"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figu(muka)taikauskoa

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Laitan aina omat noppani sellaiseen mustaan sametti pussiin hautumaan yön yli tyynyn alle lämpimään ja luen niinden kanssa iltarukouksen. Ennen peliliä asettelen nopat pöydällä kolmen nopan ryhmiin 6ylöspäin jolloin ne keräävät voimia ympäristöstä ja voivat lentää kohtalon siivin kohti voittoa. :)
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Timorion

Viesti Kirjoittaja Timorion »

Kaikkein tehokkain keino on toistella haluttua tulosta sindariksi ennen nopanheittoa. Toinen hyvä keino on pyytää edellä mainittuja jumaluuksia apuun. Empiirisissä tutkimuksissa olen havainnut että suotuisin näistä on CROM! Oikein kriittisessä tilanteessa pitää vaan huutaa Crom! Grant me one request! grant me victory! grant me revenge! (suoraan Conan Barbaarista).
"A wise man hears one word and understands two."

https://pikkumiehet.wordpress.com
Stonetroll

Viesti Kirjoittaja Stonetroll »

Aika klassinen vaikkakin haitallinen tapa vaikuttaa noppien lopputulokseen on tokaista jotain tyhmää tyyliin:"Ei tuossa voi tulla kahta ykköstä" juuri ennen heittoa.

Edit:Aika moni oli jo sanonu saman,pitäs varmaan lukee koko threadi ennenkuin vastaa.
Vielä käytännön esimerkki tältä päivää,DE:ni testasivat ld10:llä hyökätä epäkuolleiden kimppuun,ja kummatkin kämmäsivät.Piti sitten sanoo just em. tavalla kämmäsin ne kummatkin uudelleen.
Minulla on toinenkin hyvä teoria jonka olen kehittänyt.Se tunnetaan "kauhun tasapainona",millään muulla en voi selittää miten aina tiettyä vastustajaa vastaan nopista menee teho juuri ratkaisevalla hetkellä ja turpaan tulee.Tai sitten sillä on minusta joku voodoo-nukke...
Viimeksi muokannut Stonetroll, To 08.05.2003 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Mullakin on näitä maagisia noppia. Ovat jostain lautapelistä pöllästyt kaksi vihreää noppaa, joita käytän erityisesti örkki peleissä. Kuten armeijakirjassa sanotaan vihreät nopat ovat itsensä Gorkin ja Morkin siunaamia ja totuus muuten on, että ne ovat onnistuneet noin 80% heitoistaan! Että silleen...saa nähdä miten ne hyväksyvät dark elffini, mutta tutustuneet ne on jo toisiinsa!
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Jonkin asian julistaminen on pahin virhe mitä pelissä voi tehdä! Tämän tietää jokainen joka on pelannut edes vähän kauemmin ;)
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Varjomies

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Tämä on jo aika tyhmä juttu, mutta pelaillessani DoW:lla aika usein "siunailen" noppia lipunkantajien edessä tai hinkkaan noppia jo kuolleisiin nappeihin. Marttyyrien verellähän taistelut voitetaan. :D

Toinen mikä on taikauskoa ja vahvaa sellaista pelatessani Nurglella (pelillä ei väliä) pitää kaikkea olla seitsemän. Power-noppaa, hahmoa per rykmentti/squadi, seitsemän deployattavaa...kaikkea todella typerää ja vähemmän järkevää. Ja hirveä uhoaminen jos pitää ottaa breikki seiskaa vastaan tai seitsemän panssariheittoa eikä mitään saa ryssiä. Nurglen lucky seven, vai? :wink:
Trip

Viesti Kirjoittaja Trip »

mun kaveri on ihan hullun hyvä heittää noppii mut on mullaki omat manaukset esim mä otan 3 nopaa summan mutikassa ja ravistan niin että suu on auki ja kuola lentää ja heitän nopat pöyälle ja oho triplat mun oma screaming bell TUHOUTUU :D
Keke

Viesti Kirjoittaja Keke »

