Haluan kynäruiskun kerrostaloon
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Re: Haluan kynäruiskun kerrostaloon
No jos kerrostalossa maalaa esim. olkkarissa niin ehkä se koppi on tarpeellinen. Muuten en ole itse käyttänyt, ja hengityssuojaakin vain noiden alcladin metallien kanssa. Kaipa ne akryylitkin kyllä pöllyää. Suojaahan siinä ainakin sitä ympäristöä maalilta.
Kaverikin haluaisi ruiskun vaan johonkin pohjatöihin yms. Olen vähän miettinyt, että millaisen ruiskun silloin kandeisi ostaa. Itse ostin about 350€ edestä ruiskukamaa, kun aloitin. Halvoista ruiskuista minulla on itselläni nyt myös kokemusta siitä kaikkein halvimmasta ulkosekoitteisesta, yksitoimisesta ja alakupillisesta ruiskusta. Se on ainakin...melko huono. Isoihin ja karkeisiin töihin se sopii. Pohjien levittelyyn ok yms. mutta olisi sillonikin hyvä, jos edes kompurasta saa säädettyä painetta. Muuten se on melkein sama kun spraypurkilla sumuttaisi. Ero on toki se, että saa sekoitella mieleisiä sävyjä. Niiden pienten valoefektien maalausta sellaisella ei varmaan kannata edes harkita, ellei tarkoitus ole peittää figua siihen valoefektiin. Tuollainen halpa kuraruisku on ainakin helppo putsata. Siinä ei ole edes neulaa mitä varoa, joskin kyllä sekin täytyy puhtaana pitää. Muuten se alkaa räkimään mm. maaliroippeita sen figun päälle, ja jälki on vähän kuin tekstuurimaalin jäljiltä.
Toisaalta nuo mainitsemasi kopioruiskut ovat varmasti vähän parempia. Kyllä niillä saattaa jo tehdä jotain vähäisempiä detailejakin. Niiden kanssa se huolto on tosin jo paljon tarpeellisempaa, kun osa gw:n maalaista varsinkin tukkii sen ruiskun aika nopeasti, varsinkin pelkän veden kanssa käytettynä. Vai onkos niille tullut joku ruiskumaalilinja nykyään?...hmmm. En kyllä sen laadusta tiedä. Voithan niitäkin testata, jollet ole jo. Huomasin tuossa, että oletkin jo ostanut ruiskun. Hyvä, jos se on riittävä omaan käyttöön.
Liian isolla paineella läheltä maalatessa huonompaa jälkeä voi tulla esim. siksi, että maalipartikkelit jotenkin "kimpoilevat" siitä pinnalta ja pinta jää siten sellaiseksi vähän rakeiseksi. Tai siihen voi jäädä sellaisia pieniä jämäpalleroita. Liian ohutkin maali vaan leviää läheltä joka paikkaan ikävästi valuen. Jos vähän kauempaa vetää isompia pintoja, niin joku 20psi on silloin ihan hyvä. Ohuttakin voi laskea ruiskun läpi, mutta tosiaan melko pienellä paineella ja/tai sopivan matkan päästä. Sen oppii kyllä ajan myötä, että mikä paine ja etäisyys sopii tietyille maalaille/tietyn efektin tekemiseen. Osassa on toki jo suositukset purkin kyljessä. Esim. Alcladin tuotteissa joku 12-15 psi.
Kaverikin haluaisi ruiskun vaan johonkin pohjatöihin yms. Olen vähän miettinyt, että millaisen ruiskun silloin kandeisi ostaa. Itse ostin about 350€ edestä ruiskukamaa, kun aloitin. Halvoista ruiskuista minulla on itselläni nyt myös kokemusta siitä kaikkein halvimmasta ulkosekoitteisesta, yksitoimisesta ja alakupillisesta ruiskusta. Se on ainakin...melko huono. Isoihin ja karkeisiin töihin se sopii. Pohjien levittelyyn ok yms. mutta olisi sillonikin hyvä, jos edes kompurasta saa säädettyä painetta. Muuten se on melkein sama kun spraypurkilla sumuttaisi. Ero on toki se, että saa sekoitella mieleisiä sävyjä. Niiden pienten valoefektien maalausta sellaisella ei varmaan kannata edes harkita, ellei tarkoitus ole peittää figua siihen valoefektiin. Tuollainen halpa kuraruisku on ainakin helppo putsata. Siinä ei ole edes neulaa mitä varoa, joskin kyllä sekin täytyy puhtaana pitää. Muuten se alkaa räkimään mm. maaliroippeita sen figun päälle, ja jälki on vähän kuin tekstuurimaalin jäljiltä.
