[9th] 9th Age kehitystilanne
Re: 9th Age
Eipä saa kääpiöt vieläkään yhdeksännellä ajalla parempaa wardia, kuin 6+. Paitsi Seekerit saa 5+. Meinaako ne jättää kääpiöt ainoona poppoona ilman mahdollisuutta 4+ wardiin?
Ogreilla muutama yksikkö ei taitu millään tyylillä kilpailukykyiseen listaan. Rautanyrkkiä työnnettiinkin sitten joka reikään ja maagisena myös. Ei huoOnO. Pitää testata.
Petomiesten oma path ruuvattii sen verran surkeaksi edellisestä versiostaan, että sillä voi heittää kaukanakin lentävää kuikkaa. Kai se death sitten on oltava paree.
Kaaoskyykät on saanu liikaa juustoa. Kieltämättä aika kova ja tasanen path tuo forge.
Ogreilla muutama yksikkö ei taitu millään tyylillä kilpailukykyiseen listaan. Rautanyrkkiä työnnettiinkin sitten joka reikään ja maagisena myös. Ei huoOnO. Pitää testata.
Petomiesten oma path ruuvattii sen verran surkeaksi edellisestä versiostaan, että sillä voi heittää kaukanakin lentävää kuikkaa. Kai se death sitten on oltava paree.
Kaaoskyykät on saanu liikaa juustoa. Kieltämättä aika kova ja tasanen path tuo forge.
Sweat saves blood.
Sainpa varmistuksen tuolta 9th Agen foorumeilta kysymykseen, jota olen tässä miettinyt:
9th Agessa riveissään kulkevan yksikön charge kylkeen ei enää poista rankkibonareita, vain Steadfastin.
En tajua mitenkään päin, että miksi näin on tehty. Kuumotanpa foorumeilla, ja pistän Palmumiehen jäljittämään Ircissä tekijöitä. Ei taivu meikäläisen ymmärrykseen tämä muutos ensinkään.
9th Agessa riveissään kulkevan yksikön charge kylkeen ei enää poista rankkibonareita, vain Steadfastin.
En tajua mitenkään päin, että miksi näin on tehty. Kuumotanpa foorumeilla, ja pistän Palmumiehen jäljittämään Ircissä tekijöitä. Ei taivu meikäläisen ymmärrykseen tämä muutos ensinkään.
Blade dancer kindred forest prince jolle blade of strife ja strength potion. Koko lysti maksaa 235pts ja tällä saa pohjalle 8kpl strength 5 iskuja. Tanssimalla saa tarvittaessa iskun lisää ja potionin hörppimällä pari pykälää strengthiä ylemmäksi. 4+ wardi tosiaan löytyy vakiona ja blade dancer yksikköön tuon saa fiksusti piiloon. Hidashan tuo on kun joutuun jalan liikkumaan, mutta aika överi virallisen kirjan "combat" lordeihin verrattuna.Rune kirjoitti:Kyllä tuo aika hurjalta kuulostaa. Ja jos mitään keijutonttujen kirjaa selasin, niin 4+ wardi pitäisi löytyä kindredeillä ilman taikaesineitäkin.
Mitenkäs tämän combon saa ajoiksi?
-
Lizard_Wizard
But wait, there's more!MAnkka kirjoitti:Blade dancer kindred forest prince jolle blade of strife ja strength potion. Koko lysti maksaa 235pts ja tällä saa pohjalle 8kpl strength 5 iskuja. Tanssimalla saa tarvittaessa iskun lisää ja potionin hörppimällä pari pykälää strengthiä ylemmäksi. 4+ wardi tosiaan löytyy vakiona ja blade dancer yksikköön tuon saa fiksusti piiloon. Hidashan tuo on kun joutuun jalan liikkumaan, mutta aika överi virallisen kirjan "combat" lordeihin verrattuna.Rune kirjoitti:Kyllä tuo aika hurjalta kuulostaa. Ja jos mitään keijutonttujen kirjaa selasin, niin 4+ wardi pitäisi löytyä kindredeillä ilman taikaesineitäkin.
Mitenkäs tämän combon saa ajoiksi?
