"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miniatyyripotkustartit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Re: Miniatyyripotkustartit

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mitään veikkauksia loppusummasta? Mantic on näköjään KS:sta vetänyt 350k$-1.2M$ potteja, joista isoin tuli alkuperäisestä Deadzone KS:ta. Tässä mielessä ehkä uskon, että jää tuosta 1M$:stä (koska tässä vaiheessa ei ole vielä tämän enempää pottia kertynyt), mutta lopputulos voi olla siinä 500-700k$ pinnassa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Silveri kirjoitti:Mitään veikkauksia loppusummasta? Mantic on näköjään KS:sta vetänyt 350k$-1.2M$ potteja, joista isoin tuli alkuperäisestä Deadzone KS:ta. Tässä mielessä ehkä uskon, että jää tuosta 1M$:stä (koska tässä vaiheessa ei ole vielä tämän enempää pottia kertynyt), mutta lopputulos voi olla siinä 500-700k$ pinnassa.
Vastasin varsinaiseen Warpath säikeeseen.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Pahoittelen syvästi ettei tämä ole ihan oikea joukkorahoituskampanja, mutta Knights of Dice on juuri lykkäämässä markkinoille MDF-tönöjä art deco -hengessä. Suunnittelu ja yksityiskohdat näyttäisivät olevan paljon näpsäkämpiä kuin joidenkin valmistajien tarjoamissa karvalakki-pahvilaatikoissa.

Kuva

Australian taalan kurssi tekee näistä verrattain edukkaita, ja ennen marraskuun seitsemättä ennakkotilatessaan saa ilmaiset postit. Ehkä tämä siis menee juuri ja juuri rahoituskampanjasta, vaikka tuote onkin jo valmiina eikä maaleja venytellä.

Käyttöä voi löytyä moneen genreen jo 1800-luvulta alkaen ja jatkuen vaikka mihin asti jos vain paikalliset eivät ole jaksaneet räjäyttää taloja toisenlaisten tieltä. Suhtaudun edelleen vähän skeptisesti laserleikkaukseen mm. kaiteiden ja katukrääsän kanssa, mutta taloissa on tiettyä potentiaalia kaiken sortin pulppaukseen. Voi mennä tilaukseen, koska juuri vähän aikaa sitten tuskailin kelvollisten 1900-luvun kaupunkitalojen huonoa saatavuutta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

No mutta tämähän on juuri sitä mitä etsin. Kiitos vinkistä.
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Multiverse Ameriikassa tekee kanssa tuon sortin jutskia:
http://www.multiversegamingterrain.com/

Euroopan puolella pitäisi ainakin Battlefield Berliniltä löytyä.

Mikä näin off topic todettakoon.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Webbisovelluksessa itse kasattavat 3D-printatut figut yrittävät uudestaan onneaan Kickstarterissa.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Myyra kirjoitti:Webbisovelluksessa itse kasattavat 3D-printatut figut yrittävät uudestaan onneaan Kickstarterissa.
Tuo admech inspiroitunut riptiden, dreadnoughtin ja warwalkerin rakkauslapsi on oikeastaan aika jeppis.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Onko ihmisillä muuten millaisia kokemuksia Australiasta tilaamisesta? Kestääkö ja maksaako paljon?
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Eurekalta tuli viime vuonna paketti lentopostina kuudessa päivässä kotiin asti. Postimaksut olivat useampia kymppejä, mikä nyt ei liene suuri yllätys kun kohtalaisen jämäkkää lyijyboksia lennätetään toiselle puolen planeettaa. Sitä ennen olin tilannut lähinnä hartsialustoja, jotka tulivat ketterästi pikkukirjeenä. Omien kokemusteni mukaan ihan tehokas laitos, eikä edes aivan järkyttävästi hinnoiteltu ottaen huomioon että täältä katsoen puhutaan lähestulkoon maailman kaukaisimmasta pisteestä. Ei sieltä nyt tyystin huvikseen tavaraa tilaile, mutta onnistuu kyllä jos tarvetta on ja pysytään esimerkiksi pikku-ukkojen kokoluokassa. Mielestäni parempi ja halvempi kuin esimerkiksi Kanada.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Olen tilannut Australiasta ja mainitusta Kanadasta ukkoja. Molemmista on tapaus, jossa lähetys ei koskaan tullut perille. Näin ei ole käynyt USAsta, Aasiasta tai Euroopasta tilatessani. Kannattaa pitää huolta, että lähetyksessä on vakuutus ja/tai seuranta. (Kuulemma se on Singaporen lajittelukeskus, jossa Australiankin kamat saattavat eksyä tai joutua parempien keräilijöiden taskuihin. Taitaa olla maailman suurimpia lajittelukeskuksia.)

Muuten Australia on kauempana, Kanada lähempänä, ja toimitusajat sen mukaisia. Kansanyhteisön jäseninä ei joudu maksamaan EU:n tuontitulleja (kuten Jenkeistä tilattaessa), joten isommat setit eivät juutu tulliin ja tuota lisäkustannuksia. Jos tarvetta on ja kampanjapostitus ei maksa ylimääräistä, sanoisin, että kannattaa hankkia suoraan Ausseista.

Kyllähän noita taloja lopulta saanee jonkun eurooppalaisen välikäden kautta, mutta aivan varmasti kalliimmalla.

