietty baset - useimmilla mun mielestäni näteillä kokomustilla figuilla on astetta vaaleammat jalustat - oli sitten kyse lumesta tai ihan vaan vaaleammasta hiekasta.

Puhtaasti DA spesifiä taas on noi isot robet - jotka saa kivasti niin vaaleiksi kuin haluaa, heraldryt olkapäissä ja tankeissa freehand muraalit - näistä hienona esimerkkinä on ton yllälinkatun threadin drop pod ja land raider

Jotenkin mulle Dark Angeleista tulee mieleen ensisijaisesti jonkun sortin black knightit joilla on kourat täynnä erilaista harvinaisempaa kamaa - volkite pyssyjä, power weaponeita, kilpiä, bannereita, conversion beamereita, voimakenttiä, skannereita yms :P Joten sillä varmaan tullaan menemään vaikka se ei ehkä peliteknisesti olis se tehokkain suunta.

PItääpä kipaista Fantasiapeleihin / GW:lle hakemaan lisää konvertointiosia - bits boksi kaipaa täydennystä. Ja pitää varmaan myös tilata vielä ennen tapahtumaa forgelta lisää kamaa - tuli ostettua liian vähän perusmarineita.
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Ja lisää work-in-progress kuvia - Heavy Support squad with Plasma Cannons. Bitz boksissa sattu oleen vaan neljä muovista kanunaa, joten squad sai veteraanikessun jolla augury scanner iWatch 30k style.

Kuva

Kuva

Jäkikäteen totesin että olis ollu fiksumpaa pistää 40k cannonit Mark IV marsuille niin reput olis näyttäny oikeammilta... Luulen myös että tulen varmaan leikkaamaan kessulta harjan pois ja pistämään tilalle siivet tyyliin toi ensimmäinen kessu...
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Sinä aikana kun en ole ehtinyt edes koskea figuihini kokoamismielessä, jätkä on jo kasannut ja maalannut yhden squadin. :D Aivan loistavaa tahtia ja jälkeä! Ei kun vaan samaan malliin loppuun asti!
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Ja Heavy Support squad with Volkite Culverin

Kuva

Nyt olis kaikki Mark IIt perusmaaleissa.
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Komian näköistä settiä!
Katoinko oikein, että oletko vuorotellut tummanharmaata/metallia ja mustaa noissa? Onnistunut yhdistelmä kuitenkin!
Kattoo nyt, josko sais tuon malcadorin kuvauskuntoon viikonloppuun mennessä.
Tuosta...
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Henkinen Johtaja kirjoitti:Komian näköistä settiä!
Katoinko oikein, että oletko vuorotellut tummanharmaata/metallia ja mustaa noissa?
Joo, hyvin simppeli skeema: musta basecoat, trimmit ja polvi/käsitaipeet parilla metallisävyllä, musta wash, panssarit parilla tummanharmaansävyllä ja sen jälkeen muut värit valittuna siten että ryhmän sisällä väriteema pysyy samana (vihreä plasmoilla, turkoosi volkiteilla). Ihan ekassa kokeilussa mulla myöskin toi headband oli perus metallinvärinen, mutta sit päädyin vetäsemään sen hetken mielijohteesta kultaiseks - saatiin enkeleille sädekehä :P Luulen että kyseinen teema tulee kulkemaan läpi armeijan.

Ajatuksena mulla oli käyttää noita metallisia trimmejä aikaansaamaan kontrastia myös tankeissa - saa nähdä miten se tulee toimimaan.
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Ja lisää Dark Angels kuvia

Rapier battery

Kuva

Command squad, toistaiseksi ilman lipunkantajaa

Kuva
Scythas

Todella hienoja! Ainoa mikä pisti silmään on nuo rapierien tähtäinten linssit, joita et ole mitenkään sutinut. Ja siksi pisti silmään että kun itse noita ko. Rapiereita ostin vuosia vuosia sitten, niin FW väitti, ettei tuo zoomiputki aseen päälle kuulu pakkaukseen, kun niiden puuttumisesta puhelimitse reklamoin...