Toisaalta nuo mainitsemasi kopioruiskut ovat varmasti vähän parempia. Kyllä niillä saattaa jo tehdä jotain vähäisempiä detailejakin. Niiden kanssa se huolto on tosin jo paljon tarpeellisempaa, kun osa gw:n maalaista varsinkin tukkii sen ruiskun aika nopeasti, varsinkin pelkän veden kanssa käytettynä. Vai onkos niille tullut joku ruiskumaalilinja nykyään?...hmmm. En kyllä sen laadusta tiedä. Voithan niitäkin testata, jollet ole jo. Huomasin tuossa, että oletkin jo ostanut ruiskun. Hyvä, jos se on riittävä omaan käyttöön.
Liian isolla paineella läheltä maalatessa huonompaa jälkeä voi tulla esim. siksi, että maalipartikkelit jotenkin "kimpoilevat" siitä pinnalta ja pinta jää siten sellaiseksi vähän rakeiseksi. Tai siihen voi jäädä sellaisia pieniä jämäpalleroita. Liian ohutkin maali vaan leviää läheltä joka paikkaan ikävästi valuen. Jos vähän kauempaa vetää isompia pintoja, niin joku 20psi on silloin ihan hyvä. Ohuttakin voi laskea ruiskun läpi, mutta tosiaan melko pienellä paineella ja/tai sopivan matkan päästä. Sen oppii kyllä ajan myötä, että mikä paine ja etäisyys sopii tietyille maalaille/tietyn efektin tekemiseen. Osassa on toki jo suositukset purkin kyljessä. Esim. Alcladin tuotteissa joku 12-15 psi.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Letku, liittimet, imukoppero, puhdistusruukku, kompura, ruiskut, puhdistusaineet jne. sellainen helppokäyttöinen ja säätämisvapaa kynäruiskusetti maksaa varmaan noin 250e. Ja sitten tietty satasia päälle jos päivittää merkkiruiskuun. Mun mielestä kannattaa melkein eniten satsata kompressoriin, sitten kaikkiin apuvälineisiin, tarvikkeisiin jne. ja vasta viimeisenä ruiskuun. Mutta mä en ole asiassa mikään ekspertti, näin vaan omasta kokemuksesta.
Kompressorista, mitä hiljaisempi sen parempi, ja tankki pitää olla niin ettei pörise koko ajan.
Itselläni on tämä:
http://www.wiltec.de/airbrush-compresso ... witch.html
Toi on aika hiljainen, mutta ei niin hiljainen kuin harrastekäyttöön rakennetut merkkikompurat. Tärkeintä on, että tuossa on tankki ja kaksiasentoinen kytkin, eli voit valita jatkuvan pumppaamisen 6 barilla, tai niin että pumppu on päällä vain kun paine laskee alle 3 tai 4 barin, en nyt muista kumpi. Tuolla tankkiasennolla vehje täyttää tankkia normi maalauksen ohessa noin kerran kymmenessä minuutissa 20s kerrallaan, ja on sitten taas hiljaa kunnes tankki on suihkuteltu tyhjäksi.
Oheistarvikkeeksi tuollainen ilmaruiskun puhdistuspurkki/standi on mielestäni välttämätön. Vallejon airbrush cleaner ja airbrush thinner on hyviä.
Tuollainen imukoppero tai booth kannattaa olla. Poisto voi olla mihin vaan, kunhan siinä on filtterikangas jossain välissä. Voit rakentaa omankin puhaltimesta, pahvilaatikosta ja ilmanvaihdon filtterikankaasta. Olen huomannut, että jos suihkii pari tuntia kunnolla vaikka mustaa pohjamaalia, ja vetäisee parin metrin päästä lattialta rätillä, niin se rätti voi olla aika mustana. Toi booth vaan filtteröi maalipartikkelit ilmasta pois. Jos maalaat jossain nurkassa tai vessassa tms. niin sitten hengistyssuojain ajaa saman asian.
