"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
pMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pMi »

VJ kirjoitti:Ihmettelen tuota "en ehdi maalata" kommenttia, joka tuntuu olevan aika yleinen. Miten sitten ehtii pelaamaan?
Luulisin että kiireisimmätkin ehtivät saada armeijansa maalatuksi jos vain yrittävät. Jos vaikka joku kerta jättäis sen bingoloton katsomatta ja pistäis armeijansa maaleihin. Fantsusta saa värillisiä spray maaleja, jotka vähentävät maalaukseen kuluvan ajan minimiin.
"En ehdi" on syynä todella huono, yleensä todellinen syy onkin "En jaksa".
Kohta mennyt ~20 tuntia ja HE swordmasterit alkaa olla baseja vaille valmiita. Ehkä jonkun empire armeijan saa maalattua murto-osassa kohtuullisen näköiseksi, mutta ainakin ite olen todennut että elffejä (ainakin HE) saa maalata tuskasen kauan ennenkuin ne näyttää edes kohtuullisen maalatuilta. Ja jos tietää että yksikön maalaamiseen menee tollanen aika, niin kyllä se vaikuttaa maalailuun jaksamiseenkin.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Itsekin kovasti haluaisin pelata maalatuilla joukoilla, mutta tällä hetkellä vain about puolet marineistani (yhteensä ~4500pts) on maaleissa.

Yksi syy on että en erityisemmin pidä maalaamisesta koska olen verrattaen huono siinä. Jotakin IC:tä on kiva näperrellä, mutta kunnon rutiinin (joo, tiedän kyllä mistä sitä saisi) ja taitojen puuttuessa on varsin ikävää ruveta maalaamaan kymmeniä ja kymmeniä marineita. Siihen kyllästyy aika nopeasti. Harrastan WH:ta siis lähinnä pelaamisen kannalta. Fluffit ovat myös erittäin kiinnostavia, kuten myös sääntöjen ja omien yksiköiden väsääminen.

Toinen syy on juuri tuo Johanneksen mainitsema "muu elämä". Uskaltaisin väittää että minulla on kesäkuussa ollut vähemmän vapaa-aikaa kuin keskiverto-Sotulaisella. 8 tuntia töitä 5 päivänä viikossa, harjoitukset pari kertaa viikossa, autokoulua 3-4 kertaa viikossa (á 2h)+ajotunnit, fysioterapiat ja hieronnat sekä erinäinen sosiaalisen kanssakäymisen yrittely vievät aikaa tehokkaasti. Päivittäin kotona vietetyt vapaa-aikatunnit kuluvatkin sitten IRC:n parissa varsin tehokkaasti. Katsotaan heinäkuussa uudestaan josko kerkeäisi maalaamaan.

+++EDIT+++

Lisätään vielä, että kyllähän tuohonkin minun aikatauluuni saisi tungettua pari tuntia maalausta/päivä. Ongelma tuleekin siinä, että maalaukseen täytyisi keskittyä. Pitkän päivän jälkeen on väsynyt eikä silloin jaksa ruveta mitään pikkutarkkaa näpertelemään. Mielummin löhöää tuolissa ja vaihtaa päivän kuulumiset kavereiden kanssa.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Minä en koskaan tee tai harrasta juuri mitään, enkä oikein käy tai työskentele missään. Minä olen niin jouten kuin mahdollista, kaiket päivät :D . Silti en pahemmin viitsi nähdä vaivaa figujen maalaamisessa.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

En koskaan pelaa maalamattomilla figuilla. On joskus pitänyt jättää peli väliin kun en oo maalannu.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Minua hävettää joka kerta jos on surkeasti maalattuja figuja minulla pelissä tai figuja joita ei ole maalattu.
squigi

Viesti Kirjoittaja squigi »

armeija ei oo mul ihan valmis ja olis kivva jos olis kaveritki vaan ostaa ut ei maalaa peli ei oo niin kiehtova sillon itte maalaan koko ajan
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

mulla on templarin kaa sama problem. jotkut kaverit ei ees maalaa figujaan koska ei jaksa. se ei oo kivaa. ite mä pelaan vähintään puolet maalatulla, en yleensä maalaamattomalla.
pMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pMi »

mr.tp kirjoitti:Minua hävettää joka kerta jos on surkeasti maalattuja figuja minulla pelissä tai figuja joita ei ole maalattu.
Jeh, totta. Mutta sitten pitääkin aina hakea sitä murska-voittoa, että voi sanoa keskittyvänsä vain pelin taktiseen puoleen. :wink:
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Mäkin kyllä pelaan maalaamattomilla figuilla, en oo jaksanu noit kaikkii maalaa.

Vaihoin mun Niditki veke ku niihin ois pitäny maalaa niin paljon pikkuisia önnejä. Otin necrot tilalle, miettikää ite miks =P Eli ei oo paljon maalattavaa... mutta nekin on maalaamatta x)

Täs kesän aikana olis tarkotus saada ne maalattuu.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Miten niin eiks ne ol metallin värisiä :D
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Spyrer. Lord of Slaanesh

Viesti Kirjoittaja Spyrer. Lord of Slaanesh »

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että vastustajani pelaa maalaamatonta armeijaa, itsekkin aika usein teen sitä, siksi että armeijani eivät koskaan valmistu kun en oo niihin koskaan tyytyväinen. Chaos armeijani on maalattu uusiksi joku 4-5 kertaa erillaisilla väriteemoilla, mutta olen vihdoinkin löytänyt sellasen mikä mua mielyttää (armeija tulee Ropeconiin)

En suvaitse Base armeijoita. Ymmärän sen jos joku haluaa testata jonkun armeijan kokoonpanoa, että tietää mitä hänen kannattaa ostaa, mutta jos sitä tekee jatkuvasti niin se ottaa päähän.

