Pistetäänpä pikkuisen rapsaa ensimmäisestä turnauksesta missä on tullut käytyä vaikka menestys ei päätä huimaakaan.
Kalle Kouri (HE)
Rinssi (G), Barded Steed, Leaping Gold, E Shield, Potion of Str, Luck Stone
Arkkimaagi (Lvl. 4 Beast), Barded Steed, Säilöntätalismaani, Forbd. Rod (paska valinta kun ei saa kun 2 noppaa).
Noble (BSB), Barded Steed, D Armor, Shld, Lnc, Maailmanlohmurätti.
Maagi (Lvl. 2 Heavens), DsplScrl, Khainen sormus.
13 x Shelm+kilvet+FCG
5 x Reaver bow swapillä + liput (2 kpl.)
5 x Reaver bow swapillä
23 x Peeniks kaarti + FCG + Razor banner
4 x Pultteri
7 x Sisko
1 x Kutka
Lista ei toiminut turnee olosuhteissa lähellekään suppeiden reenipelien tapaan. Shootta jengeille hävisin shootassa ja magia oli myös turhan kehnoa ja ilman ulottuvuutta. Lady Fortuuna ei näköjään mahtunut volkkarin kyytiin, joka sitten tietysti vaikutti muuhun suorittamiseen. Eli amatöörimäisyyttäni nopan pyöriessä surkeasti peli tuppasi sekoamaan aika pahasti enkä malttanut odotta openingejä vaan tuli runtattua väkisin.
Peli 1: Jens Renberg (TK)
330pts Grand Hierophant Khatep
285pts Liche High Priest
Core Units: 713pts
308pts 48 Skeleton Archers
405pts 7 Skeleton Chariots
Special Units: 882pts
96pts 4 Carrion
96pts 4 Carrion
3 x 230pts Khemrian Warsphinx
Rare Units: 490pts
135pts Casket of Souls
175pts Hierotitan
2 x 90pts Screaming Skull Catapult
Ekaan peliin marssi vastaan Jens Renbergin komentamat TK:t. No ei ne marssinu ne vaan laahusti. Skenu oli battle line. Kentällä kaks impassablea vasemmalla laidalla molempien depo rajoilla. Keskellä "lampi" jota käsiteltiin dangerous terrainina, mun oikealla laidalla deporajalla iso ruin. Spelleistä sain kaikki mitä tarvittiin. Savage Beast, Amber Spear, Anraheir ja Wyssan. Vihulla ihan hirviä läjä kortteja ja mietiskelin että mitä ihmettä tekee tollasella määrällä spellikortteja; varmaan yht. 20kpl. (ja tämän selvisi myöhemmin pelin kuluessa).
Depoan kaikken läimän omaan vasempaan ja ellyrianit ripottelen pitkin kenttää. Shelmibussi sankareineen impan vasemmalle koukkaukseen ja peenikskaarti etenemään suoraan ja ottamaan osumaa impan oikealta puolelta. Siskot ja pultterit keskelle avoimelle.. Vastustaja rakentaa omistaan linnan katapulttien ja casketin ympärille.Skellu archerit Jens deposi n. 0,5m pitkäksi muuriksi deponsa etulaitaan. Aloitus menee Jenssille.
Ekavuorolla Jenssin katapultit täräyttää pari direct hittiä keskelle peeniksejä, no voi voi puolet lähtee manan maille. Jens hieroo magia korttejaan. Iso skellu boksi ampuu Ellyriani porukan kerralllaan parissa vuorossa. Itse työnnän peeniksejä pari kiekkaa eteenpäin ja näyttää että vastaan tulee sfinksi ja vasemmalla shufllaan shelmibussia iskuasemiin. Jens hieroo taas korttejaan aika kauan. Kolmos vuorolla Jenssin depolla olevan impan ympäri chargella sfinksiin kiinni, sfinksi menee rikki ja overrun Jenssin lintuihin. Jens pukkaa sfinksin kiinni peeniks ripeisiin ja tappaa ne. Jens “kiitää” omalla bussillaan pakoon mun depoa kohti minkä kerkeää ja liikuttaa sfinksejä ja hierotitania diverttaamaan mun bussia ja hieroo spelli deckiään ennätys pitkään. Pakko muuttaa suunnitelmaa ajan puutteen vuoksi; tapan hierotitanin ja reformaan katapulttejen ja casketin suuntaan että saan edes jotain. Nelos vuoron alussa aika on todella vähissä. Jens juoksee bussilla kauemmas ja hieroo vielä kauemmin magia korttejaan. Nelosella saan katapultin ja pisteet 8-12 pataan. Jos olisi pelattu täydet 6 vuoroa pisteet olisivat todennäköisesti toiset.
Pelaaja tuntemus olisi todellakin ollut avuksi sillä pelimekaniikka oli todella hidasta ja ratkaisujenden teko kesti pitkään.