Noista ruiskuista sen verran, että en ole merkkiruiskuja ikinä kokeillut, mutta näillä Amazonin kiinan kopioilla saa mielestäni varsin hyvää jälkeä aikaiseksi. Myös action on noissa ollut hyvä, eli se liipaisin liikkuu sulavasti ja tuntuu hyvältä. Noi on niin halpoja että tilasin pari kolme erilaista, ja letkun pikaliittimiä. Se helpottaa kun voi pitää vaikka mustaa yhdessä ruiskussa ja valkoista toisessa. Ja koska 90% varmuudella ryssit 1-2 neulaa hajalle ennenkuin opit varomaan niitä, on ehkä parempi ainakin opetella halpiksella.
Joku tämän mallinen on itsellä ollut hyvä:
http://www.amazon.co.uk/0-2mm-Dual-Grav ... s=airbrush
Tossa vielä esimerkki kiinanruiskulla puoliksi maalatuista peikoista:

Kompressorista, mitä hiljaisempi sen parempi, ja tankki pitää olla niin ettei pörise koko ajan.
Itselläni on tämä:
http://www.wiltec.de/airbrush-compresso ... witch.html
Toi on aika hiljainen, mutta ei niin hiljainen kuin harrastekäyttöön rakennetut merkkikompurat. Tärkeintä on, että tuossa on tankki ja kaksiasentoinen kytkin, eli voit valita jatkuvan pumppaamisen 6 barilla, tai niin että pumppu on päällä vain kun paine laskee alle 3 tai 4 barin, en nyt muista kumpi. Tuolla tankkiasennolla vehje täyttää tankkia normi maalauksen ohessa noin kerran kymmenessä minuutissa 20s kerrallaan, ja on sitten taas hiljaa kunnes tankki on suihkuteltu tyhjäksi.
Oheistarvikkeeksi tuollainen ilmaruiskun puhdistuspurkki/standi on mielestäni välttämätön. Vallejon airbrush cleaner ja airbrush thinner on hyviä.
Tuollainen imukoppero tai booth kannattaa olla. Poisto voi olla mihin vaan, kunhan siinä on filtterikangas jossain välissä. Voit rakentaa omankin puhaltimesta, pahvilaatikosta ja ilmanvaihdon filtterikankaasta. Olen huomannut, että jos suihkii pari tuntia kunnolla vaikka mustaa pohjamaalia, ja vetäisee parin metrin päästä lattialta rätillä, niin se rätti voi olla aika mustana. Toi booth vaan filtteröi maalipartikkelit ilmasta pois. Jos maalaat jossain nurkassa tai vessassa tms. niin sitten hengistyssuojain ajaa saman asian.
Noista ruiskuista sen verran, että en ole merkkiruiskuja ikinä kokeillut, mutta näillä Amazonin kiinan kopioilla saa mielestäni varsin hyvää jälkeä aikaiseksi. Myös action on noissa ollut hyvä, eli se liipaisin liikkuu sulavasti ja tuntuu hyvältä. Noi on niin halpoja että tilasin pari kolme erilaista, ja letkun pikaliittimiä. Se helpottaa kun voi pitää vaikka mustaa yhdessä ruiskussa ja valkoista toisessa. Ja koska 90% varmuudella ryssit 1-2 neulaa hajalle ennenkuin opit varomaan niitä, on ehkä parempi ainakin opetella halpiksella.
Joku tämän mallinen on itsellä ollut hyvä:
http://www.amazon.co.uk/0-2mm-Dual-Grav ... s=airbrush
Tossa vielä esimerkki kiinanruiskulla puoliksi maalatuista peikoista:

Okei, mä nyt sitten ostin tuollaisen Wiltecin imukopin käytettynä ja se on kyllä hyvä. En tosiaan edelleenkään aio ruiskutella mitään muuta kuin akryylejä vedellä lantrattuna, mutta better safe than sorry.Gorkiporki kirjoitti:No jos kerrostalossa maalaa esim. olkkarissa niin ehkä se koppi on tarpeellinen. Muuten en ole itse käyttänyt, ja hengityssuojaakin vain noiden alcladin metallien kanssa. Kaipa ne akryylitkin kyllä pöllyää. Suojaahan siinä ainakin sitä ympäristöä maalilta.
