"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[KoW] Kings of War (Mantic Games)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Mithrandir

Re: Kings of War (Mantic Games)

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

El Capitan kirjoitti:
Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Voisikos joku laittaa jotain negatiivista tänne? Me aletaan kuulostaa fanboy-laumalta. :)
- Magialla ei voita pelejä.
- Kääpiötykin, varmaan muidenkin, osumaprosentti on 33%.
- Maasto hidastaa ja blokkaa LOSia.
- Herohamm... herowar ei ole mahdollista.
- Liikaa maalattavia ukkeleita.
- Faba-armeija ei käänny suoraan peliin.
- Kantamat kun otetaan champasta, niin joskus pari nuolta/chargea jää tekemättä.
- Nerve test suututtaa joskus kun toinen munqittaa tupla kutosilla.
- No ku sii o uuret säännöt opeteltavax.
- Pelintekijä o eri q siin toises. Rahat ei mee oikeesee osoitteesee oikeil ihmisil.
- Spes Murines armeija kiitos. Vähän äkkiä kanssa!

Riittääx?

Puuttuvat PDF:t ei haittaa mua tavallaan kun joulun tienoille lupasivat sen toisen opuksen, josta löytyy sitten ne vähemmän tunnetut rodut Mantican maailmasta. Smaxxikin saa kovissa kansissa olevat armeijalistansa.
Noistahan suurin osa on positiivisia juttuja. :)

Faba-armeijat kääntyy kyllä ihan suoraan peliin jos lukee tarkkaan yksiköiden kuvaukset, jotka on tehty niin epämääräisiksi että voit käyttää esim. Elffien Palace Guard -yksikkönä niin Swordmastereita, Phoenix Guardia kuin Executionereitakin. Human Kingdomsilla on taas esim. Siege Artillery, joka voi olla yhtä hyvin Brettien trebuchet taikka se Empiren rakettipyssykkä.

Aika paljon ovat minusta nähneet vaivaa sen eteen, että kaikenlaista voit Fabasta ottaa suoraan peliin toimivana yksikkönä, ja jopa niin että yksi 10 ukon boksikin on heti pelikelpoinen. Tämä meinaa sitä että jos hyllystä löytyy vaikkapa 6. edikan Fabasta peräisin oleva armeija, se pääsee taas taistelukentille kunniaa keräämään. <3

Ja itse ainakin spottasin pari vanhaa GW:n työntekijää krediittilistalta, on niitä varmaan useampikin siellä.

Uudet säännöt eivät myöskään ole mikään este pelaajille jotka eivät maanisesti ole keskittyneet yhden pelin fanaattiseen palvontaan. Jos on joskus opetellut jonkun FFG:n lautapelin säännöt, jaksaa kyllä opetella KoWinkin säännöstön. Itselleni näiden sääntöjen opettelu on nyt erityisen hauskaa ja mielenkiintoista koska Age of Sigmarin traumatisoiva ulosteräjähdys on vielä tuoreena mielessä. Jos GW olisi tehnyt ysiedikan Fabaan edes puoleksi niin monipuolisella säännöstöllä kuin mitä kasissa oli, niin olisin ehkä jättänytkin KoWin kirjan tilaamatta.

Mutta nyt tuntuu jo itseasiassa kivalta, että GW teki miten teki. Sain vanhan Faban rinnalle uuden systeemin jonka hinnatkin ovat niin paljon reilummat ja säännöt tasapainoisemmat, että kyllä oma elämänlaatuni tästä vain kohentuu.

Jos joku muuten haluaa tulla pelailemaan KoWia Kajaaniin, niin minultahan löytyy peliklubini avaimet. :)
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Mithrandir kirjoitti:Faba-armeijat kääntyy kyllä ihan suoraan peliin jos lukee tarkkaan yksiköiden kuvaukset, jotka on tehty niin epämääräisiksi että voit käyttää esim. Elffien Palace Guard -yksikkönä niin Swordmastereita, Phoenix Guardia kuin Executionereitakin. Human Kingdomsilla on taas esim. Siege Artillery, joka voi olla yhtä hyvin Brettien trebuchet taikka se Empiren rakettipyssykkä.
Tämä on itse asiassa minua eniten kiinnostava piirre pelin luonteessa. Ikuisena konfaajana saan hyvin vapaat kädet suunnitella armeijaa.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mithrandir kirjoitti:Noistahan suurin osa on positiivisia juttuja. :)
Tokko oli vakavissaan.