Kultaiset osat myös saattaisivat hyötyä ruskeasta washauksesta, nyt pistävät aika kirkkaana silmään. Toisaalta tällä tahdilla tuo maalauksen laatu on todella kiitettävää.

Itse olen koemaalannut vasta yhden IW-termiksen, mutta sen metallinhohdosta ja tummuudesta johtuen en oikein osaa ottaa siitä kuvaa. Seliseli, mutta olen kuitenkin vähän parempia onnistunut aiemmin ottamaan. Tästä tulikin mieleen, että millainen kuvaussetuppi sulla on, kun tummat värit erottuvat kuvissasi hyvin? Poikkeuksellisesti, vaikka taustakin on tumma? Figut on ilmeisesti jonkin lasin päällä heijasteesta johtuen? Miten sulla valaistus ja tausta on? Jos vaikka saisin hyvät kuvat omistakin figuista kunnon neuvoilla. :)
Jussi Nurro
KuoFi.net
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

... hetken itseasiassa mietin että laitanko niitä tähtäimiä paikalleen ollenkaan, koska niille ei ollut siinä rapierin päällä oikein mitään järkevännäköistä paikkaa... Mut joo, pitääpä maalata ne linssit jollain tavalla. Kultaiset ja muutkin metalliset osat ovat itseasiassa melko tummat, mutta valokuvaussetup heijastaa niistä enemmän valoa kuin muualta figusta.

Valokuvauksen hoitaa vaimo - koska se on siinä aika paljon parempi kuin minä. Väittäisin melkein että figut näyttää paremmilta kuvissa kuin livenä :P

Itse kuvaussetup näyttää about tältä:

Kuva

Kaikissa kuvissa ei itseasiassa ole taustalle ripustettuna mitään muuta kuin noi verhot - siitä tulee toi ruskean sävy pariin ensimmäiseen.

Kamerana on Nikon D7000 105mm makrolinssillä. Kyseisellä linssillä syvyysterävyys on kohtuu kapea, josta johtuu se että ukkelit on aina yhdessä rivissä.

Kuvat on otettu aika myöhään illalla pimeän aikaan, joten huoneen yleisvalaistus on kyseisenä ajankohtana melko himmeä. Valtaosa itse figuihin osuvasta valosta tulee kahdesta Sola 1200 sukelluslampusta - normaalisti porukka varmaan käyttäis irtosalamoita. Valojen asettelu (lue: minä osoittelemassa niillä siten että niit on yks per käsi) on tehty siten että valo tulee riittävän sivusta tai ylhäältä, ettei suoraa heijastusta kameraan tule. Tossa kaapuveikkokuvassa toinen valoista on itseasiassa sijoitettu figujen taakse - reput erottuu paremmin, mutta valaistus edestäpäin on epätasaisempi.

Valotusaika ja aukko on valittu siten että itse figu on valaistu, mutta tausta ei. Heijastusefekti tulee kaksitasoisesta lasipöydästä, jonka alemmalle tasolle on kasattu iso kasa 40k codexeja ja niiden päälle musta kauppakassi.
Scythas

Totta, annetaan ammattilaisten hoitaa. :D Kiitokset vinkeistä, pitää koittaa jotain säätää että saadaan munkin figuista jotain kuvia tänne.

Aamulla sain itseasiassa 16 termaria viimein kasattua, nyt pitää rueta vetämään basecoattia niihin. Transferit tilasin jo kaksi ja puoli viikkoa sitten, mutta FW ei ole onnistunut niitä vieläkään lähettämään, vaikka viime keskiviikkona jo perään soittelinkin. Pitänee varmaan tehdä ensiviikonlopulla maastoa maaleihin, jos projekti pysähtyy transfereiden puutteeseen ennen washausvaihetta.
Jussi Nurro
KuoFi.net
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Maalauksen taso on todella hyvä ja olet saanut mustan korostettua varsin mallikkaasti. Command squad ainakin mun silmiin pomppaa esiin mk6/7 panssarin osien vuoksi. Olkasuojat ja ehkä kädet vaihtamalla figuihin saisi huomattavasti lisää 30k henkeä.
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Huh, vihdoinkin sai itsekin rakennettua ja sudittua jotain kasaan.
Sain, kuin sainkin sen Malcadorin valmiiksi viikonloppuna :)