Joo, vaikea sanoa, mutta tuo Bilteman kaksitoiminen http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... 000031138/ on ajanut asiansa helkkarin hyvin. Olen nyt käyttänyt sitä lähinnä ensimmäisen valotilanteen luomiseen miniatyyreissä, ja jälki on tarkkaa ja tasaista. En ole tarpeeksi kokenut sanomaan mikä tuossa voi olla vialla. Ehkä triggeri on parempaan tottuneelle suurpiirteinen? Evt.Gorkiporki kirjoitti: Kaverikin haluaisi ruiskun vaan johonkin pohjatöihin yms. Olen vähän miettinyt, että millaisen ruiskun silloin kandeisi ostaa.
Hinta on näköjään tuossa noussut, joten voipi olla, että ei ole enää 30€ arvoinen tuo. Reilulla 60€:llä taitaa saada jo oikeankin ruiskun. Tosin Bilteman ruiskut voi avata palvelupisteessä asiakaspalvelijan valvonnassa ja tarkistaa onko kyseessä hyvä yksilö. Ts. sen voi purkaa atomeiksi ihan paikan päällä. Kopioissa on heikompi laadunvalvonta ja materiaalit, joten mä suosittelen mitä tahansa kopiotuotetta ostaessa, että sitä pääsee hypistelemään.
Jees, Bilteman minikompurassa saa painetta säädettyä, mutta sitä säiliötä siihen kaipaisi. Tuollaisia yksitoimisia ja alakupillisia en lähde kokeilemaan. Niitä kehotetaan välttämään lähes jokaisella googlesta löytyvällä artikkelilla, mutta ei mulla mitään kokemusta tosiaan niistä ole.Gorkiporki kirjoitti: Itse ostin about 350€ edestä ruiskukamaa, kun aloitin. Halvoista ruiskuista minulla on itselläni nyt myös kokemusta siitä kaikkein halvimmasta ulkosekoitteisesta, yksitoimisesta ja alakupillisesta ruiskusta. Se on ainakin...melko huono. Isoihin ja karkeisiin töihin se sopii. Pohjien levittelyyn ok yms. mutta olisi sillonikin hyvä, jos edes kompurasta saa säädettyä painetta.
Katsotaan :D Tuskin riittää, mutta ompahan joku uusi leikkikalu. Taitaa veronpalautusten käyttökohde olla selvillä..Gorkiporki kirjoitti: Hyvä, jos se on riittävä omaan käyttöön.
Jees, kiitoksia vinkeistä. 15-20 psi tuntuu riittävän melkein mihin vaan, käytän ohuita maaleja, mutta enemmän musta tuntuu että työetäisyys ja triggerikontrolli vaikuttavat lopputulokseen. Ehkä psi:n ja maalin tarkka ohentaminen voi olla isompi juttu, en osaa sanoa, mutta toistaiseksi olen pärjännyt hienosti suurpiirteisilläkin arvoilla.Gorkiporki kirjoitti: Liian isolla paineella läheltä maalatessa huonompaa jälkeä voi tulla esim. siksi, että maalipartikkelit jotenkin "kimpoilevat" siitä pinnalta ja pinta jää siten sellaiseksi vähän rakeiseksi. Tai siihen voi jäädä sellaisia pieniä jämäpalleroita. Liian ohutkin maali vaan leviää läheltä joka paikkaan ikävästi valuen. Jos vähän kauempaa vetää isompia pintoja, niin joku 20psi on silloin ihan hyvä. Ohuttakin voi laskea ruiskun läpi, mutta tosiaan melko pienellä paineella ja/tai sopivan matkan päästä. Sen oppii kyllä ajan myötä, että mikä paine ja etäisyys sopii tietyille maalaille/tietyn efektin tekemiseen. Osassa on toki jo suositukset purkin kyljessä. Esim. Alcladin tuotteissa joku 12-15 psi.
