"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä olisi "peli-ystävällisin" metsä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Rutabaga
Valvoja

Mikä olisi "peli-ystävällisin" metsä?

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Miten olette ratkaisseet sen ongelman joka muodostuu kun pitäisi saada jalkamies/ratsumies rykmentti metsään ja siellä on puita liian tiheästi?

itse olen alkamassa tehdä metsää(valmistelen Wood Elffeilleni turvallista kotoa :wink: ) ja rupesin miettimään tätä "ongelmaa".
Normaalithan metsät (noin yleensä) tehdään joko monesta pienestä pläntistä yhdistelemällä tai yhdestä isosta pläntistä joka on yksinään, mutta ongelmaksi muodostuu se että isoon plänttiin ei todellakaan mahdu mitään kauhean isoja yksikköjä sisään puiden takia. ja taas siinä pienistä osista kootussa metsässä koko ja muoto voivat ikävästi vaihdella pelin aikana (se muoto tuskin alunperin ollutkaan mikään jämpti).

siis kysymys kuuluu: miten olisi parasta ruveta rakentamaan metsää samalla eliminoiden muodon/koon vaihtelut ja sen että yksiköt eivät mahdu sinne?

itse sain neronleimauksen ja ajattelin yhdistää molemmat metsätyypit, eli teen "tyhjän" ruoho alustan joka on se muoto...ja sitten pistän siihen päälle pienenpieniä metsäpalasia. mutta jos osaat ehdottaa parempaa niin antaa paukkua.

jo etukäteen....kitus.
Viimeksi muokannut Rutabaga, To 19.06.2003 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Itse en lähtisi tekemään omia puita koska et jää paljoa häviölle jos menet ostaa hobbyhallista puu setin

eihän se maksa ku jotain 22 euroo ja saa yli 10 puuta ja ne on ihan hienoja puita :wink:

Mutta itse pelaan metsää sillein että jos meen metsän sisään niin nostelen puut 1 ja sitten laitan jonkun paperi lapun alle muistutamaan missä se puu oli jas itten kun unitti on mennyt sen paperin alta niin puun voi laittaa tietenkin takaisin.
Viimeksi muokannut The Rain, Pe 20.06.2003 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

Jeesh, puut kandee hakee valmiina.

Mutta jos teet metsää, tee ensin iso alue, jonka tahdot sen metsän olevan.

Vaikka pahvista.

Sitten leikkaat 3 cm sisältäpäin siihen samanmuotoisen reiän. Vähän niinkuin vessankansi. Tämän palasen voi ottaa aina pois kun jengiä juoksee metsään sisään. :)
Alandor

Viesti Kirjoittaja Alandor »

Taitaapi olla väärässä paikassa tämä...

Mutta minun mielestäni jos aikoo tehdä harvan metsän ( jonne unitti voi mennä ) kannattaa puita laittaa sen verran harvavakseen jotta sinne unitti mahtuu, ja silloin kun haluaa tiheän jonne voi päästä vain Skirmish yksiköt niin laita ne tiheästi, niin on tehty ja se on toiminut
"Victory loves prudence"
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

siis en tarvitse vinkkejä miten puita tehdään vaan vinkkejä miten metsän tekisi niistä puista että se olisi kaikkein "peli-ystävällisin"
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kokeilepa tätä: teet sopivankokoisen ja -muotoisen alustan, vaikka pahvista, mielellään tietysti sopivasti Flockkia tai muuta päälle. Puut irtonaisina tuon alustan sisälle. Kun yksikkö kipaisee metsään, puita voi siirtää/nostaa pois tieltä. Ja bonuksena metsän reuna pysyy paikallaan, eli voi mittailla milloin yksikkö on näkösuojassa, milloin ei.

Itse ainakin olen käyttänyt pitkään vastaavaa systeemiä ja on toiminut mielestäni ihan hyvin.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Täällä rakennetaan seuraavalla tavalla:

1) Otetaan metsän kokoinen pala tukevaa pahvia/styrofoamia.
2) Maalataan ja kuorrutetaan soveliaasti. Ruohomatto ja satunnainen roska ovat toimivaksi havaittuja.
3) Pistetään puut isoille roundbaseille tai vastaaville pahvinpaloille.
4) Laitetaan puiden juurelle pari kiveä ja kerros hiekkaa, sekä kasvillisuus päälle.
5) Sijoitetaan kentälle pohjaläpyskä kuvaamaan metsän mittoja ja puut sen päälle.
6) Kun joku tahtoo mennä metsään rymyämään, siirrellään puita sopivasti.