Parasta on heiluttaa kanaa, jonka kaula on katkaistu peli pöydän yllä ja samalla hokea "heitot onnistuu, heitot onnistuu". Roiskunut kanan veri muodostaa kuusi tahraa pöydälle. Asetat noppasi näihin siten että nopat mistä haluat ykkösiä yhdelle läikälle ykköset ylöspäin. Sama kaikille silmä luvuille. Vastustajan ei saa antaa koskea noppiin ja jos koskee niin lue vastataika (hän ei rakasta teitä). Tämä toimii, kysykää vaikka Jamolta tai Bonesripperiltä...
"Brace for impact!"
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Heh, ihan kyyneleet tulee silmiin kun näitä lukee, mutta itselläni ei mitään tälläsiä tapoja oo paitsi että on alitajunta sanoo koko ajan, että ois täytyny ottaa toi noppa kun on heittänyt nopalla ykkösen ja sitten *****taa niin että alkaa heittelee nappeja seinille, kun ihan piruttaen kokeilee noppaa,jota myös harkitsi heitettäväks ja sitten siitä tulee kutonen tai vastaava, se *****taa.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Usein sattuu niin että vahingossa kutsuu jotain korkeampia voimia vaikkei tarkoitakaan... Kerran kun Corsairini ottivat kolme woundia Chaos Warruja vastaan (-1 AS), sanoin vahingossa "okei, siis 3 savea" enkä "3 saving throwta" ja heitin ne kolme kuutosta. ;)
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

itse joskus yritän manata jotain ihmeelistä niihin noppiin esim. ölisen jotain ylistystä khornelle lähitaistelussa kaaos mariineilleni ja miten käy melkein kaikki haavoittaa ja tappaa.

Toinen peli pelasin silloin skaveneita vastaan (VC) ja tietenkään en oikein luottanut armeijaani ja kuinkas magiassa käy kaikki nopat jotka eivät mene matolle niin tulee melkein aina miscast tai jotain.

Tai sitten pyyttä noppien jumalilta siunausta yhteen todelle kriittiseen nopan heittoon. Hero questia pelatessa toimi tarvitsin kutosen että velhoni pääsis pakoon ja kuinkas käy sieltä tulee 6 :D :D :D .
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Watchman

Viesti Kirjoittaja Watchman »

Joskus juveniilina lapsosena ja pari vrk valvoneena olen esittänyt rivoja eleitä (en kerro mitä) nopilla heitellessäni niitä ja kas kummaa - huomattavasti keskivertoa parempia tuloksia! Siispä otetaan tästä opiksi ja tehdään kaikki rivoja eleitä nopillamme...
There is no saint
Without the sinner
IO

Viesti Kirjoittaja IO »

Totuushan on, että mielialat ratkaisee, mitä nopista tulee. Kylmän rauhallinen asenne takaa hyvää noppaonnea, kun taas turha rimpuilu ja hermostuminen tarkoittavat melkein varmaa kirousta.

Ja kaverin ulkomailta tuomilla nopilla EI SAA HEITTÄÄ!!! Se on kumminkin painottanut ne jossain woodoo-majassa afrikan pimeimmässä sydämmessä. Uskokaa pois, olen kokenut tämän...

Ja heittämisen "harjoittelu" auttaa. Ennen heittämistä heitetään noppaa monta kertaa, niin, että aletaan saada hyviä numeroita. Yleensä tämä onnistuu...
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
Icingdeath

Viesti Kirjoittaja Icingdeath »

Siis mä olen aina luottanut kahteen isoon valkoiseen noppaan. Kun aloitan testejen heittelemisen, se tehdään niillä isoilla. Sen jälkeen siirytään pieniin, niin niistäkin tulee hyviä numeroita, koska ne eivät uskalla uhmata niitä kahta isompaa. Mutta auta armias jos isoista tulee 1 ja 2 :? ...

Niin, ja vinkkinä vaan, että kun vastustaja heittää taika heittoja pitää kiljua "Snake eyes" "Miscast" "tupla 1" tai jotain sinne päin, ja kun vastustaja heittää LD testiä, pitää aina huutaa "Irresistable force!"
Enemy of my enemy is my friend
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Mulla on sellanen armor save noppa jolla onnistuin aina(siis shadow field savessa(+2)). Tein testin niin se ei heittänyt kertaakan ykköstä kymmenstä heitosta!
Mut sitten kaveri tuli ja kosketti sitä. Heitin mutta se oli aivan pois tolaltaan. Sitten mä maalasin sen kupat punaseksi.
Ei auttanut paljoa. Sitten maalasin sen metalliseksi kuoppia lukuunottamatta(kuvaten armor save noppaa). Ei auttanut vieläkään. Heittelin sitä ympäri huonetta ja leikkelin sitä ja sitten upotin lakkaan. Lakan kuivumisen jälkeen suhkutin siihen dödöä ja heitin.
Mutta kirous ei ollut poistunut kokonaan. Viimeisellä heitolla se heitti ykkösen.