Itse ajattelin ihan huvin vuoksi kokeilla seuraavia komboja:
Prince Bladedancer Kindred, Mirror Spear, Magic Resistance(3), Potion of Strength
18 Bladedancers, Full Command, Banner of the Living Forest
= Prinssi Ws9, S5/S7, A5, Multiwound(2), 4+ wardi, supernatural reflexes, Combat Dances
Tuossa on skirmaaja yksikkö joka on aina metässä lipun takia. Eli = Soft cover, Stubborn, Forest Walker (FiER, Armour piercing(1), re-rolls) ja se joka yrittää chargettaa ottaa Dangerous Terrainin. Prinssi tuohon ja silläkin on silloi AP(1), tekee aika varmasti edes 1 woundin(2) ja silloin kaikilla on vielä distracting. Ja 3+ wardi magiaa vastaan. Lätty aseita ehkä pelkään, mutta enpä paljon muita.
SITTEN pistän High Enchantressin tome of Arcane knowledgilla (1 lisä spelli) joka käyttää Path of Naturia. Olkoon Sentinel unitissä joille Truemark Shotit. Saa kulkea lähellä ja heittää loitsujaan, enpä usko että nuo kuolee kovin helposti :D
But wait, why stop there?
2x 15 Dryad unittia + Dryad Matriarch jolla Aspect of the White Birch. Kävelkööt nuokin lähellä maagia. Kaikki Nature spellit jota heitän niin tuo takasin yhden dryadin (jos en halua parantaa ketää attributilla). Tehdään sitten myös huvin vuoksi Treefolk Elderistä BsB ja otetaan pieni unitti Treefolkkeja. Annetaan huvin vuoksi sille vielä Aspect of the Clinging Vine. Ahas, pystyn tuomaan noitakin takas attributilla jos huvittaa.
EIKÄ TÄMÄ MAKSA IHAN HIRVEITÄ SUMMIA!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
En ole missään vaiheessa jaksanut alkaa kattomaan tämän projektin etenemistä kokonaisuudessaan, mutta jotenkin aina kun vilkaisen tätä ketjua, minut täyttää suuri onnellisuus ja autuus, että minulla on KoW.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei tuo nyt niin kamalaa ole oikeasti. Tasapaino hakee itseään, mutta niin se on tehnyt koko Warhammerinkin ajan. Tämä nyt on tällaisenaan yhtä hauskaa kuin Warhammer (jos siitä tykkäsi), mutta hiukka eri lailla. Fanatic taitaa olla nyt viikonloppuna, jossa 9th Agea testaillaan. Saa nähdä mitkä on maut turnauksen jälkeen.El Capitan kirjoitti:En ole missään vaiheessa jaksanut alkaa kattomaan tämän projektin etenemistä kokonaisuudessaan, mutta jotenkin aina kun vilkaisen tätä ketjua, minut täyttää suuri onnellisuus ja autuus, että minulla on KoW.
Ihmisten kaipuu valitukseen on aina läsnä, ja voimakas. Muistetaan se.
Kyllä siis näyttää aika hurjalta tuo welffihomma, mutta beta on beta on beta.
Väheksymättä Kings of Waria - sen ottanen työn alle uuden vuoden jälkeen, sillä kiinnostaa kyllä kovasti. :)
9th Age on varmasti hyvä. Mulla on sellainen haaste, että toi on kuitenkin suht lähellä fabaa, ja sivuja säännöissä ihan pirusti. Epäilen pystyykö noi erot oppimaan tollaisesta sivumäärästä ikinä. Vaikka säännöt on ihan hyvin kirjoitettu. Ennenkin ollut haastetta näiden faban versioiden, waroftheringien ja warhammer ancienttien sääntöjen erottamisessa toisistaan...El Capitan kirjoitti:En ole missään vaiheessa jaksanut alkaa kattomaan tämän projektin etenemistä kokonaisuudessaan, mutta jotenkin aina kun vilkaisen tätä ketjua, minut täyttää suuri onnellisuus ja autuus, että minulla on KoW.
Ja Kings of War on täysi vastakohta : lyhyet ja toimivat säännöt, lyhyet ja toimivat armeijalistat, ja pelimekaniikka riittävästä fabasta poikkeava ettei niitä sotke pahasti toisiinsa. Pelikokemuksena Kings of War pelit on olleet parasta fantasiamättöä aikoihin. Nopeaa, kaikki osaa säännöt, mielenkiintoisia, haastavia ja tasapainoisia, loppuun asti jänniä matseja.
