"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sitä ja tätä kellosta.

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Amazing Slug

Sitä ja tätä kellosta.

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

On muuten paljon kaikkea epäselvää tuossa rottien kirkuvassa kellossa...

1. Miten kello ja sen yksikkö liikkuvat? Kello on chariot. Kirja sanoo kuitenkin, että yksikkö liikkuu normaalisti. Voiko uniitti siis kääntyä paikallaan? Siirtyykö kellokin samalla? Pitäisikö kello jättää "kakkosrankkiin" (en tiedä miten toteutettaisiin), jos command groupille ei muuten ole tilaa eturankissa (jos siis uniitilla on esim. 2 rankkia, ja se kääntyy paikallaan oikealle)?

2. Kello on large target. Seer seisoo sen päällä. Ei kai seuraavaa tekstin pätkää pidä tulkita niin, että seer EI näe muiden kuin oman yksikkönsä yli??
Skaven armybook kirjoitti: "Grey seer can take advantage of his high position, drawing line of sight over the heads of the Bell's unit (remember, the Bell is a large target)
3. Jos kelloa raahaava uniitti on taistelussa ja päätän avata ratling guneilla, jezzaileille, poison wind globeilla, warpfire throwereilla ja warp-lightningilla tulen (näin minulla on tapana tehdä :smile:), ja sitten en osukaan viholliseen, randomisoidaanko osumat siten, että ne osuvat kelloon tai sitä kantavaan uniittiin? Ainakin kaiken muun ampumisen kohdalla kello pitää erikseen targetoida ihan kuin se olisi oma uniittinsa...
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

1. kellon pitää olla aina etummaisessa ränkissä!
jos tilaa ei ole etummaisessa ränkissä commandille niin etummaiseksi pistetään champpa sitten SB ja viimoseksi musiikkimies (näin muistelisin...taisin katsoa tämän brettien previkka listasta, että en oli 100varma)
kello kääntyy normaalisti unitin mukana.

2. minusta siinä sanotaan että näkeen _vain_ oman yksikkönsä yli, mutta itse olen pelannut niin että näkee kaikkien yli, se olisi......hmph....(loogista)

3. osut 4-6 siihen yksikköön jota tähtäsit ja jos heität 1-3 niin ne osumat randomoidaan kellon jo sen yksikön välillä.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Amazing Slug

Rutabaga kirjoitti:1. kello liikkuu saman verran kuin sitä työntävä yksikkö eli 5", mutta kun yksikön lukumäärä menee alle 10 niin jokaisesta sen jälkeen kuolleesta miinustetaan 1 liikkumisesta. eli jos on enää 5 rottaa jäljellä niin kello ei liiku!
No kyllähän minä tämän tiesin...
Rutabaga kirjoitti: kellon pitää olla aina etummaisessa ränkissä!
jos tilaa ei ole etummaisessa ränkissä commandille niin etummaiseksi pistetään champpa sitten SB ja viimoseksi musiikkimies (näin muistelisin...taisin katsoa tämän brettien previkka listasta, että en oli 100varma)
Siis: Kumpi menee eturankkiin? Command group vai kello? Ja saako kello muka loikkia ympäri uniittia, jos se kääntyy esim. 2 kertaa vuorossa? Eikö chariottius vaikuta mitenkään?
Rutabaga kirjoitti: 2. minusta siinä sanotaan että näkeen _vain_ oman yksikkönsä yli, mutta itse olen pelannut niin että näkee kaikkien yli, se olisi......hmph....(loogista)
Ei siinä tekstissä sanota only... ja jos se ei kerran näe kuin oman yksikkönsä yli, mitä virkaa on tuolla muistutuksella että kello on large target? Eivätkös large targetit näe toisten yli..
Rutabaga kirjoitti: osut 4-6 siihen yksikköön jota tähtäsit ja jos heität 1-3 niin ne osumat randomoidaan kellon jo sen yksikön välillä.
Oletko varma? Jos näin on, niin sehän on hienoa :smile: . Kello tuskin haavoittuu muutamasta jezzailin paukusta.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

hih, tuon yhden kohdan ehdinkin jo poistamaan kun katsoin tarkemmit mitä olit kysynyt.

kääk! rottakirja on jääny viime pelikerran jäljiltä kaverille, joten ihan ulkomuistista tulee...

siis kello menee eturankkiin ja uskon että saa loikkia koska "se liikkuu oman yksikön tavoin" tms.

eihän tekstissä sanota että "only" mutta siinä sanotaan vain "bell's unit" eikä muuhun ole oikein viittausta, ja siis itsekkin olen ihmetelly miksi siinä sanotaan että vain "bell's unit". silti olen pelannut niin että näkee kaikkien yli....näin "loogisesti"
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
The Captain
Valvoja

Re: Sitä ja tätä kellosta.

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Amazing Slug kirjoitti:2. Kello on large target. Seer seisoo sen päällä. Ei kai seuraavaa tekstin pätkää pidä tulkita niin, että seer EI näe muiden kuin oman yksikkönsä yli??
Skaven armybook kirjoitti: "Grey seer can take advantage of his high position, drawing line of sight over the heads of the Bell's unit (remember, the Bell is a large target)
Ei minun nähdäkseni tuossa tekstinpätkässä missään vaiheessa kumota sitä, että large target näkee normaalisti tavallisenkokoisten yksiköiden yli. Siinä vain muistutetaan siitä, että grey seer voi mulkoilla oman yksikkönsä yli.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Amazing Slug

Re: Sitä ja tätä kellosta.

The Captain kirjoitti: Ei minun nähdäkseni tuossa tekstinpätkässä missään vaiheessa kumota sitä, että large target näkee normaalisti tavallisenkokoisten yksiköiden yli. Siinä vain muistutetaan siitä, että grey seer voi mulkoilla oman yksikkönsä yli.
Hyvä näin. Toivottavasti se myös on näin. Löytyykö perusteluja vastaan?
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

itseasiassa eikös command grouping ole aina pakko olla eturankissa jos sinne ei mahdu niin pitää tehdä joko leveämpi unitti tai ottaa jotain command groupista pois. Ainakin niin olen jostakin lukenut.
1+1=10
Alandor

Viesti Kirjoittaja Alandor »

Muistaakseni se oli niin että jos Command group ei mahdu eturankkiin niin se mikä estää mahtumisen siirretään seuraavaan ränkkiin. ( heitin tuon ihan ulkomuistista minkä takia se saattaa olla väärä ).
"Victory loves prudence"
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

Alandor kirjoitti:Muistaakseni se oli niin että jos Command group ei mahdu eturankkiin niin se mikä estää mahtumisen siirretään seuraavaan ränkkiin. ( heitin tuon ihan ulkomuistista minkä takia se saattaa olla väärä ).
okei, niinpäs olikin, eli jos mahdollista command grouppi tulee eturankkii, niin lukee ainakin sääntökirjassa. En jaksa nyt selata sääntöpäivityksiä nyt, enkä usko että niitäkän siihen olisi.
1+1=10
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”