Eipä oo vanhan mallisissa fusiliereissä raketinheitinmiestä, ni täytyypä sitten kyhätä sellainen itse. Instant Mold-Milliput-rautalanka-yhdistelmä vaikuttaa kyllä lupaavalta. Nää on sen verran kalliita figuja, että konvertointi tulis kalliiks, ni aattelin kokeilla oikeiden osien kopioimista. Tässä alkua ja kokeilua. Rakenteeltaan hienompaa Milliputtiakin ois olemassa, mut katotaan ny ens, miten tää standardiversio toimii.
Muotin teossa hankalinta on saada ilmakuplat pois. Vaikka kuinka huolellinen olisi, niin kyllä niitä sinne kuitenkin jää. Itse päätin puristaa ilman sellaisiin vähiten häiritseviin kohtiin, kuten tässä tapauksessa baretin päälle ja kengänpohjiin, joista valmiissa valussa on sitten helppo karsia ylimääräinen aine pois. Ihan kaikki yksityiskohdat eivät tässä muotissa onnistuneet. Esim. panssarin selkäosan yläosa jäi vähän liian sileäksi.
Vaikeaa on myös saada juuri oikea määrä täytettä muottiin, ettei tuu liian laihaa, eikä liian läskiä. Tähän ekaan tulokseen oon kuitenkin ihan tyytyväinen. Siistitään sitten Milliputin kuivuttua valujätteet pois. Ei tästä nyt mitään näytteillepano-figua tuu, vaan pelinappula ja siinä mielessä suhtaudun kyllä näihin materiaaleihin ihan optimistisesti.