Citadel Air täytyy tosiaan kokeilla. GW:llä on muutama sävy, jotka ovat erinomaisia esim. Mephiston Red ja Mournfang Brown, jos vaikka niitä testaisi purkillisen verran. Aika "laiskan" vaihtoehto nuo valmistajien valmiit Airbrush värit on, mutta toisaalta miksi nähdä vaivaa. Ei vaan henk.koht. halua ostaa jotain linjastoa pelkästään kynäruiskuttelua varten, kun vettä tulee hanasta (joskin osa purkeista käyttäytyy oudosti jos ohentaa pelkällä vedellä, mutta kaiken kanssa oppii elämään.) Mulla ei ole mitään ennakkoasenteita maalien valmistajia kohtaan enää, ja koitan valita maalini lähinnä ominaisuuksien perusteella (kiilto, kylläisyys jne). Kaikkea voi sekoittaa, läträtä ja heitellä seinille.. ei ole niin tarkkaa, se on vain maalia :)
@reisoleil, kiitos sullekin vinkeistä. Kiinaruisku vaikuttaa tosiaan ihan asialliselta, mutta kai tästäkin tulee mielipiteitä. Riippuu niin paljon vaatimustasosta, käyttötarkoituksesta jne. Oma käyttökohde on ollut lähinnä tuo jo mainittu zenital highlight - luominen eri sävyillä, mutta katsotaan jos tarvii tarkempaa työkalua tulevaisuudessa.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Lester Bursleyn maalausvideot ollu hyviä tutoriaaleja kynäruiskumaalausta opetellessa.
https://www.youtube.com/user/awesomepaintjob
https://www.youtube.com/user/awesomepaintjob
Kompuran, vuosimallia -77 ostin käytettynä jonkin sortin thaitheilijamuthaltha. Badgerin 150 ruisku paketin noin 17 vuotta sitten ja vieläkin toimii moitteetta. Ruisku sisälsi small, medium ja large neulat & suuttimet, joista mediumin hajoitin omalla huolimattomuudella. Korvaava paljoa kustantanut kuitenkaan.

Hiljainen kompura ja ruisku miellyttävä. Tämä oma Badger150 on alakupilla ja omaa tietyt haasteet, mutta en valita, tottumiskysymys ylä- vai alakuppi. Oheen linkkiä, missä TAU:n ajoneuvoja töystetty nimenomaisilla vehkeillä viewtopic.php?f=4&t=104752
Kompurasta maksoin 40€ ja ruiskusetistä jotain 200€ kieppejä, eli melko halvalla pääsee käsiksi hyviin välineisiin ja ne kestää vuosia.

Hiljainen kompura ja ruisku miellyttävä. Tämä oma Badger150 on alakupilla ja omaa tietyt haasteet, mutta en valita, tottumiskysymys ylä- vai alakuppi. Oheen linkkiä, missä TAU:n ajoneuvoja töystetty nimenomaisilla vehkeillä viewtopic.php?f=4&t=104752
Kompurasta maksoin 40€ ja ruiskusetistä jotain 200€ kieppejä, eli melko halvalla pääsee käsiksi hyviin välineisiin ja ne kestää vuosia.
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Kokeilin Citadel Airia ja Vallejo Airia, mutta vain muutamia puteleita (Vallejo Armor Brown, Vallejo Duck Egg Green, Citadel Ushabti Bone).
Muutamien testivedosten perusteella Citadel Air menee aikalailla Vallejoa nätimmin kynäruiskusta läpi. Käytän pipettiä siirtämään maaleja kynäruiskuun, joten Citadelin purnukka ei ole ongelma, mutta 3,30€ hinta laimennetusta 12ml maalista on aika pirusti. Näitä ei kuitenkaan ihan NIIN paljoa kulu ja purkkeja tuskin tulee osteltua kuin muutamia, joten ei tuo hinta mahdoton ongelma ole.
Siveltimellä siveltynä Armor Brown (ent. Tank Brown) ja Ushabti Bone ovat loistavia. Varsinkin Armor Brown otti välittömästi pysyvän paikan maalauksessa. Aika kiva väri varjostukseen. Ohensin kuitenkin maaleja vedellä niin Airbrush kuin sivellinkäyttöönkin. Vallejoa testasin myös suoraan purkista, mutta Citadel näyttää perstuntumalla siltä, että en kokeilisi. Muutenkin olen käyttänyt sellaista kuultua nyrkkisääntöä, että aina vähän vettä kynäruiskuun joka tapauksessa. Duck Egg Greenistä en oikein osaa sanoa vielä mitään. Pitää löytää sävyt joiden kanssa se toimii (varmaan joku sinertävä tai turkoosi varjo/midtone.. punaiseen vetävästä tuli vähän outo), se on kuitenkin hieman lämpimämpi kuin useimmat vaaleanharmaat ja vastaavat, mutta ei ihan yhtä keltainen kuin luuna markkinoidut värit.