Anyway, pikku hiljaa ajattelin alkaa tätä ysiäkin tankkaamaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Juuri samanlainen fiilis tuli, kun noita welffilordeja tsekkaili.El Capitan kirjoitti:En ole missään vaiheessa jaksanut alkaa kattomaan tämän projektin etenemistä kokonaisuudessaan, mutta jotenkin aina kun vilkaisen tätä ketjua, minut täyttää suuri onnellisuus ja autuus, että minulla on KoW.
Galleriaan pääsee tästä.
- Kdownunder
Ei ole niin suurta eroa, suht nopeasti nuo oppii.smaxx kirjoitti:9th Age on varmasti hyvä. Mulla on sellainen haaste, että toi on kuitenkin suht lähellä fabaa, ja sivuja säännöissä ihan pirusti. Epäilen pystyykö noi erot oppimaan tollaisesta sivumäärästä ikinä. Vaikka säännöt on ihan hyvin kirjoitettu. Ennenkin ollut haastetta näiden faban versioiden, waroftheringien ja warhammer ancienttien sääntöjen erottamisessa toisistaan...El Capitan kirjoitti:En ole missään vaiheessa jaksanut alkaa kattomaan tämän projektin etenemistä kokonaisuudessaan, mutta jotenkin aina kun vilkaisen tätä ketjua, minut täyttää suuri onnellisuus ja autuus, että minulla on KoW.
Ja Kings of War on täysi vastakohta : lyhyet ja toimivat säännöt, lyhyet ja toimivat armeijalistat, ja pelimekaniikka riittävästä fabasta poikkeava ettei niitä sotke pahasti toisiinsa. Pelikokemuksena Kings of War pelit on olleet parasta fantasiamättöä aikoihin. Nopeaa, kaikki osaa säännöt, mielenkiintoisia, haastavia ja tasapainoisia, loppuun asti jänniä matseja.
Anyway, pikku hiljaa ajattelin alkaa tätä ysiäkin tankkaamaan.
Ymmärtääkseni valmis tuote pitäisi olla joskus syksyllä 2016. Projektia on turha arvostella epäonnistuneeksi beta sääntöjen perusteella. Jos joku asia huvittaa niin kow trollit joilla näköjään sisäsyntyinen pakko päteä joka paikassa.
Miltähän ne kow 2 edikan säännöt näyttivät tässä vaiheessa kehitystään? Warpath myös kokenut melkoisia muutoksia matkansa varrella. Tätä projektia kuitenkin tekevät ihmiset vapaa-ajallaan ilmaiseksi. Hieman kunnioitusta näin kunnianhimoiselle projektille olisi siis enemmän kuin suotavaa. Omat kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisiä. Innostus maalata uusia yksiköitä on taas täydessä voimassa. Aikaisemmin ei pahemmin oikein jaksanut koko hammerista enää innostua.
Miltähän ne kow 2 edikan säännöt näyttivät tässä vaiheessa kehitystään? Warpath myös kokenut melkoisia muutoksia matkansa varrella. Tätä projektia kuitenkin tekevät ihmiset vapaa-ajallaan ilmaiseksi. Hieman kunnioitusta näin kunnianhimoiselle projektille olisi siis enemmän kuin suotavaa. Omat kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisiä. Innostus maalata uusia yksiköitä on taas täydessä voimassa. Aikaisemmin ei pahemmin oikein jaksanut koko hammerista enää innostua.
- Lord of Carcassonne
9th agen loitsut vaikuttaa ihan ok. Bretonnian listassa eli KOE on paljon hyvää mutta ylihinnoittelu pilaa jotkut optiot ja yksiköt. Grail knighteista inisin tuolla foorumeilla mutta kun olen verrannu muiden valintoja niin olen alkanut hyväksyä Grail knightit sellaisina kun ne nyt on listassa..
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Voihan projektin lopullinen ilme olla nykyisestään varsinkin erilainen, mutta en ihan samaa mieltä ole sen kanssa, ettenkö voisi suutani soittaa keskeneräisen työn kohdalla. En montaa projektia osaa sanoa, missä tämänkaltaisen työmäärän jälkeen asioita enää kovinkaan "rankalla" kädellä muutettaisiin.jirgaS kirjoitti:Ymmärtääkseni valmis tuote pitäisi olla joskus syksyllä 2016. Projektia on turha arvostella epäonnistuneeksi beta sääntöjen perusteella. Jos joku asia huvittaa niin kow trollit joilla näköjään sisäsyntyinen pakko päteä joka paikassa.