Minua vähän painostaa fluffin vähäisyys koettaessa kaavailla armeijaa, mutta kai se pitää laittaa omat aivonystyrät päälle.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Sen verta tosissani olin noiden miinusten kanssa, että ne voivat olla muutosvastarintalaisten keskuudessa isoja juttuja. Itse ainakin tunnustan vierastavani kaikkea minulle entuudestaan tuntematonta ja kummallista puhumattakaan fobiastani uutta kohtaan. Kyllä minä voin sympatisoida, jos joku kokee tuntevansa omituista ilmapiiriä pelin keskuudessa, jos se ei toimi kuten se/joku toinen peli, jonka olen hyväksynyt peliksi, jota voin pelata ja minkä pelaamisesta pidän.

Ihmisille, jolle ei ole ongelmaa ampua tykillä laaserin tarkasti ja ties minkä kainaloraon lävitse, KoW on kova pala purtavaksi samalla tavalla kuin sille toiselle on ymmärtää, miten toi tykki tässä toisessa pelissä ampuu jonkun metsän läpi ilman mitään sanktiota. Tai näin ainakin itse miellän asian. Kumpi sitten näistä kahdesta pelaajasta on oikeassa, on täysin riippuvainen siitä, kumpaa mieltä minä itse olen.

Mitä tulee Faba-armeijoiden kääntymiseen suoraan ainakin minä haluan puuttua hieman. Jos mennään Faban armeijalistaosioon, niin kehtaankohan heittää ilmaan katsomatta väitteen, että 90% ekan sivun listoista ei varmaan mene hyvin KoWiin. Ainakaan yli tonnin listoiksi oli niiden koko Fabassa mitä ikinä hyvänsä. Tai noh, vähän huonosti sanottuna, kun KoWissa sankareihin hyvä jos menee 200p kun Fabassa yleisesti menee se 33% koko armeijan pistemäärästä.

Sitä mie yritän sanoa, että mitä minä itse kohtaan Faba-armeijoita pelikentällä, niin ne koostuvat melkein poikkeuksetta deathstareista + sotakoneista + hirviöistä. Kaaos ainakin on sellainen yksittäisten modelien sirkus, että KoWia pelatessa saa tehdä isoja ostoksia ennen kuin pelikentillä nähdään.

Tarkastellaan vaikka sitä suosittua Empireä:
12 Nihtiä = Regiment 250p
40 Halberdia = Horde 200p
40 Pyssymiestä = 4 Troop 400p
2 Tykkiä = 200p
Stankit, Celestical jne... = 0p
= 1050p

Jollekin valmis ja tuunattu, rakas ja menestyvä armeija on KoWissa alku. Laskemani pisteetkin taitavat olla yläkanttiin, mutta kai sitten tuohon voi ottaa mukaan lisäsotakoneen tai sitten sen velhon/sankarin, niin päästään tonniin.

Vaikka pelin pääpaino onkin niissä blokeissa kuten kaikki ovat vuosia Fabalta toivoneet, emmie usko, että ne kaappien kätköt tarjoavat paljoa KoW-peleihin. Uskaltaisin väittää, että listavariaatio ja monipuolisuus ainakin loistaa poissaolollaan. Jos sen Faba-armeijan keräämiseen, kokoamiseen ja maalaamiseen meni hermot ja tuntui ikuisuusprojektilta, niin ei se minusta ole plussaa pelille, jos kokoelma pitäisi yhtäkkiä tuplata. Se edellinenkin on kenties vielä kesken ollut parisen vuosikymmentä...
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Lassek

Joo. Itselläni piti 5000p armeija tomb kingejä olla, mutta ilman monstereita ja kärryjä ja hahmoja (perus undead-lista) kentälle tuli ehkä 1500 KoW-pistettä, vaikka olihan siinä reilusti yli sata jalkamiestä ja ushabteja ja ratsuja. Eipä siinä, numerot ovat vain numeroita ja hauskaa oli. Vaan tosissaanhan on varmaan monelle fabastajalle ongelma, että kokoelmassa rykmentit ovat kokoa viisi ja yksi kokoa sata. Ihan suoraan armeija ei mene toiseen systeemiin jos on täysin mukauduttu edellisen oikkuihin.