Kuva
Kuva
Kuva

Joo, kuvat on taas taattua Henkinen Johtaja laatua (eli ei mitään mainioita). Viimeisestä kuvasta tuli osittain epäselvä, mutta kai se kuvan antaa miltä tankin takalisto näyttää:

Kuva

Kamera myös paljasti joitain kohtia joita täytyy myös ehostaa, mutta tässä kaikki tältä erää.
Tuosta...
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Kiva että projektit edistyy muillakin :)

Dark Angels librarian

Kuva

Dark Angels veteran sergeants

Kuva

Ja vahvasti aiheesta eksyen ne character series modelit - eivät oikein näyttäneet pimeiltä enkeleiltä, joten päätyivät Imperial Fists väreihin. Keltainen. Perkele. Polux haukottelee ;)

Kuva

Nyt olis pöydällä keskeneräisenä parikymmentä MkIII ja MkIV boltterimariinia. Huomenna Warhammer Fantasy roleplayta, joten urakka jatkuu tiistaina.
R3d0

Viesti Kirjoittaja R3d0 »

Mahtavan näköistä nappia! Nuo Imperial Fist:in kaverit ovat silmiä hiveleviä. Jatka samaa rataa!
Scythas

Hienoa kamaa kyllä kumpaisellakin. FW jopa ilmoitteli tänään että onnistuivat lähettämään mun IW-transferit kolmen viikon odottelun jälkeen. Päivän tässä maalannut hazard stripejä. :)
Jussi Nurro
KuoFi.net
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Mk III tactical squad

Kuva

Mk IV tactical squad

Kuva

Puuh, vasta kuvasta huomas että parista paikasta maalit rapisee pois. Helvetin muottirasvat ei sitten kunnolla lähde sillä fairyllä. No, pitää korjata ja sit sitoo lakalla.
Scythas

Tummat marinet toimii. :) Millaiset baset meinasit noille laittaa?
Jussi Nurro
KuoFi.net
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Mul olis vielä jalkaväkee maalaamatta 10 breacheria, 2 apothecaryy ja pari characteria. Breacherit tulee oleen hirmuinen urakka koska pitäis "taiteilla" jotain niihin kilpiin... ja niin kalliita että tuskin pääsevät edes Kuopion listaan - pitäis ottaa se 20 jotta olis edes etäisesti taloudellista.

Sen jälkeen oli tarkotus mäiskii paikalleen transferit olkapäihin ja rakentaa baset.

Alkuperäinen ajatus mulla oli pistää vaalean harmaata kiveä, kuihtunutta kellertävää ruohoo ja lunta - mutta snow flock tuppaa näyttään tällä mittakaavalla aika kämäiseltä... Näistä kuvista tosin näkyy jo että niiden basejen on pakko olla suhteellisen vaaleansävyisiä - mustaa vasten noi miniatyyrit ei oikein erotu. Teen varmaan jossain välissä kasan erilaisii baseja ja sit päätän niiden perusteella.

Tein muuten joskus ennen vedenpaisumista epic skaalaan imperial guard armeijan jossa jalkaväellä oli ruskea camo, ja baset oli tehty sellaisiks mustan ja ruskean soditun maiseman näköisiks. Niistä ei nähnyt _kukaan_ että mitä helvettiä sillä basella tarkalleen oli ;) Vaikee snipettää character standejä kun ei edes itse nähnyt missä niistä edes oli charactereita. No, toisaalta voi sanoa että se camo sitten toimi. Tuskainen kokonaisuus pelikäytössä. Never again.

Edit: ohhoh, tilausta vetämään: http://www.forgeworld.co.uk/en-FI/New
miP

Viesti Kirjoittaja miP »

Ja tämän illan saldo - Whirlwind Scorpius, ensimmäinen tankki jossa tuli kokeiltua tota metal rims ajatusta. Weatherointi uupuu vielä koska pitää ensin päättää miten tän armeijan aikoo basettaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”