Liskojen listan olen läpikäynyt ja se näytti ihan mielenkiintoiselta, mutta en huomannut pelin rakenteen kannalta muutoksia pahemmin. Pidän todella paljon siitä, että yksiköistä tehdään hyödyllisempiä ja näin äkkiseltään en heidän kohdallaan huomannut mitään sysihuonoa. Puheet taikaesineiden korjaamisesta, rikkinäisten poistamisesta ja 1+ pellin harvenemisesta ja kallistumisesta ovat myös positiivisia tuulia purjeisiin.
Siitä en kuitenkaan pidä, että pelintekijät haluavat mahdollistaa yhä samanlaisen armeijanrakennuksen ja hahmojen luonnin mitä se aikaisemmin oli. En muista tarkalleen koska, mutta jossain vaiheessa minä itse henkilökohtaisesti kyllästyin siihen, että yksikössä oleva vamppyyri tai exalted tuhosi kahdessa rundissa minun oman yksikköni käyttökelvottomaksi. Nämä kaikki supermiehet, joita tässä on parissa kommentissa rakenneltu, jotka eivät suostu kuolemaan normaalin rivimiehen tai joskus edes hirviönkään toimesta eivät minun mielestäni lisää halua pelata peliä yhtään etenkin, jos niihin käytetään armeijanrakennuksessa vähintään sen 33% kokonaispistemäärästä.
Joskus kun puhuttiin Faban edikoiden paremmuudesta, puhuin slottien puolesta ehkä kovaankin ääneen. Prosenteista en pidä yhtään ilman mitään muuta rajoitinta. Ehkä ne slotitkaan eivät kuitenkaan loppupeleissä oikeita ole, koska nykyisellään armeijat tulevat olemaan sitä sankaripataljoona + death star + sotakoneet + räyr hirviö. 8th:ia kun olen nämä vuodet pelannut, niin mikäli emme laske sankareita, sotakoneita ja hirviöitä yksiköiksi, harvoin olen tarvinnut toista kättä laskiessa yksiköiden määrää. Voisin hyväksyä tämän, jos pelaisin pääsääntöisesti alle 2000p pelejä, mutta kun kyseessä on niin paljon isompi peli.
Taikoihin en ole katsonut, mutta vähän pelottaa, että yhä edelleen se pitää sisällään suuren osan pelin voittamisen keinoista. Joku saattaa pitää niistä ydinpommeista, mutta se 175p Master Necro, joka heittää auringon irkkuna temple guardiin, syö sen ja vielä slanninkin, ei ole minun palani kakkua.
KoWin olemassa olosta olen iloinen siksi, että minulla on viimeinkin se vaihtoehtopeli, jota voin halutessani pelata. Siellä minulla ei ole näitä supersankareita ja ylläolevat listakokoonpanot eivät ole mahdollisia. Trollata ja mainostaa ohimennen minun ei ole missään nimessä tarkoitus. Sitä varten minulla on Porin peliporukan osio ja KoW-keskustelu tuolla muissa peleissä. Halusin vain viestilläni päivitellä tätä "nykymaailman menoa".
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Kdownunder
KoW:ia en ole kokeillut ja uskon sen olevan ihan ok systeemi kun sitä niin moni on kehunut. Toisaalta tämän 9th. agen kanssa mennään vieläkin betassa eli systeemi kehittyy vielä, ja onhan osaan asioita/sääntöjä jo jonkinlaista balanssia tullutkin.
Mielestäni siinä tärkeimmässä jutussa ei nyt varsinaisesti vielä ole onnistuttu; että kaikista yksiköistä tulisi pelattavia (haluan noita listaan elämys kaikkien yksiköiden kohdalla). Tällä hetkellä kaikki armeijat ovat saaneet ainakin commynity drafteihin verrattuna nerffiä, joka nyt on tietysti ihan oletettavaakin.
Itse olen näitä pre betoja pelannut haikkareilla ja listani ovat olleet todella erinäköiset kuin 8ed. ETC listat; itse asiassa niin erinäköiset että niissä on ollut kaikkea muuta mitä minulal oli ennen, joka jo sinällänsä on kiva muutos. Ns. kilpailukykyisten listojen rakentamisesta voi kai vain unelmoida tässä vaiheessa kun ei vielä tiedä mitä loppujen lopuksi tulemaan pitää. Lähinnä olenkin keskittynyt itselle mieluisten elementtien löytämiseen ja pelitavan muokkaamiseen uusien perus- sekä armeijasääntöjen puitteissa.