Figua kootessa keksin ärsyttävän vian! Jalkameehen jalustassa on kolo kiinnivaletulle pikkujalustalle, mutta se on tasan keskellä aina. Figu ei ole aina tasapainossa siinä kohdin hemmetti.
Mithrandir

Niin joo, pelaajien väsäämät Faban armeijalistat eivät tietenkään suoraan mene Kings of Wariin, onhan tämän nyt ihan selvä juttu kun pistehinnatkin on erilaiset ja ylipäätänsä armeijoiden rakenne ihan toisenlainen.

Meinasin armeijoiden sopivuudella KoWiin sitä listaa yksiköistä, mitä löytyypi Faban armeijakirjoista. Mutta on siellä ilman muuta myös paljon yksiköitä, mille on vaikea löytää vastinetta KoWista ellei ronskisti vaan pelaa proxyina. Tämän eteen kuitenkin tekevät Manticin foorumeilla paljon työtä, ja sieltä on tulossa lisää yksiköitä ja armeijoita peliin.
Lassek kirjoitti: Figua kootessa keksin ärsyttävän vian! Jalkameehen jalustassa on kolo kiinnivaletulle pikkujalustalle, mutta se on tasan keskellä aina. Figu ei ole aina tasapainossa siinä kohdin hemmetti.
Jos kokoat virallisia KoWin figuja, kannattaa niitä ehkä kokeilla yksittäisten beissien sijaan laittaa 10 ukon alustalle vanhaan Faban fillerityyliin. Näin saa yhdestä alustasta suoraan Troopin, kahdesta sen Regimentin, neljästä Horden ja kuudesta Legioonan. Kiinnivalettuja pikkujalustoja joutuu ehkä tällöin veistelemään pois, ellet upota ukkoja suoraan jonkin sopivan kokoisen movement trayn päälle kasattuun hiekkakerrokseen.
Lassek

Joo paitsi ettei innosta joukkobasetus. Esim. pienemmän skaalan pelejä tullee kuitenkin pelattua.
Mithrandir

Niin, jos meinaa käyttää noita figuja muissa peleissä niin tietysti yksittäiset baset on ainoa toimiva ratkaisu.

Muutenhan tuossa ei pahemmin mitään haittapuolta ole, kun 10 ukon alustoista voi kasata isompia ryhmiä ja tarpeen vaatiessa myös hajottaa ne taas pienemmiksi Troopeiksi. Kuljetussysteemit tietysti joutuu kehittämään uusiksi jos ne ovat sitä perinteistä yksi ukko per slotti -luokkaa.
Mithrandir

Tänään vetäistään eka testipeli KoWia kerhollamme.

Tein muutaman 1000 pisteen listan joilla homman pitäisi nopeasti avautua.