-ile
tnjrp
Viesti:

Modiphiuksen Infinity RPG-KS:iin on ilmeisesti yleisön pyynnöstä saatu hieman aikaisempaa tolkullisemman hintainen tapa miniatyyrien hommaamiseen:
https://www.kickstarter.com/projects/mo ... ts/1364653

Tosin tuokaan ei juurikaan auta kuin tapauksessa, jossa haluat kaikki 6 miniatyyriä (tai uskot pystyväsi diilaamaan tarpeettomat pois käypään hintaan). Mahdollisesti miniatyyrikansaa innostamaan on myös otettu Corvus Bellin jo aikaisemmin julkaisemia Dire Foes -paketteja, muttei niitä tuota kautta kannata hommata ellei halua sitä 40-sivuista RPG-kirjasta tykö ja silloinkin mielestäni kirjalle alkaa jo tulla melko paljon hintaa.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

tnjrp kirjoitti:Modiphiuksen Infinity RPG-KS:iin on ilmeisesti yleisön pyynnöstä saatu hieman aikaisempaa tolkullisemman hintainen tapa miniatyyrien hommaamiseen:
https://www.kickstarter.com/projects/mo ... ts/1364653

Tosin tuokaan ei juurikaan auta kuin tapauksessa, jossa haluat kaikki 6 miniatyyriä (tai uskot pystyväsi diilaamaan tarpeettomat pois käypään hintaan). Mahdollisesti miniatyyrikansaa innostamaan on myös otettu Corvus Bellin jo aikaisemmin julkaisemia Dire Foes -paketteja, muttei niitä tuota kautta kannata hommata ellei halua sitä 40-sivuista RPG-kirjasta tykö ja silloinkin mielestäni kirjalle alkaa jo tulla melko paljon hintaa.
Edullisemmaksi se tuli jos hommas niistäki kaikki viis pakettia kerralla. 15 figua 150€ plus artit ja storyt päälle.
tnjrp
Viesti:

Vaihteeksi löytyisi potkukäynnistettävää niille, jotka mielivät historiallista kamaa alla n. 28mm skaalassa. Tässä tapauksessa ensimmäisen maailmansodan aikaista tankkikalustoa 1/100-skaalaisena.
https://www.kickstarter.com/projects/19 ... -great-war

Näyttää kohtuullisesti kelpaavan kansalle.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Nuo Plastic Soldierin ensimmäisen maailmansodan figut on 15mm skaalassa, ei 28mm. Vähän kutkutteli jo se alkuperäinen lautapeli potkustartti, mutta sain pidettyä vielä toistaiseksi neitsyyteni tällä saralla.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
tnjrp
Viesti:

Virallinen ilmoitushan on siis 1/100, kuten ilmaisinkin. Ymmärrän kyllä, että kiusalliseen paikkaan osunut kirjoitusvirhe "alla 28mm" saattaa sekoittaa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Vaikka I-maailmansota onkin sydäntä lähellä, niin vielä pystyn vastustamaan, kun noille ei ole ihan irrallista käyttöä ja kuitenkaan kauhean paljon tuota lautapeliä ei tulisi pelattua kuitenkaan. Toki, jos pelaisin WWI FoW:ia, niin juttu olisi eri.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Pari projektia tullia pelkäämättömille.

---

Hippasen hämäävän oloisesti firman nimen takia otsikoitu KS kerää rahaa n. 28mm skaalaisen MDF-maaston tekemiseksi. Idea ei siis ole ihan uusin mahdollinen, ja mainoskuvassa vieläpä vilahtaa Infinityn miniatyyri, mutta onhan tässä sentään otettu käyttöön se kaikkein skifistisin muoto eli kahdeksankulmio.
https://www.kickstarter.com/projects/56 ... 28mm-games

---

Sitten jotain ihan muuta eli hirviöitä niille, jotka kaipaavat <insertoi tähän sopivaksi katsomasi Syfy Filmsin laatuleffa> -henkistä toimintaa miniatyyripelilaudalleen. Tyyliin kuuluu, että tässä on kyseessä jatko-osa.
https://www.kickstarter.com/projects/23 ... harktipede
tnjrp
Viesti:

Sitten vaihtelun vuoksi jotain Espanjasta ja uudelta yrittäjältä. Mikä pakkaa jo nykyään samaan varoitussummerin itsellä soimaan, mutta se on se kuuluisa toinen juttu varmaankin.
https://www.kickstarter.com/projects/17 ... al-wargame

Hieman tavallisesta poikkeavaa on myös aihepiiri eli Crimson Skies -henkinen dieselpunk-lentelysotapeli on kyseessä, puolittain pakollisella pseudoCthulhulla koristeltuna. Skaalaksi on valittu ehkä hieman yllättäen niinkin isoja miniatyyrejä tuottava kuin 15mm.

Amerikan puolelta Atlantia yritetyt tämän tyyppiset pelit eivät ole uponneet viime aikoina massoihin eikä tämänkään veto ole ihan huikeaa. Mutta miksei tuosta voisi jotain iloa olla, ainakin leijuvien polyyppien muodossa. Mutta ehkä kykenen vastustamaan niidenkin imuvoimaa.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Parin vuoden takaisesta Adam Pootsin Kingdom Death Monsterista saattaa jopa tullakin jotain, sain nimittäin eilen ensimmäisen osan massiivisesta lähetyksestä. En tietenkään malttanut odottaa niin kasasin sen ekan satsin välittömästi:
Kuva
Tässä pitäs olla vielä hyvin aikaa saada nuo maaleihin ennen kuin itse emopeli saapuu postissa, joka saattaa hyvinkin olla jo marraskuun puolella. Kolmas aalto on sitten expansionit ja se tulis vissiin ens vuoden alkupuolella.
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Siis toi Monster on jotain käsittämättömän hienoa. Figut, konsepti, kaikki..näin siitä untakin..voi kun olis ylimäärästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”