Fantasia Fanatic XXVIII Umeå (HE)
- Kdownunder
Fantasia Fanatic XXVIII Umeå (HE)
Viimeksi muokannut Kdownunder, Ma 05.10.2015 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kdownunder
Re: Fantasia Fanatic XXVIII Umeå (HE)
Peli 2: Daniel Espling
Malekith
PegsuBSB Armor of destiny
Pikku sorsa
Hag
27 Witchiä + Razor banner
2x5 Darkriders
9x Shade
7x Shade
4x Pultteri
5x WarloK
Daniel voitti puolen valinnan ja valitsi ovoimemman puolen että voi paukuttaa vapaasti pulttereilla. Mulla vasemmassa laidassa impa, vähän kentän keskikohdasta vasemmalla keskikentälle päin ulottuva kukkula ja oikeassa laidassa molempien depo rajalla impa. Daniel depoaa kaiken ammunnan mun vasempaan johon koitan laittaa vain kaiken minkä voi evakuoida. Maletkithin ja bsb:n keskelle ja pultterit pitkin takalaitaa aukiolle. Depoan peeniksit keskelle (johon Daniel vastaa droppaamalla witchihorden Hägillä suoraan eteen; piru!). Shelmibussi oikealle ja pultterit takalaitaan.
Vanguard reavereilla pois Danielin ammuntaa pakoon kohti mun oikeeta laitaa. Daniel tekee vasemman laidan ainoasta pultterista ja kahdesta reaveri porukasta neulatyynyn parissa kiekassa kun en saa niitä tarpeeksi nopeasti pois alta. Itse menetän kolmos vuorolla 3 magic leveliä miscastiin :( Malekith lymyää puolessa kentässä kukkulan takana ja bösbi sen varjossa pulttereita piilossa (menetän 2 vuoroa niiden ampumisessa). 3-4. vuoroon mennessä omat divertit on ammuttu. Nelos vuorolla witchit chargaavat peenikseihin, heitän ihan surkeesti (4 kuollutta witchiä) breikistä tupla ykkösiä; ei onnistu ja witchit nappaa peeniksit. Daniel tuo Malekithin munakoria vorteksoimaan, rullaan vorteksin ja bussi elossa. Daniel ampuu ja diverttaa kolmella warlokilla mun bussia. Loppu pelin vihu ampuu ja diverttaa ja mulla aika lailla ewää syöty. Ainoastaan kenu selviää 20-0 pataan. Niin kuin vihukin lopussa mainitsi niin olisi pitänyt olla paljon agressiivisempi, tosin niin kuin päivän epistolaan oli kirjoitettu ei ollu ihan mun päivä forttuunan suhteenkaan.
Malekith
PegsuBSB Armor of destiny
Pikku sorsa
Hag
27 Witchiä + Razor banner
2x5 Darkriders
9x Shade
7x Shade
4x Pultteri
5x WarloK
Daniel voitti puolen valinnan ja valitsi ovoimemman puolen että voi paukuttaa vapaasti pulttereilla. Mulla vasemmassa laidassa impa, vähän kentän keskikohdasta vasemmalla keskikentälle päin ulottuva kukkula ja oikeassa laidassa molempien depo rajalla impa. Daniel depoaa kaiken ammunnan mun vasempaan johon koitan laittaa vain kaiken minkä voi evakuoida. Maletkithin ja bsb:n keskelle ja pultterit pitkin takalaitaa aukiolle. Depoan peeniksit keskelle (johon Daniel vastaa droppaamalla witchihorden Hägillä suoraan eteen; piru!). Shelmibussi oikealle ja pultterit takalaitaan.
Vanguard reavereilla pois Danielin ammuntaa pakoon kohti mun oikeeta laitaa. Daniel tekee vasemman laidan ainoasta pultterista ja kahdesta reaveri porukasta neulatyynyn parissa kiekassa kun en saa niitä tarpeeksi nopeasti pois alta. Itse menetän kolmos vuorolla 3 magic leveliä miscastiin :( Malekith lymyää puolessa kentässä kukkulan takana ja bösbi sen varjossa pulttereita piilossa (menetän 2 vuoroa niiden ampumisessa). 3-4. vuoroon mennessä omat divertit on ammuttu. Nelos vuorolla witchit chargaavat peenikseihin, heitän ihan surkeesti (4 kuollutta witchiä) breikistä tupla ykkösiä; ei onnistu ja witchit nappaa peeniksit. Daniel tuo Malekithin munakoria vorteksoimaan, rullaan vorteksin ja bussi elossa. Daniel ampuu ja diverttaa kolmella warlokilla mun bussia. Loppu pelin vihu ampuu ja diverttaa ja mulla aika lailla ewää syöty. Ainoastaan kenu selviää 20-0 pataan. Niin kuin vihukin lopussa mainitsi niin olisi pitänyt olla paljon agressiivisempi, tosin niin kuin päivän epistolaan oli kirjoitettu ei ollu ihan mun päivä forttuunan suhteenkaan.
- Kdownunder
Re: Fantasia Fanatic XXVIII Umeå (HE)
Ja seuraavaksi eeppisiä bretti trebuchttejä ja vielä epä eeppisempiä heittoja.