Listojen tekemiseen käytin tälläistä työkalua: http://www.phirewind.com/kow/

On ihan hemmetin kätevä, ja mobiiliystävällinen vieläpä. Vaatii tosin sääntökirjan kaveriksi, kun tämä ei rajaa esim. joitain vain sankareille tarkoitettuja taikaesineitä pois muilta yksiköiltä eikä muutenkaan selitä sääntöjä. Mutta listat tällä tulee kyllä nopeasti naputeltua ja tulostettua.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Lassek kirjoitti:Figua kootessa keksin ärsyttävän vian! Jalkameehen jalustassa on kolo kiinnivaletulle pikkujalustalle, mutta se on tasan keskellä aina. Figu ei ole aina tasapainossa siinä kohdin hemmetti.
Herätit mielenkiintoni: Mikä ukkeli kyseessä? Itse petyin kun ostin haltioita ja huomasin niiden ränkkäävän varsin mallikkaasti toisiinsa. Kääpiöt puolestaan eivät ja niitä suunniteltaessa piti käyttää vähän mielikuvitusta. Yksikään tosin ei ole vielä vaatinut kolikkoa basen alle.
Mithrandir kirjoitti:Listojen tekemiseen käytin tälläistä työkalua: http://www.phirewind.com/kow/
Pienen hetken aikaa pidätin hengitystä, että voinko saada täyden armylistin ennen sääntiksen hankkimista. Missasinko minä jotain vai saako nuo kokonaisinakin? Kivaa kuitenkin oli nähdä millaisia ne Earth Elementit ja Berserkkerit ovat. Fabassa olen aina kehunut jättiläitä armeijan tähtipelaajaksi, mutta vielä jänskättää onko se maineensa veroinen KoWissa. En nähnyt tuolla häntä.
- Sinitähti
Lassek

Kyseessä örkkijalkaväki. Ovat niin etukumarassa, että painopiste menee aika paljon huti. Tosin aloin uumoilla, että joukossa ei näytä niin pöhköltä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

The Herd on saapunut ja niin on myös Chimerakin tähän peliin!! Hui kauhia kun on käytännössä slotiton, niin mitä juustoa verrattuna siihen toiseen peliin. Olenko mie muuten ainoa ihminen, jota aina uutta listaa ihmeteltäessä tekee mieli käydä myyntipalstalla, jos vaikka joku tosi kovasti haluaa armeijastaan eroon? Sör-Skaven myi Delffejä. Kuka myy päkäpäitä?
Lassek kirjoitti:Kyseessä örkkijalkaväki. Ovat niin etukumarassa, että painopiste menee aika paljon huti. Tosin aloin uumoilla, että joukossa ei näytä niin pöhköltä.
Jännää. Itse ostin Warpathin örkkejä ja mitä olen katsellut, niin ihan identtisiä ruumiiltaan KoWin kanssa. Samaan tapaan kuin forge fatherit ovat kääpiöitä eri aseilla vain. Toistaiseksi ei minulla ole ollut mitään ongelmaa niiden kanssa. Jännää.
- Sinitähti
Ratpick

Viesti Kirjoittaja Ratpick »

Tämmönen oli tänään sähköpostissa:
Kings of War is OUT OF STOCK!

The demand for Kings of War has been unprecedented and we have burned through all of our web and retailer allocation of the Kings of War 2nd Edition rulebooks, Counter Sets, Damage Trackers and a number of army sets.

We are getting more in very soon, and the items currently out of stock will remain on pre-order. Be first in line to get them as soon as they arrive, pre-order your Kings of War 2nd Edition rulebook here.
Tavallaan harmittaa kun en ehtinyt vielä tilata omaa kirjaani, mutta ei sitä voi liian surullinen olla kun hyvä peli myy. :)
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Ratpick kirjoitti:Tämmönen oli tänään sähköpostissa:

The demand for Kings of War has been unprecedented and we have burned through all of our web and retailer allocation of the Kings of War 2nd Edition rulebooks, Counter Sets, Damage Trackers and a number of army sets.

We are getting more in very soon, and the items currently out of stock will remain on pre-order. Be first in line to get them as soon as they arrive, pre-order your Kings of War 2nd Edition rulebook here.
Tavallaan harmittaa kun en ehtinyt vielä tilata omaa kirjaani, mutta ei sitä voi liian surullinen olla kun hyvä peli myy. :)
No mut hei, Age of Sigmaria saa tosi hyvin :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Ratpick

Viesti Kirjoittaja Ratpick »

smaxx kirjoitti:
Ratpick kirjoitti:Tämmönen oli tänään sähköpostissa:

No mut hei, Age of Sigmaria saa tosi hyvin :)
:D

Palaten taas itse ketjun aiheeseen, hyvin ahkeran ekan parin viikon jälkeen työ meidän miniatyyrihikipajassa on pysähtynyt täysin: työajat on mennyt ristiin vaimokkeen kanssa ja kun kerta aloitin maalaamisen hänen kanssaan niin nyt ei ole enää intoa maalata yksin. Onneksi ei ole enää paljoa jäljellä figuja: maalaamista odottaa enää pari gargoilia, puoliveristä ja sitten vaan noi örkit ja "counts as grotesques" dragon ogret. Sitten saa tilata taas lisää leluja! :3

Mut mitäs sitten kun on 2000 pojoa pahiskääpiöitä kerättynä? Ogret vaikuttaa myös omalla tavallaan hauskoilta (joku huomautti foorumilla, että noi Ogret joilla on väkipyssyt ampuu pienempien yksiköiden yli ongelmitta), ja niissä on ainakin vähemmän maalattavaa kuin muissa armeijoissa. Mut enpä tiedä...
Lassek

Ratpick kirjoitti:Mut mitäs sitten kun on 2000 pojoa pahiskääpiöitä kerättynä? Ogret vaikuttaa myös omalla tavallaan hauskoilta (joku huomautti foorumilla, että noi Ogret joilla on väkipyssyt ampuu pienempien yksiköiden yli ongelmitta), ja niissä on ainakin vähemmän maalattavaa kuin muissa armeijoissa. Mut enpä tiedä...
Örkit tai gobloonat mennevät luontevasti kaaoskääpiöiden oheen. Ovat sitten niiden orj- liittolaisia tarvittaessa. Näin kaavailin itse, joskin aloittaen örkeistä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ratpick kirjoitti:Mut mitäs sitten kun on 2000 pojoa pahiskääpiöitä kerättynä?
Tee maastoa, kirjoita jännä skenaario taustoineen ja pelaa.

(Onneksi muuten omat kirjat ovat jo postissa.)
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Nyt on elämän tilaisuus tulle kakkosedikan ekaan KoW turnaukseen :
viewtopic.php?f=11&t=112260
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mithrandir

El Capitan kirjoitti:
Lassek kirjoitti:Figua kootessa keksin ärsyttävän vian! Jalkameehen jalustassa on kolo kiinnivaletulle pikkujalustalle, mutta se on tasan keskellä aina. Figu ei ole aina tasapainossa siinä kohdin hemmetti.
Herätit mielenkiintoni: Mikä ukkeli kyseessä? Itse petyin kun ostin haltioita ja huomasin niiden ränkkäävän varsin mallikkaasti toisiinsa. Kääpiöt puolestaan eivät ja niitä suunniteltaessa piti käyttää vähän mielikuvitusta. Yksikään tosin ei ole vielä vaatinut kolikkoa basen alle.
Mithrandir kirjoitti:Listojen tekemiseen käytin tälläistä työkalua: http://www.phirewind.com/kow/
Pienen hetken aikaa pidätin hengitystä, että voinko saada täyden armylistin ennen sääntiksen hankkimista. Missasinko minä jotain vai saako nuo kokonaisinakin? Kivaa kuitenkin oli nähdä millaisia ne Earth Elementit ja Berserkkerit ovat. Fabassa olen aina kehunut jättiläitä armeijan tähtipelaajaksi, mutta vielä jänskättää onko se maineensa veroinen KoWissa. En nähnyt tuolla häntä.
Monsterit, War Enginet ja Sankarit & Troopit on piilotettu regimenttien ja hordejen alle, niinkuin pitääkin.

Jos otat siis Regimenttejä & Hordeja niin näistä sitten avautuupi valittaviksi nuo muut jutut.

Joitakin virheitä on tähän kyllä mukaan päässyt, kannattaa tarkistaa statit yms. sääntökirjasta vielä. Sankareiden kohdalla tuntuu olevan välillä vääriä pistehintoja ja statteja.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Viimeinkin se omakin painos tota Deluxe Gamers Editionia saapui postiin, pakettiparan kolhut kyllä selittävät miksi matkassa kesti yli kaksi viikkoa.
Nyt voi rauhassa syventyä kirjaan ja sen jälkeiseen Elffiprojektiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”