Toteutuksen yksityiskohdat improvisoidaan omien mieltymysten ja käytössä olevien materiaalien mukaan. Itse suosin pohjalla sentin-parin vahvuista foamia (esim. Finnfoam), koska se ei taivu minkään läträyksen seurauksena. Pinta nousee vähän yli muusta kentästä, mutta sen ei pitäisi häiritä. Saa laskea higher groundiksi, jos katsoo soveliaaksi. Erittäin tukeva ratkaisu syntyy tekemällä päällimmäiseen kerrokseen reikiä, joihin puiden jalustat sopivat. Tarpeeksi painavat irtopalatkin kyllä pysyvät riittävän hyvin aloillaan.

Pohjalevyn päällystyksessä voi käyttää tummempia flokkeja (paremmista pienoismalliliikkeistä), kuivan sammalen murua ja ehkä pientä risusilppua. Näillä syntyy metsäisempi tunnelma. Kannattaa kuitenkin jättää pinta sen verran kaksiulotteiseksi, että tarvittaessa kokonainen regimentti pysyy vaakasuorassa. Isommat puskat ja kivet voi laittaa samanlaisille alustoille kuin puutkin.

Pari esimerkkikappaletta löytyy ja lisää teen kunhan ehdin. Kuvia pitäisi olla saatavilla piakkoin. Syytän kameroiden toimittajaa, jonka logistiikka ei pelaa. Muuten olis jo...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Golem

Viesti Kirjoittaja Golem »

Kuten monet tossa sanoi kannattaa tehdä joku pahvi joka määrittää tarkkaan sen metsä alueen, niin ei tarvitse laittaa mitään paperilappuja sinne missä puu oli. Kun eihän niiden puiden paikoilla siis peliteknisesti ole mitään väliä kunhan vaan sopii missä mettän raja menee vaikkei siinä puita olisikaan. Ja jos kuljet rykmentillä jonkun suuren metsän läpi eihän sinun ole pakko sitä koko unittia sinne tunkea vaan voit laittaa esim. champan sinne edustamaan koko porukkaa ja laitat sen unitin sitten takaisin pöydälle kun pääset pois metsästä tai aikaisemminkin jos tarve vaatii.
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."

-Alivaltiosihteeri
Tal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tal »

Fooqa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fooqa »

Tal kirjoitti:Tässä nyt olisi kuvakin: http://www.stargrunt.ca/gallery_modelin ... nvoy01.jpg
oho onpas kenttä tungettu täyteen :o eikös tuo ole aika vaikea liikkua?
Suonissani vertaa salohaltian veri...
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

No ei toi nyt ees näytä metsältä vaan joltain paikalta missä kasvaa puita siellä täällä. Tietenkin tuon tyyppinen metsä olisi peliteknisesti kaikkein järkevin.
minä olen swamphead
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

http://www.tutka.net/~tuomas85/puu%20h%e4ss%e4kk%e4.jpg Itse ratkaisin ongelman tekemällä GW peruspuista irrotettavia eli liimasin puut baselle ja nykäisin sen lehvästön irti muovisesta juurestaan. Nyt ne voi ottaan aina irti kun haluaa figujaan metsään työntää eikä yhdenkään puun paikka voi vaihtua.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Tal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tal »

Fooqa kirjoitti:
Tal kirjoitti:Tässä nyt olisi kuvakin: http://www.stargrunt.ca/gallery_modelin ... nvoy01.jpg
oho onpas kenttä tungettu täyteen :o eikös tuo ole aika vaikea liikkua?
En minä vaan tiedä, kun ei ole tullut kokeiltua (vielä). Kuva on Stargrunt skenaariosta joka pelattiin Torontossa joskus kesällä 2002. http://www.stargrunt.ca/gallery_modelin ... y_main.htm
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Tein pari pikametsää tuonne lahden turneeseen siten, että pinnoitin ja väkräsin pohjan ihan normaalisti mutta jätin puut sinitarrakiinnitteisiksi, hyvin näppärä tapa, etenkin kun puita tulee vielä laulettua ympäriinsä.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Ripustat kattoon lehvästöt! Näin rungot ei ole tiellä...

Lehvästön varjo määrittää metsiköiden rajat :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”