Tosiaan ihan omalla vastuulla eikä muutamasta purkista voi mitään pysyvää sanoa, mutta tuo Citadelin maali tekee helkkarin nättiä jälkeä, ei voi mitään. Muutkin arvostelut maaleista ovat olleet aika positiivisia, mutta varmaankin hinnan takia (ja kun tarvetta ei ole), nuo jäävät suureemilta osin hyllyyn. Pari-kolme purkkia lisää tulee silti ostettua.
Muutamien testivedosten perusteella Citadel Air menee aikalailla Vallejoa nätimmin kynäruiskusta läpi. Käytän pipettiä siirtämään maaleja kynäruiskuun, joten Citadelin purnukka ei ole ongelma, mutta 3,30€ hinta laimennetusta 12ml maalista on aika pirusti. Näitä ei kuitenkaan ihan NIIN paljoa kulu ja purkkeja tuskin tulee osteltua kuin muutamia, joten ei tuo hinta mahdoton ongelma ole.
Siveltimellä siveltynä Armor Brown (ent. Tank Brown) ja Ushabti Bone ovat loistavia. Varsinkin Armor Brown otti välittömästi pysyvän paikan maalauksessa. Aika kiva väri varjostukseen. Ohensin kuitenkin maaleja vedellä niin Airbrush kuin sivellinkäyttöönkin. Vallejoa testasin myös suoraan purkista, mutta Citadel näyttää perstuntumalla siltä, että en kokeilisi. Muutenkin olen käyttänyt sellaista kuultua nyrkkisääntöä, että aina vähän vettä kynäruiskuun joka tapauksessa. Duck Egg Greenistä en oikein osaa sanoa vielä mitään. Pitää löytää sävyt joiden kanssa se toimii (varmaan joku sinertävä tai turkoosi varjo/midtone.. punaiseen vetävästä tuli vähän outo), se on kuitenkin hieman lämpimämpi kuin useimmat vaaleanharmaat ja vastaavat, mutta ei ihan yhtä keltainen kuin luuna markkinoidut värit.
Tosiaan ihan omalla vastuulla eikä muutamasta purkista voi mitään pysyvää sanoa, mutta tuo Citadelin maali tekee helkkarin nättiä jälkeä, ei voi mitään. Muutkin arvostelut maaleista ovat olleet aika positiivisia, mutta varmaankin hinnan takia (ja kun tarvetta ei ole), nuo jäävät suureemilta osin hyllyyn. Pari-kolme purkkia lisää tulee silti ostettua.
Osaako kukaan suositella/varoitella/omaa muutenvaan kokemusta tästä valikoimasta:
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c ... ssors.html
Jokin noista alle 100€ kompuroista kiinnostaisi, mutta mikä noista nyt sitten kannattaisi valita?
Jokin noista alle 100€ kompuroista kiinnostaisi, mutta mikä noista nyt sitten kannattaisi valita?
Itselläni on tuo ensimmäinen. Tai ainakin täysin samannäköinen. Hyvin on toiminut sen mitä olen ruiskutellut. Ei mitään valitettavaa.Runic kirjoitti:Osaako kukaan suositella/varoitella/omaa muutenvaan kokemusta tästä valikoimasta:
Itse olen käyttänyt tuota AS196-mallia parin vuoden ajan. Muutaman kerran on pitänyt irroittaa tuo säiliöstä kompressoriin menevä putki ja putsata sen päässä oleva venttiili. Siihen väliin jää jotain pientä höttöstä, joka kulkeutuu säiliöstä takaisinpäin ja tästä johtuen venttiili päästää ilmat ulos. Näin kävi heti ensimmäisellä kerralla kompressoria käynnistettäessä ja valitettuani asiasta myyjälle, tuli vastauksena vain "laitetta on käytetty väärin, emmekä vaihda uuteen kappaleeseen, mutta voit toki lähettää sen takaisin maksulliseen huoltoon". En lähettänyt, vaan huolsin itse. Meni n. 10 minuuttia hommassa.Runic kirjoitti:Osaako kukaan suositella/varoitella/omaa muutenvaan kokemusta tästä valikoimasta:
Kompressori on siis toiminut muutoin hyvin, firman asiakaspalvelu oli vain kyseenalaista.
Horus Heresy: Mechanicum ja muita projekteja http://taleofheresy.blogspot.fi
Jees. Kaipa tuollainen säiliöllinen olisi silti parempi.