Napinaa aina kuuluu, mutta pitää muistaa että systeemi on vielä keskeneräinen ja balanssi on hakusessa. Vähemmän turhaa dramatiikkaan ja lisää analyysiä, hyvä siitä tulee... Itse olen ainakin mukana tässä ihan täysillä.
Mielestäni siinä tärkeimmässä jutussa ei nyt varsinaisesti vielä ole onnistuttu; että kaikista yksiköistä tulisi pelattavia (haluan noita listaan elämys kaikkien yksiköiden kohdalla). Tällä hetkellä kaikki armeijat ovat saaneet ainakin commynity drafteihin verrattuna nerffiä, joka nyt on tietysti ihan oletettavaakin.
Itse olen näitä pre betoja pelannut haikkareilla ja listani ovat olleet todella erinäköiset kuin 8ed. ETC listat; itse asiassa niin erinäköiset että niissä on ollut kaikkea muuta mitä minulal oli ennen, joka jo sinällänsä on kiva muutos. Ns. kilpailukykyisten listojen rakentamisesta voi kai vain unelmoida tässä vaiheessa kun ei vielä tiedä mitä loppujen lopuksi tulemaan pitää. Lähinnä olenkin keskittynyt itselle mieluisten elementtien löytämiseen ja pelitavan muokkaamiseen uusien perus- sekä armeijasääntöjen puitteissa.
Napinaa aina kuuluu, mutta pitää muistaa että systeemi on vielä keskeneräinen ja balanssi on hakusessa. Vähemmän turhaa dramatiikkaan ja lisää analyysiä, hyvä siitä tulee... Itse olen ainakin mukana tässä ihan täysillä.
- Lord of Carcassonne
100%:n balanssia 9th age ei saavuta koskaan.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Mitä mieltä olette tästä?
Warriors of the KAAOS-kirjasta löytyy Warp Gift Mutant of the dark gods, 20pts, menee vain infantry charrulle, saa +1W, +1M, 25mm base muuttuu 40mm baseksi (ja saa brute forcen, brute force=4 ukkoo rivis jolla sama sääntö niin saa jo rank bonarin). Niin ja tän saa duplikeittaa niin monta kertaa ku itseä lystää.
Onko mielestänne liian hyvä?
Warriors of the KAAOS-kirjasta löytyy Warp Gift Mutant of the dark gods, 20pts, menee vain infantry charrulle, saa +1W, +1M, 25mm base muuttuu 40mm baseksi (ja saa brute forcen, brute force=4 ukkoo rivis jolla sama sääntö niin saa jo rank bonarin). Niin ja tän saa duplikeittaa niin monta kertaa ku itseä lystää.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
- Scumboogie
Aika kallista monstrous inffiä tulee olemaan.rebiler kirjoitti:Mitä mieltä olette tästä?
Voi sijottaa brutesien kans samaan. Nehän on myös vaan infantryy ja 40mm baset. Toihan ei muuta infantry unit typee myöskää.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Aika kallista monstrous inffiä tulee olemaan.rebiler kirjoitti:Mitä mieltä olette tästä?
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
Niin kauan kuin FABAn kaikkia liikkuvia osioita ei rajoiteta ja aloiteta vähän simppelimmällä mallilla, pelistä tulee aina löytymään supermiehet ja superyksiköt mahdollistavia porsaanreikiä.
Ennen kesti jopa pari vuotta, että ne löytyivät ja tieto levisi, ja siinä välissä tuli uusia armeijakirjoja. Edikat pysyivät mielenkiintoisina pitempään. Nyt nettiaikakaudella kun kilpapelaajat on ottaneet ohjat, pelistä ja joka armeijasta nousee viikoissa tai parissa kuukaudessa esiin ne kombot, jotka on hinta/laatusuhteeltaan muita parempia. Ja niitä sitten pelataan. Ja se on pelin henki. Eikä siinä mitään.
Erilaisten 8.X...9.0-juttujen toivo on siinä, että koko homma suunnitellaan kerralla, samojen ihmisten toimesta. Silloin pitäisi välttyä siltä, että suositun armeijan uusin armeijakirja tyypillisesti lyö kaikkia muita. Jo tämän tylsyyden poistuminen lisää pelin kiinnostavuutta pitkällä tähtäimellä.