Itse mielellä maalaan kunhan jaksan ja on inspiraatiota, mua otta päähän maalata suuria uniitti blokkeja (siksi pelaan noin koko cavalry armeijaa(isoin unitti 12 figua), varsinkin kun haluan paljon yksityiskohtia figuihin.

Itse olen mielestäni enemmän convertoja/pelaaja kun maalaaja, mutta kyllä mielellä maalaan seurassa.
Duct Tape is much like the force, it has a light side and a dark side,and it holds the universe together
Tenki

Re: Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Viesti Kirjoittaja Tenki »

P.L kirjoitti:Elikkä mitä tykkäätte pelaa maalaamattomil (ehk pohjamaalatuil) figuil.
Mun mielest se vähentää pelin realistisuutta eli en tykkää katella mustii/harmait figui hienos maastos Mielipiteit?
Sehän on sama ku ajaa autolla jossa ei oo renkaita!!
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Me ainakin ollaan tehty niin että porukat on kokoontuneet yhdessä maalaamaan ja siten tuloksiakin on saatu aikaan. Jos peliporukassa on muutama laiskempi maalari niin ainahan heitä voi auttaa maalaamaan jos maalaamaton armeija ei miellytä.
On meidänkin peleissä maalaamattomia ukkoja ja voin ne hyväksyä mutta toivottavasti ne on edes jossain vaiheessa kaikki maalattu. Vaikka eihän ketään voi pakottaa maalaamaan jos ei siltä tunnu. Olen mäkin maalannut paljon ukkoja mutta valitettavasti ne ei kaikki ole vaan sitä yhtä armeijaa. Pitäisikin keskittyä vaan yhteen armeijaan kerrallaan.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Tähän "ei ole aikaa" juttuun voisin sanoa että kyllä sitä ehtii.

Itse käyn töissä, opiskelen, elän, olen kavereiden kanssa ja silti armeijani on kaikki täysin maalattuja.

Päättäväisyys on päivän sana.

Itse maalaan samalla kun katson vaikka telkkaria ja esim. mainoskatkoilla ehtii hyvin maalata perusvärit muutamaan figuun.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Vieterihiiri

Viesti Kirjoittaja Vieterihiiri »

Kuinkaha syvaltä haudstaan tämäkin topiikki oikein tonngittiitn esiin? :wink:

Eräs ystäväni on vienyt tämän maalaamatonarmeijja-jutun jo huippuunsa, hän on omistanut 1400p Tau armeijjansa jo pian pari vuotta ja hän on onnistunut maalaamaan 3 ukkoa! KOLME!, hänen kuukausia ostamansa hammerhead on edelleen paketissa!

Hänellä ei ole warhammerin lisäksi mitään harrastuksia, ja hänellä on runsaasti aikaa, maaleja ja kaikkea mahdollista,mutta hän ei tee mitään.

Tämä ei ole mitään muuta kuin puhdasta laiskuutta!
Laiskuttaan hän ei tosin edes pahemmin selittele,"en vaan viitsi maalata"
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Vieterihiiri kirjoitti:Kuinkaha syvaltä haudstaan tämäkin topiikki oikein tonngittiitn esiin? :wink:

Eräs ystäväni on vienyt tämän maalaamatonarmeijja-jutun jo huippuunsa, hän on omistanut 1400p Tau armeijjansa jo pian pari vuotta ja hän on onnistunut maalaamaan 3 ukkoa! KOLME!, hänen kuukausia ostamansa hammerhead on edelleen paketissa!

Hänellä ei ole warhammerin lisäksi mitään harrastuksia, ja hänellä on runsaasti aikaa, maaleja ja kaikkea mahdollista,mutta hän ei tee mitään.

Tämä ei ole mitään muuta kuin puhdasta laiskuutta!
Laiskuttaan hän ei tosin edes pahemmin selittele,"en vaan viitsi maalata"
Heh ku tota vaikka se yleensä vaikuttaa siltä että ei jaksa maalata, mutta siinä voi olla takana esim työt. Tuun välillä klo 7 kotiin ja meen töihi klo 7 aamulla, niin en mä ainakaa rupee siinä vaiheessa tarttuu heti pensseliin :(
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

niissä base armeijoissa on aina tympäännyttävää kun mä mielummin aina hoidan ne base "tyypit" ekana pois ja sitten se selittää että joo tässä olikin sitten tässä basella tää saurus old blood ja on oma moka kun et tunnistanu sitä....
niin... tänäänkin...
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Maalaamattomilla on tylsä pelata,,,
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
fb

Viesti Kirjoittaja fb »

mä en vois ikinä pelata maalaamattomilla ukoilla.maalattuja niiden olla pitää :D
Link

Re: Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Viesti Kirjoittaja Link »

mä en siedä sitä et jotkin omist figuist on peliss maalaamattomii. siks mun figut on yleensä aina maalattuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”