Aargh, kohta poltan sen pas**n.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Keke kirjoitti:Parasta on heiluttaa kanaa, jonka kaula on katkaistu peli pöydän yllä ja samalla hokea "heitot onnistuu, heitot onnistuu". Roiskunut kanan veri muodostaa kuusi tahraa pöydälle. Asetat noppasi näihin siten että nopat mistä haluat ykkösiä yhdelle läikälle ykköset ylöspäin. Sama kaikille silmä luvuille. Vastustajan ei saa antaa koskea noppiin ja jos koskee niin lue vastataika (hän ei rakasta teitä). Tämä toimii, kysykää vaikka Jamolta tai Bonesripperiltä...
jaa tästä se sinun nappa"tuurisi" johtuu...
_mursu

Viesti Kirjoittaja _mursu »

Joka ei noppiensa kanssa öitään vietä, on sairas, ja karttaa huonoja heittoja!!

Nainen saa nukkua sohvalla..

EDIT: Hups, sohvallahan nukkuu itse armeija.
Lattialle siitä, hus.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

alkuaikoina 40Kn parissa kaverillani oli tapana sanoa tiukan paikan tullen "c'mon, c'mon, daddy needs a new bolt gun" ja liikuttaa kämmentään 10cm vaakasuorassa siinä missä nopas pyörivät....ja aina tuli vitosia tai kutosia...sittemmin muiden kanssa "bannattiin" tämä tapa.

nykyään en usko kuin noppien mielialan vaihteluihin ja siihen että ne todellakin osaavat lukea ajatuksia.
nopathan ovat todella herkkiä ja simppeleitä otuksia ja ne saattavat järkyttyä jo pienistä asioista.

näin pitää toimia jotta olisit noppien kanssa sujut:

1. älä missään nimessä mene heittämään sellaisia noppia joissa on jo valmiiksi pieni luku, ne nopat ovat masentuneita. ja jos menet heittämään tälläistä noppaa ja itse suutut/vihastut/turhaannut siitä huonosta lukemasta minkä noppa antoi, aistivat muut nopat tämän ja masentuvat itse vain lisää.

2. ajattele positiivisesti, näin sinun nopatkin tulevat iloisemmiksi ja antavat sinulle suurempia lukemia....ja mestari nopanmanipuloijathan ajattelevat koko matsin itselleen massacreksi ja visualisoivat kaikki vuorot päässään itselleen edullisiksi, näin voitto on varma.

3. välitä nopistasi, ajattele niitä hyvällä(lue: ajattele suuria lukuja) aina kun heität, ja ajattele niitä yksilöinä äläkä massana...jotkut nopista ovat niin herkkiä että saattavat suuttua siitä että heitä kohdellaan kuten muita noppia. ajattele jokaista noppaa erikseen.

4. ja tietysti jos olet joutunut niin surullisen tilanteen eteen että sinun pitäisi ottaa Leadership testi, niin käytä tähän tarkoitukseen vain tuohtuneita noppia.
ja älä missään tapauksessa pidä kiukkuisia noppia ja iloisia noppia lähellä toisiaan, tällöin niiden mielialat vaihtelevat todella nopeasti etkä pienenajan päästä tiedä mitkä nopistasi ovat iloisia.

tälläistä minä käyn läpi joka taistelussa...mutta se on nyt jo niin kovin iskostunut minuun niin se tulee ihan luonnostaan.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Tämä jedi kädenheilautus on erittäin toimiva keino ellei se toinenkin tajua tehdä samaa jolloin koko homma riippuu siitä kummassa voima on vahvempi! :D
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
chief

Slice&Dice!

Viesti Kirjoittaja chief »

Chieffillä on myös pari "pahaa" tapaa,liittyen noppiin.... :wink:

1.Jos pöydällä on muita noppia,kuin omia niin etsin ne omat nopat käteeni ja heitän niillä.

2. Sanon AINA vastustajalle,joka on magic-phasessa ja juuri heittämässä kriittistä spelliä että "nyt olisi miscast ihan kiva!" Toimii noin 45% tapauksissa.... :wink:

3.Lämmitän noppiani heittelemällä harjoitusheittoja... :roll:

-Chief
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”