Mutta kun seiskaedikka oli jo hyvä edikka, ja kun pelaan ehkä kerran vuodessa, en tiedä, onko minun järkevää opiskella uutta versiota systeemistä. Opiskeltava sivumäärä nousee oikeasti keskeiseksi kysymykseksi. Siinä muut pelit voittavat FABAn aika armottomasti.
Ehkä kurkin tätä ysiedikkaa sitten, kun se joskus julistetaan valmiiksi.
-ile
Ennen kesti jopa pari vuotta, että ne löytyivät ja tieto levisi, ja siinä välissä tuli uusia armeijakirjoja. Edikat pysyivät mielenkiintoisina pitempään. Nyt nettiaikakaudella kun kilpapelaajat on ottaneet ohjat, pelistä ja joka armeijasta nousee viikoissa tai parissa kuukaudessa esiin ne kombot, jotka on hinta/laatusuhteeltaan muita parempia. Ja niitä sitten pelataan. Ja se on pelin henki. Eikä siinä mitään.
Erilaisten 8.X...9.0-juttujen toivo on siinä, että koko homma suunnitellaan kerralla, samojen ihmisten toimesta. Silloin pitäisi välttyä siltä, että suositun armeijan uusin armeijakirja tyypillisesti lyö kaikkia muita. Jo tämän tylsyyden poistuminen lisää pelin kiinnostavuutta pitkällä tähtäimellä.
Mutta kun seiskaedikka oli jo hyvä edikka, ja kun pelaan ehkä kerran vuodessa, en tiedä, onko minun järkevää opiskella uutta versiota systeemistä. Opiskeltava sivumäärä nousee oikeasti keskeiseksi kysymykseksi. Siinä muut pelit voittavat FABAn aika armottomasti.
Ehkä kurkin tätä ysiedikkaa sitten, kun se joskus julistetaan valmiiksi.
-ile
Aivan hyvä. Eihän se kallis ole, mutta 40mm base aiheuttaa kyllä omat ongelmansa. Nämä pistehintahommat on muutenkin sellaista pikkudetailien wänkkäämistä, joka ennen runsasta pelitestiä paperilla on enemmän kuriositeetti kuin mikään oikea väittelyn arvoinen aihe.rebiler kirjoitti:Mitä mieltä olette tästä?
Eipä ole tainnut olla mikään muukaan peli ikinä. Shakissakin pelataan kai kaksi peliä turnausmuodossaan, molemmat molemmilla väreillä, ja siitä absoluuttisempaan balanssiin ei taida mikään päästä, jos Go poistetaan vakuumista. Mutta siitä en tiedä, kun en ole peliä enempää pelannut.Lord of Carcassonne kirjoitti:100%:n balanssia 9th age ei saavuta koskaan.
Tää on vähän tällaista. En ymmärrä mikä tämän maininnan pointti nyt on yleensäkään, kun se lie kaikkien tunnistama fakta. :) Tärkeintä on, että onko pelin parissa hauskaa, ja onko muita pelejä joiden parissa viettää aikansa mieluummin. Ja tämä nyt on ihan henkilökohtainen preferenssikysymys.
Ja vielä parempi kysymys on se, miksi vaivauduin edes kirjoittamaan tämän palasen tähän postiin, kun tämä fakta lie tosiaan kaikille selvä ilman sitäkin, että minä tästä jossian internetin syövereissä keuhkoan. Aikani taas käytin hyvin.
Fanaticissa tänä viikonloppuna on kai mähisty melkein kolmenkymmenen pelaajan voimin 9th Agea. Eiköhän kohta kuulla, että oliko hupaisaa vaiko eikö. Ja varsinkin mikä on super rikki ja nerf plz, ja mikä super huono, buff plz. Varsinkin sitä. Koska tärkeää on se.
Huomioiden et sellaista pelia ei olekkaan joka ois tai vois olla niin tuo on kuin sanoisi aurinko nousee huomenna idasta.Lord of Carcassonne kirjoitti:100%:n balanssia 9th age ei saavuta koskaan.
Go varmaan yksi tasapainoisimmista peleista ja perustuu 100% taitoon mut kas, toisella pelaajalla lahtokohtaisesti aina etu vaikka taitotaso olisiki identtinen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi